دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

 تاثير سنگ‌ها 

 تاثير سنگ‌ها
شايد برايتان عجيب باشد اگر بدانيد برخي درمانگران طبيعي از هزاران سال پيش با قرار دادن سنگ هاي شفابخش بر نقاط مختلف بدن يا با تجويز آبي كه سنگي خاص در آن قرار داده شده، درد بيماران خود را تسكين مي‌دادند و نتايج درماني موفقيت آميزي به دست مي آوردند. در منابع قديمي مكاتب درماني متعددي همچون طب سنتي ايران، طب سنتي آيورودا و چين به خاصيت درماني سنگ ها و گوهرها اشاره هاي فراواني شده است و حكماي صاحب نامي همچون ابن سينا، ابوريحان بيروني و خواجه نصيرالدين طوسي در آثارشان به ارزش هاي درماني سنگ ها و گوهرهاي ارزشمند اشاره كرده و نسخه هاي درماني متنوعي را ارائه كرده اند. امروزه مردم در سراسر جهان نيز با فرهنگ ها و زبان هاي مختلف از سنگ درماني و خواص آرامش بخش و تسكين دهنده سنگ ها نه تنها براي درمان بيماري ها و اختلال هاي روحي و جسمي بلكه براي پيشگيري از ابتلا به بيماري هاي جسم و روح نيز استفاده مي كنند.

 

پيش از استفاده از سنگ ها بايد بدانيد
چگونه سنگ ها را پاكسازي كنيد
اگر تصميم داريد از انرژي موجود در سنگ ها براي تسكين و درمان روح و جسم خود استفاده كنيد سنگ را با يكي از روش هاي زير شستشو دهيد تا پاكسازي شود. به عنوان مثال مي توانيد سنگ را براي 8ـ7 ساعت درون نمك خشك دريا يا خاك بگذاريد و در نهايت آن را با آب بشوييد تا آماده استفاده شود. بهترين شيوه استفاده آن است كه در فضايي آرام و مناسب كه اكسيژن كافي در آن وجود دارد دراز بكشيد و سنگ ها را به طور مستقيم بدون هيچ پوششي به مدت 20 دقيقه روي پوست تان قرار دهيد تا از خواص درماني آنها بهرمند شويد.
سنگ فيروزه
عملكرد كبد را بهبود مي بخشد
سنگ فيروزه از جمله سنگ هايي است كه به وفور در ايران يافت مي شود و يكي از معروف ترين انواع آن در شهر نيشابور واقع در خراسان يافت مي شود. سنگ فيروزه كه به رنگ هاي آبي فيروزه اي و آبي متمايل به سبز يافت مي شود از جمله سنگ هايي است كه استفاده از آن علاوه بر آنكه موجب افزايش نشاط و شادابي مي شود روند درمان بسياري از بيماري ها را كه بر اثر كمبود ويتامين ها، مواد معدني و مواد غذايي در بدن به وجود مي آيد، تسريع مي بخشد. در منابع و كتاب هاي طب سنتي هند ـ آيورودا ـ از فيروزه براي درمان التهاب هاي ناحيه ريه، تقويت ريه و درمان بيماري هاي تنفسي ياد مي شود.
سنگ كهربا
روند كاهش وزن را تسريع مي كند
سنگ كهربا از جمله سنگ هايي است كه در طبيعت به رنگ زرد، عسلي و كرم مايل به قهوه اي ديده مي شود. در بسياري از متون طب سنتي ايران و هند براي كهربا خواص درماني متنوعي ذكر شده كه از ميان آنها مي توان به درمان بعضي بيماري‌هاي چشم و گوش و همين طور تسكين درد دندان و بهبود ساخت و ساز بدن اشاره كرد. از اين رو برخي درمانگران شيوه‌‌هاي طبيعي درمان استفاده از اين سنگ را به صورت زيور آلاتي آن هم در شرايطي كه سنگ با پوست بدن تماس داشته باشد، براي افزايش متابوليسم بدن و كاهش وزن بسيار موثر مي دانند. در ميان درمانگران طب سنتي هند نسخه اي شهرت دارد كه براساس آن سنگ كهربا را پس از پاكسازي درون يك ليوان آب قرار مي دهند و اجازه مي دهند سنگ 12 ساعت در آب باقي بماند.
سنگ آزوريت
اعصاب تان را تقويت مي كند
براساس آنچه در منابع سنگ درماني منتشر شده سنگ آزوريت يكي از سنگ هايي است كه علاوه بر آنكه مي تواند به تقويت اعصاب، تقويت حافظه و افزايش ميزان يادگيري كمك كند، مي تواند بر عملكرد سيستم مركز عصبي بدن تاثير بگذارد و با بهبود جريان گردش خون در اين ناحيه اعصاب مركزي بدن را تقويت كند. تنها كافي است دراز بكشيد و اين سنگ را به مدت 20 دقيقه روي پيشاني خود قرار دهيد. اين سنگ از جمله سنگ هايي است كه درمانگران شيوه سنگ درماني در مكتب طب چيني آن را مفيدترين سنگ براي دانش آموزان و دانشجويان مي دانند.
سنگ ياقوت كبود
بي خوابي را از شما دور مي كند
درمانگران سنگ درماني در هند براي درمان اختلال خواب و بي خوابي به مراجعه كنندگان خود ياقوت كبود را توصيه مي كنند. استفاده از اين سنگ روي پيشاني به بيمار كمك مي كند به مرور با اختلال خواب خداحافظي كند. به همين دليل است كه برخي افراد مبتلا به بي خوابي اين سنگ را به صورت دستبند يا گردنبند همراه خود دارند تا بيشتر از خواص درماني آن بهرمند شوند. از ديگر بيماري هايي كه با كمك ياقوت كبود قابل درمان است، مي توان به بعضي ناراحتي هاي پوست و مو، سوزش معده و سرگيجه و ناراحتي هاي مزمن گوش اشاره كرد.
سنگ مرمر
بنيه جسماني را تقويت مي كند
سنگ مرمر از جمله سنگ هايي است كه علاوه بر آنكه به دليل افزايش تمركز مشهور است، به عنوان يكي از سنگ هاي شفابخش در چين براي بهبود جريان گردش خون در بدن شناخته مي شود. استفاده از اين سنگ بعد از ماساژ و حمام براي افرادي كه دچار ضعف عمومي بدن هستند، كمك مي كند تا با گردش خون بهتر مواد غذايي مورد نياز سلول هاي بدن را به نحو بهتري به آنها برساند و به تقويت بنيه بهبود عملكرد جريان گردش خون كمك كند.
سنگ هاي داغ
افزايش توان سيستم عصبي بدن
يكي از سنگ هايي كه براي ماساژ و افزايش توان سيستم عصبي بدن مورد استفاده قرار مي گيرد، سنگ بازالت است. درمانگران طب سنتي اين سنگ را با روش‌هايي خاص گرم مي كنند و بعد از ماساژ بدن با روغن هاي گياهي در نقاط خاصي از بدن كه در طب سنتي چين و در مكتب طب سوزني چيني‌ها نيز با نام نقاط اكوپانچر ياد شده، قرار مي دهند. مناسب‌ترين نقطه براي استفاده از سنگ هاي گرم، پشت، كف دست ها، كف پاها، و فاصله ميان انگشتان دست و پاست. نكته مهم آن است كه اين شيوه درماني اگرچه به نظر شيوه اي ساده به نظر مي رسد اما اجراي آن حتماً بايد بعد از معاينه متخصص طب سنتي هند يا چين و با تجويز و نظارت وي انجام شود.
سنگ هاي رودخانه اي
تنش ها و استرس ها را از بين مي برد
مردم در كشورهاي مختلف جهان با فرهنگ‌ها و ديدگاه هاي مختلف سال هاست كه آگاهانه يا ناآگاهانه از خواص درماني سنگ ها استفاده مي كنند. افراد زيادي در جهان به ويژه در كشورهاي آسيايي مثل چين، ژاپن، تايلند و هند از سنگ هاي بستر رودخانه، دريا يا پايه كوه استفاده مي كنند و با داغ كردن يا سرد كردن آنها از خواص درماني اين سنگ ها روي بدن بهره مي برند.
درمانگران شيوه هاي طبيعي بعد از ماساژ بيمار با روغن هاي گياهي و طبيعي متناسب با نوع بيماري فرد از سنگ هاي رودخانه اي به صورت سرد يا گرم استفاده مي كنند تا به اين ترتيب بتوانند به دفع استرس، تنش و فشارهاي عصبي ناشي از كار روزانه، وقايع بد و پراسترس و تنش هاي ناشي از وقايع بد مثل از دست دادن عزيزي در سانحه يا حادثه اي كمك كنند.
مطالب مرتبط
دیدگاهها

بدون دیدگاه