دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

مدیریت کردن استرس

مدیریت کردن استرس
اولین قدم در مدیریت استرس آگاهی نسبت به  منشاء این احساسات است.
دفترچه ای را به استرس هایتان اختصاص دهید تا دلایل استرس کوتاه مدت یا مداوم را شناسایی کنید. همینطور که وقایع را می نویسید، در مورد دلیل اینکه چرا این شرایط در شما استرس ایجاد می کند فکر کنید. همچنین می توانید از تست استرس Holmes & Rahe استفاده کنید تا وقایع مشخصی را که منجر به ایجاد استرس طولانی مدت در شما می شود شناسایی کنید. سپس این عوامل را به ترتیب تاثیر گذاری مرتب کنید: کدامیک سلامت و رفاه شما را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد ؟ و کدامیک بر کار و بازدهی شما تاثیر می گذارد ؟

 

با استفاده از رویکردهای زیر ( و ترکیب استراتژی ها ) می توانید استرس ایجاد شده را مدیریت کنید:
 دیدگاه های عمل محور
با استفاده از این دیدگاه ها، برای تغییر شرایط استرس زا اقدامی انجام می دهید.
 مدیریت زمان
اگر زمانتان را به درستی مدیریت نکنید، انباشتگی کاری می تواند منجر به ابجاد استرس شود و درواقع منبع اصلی ایجاد استرس برای بسیاری از افراد است.
افراد دیگر
افراد می توانند منبع قابل توجه ایجاد استرس باشند.
 محیط کاری
این نوع استرس می تواند ناشی از آزردگی،  درماندگی،  ناراحتی، عدم آسایش، یا وجود شرایط ناخوشایند در محیط کار باشد. برای کاهش استرس در محیط کارتان اقدام کنید.
 دیدگاه های احساس محور: این دیدگاه ها زمانی به کار می آیند که استرس ایجاد شده ناشی از نوع نگاه به شرایط است. ( می تواند گفتن این موضوع برای افراد آزاردهنده باشد، اما بیشتر استرس ها از تفکرات منفی ناشی می شود).
دیدگاه های پذیرش محور: این دیدگاه زمانی مفید است که نمی توانید چیزی را که اتفاق افتاده تغییر دهید یا زمانیکه شرایط اساساً بد است.
ساختن مکانیسم های دفاعی خود در برابر استرس :
زمانی که احساس استرس دارید از تکنیک هایی مانند مدیتیشن و ریلکسیشن فیزیکی برای آرام کردن خودتان استفاده کنید.
از زنجیره حمایتی استفاده کنید – این زنجیره می تواند شامل دوستان و خانواده، همچنین افرادی در محیط کار یا افرادی که تخصص این کار را دارند مانند مشاورها یا دکترهای خانوادگی باشد.
به اندازه کافی بخوابید و ورزش کنید، و یاد بگیرید چگونه از زمان استراحتتان نهایت استفاده را ببرید تا بعد از مواجهه با وقایع استرس زا به شرایط عادی بازگردید.
یاد بگیرید چگونه با تغییر کنار بیایید و انعطاف پذیر باشید تا بتوانید بر شکست ها غلبه کنید.
مطالب مرتبط
دیدگاهها

بدون دیدگاه