دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

فراروانشناسی چیست؟

فراروانشناسی چیست؟

فراروانشناسی یک حوزه تحقیقاتی است که به بررسی و توجه به ظواهر و تجارب خارق‌العاده و غیرمعمول متمرکز است. این زمینه شامل مطالعه رویدادها و پدیده‌هایی چون تله‌ پاتی، تجربیات خارق‌ العاده، حوادث پیش‌ بینی نشده، تاثیرات ذهنی، و اتصالات فراتر از حد معمول است. فراروانشناسی در تلاش است تا به علمی نگری و آنالیز این پدیده‌ها بپردازد و سعی دارد تا به درک بهتری از جهان روحانی و روانی انسان برسد.

این حوزه مطالعاتی گاهی با اساطیر، ادبیات، و مفاهیم دینی نیز ارتباط دارد و سعی در پی بردن ماهیت اتفاقات غیرمعمول دارد. با وجود تبارشناسی و انتقاداتی که ممکن است به این حوزه وارد شود، فراروانشناسی همچنان یک زمینه تحقیقاتی جذاب و مورد توجه برخی افراد است که به دنبال درک عمیق‌تر از آثار ناشناخته در جهان پنهان انسان هستند.

فراروانشناسی چیست؟

احتمالاً برای شما هم اتفاق افتاده، زمانی که گوشی تلفن را بر می دارید تا به دوستتان زنگ بزنید، دوست شما نیز درست در همان زمان به فکر افتاده تا به شما تلفن کند یا زمانی که در مورد کسی صحبت می کنید او در همان لحظه به سراغتان می آید. در اینجاست که می گوییم یک احساس، یک برق آنی به نام الهام در لحظه ای که کمتر انتظارش را دارید به سراغتان می آید. در این ضرب المثل معروف “حلال زاده بود که تا حرفش را زدیم پیدایش شد” و یا آنطور که در انگلیسی معروف است “از شیطان که یاد کنی مطمئناً ظاهر می شود” حقیقت زیادی نهفته است….

آیا حس ششم وجود دارد؟ یا این یکی از خرافات قدیمی نیست؟

آیا اینکه گفته می شود بعضی افراد دارای توانایی های فوق بشری هستند واقعیت دارد؟

چرا بعضی از انسانها می توانند چیزهایی را درک کنند که دیگران در حالت عادی از آن غافل هستند؟

فراروانشناسی چیست: آیا تاکنون تجربه عجیبی داشته اید که قادر به توضیح آن نباشید؟

چینیان از هزاره سوم پیش از میلاد وجود نوعی انرژی زنده را به نام “چی” مسلم می دانستند. یوگی ها با انجام مدیتیشن و فنون تنفسی سعی می کنند این انرژی را تحت کنترل خویش درآورند. مذاهب و مکتبها و نژادهای مختلف همواره از وجود این انرژی آگاه بودند و آن را به اسامی مختلف نامیده اند.

در عقاید معنوی هند باستان از نوعی انرژی کیهانی به نام “پرانا” سخن به میان آمده است که منشا  اصلی حیات قلمداد می‌ شود. مسیحیان آنرا “ایت” یا “روح القدس” هندوها “پرانا” جادوگران قبایل بدوی “مانا” و پژوهشگران روسی “انرژی پلاسمای حیاتی” نامیده‌ اند. انرژی حیاتی در مکتوبات غرب حدود ۵۰۰ سال پیش از میلاد توسط جهان بینی فیثاغورثی مطرح شد. آنها اعتقاد داشتند که این انرژی می تواند منشا اثرات بسیاری بر انسان من جمله درمان بیماری ها باشد.

بر خلاف آنچه رسانه ها اظهار می کنند، فراروانشناسی اصلاً ربطی به مطالعه اشیاء فوق الطبیعه و عجیب و غریب ندارد. طالع بینی، بشقاب پرنده‌ ها، پاگنده‌ ها، الحاد، شیطان‌ پرستی، خون آشام ها، کیمیاگری و جادوگری هم با فراروانشناسی ارتباطی ندارند.

دانشمندان زیادی با سوء ظن نسبت به فراروان‌ شناسی برخورد می کنند، زیرا با شنیدن واژه فراروان‌ شناسی بسیاری از پدیده‌ های اسرار آمیز، موضوعات حاشیه‌ای و شبه علمی برای آنها تداعی می شود. در فراروانشناسی ۴ گروه را که شامل تله‌ پاتی، روشن بینی، تله‌ کینزی و سایکومتری است بررسی می‌کنیم.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

تعریف فراروانشناسی

این پدیده‌ ها نوعی فرایند تبادل اطلاعات و انرژی هستند که در حال حاضر با علوم شناخته شده قابل توضیح نیستند. این موارد در شاخه‌ای به نام فراروانشناسی مطالعه و بررسی می‌ شوند.

بررسی ها و مطالعات علمی وجود چنین نیروئی را در انسان تأیید کرده است لیکن در باره اینکه چه تعدادی واقعاً می توانند از این دقت برخوردار باشند، یا به عبارتی چه افرادی قادر می شوند اشیاء را از فاصله با قدرت روانی و انرژی خود به حرکت در آورند، یافته‌ها بسیار محدود است.

بنظر می‌ رسد برای این کار نیاز به استعداد و پتانسیل خاصی است که در افراد بسیار نادری وجود دارد. البته می توان با تمریناتی نظیر هیپنوتیزم، یوگا، مدیتیشن و تمرکز روی نیروهای درون این توانایی را تقویت نمود اما اینکه چند نفر موفق به این کار شوند، امکانش محدود است.

باید بگوییم که اجسام فیزیکی از تراکم این انرژی به وجود آمده اند و احساسات و عواطف و سایر تظاهرات روح و روان آدمی از تجلیات رقیق شده ی آن به شمار می آیند. این انرژی قابل دیدن و لمس کردن نیست اما مانند هوایی که تنفس می کنیم ما را در بر گرفته و موجب ایجاد توازن در روح و روان و جسم ما می شود.

این توانایی ها را می توان در چند زیر شاخه مختلف جای داد:

• تله پاتی (telepathy) یا خواندن افکار دیگران و (telepsyshi)  انتقال فکری به مغز دیگران

• روشن بینی (clairvoyance) که شخصی میتواند از وقایع در حال وقوع یا در آینده آگاهی بیابد.

• تله کینزی (telekinesis) شخص می تواند بدون استفاده از عضلات و اندامها و فقط با تمرکز، بر روی اشیاء تأثیر بگذارد و آنها را به حرکت درآورد یا از حرکت باز دارد.

• سایکومتری (psychometery) که شخص میتواند از طریق دسترسی به وسایل و اشیاء فرد، اطلاعاتی در مورد او بدهد.

گروه های تحقیقی فراروانشناسی

فراروانشناسی چیست؟

پسیکومتری (psychometery) که شخص میتواند از طریق دسترسی به وسایل و اشیاء فرد، اطلاعاتی در مورد او بدهد.

تله‌ پاتی

تله‌ پاتی یکی از پدیده‌های جذاب و معمولاً مورد توجه در زمینه روان‌شناسی است که به انتقال اطلاعات، احساسات، یا انرژی بین افراد بدون استفاده از وسایل حسی یا ارتباطات معمولی اشاره دارد. این پدیده معمولاً به عنوان یک توانایی متافیزیکی یا روانشناختی تلقی می‌شود، که به برخی افراد اجازه می‌دهد ارتباطی عمیق‌تر با یکدیگر برقرار کنند.

هنوز تحقیقات کافی دربارهٔ مکانیسم‌ها و میزان واقعیت این پدیده صورت نگرفته است و بسیاری از علم‌ پژوهان باور دارند که مسائل مربوط به تله‌ پاتی ممکن است بیشتر به عنوان پدیده‌های متداول و غیرعلمی تلقی شوند. اما این موضوع همچنان توجه پژوهشگران را به خود جلب کرده و در بعضی از محافل روان‌شناسی و متافیزیک مورد بررسی و بحث قرار گرفته است.

