تجسم خلاق، استاد آرام - Content


اطلاعات مفيد تجسم خلاق






جستجو در سایت تجسم خلاق


جستجو در وب
جستجوی سايت

سابقه و آمار بازدید تجسم خلاق

محبوبیت در گوگل

با زدن دکمه 1 ما را در گوگل محبوب کنید




تمرين بدني
بخش عمده اي از وجود ما را جسم ما ساخته است. ذهنيت گرا شدن و پر مشغله شدن ما، باعث مي شود تا از اين بخش خيلي خيلي مهم غافل بمانيم تا حدي كه حتي نمي دانيم امروز ناهار خورده ايم يا نه
جسم ما، تماميت ما نيست ولي قابل چشم پوشي هم نيست. بايد سهم آنرا داد و سهم آن، با توجه به سطح آگاهي ها، قابل توجه است.
شايد شما هم انسانهاي مهم دكتر، دانشمند، مدير كل يا اساتيد دانشگاه را ديده باشيد كه با آنكه آدمهاي صادق و زحمت كشي هستند و تلاش زيادي براي كمك به ديگران مبذول مي كنند اما اكثراً از اندام متناسب حداقل تناسب ها محرومند. البته اين عدم تناسب ممكن است از نظر عامه، مورد تحسين و تمجيد هم قرارگيرد بدين گونه كه( فلاني سلامتي جسماني اش را هم فداي وظايفش كرده است و...) ولي واقعيت آنست كه اگر آن استاد دانشگاه، معلم يا وزير از نظر جسماني سالم بود كمك بيشتري هم مي توانست به ديگران بكند و حتي تصميم گيري اش را بهتر انجام مي داد. نمونه ساده آن، تمرينات بدني و آمادگي جسماني كساني است كه در مسابقات حرفه اي شطرنج شركت مي كنند. آنها به اين واقعيت رسيده اند كه اگر از نظر جسمي ضعيف و بيمار باشند، از نظر فكري هم عقب مي افتند.
از ديدگاه انرژيكي، جسم همانند يك اسفنج (گيرنده) است و مدام از فشارهاي محيطي(كه همه فشارهاي انرژيكي هستند) متاثر مي شود. مهمترين تاثير تمرين هاي آمادگي جسماني، كمك به تخليه فشارهايي است كه بر جسم وارد شده اند.
مسئوليت ها، كمبود وقت، مشغله ها، نبود امكانات، هزينه هاي مالي و... همه و همه موانعي هستند كه مانع پرداختن ما به ورزش مي شود. هرچند كه اين همه، در برابر وقت، زمان و پولي كه به اجبار براي درمان مي پردازيم هيچ است. با اين همه، در ادامه يك تمرين خيلي خيلي ساده و فوق العاده موثر ارائه مي شود. تمريني كه وقت و هزينه كمي داشته و ثمرات زيادي دارد.
اگر فكر مي كنيد كه هيچ شرايطي براي پرداختن به ورزش نداريد( هرچند اگر بيشتر فك كنيد متوجه شرايطي هم اكنون در دسترستان است مي شويد) از تمرين زير استفاده كنيد. اين تمرين 5 الي 10 دقيقه بيشتر زمان نمي برد و قادر است تعداد زيادي از عضلات را به حركت درآورده و خون رساني را بدن تسهيل كند. در يك اتاق، كه از ديد ديگران ايمن هستيد، به مدت 5 الي 10 دقيقه بايد برروي سينه و پا حركت كنيد. تا پايان 5 دقيقه نبايد از حركت بايستيد يا روي پاشنه برويد. دستها بايد با حركت پاها همراه شود. مي توانيد موضوع خاصي را انتخاب كرده و در اين چند دقيقه، به آن موضوع بينديشيد. پس از پايان زمان، كف اتاق دراز بكشيد سر و بدن در امتداد هم و كف دستها رو به بالا باشد. اگر شرايط دراز كش شدن را نداريد ميتوانيد روي يك صندلي نشسته چشمها را ببنديد و كف دستها بالا باشد. با چشمهاي بسته، در ذهن خود، تمام كارهايي كه در اين چند دقيقه انجام داديد و تمام حركاتي كه دست و پايتان انجام دادند را دوباره از ذهن بگذرانيد. مرور اين حركات اهميت بسزايي دارد و فوق العاده مي تواند آرامش بخش باشد در صورت تمايل ميتوان از يك موزيك زمينه استفاده كرد.
تند يا كند بودن ريتم موزيك مهم نيست ولي حتماً بايد دوست داشتني باشد. در انجام اين تمرين نبايد زياده روي شود. روزي يك بار كافي است. منتظر نباشيد حداقل 21 روز به انجام اين تمرين ادامه دهيد.        
 
 





تمرين بدني تمرين بدني تمرين بدني تمرين بدني تمرين بدني تمرين بدني تمرين بدني تمرين بدني

در تاریخ : سه شنبه، 17 شهريور ماه، 1388
نویسنده :
(3797 مشاهده)

 
نام شما: [ کاربر جدید ]

نظر:
کد امنیتی
کد امنیتی

  [ بازگشت ]

بازدیدکنندگان غیر عضو حق ارسال نظر و پیشنهاد در مورد مطالب این سایت ندارند .
برای استفاده از سرویسهای مخصوص کاربران عضو فرم عضویت را تکمیل نمائید .
Content ©
دوره مقدماتی تجسم خلاق (هیپنوتیزم کاربردی)