چگونه زندگی سالم‌تری داشته باشیم(بخش اول)

چگونه زندگی سالم‌تری داشته باشیم(بخش اول)

چگونه زندگی سالم‌تری داشته باشیم

آیا تا به حال به بهتر کردن زندگی خود فکر کرده‌اید؟

شاید شما به کاهش وزن، فعال‌تر شدن یا احساس سلامتی داشتن علاقه‌مند هستید.

برای سالم‌تر زندگی کردن، شما باید تغییراتی در برخی نواحی زندگی خود داشته باشید.

“سالم” بودن به عوامل گوناگونی از جمله ژنتیک، رژیم غذایی، ورزش و انتخاب سبک زندگی بستگی دارد.

از آنجایی که نمی‌توانید ژن‌های خود را کنترل کنید، ایجاد تغییر در بخش‌هایی از زندگی خود که بر روی آن کنترل دارید،

می‌تواند در داشتن یک سبک زندگی سالم‌تر به شما کمک کند.

تمرکز خود را بر روی ایجاد تغییرات کوچک بر روی تغذیه،

ورزش و عوامل سبک زندگی معطوف کنید تا بدنی سالم‌تر داشته باشید.

بخش ۱

آمادگی برای داشتن یک زندگی سالم‌تر

چگونه زندگی سالم‌تری داشته باشیم(بخش اول)

۱- پیش پزشک بروید. یک نکته‌ی کلیدی و مهم برای بهبود سلامتی خود و حفظ آن مراجعه‌ی مکرر پیش پزشک است.

پزشکان و متخصصان در داشتن یک زندگی سالم‌تر به شما کمک می‌کنند.

آن‌ها همچنین قادر هستند به شما بگویند آیا نیاز به شروع یا توقف چیزی دارید یا نه.

l به پزشک خود مراجعه کنید. با او درباره‌ی بیماری فعلی خود صحبت کنید. به توصیه‌های آن‌ها خوب گوش فرا دهید.

l پیش دندان‌پزشک خود نیز بروید. نوعاً توصیه می‌شود دو بار در سال برای چک‌آپ دندان‌های خود پیش دندان‌پزشک بروید.

به هنگام نیاز، به پزشکان متخصص دیگر نیز مراجعه کنید.

چگونه زندگی سالم‌تری داشته باشیم(بخش اول)
۲- چند ارزیابی و سنجش را در ارتباط با سلامتی خود انجام دهید.

چند روش برای بررسی وضعیت سلامتی خود بدون مراجعه به پزشک وجود دارد.

ارزیابی وزن و اندازه‌ی خود می‌تواند به شما این آگاهی را بدهد که آیا بدن‌تان سالم است یا نه.

l خود را وزن کنید.

به وزن خود توجه کنید و آن را با استانداردهای موجود مطلوب برای وزن ایده‌آل بدن مقایسه کنید.

این کار به شما کمک خواهد کرد که ببینید آیا نزدیک به وزن سالم هستید یا باید وزن خود را کاهش دهید.

l قُطر کمر خود را اندازه بگیرید. روش دیگر برای بررسی وزن و سلامتی خود ارزیابی قُطر کمرتان است.

یک کمر بزرگ ممکن است به معنی آن باشد

که شما دارای مقدار بالایی از چربی درونی هستید که می‌تواند برای سلامتی‌تان خطرناک باشد.

مردان باید دارای قُطر کمری کمتر از ۴۰ اینچ و زنان باید دارای قُطر کمری کمتر از ۳۵ اینچ باشند.

l همچنین BMI خود را با یک ماشین‌حساب آن‌لاین اندازه‌گیری کنید.

این روش دیگری برای مطلع شدن شما از داشتن وزن سالم در بدن خود است.

اگر بسیاری از این فاکتورها بالا هستند و شما احساس می‌کنید

ممکن است اضافه وزن داشته باشید، این می‌تواند بخشی از فرایند زندگی شما برای داشتن زندگی سالم‌تر باشد.

چگونه زندگی سالم‌تری داشته باشیم(بخش اول)

۳- یادداشت‌برداری کنید.

یادداشت‌برداری روش خوبی برای شروع یک زندگی سالم است.

در یادداشت‌های‌تان، می‌توانید اهداف خود را بنویسید و آن‌ها را پیگیری کنید و حتی یک دفترچه‌ی غذایی داشته باشید.

این به شما کمک خواهد کرد پی ببرید به چه کارهایی برای انجام دادن نیاز دارید و به شما انگیزه می‌دهد به اهداف خود برسید.

l شما باید ابتدا درباره‌ی اطلاعاتی که از پزشکان خود کسب می‌کنید،

چند یادداشت بنویسید یا وزن، BMI یا قُطر کمر خود را یادداشت کنید.

یادداشت‌هایی نیز در زمینه‌ی انتخاب‌های غذایی‌تان بنویسید.

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که از غذای خود مرتب یادداشت‌برداری می‌کنند،

برای مدت زمانی طولانی‌تر با الگوهای تغذیه‌ای جدید باقی می‌مانند.

 

چگونه زندگی سالم‌تری داشته باشیم(بخش اول)

۴- یک گروه پشتیبان ایجاد کنید.

داشتن یک گروه پشتیبان بخش بزرگی از یک سبک زندگی سالم است.

گروه پشتیبان نه فقط می‌تواند از اهداف شما حمایت کند بلکه همچنین پشتیبانی برای سلامت روانی شماست.

l بخش بزرگی از فرایند یک زندگی سالم که غالباً نادیده گرفته می‌شود، سلامت روحی و روانی شماست.

یک گروه پشتیبان فقط قرار نیست حامی‌تان باشد بلکه دوست خوبی نیز برای شما هست.

l از دوستان و اعضای خانواده یا همکاران خود بخواهید تا به شما در راه رسیدن به اهداف‌تان بپیوندند.

شاید دیگران نیز همچون شما بخواهند وزن کم کنند، غذای سالم‌تری بخورند یا بیشتر ورزش کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *