دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

10 خوراکی طبیعی برای جلوگیری از سرما خوردگی

روش های طبیعی جلوگیری از سرما خوردگی

جلوگیری از سرما خوردگی تا پیش از دوران کرونا برای برخی از ما فقط جنبه راحتی داشت چون باعث می شد که چند روزی آب ریزش بینی و سرفه داشته باشم و در نهایت چند روز از برنامه زندگی  خود عقب می افتادیم. اما پس از دوران کرونا لزرم اهمیت تقویت سیستم ایمنی بدن و توجه به بیماریهای که مشابه به سرما خوردگی بودن بیشتر به چشم می آید.

صد البته توجه مردم به بهداشت تنفسی و لزوم استفاده از ماسک در اماکن عمومی و سر پوشیده برای جلوگیری از انتشار ویروس های بیماری زا شناخته شده است.

با آنکه سرما خوردگی به اندازه بیماری همچون کرونا سخت و خطر ناک نیست ولی در صورت درمان مناسب نشدن ممکن است باعث بروز بیماری های دیگری شده و زمینه را برای بیماری های قلبی و ریوی فراهم می آورد.

سرما خوردگی اصولا نشان دهنده ضعف سیستم ایمنی بدن است چرا که ویروس ها همواره در اطراف ما قرار دارند برخی فکر می کنند شاید چون با موی خیس خوابیده اند یا جلوی کولر به خواب رفته اند سرما می خورند اما این باور اشتباهی است شاید سرما باعث تضعیف قدرت سیستم ایمنی ما شود ولی عامل سرما خوردگی ویروس سرما خوردگی است.

برای حفظ  سلامتی و تقویت بدن و نیز جلوگیری از سرما خوردگی می توانید روتین های روزانه داشته باشید تا که مانع از سرما خوردگی شده  یا در زمان سرما خوردگی با تقویت سیستم ایمنی شما بهبود سریع را به همراه داشته باشد.

 

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

روش های طبیعی جلوگیری از سرما خوردگی

💧 پاکیزگی نشانه ایمان است به گمان دلیل تأکید بر نظافت در اسلام به دلیل اهمیت آن در سلامتی آدمی است، نظافت شخصی را رعایت نمائید و تا آنجا که برایتان مقدور است استحمام کنید

💧 در منزل، محل کار و مدرسه سطوح مورد تماس با دست یا غذا را مرتب ضد عفونی کنید اگر که در خارج از منزل هستید و این امر ممکن نیست می توانید دست هایتان را ضد عفونی کنید

💧 هوا خانه را با استفاده از بخور یا جوشاندن آب مرطوب نگه دارید در صصورت سرما خوردگی می توانید از برگهای اوکالیپتوس که از درخت آن یا به صورت خشک از عطاری تهیه می کنید استفاده نمائید برگ اوکالیپتوس دارای خواص ضدالتهابی، ضد میکروبی و خلط آور است و برای بیماری های تنفسی مانند آسم و آنفلوانزا و باز کردن مجاری تنفسی در زمان سرما خوردگی استفاده می گردد.

💧 مصرف ویتامین D را افزایش داده تا که به تقویت سیستم ایمنی شما کمک نماید اگر که نمی توانید و یا نمی خواهید از مکمل های شیمیایی یا دارویی استفاده کنید نیازی نیست می توانید روزی 20 دقیقه در معرض مستقیم تابش نور خورشید قرار گیرید و بدنتان خود ویتامین دی مورد نیازش را می سازید.

💧 به اندازه کافی آب بنوشید این مقدار به صورت متوسط هشت لیوان است البته نسبت به فصول سال و رژیم غذایی نیز تغییر می کند ولی سعی کنید حتی اگر تشنه نیستید آب بنوشید.

💧 مکمل روی مصرف کنید روی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد.

💧 جلوگیری از سرما خوردگی از استفاده و استعمال سیگار، قلیان بپرهیزید

غذاهای طبیعی برای درمان جلوگیری از سرما خوردگی

در زمان سرما خوردگی استراحت کنید و ومایعات کافی بنوشید

غذاهای طبیعی برای درمان جلوگیری از سرما خوردگی

💧  ویتامین c یکی از بهترین تقویت کننده های سیستم ایمنی بدن است. بنابراین مواد غذایی طبیعی غنی از ویتامین c را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

💧 برای به دست آوردن انرژی فوری و ایجاد گرما در بدن؛ گردو، زردآلو، کشمش و میوه های خشک میل کنید. این نوع میوه ها رطوبت پوست را حفظ می کند و در نتیجه مشکل خشکی پوست برطرف می شود.

💧 بتاکاروتن موجود در هویج، که یک انتی اکسیدان بسیار قوی می باشد علاوه بر سلامت پوست و چشم ها، سردرد را نیز برطرف می کند. همچنین هویج به دلیل بالا بودن میزان فیبر موجود در آن  برای بیرون روی  در زمانسرماخوردگی مفید بوده و هدر رفت آب بدن را به واسطه افزایش جذب آب از روده کاهش می دهد.

💧 برای تقویت سیستم ایمنی بدن، روزی دو تا سه حبه سیر قبل از غذا بخورید. سیر دارای خواص آنتی اکسیدان قوی بوده و نیز خاصیت ضد میکروبی و ضد ویروسی دارد همچنین سیر دارای مقادیر بالایی گوگرد و ویتامین c می باشد که برای سلامتی بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری می باشد. به جز این موارد کلی در هنگام بریده شدن سیر ماده ای به نام آلیسین از ان ترشح می گردد که یک ماده ضد میکروبی بسار قوی می باشد!

💧 چای سبز، علاوه بر ایجاد نشاط، گلودرد را برطرف می کند.

💧 برای ایجاد احساس آرامش و رهایی از اضطراب، کمی روغن اسطوخودوس را روی گردن و مچ دست بمالید.

💧 آب گوجه فرنگی نه تنها سرشار از ویتامین c است بلکه حاوی آنتی اکسیدان نیز می باشد و برای جلوگیری از سرما خوردگی عالیست.

💧 مواد غذایی غنی از فیبر مانند آناناس را به رژیم غذایی اضافه کنید تا علاوه بر بهبود عملکرد گوارش، التهاب روده نیز کاهش پیدا کند.

💧 اگر از سرفه های شدید رنج می برید، هر یک ساعت یک قاشق مرباخوری دم کرده آویشن مصرف کنید.

💧 عطسه های مکرر باعث خون ریزی بینی می شود. کمی سبزی حاوی ویتامین k به رژیم روزانه خود اضافه کنید تا خون در محل زخم زودتر لخته شود.

 

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط
دیدگاهها

بدون دیدگاه