دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

چگونه در زمان‌های سختی خود را آرام کنیم

چگونه در زمان‌های سختی خود را آرام کنیم

چگونه در زمان‌های سختی خود را آرام کنیم تحمل زمان‌های سختی بخشی از زندگی است. زندگی بعضی‌ وقت‌ها می‌تواند همچون یک هزارتوی چالش‌ برانگیز باشد که گزینه‌های سختی پیش روی شما می‌گذارد و باعث می‌شود احساس یاس و نااُمیدی داشته باشید.

بپذیرید زمان‌های سخت برای همه‌ی ما رخ می‌دهد. استراتژی‌ها ارائه شده در این مقاله کمک خواهد کرد به هنگام مشکل احساس قدرت بیشتری کنید و آماده‌ی روبرو شدن با چالش‌های آینده باشید.

بخش ۱:چگونه در زمان‌های سختی خود را آرام کنیم؟ با آرامش داشتن در لحظه‌ی حال

فهرست مطالب مقاله

  • تمرین‌های تنفسی انجام دهید.
  • دوش آب داغ بگیرید.
  • تمرین‌های کششی سبک انجام دهید.
  • از تمرین‌های ضربه زدن آرام استفاده کنید.
  • تمرین‌های تجسمی انجام دهید.
  • یک جعبه‌ی یادگاری را با چیزهایی درست کنید که به شما یادآوری می‌کند قوی باشید.
  • به خود پاداش دهید.

 

تمرین‌های تنفسی انجام دهید

تمرین‌های تنفسی انجام دهید.

۱- تمرین‌های تنفسی انجام دهید.

نخستین گام برای داشتن احساس آرامش در زمان‌های سختی، آرام کردن ذهن و بدن است تا بتوانیم با ذهنی باز و منطقی فکر کنیم و نهایت تلاش خود را انجام دهیم تا بر چالش‌های پیش‌ روی خود غلبه کنیم.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

تنفس همیشه بهترین دوست شماست. رساندن اکسیژن به بدن نه فقط کمک می‌کند عضلات ریلکس شود بلکه همچنین اکسیژن را به مغز می‌رساند. با تمرکز بر تنفس خود، به ذهن و احساسات‌تان استراحت دهید. کشیدن نفس‌های عمیق را می‌توان در هر جایی انجام داد: سر کار، در خانه، درون ماشین، به هنگام شستن ظرف‌ها، زیر دوش یا هر زمان که احساس می‌کنید اعصاب‌تان شما را به فردی ناآرام تبدیل کرده است.

 

دوش آب داغ بگیرید برای بدست آوردن احساس آرامش

آب داغ به برطرف کردن تنشی کمک می‌کند

۲- دوش آب داغ بگیرید.

آب داغ به برطرف کردن تنشی کمک می‌کند که در زمان‌های استرس در عضلات شما جمع شده است. شما باید مراقب بدن خود باشید و اندام‌ها، عضلات و استخوان‌های خود را تا جای ممکن از استرس عاری کنید.

برای آرام کردن خود تمرین‌های کششی سبک انجام دهید.

تنش بدن خود را با حرکت دادن بدن آزاد کنید

۳- تمرین‌های کششی سبک انجام دهید.

تنش بدن خود را با حرکت دادن بدن آزاد کنید. اندام‌های خود را تکان دهید و در تمرین‌های کششی سبک شرکت کنید. تمرین‌های کششی را بیش از حد انجام ندهید که این موجب می‌شود احساس ناخوشایندی پیدا کنید. هدف از این تمرین آرام کردن بدن و ذهن خود و نه ایجاد استرس بیشتر است.

 

در زمانهای سختی از تمرین‌های ضربه زدن آرام استفاده کنید.

تکنیک‌های ضربه زدن آرام یا تکنیک‌های آزادسازی روانی (EFT)

۴- از تمرین‌های ضربه زدن آرام استفاده کنید.

