دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

کیوی را در زمستان فراموش نکنید

کیوی را در زمستان فراموش نکنید !
کیوی را جدی بگیرید
کارشناسان تغذیه تاکید می‌کنند که به چند دلیل نباید از خوردن کیوی غافل شوید. این میوه سرشار از ویتامین‌های C و E است. میزان ویتامین ث موجود در دو عدد کیوی متوسط دو برابر پرتقال است.
مطالعات معتبر علمی نشان می‌دهد که کیوی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و با استرس و پیری مقابله می‌نماید، و برای بهبود زخم و جذب آهن، سلامت استخوان‌ها، رگ‌های خونی و دندان‌ها بسیار مفید است.

 

Kiw1با خوردن کیوی میزان سروتونین؛ یکی از ناقل‌های عصبیِ (نروترنسمیترها) فعال در سیستم عصبی مرکزی و دستگاه گوارش افزایش می‌یابد. نقش سروتونین در لوله گوارش این است که هضم غذا را کنترل می‌کند در حالی که در سیستم عصبی مرکزی نقش کنترل خلق و خوی، خواب، اشتها، قدرت یادگیری و حافظه را بر عهده دارد.
مواد معدنی کیوی
مطالعات نشان می‌دهد که دو کیـوی متوسط ۳۰ میلی گرم منیزیم دارد. این ماده معدنی برای عملکرد عضلات بسیار مهم است و سطح انرژی را افزایش می‌دهد. پتاسیم موجود در آن ۲۰ درصد از موز بیشتر است و یک ماده معدنی عالی برای کنترل فشار خون، کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه، پوکی استخوان و سکته مغزی به شمار می‌رود.
مطالب مرتبط
دیدگاهها

بدون دیدگاه