چگونه زندگی سالم‌تری داشته باشیم(بخش چهارم)

چگونه زندگی سالم‌تری داشته باشیم(بخش چهارم)

چگونه زندگی سالم‌تری داشته باشیم(بخش چهارم)

بخش ۴

سالم کردن سبک زندگی

چگونه زندگی سالم‌تری داشته باشیم(بخش چهارم)

۱- از قانون ۸۰ به ۲۰ پیروی کنید.

داشتن یک زندگی سالم فقط اجتناب از غذاهای ناسالم یا ورزش کردن روزانه نیست. زندگی سالم یعنی میانه‌روی و اعتدال.

بسیاری از پزشکان قانون ۸۰ به ۲۰ را توصیه می‌کنند.

این قانون به معنی آن است که در ۸۰ درصد مواقع، شما می‌توانید فعالیت‌ها یا چیزهای سالمی را انتخاب کنید

که زندگی سالم‌تر شما را ارتقاء می‌دهد و در ۲۰% زمان‌ها می‌توانید چیزهایی با سلامت کمتر را انتحاب کنید

(همچون خوابیدن به جای ورزش صبحگاهی یا نوشیدن یک لیوان شراب بیشتر).

چگونه زندگی سالم‌تری داشته باشیم(بخش چهارم)

۲- کشیدن سیگار را متوقف کنید.

تمام پزشکان کنار گذاشتن استفاده از سیگار یا سایر محصولات تنباکو را به‌شدت توصیه می‌کنند.

سیگار باعث بروز مشکلات و بیماری‌های بسیاری برای سلامتی می‌شود.

تا جای ممکن سعی کنید سیگار را کنار بگذارید.

در ابتدا این کار سخت به نظر می‌رسد و عوارض جانبی با خود به همراه دارد

اما سریع‌ترین راه برای توقف صدمه رساندن به بدن خود است.

اگر در ترک سیگار دچار مشکل هستید، برای کمک به پزشک خود مراجعه کنید.

آن‌ها می‌توانند دارو تجویز کنند یا شما را به یک برنامه‌ی کنار گذاشتن سیگار معرفی کنند.

چگونه زندگی سالم‌تری داشته باشیم(بخش چهارم)

۳- استرس را مدیریت کنید.

استرس همچون هاردی است که احساساتی را کنترل می‌کند که می‌تواند

به سلامت بدن صدمه وارد کند. استرس مزمن بسیار شایع است

و می‌تواند جلوی پیشرفت داشتن یک زندگی سالم‌تر را بگیرد.

استرس می‌تواند عوارض جانبی بسیاری برای سلامتی انسان به همراه داشته باشد،

از جمله سردرد، افسردگی، خستگی،

افزایش حمله‌ی قلبی و دیابت‌های نوع ۲، رفلاکس اسیدی و کاهش قدرت ایمنی بدن.

مدی‌تیشن، یوگا، ورزش‌های سبک، گوش کردن به موسیقی، صحبت کردن

با یک دوست یا دوش گرم گرفتن را نیز امتحان کنید. آن‌ها به کاهش استرس کمک به‌سزایی می‌کنند.

چگونه زندگی سالم‌تری داشته باشیم(بخش چهارم)

۴- به درمانگر مراجعه کنید.

پزشکان قادر هستند به شما راهنمایی‌های مستقیمی برای چگونه بهتر مدیریت کردن

استرس خود، مواجهه با یک سبک زندگی پُرمشغله و سایر موقعیت‌های زندگی ارائه بدهند.

مراجعه به یک درمانگر فقط برای افرادی نیست که دچار بیماری‌های روانی مهمی همچون افسردگی هستند.

مطالعات بسیار نشان داده است که افرادی در سنین گوناگون و با پیشینه‌های مختلف می‌توانند از مراجعه به یک درمانگر سود ببرند.

چگونه زندگی سالم‌تری داشته باشیم(بخش چهارم)

۵- خواب بیشتری داشته باشید.

داشتن خواب بیشتر به شما کمک می‌کند احساس آرامش بیشتری داشته باشید و آماده‌ی مواجهه با یک روز کامل باشید.

خواب بیشتر به بدن زمان بیشتری برای بازسازی خود می‌دهد و بدن می‌تواند خود را در سطح سلولی بازسازی کند.

نوعاً بین ۹-۷ ساعت خواب هر شب توصیه می‌شود.

برای کمک به داشتن یک خواب آرام، قبل از خواب ورزش نکنید،

تمام وسایل الکترونیکی، نورها و وسایلی که باعث ایجاد مزاحمت در فرایند خواب می‌شود،

خاموش کنید. این کار کمک خواهد کرد بهتر بخوابید.

مشکلات مزمن خواب را نادیده نگیرید.

اگر نمی‌توانید به اندازه‌ی کافی بخوابید، برای حل این مشکل به پزشک مراجعه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *