دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

چگونه از شر استرس پشت فرمان خلاص شوید؟

از بین بردن استرس رانندگی

چگونه از شر استرس پشت فرمان خلاص شوید؟ آرامش و نداشتن استرس، ۲ فاکتور اصلی و اساسی هنگام رانندگی هستند تا شخص راننده بتواند در لحظه، تصمیم‌های درست بگیرد و واکنش‌های صحیح داشته باشد. بدون‌ شک استرس پشت فرمان در اتومبیل، سریع‌تر از هر مکان دیگری بالا می‌رود، به‌ طوری‌ که می‌توان گفت استرس پشت فرمان به راننده هجوم می‌آورد و تاثیرات منفی برجای می‌گذارد. بر اساس تحقیق‌هایی که شرکت نیسان در اروپا انجام داده است، یک‌ دوم خانم‌ها هنگام رانندگی درسطح شهر، اضطراب دارند.

 

از بین بردن استرس حین رانندگی

در کشور ما این اضطراب دلایل متعدد و متفاوتی دارد

 

در کشور ما این اضطراب و استرس پشت فرمان دلایل متعدد و متفاوتی دارد که می‌توان به چند مورد آن اشاره کرد:

راهبندان‌های طولانی، بچه یا بچه‌های شلوغی که  در صندلی پشت نشسته‌اند، بی‌مبالاتی رانندگان به اصطلاح زرنگ و رعایت‌ نکردن حق تقدم و فاصله  مجاز و دیگر موارد قانونی از جانب آنها، پیدا نشدن جای پارک و …  همه ما می‌دانیم تمام این موارد وجود دارند و تغییر و اصلاح آنها، مدت‌ها طول خواهد کشید بنابراین ما به شما توصیه می‌کنیم با تغییراتی جزئی و ساده درخود، از استرس و اضطراب در حین رانندگی جلوگیری کنید. برای این‌ که بتوانید در آرامش و تمرکز برانید و عادات و واکنش‌های بهتر و آرام‌تری کسب کنید، این تمرینات کوچک و عملی را  انجام دهید. پشیمان نخواهید شد. مطمئنا تاثیرگذار خواهند بود.

خاطره بد : اگر در گذشته سابقه تصادف داشته باشید

اگر در گذشته سابقه تصادف داشته باشید، به احتمال زیاد دچاره استرس پس از سانحه میشوید.

 

علت های به وجود آمدن استرس پشت فرمان در حین رانندگی

✔️خاطره بد : اگر در گذشته سابقه تصادف داشته باشید، به احتمال زیاد دچاره استرس پس از سانحه میشوید. و یا اگر در هنگام رانندگی طوفان، بارون شدید همراه با رعد و برق و یا گم شدن در یک جاده و یا شهری که نمیشناسید تجربه رانندگی داشته باشید معمولا دچاره استرس در حین رانندگی می شوید.

✔️رفتار خانواده و یا دوستان: اگر مادر پدر و یا دیگر اعضای خانواده شما رانندگان محتاطی هستند ممکن هست شما هم بر طبق عادت احتیاط را در نظر بگیرید و همیشه در حین رانندگی نگران باشید.

✔️نداشتن اعتماد بنفس: بعضا یعضی از افراد اعتماد بنفس کافی برای هیچ کاری را ندارند و در ذهن خودشان نسبت به ان کار افکار منفی و ناامید کننده دارند و به خودشان باور ندارند. اکثرا منشا نداشتن اعتماد بنفس و عزت نفس از کودکی هست و ریشه دارد. خوشبختانه می شود با دوره 15 جلسه ای خلق اینده دکترارام در کمترین زمان، بیشترین اثر را روی ذهن ناخوداگاه گذاشت و ریشه ترس و استرس و نداشتن اعتماد بنفس را پیدا کرد.

✔️باور غلط تبعیض جنسیتی: بسیاری از خانم ها به دلیل باور غلط و منفی نسبت به رفتارهای جنسیتی نسبت به رانندگی ترس دارند معمولا افراد در مقابله با استرس رانندگی دچاره تپش قلب، تنگی نفس، عرق کردن ،نداشتن قدرت تصمیم گیری و فکر کردن میشوند.

از بین بردن استرس حین رانندگی

یکی از روش ها میتوان قرار دادن فرد در محیط هایی باشد که از آنها میترسد

درمان از بین بردن استرس پشت فرمان در حین رانندگی 

🔹 یکی از روش ها میتوان قرار دادن فرد در محیط هایی باشد که از آنها میترسد ولی این کار باید کاملا اصولی باشد طوری که هر لحظه فرد نتوانست تحمل کند از آنجا خارج شود.

🔹ترس هایتان را بنویسید هر چیزی که باعث ترس از رانندگی می‌شود را روی کاغذ بنویسید. سپس لیست‌تان را مرور کنید و این ترس‌ها را به ترتیب رتبه‌بندی کنید. اینکار به شما کمک می‌کند تا به تدریج با ترس‌های‌تان مواجه شوید

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

🔹ریز به ریز پیش بروید میتوانید یکروز سوییچ ماشین را در دست نگه دارید و به ماشین نگاه کنید روز بعدی در ماشین به مدت 5دقیقه بنشینید، روز بعد تا جلوی در ماشین را به جلو ببرید روز بعدی تا سر کوچه پیش بروید و … تا یواش یواش اضطرابتان کم شود

🔹تجسم کردن را فراموش نکنید. استفاده تصور و خیال کردن و به افکار مثبت فکرکردن، برای رسیدن به اوج عملکردتان بسیار مهم است.

🔹به موسیقی گوش دهید گوش دادن به موسیقی مورد علاقه به صورت چشم گیری از استرس و اضطراب کم میکند.

سخن پایانی در مورد استرس پشت فرمان 

معمولا این طور است که کسی که دچار ترس از رانندگی است، دچار ترس های دیگری هم هست، مانند ترس از مکان های بسته. معمولا فرد به دلیل ترس از مواجهه با موقعیت پرهیز می کند و این دوری از موقعیت ترس های او را بیشتر کرده و میزان ناتوان کنندگی را در او افزایش می دهد در این مقاله به شما چند روش مناسب برای از بین بردن ترس از رانندگی پیشنهاد شد پیشنهاد موسسه تجسم خلاق به شما برای از بین بردن استرس و اضطراب دوره درمانی می باشد

 

برای غلبه بر ترس از رانندگی می توانید از  پکیج خلق آینده کمک بگیرید

 

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید.

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

https://t.me/aramgroup 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

اینستاگرام  

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط
دیدگاهها

بدون دیدگاه