دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

 7 اقدام اثربخش برای غلبه بر استرس   

 7 اقدام اثربخش برای غلبه بر استرس   

 غلبه بر استرس در دنیای ماشینی گاهی کاری بس دشوار است، ما نیاز به اقداماتی اثربخش برای غلبه بر استرس نیازمندیم بطوری که امروزه سطح استرس بالا در زندگی روزمره ما و وضعیت زندگی الان بسیار طبیعی هست . این غیرممکن است که کاری را پیدا کنید که افراد در طول روز در آن با استرس‌های مکرر نداشته  باشند. تفاوت افرادی در اینجا تنها نحوه مواجهه آنها با استرس است و اینکه چگونه بر آن غلبه می‌کنند.

گزارشی که مجمع جهانی اقتصاد در سال ۲۰۱۴ ارائه داده است، نشان می‌دهد رتبه ایران از نظر سطح استرس افراد از میان ۱۲۲ کشور، رتبه ۱۱۷است. بدون شک، بالا بودن سطح استرس تاثیر مستقیم در میزان بهره‌وری افراد در سازمان‌ها دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد پراسترس در زمینه‌های مدیریت زمان، ارتباط میان یکدیگر، تمرکز برکارها، سلامتی جسمی و … در سازمان دچار چالش‌های جدی هستند

اقدامات از بین بردن استرس

مهربان بودن با خود، در حقیقت آسان گرفتن است.

 

چند اقدام اثربخش برای غلبه بر استرس  

✅ مهربان بودن با خود، در حقیقت آسان گرفتن است.

✅ برای غلبه بر استرس از خودتان مراقبت کنید 

✅ یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد استرس «تصمیم‌گیری» است.

✅ حداقل ۱۰ دقیقه از روز را به خود اختصاص دهید.

✅ برای غلبه بر استرس به پیشرفت اقدامات خود توجه کنید

✅ بدانید چه موقع «خوش بینی» یا «بدبینی» برای شما کارآیی دارد.

✅ استرس، به‌طور مستقیم کیفیت زندگی را تحت تأثیر قرار میدهد

 

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

1.مهربان بودن با خود، در حقیقت آسان گرفتن است.

دوست رفیق خودتان باشید با خودتان خوش صحبت باشید مکالمه درونی را خوب کنید در آینه یک جمله قشنگ به خودتان بگویید .به خودتان بی احترامی نکنید. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که بیش از دیگران با خود مهربان هستند، شادتر، خوش‌بین‌تر و با کمترین میزان استرس و افسردگی زندگی می‌کنند. البته این خیلی تعجب آور نیست اما شاید باور این موضوع دشوار باشد که این‌گونه افراد در اغلب اوقات موفق‌تر عمل می‌کنند. بسیاری از ما این‌گونه فکر می‌کنیم که برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب کاری، باید به خود سختی فراوان بدهیم، اما مطمئن باشید کسانی که چنین باوری دارند ۱۰۰ درصد اشتباه می‌کنند.

2. برای غلبه بر استرس از خودتان مراقبت کنید 

توجه کنید به خودتان برای سلامت روانتان وقت بگذارید. خودتان را در معرض چیزهایی قرار بدید که برای سلامت روانتان مفید هست اگر دوست دارید برید مشاوره، پادکست گوش بدید و….در مورد احساساتتان حرف بزنید خودتان را خالی کنید اگر دوستی دارید یا با پدر مادر و خواهر برادرتان صحبت کنید و خودتان را خالی کنید

3.یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد استرس «تصمیم‌گیری» است.

شما احتمالا در لیست عوامل استرس زای خود «تصمیم گرفتن برای انجام کارها» را از قلم خواهید انداخت. هربار که می‌خواهید فرد جدیدی استخدام کنید یا زمانی مناسب برای مذاکره با رئیس خود هماهنگ کنید یا حتی لباسی برای خرید انتخاب کنید، شما در معرض استرس هستید! یکی از اقدامات موثر برای کاهش استرس، کم کردن تعداد تصمیم گیری‌های روزانه و تکیه بر کارهای روزمره است. باراک اوباما اخیرا در مصاحبه‌ای گفته بود: «اگر دقت کنید من اغلب مواقع پیراهن آبی یا خاکستری می‌پوشم، چرا که تصمیم گیری در این مورد علاوه‌ بر ایجاد استرس، از من انرژی می‌گیرد!»

4. حداقل ۱۰ دقیقه از روز را به خود اختصاص دهید.

یکی از روش‌های مناسب برای کاهش استرس، تهیه فهرست اقدامات روزانه است. حدود ۲۰۰ مطالعه مختلف درباره مواردی چون رژیم‌های غذایی، ورزش و مدیریت زمان نشان می‌دهد که استفاده از این روش به کسب نتیجه بسیار کمک می‌کند. در این تایم سعی کنید کارهایی را انجام بدید که برای خودتان لذت بخش است کاری که خوش حالتون میکنه و شارژتون میکند کاری که به شما انرژی میدهد و منبع انرژی شما را تامین میکند. مثل گوشی، گوشی که شارژ نداشته باشد کار نمیکند .

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

5 . برای غلبه بر استرس به پیشرفت اقدامات خود توجه کنید

این بسیار مهم است که از تمام چیزهایی که بتواند احساسات، انگیزه و برداشت شما را نسبت به وضعیت پیشرفت اقدامات شما بهبود دهد، توجه کنید. برد‌های سریع و کوچک نقش مهمی برای ایجاد اطمینان خاطر در افرادی دارد که بطور مداوم در معرض استرس قرار دارند.

6. بدانید چه موقع «خوش بینی» یا «بدبینی» برای شما کارآیی دارد.

برای بسیاری از ما، ماندن در وضعیت خوش بینی بسیار دشوار است، اما باید به خاطر داشته باشیم، خوش بینی همیشه برای بهبود اوضاع به‌کار نمی‌آید. گاهی اوقات خوش‌بینی موجب می‌شود تا از درک واقعیت غافل شده و اوضاع را از وضعیت هشدار به بحرانی یا بدتر از آن برسانیم. بنابراین همیشه مراقب حالت «خوش بینی» و «بدبینی» خود باشید. به خاطر داشته باشید استرس، به‌طور مستقیم کیفیت زندگی شخصی و زندگی کاری را تحت تاثیر قرار می‌دهد، شاید به همین خاطر است که به درستی یکی از مهارت‌های ده گانه معرفی شده توسط سازمان بهداشت جهانی، مهارت مقابله با استرس است، بنابراین برای تقویت این مهارت هرچه زودتر اقدام کنید

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

سخن پایانی برای غلبه بر استرس 

به خاطر داشته باشید استرس، به‌طور مستقیم کیفیت زندگی شخصی و زندگی کاری را تحت تاثیر قرار می‌دهد، شاید به همین خاطر است که به درستی یکی از مهارت‌های ده گانه معرفی شده توسط سازمان بهداشت جهانی، مهارت مقابله با استرس است، برای تقویت این مهارت میتوانید از دوره درمانی 15جلسه خلق آینده استفاده کنید. دوره خلق آینده دوره ای برای رفع هرگونه استرس اضطراب چه به صورت نهفته چه به صورت موروثی میباشد.

برای غلبه بر استرس می توانید از  پکیج خلق آینده کمک بگیرید

 

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط
دیدگاهها

بدون دیدگاه