دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

چگونه به آرامش روانی برسیم

چگونه به آرامش روانی برسیم

چگونه به آرامش روانی برسیم؟ پیدا کردن آرامش روانی همیشه ساده نیست. در ابتدا ممکن است سخت باشد اما شما می‌توانید از تکنیک‌های خاصی برای رسیدن به آرامش روانی مورد نظر خود استفاده کنید. اگر دچار مشکلات سلامت روانی هستید، صحبت با یک روان‌شناس یا روان‌پزشک را در دستور کار خود قرار دهید. آن‌ها شاید بتوانند به شما کمک کنند بیاموزید چگونه به آرامش روانی برسید.

روش 1: چگونه دست یافتن به آرامش روانی با یافتن آرامش معنوی

  1. برای آرامش روانی با منبعی بزرگ‌تر از خود پیوند برقرار کنید.
  2. هدف زندگی خود را برای بدست آوردن آرامش روانی پیدا کنید.
  3. برای داشتن آرامش روانی به روش‌هایی عمل کنید که باورهای شما مورد حمایت قرار بگیرد.
برای آرامش روانی با منبعی بزرگ‌تر از خود پیوند برقرار کنید

آرامش معنوی تعادل را در ما و در زندگی‌های ما ارتقاء می‌بخشد، برای آرامش روانی با منبعی بزرگ‌تر از خود پیوند برقرار کنید

1- برای آرامش روانی با منبعی بزرگ‌تر از خود پیوند برقرار کنید.

چندین نظریه وجود دارد که بر نیاز برای متعادل‌سازی ایجاد آرامش در زندگی‌های ما تاکید می‌کند.  یک بخش از این نظریه‌ها آرامش معنوی است. آرامش معنوی تعادل را در ما و در زندگی‌های ما ارتقاء می‌بخشد و برای آرامش روانی‌مان ضروری است. آرامش معنوی به معنی آن نیست که شما باید فردی مذهبی باشید؛ بلکه به معنی آن است که باید منبعی بزرگ‌تر از خود پیدا و با آن پیوند برقرار کنید. ارتباط برقرار کردن با شگفتی‌های طبیعت یا فضای کیهانی را امتحان کنید. پیدا کردن منبعی خارج از خود برای وصل شدن به آن باعث آرامش ذهن و روان شما خواهد شد.

 

هدف زندگی خود را برای بدست آوردن آرامش روانی پیدا کنید

هدف زندگی خود را برای بدست آوردن آرامش روانی پیدا کنید.

2- هدف زندگی خود را برای بدست آوردن آرامش روانی پیدا کنید.

آرامش معنوی می‌تواند به شما کمک کند تا به فهمی از هدف خود در جهان و معنی زندگی برسید. اگر از جایگاه خود در جهان احساس رضایت می‌کنید، ذهن شما در آرامش خواهد بود. اعمالی که می‌تواند به شما کمک کند تا فهم خود را از هدف زندگی‌تان ایجاد کنید و چگونگی رسیدن  به آرامش روانی را به شما نشان دهند. شامل ارتباط برقرار کردن با دیگران از طریق انجام کارهای داوطلبانه یا پیدا کردن روش‌های دیگری برای کمک و خدمت‌رسانی به دیگران است. شما ممکن است همچنین هدف زندگی خود را در فعالیت‌های دیگری همچون مراقبت از خانواده‌ی خود یا عزیزان‌تان یا انجام شغل خود به بهترین شکل ممکن بیابید.

 

برای داشتن آرامش روانی به روش‌هایی عمل کنید که باورهای شما مورد حمایت قرار بگیرد.

تمرین‌هایی که می‌تواند به شما کمک کند تا بر روی ارزش‌ها و هدف خود تامل کنید شامل مدیتیشن و دعاست.

3- برای داشتن آرامش روانی به روش‌هایی عمل کنید که باورهای شما مورد حمایت قرار بگیرد.

روش دیگر برای ایجاد آرامش معنوی و روانی عمل کردن به شکلی است که ارزش‌ها و باورهای شما مورد حمایت قرار بگیرد. برای بررسی این موضوع، فعالیت‌های فعلی خود را ارزیابی کنید و از خود بپرسید آیا این فعالیت‌ها با ارزش‌های شما سازگاری دارند یا نه. از خود بپرسید آیا کارهایی که انجام می‌دهید،لذت و معنی برای زندگی شما به ارمغان می‌آورد یا نه. تمرین‌هایی که می‌تواند به شما کمک کند تا بر روی ارزش‌ها و هدف خود تامل کنید شامل مدیتیشن و دعاست.

مدیتیشن را می‌توانید از طریق کلاس‌های گروهی، کتاب‌ها، منابع آن‌لاین و …. یاد بگیرید. برای انجام مدیتیشن ساده، در جای راحتی بنشینید و یک موجود باهوش، دوست‌داشتنی و مهربان را در اطراف خود تجسم کنید. ذهن خود را معطوف به این موجود کنید. اگر از دعا استفاده می‌کنید، نیرویی قدرتمندتر از خود را در اطراف‌تان تجسم کنید و احساسات اعتماد، عشق و علاقه را به او بیان کنید.

روش 2: چگونه دست یافتن به آرامش روانی با یادگیری حضور ذهن

  1. یک دفتر برای خود داشته باشید.
  2. تمرین‌های ذهن‌آگاهی را برای بدست آوردن آرامش روانی انجام دهید.
  3. برای داشتن روانی سالم از گذشته‌ خود را جدا کنید.

 

1- یک دفتر برای خود داشته باشید.

یک روش مناسب برای ارزیابی موقعیت فعلی خود و یافتن آرامش روانی نوشتن است. نوشتن از طریق درون‌نگری و فهمیدن اینکه چه‌چیزی ممکن است شما را از آرامش روانی دور نگه دارد، روش مناسبی برای هدایت خود است. وقتی در دفتر خود می‌نویسید، افکار و احساسات‌تان را درباره‌ی زندگی روزانه‌تان بنویسید. برای کمک به خود در یافتن آرامش، به این فکر کنید که چه چیزی برای شما بیشتر اهمیت دارد و چه چیزی شما را در لحظه‌ی حال خوشحال نگه می‌دارد. برای اینکه چیزهای مهم زندگی خود را پیدا کنید و به سمت آرامش روانی پیش بروید، به دفتر خود عناوین همچون رضایت، هدف یا معنی بدهید.

 

تمرین‌های ذهن‌آگاهی را برای بدست آوردن آرامش روانی انجام دهید.

با انجام تمرین‌های ذهن‌آگاهی کمک می‌کند تا احساسات خود را مدیریت کنید

2- تمرین‌های ذهن‌آگاهی را برای بدست آوردن آرامش روانی انجام دهید.

ذهن‌آگاهی می‌تواند از طریق هوشیار کردن شما در زمان حال آرامش روانی برای‌تان به ارمغان آورد. آرامش روانی شما ممکن است بر اثر نگرانی از آینده یا گرفتار شدن در گذشته مختل شود. ذهن‌آگاهی به معنی آگاه بودن از افکار، محیط و احساسات حال حاضر خود بدون قضاوت کردن نسبت به آن‌هاست. ذهن‌آگاهی می‌تواند همچنین سطح استرس و فشار خون شما را کاهش دهد و این فرایند خود می‌تواند به ایجاد حسی از آرامش در بدن کمک کند. انجام تمرین‌های ذهن‌آگاهی همچنین کمک می‌کند تا احساسات خود را مدیریت و خود را با موقعیت‌های سخت و استرس‌زا سازگار کنید.

عمل ذهن‌آگاهی این امکان را فراهم می‌کند تا ارتباطات جدیدی ایجاد و به لحاظ فیزیکی ساختار مغز خود را اصلاح کنید که این فرایند می‌تواند به شما کمک کند تا روش تفکر خود را با ارتقای آرامش روانی‌تان سازگار کنید. برای انجام ذهن‌آگاهی، آرام بنشینید و بر روی تنفس خود تمرکز کنید. وقتی نفس می‌کشید، آنچه را که از طریق 5 حس خود دریافت می‌کنید، ارزیابی کنید. ذهن شما ممکن است به جاهای دیگری منحرف شود اما تلاش کنید به‌آرامی آگاهی خود را دوباره به زمان حال و آنچه اطراف شما قرار دارد، بازگردانید.

