دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

 تاریخچه ماساژ

 تاریخچه ماساژ
با سیری در تاریخ متوجه می شویم که ماساژ در تمام ملل و با فرهنگهای مختلف مرسوم بوده و شاید دلیل رواج آن عامه پسند بودن آن نزد تمام مردم باشد و در گذشته مردم بدون اینکه از تأثیرات فیزیولوژیکی و درمانی ماساژ آگاهی داشته باشند ازآن استفاده می کردند، مثلا” ضرب دیدگی ها اولین اقدام آنها تکان دادن و یا مالش عضو صدمه دیده بوده است.
تاريخچه اين درمان به حدود 2700 سال قبل از ميلاد برمي گردد . در متن كتاب امپراطور زرد (كتاب مرجع طب داخلي چين) براي درمان فلج و تب و لرز به ورزش، ماساژ پوست و عضلات و نیز تمرينات بر روي دست و پا توصيه شده است. بقراط در حدود 400 سال قبل از ميلاد ضرورت استفاده از مالش را به عنوان يك درمان بخصوص در درمان آسيبهاي ورزشي و جنگي ، به پزشكان گوشزد كرد. اسناد قديمي دال بر استفاده ژاپنيها و نيز ساير تمدنها نظير مصر، روم و عرب از ماساژ درماني موجود است.

 

ماساژ درماني به شيوه نوين و علمي، توسط هنريك لينگ (1839-1776) بر پايه ماساژ و ورزش بنيان نهاده شد.
دو برادر پزشك امریكايي به نام جورج و چارلز تيلور پس از تحصيل در سوئد ، در سال 1850 اين رشته را به امريكا معرفي نمودند .
در مِیان ملل و اقوامی که در گذشته از ماساژ به شکل وسیع تری استفاده می کردند میتوان ازمصریها، ایرانیان، یونانیان، چینی ها و ژاپنی ها نام برد و همینطور از بین دانشمندان و اطباء قدیمی که از تکنیکهای ماساژ استفاده می کردند می توان به بقراط و ابوعلی سینا اشاره کرد. بقراط به نتایج سودمند مالش و ماساژ در تأمین و بازگرداندن نیروی عضلانی افراد ناتوان تا حدی پی برد و برای درمان بعضی از عوارض مفصلی و عضلانی از این روشها استفاده نمود.
امروزه نیز از ماساژ با اهداف مختلف و به شکل وسیع و گسترده ای استفاده می کنند و بویژه در درمان دردهای عضلانی و مفصلی جایگاه ویژه ای را نسبت به سایر روشهای درمانی به خود اختصاص داده است و همچنین در توانبخشی و بازتوانی بیماریهای مختلف به شکل خاصی بکار می رود.
مطالب مرتبط
دیدگاهها

بدون دیدگاه