روشن بینی

مفهوم روشن‌ بینی، به‌ طور لغوی فقط به دیدن فیزیکی در روشنی اشاره نمی‌کند، بلکه اشاره دارد به درک و شناخت واقعیت‌ها بدون پرده و اختلاط با اوهام و خرافات، و بدون اعتماد به اصول و سنن پیش‌ ساخته است. این نگرش به کسانی اشاره دارد که ارزش واقعیت را از دست نداده‌اند. در دنیای امروز، این شناختها به نام “شناخت روشنفکرانه” شناخته می‌شوند. این نوع شناختها به‌ طور کامل مطلوب و مفید است و برای حیات فردی و اجتماعی لازم و ضروری محسوب می‌شود. متأسفانه، افراد موفق به این نوع شناختها بسیار اندک هستند. برای روشن شدن درباره مفهوم روشن‌ بینی و شناخت روشنفکرانه، مسائل مختلفی باید مورد بحث قرار گیرد.

روشن‌ بینی (clairvoyance) یک پدیده مهیج در حوزه پاراپسیکولوژی است که به توانایی شخصی اشاره دارد که می‌تواند بدون استفاده از حواس ظاهری مانند بینایی یا شنوایی، اطلاعاتی از وقایع در حال وقوع یا آینده کسب کند. افراد معتقد به روشن‌ بینی معتقدند که این توانایی نه‌ تنها به دیدن و درک وقایع فیزیکی محدود نیست، بلکه شامل درک اطلاعات غیرمادی و ارتباط با دنیایی خارج از ابعاد آشکار نیز می‌شود. هرچند که روشن‌ بینی موضوعی مورد اختلاف و بحران قرار دارد و تأیید علمی ندارد، اما در تاریخ مختلف، گزارش‌ ها و شواهدی از افرادی که ادعا کرده‌اند این توانایی را دارند، آمده است.

تله‌ کینزی

تله کینزی به جا به‌ جایی اشیا بدون هیچگونه دخالت فیزیکی اطلاق می‌شود، که تنها با استفاده از نیروی ذهن امکان‌ پذیر است. این اصطلاح اولین بار توسط محقق روسی، الکساندر اکساکوف، در سال 1890 به کار گرفته شد و از ترکیب دو واژه یونانی “تله” به معنای فاصله و “کینزی” به معنای جا به جایی یا حرکت ساخته شده است.

سایکوکیزنی، اصطلاحی است که برای اولین بار در سال 1914 توسط هنری هولت نویسنده آمریکایی معرفی شد. این واژه از ترکیب دو واژه یونانی “سایکو” به معنای روان، مغز، باطن یا روح و “کینزی” به معنای حرکت یا جابجایی تشکیل شده است.

سایکوکیزنی مفهومی گسترده‌تر از تله کینزی را شامل می‌شود، زیرا تحت تاثیر قرار دادن رویداد یا شی فیزیکی بدون هیچگونه دخالت فیزیکی و تنها از طریق نیروی ذهن انجام می‌شود. در این راستا، تله کینزی به عنوان یک زیرمجموعه درون سایکوکیزنی قرار می‌گیرد.

پسیکومتری

پسیکومتری یک حوزه از علم روان‌شناسی است که به بررسی و اندازه‌گیری ویژگی‌های روانی افراد می‌پردازد. اما ایده پسیکومتری پیشرفته‌تر این است که برخی افراد معتقدند می‌ توان با استفاده از اشیاء شخصی یا وسایل متصل به فرد، اطلاعات خاصی را درباره وی به دست آورد. این افراد به عنوان پسیکومتریست‌ها شناخته می‌شوند.

آنها با استفاده از ابزارهای مختلفی همچون عکس‌ها، لباس‌ها، یا اشیاء شخصی، سعی در خواندن و تفسیر ویژگی‌ های روانی فرد مورد نظر دارند. با این حال، بسیاری از علم‌ آموزان و روانشناسان این رویکرد را به عنوان یک تئوری غیرعلمی و ناپایدار می‌پندارند و به دلیل نبود شواهد علمی قوی، این تکنیک را به چالش کشیده‌اند و تأکید دارند که تاکنون هیچ شواهد محکمی نشان نداده است که اشیاء شخصی بتوانند اطلاعات دقیق و قابل اعتمادی درباره ویژگی‌های روانی افراد ارائه دهند.

فراروانشناسی چیست؟

روشن‌ بینی (clairvoyance) در حوزه پاراپسیکولوژی است که به توانایی شخصی اشاره دارد که می‌تواند بدون استفاده از حواس ظاهری مانند بینایی یا شنوایی، اطلاعاتی از وقایع در حال وقوع یا آینده کسب کند.

جایگاه فراروانشناسی در روانشناسی

فراروانشناسی در واقع یک رشته از روان‌ شناسی عمومی و درباره اعمال و رفتاری است که با قوانین روان‌ شناسی روز تطبیق نمی‌کند. فراروانشناسی را علم استعدادهای فوق روانی نیز می‌نامند. استعدادهایی که انسان را قادر می‌سازند تا با دنیای اطراف خویش، بدون کمک احساسات و عضلات رابطه برقرار کند.

از لحاظ شخص دریافت کننده، اطلاعات از راه های فوق حسی که ادراک فوق حسی (esp) نامیده می شود دریافت می شود. از لحاظ شخص فرستنده این استعداد  با نام تأثیر ذهن بر روی (pk) یا سایکوکنیس شناخته می‌شود. تأثیر ذهن بر ماده به شخص امکان را می‌دهد تا بدون استفاده از سیستم جنبشی بدن یعنی عضلات و غده های بدنش، بر روی محیط تأثیر بگذارد.

به‌ طور خلاصه فراروانشناسی شاخه‌ای است که با توانائی های خارق‌ العاده و غیرطبیعی انسانها سر و کار دارد و به دو پرسش می‌خواهد پاسخ دهد:

اینکه آیا آدمیان می‌توانند از راه هایی غیر از حواس پنجگانه خود اطلاعاتی به دست آورند؟

آیا می‌توان از طریق ذهن بر رویدادهای طبیعی اثر گذاشت؟

افکار شما را دوست داریم لطفاً در مورد مقاله فراروانشناسی نظر بدهید

برای نظر دادن شما بسیار احترام قائلیم. ما اینجا در موسسه تجسم خلاق دوست داریم نظرات، پیشنهادات، افکار و سوالاتی که در زمینه های درمانی برایتان پیش می آید را بدانیم بدین منظور برای ارتباط بهتر با شما عزیزان به بهترین نظراتی که در این مقاله کامنت گذاری گردد، فایل موسیقی چاکراها برای مدیتیشن به عنوان رسم سپاسگزاری تقدیم شما عزیزان می گردد.

دکتر آرام طی دوره هایی که در تجسم خلاق برگزار می کنند این دوره را در طی ۵ جلسه برگزار می نمایند. در طی این دوره شما با اصول علمی و عملی تله پاتی و حس ششم آشنا می شوید.

انجام تمرین های مربوط به این استعداد درونی را در شما تقویت می کند. در این دوره به شما دورشنوایی، دوربینی، دور حسی، آموزش داده می شود.

در این دوره همچنین تله پاتی از طریق تکنیک های فرستندگی و ارسال پیام به شما آموزش داده می شود. گاهی اوقات افراد از این طریق می توانند پیشگویی انجام دهند.

این دوره شامل تکنیک ها و تمرین های صوتی و تصویری می باشد. کسانی که نمی توانند این دوره را در مرکز تجسم خلاق حضور داشته باشند می توانند از پکیج غیرحضوری دوره استفاده نمایند.

پکیج شامل فیلم های آموزشی و تکنیک های صوتی و جزوات آموزشی دکتر آرام می باشد. برای آگاهی از نزدیک ترین زمان برگزاری دوره تله پاتی و تقویت حس ششم با مرکز تجسم خلاق تماس بگیرید.

 

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط
دیدگاهها

2 دیدگاه

  1. Akram گفت:

    سلام خواب صادقه دیدن که خبر از آینده میده شامل کدوم گروه میشه