 

برای داشتن روانی سالم از گذشته‌ خود را جدا کنید.

برای داشتن روانی سالم خود را از گذشته جدا کنید.

3- برای داشتن روانی سالم از گذشته‌ خود را جدا کنید.

اگر همچنان از حوادثی در گذشته‌ی خود رنج می‌برید، رسیدن به آرامش روانی ممکن است سخت باشد. حوادث آسیب‌زای گذشته که مشکلات روانی در شما ایجاد کرده است، قطعاً باعث می‌شود این حس را داشته باشید که هیچگاه در آرامش نبوده‌اید. حوادث گذشته می‌تواند شامل سوءاستفاده‌های روانی، فیزیکی یا جنسی، حوادث آسیب‌زا یا محیط ناخوشایند و نامناسب در خانه باشد. تمام این حوادث می‌تواند در شما احساس گناه، شرم، ترس یا افسردگی به جای بگذارد. برای این نوع حوادث جدی، به پیش درمانگرانی بروید که می‌توانند به‌خوبی شما را با تجارب خود هدایت کنند.

بخش 3: چگونه دست یافتن به آرامش روانی با آزاد کردن ذهن خود

  1. قدردانی (سپاسگزاری) را تمرین کنید.
  2. از نشخوار فکری اجتناب کنید.
  3. ریلکس(Relaxation) کنید.
  4. به تاثیر دیگران توجه کنید.

 

دست یافتن به آرامش روانی با آزاد کردن ذهن خود

برای یافتن آرامش روانی، قدردانی کردن را تمرین کنید

1- قدردانی (سپاسگزاری) را تمرین کنید.

برای یافتن آرامش روانی، قدردانی کردن را تمرین کنید. شما باید قدردان نعمت‌هایی که در زندگی دارید، باشید. وقتی لحظه‌ای از موقعیت فعلی خود خارج می‌شوید و آنچه که باید نسبت به آن قدردان باشید بررسی می‌کنید، می‌توانید حسی از آرامش روانی برای خود فراهم کنید و حس برقراری ارتباط با افراد کنار خود را افزایش دهید. قدردانی کردن همچنین کمک می‌کند آرامش معنوی بوجود آورید و با منبعی بزرگ‌تر از خود پیوند برقرار کنید. شما می‌توانید عمل قدردانی را روزانه انجام دهید، همچون ایجاد فهرستی ذهنی از 5 چیزی که نسبت به داشتن آن‌ها قدردان هستید. شما می‌توانید همچنین این فهرست را به شکل نوشتاری بر روی تلفن، کامپیوتر یا یک قطعه کاغذ بنویسید. آنچه نسبت به آن سپاسگزار هستید می‌تواند چیزهای ساده یا کوچکی در یک روز از زندگی شما باشد، همچون یک روز آفتابی یا یک باران طراوت‌بخش. تحقیقات ارتباط بین قدردانی و داشتن احساس عزت‌نفس بالاتر، افزایش همدلی و گرایش کمتر به افسردگی و تهاجم را نشان داده است.

 

برای داشتن آرامش روانی از نشخوار فکری اجتناب کنید

نشخوار فکری یک شکل رایج از نگرانی که باعث می‌شود افراد در گذشته‌ی خود گرفتار شوند و مانع آرامش روانی می گردد

2- از نشخوار فکری اجتناب کنید.

یک شکل رایج از نگرانی که باعث می‌شود افراد در گذشته‌ی خود گرفتار شوند یا آزار ببینند، نشخوار فکری نامیده می‌شود. نشخوار فکری زمانی اتفاق می‌افتد که ذهن شما در حلقه‌ای از نگرانی‌ها گرفتار می‌شود و آن را بارها و بارها تکرار می‌کند. این الگو می‌تواند استرس‌زا باشد و باعث شود شما احساس خستگی کنید و از حالت آرامش ذهن دور شوید. وقتی خود را در چنین موقعیتی یافتید، با پیروی از این متن، با این عادت مقابله کنید:

“من در حال نشخوار فکری هستم و این عمل هیچ سودی به من نمی‌رساند و فقط باعث ناراحتی‌ام می‌شود. من باید بتوانم تمرکز خود را بر روی چیزهای مثبت معطوف کنم/یا کاری آرامش‌بخش انجام دهم.” سپس با سرگرم کردن خود با یک فعالیت و پیدا کردن چیزی برای تمرکز بر آن از این متن به شکل عملی پیروی کنید.

 

آرامش روانی با ریلکس کردند

ریلکس کردن برای ایجاد و حفظ تعادل در زندگی خود و رسیدن به آرامش روانی ضروری است.

3- ریلکس(Relaxation) کنید.

برای پیدا کردن آرامش روانی، باید زمانی را به ریلکس کردن اختصاص دهید. ریلکس کردن برای ایجاد و حفظ تعادل در زندگی خود و رسیدن به آرامش روانی ضروری است. زمان ریلکسیشن زمانی است که شما استرس را رفع کرده و ذهن خود را از نگرانی درباره‌ی برنامه‌ها یا کارهای روزانه‌ی خود رها می‌کنید. بدانید چه‌چیزی باعث می‌شود شما ریلکس شوید- آنچه به شما کمک می‌کند تا آرامش پیدا کنید شخصی است و ممکن است با دوستان و خانواده‌تان متفاوت باشد. تکنیک‌های ریلکسیشن اشکال بسیاری به خود می‌گیرد.

برای برخی، ورزش‌هایی همچون دویدن یا یوگا آرامش‌بخش است. ورزش به سلامت عمومی بدن کمک می‌کند و اندورفین را در بدن افزایش می‌‌دهد که اندورفین نیز خلق و خو و سطوح انرژی شما را بالا می‌برد. برخی افراد همچنین دوست دارند تا مدیتیشن انجام دهند، به مکان‌های اجتماعی بروند، کتاب‌های خوب بخوانند یا حمام آب گرم بگیرند. ورزش کردن یا سپری کردن زمان با دوستان خود با احساس خوشحالی و رضایت از زندگی در ارتباط است. آگاه شوید کدام فعالیت‌ها به شما کمک می‌کند آرامش پیدا کنید و آن فعالیت‌ها را حداقل یکبار در هفته برای یافتن آرامش روانی انجام دهید.

 

برای حفظ آرامش روانی و سلامت آن به تاثیر دیگران توجه کنید

برای حفظ آرامش روانی افرادی که در زندگی شما حضور منفی دارند را حذف کرده یا بصورت مثبت با آنها مقابله کنید

4- به تاثیر دیگران توجه کنید.

چیزی که ممکن است ندانید بر آرامش درونی ذهن شما اثر می‌گذارد، تاثیر دیگران است. به افرادی که در زندگی شما حضور دارند، فکر و سعی کنید اثری که آن‌ها بر وضعیت روانی شما می‌گذارند، شناسایی کنید. همه‌ی انسان‌ها زمان‌های سخت در زندگی خود دارند و از چیزهایی در زندگی شکایت می‌کنند اما اگر کسی در زندگی شما وجود دارد که این را به‌صورت یک الگوی طبیعی انجام می‌دهد، او احتمالاً دارد انرژی شما را تخلیه می‌کند یا اثر منفی بر خلق و خوی شما می‌گذارد.

اگر افرادی این‌ چنینی در زندگی خود دارید، ممکن است نیاز باشد تا درباره‌ی مقدار زمانی که با آن‌ها سپری می‌کنید، تجدیدنظر کنید. اگر نمی‌توانید از حضور در کنار این افراد اجتناب کنید (آن‌ها ممکن است اعضای خانواده یا همکاران‌تان باشند)، سعی کنید مثبت باشید. به خود بگویید: “می‌خواهم مثبت باشم و امروز را علیرغم وجود این افراد به روز خوبی تبدیل کنم.” سعی کنید زمان بیشتری را با افرادی سپری کنید که روحیه‌ی شما را بالا می‌برند و به حس آرامش روانی شما اضافه می‌کنند.

 

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید.

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

https://t.me/aramgroup 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

اینستاگرام  

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

 

مطالب مرتبط

چگونه با مدیریت استرس به آرامش درونی برسیم؟

مدیریت استرس نکته بسیار مهمی در رسیدن به آرامش درونی است شاید برایتان این ...

آرامش چیست؟

آرامش چیست؟ آرامش، عبارت است از حالت اطمینان، به طورى که در برابر ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه