دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

آنچه که درباره موفقیت شغلی باید بدانیم

موفقیت شغلی 12

موفقیت شغلی چیست ؟

کمتر کسی را می بینید که دنبال موفقیت شغلی نباشد. بدنبال تحقیقاتی که انجام شده است، شبکه سازی و حفظ روابط یکی از عمده ترین مسائل در تعیین موفقیت می باشد؛ در تمام موفقیت های شغلی، تکروی و یک تازی ممکن نیست. روابطی که بر اساس موفقیت ایجاد میشود، باید بر مبنای اعتماد ، صداقت و درستکاری و ارزشهای مشترک ایجاد شود. در موفقیت شغلی باید افرادی که استخدام می کنید، قابل اطمینان باشند. گزارش هایی که آن ها می نویسند، باید واقعی و قابل اطمینان باشد. این افراد باید مهارت نگارش داشته باشند. در این روز ها که همه چیز بر تولید محتوا می باشد، کسی که استخدام می کنید و می خواهد به شما در موفقیت شغلی کمک کنم، باید مهارت نوشتن داشته باشد. یا اینکه بتواند ایده و باورهای خود را بر روی یک صفحه کاغذ بیاورد. پس شما هم برای موفقیت تان باید برنامه شخصی تان را بتوانید بر روی یک کاغذ بیاورید.
هوش هیجانی یا ارتباط اجتماعی یا هوش اجتماعی از گزینه های بسیار مهم موفقیت شغلی هستند. ما انسان ها، جزیره نیستیم و به هم پیوسته هستیم؛ چطور انتظار دارید کسی موفق شود که به تلفن هایش جواب نمی دهد یا ایمیل هایش را پاسخ نمی دهد. باید یادتان باشد که هیچکس وجود ندارد که باهوش تر از همه باشد! در این زمان، هنر ارتباط برقرار کردن و تاثیرگذاری، بسیار مهم است. یعنی هر فردی باید هنر رفتار با دیگران را بداند تا بتواند در شغلش موفق شود. پس اولین مهارتی که شما باید یاد بگیرید این است که، بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید و احساسات و هیجان هایتان را با آنها در میان بگذارید. خواندن این مقاله ممکن است تنها چند دقیقه از وقت شما را بگیرد، اما میتواند به شما کمک کند تا بتوانید تصمیم های درستی را در مورد موفقیت شغلی تان بگیرید و چه بسا این تصمیم گیری ها میتوانند بر روی درآمد شما و رضایت شغلی شما تاثیر بسزایی داشته باشد. پس تا انتهای مقاله با من باشید، تا تکنیک ها و دیدگاه های جالب را در اختیارتان قرار دهنم. می دانم که شما نه تنها از این مقاله لذت خواهید برد، بلکه برایتان سود هم خواهد داشت.

موفقیت شغلی1

موفقیت شغلی چگونه بدست می آید ؟

موارد بسیاری وجود دارد که به شما کمک می کند تا به موفقیت شغلی دست پیدا کنید. در قدم اول شما باید بدانید که، دقیقاً می خواهید چه کار کنید؟ باید برنامه داشته باشید و قبل از برنامه، هدف داشته باشید. این کار زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. شاید چند دقیقه لازم باشد تا شما هدف تان را مشخص کنید و بقیه زندگیتان را بر روی آن هدف بگذارید. هدف باید کوتاه موثر و ارزشمند باشد.

برای موفقیت شغلی بهتر است، نقاط قوت خود را بشناسید. شما در انجام چه کاری فوقالعاده هستید؟ لیستی از آنها تهیه کنید. سعی کنید خیلی واضح و راحت نقاط موفقیت خود را به صورت کلیدی یادداشت کنید. همچنین شما باید نقاط ضعف خود را بشناسید. نگران نباشید، همه نقاط ضعف دارند و مطمئناً با شناسایی نقاط ضعف و قوت تان میتوانید آن را برطرف کنید. باید کارها و مسئولیتها را به دیگران بسپارید، هیچ فردی در جهان نمی تواند همه کارها را خودش انجام دهد. این مسئله در موفقیت شغلی بسیار مهم است. شما باید دقیقاً کدام کارهایتان را خودتان انجام دهید؟ کارمندانتان کدام کار ها را باید انجام دهند؟ شرکهای تجاری شما چه کاری باید انجام دهند؟ تفویض اختیار کنید. کاری را انتخاب کنید و  انجام دهید که بعدا بتوانید به آن افتخار کنید. ممکن است این کار درآمد بالا باشد یا شغل خاصی باشد.

اگر شما از آن دسته افراد هستید که فقط به خاطر پول و اجبار در کار، کاری را انجام می دهید، ممکن است بعدا چیزی نباشد که زمانی که در مورد آن صحبت می کنید چشمانتان برق بزند و قدرت صدای تان، افزایش پیدا کند. باید شما کاری انجام دهید که بعداً که درمورد آن صحبت می کنید، آدرنالین خونتان بالا رود و چشمانتان برق بزند و از صحبت کردن در مورد آن لذت ببرید. اینگونه می توانید در شغلتان موفق شوید و موفقیت های شغلی را کسب کنید.

مهارت های لازم جهت موفقیت شغلی

برای رسیدن به هر خصوصیتی شما باید مهارت های لازم را بلد باشید مهارت های لازم برای موفقیت شغلی به نظر من در ابتدا داشتن یک هدف است. صحبت کردن در مورد داشتن یک هدف باید بسیار با احتیاط باشید. برخی از افراد میگویند در هدفگذاری هیچ محدودیتی نداشته باشید، برخی میگویند که باید هدفتان منطقی باشد. ما باید چیزی بین این دو را انتخاب کنیم و به فراتر از محدودیت های ذهنی مان، محدودیت هایی که دیگران در ما ایجاد کرده اند فکر کنیم. مثلاً ممکن است میانگین درآمد کسانی که اطراف شما هستند ۱۰ میلیون تومان باشد. شما نمی توانید به درآمد خیلی بالاتر فکر کنید. البته درآمد بالاتر نیاز به تغییراتی در خودمان نیز می باشد. بهترین روش موفقیت پله ای است. یعنی اگر شما میتوانید یک جمع پنج نفره را مدیریت کنید، باید یاد بگیرید به ۳۰ نفر فکر کنید و بعد از آن به مدیریت یک رویداد ۱۰۰ نفر کنید و سپس پس به یک رویداد۵۰۰ نفره فکر کنید. یکباره از پنج نفر به ۵۰۰ نفر نپرید. اینگونه هدف گذاری ها ممکن است به نتایج مثبت منجر نشود.

کاری که میترسید انجام دهید را، انجام دهید. از منطقه امن خود خارج شوید. کارهای جدید انجام دهید. سخنرانی کنید. مسئولیت های جدید بپذیرید. انجام بعضی از کارهایی که از آن می ترسید، میتواند بسیار لذت بخش باشد. اگر دیگران از شما انتقاد میکنند، ناراحت نشوید. انتقاد دیگران را به صورت یک فیدبک بگیرید و از این بازخورد، کار خودتان را بهتر کنید. حتی اگر انتقاد دیگران مغرضانه باشد.

یاد بگیرید که نه بگویید و از شنیدن نه دیگران ناراحت نشوید. خودتان را در برابر نه شنیدن ایمن کنید. اگر از کاری خوشتان می آید یا ناراحت می شوید، واکنش نشان دهید. به دیگران بازخورد دهید. فیدبک شما در بهبود شرایط کمک میکند. البته باید این کار را با احتیاط انجام دهید، تا بتوانید نیت خیرتان را به آنها نشان دهید.

موفقیت شغلی2

عوامل موثر در موفقیت شغلی

شبکه سازی از عوامل بسیار مهم در موفقیت شغلی می باشد. ممکن است که شبکه سازی در کسانی که میخواهند کاری را شروع کنند، اهمیت بیشتری داشته باشد. ولی در همه افراد و همه زمینه ها شبکه سازی وجود دارد. باید بتوانید شبکه سازی کنید و مهمتر از همه آن را نگه دارید و حفظ کنید. شبکه تان باید مورد اعتماد باشد و به شما در رشد کاریتان کمک کند. حتی شما باید به مشخصاتی که از شما در اینترنت و فضای مجازی منتشر شده است، سر و سامان دهید. اگر مطالبی هست که نمی خواهید دیگران بدانند، آنها را اصلاح کنید. میتوانید برخی از مطالب را حذف کنید.

اگر دنبال موفقیت شغلی تان هستید، باید رزومه موفقیت هایتان را به صورت فیزیکی یا مجازی داشته باشید. کارهای موفقی که انجام داده اید، باید در پرتفوی شما باشد. بهتر است سایت شخصی داشته باشید، که مرتباً به روز رسانی شود و آخرین اطلاعات در آن باشد. فروش مقدس است؛ فروش محترم است؛ یاد بگیرید، بفروشید. هرکسی چیزی را می فروشد. کسی ممکن است شعری را بفروشد، فرد دگری محصولی را می فروشد که دیگران تولید کرده باشند یا  ممکن است شما محصول یا وسیله ای را بفروشید از آن خودتان باشد. این شیء یا محصول ممکن است، فیزیکی باشد یا دیجیتال باشد. بعضی از افراد اطلاعات خودشان را میفروشند. پس هر چقدر شیء ای که شما می فروشید، ارزشمند باشد درآمدی که از آن کسب میکنید، بیشتر خواهد بود. دوستی را داشتم که میگفت کارمندم از من خواست که حقوقش را افزایش دهم؛ به او گفتم که تو چقدر قابل جایگزین هستی و جوابی نداشت و کس دیگری به جای او آمد. پس باید اطلاعات شما، دانش شما، مهارت شما، حتی روابط عمومی شما غیر قابل جایگزین باشد وگرنه در نهایت در هر موقعیتی که هستید ممکن است جایگزین شوید.

راز موفقیت شغلی

رازهای موفقیت شغلی بسیار هستند. این رازها میتواند از ظاهر شما شروع شود، تا به افکار و نگرش ها و ایدئولوژی شما برسد. یک فرد موفق و کسی که می خواهد موفقیت شغلی خوبی کسب کند، باید به ظاهرش توجه کند. لباس شیک و مناسب بپوشید. یاد بگیرید که با دقت لباس بپوشید. باید بدانید که آیا لباس پوشیدن شما مناسب آنجا می باشد یا خیر. بعضی از افراد می گویند که لباس برای انسان ارزشی ایجاد نمی کند، ولی یادتان باشد که شما باید در حوزه تجارت از آنچه دارید برای معرفی خودتان استفاده کنید. مثل یک فرد موفق لباس بپوشید. مثل یک فرد موفق قدم بزنید، راه بروید و کارهایتان را انجام دهید. شما باید یاد بگیرید که، مثل افراد برنده فکر کنید تا این که بتوانید در موقعیت شغلی تان رشد کنید و کسب و کارتان را رونق بخشید.

تجربه بزرگترین معلم ما می باشد، تجربه کنید و یاد بگیرید. درست است که دانش و اطلاعات میتواند به ما کمک کند، ولی جای تجربه را نخواهد گرفت. پس، از اقدام کردن هراس نداشته باشید. سعی کنید در هر شرایطی تجربه کسب کنید. برای رسیدن به موفقیت شغلی باید از شغل خود رضایت داشته باشید. از انجام آن لذت ببرید.

برای بسیاری از افراد موفقیت شغلی، همان بهبود وضعیت مالی یا موفقیت مالی می باشد. میتوانند این دو به همدیگر ربط داشته باشد ولی با هم فرق می کند. در موفقیت شغلی شما به هدف خود یا مقصد خود می رسید؛ در موفقیت مالی شما به میزان درآمد خاصی دست پیدا خواهید کرد. برای این که بتوانید مهارت های خود را افزایش دهید بهتر است، از دروس دانشگاهی، درس آنلاین، کتاب، کنفرانس ها، مجلات، انجمن ها استفاده کنید.

موفقیت شغلی 3

موفقیت شغلی یکی از مهمترین موفقیت ها

موفقیت شغلی و موفقیت مالی یکی از بهترین موفقیت ها می باشند. به دلیل اینکه، رسیدن به این موفقیت ها در درجه اول لذت بخش است و در درجه دوم قابل اندازه گیری می باشد. مغز انسان هر چیزی که قابل اندازه گیری باشد را به راحتی درک میکند و از آن لذت می برد. چون بیشتر موفقیت ها در انتها ممکن است به پول و رفاه ختم شود و انتظار ما از موفقیت در انتها داشتن رفاه می باشد، به همین دلیل موفقیت شغلی و موفقیت مالی در این زمینه بیشتر قابل لمس می باشد. بیشتر مردم موفقیت شغلی را در موفقیت درآمد می دانند؛ اما از نظر اقتصاددانان این دیدگاه مناسبی نیست، چرا که ممکن است افراد از طریق شغل های کاذب درآمد خوبی کسب کنند، ولی احساس رضایت و موفقیت نمیکنند. هر چند که میزان درآمد، میزان حقوق در رضایت افراد نقش دارد، ولی عامل اصلی موفقیت به حساب نمی آید و افراد به چیزی فراتر از میزان درآمد فکر میکنند. اعتبار شغلی و اینکه در اجتماع از چه مقبولیتی برخوردار هستید و آیا اطرافیان و خانواده شما شغل تان را قبول دارند و آیا این شغل جایگاه اجتماعی شما را بالاتر برده است، میتوانند در موفقیت شغلی و رضایت شغلی نقش داشته باشد.

ما میتوانیم تعریف های گوناگونی از موفقیت شغلی داشته باشیم. بعضی از افراد و عامه مردم تعریف غیر روانی دارند و موفقیت شغلی را با میزان درآمد و مادیات میسنجند. برخی با این موضوع که موفقیت شغلی ما همان میزان درآمد میباشد را، صحیح نمی دانند. برخی از افراد بیشتر به تاثیر روانی موفقیت شغلی میپردازند. مسئله روانی، میزان کارایی و توانایی انجام کارهایی می باشد که به او محول شده است. به نظر من موفقیت شغلی، زمانی حاصل می شود که افراد از همه توانایی ها و امکاناتی که دارند برای رسیدن به هدف شان استفاده کنند و بهره می برند.

موفقیت شغلی 4

7 راهکار موفقیت شغلی

راهکارهای زیادی برای موفقیت شغلی وجود دارد. چند راهکار را اینجا برایتان خواهم گفت. شما باید مذاکره کردند را یاد بگیرید. چانه زدن و مذاکره کردن برای رسیدن به هدفتان بسیار مهم است. شما باید یاد بگیرید که چگونه در مورد خواست تا ن در هر زمینه ای که می باشد صحبت کنید تا به آن برسید.

شما باید یاد بگیرید که مدیر تان را مدیریت کنید! اگر این کار را نمی توانید انجام دهید ممکن است، روش ها، کار، وظایف و شرایطی را که دوست ندارید، انجام دهید و باید تسلیم شوید و به شرایط تن دهید. در این صورت توصیه می شود مهارتهای را یاد بگیرید تا بتوانید با مدیر تان ارتباط درست کاری، برقرار کنید. تا بتوانید هدف مشترک، که گسترش کار و درآمد بیشتر هست را دنبال کنید.

از یک سیستم یادآوری وظایف استفاده کنید. امروزه اپلیکیشن های زیادی هستند که به ما کمک می کنند تا کارهایمان را سر موقع انجام دهیم، این کار باعث می شود که ذهن شما درگیر جزئیات نشود و شما بتوانید تصمیم های مهم زندگی تان را و تصمیم های مهم کاری تان را بهتر بگیرید.

هر فردی سطح انرژیکی متفاوتی دارد. باید یاد بگیرید که راندمان کاری شما چه موقع ها بالا هست. بعضی ها صبح ها، هوشیار بیشتری دارند و بعضی از آنها عصر ها و بعضی شب ها بیشتر هوشیارند. شما از کدام دسته هستید؟ یادتان باشد که خواب تان را از دست ندهید. خواب منظم داشته باشید و خود را مقید کنید که در ساعت خاصی بخوابید.

شما در هر موقعیتی که باشید، ممکن است استرس را تجربه کنید. یاد بگیرید که استرس را مدیریت کنید. مدیریت استرس برای همه لازم است. به شما توصیه می کنم تکنیکهای آدمک مغزی یا مراقبه را انجام دهید. در تجربه ای که من داشتم این تکنیک ها می توانند استرس شما را از بین ببرند.

موفقیت شغلی 5

pdf موفقیت شغلی

بهتر است که مقاله هایی به صورت pdf در مورد موفقیت شغلی است تهیه کنید. چیزهای مناسب را داخل این pdf قرار دهید و مرتباً در زمان های متفاوت آن را بخوانید. هر روزه ما باید کارهای زیادی را انجام دهیم و این باعث می شود، برخی از مهارت ها که هنوز در ما نهادینه نشده اند، فراموش شوند. برای اینکه موفقیت شغلی را در خودتان نهادینه کنید بهتر است، مواردی که به دردتان میخورد یا برایتان کارایی دارد، را به صورت pdf در آورید و این pdf که، مقاله یا موارد مهم موفقیت شغلی تان است را در جایی نگهدارید  و مرتباً بخوانیم. البته شما می توانید آن را به صورت نوشته نیز داشته باشید. اما بهتر است به صورت pdf باشد که غیر قابل تغییر میباشد.

پی دی اف موفقیت شغلی تان می تواند، شامل نقاط ضعف و قوت تان، هدف های تان، خصوصیت هایی که دارید، زمانهایی که دچار استرس می شوید، روش هایی که میتوانید استرس تان را مدیریت کنید، یا چیزهایی که فکر می کنید برای موفقیت شغلی تان بسیار ضروری هستند فراهم کنید و آن را در این pdf موفقیت شغلی قرار دهید و مرتباً در زمان های مختلف آن را بخوانید. من (دکتر آرام) در تجربه ای که در این زمینه دارم متوجه شدم که، ما باید خصوصیت های خوبمان را به خودمان یادآوری کنیم. به خودمان حرفهای خوب بزنیم و خودمان را تشویق کنیم. تشویق کردن خودمان در بسیاری از مواقع بیشتر از تشویق کردن دیگران بر روی ما تاثیر می گذارد. تحقیقاتی که در این زمینه انجام داده اند ۱۷ برابر تشویق کردن خودتان قویتر از تشویق دیگران است.

مقالات موفقیت شغلی

هر روزه تحقیقات زیادی در مورد موفقیت شغلی انجام می شود و مقالات زیادی در این زمینه تهیه می شود. از این دسته مقالات می توان ارتباط بین اخلاق کاری و رضایت شغلی را نام برد. تحقیقاتی که بر روی موفقیت و قدرتمند سازی زنان انجام دادند، ارتباط خودشیفتگی و موفقیت شغلی افراد، تحقیق در مورد موفقیت شغلی در بیماران خاص همانند بیماران هموفیلی، تحقیق هایی که در زمینه عوامل فردی و عوامل بازدارنده در موفقیت وجود دارد، تحقیق هایی که درباره رسیدن زنان به موفقیت حرفه ای زنان صحبت شده است.در همه این مقالات آمده است که چگونه موفقیت شغلی را تعریف کنیم.

 ممکن است که شما فرد خوش شانسی باشید و شغلتان که دوست دارید و از آن لذت می برید در این مسیر قرار گرفته باشید و با سرعت نردبان موفقیت را طی می کنید و بالا می روید. یا اینکه ممکن است از شغل تان رضایت نداشته باشید. رضایت شغلی میتوانند در موفقیت ما تاثیر بسزایی داشته باشد. پس بهتر است که از شغل تان لذت ببرید یا اینکه شغلی که دوست دارید را انتخاب کنید. در تجربه ای که من داشتم به این نتیجه رسیدم که اگر ما از شغلم مان لذت ببریم، که این می تواند در مورد هر شغلی امکان پذیر باشد، یعنی هر شغلی میتواند برای ما لذت بخش باشد و بر عکس آن نیز صادق است. یعنی هر شغلی می تواند برای ما عذاب آور باشد. نوع شغل مهم نیست، بیشتر دیدگاه ما در مورد آن شغل و این کار مهم است.

موفقیت شغلی 6

راهکارهای موفقیت شغلی

راهکارهای زیادی برای موفقیت شغلی وجود دارد. اولین راهکار این است که هدف تان را مشخص کنید. یکی از رازهای بزرگ، داشتن هدف است. داشتن هدف می تواند شما را نسبت به افراد دیگر بیش از ۱۰ برابر موفق تر کند و نوشتن آن نقش بسزایی در این زمینه دارد.

راهکار دومی که میخواهم برایتان بگویم این است که باورهای تان را تقویت کنید. شما بسیار قدرتمند هستید. و بر اساس تحقیق های عصبی که بر روی مغز انجام شده است، هر کسی که کاری انجام داده باشد شما هم قادر به انجام آن کار خواهید بود. تفاوت مغزی ما با همدیگر بسیار کم است. پس خودتان را باور کنید.

باید سرمایه گذاری کنید. هر کسی در جایی سرمایه گذاری میکند. ملک، بورس، طلا، دلار هر کدام را که دوست دارید، می توانید انتخاب کنید. اما بزرگترین سرمایه گذاری تان را روی خودتان انجام دهید. موفق ترین کارآفرینان، کسانی هستند که روی خودشان سرمایه گذاری کردند. روی خودتان سرمایه گذاری کنید، شاید مبهم باشد. ولی دوست من، توجه کن که برای اینکه شما بتوانید از بازار ملک، بورس، طلا، دلار سود ببرید؛ ابتدا باید روی خودتان سرمایه گذاری کنید. برای خودتان وقت بگذارید. یاد بگیرید و مهارت هایی که دارید را به مرحله نمایش و عمل بگذارید. دست کم، روزی یک ساعت مطالعه کنید. هر ایده ای که به ذهنتان میرسد، بلافاصله یادداشت کنید. مهارت های جدید یاد بگیرید. به باشگاه بروید، تمرین کنید، ورزش کنید.

موفقیت شغلی 8

رازهای موفقیت شغلی

راز های زیادی در زمینه موفقیت شغلی وجود دارد. یکی از بزرگترین رازها، این است که وقت تان را با موبایل، شبکه های اجتماعی، سریال، تلویزیون، تلفن کردن، چک کردن سریع فیسبوک، توییتر، تلگرام، واتساپ، تلفن، در پایان روز هیچ پیشرفتی برای شما ایجاد نخواهد کرد. شما می توانید سر زدن به شبکه های اجتماعی را مدیریت کنید.

 قبلا هم گفته بودم با خواب دوست شوید. خواب، وقت تلف کردن نیست. شما با خواب و استراحت کافی خلاق تر میشود بله.اگر شما یاد بگیرید که خوب بخوابید پس از مدتی متوجه می شوید که استرس هایتان از بین رفته اند و خلاقیت تان بیشتر شده است.

همانطور که در بخشهای دیگر مقاله هم گفتم، برنامه ریزی داشته باشید. سعی کنید کارهایتان را بنویسید، سپس آن را اولویت بندی کنید و بر اساس اولویت آن را انجام دهید. زیاد نگران پول نباشید. بدترین کاری که شما ممکن است انجام دهید این است که، ریسک نکنید! متمرکز کارتان شوید. از حاشیه در کارتان پرهیز کنید. میتوانیم بگوییم که تفاوت افراد در شکست و پیروزی این است که پس از اینکه شکست خوردند، بتوانند دوباره بلند شوند و کارشان را ادامه دهند. اینگونه شکست خوردن معنی نمی شود و شکست، خود بخشی از موفقیت خواهد شد. مطمئن باشید راه فرصت ها را در زندگی تان باز کنید. فرصت ها همیشه در اطراف ما هستند. بهتر است که به همه موقعیت ها به عنوان یک فرصت نگاه کنید.نیازی نیست که شما کارهای بزرگ انجام دهید بلکه بهتر است کارهای کوچک را به خوبی انجام دهید. به اثر پروانه ای توجه کنید. همیشه اتفاقات کوچک در دراز مدت میتواند تاثیرات بسیار عالی و فوق العاده داشته باشد. پس نگران نباشید. شما فقط کافی است که تغییر کوچک و یا کارِ خوب کوچکی را انجام دهید، نتایج عالی در انتظار شما خواهد بود.

موفقیت شغلی 9

عوامل موثر بر موفقیت شغلی

عوامل زیادی در موفقیت شغلی وجود دارد. تا آنجایی که ممکن است خوش بین باشید، تا بهترینها برایتان اتفاق افتاد. در تحقیقاتی که انجام دادند، افراد خوشبین نسبت به بقیه افراد خوش شانس تر هستند. یا بهتر بگوییم شانس را بهتر متوجه می شوند و نسبت به بقیه پول بیشتری در می آورند. کنجکاو باشید و مرتباً در زمینه های مختلف سوال بپرسید. سوال هایی که می پرسید با چگونه، چه چیز، چه زمانی، کجا، چرا شروع شود. تا به اصطلاح سوال شما باز باشد و طرف مقابل شما در مورد آن توضیح دهد. سوال شما جواب بله و خیر که کوتاه هست، نداشته باشد.

من به همه مراجعه کنندگان میگویم که جاه طلب باشید. جاه طلبی یک صفت منفی نیست. باید شما جاه طلب باشید، تا بتوانید ابزار موفقیت خودتان و دیگران را فراهم کنید، سعی نکنید خودتان را با دیگران مقایسه کنید. مقایسه باعث آسیب شما می شود. یک فرد جاه طلب، فقط به موفقیت فکر می کند و کاری به موفقیت دیگران ندارد. به یک راز در موفقیت توجه کنید، دوست داشتنی ترین شخص در محل کار خود باشید. خونسرد باشید. هرچند در بسیاری از مواقع، ممکن است که مردد باشید، می توانید تصمیم درست بگیرید. یاد بگیرید که نظم بیرونی با نظم درونی ارتباط دارد. همیشه میز کارتان منظم باشد. البته برخی از افراد هستند که در میز کار شلوغ بهتر کار می کنند. شما از کدام دسته هستید؟ برایم بنویسید و بگویید که آیا راندمان کارتان بهتر است و در چه شرایطی می توانید راندمان کارتان را بهتر کنید و بالاتر ببرید.

موفقیت شغلی ذهنی

موفقیت شغلی، یک مسئله ذهنی است. یعنی شما باید در ذهنتان شرایط موفقیت را مهیا کنید. اگر ذهنتان یاری تان کند، مطمئناً موفق خواهید شد. پس باید ابتدا در ذهنتان، خودتان را موفق ببینید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام داده اند، موفقیت شغلی ارتباط مستقیم به نوع نگرش و شخصیت افراد دارد. موفقیت باید در ذهن انجام پذیرد. پس از اینکه شما باور موفقیت را پذیرفتید، میتوانید در واقعیت، موفق شوید. اگر شما به صورت ذهنی، لیاقت موفق شدن را در خودتان نببینید، به خودتان این جرأت و جسارت را نمی دهید، که اقدام کنید و موفق شوید. پس موفقیت از خودتان شروع می شود. مخصوصاً موفقیت های شغلی که شما در آن باید لیاقت پول، ارزشمندی، ثروت و کسب و کار را در خودتان ایجاد کنید و اینگونه موفقیت را برای خودتان رقم بزنید. به همین دلیل بود که در بخش های قبلی به شما گفتم که بر روی خودتان سرمایه گذاری کنید. یعنی اینکه باور پولدار شدن، باور موفقیت و حتی باور های دیگر که در زندگی تان نقش دارد، مثل باور سلامتی را در خودتان تقویت کنید.  ایجاد کردن و تقویت این باورها، تنها در ذهن اتفاق می افتد و باید در ذهن آن را بپذیرید تا بتوانید به مرحله اقدام و عمل برسید.

در تکنیک های ذهنی که من از سال ۸۰ در مرکز تجسم خلاق انجام داده ام، متوجه شدم که با انجام این تکنیک های ذهنی میتوانیم مهارت های شغلی افراد را افزایش دهیم و ذهن آنها را فعال نگه داریم. بنابر این سعی کنید که هر روز چیز جدید یاد بگیرید. یادگیری زبان، به شما در مهارت های شغلی تان کمک خواهد کرد. مهم این نیست که شما چه شغلی دارید، مهم این است که یادگیری زبان دوم، در موفقیت شغلی شما تاثیر خواهد داشت.

موفقیت شغلی7

مهمترین موفقیت کاری

مهمترین موفقیت کاری شما چیست؟ چکاری شما انجام میدهید که به آن افتخار میکنید؟ و از انجام آن لذت می برید؟ آیا تخصص شما، مهارت ابراز کردن شماست؟ مطمئناً شما خصوصیتی دارید که می توانید از آن پول خوبی در آورید. این خصوصیت را پیدا کنید. خودتان را بشناسید راهکار های موفقیت بسیار زیاد هستند. بهانه ها را حذف کنید. لازم است که از انجام کار نترسید. نتایج به شما دروغ نمی گویند. به نتایج نگاه کنید و ببینید که آیا در مسیر موفقیت حرکت میکنید یا خیر؟ اهدافتان باید دقیق باشند. دقیقاً بگویید که چه مبلغ پول می خواهید؟ یا اینکه چه مدرکی میخواهید؟ یا اینکه موفقیت از نظر شما دقیقا چه چیزی است؟ این خواسته شما باید قابل نوشتن باشد و بسیار روشن و واضح باشد. مبهم نباشد.

تمرین کنید. تکرار کنید. عادت هایتان را عوض کنید. سعی کنید که کار جدید انجام دهید تا مغزتان هم فعال باشد. مثلاً اگر همیشه با دست راست مسواک میزدید الان با دست چپ مسواک بزنید. افکار مزاحم تان را خالی کنید. افکار مزاحم باعث از بین رفتن سلولهای مغزی خواهد شد و در دراز مدت، شما دچار فراموشی خواهید شد. حس لامسه تان را تقویت کنید سعی کنید که به جای دیدن، از حس های دیگر تان بهره ببرید. توانایی یا حسی که در خودتان تقویت می کنید، می تواند در خدمت موفقیت شغلی و مالی تان باشد.

موفقیت شغلی برایان تریسی

برایان تریسی یکی از افراد موفق است که راهنمایی هایی را برای موفقیت بیشتر در کتاب هایش قرار داده است. برایان تریسی جزء افراد موفق جامعه می باشد که توانسته کسب و کارهای مختلفی را مدیریت کند. توصیه که او انجام میدهداین است که میگوید؛ که از راهنمایی افراد متخصص استفاده کنید. راهنمایی افراد متخصص به شما کمک می کند که مسیر را در زمان کوتاه تری طی کنید و بتوانید زودتر به موفقیت برسید. توصیه دیگر برایان تریسی این است که تنها روی یک چیز تمرکز کنید. می توانید چندین هدف خود را بنویسید و فقط روی یکی از آنها متمرکز شوید.  اینگونه می توانید مدیریت زمان را به خوبی انجام دهید. رفتار شما بر روی موفقیت تاثیر بسیار زیادی دارد. به همین دلیل توصیه می شود که همانند افراد موفق رفتار کنید. اگر می خواهید پولدار شوید، شبیه پولدارها عمل کنید و فکر کنید. اگر می خواهید موفق شوید هم به همین گونه عمل کنید. اگر می خواهید به نتایج بزرگ برسید پس به چیزهای بزرگ فکر کنید. فکر بزرگ داشته باشید.

برایان تریسی در ادامه می گوید که هیچ وقت تسلیم نشوید. اگر کاری انجام دادید و به نتیجه نرسید، دوباره انجام دهید. به طریق دیگر انجام دهید. از دیگران کمک بگیرید و آنقدر تکرار کنید تا به خواسته تان برسید. همانطور که برایان تریسی می گوید از دیگران الگو برداری کنید. خودتان هم الگوی خوبی برای دیگران باشید. زمانی که یک کار خوب انجام می دهید یا اتفاق خوبی میافتد، به خودتان بگویید که این فرصت خیلی خوبی است که من به یک فرد موفق تبدیل شوم.

رویاهای تان بسیار ارزشمند هستند، رویاهایتان را فراموش نکنید. در هر سنی که باشید میتوانید رویای داشته باشید. هدف داشته باشید و برای هدف تان و رویایتان قدم بردارید. مطمئن باشید که موفق می شوید. اقدام کنید. افراد موفق، افرادی هستند که عادات موفق دارند.اگر عادتی دارید که به موفقیت شما کمک نمی کند عادت را عوض کنید و بدینگونه موفقیت خودتان را تضمین کنید.

موفقیت شغلی 10

ارتقاء شغلی

ارتقاء شغلی یکی از مواردی است که همه افراد دوست دارند، برایشان اتفاق بیفتد. در همین جا رازی را برای شما بگویم، که اگر می خواهید در شغل تان ارتقا پیدا کنید، کار کنید، خوب کار کنید. بدون چشم داشت کار کنید، هدفمند کار کنید، بیشتر از آنچه که از شما میخواهند خدمت کنید. مطمئن باشید که کارتان و خدمتتان بدون پاداش نخواهد بود. روزی شما به نتیجه فوق العادهای خواهید رسید.

 ارتقای شغلی، نوعی پاداش است که در برابر عملکرد مثبت کارکنان، به آن ها داده می شود. پس باید عملکردتان مثبت باشد. ممکن است که برخی از افراد با چاپلوسی به ارتقای شغلی برساند، ولی ارتقاء شغلی آنها دوام نخواهد داشت. اگر شما به کارتون ایمان دارید، مطمئن باشید که با انجام کار خوب ارتقای شغلی تان سریع تر اتفاق افتاد. پیشرفت شغلی یا طرقی شغلی، یک روندی است. همانگونه که وظایف جدید و بالاتر برای فرد مشخص میشود، میزان حقوق و مزایای بیشتری نیز به او تعلق میگیرد. پس اگر خواهان ارتقاء شغلی هستید، ابتدا خواهان پذیرفتن مسئولیت جدید باشید. با مسئولیت جدید ارتقای شغلی خواهد یافت.

برخی از افراد هستند که از عدم ارتقاء شغلی شان گله می کنند و هیچ مسئولیت جدیدی را نیز نمی پذیرند. کارفرما فقط در برابر پذیرفتن مسئولیت جدید به شما ارتقاء شغلی خواهد داد و اگر شما همان کار قبلی را انجام دهید، خوب همان حقوق قبلی را خواهید گرفت. بهتر است با خودتان صادق باشید؛ خودتان را جای کارفرما قرار دهید. بگویید که آیا من قابل جایگزین هستم؟ آیا اگر من کارفرما بودم به این کارمند ارتقاء شغلی میدادم؟ اگر جواب سوالات مثبت است، مطمئن باشید که ارتقای شغلی خواهید گرفت و اگر شک دارید ممکن است که ارتقاء شغلی نگیرید. پس ایراد تان را پیدا کنید و آن را برطرف کنید و مطمئن باشید که ارتقاء شغلی و درآمد بیشتر نصیبتان خواهد شد.

تبریک موفقیت شغلی

موفقیت های شغلی دیگران را تبریک بگویید. چرا از موفقیت دیگران ما نباید خوشحال شویم! باید خوشحال شویم. حسود نباشید. از موفقیت دیگران خوشحال شوید و اینگونه اکسی توسین بیشتری در مغزتان ترشح میشود، لذت بیشتری میبرید. پس موفقیت دیگران را تبریک بگویید و مستقیم و دقیق به آنها بگویید که از اینکه آنها را در جایگاه جدید میبینید خوشحال هستید.

موفقیت شغلی 11

نقاط ضعف و قوت در کسب موفقیت

می خواهم به شما بگویم که جاه طلب باشید. تشنه موفقیت باشید. شکرگزاری به شما کمک می کند که از کارتان لذت ببرید. جنبه های مثبت کارتان را ببینید. جنبه های مثبت زندگی تان را ببینید. پس مرتباً شکرگزاری را انجام دهید. مهمترین گام موفقیت تان و لذت بردن از زندگی تان را که شکرگزاری است را، فراموش نکنید. کارهای خوب کنید و خوب کار کنید. این را فراموش نکنید. خودتان را در صف افراد موفق ببینید. بر روی خودتان، شغلتان و کارتان تمرکز داشته باشید. هرچقدر بین تصمیم گیری و اقدام تان فاصله کمتری باشد، موفقیت شما بیشتر است. به دانش تان و دانسته هایتان ایمان داشت باشد. به خودت ایمان داشته باش. اقدام کن. به اثر پروانه ای که گفتم توجه داشته باش. توجه داشته باش که کارهای کوچک می تواند نتایج بزرگی داشته باشد. تشنه موفقیت باشید.

زندگینامه افراد موفق در کسب و کار

در بسیاری از جاها موفق و موفقیت به کلماتی کلیشه ای تبدیل شده اند. اجازه ندهید که فقط در مورد موفقیت حرف بزنید و مطالب زیادی بلد باشید. بلکه باید موفق باشید. تمرین ذهنی کنید زندگینامه افراد موفق را بخوانید. ببینید که رمز موفقیت آنها چه بوده است؟ بهترین روش، الگو گرفتن از رفتارها و افکار و نگرش افراد موفق است. یادتان باشد که هرچند برای موفقیت باید تلاش کنید، ولی موفقیت شما را تلاشتان تضمین نمی کند. بلکه موفقیت شما را نگرش تان، افکارتان، اندیشه هایتان، دیدگاهتان یا ویژن شما مشخص می کند. پس شما می توانید با خواندن زندگی نامه افراد موفق از آنها الگو برداری کنید. افراد موفق، بزرگ فکر می کردند. انها کارهایی که دوست داشتند، انجام می دادند. زندگی شان در تعادل بود. ترس از شکست نداشتند و برای اینکه نتیجه بگیرند و به موفقیت برسند، مصمم بودند. عملگرا بودند. همانطور که قبلاً هم گفته بودم به جنبه های مثبت زندگی توجه میکردند. از بیان ایده های خود نمی ترسیدند. همیشه نگرش مثبت خودتان را حفظ کنید. یا به قولی مثبت اندیش بودند.

فواید موفقیت شغلی

در پایان می خواهم بگویم که چرا شما باید موفق شوید. اگر شما موفق نشوید، خیانت کرده اید! به خودتون خیانت کردید! که اجازه ندهید قدرت و توان تان را به مرحله نمایش بگذارید! به خانواده تان خیانت کردید! چون شما با موفقیت می توانید رفاه بیشتری برای آنها مهیا کنید و  از زندگی تان لذت بیشتری ببرید. به جامعه تان خیانت کرده اید! چون شما بخشی از جامعه هستید و موفقیت شما باعث موفقیت جامعه خواهد شد. حتی در برابر خدا هم ما مسئول هستیم! چون خداوند عوامل موفقیت و ابزار موفقیت را در اختیار ما قرار داده است و ما از آن بهره نبرده اید و در برابر نعمتی که خداوند در اختیار ما قرار داده است و از آن استفاده نکرده ایم، مسئول هستیم.

پس ما باید موفق شویم، برای اینکه بتوانیم آینده مان را بسازیم. آینده مان را خلق کنیم و جامعه مان را بسازیم، باید موفق شویم. همچنان افراد موفقی را پرورش دهیم و تحویل جامعه دهیم. با توجه به تجربه چندین ساله ای که من داشته ام متوجه شدم که، هر کاری که من انجام می دهم چند سال بعد نتیجه آن، مستقیماً به خودمان برمیگردد. پس اگر می خواهیم جامعه ای داشته باشیم که فرزندانمان، خانواده مان، دوستانمان در آینده در آن زندگی کنند، باید کمک کنیم این جامعه ساخته شود و برای ساختن این جامعه قدم اول ما این است که موفق شویم. من همیشه در دوره هایم، دوره خلق آینده، به افراد میگویم که قرار من به شما کمک کنم که موفق شوید. پس حرف من را بپذیرید و خودتان را در اختیار من قرار دهید و هر چه می گویم انجام دهید تا موفقیت نصیبتان شود.

برایم کامنت کنید که آیا شما در زمینه شغلی خودتان فرد موفقی هستید؟ عامل موفقیت خود را چه می دانید؟ به نظر شما چه چیزی در موفقیت تأثیر زیادی دارد؟ آیا شما نقش جامعه را انکار میکنید؟ به شانس اعتقاد دارید؟ آیا به تقدیر اعتقاد دارید؟با کدامیک از مواردی که در مقاله آمده است موافق هستید و با کدام یک مخالف هستید.

مطالب مرتبط
دیدگاهها

2 دیدگاه

  1. المیرا یارایی گفت:

    با سلام
    مقاله موفقیت شغلی را مطالعه کردم، ممنون از مطالب مفید شما
    می خواهم سوالهایی که در آخر مقاله پرسیده شده را پاسخ دهم :
    1- در زمینه شغلی موفق نیستم و شغلم را دوست ندارم
    2- اگر حرفه ای را انتخاب کنم که با روحیاتم سازگار باشد و دوستش داشته باشم حتما موفق هستم
    3- لذت بردن از شغل تاثیر زیادی در موفقیت دارد
    4- نقش جامعه: نقش بسار مهم و تاثیر گذاری دارد…. فرهنگ، اقتصاد و ….. ارتباط مستقیم با زندگی کاری و اجتماعی افراد دارد.
    5-شانس: نمی دونم ، بهتر بگم به خوب بودن آخر قصه به شرط درک نشانه ها ایمان دارم.
    6- تقدیر: هم آره هم نه
    7-با الگو گرفتن از رفتارها و افکار و نگرش افراد موفق و
    کارهای کوچک می تواند نتایج بزرگی داشته باشدو
    موفقیت شغلی ارتباط مستقیم به نوع نگرش و شخصیت افراد دارد و
    افراد موفق، افرادی هستند که عادات موفق دارند و به خودت ایمان داشته باش. اقدام کن موافقم
    و با “ارتقای شغلی، نوعی پاداش است که در برابر عملکرد مثبت کارکنان” موافق نیستم … این مورد با شرایط ایران سازگار نیست.

    • aramgroup گفت:

      خانم المیرای عزیز
      کاملا صحیح می فرمایید برخی از ویژگی های افراد موفق در جامعه ما ، مخصوصا جامعه کنونی ما ممکن است ولی به هر صورت عادات موفق ، موفقیت ایجاد می کند.
      باید کارها را برا ساس عادات درست برنامه ریزی کنیم.
      برخی از مواقع موفقیت مالی را با مباحث تقدیر پیوند می زنند و گاهی با شانس. در کل باید کار کرد و درست کار کرد. سرمایه گذاری درست انجام داد. و هر چقدر بیشتر سرمایه گذاری کنید احتمال اینکه سرمایه گذاری درست انجام دهید درست است.
      از نظر شما بسیار سپاس گذارم