تجسم خلاق، استاد آرام - Content


اطلاعات مفيد تجسم خلاق






جستجو در سایت تجسم خلاق


جستجو در وب
جستجوی سايت

سابقه و آمار بازدید تجسم خلاق

محبوبیت در گوگل

با زدن دکمه 1 ما را در گوگل محبوب کنید



آزادسازي مخزن كنداليني

در حالي كه كمر و گردن خود را راست نگه داشته‌ايد، دراز بكشيد (از متكا استفاده نكنيد). (مي‌توانيد براي اين تمرين بنشينيد، اما كمر ما غربي‌ها معمولاً به حدي قوي نيست كه در سراسر تمرين، راست باقي بماند، دراز كشيدن سبب مي‌شود كه ديگر در مورد راست بودن كمر نگراني نداشته باشيد.) روي ناحية بين مقعد و اندام‌هاي تناسلي تمركز كنيد (مخزن كنداليني كه در تصوير نشان داده شده است). اين ناحيه را تا آنجا كه ممكن است منقبض كرده و آن را به مدت پنج نفس عميق در همان حال نگهداريد. سپس به مدت پنج نفس آن را آزاد كنيد. اين تمرين را سه بار پشت سر هم انجام داده، سپس اين ناحيه را ده بار به سرعت منقبض كرده و رها كنيد.

كنداليني را ببينيد كه داخل انتهاي ستون مهره گرديده و از بالاي سر به صورت يك هالة سفيد مايل به خاكستري مانند ستوني از دود بالا مي‌رود. كار را با تكنيك تركيب كردن و باريدن فوق تمام كنيد. انرژي را به صورت ستوني از دود كه كنداليني آزاد شده را كاهش مي‌دهد، تجسم كنيد. اگر شما فكر مي‌كنيد كه به اندازه كافي كنداليني آزاد نشده ، مي‌توانيد بخشي از اين تمرين را چند بار تكرار نماييد. رنگ سفيد مايل به خاكستري قدرت انرژي را تخفيف مي‌دهد و جذب آن براي سيستم آسان‌تر است. بعداً مي‌توانيد رنگ قرمز مايل به نارنجي كنداليني حقيقي را تصور كنيد يا آن را به نقره‌اي شفاف تبديل نماييد.



آزادسازي راك

به موسيقي متن هنگام انجام اين تمرين گوش دهيد، رقص شكم يا موسيقي محلي براي آزاد‌سازي كنداليني بسيار مناسب مي‌باشد. روي يك متكاي ضخيم بنشينيد. از حركات زير در صورتي كه براي شما راحت هستند، استفاده نمائيد:

1) حركت جلو به عقب،

2) حركت به طرفين،

3) حركت دوراني.

تصور كنيد كه انرژي وارد ستون مهره‌هايتان شده، از آنها بالا رفته و از بالاي سر خارج مي‌شود. تمرين را مثل هميشه با تكنيك تركيب كردن و باريدن به پايان ببريد.

آزادسازي راكي با يك يار: از دستورات فوق در حالي كه با يك يار پشت به يكديگر نشسته‌ايد، پيروي كنيد. مثل بالا از دو متكاي كلفت استفاده كنيد. نشيمن‌گاه شما بايد نشيمن‌گاه يار را لمس كند.



آزادسازي از طريق نادي‌ها
1‌) سوشومنا، ايدا و پينگالا (سه نادي اصلي) را به صورت خالص و پاكيزه تصور كنيد.
2) پرانا را در ايدا و پينگالا كه به طرف منبع خود در دو انتهاي دنبالچه در جريان هستند و سپس به مخزن كنداليني بين مقعد و اعضاي تناسلي جريان مي‌يابند، تصور كنيد. آن را درهمان جا نگهداريد و ذهن خود را آرام كرده، بعد از چند لحظه انرژي را آزاد نمائيد.
3) پرانا را در سوشومنا (ستون مهره) تصور كنيد و بگذاريد وارد مخزن كنداليني شود. آن را در همان جا به مدت چند دقيقه در حالي كه ذهنتان آرام است، نگهداريد. بعد از چند لحظه انرژي را آزاد كنيد.
4) نفس را عميقاً فرو ببريد. آن را چند لحظه در حالي كه يك مشعل سرخ رنگ را با آن تصور مي‌كنيد، در ناحية قلب نگهداريد. نفس و شعلة قرمز را دوباره به ستون مهره‌ها و به داخل مخزن كنداليني حركت دهيد. تصور كنيد كه نفس و شعله، كنداليني فروخفته را آتش زده‌اند. نفس را تا آنجا كه ممكن است نگهداشته، سپس آن را رها نمائيد.


انرژي ناخودآگاه در يك توپ در اطراف مركز آن منبسط مي‌شود


مخزن كنداليني را به طور متناوب بگيريد و آزاد كنيد، كنداليني را به انتهاي ستون مهره‌ها، به داخل سوشومنا، بالاي ستون مهره‌ها هدايت نموده و از بالاي سر بيرون بفرستيد. اين تمرين را با استفاده از تكنيك تركيب و بارش كامل كنيد.
به عنوان تنوع، تصور كنيد كه انرژي تركيب شده به هزاران نادي به ويژه به نادي‌هاي پشت يعني ايدا و پينگالا وارد مي‌شود. نگران جاي نادي‌ها نباشيد، آنها در سراسر بدن شما وجود دارند و فكر كردن ورود انرژي به آنها سبب پيدا كردن آنها مي‌شود. مي توانيد مراحل 1 تا 4 را به ترتيب انجام داده و تمرين را به همان صورت كه ارائه شده، انجام دهيد.





آزادسازي مخزن كنداليني

در تاریخ : چهارشنبه، 13 آبان ماه، 1388
نویسنده :
(6516 مشاهده)

 
نام شما: [ کاربر جدید ]

نظر:
کد امنیتی
کد امنیتی

  [ بازگشت ]

بازدیدکنندگان غیر عضو حق ارسال نظر و پیشنهاد در مورد مطالب این سایت ندارند .
برای استفاده از سرویسهای مخصوص کاربران عضو فرم عضویت را تکمیل نمائید .
Content ©
کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق