دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

0 تا 100 اثرات تائوی سلامتی

0 تا 100 اثرات تائوی سلامتی

تائو سلامتی تائو ئیسم دارای 5000 تا 8000 سال تاریخ طبی و فلسفی است. در عین حال، مادر طب سوزنی، طب فشاری، دلفینگ و فلدین کرایس نیز هست. تائو به معنای قوانین طبیعی، نظام طبیعی، تحویل فصلها، هنر، روش، قدرت یا اراده نیز هست.

از دیدگاه تائویی، هماهنگی و تعادل اصل سلامتی است (البته کلیه علوم انرژی به این اصل اعتقاد دارند). بدن یکپارچه دیده می شود و یک صدمه در یک اندام یا زخمی شدن، موجب ضعیف شدن تمام بدن می شود. با این حال اگر اجازه داده شود، بدن خود به خود به سوی سلامتی طبیعی باز خواهد گشت.

علت بیماری در تائوی سلامتی

علت ناراحتیها گرفتگی انرژی در بدن است. کمبود انرژی یا ازدیاد انرژی در یک قسمت بدن موجب بروز ناراحتی در آن منطقه و در کل، موجب بروز ناراحتی در کل بدن می گردد.

تائوی سلامتی بخش، چی یا انرژی حیاتی را در بدن بیدار کرده آن را در قسمت های لازم به گردش در می آورد و به ما می آموزد که چگونه خود را درمان کنیم. سیستم تائو هر یک از اندام های داخلی بدن را به یکی از پنج عنصر طبیعی مربوط می داند (آهن، آب، چوب، آتش و خاک). در عین حال هر یک از اندام ها با یکی از فصول سال و یک رنگ و یک خصوصیت طبیعی (نمناکی، خشکی، باد و …) ارتباط دارد.

به عنوان مثال در تائوی سلامتی:

قلب با تابستان، آتش و رنگ قرمز ارتباط دارد. یک قلب سالم با هیجان و ولرمی در رابطه است. فصلی که هر اندام خاص با آن مربوط است پرکارترین زمان آن اندام محسوب می شود.

از دیدگاه تائویی بدن، ذهن و روح یگانه و یکپارچه هستند. بدین دلیل طب چینی، عصبانیت، ترس، ظلم و احساسات منفی مشابه آن و همچنین لذت بیش از حد و یا هیجان زیاد را که احساسات مثبت محسوب می شوند  عاملی برای صدمه زدن به اندام ها می داند.

تبسم درونی و شش صدای تندرستی بخش همان قدر که برای ترقی بدن مفید هستند، در متعادل شدن احساسات نیز به ما کمک می کنند.

تمرینات در تائوی سلامتی

تمرینات سلامتی یا حفظ سلامتی جسمی و روحی یکی از مباحث اساسی مکاتب شرق از جمله تائویسم، بودیسم و ودائی هاست که امروزه در کشورهای بزرگ و مترقی دنیا حائز اهمیت فراوان است. با انجام تمرینات درونی تائو می توان سلامتی کامل جسم و روح را در سطوح بالای آگاهی تجربه کرد.

تا چندی پیش این علوم به طور پنهانی تمرین و آموزش داده می‌شد. اما ما سعی می‌کنیم در این مقاله تمامی موارد مربوط به این علم کهن را توضیح داده و به تمرینهای عملی آن بپردازیم.

جاری ساختن انرژی حیاتی از دست ها را چرخش انرژی در دایره میکروکوزمیک، شش کانال مخصوص، دانش ترکیب پنج عنصر، سیمای درونی، ترکیب زمین و آسمان، مهر و موم شدن پنج اندام حسی، روشن شدن ‍«لی» بوسیله خون، و یکسانی انسان و آسمان و … مواردی هستند که بدانها اشاره می‌شود.

سیستم تائوی سلامتی

تائوی سلامتی نوعی سیستم خودیاری برای جلوگیری از ناراحتی ها و استرس است و برای تمام مراحل زندگی یک شخص کارائی دارد . آموزش ابتدائی این سیستم با شیوه آسان و حرکات بدنی، تنها برای افزایش  انرژی حیاتی و یا چی می باشد.

بعد ها این انرژی حیاتی قابل گردش در کانالهای طب سوزنی بدن است. همچنین قابل استفاده جهت دستیابی سلامتی و نشاط، احساسات متعادل و بروز خلاقیت می‌باشد.

نتیجه صدها سال تمرینات تائویی به شکل تائوی سلامتی مدرن، یک سیستم در دسترس برای همه است. بیشتر این تمرینات از زمان های گذشته تا به امروز تنها به یک گروه استاد تائویی منتخب و به شاگردانی که به دقت انتخاب می‌شدند آموزش داده‌ شده است.

تائوی سلامتی دین نیست

تائو احتیاجی به هیچ گونه مراسم دینی، مذهبی و پیروی از هیچ گروهی ندارد

تائوی سلامتی دین نیست

علی رغم روحانی بودن، تائوی سلامتی دین نیست، هرچند که برای دین مناسب است و احتیاجی به هیچ گونه مراسم دینی، مذهبی و پیروی از هیچ گروهی ( رهبر مذهبی یا استاد روحی) ندارد.

در این مکتب احترام استادان و معلمان رعایت می شود ولی این اشخاص به چشم افراد روحانی دیده نمی‌شوند. سطوح بالاتر حاوی تمرینات دقیق و کامل مراحل ابتدائی سیستم تبسم درونی و شش صدای سلامتی بخش می‌باشد.

تمامی سیستم عبارتست از 3 مرحله:

1- در اولین پله، انرژی سلامتی برای بالا بردن قدرت بدنی و متعادل کردن آن بکارگرفته می‌شود.

2- دومین مرحله برای تبدیل احساسات منفی به انرژی مثبت بکارگرفته می‌شود.

3- مرحله سوم عبارتست از تمرینات روحی و خلاقیت .

هر مرحله هم تمرینات ذهنی ( مراقبه) و هم تای چی چوان ، باگوا و چی‌کونگ پیراهن آهنی را نیز شامل می‌شود.

عدم تعادل در تائوی سلامتی

بیماری یا ناراحتی با به هم خوردن تعادل انرژی شخص آغاز می گردد.

 دنیای استرس در تائوی سلامتی:

هر مشکلی، قبل از اینکه به صورت یک مسئله فیزیکی در بدن بروز کند، میتواند سالها مخفیانه وجود داشته باشد. اغلب ناراحتیهایی که در بخش خاصی از بدن و یا عدم تعادل «چی» بروز می کند، ناشی از کم شدن «چی» یا گرفتگی آن است. اگر این تعادل را در مرحله ی اولیه آن تشخیص دهید، زمان کافی خواهید داشت که بتوانید آن را متعادل کنید.

بیشتر انسانها احساسات منفی را ناراحتی تلقی نمی کنند، ولی در تائوئیسم ما این را علامت مریضی در کبد یا کلیه یا معده و یا شروع ضعف میدانیم. عناد می تواند علامت عدم تعادل انرژی در قلب باشد. بدبو بودن عرق و یا پس دادن آب بیش از حد منفذهای بدن میتواند علامت نوعی اختلال در کار کلیه ها باشد.

ترس می تواند نشانه به هم خوردن نظم کبد و کلیه ها باشد. خلق و خوی بد و ناراحتیهای فیزیکی نشانه ی به هم خوردن تعادل انرژی در مناطق مختلف بدن است.

در زندگی روزمره، وابستگی هایمان به دنیای مادی روز به روز بیشتر می شود. تفریحات، کار، تغذیه غیر طبیعی باعث می شود هر چه بیشتر بطرف مادیات کشیده شویم و بدین ترتیب بیش از پیش محتاج تر شده، بعد از به دست آوردن بعضی چیزها بیشتر و بیشتر حریص می شویم، بدین ترتیب احساساتمان نظم خود را از دست می دهد. با بریده شدن پیوند های احساس مان از دنیای مادی، می توانیم از قید تمامی این احساسات نیز رها شویم.

محافظت از چی در تائوی سلامتی

محافظت از «چی»، افزایش آن و به حرکت در آوردن آن است

محافظت از چی در تائوی سلامتی

محافظت از «چی»، افزایش آن و به حرکت در آوردن آن شاید اولین لازمه ی محافظت از خود باشد. شخصی که سکته ی قلبی کرده است برای دور ماندن از دومین آنفاکتوس میتواند این روش را در پیش بگیرد. برای جلوگیری از پیشرفت ناراحتی های کلیوی یا دردهای پشت، میتوانید این شیوه را به کار برید.

اولین تمرین عبارت است از نظم «چی».

در سیستم تائویی تمام کانالهای انرژی اندامها به صورت تور مانند در تمام سطح بدن نمایش داده می شود. گرفتگی یا کم شدن انرژی در اندامها باعث کم شدن انرژی حیاتی میشود و «چی» بد (چی بد عبارت است از انرژی مریضی یا کثیفی که در اندامها یا کانالها تولید می شود) فراگیر می گردد.

اگر هنوز با درون خود رابطه برقرار نکرده ایم، درک تغییرات بزرگ درونمان مشکل خواهد بود. زمانی که یاد گرفتیم چگونه «چی» مان را حفظ کنیم، افزایش و چرخش دهیم، برای رها شدن از گرفتگی انرژی، افزایش نیروهای دفاعی بدن و جلوگیری از ناراحتی ها، انرژی کافی خواهیم داشت.

در این صورت میتوان به خوشبختی و زندگی سالم دست یافت. هنگام پیری نیز میتوانیم سلامتی مان را حفظ کنیم و تا آخر عمر در کمال نشاط خواهیم ماند. سیستم تائویی طوری طرح ریزی شده که شما را به یک زندگی با نشاط و سالم هدایت میکند و شما را قادر خواهد ساخت به دیگر انسانها نیز کمک کنید.

بیشتر کسانی که برای ارضا کردن اندام ها و احساساتشان وقدرت بخشیدن به آنها، تمرینات را شروع کرده اند; قهوه، سیگار، مشروبات الکلی، مواد مخدر و تفریحات مضر را به راحتی ترک کردند.

 بهترین پس انداز، سلامتی است.

تمام انسانها تا زمانی که شادابیشان از بین برود و ناراحتی ها هویدا شود، تمام نیروی حیاتی شان را صرف پول درآوردن می کنند. بعد از آن دائماً مقداری از پولهایشان را خرج بیمارستان و دکتر می‌کنند و بیشتر اوقاتشان را در تختخواب می گذرانند. بیشتر مردم می‌گویند که برای این تمرینات وقت کافی نداریم و اغلب مشغول مذاکره، کار و نزد بچه‌های مان هستیم.

ما می گوئیم که اگر شما بدنتان، ذهنتان و انرژی روحی‌تان را منظم کنید و ترقی دهید، ذهنتان به روشنی بیشتر دست خواهد یافت و از لحاظ فیزیکی نشاط بیشتری خواهید داشت، کارهایتان را در زمان کوتاه‌تری انجام خواهید داد و احساساتتان بیشتر از قبل متعادل خواهد شد.

نحوه آموزش تائوی سلامتی

برای آموختن شش صدای سلامتی بخش ، تبسم درونی، طرق جوانی تائویی شیتی، تاچی‌چی‌کونگ، چی کونگ پیراهن آهنی و ترکیب پنج عنصر و مراقبه ی چرخش میکروکوزمیک زمان کافی لازم است ولی بعد از آموختن این تمرینات جزئی از زندگی روزانه ی شما خواهند شد. به عنوان مثال می‌توانید تبسم درونی را زمانی که در صف شیر ایستاده‌اید انجام دهید.

روزانه بدون آنکه بخواهیم وقت زیادی را در صف های مختلف و یا در ترافیک و راه‌بندان تلف می کنیم. می توان براحتی از این اوقات که کم هم نیستند برای تمرین استفاده کرد.

بعد از مدتی تمرین در مورد این سیستم، به خوردن و خوابیدن نیاز کمتری خواهید داشت و بتدریج این تمرینات اوقات کمتری خواهد گرفت.تحقیقات و تمریناتم اینطور به من نشان‌ داده‌ است که اگر یک شخص، روزانه 30 یا 60 دقیقه از وقتش را به تمرینات اختصاص دهد می تواند 1 تا 4 ساعت در کارهایش جلو بیافتد و کارهای بیشتری را در زمان کوتاه‌ تری انجام دهد. بدین ترتیب برای انجام کارهای دیگر زمان بیشتری خواهد داشت.

 

تائوی سلامتی در خانه

تائوئیست ها عامل عدم خوشبختی در خانواده را خصوصیات شخصی زن یا مرد و یا تفاوت میان شخصیتها نمی‌دانند. جذب شدن دو جنس مخالف به یکدیگر امری طبیعی است. مهمترین چیز درک کردن همدیگر و دیدن نقاط قوت و نقاط ضعف و کمک کردن به هم، جهت رفع نقاط ضعف است.

برای درک شخص مقابل اول باید خود را بشناسید. برای درک خویشتن بهترین راه برقرار کردن رابطه با اندامها بوسیله سیستم های درونی و احساسات تان است. بعدها برای تبدیل انرژی منفی، بوجود آوردن احساسات مثبت و ارزشها می توانید اندام هایتان را تقویت کنید.

علت اساسی عدم تعادل انرژی در بدن احساسات منفی است . اگر در یکی از اعضای خانواده انرژی منفی وجود داشته باشد، این امر موجب بوجود آمدن احساسات منفی در دیگر اعضای خانواده خواهد شد. بدین ترتیب تعادل انرژی تمام خانواده ها زیر و رو خواهد شد.

 

تعادل جنسی با تائوی سلامتی

عدم تعادل جنسی به کمک تمرین، درمان‌پذیر است. یکی دیگر از عوامل مهم در کانون خانواده عدم تعادل جنسی است. منشأ اصلی انرژی جنسی با نشاط بودن است. به این دلیل اندام ها و غدد درون ریز خوشبختی زوجین را فراهم خواهند کرد. یک زندگی پر از اضطراب و مقررات اجتماعی، اندام ها و انرژی جنسی انسان ها را تارو و مار می کند و در انتها، سلامتی‌شان همراه با انرژی جنسی شان به خطر می‌افتد و دچار سردرگمی می شوند.

این نیز موجب بروز مشکلات روانی و مشکلات زناشوئی خواهد شد. این مسائل و مشکلات در مردان موجب عدم توانائی جنسی و در زنان موجب عدم تحریک عضلات اندام های جنسی خواهد شد. چیزی که برای همسران مهم است تقویت انرژی جنسی است تابتوان آنرا به انرژی های رده بالا تبدیل کرد و مشکلات مربوط به اندام های جنسی شان را از میان برداشت در این بخش قدرت بخشیدن به اندام های داخلی را بخوبی یاد خواهید گرفت.

تعادل انرژی « چی» در تائوی سلامتی

اهمیت تعادل انرژی چی در فرد به این دلیل که می‌تواند موجب منظم و متعادل شدن افراد دیگری شود که با وی در ارتباط هستند

تعادل انرژی « چی»

تعادل انرژی چی در فرد بسیار با اهمیت است، زیرا این وضعیت می‌تواند موجب منظم و متعادل شدن افراد دیگری شود که با او در ارتباط هستند.

افراط در هر چیز می تواند تعادل انرژی را بر هم زند:

✔️ تعادل در ذهن، تعادل در قلب، تعادل در بدن، تعادل در اندام و تعادل در حس.

✔️ تائوئیسم صدای بیش از حد را عاملی مضر برای گوشها، کلیه‌ها و شانه که با گوشها مرتبط هستند می داند.

✔️ خوردن و نوشیدن بیش از اندازه به طحال و قطعا به کبد صدمه می زند و در نتیجه، عصبانیت و بدخلقی ناشی از آن تعادل خانواده را برهم می زند.

✔️ تماشای بیش از حد تلویزیون و یا فیلم چشمها و اندامهای مربوط به این عضو یعنی کبد و کیسه صفرا را ضعیف می‌کند. بنابراین انرژی عمومی بدن و نشاط بتدریج کاهش می یابد.

✔️ کار بیش از حد به رباطها صدمه می زند و نگرانی بیش از اندازه سلسله اعصاب را بشدت تحت تاثیر قرار می دهد. ضعف اندامها، احساسها و اعصاب موجب بوجود آمدن خصوصیات شخصی ناخوشایند شده، عادات بدی ایجاد می‌کند.

شناخت منشا در تائوی سلامتی

شناخت منشا مسئله و اعمال تبسم درونی، شش صدای سلامتی بخش و طرق جوانی تائویی به کمک هم می‌توانند حالت نامتعادل انرژی چی را برطرف سازند و ضعف اندامها را به مرور زمان بهبود بخشند.

برای آنکه بتوان از مشکلات بزرگ اجتناب کرد باید مشکلات کوچک را شناخت و برای اینکه هر فرد از اعضای خانواده بتواند در مقابل مشکلات سربلند باشد، استفاده از تمرینات تائویی حائز اهمیت است. تمرین دسته جمعی اعضای خانواده کمک خواهد کرد که همه بتوانند انرژی خود را عوض کرده به تعادل برسند.

زمانیکه یکی از اعضا خانواده دچار استرس و یا ناراحتیهای ناشی از انرژی احساسات منفی می گردد، دیگر اعضای خانواده می توانند قبل از اینکه وی دچار مشکل بزرگتری گردد به او کمک نمایند تا تعادل انرژیش را بدست اورد

فواید تبسم درونی

 الف-  انرژیهای رده پایین در مقابل انرژیهای رده بالا

در تائوئیسم احساسات منفی تحت عنوان انرژیهای رده پایین رده‌بندی می شود. بیشتر انسانها زندگیشان را در غصه، ناراحتی، ترس، نگرانی و احساسات منفی دیگر می گذرانند. این نوع انرژیها موجب ناراحتی کرونیکی‌شده انرژیهای اصلی حیات را تارو مار می کنند.

تبسم درونی برای اندامهای ما، غدد درون ریز، عضلات و سلسله اعصاب یک تبسم واقعی است. این تبسم جهت تولید انرژیهای رده بالا بکار می رود و بعدا تبدیل به انرژی رده بالا می گردد.

یک تبسم از ته قلب، انرژی پرقدرت گرمایی و سلامتی بخش سرشار از عشق را آزاد می سازد. به خاطر بیاورید زمانی که از لحاظ روحی و یا جسمی ناراحت بوده اید، شاید یک غریبه به شما تبسمی کرده‌ است و آن وقت شما چگونه خود را به یکباره خوب حس کرده اید.

استادان تائویی در چین قدیم ثابت کرده بودند که تبسم دارای قدرتی شگرف است. این استادان با تمرین تبسم درونی می توانستند انرژی «چی» را در بدن خود بگردانند و انرژی «چی» رده بالاتری را بوجود بیاورند و به این وسیله، خوشبختی و زندگی طولانی را بدست می آوردند.

تبسم کردن یک شخص به خودش شستشوی روح با عشق به شمار میرود و این عشق شما را سالم و جوان میسازد. تبسم درونی، انرژی تبسم را به اندامها و غدد هدایت میکند و به این ترتیب زندگیمان را پر از نشاط میسازد. علی رغم اینکه ما عموماً به وضعیت ظاهریمان زیاد توجه میکنیم، تعداد اندکی هستند که به اندامها و غدد داخلی شان توجه می کنند.

اغلب افراد به اینکه این اندامها و غدد شبیه چه چیزی هستند و یا در کجای بدن قرار دارند و کار هر یک از آنها چیست، توجهی ندارند. و بدتر از آن زمانی است که با تغذیه ی اشتباه به این اندامها و غدد صدمه رسانیده، پیامهای هشدار دهنده ی آنها را نادیده میگیریم. مانند مدیری که به کارگرانش توجه نمی کند و با خوابیدن کار کارخانه، متعجبانه هاج و واج می ماند.

اگر برای اندامها و غدد داخلی مان ارزش قائل شویم و پیامهائی را که برای ما میفرستند (مبحثی کلی و عمیق که در بخش هونا به آن اشاره شده است) حس کنیم، ما را در تعادل و شادابی یاری خواهند کرد.

شناخت منشا در تائوی سلامتی

اعمال تبسم درونی، شش صدای سلامتی بخش و طرق جوانی تائویی به کمک هم می‌توانند حالت نامتعادل انرژی چی را برطرف سازند

ب – ترشح عسل مانند و ترشح سمی

تبسم درونی برای رهائی از خستگی و فشار زندگی روزمره بهترین چیز و بینهایت موثر است. مردم برای از بین بردن استرس حاصل از مسائل روزانه میلیونها تومان ویا دلار خرج می کنند. این چاره ها فقط در محدوده های معین به کار میرود و موقتی است.  تبسم درونی با غده ی تیموس ارتباطی نزدیک دارد و عملکرد این غده را بهبود می بخشد.

در سیستم تائویی غده ی تیموس مرکز اصلی روشنایی بزرگ، عشق و نیروی حیاتی «چی» است. زمانی که تحت یک فشار عاطفی هستیم، پیش از هر چیز غده ی تیموس تحت تأثیر این فشار قرار میگیرد.

«نیروی حیاتبخش غده ی تیموس بازرس نیروهای حیات بخش وسلامتی بخش در بدن است. میتوان با بهبود بخشیدن به عملکرد غده ی تیموس ، در مقابل سرطان مقاومت کرد و از شر آن خلاص شد.» نوعی از سلولها که سلولهای T نامیده می شوند، به وسیله ی غده ی تیموس تولید میگردند.

ماموریت سلولهای T پیدا کردن سلولهای معیوب و از بین بردن آنهاست. روزانه در بدن ما میلیونها سلول تولید میشود که قسمتی از اینها طبیعی نیستند. اگر سلولهای T شکل، به وسیله ی هورمونهای تیموس به وجود نیایند، تولید سلول های غیر طبیعی ادامه خواهد داشت و در نهایت موجب سرطان خواهد شد. به این دلیل غده ی تیموس در زندگی هر انسان بالغ نقش موثری در جلوگیری از بروز سرطان بازی می کند.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

میتوان به کمک تبسم درونی یک آزمایش مهم را در مورد قدرت غده ی تیموس اجرا کرد. برای اجرای این آزمایش از یک نفر کمک بگیرید. محل اتصال دومین دنده به قفسه ی سینه اتان محل قرار داشتن غده ی تیموس است. آنجا را بادست لمس کنید. ابتدا عضلات صورتتان را به طرف پائین فشار دهید، به طوری که کنار لبها بطرف پائین قوس داشته باشد.

یک دستتان را به موازات بدن نگه دارید. دوستتان باید دست شما را به طرف پائین فشار دهد. بعد از آن، همین اعمال را در حالی که تبسم میکنید انجام دهید و تفاوت این دو را ببینید. این آزمایش فعال شدن غده ی تیموس را در حالت تبسم نشان میدهد.

دانایان تائو می گویند زمانی که تبسم می کنید نوعی ترشح از اندام های تان در تمام بدن شما جاری می شود. وقتی که ترسیده اید و یا عصبی ویا دچار استرس هستید، نوعی ترشح سمی در بدنتان بوجود می آید که باعث گرفتگی کانالهای انرژی، ازبین رفتن اشتها، سوء هاضمه، بالا رفتن فشار خون، تپش قلب بی خوابی وبروز احساسات منفی می گردد.

با تبسم به اندامهایتان، در عین حال موجب رشد، نرمی ونمناکی آنها می شوید و بدین ترتیب آنها را یاری می کنیدتا وظایفشان را بهتر انجام دهند. به عنوان مثال، کبد برای ذخیره ی ویتامین ها و مواد غذایی و تصفیه مواد سمی گنجایش بیشتری خواهد یافت. تبسم درونی از چشمها شروع می شود. چشمها به طور مستقیم با سلسله اعصاب در ارتباط هستند. این سیستم عصبی عملکرد اندامها و غدد را تنظیم میکند.

چشمها اولین دریافت کننده ی امواج احساسی هستند ومی توانند در مواقع استرس یا خطر (فرار یا عکس العمل فوری) اندامها و غدد را به سرعت فعال نمایند. چشمها همچنین می توانند بعد از رفع خطر سرعت فعالیت را کم ویا کنترل کنند. بنابراین با راحت کردن چشمها میتوانید تمام بدنتان را راحت کنید وامکان چرخش آزادانه انرژی را دربدنتان بوجود آورید.

پ – یادگیری به کمک تبسم درونی

زمانی که عصبی هستید بیش از حد احساساتی رفتار کرده با عصبانیت و ترس زندگی می کنید. اندامها بسته می شوند و نیروی کار و انرژی کاهش می یابد. بیشترین قسمت انرژی تان تمام می شود در انتها، نشاط و دقتتان کاهش خواهد یافت.

 

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط
دیدگاهها

بدون دیدگاه