تجسم خلاق، استاد آرام - Content


اطلاعات مفيد تجسم خلاق






جستجو در سایت تجسم خلاق


جستجو در وب
جستجوی سايت

سابقه و آمار بازدید تجسم خلاق

محبوبیت در گوگل

با زدن دکمه 1 ما را در گوگل محبوب کنید




شش نكته در مورد استفاده از موسيقي در درمان و آموزش
 
1. استفاده از سكوت
اگر قطعه‌اي موسيقي را بشناسيم، زماني كه قطع مي‌شود، متوجه مي‌شويم. مي‌توانيد از مكث‌هاي غير منتظره در موسيقي استفاده كنيد تا توجه دانش آموزاني را كه حواسشان پرت مي‌شود، به خود معطوف كنيد. زماني كه دوباره توجه آن‌ها را جلب كرديد، مي‌توانيد دقيقاً از جايي كه كار را رها كرده بوديد، ادامه دهيد. انگار كه يك دكمه ضبط صوت را فشار مي‌دهيد. هيچ كليد و رشته شفاهي لازم نيست، بلكه به سكوت نياز است.
 
2. اطمينان از متناسب بودن غزل با موسيقي
زماني كه براي آموزش مفاهيم درسي به دانش‌آموزان، به ويژه به دانش‌آموزاني كه در شكل‌گيري زبان مشكل دارند، از آواز استفاده مي‌كنيد، اطمينان حاصل كنيد كلمات و عبارت‌هايي كه در آواز به كار مي‌رود مثل سخن معمولي تلفظ مي‌شوند. اغلب زماني كه آ‌واز غني‌تر مي‌شود (كلماتي جديد به همراه يك ملودي آشنا)، كلمات تغيير شكل مي‌يابند. بسياري از كودكان معلول و داراي مشكلات خاص، سخن را از طريق آواز خواندن ياد مي‌گيرند. اگر آن‌ها كلمات را صحيح ياد نگيرند، لازم است زماني طولاني صرف حل اين مشكل شود.
 
3. استفاده از ابزار موسيقي با كيفيت
به جاي استفاده از جعبه‌اي پر از آلات موسيقي با كيفيت صوتي بد كه خوب كار نمي‌كنند و حتي خطرناك هم هستند، چند ابزار با كيفيت انتخاب كنيد و به دانش‌آموزان دهيد.
 
4. رعايت جانب احتياط هنگام استفاده از موسيقي
آيا صداي وز وز يخچال برقي را شنيده ايد؟ بسياري از ما، اين صدا را نمي‌شنويم، زيرا به آن عادت كرده‌ايم. در واقع جلوي فرآيند شنيدن اين نوع صدا را سد كرده‌ايم. اگر موسيقي خوبي در اختيار داريد، زماني كه بدان نياز داريد، از آن استفاده كنيد. اگر موسيقي در طول روز نواخته شود، اثر مثبت خود را از دست مي‌دهد و ديگر باعث افزايش هوش كودكان نمي‌شود، بلكه فقط آنان را از حالت همنوايي و توازن خارج مي‌كند.
 
5. استفاده از موسيقي سازگار با خود
شيوه‌هاي مختلفي وجود دارد كه با كودكانِ نيازمند سازگار است. اين شيوه‌ها به آن‌ها كمك مي‌كند موسيقي را به طور منظم فرا بگيرند. اگر قرار است دانش‌آموزان نحوه كار با ضبط صوت يا شبيه آن را ياد بگيرند، معلم مي‌تواند يك يا دو تُن را در هر قطعه تشخيص دهد: كودك نيازمند مي‌تواند فقط آن دو نت را كه در ضبط صوت است بنوازد و يا زنگ يا ناقوس ارتعاش‌كننده را به صدا درآورد. بچه‌هايي كه نمي‌توانند آواز بخوانند، مي‌توانند ابزار ريتم دار را براي همراهي با ساير دانش آموزان بنوازند.
 
6. استفاده از موسيقي زنده
شما هم مي‌توانيد آواز بخوانيد! موسيقي زنده در اكثر موارد بسيار مؤثرتر از موسيقي ضبط شده است. اگر خودتان آواز بخوانيد، مي‌توانيد گام و بلندي صدا را بر اساس خلق و خوي دانش‌آموزان كلاس تغيير بدهيد. مي‌توانيد زماني مكث كنيد تا براي پاسخ دانش آموزان و توجه به شما فرصت به دست بيايد. همچنين مي‌توانيد كلمات را مطابق با درستان تغيير دهيد.
 
 





شش نكته در مورد استفاده از موسيقي شش نكته در مورد استفاده از موسيقي شش نكته در مورد استفاده از موسيقي شش نكته در مورد استفاده از موسيقي شش نكته در مورد استفاده از موسيقي

در تاریخ : يكشنبه، 8 شهريور ماه، 1388
نویسنده :
(2141 مشاهده)

 
نام شما: [ کاربر جدید ]

نظر:
کد امنیتی
کد امنیتی

  [ بازگشت ]

بازدیدکنندگان غیر عضو حق ارسال نظر و پیشنهاد در مورد مطالب این سایت ندارند .
برای استفاده از سرویسهای مخصوص کاربران عضو فرم عضویت را تکمیل نمائید .
Content ©
کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق