دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

سنگ یاقوت

سنگ یاقوت ( hyacinth )
یاقوت قرمز ( Ruby )
بهترین رنگ در یاقوت سرخ،قرمز خالص با سایه های آبی به شمار می رود که به خون کبوتر تشبیه شده است.در بازار انواع یاقوت های سرخ بدلی را می توان یافت.اسامی تجاری متعددی دربارۀ نگین های سرخ طبیعی رواج یافته که گمراه کننده اند،مانند یاقوت سرخ بالاس که در حقیقت سنگ اسپینل است و یا یاقوت سرخ کیپ که سنگ گارنت است و یا یاقوت سرخ سیبری که چیزی جز تورمالین قرمز نیست و همچنین کانی های دیگری که به علت تشابه در رنگ و خواص اپتیکی ممکن است در نظر اول با یاقوت سرخ اشتباه شوند.
بزرگترین و مشهورترین یاقوت های سرخ جهان عبارتند از :
1- یاقوت سرخ ادوارد با وزن 167 قیراط که در موزه لندن نگهداری می شود.

 

2- یاقوت ستاره ریوز با وزن 139 قیراط که در موزه آمریکا نگهداری می شود.
3- یاقوت لانگ استار با وزن 100 قیراط که در موزه نیویورک نگهداری می شود.
معادن یاقوت در بسیاری از کشورها وجود دارد که مهمترین این معادن در کشور برمه،تایلند و سریلانکا قرار دارند.خواص و فواید یاقوت قرمز
یاقوت قرمز برای درمان بیماران قلبی و مبتلایان به سرطان خون بکار رفته و عامل تصفیه و تنظیم فشار خون است.
آویختن سنگ یاقوت بر گردن،مانع لخته شدن خون در بدن گردیده و از سکته جلوگیری می کند.
یاقوت قرمز در درمان ناتوانی های جنسی و درمان ناباروری و دردهای قاعدگی نیز تأثیر می گذارد و علاوه بر آن،به آسان شدن زایمان زنان نیز کمک می کند.
همچنین اگر کسی یاقوت به همراه داشته باشد،به بیماری های ویروسی خطرناک و واگیردار بویژه سرطان مبتلا نمی شود،اگر آنرا دائما با خود داشته باشد در چشم مردم با هیبت و شکوه جلوه گر می شود و کسب و درآمدش رونق می گیرد.
خواص و فواید یاقوت زرد
استفاده از یاقوت زرد برای تنظیم متابولیسم بدن و تقویت دستگاه گوارش بویژه روده ها مناسب است،بدن را از سموم پاک کرده و ناراحتی های کبد و کیسۀ صفرا را برطرف می سازد.همچنین یاقوت زرد از خستگی های روحی می کاهد و بر نشاط روح می افزاید و برای کسانی که خواب های پریشان و کابوس می بینند،مفید است.
 یاقوت کبود ( Saphir )
واژه مترادف یاقوت کبود،«سفیر» است که به معنای «آبی» در زبان یونانی است و در رنگهای آبی،نیلی و سیاه یافت می شود.
یاقوت کبود از یاقوت سرخ بیشتر یافت می شود.نوعی از یاقوت کبود وجود دارد که به علت پدیده آستریزم در آن،یاقوت کبود ستاره ای یا یاقوت استار گفته می شود.
با گرفتن این جواهر زیر نور بواسطه نظم خاصی که در بلورهای این کانی هست،نور عبور داده شده زوایای مشخصی را تشکیل داده و در یک نقطه باهم تلاقی پیدا می کنند و شکل ستاره مانندی را نشان می دهند که به این پدیده؛آستریزم گویند.
امروزه با پیشرفت علم و تکنیک،یاقوت های کبود مصنوعی مرغوب،بویژه یاقوت استار مصنوعی با خواص ظاهری مشابه به یاقوت کبود طبیعی به طور فراوان تولید شده و در بازار به فروش می رسد.
بزرگترین و مشهورترین یاقوت کبود ستاره ای تراش داده شده در دنیا عبارتند از :
1- یاقوت کبود ستاره هند با وزن 536 قیراط که در موزه نیویورک می باشد.
2- یاقوت کبود ستاره آسیا با وزن 330 قیراط که در موزه واشنگتن می باشد.خواص و فواید یاقوت کبود
یاقوت کبود با چاکرای تاج و پیشانی در ارتباط است و سنگی بسیار پرانرژی است و نیروی پاکسازی و شفابخشی فوق العاده ای دارد.
یاقوت کبود اعصاب بدن را تقویت و آرام می کند و برای درمان بیماری های صرع،سردردهای عصبی و میگرن مفید است و برای درمان سرگیجه و بی خوابی نیز کاربرد مؤثری دارد.
همچنین سنگ مفیدی برای تسکین دردهای روماتیسمی و مفصلی،دردهای جراحتی و نقرس بشمار می رود.
شستن پوست با آب یاقوت کبود و نیز مالش آن برروی پوست برای رفع جوش های صورت و حساسیت های پوستی مفید است و برای درمان تیروئید،بیماری های لوزه ها و تقویت تارهای صوتی نیز بکار می رود.
مطالب مرتبط
دیدگاهها

بدون دیدگاه