تکنیک‌های ضربه زدن آرام یا تکنیک‌های آزادسازی روانی (EFT)، تکنیک‌هایی هستند که در آن فرد از نقاط طب‌فشاری برای برطرف کردن استرس و اضطراب خود استفاده می‌کند.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

مهم‌ترین مشکل خود را شناسایی کنید.

نقاطی را در بدن خود برای ضربه زدن شناسایی کنید. برخی از این نقاط از این قرار هستند:

    • بیرون دست خود در بخش گوشتی آن.
    • در مرکز فوقانی سر.
    • نقطه‌ای که ابرو از آنجا شروع می‌شود.
    • استخوان بیرونی گوشه‌ی چشم.
    • زیر بینی بالای بخش فوقانی لب.
    • از دو انگشت خود برای ضربه زدن به یکی از این نقاط استفاده کنید. حدود 5 بار بر روی این نقطه ضربه بزنید. سپس به نقطه‌ی بعدی بروید.

 

تمرین‌های تجسمی انجام دهید برای مقابله با سختی ها استفاده کنید

ساده‌ترین روش‌ها برای آرام کردن ذهن، که در آن می‌توانید از 10 تا 1 بشمارید.

۵- تمرین‌های تجسمی انجام دهید.

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای آرام کردن ذهن، استفاده از یک فرایند ساده‌ی تجسمی است که در آن می‌توانید از 10 تا 1 بشمارید.  همچون تمرین‌های تنفسی، این تمرین‌ها را نیز می‌توان در هر مکانی انجام داد و شما فقط یک تصویر ذهنی از اعداد به آن اضافه می‌کنید.

وقتی عمل دم را انجام می‌دهید، از شماره‌ی 10 شروع کنید. با شماره‌ی 9 عمل بازدم را انجام دهید. وقتی تجسم می‌کنید این اعداد کوچک‌تر می‌شوند، همچنین تجسم کنید آن‌ها در بدن شما به عقب حرکت می‌کنند. به هر تنشی که در عضلات‌تان وجود دارد، توجه و بر روی اعداد و تنشی که از بین می‌رود، تمرکز کنید.

 

یک جعبه‌ی یادگاری را با چیزهایی درست کنید که به شما یادآوری کند قوی باشید

یک جعبه‌ی یادگاری را با چیزهایی درست

۶- یک جعبه‌ی یادگاری را با چیزهایی درست کنید که به شما یادآوری می‌کند قوی باشید.

نشانه‌های بصری برای خود ایجاد کنید که باعث شود احساس آرامش و امنیت داشته باشید. یک جعبه‌ی یادگاری از چیزهایی درست کنید که به شما یادآوری می‌کند قوی باشید. شما می‌توانید هر چیزی را در آن جعبه قرار دهید تا الهام‌بخش شما در حرکت به سمت جلو و پیشرفت و حفظ آرامش باشد.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

احساس قدرت و توانایی داشتن در مواجهه با زمان‌های سختی می‌تواند کمک کند آرامش خود را حفظ کنید. برای مثال، خرس عروسکی می‌تواند دارای معنی نوستالژیک امنیت و آرامش باشد  یا ممکن است فیلم‌های خاصی وجود داشته باشد که الهام‌بخش شما شود. شاید یک چهره‌ی معروف به شما یادآوری کند که در مواجهه با مشکلات و سختی‌ها قوی باشید.  نگاه کردن به تصویر بچه‌های خود یا عزیزان‌تان نیز می‌تواند احساس قدرت به شما دهد.

به خود پاداش دهید

برای تحمل زمان‌های سخت به خود پاداش بدهید.

۷- چگونه در زمان‌های سختی خود را آرام کنیم: به خود پاداش دهید.

برای تحمل زمان‌های سخت به خود پاداش بدهید. می‌توانید خود را برای آرام باقی ماندن ستایش کنید. به سینما بروید یا در پارک پیاده‌روی کنید. پاداش دادن به خود برای چالش‌هایی که با آن مواجه هستید، کمک می‌کند احساسات خود را تنظیم کنید و آرام باقی بمانید.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

بخش ۲: چگونه در زمان‌های سختی خود را آرام کنیم؟ با آزاد کردن آرام احساسات

  • دفتر احساسات برای خود درست کنید.
  • خشم خود را با آرامش رفع کنید.
  • در دفتر خود، درباره‌ی غم‌ها و ناراحتی‌های‌تان بنویسید.
  • گریه کنید.
  • به ترس‌های خود اعتراف کنید.
  • روش‌های برطرف کردن ترس‌های خود را شناسایی کنید.
دفتر احساسات برای خود درست کنید. برای بروز احساسات

نوشتن راه مناسبی برای آزادسازی احساسات و آرام کردن خود در زمان‌های سختی است

۱- دفتر احساسات برای خود درست کنید.

آزادسازی احساسات یک روش مناسب برای آرام کردن خود در زمان‌های سختی است. در بسیاری از مواقع، وقتی چالش‌های سخت زندگی رخ می‌نماید، شما ممکن است احساس خشم، ناتوانی، ترس، ناراحتی، غم یا شرم داشته باشید. وقتی احساسات مجال بروز پیدا نمی‌کنند، داشتن احساس خشم و ناراحتی طبیعی است. از یک دفتر برای نوشتن مطالبی استفاده کنید که به شما کمک می‌کند احساسات خود را آزاد کنید. همیشه به یاد داشته باشید، هر چقدر هم که یک احساس ناخوشایند به نظر برسد، فقط یک احساس است و خواهد گذشت. بهترین روش برای آزاد کردن احساسات خود نوشتن چیزهایی است که برای شما بهتر کار می‌کند.

 

مقابل کردن با خشم با آرامش

فهرستی از تمام افراد و وقایع که از آن خشمگین و ناراحت هستید.تهیه کنید بنویسید و سپس آن را پاره کنید.

۲- خشم خود را با آرامش رفع کنید.

با استفاده از دفتر احساسات خود، فهرستی از تمام افراد، وقایع، شرایط، فشارهای اجتماعی، مشکلات مالی و غیره تهیه کنید که از آن خشمگین و ناراحت هستید. آن‌ها را در قطعات کاغذ بنویسید و سپس آن قطعات را پاره کنید. سعی کنید بر روی خشم خود تمرکز کنید، دقت کنید خشم‌تان در کدام نقطه‌ی بدن خود را نشان می‌دهد و ببینید آیا چیزهای دیگری که از آن خشمگین هستید، نیز مجال بروز پیدا می‌کند. وقتی کاغذ را پاره می‌کنید، آگاهانه خود را در حال آزادسازی خشم‌تان تجسم کنید.

کارشناسان توصیه نمی‌کنند شما خشم خود را با شکستن یا ضربه زدن به وسایل یا انجام کارهای خشن آزاد کنید. این اعمال فقط می‌تواند احساسات خشم شما را افزایش دهد، نه اینکه آن را کاهش دهد. از سوی دیگر، ورزش کردن نیز می‌تواند روش خوبی برای آزاد کردن خشم خود باشد. چندین مطالعه نشان می‌دهد که دویدن یا انجام اشکال دیگر ورزش‌های هوازی به شما کمک می‌کند بعد از یک تجربه‌ی ناخوشایند احساس آرامش بیشتری داشته باشید، چون ورزش اندورفین آزاد می‌کند که ماده‌ی شیمیایی بالابرنده‌ی آرامش در بدن است.

 

در دفتر خود، درباره‌ی غم‌ها و ناراحتی‌های‌تان بنویسید

درباره‌ی ناراحتی‌ها و غم‌های شرایط فعلی خود بنویسید.

۳- در دفتر خود، درباره‌ی غم‌ها و ناراحتی‌های‌تان بنویسید.

با استفاده از دفتر احساسات خود، درباره‌ی ناراحتی‌ها و غم‌های شرایط فعلی خود بنویسید. آیا شما از اعمال کسی یا چیزی آزرده‌خاطر هستید؟ آیا شما از یک فرصت از دست‌رفته ناراحت هستید؟ آیا ناراحت هستید چون تحمل زمان‌های سخت اذیت‌‌کننده است؟ سعی کنید فهرست گسترده‌ای از ناراحتی‌های خود بنویسید و در عین حال به یاد داشته باشید تمام احساسات معتبر هستند، صرف‌نظر از اینکه چقدر کوچک و بزرگ باشند.

 

 در زمان‌های سختی برای آرام شدن گریه کنید.

گریه کردن بهترین روش برای آزادسازی احساسات غم و ناراحتی، است

۴- چگونه در زمان‌های سختی خود را آرام کنیم: گریه کنید.

بهترین روش برای آزادسازی احساسات غم و ناراحتی، گریه کردن است. اگر در خلوت خود احساس راحتی بیشتری می‌کنید، گریه کنید. سعی کنید مکان غم و ناراحتی را در بدن خود احساس کنید و به آن احساس تا جای ممکن احترام بگذارید.

 

بعضی‌ وقت‌ها تماشای یک فیلم غم‌انگیز یا گوش کردن به آهنگی غم‌انگیز می‌تواند کمک‌کننده باشد. در دفتر احساسات خود، بنویسید ناراحت بودن چه حسی دارد، چگونه در بدن احساس می‌شود و چه چیزهایی به شما کمک می‌کند تا با ناراحتی خود کنار بیایید. در زمان‌های سختی همیشه غم و ناراحتی وجود دارد، بنابراین این شجاعت را داشته باشید تا ناراحتی خود را بیان و آن را آزاد کنید.

به ترس‌های خود اعتراف کنید.

با پذیرش وجود ترس آرامش را به خود بازگردانید

۵- به ترس‌های خود اعتراف کنید.

ترس ‌بزرگ‌ترین احساسی است که در زمان‌های سختی و مشکل در مسیر مختل کردن آرامش شما قرار می‌گیرد. ترس همچون تمام حس‌های دیگر، فقط یک حس است. با پذیرش وجود ترس- واکنش احساسی که می‌توان همچون هر احساس دیگری با آن برخورد کرد- شما می‌توانید گام‌هایی را به سمت مواجه شدن با ترس‌های خود بردارید.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

ترس غالباً در ذهن شما با این عبارت‌ها خود را نشان می‌دهد:

“من هرگز نمی‌توانم آن کار را انجام دهم” یا “من از تغییر می‌ترسم” یا “من از آنچه ممکن است در آینده رخ دهد، می‌ترسم.” حقیقت ترس این است که همیشه با آینده در ارتباط است. تا زمانی‌که ریشه‌های ترس خود را پیدا نکردید، به نوشتن ادامه دهید. آزادسازی احساسات خود تا جایی‌ که فعال شده و حداقل از انتخاب‌‌های خود آگاه باشید، می‌تواند به آرام ماندن شما کمک کند. شما نمی‌توانید تمام حوادث سخت زندگی را از خود دور کنید، اما می‌توانید ترس خود را درک و آن را برطرف کنید.

روش‌های برطرف کردن ترس‌های خود را بیاموزید.

گام‌هایی برای رفع ترس‌های خود بردارید.

۶- روش‌های برطرف کردن ترس‌های خود را شناسایی کنید.

بعد از آنکه ترس‌های خود را کشف کردید، باید شروع به برداشتن گام‌هایی برای رفع آن ترس‌های خود بکنید. نخستین گام که اعتراف به ترس‌های خود است، یک واکنش طبیعی در انسان است؛ تمام انسان‌ها در مرحله‌ای از زندگی خود ترس را تجربه می‌کنند؛ همچون اضطراب، تنها روش برای غلبه بر ترس‌های خود شناسایی و برطرف کردن آن است.

سپس از دفتر احساسات خود برای پیدا کردن روش‌های غلبه بر ترس‌های خود استفاده کنید. برای مثال، تصور کنید شما از کار خود ناراحت هستید چون کار شما هیچگاه باعث رشدتان نشده است. با این حال، شما از گفتن هر سخنی درباره‌ی کار خود می‌ترسید. فکر صحبت با رییس خود شما را آکنده از وحشت و ترس می‌کند. پی ببرید چرا از صحبت با رییس خود می‌ترسید.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

نگرانی های خود را تحلیل کنید

آیا به این دلیل است که رییس شما دارای سابقه‌ی بی‌توجه بودن به ایده‌های دیگران است و شما نگران هستید که او ممکن است به حرف‌های شما گوش ندهد؟ آیا به این دلیل است که شما در صحبت با افرادی که در موقعیتی برتر نسبت به شما قرار دارند، احساس اعتماد به نفس نمی‌کنید؟ آیا نگران هستید که مطرح کردن ایده‌ی عدم رشد در کار خود باعث شود شما شغل خود را از دست بدهید؟ بررسی دلایل ترس خود به شما کمک خواهد کرد تا گام‌های بعدی را بردارید.

زمانی که فهمیدید چرا می‌ترسید، باید به روش‌های غلبه بر ترس‌های خود فکر کنید. برای مثال، اگر در صحبت با رئیس خود احساس اعتماد به‌ نفس نمی‌کنید، می‌توانید از دوستی بخواهید که با شما تمرین کند. یک مکالمه را با رییس خود یکبار به همان صورت که دوست دارید و بار دیگر به همان صورت که می‌ترسید، بنویسید. سپس، این مکالمه‌ها را با دوست خود تمرین کنید. این می‌تواند به ایجاد اعتماد به نفس در شما کمک کند. با خود صبور باشید. برطرف کردن ترس‌های خود ممکن است یک فرایند مادام‌العمر و زمان‌بر باشد.

 

بخش ۳: چگونه در زمان‌های سختی خود را آرام کنیم؟ با تشخیص نقاط قوت درون خود

  • مدیتیشن انجام دهید.
  • تکنیک‌های ذهن‌آگاهی را آزمایش کنید.
  • با بررسی موفقیت‌های‌تان خود را قدرتمند سازید.
  • یک پوستر درباره‌ی نقاط قوت خود درست کنید.
  • افکار منفی را به افکار مثبت تبدیل کنید.
  • یک دفتر سپاسگزاری داشته باشید.
  • در موقعیت فعلی خود، به دنبال یافتن هدف باشید.

 

در زمان‌های سختی برای آرامش مدیتیشن انجام دهید.

مدیتیشن انجام دهید.

۱- مدیتیشن انجام دهید.

مدیتیشن شما را به پذیرش بودن در لحظه‌ی حال بدون هر نوع قضاوتی تشویق می‌کند. مدیتیشن کمک می‌کند تشخیص دهید چقدر قوی هستید. تحقیقات بسیار نشان داده است که انجام مدیتیشن دارای مزایای بسیاری بر سلامت جسمی و روانی انسان است، از جمله پایین آوردن ضربان قلب و افزایش سیستم ایمنی بدن و ارتقای حس آرامش. مدیتیشن می‌تواند حتی به تغییر واکنش مغز به استرس کمک کند. انواع بسیاری از مدیتیشن برای استفاده وجود دارد.

 

در زمان‌های سختی از تکنیک‌های ذهن‌آگاهی برای آرامش خود استفاده کنید

تکنیک‌های ذهن‌آگاهی را که دارای پشتیبانی‌های علمی مهمی است. آزمایش کنید

۲- تکنیک‌های ذهن‌آگاهی را آزمایش کنید.

ذهن‌آگاهی دارای پشتیبانی‌های علمی مهمی است. مطالعات نشان داده است استفاده از تکنیک‌های ذهن‌آگاهی کمک می‌کند احساس آرامش بیشتری داشته باشید، روابط خود را بهبود بخشید، همدلی خود را افزایش دهید و حتی فشار خون خود را کاهش دهید.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

بسیاری از تمرین‌های ذهن‌آگاهی را می‌توان فقط در عرض چند دقیقه انجام داد. برای مثال، دفعه‌ی بعدی که غذا می‌خورید، آن را به‌آرامی بخورید. سعی کنید بر روی تمام بخش‌های تجربه‌ی غذا خوردن خود با استفاده از تمام حس‌های خود تمرکز کنید. آن غذا چه بویی دارد، چه ظاهری دارد، چه طعمی دارد؟ خوردن این غذا چه حسی به شما می‌دهد؟ آیا می‌توانید پایین رفتن غذا را از گلوی خود به داخل معده‌تان حس کنید؟ توجه کردن به این چیزهای کوچک کمک می‌کند ذهن‌آگاهی را در زندگی روزانه‌ی خود انجام دهید.

 

با بررسی موفقیت‌های‌تان خود را قدرتمند سازید.

با بررسی موفقیت‌های‌تان خود را در زمانها سختی قدرتمند سازید.

۳- با بررسی موفقیت‌های‌تان خود را قدرتمند سازید.

در زندگی خود، شما ممکن است با چالش‌های کوچک و بزرگ بسیاری روبرو شوید. در دفتر احساسات‌تان، احساسات خود از قبیل غم، خشم، ترس، شرم و چگونگی مواجهه و واکنش به آن احساسات را بنویسید. در دفتر احساسات خود، موفقیت‌هایی را که به آن افتخار می‌کنید و دفعه‌ی آخری که باعث شدید کسی لبخند بزند، بنویسید. فهرستی از ویژگی‌های مثبت شخصیتی خود تهیه کنید، ویژگی‌هایی که مثلاً باعث شجاع شدن شما شده است. به این لیست هر روز چیزهایی را اضافه کنید.

 

یک پوستر درباره‌ی نقاط قوت خود درست کنید.

یک پوستر کوچک درست کنید که مضمون آن “من قوی‌تر از آن‌ هستم که تصور می‌کنم ”

۴- یک پوستر درباره‌ی نقاط قوت خود درست کنید.

از نقاط قوت خود آگاه شوید. یک پوستر کوچک درست کنید که مضمون آن “من قوی‌تر از آن‌ هستم که تصور می‌کنم ” یا عبارتی مشابه آن باشد. این پوستر را کنار تخت‌خواب خود یا کنار آینه‌ی دستشویی نصب کنید.

 

زمان‌های سختی با تبدیل افکار منی به مثبت خود را آرام کنیم

افکار منفی خود را به افکار مثبت تبدیل کنید.

۵- افکار منفی را به افکار مثبت تبدیل کنید.

گرفتار شدن در دام افکار منفی همچون “من سزاوار این شرایط بد هستم” یا “این شرایط به این دلیل رخ داده است چون من آدم بدی هستم. ” به‌ آسانی رخ می‌دهد. در زمان‌های سختی و مشکل با شناسایی ارزش‌های خود آرام باقی بمانید.

پرورش حس مثبتی از ارزش‌های خود به شما کمک می‌کند در زمان‌های سختی انعطاف‌پذیر باقی بمانید. فهرستی از تمامی افکار منفی خود درست کنید و سپس آن را به افکار مثبت تبدیل کنید. عبارت‌های سیاه و سفیدی همچون “هیچ‌‌چیز در زندگی‌ام هیچگاه به وفق مُرادم نبوده است” می‌تواند احساسات مثبت را در شما از بین ببرد.

این عبارت‌ها را به افکار مثبتی همچون این تبدیل کنید: “هر انسانی در زندگی خود زمان‌های سخت خواهد داشت. زمان‌هایی نیز در زندگی من وجود داشته است که اوضاع بر وفق مُرادم نبوده است. ” سپس می‌توانید فهرستی از چالش‌های زندگی خود فقط جهت یادآوری تهیه کنید.

 

یک دفتر سپاس‌گزاری برای آرامش خود داشته باشیم

نوشتن مطالبی که برای آنها سپاسگذار هستید برای بدست آوردن آرامش می تواند کارساز باشد

۶- یک دفتر سپاس‌گزاری داشته باشید.

داشتن زندگی با نگرشی سالم و فراگیر از چیزهایی که در زندگی برای‌تان مهم است، می‌تواند به شما کمک کند در زمان‌های سختی زندگیِ خود آرامش‌تان را حفظ کنید. آگاهی از جایگاه خود در جهان یک روش خوب برای احساس آرامش داشتن در زمان‌های سختی است. در دفتر احساسات خود، یک فهرست سپاسگزاری بنویسید.

چیزهایی که نسبت به داشتن آن‌ها احساس شکرگزاری می‌کنید را صرف‌نظر از کوچک و بزرگ بودن‌شان در دفتر خود بنویسید. شاید چمن‌‌های پارکی را دیده‌اید که به شکل خاصی سبز بوده است. آن را در دفتر سپاسگزاری خود بنویسید. اگر امروز تصمیم گرفته‌اید در مقابل چالش‌های زندگی تسلیم نشوید،

در دفتر خود با حروف بزرگ بنویسید: “امروز من تسلیم نشدم” و به خود افتخار کنید. اگر امکان‌پذیر است، به تصاویری از کیهان و کهکشان نگاه کنید که به شما نگرشی از جهان شگفت‌انگیز طبیعت، رازها و زیبایی‌های زندگی می‌دهد. با آگاهی از این واقعیت که انسان‌ها قادر به بقاء در زمان‌های سخت هستند و شما یکی از آن انسان‌ها هستید، به خود قدرت ببخشید.

 

در زمان‌های سختی به دنبال یافتن هدف باشید و با آن خود را آرام کنیم

پیدا کردن هدف یک استراتژی قدرتمند برای تحمل زمان‌های سخت می باشد

۷- در موقعیت فعلی خود، به دنبال یافتن هدف باشید.

یک استراتژی قدرتمند برای تحمل زمان‌های سخت، پیدا کردن هدف در خود و موقعیت خود است. با استفاده از دفتر خود، چیزهایی درباره‌ی شرایط فعلی خود و موقعیت‌هایی بنویسید که باید در آن شجاعانه رفتار کنید. درباره‌ی چیزهایی که شما را به حرکت وامی‌دارد و چرایی نوع رفتار خود با این موقعیت زندگی‌تان نیز بنویسید.

چرا شما تصمیم گرفته‌اید در جستجوی روش‌هایی برای یافتن آرامش در زندگی خود باشید؟ آیا به‌ خاطر بچه‌های‌تان بوده است؟ یا به‌ خاطر خود؟ یا به‌ خاطر عزیزان‌تان؟ یا به‌ خاطر زندگی‌تان؟ درونی کردن اهداف خود در زندگی به شما کمک خواهد کرد در زمان‌های سختی متمرکز و آرام باقی بمانید.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

بخش ۴: چگونه در زمان‌های سختی خود را آرام کنیم؟ با مراقبت از خود

  • به مقدار کافی استراحت کنید.
  • عادت‌های تغذیه‌ای سالم داشته باشید.
  • ورزش کنید.
  • از سیستم پشتیبان خود استفاده کنید.
  • به درمانگر مراجعه کنید.

 

به مقدار کافی در زمان‌های سختی استراحت کنید

مراقبت از خود در زمان‌های سختی کاملاً مهم است به اندازه کافی استراحت کنید

1- چگونه در زمان‌های سختی خود را آرام کنیم: به مقدار کافی استراحت کنید.

مراقبت از خود در زمان‌های سختی کاملاً مهم است چون شما را سالم و سرحال نگه می‌دارد. حتی اگر خوابیدن ظاهراً سخت باشد، سعی کنید زمانی را به دراز کشیدن با چشمان بسته اختصاص دهید. به خود افتخار کنید که بدن و ذهن شما بیش از حد طبیعی خود کار می‌کند تا شما را از آن موقعیت استرس‌زا رهایی دهد.

عادت‌های تغذیه‌ای سالم داشته باشید.

برای قوی بودن عادت‌های تغذیه‌ای سالم داشته باشید.

2- عادت‌های تغذیه‌ای سالم داشته باشید.

برخی افراد با کم‌خوری یا پُرخوری به استرس واکنش نشان می‌دهند. از دفتر خود می‌توانید برای ثبت تغذیه‌تان استفاده کنید. همچنین برنامه‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آن در کامپیوتر یا موبایل خود برای اطمینان از داشتن یک تغذیه‌ی سالم استفاده کنید. غذاهای سالمی مصرف کنید که برای بدن و مغز شما خوب باشد، همچون میوه، سبزیجات، پروتئین و غلات.

با ورزش کردن در زمان‌های سختی خود را آرام کنیم

با ورزش کردن در زمان‌های سختی خود را آرام کنیم

3- چگونه در زمان‌های سختی خود را آرام کنیم: ورزش کنید.

داشتن کمی حرکت باعث باز شدن ذهن و کاهش استرس می‌شود. حتی 10 دقیقه پیاده‌روی می‌تواند به کاهش تنش و استرس کمک کند. رقصیدن نیز می‌تواند به لحاظ فیزیکی و روانی کمک‌کننده باشد. هر روز به‌ مدت 10 دقیقه از پله‌ها بالا و پایین بروید. کمی بدوید. فعالیتی انجام دهید که خون‌تان پمپاژ و استرس‌تان برطرف شود.

از سیستم پشتیبان خود استفاده کنید. تا در زمان‌های سختی خود را آرام کنیم

از سیستم پشتیبان خود استفاده کنید. تا در زمان‌های سختی خود را آرام کنیم

4-چگونه در زمان‌های سختی خود را آرام کنیم: از سیستم پشتیبان خود استفاده کنید.

اگر دوستان یا عزیزانی دارید که می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید، برای کمک به حل مشکل خود به آن‌ها تکیه کنید. آن‌ها را مطلع سازید که به کمک نیاز دارید.

چگونه در زمان‌های سختی جهت آرامش خود به درمانگر مراجعه کنیم

مراجعه به مشاور یا روانشناس در زمانهای سختی برای بدست آوردن آرامش میتواند مفید باشد

5- چگونه در زمان‌های سختی خود را آرام کنیم: به درمانگر مراجعه کنید.

برای اینکه بدانید چگونه در زمان‌های سختی خود را آرام کنیم و حفظ آرامش در زمان‌های سختی ممکن است سخت باشد. شاید حس کنید نمی‌توانید احساسات خود را کنترل کنید یا نسبت به دیگران زود خشمگین می‌شوید. ممکن است دچار مشکلات خواب شوید. اگر احساس کنترل نسبت به خود نمی‌کنید، زمان آن فرا رسیده تا به یک درمانگر مراجعه کنید.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

اگر دائماً و پیوسته احساس افسردگی، غم و ناراحتی می‌کنید که در توانایی‌های شما برای انجام وظایف روزانه‌تان اثر منفی گذاشته است، با یک درمانگر صحبت کنید. درمانگر می‌تواند شما را کمک و راهنمایی کند تا به آرامش مورد نیاز خود دست پیدا کنید.

 

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید.

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

اینستاگرام  

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط

چگونه تلقین کنیم: راهنمای استفاده از قدرت کلمات

چگونه تلقین کنیم - درست است که علم خودهیپنوتیزم توسط روانشناسان آموزش داده شده ...

4 بعد شادی و فواید شاد زیستن برای بدن

فواید شاد زیستن از شادی تعاریف مختلفی ارائه شده است؛ از جمله «شادی به ...

دور کردن استرس با ورزش

دور کردن استرس با ورزش - ورزش یک داروی طبیعی ضد افسردگی و تسکین‌دهنده‌ی ...

چگونه به‌ سرعت به خود آرامش دهیم؟

وقتی در میان یک وضعیت استرس زا یا ناآرامی قرار می‌گیرید چه می کنید؟ ...

استرس و اضطراب کودکان‌ چگونه است؟

استرس و اضطراب کودکان‌ - مهم‌ترین عوامل در استرس و اضطراب کودکان‌ استرس در ...

اعتماد به نفس

 مقدمه ای درباره اعتماد به نفس عدم اعتماد به نفس یکی از مشکلاتی هست که ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه