دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

هیپنوتیزم چیست؟ فوائد + قدرت + یادگیری و آموزش هیپنوتیزم

هیپنوتیزم چیست؟ یادگیری + فوائد + قدرت + آموزش هیپنوتیزم

 هیپنوتیزم چیست؟ در این مقاله به فوائد، قدرت، یادگیری و آموزش هیپنوتیزم می پردازیم. توصیف هیپنوتیزم در فرهنگ لغت Webster “حالتی است مشابه خواب، که توسط کسی القا شده باشد و تلقیناتش بسادگی و بدون مقاومت توسط فرد پذیرفته میگردد”. اگر چه کارشناسان معتقدند، هیپنوتیزم واقعی بیشتر نوعی خیالبافی است تا یک خواب. اینکه در در هنگام هیپنوتیزم چه اتفاقی را تجربه می کنیم همواره مورد بحث بوده است، هنگام هیپنوتیزم، شما همواره هوشیار هستید و تنها به محرکات بیرونی واکنش نشان می دهید.

این اساسا مشابه زمانی است که در حال مطالعه یک کتاب مهم و جذاب هستید. شما حقیقتاً نمیتوانید به چیز دیگری جز موضوع آن کتاب فکر کنید. تمام توجه شما متمرکز خواهد ماند، تا زمانی که وضعیت حس آگاهیتان تغییر کند. برای رساندن به این حالت، فرد هیپنوتیزم کننده شما را وادار به تمرکز بروی صدای خود و یا یک شیئ می کند. چیزی که در مرحله بعد رخ میدهید اینست که ذهن آگاه و هوشیار شما فعالیتش در روند تفکر کاهش می یابد، زیرا عمیقا آرامش ذهن پیدا کرده اید. این موضوع سبب می شود ذهن ناخودآگاه شما در دسترس او قرار گیرد.

هنگامی که هیپنوتیزم می شوید، بیشتر مستعد پذیرش تلقینات در خصوص اینکه چگونه احساس کرده، رفتار نموده و بیندیشید، خواهید شد. زمانی که فرد هیپنوتیزم کننده با شما سخن می گوید، ذهن ناخودآگاه شما با مقاومت کمتری تلقینات را می پذیرد. این دقیقا مانند حالتی است که فرد هیپنوتیزم کننده مستقیما با شخص تصمیم گیرنده در اداره و نه یک کارمند جزء صحبت میکند.

معجزات هیپنوتیزم در دنیا چیست

فهرست مطالب مقاله

گفته هایی در مورد هیپنوتیزم وجود دارد اینکه بسیاری از معجزات عیسی مسیح با هیپنوز صورت می گرفته، اما با گسترش مسیحیت، استفاده درمانی از هیپنوز و خلسه، بشدت رو به افول گذارد. زیرا این روشها، اعمالی شیطانی خوانده می شدند و درمان با خلسه اگر هم انجام می گرفته در خفا بوده است. روحانیون مصری در محل بالا بیماران خود را به کمک تلقین درمان می کرده اند. این معابد در مصر عمومیت داشت و در سرتاسر یونان و آسیای صغیر گسترده شده بود.

هیپوکرات (بقراط) که بعنوان پدر طب شناخته می شود و قسم نامه پزشکی وی شهره خاص و عام است، پدیده ” ابتلاء جسمانی به بیماری، و درمان روان با چشمان بسته” را توصیف نموده است. رومی ها درمان با خلسه را از یونانی ها فرا گرفتند .در عصر امپراتوری بزرگ روم، بسیاری از مردان فرهیخته یونانی بعنوان برده به روم منتقل و ملزم به آموزش جوانان رومی شدند. در میان رومی ها، اسکولاپیوس (Aesculapius)، غالباً درد بیمارانش را با تلقین آنها به ”خواب عمیق” و ضربات آرام با دست درمان می نمود. در 1600 قبل از میلاد، و ونگ تای ( Wong Tai) پدر طب چینی از ذکر اوراد همراه با تکان دادن دست جهت درمان استفاده می کرده است.

نظریه ابن سینا در مورد تخیلات و هیپنوتیزم چیست

در قرن ده میلادی، ابن سینا پزشک بزرگ ایرانی نظریه ای در مورد تخیلات بیان داشته: تخیلات می تواند جسم انسان را به گونه ای دچار حرج و تعدیل کند که سبب بروز بیماری و یا بهبودی گردد. از میانه قرن شانزدهم تئوفراستوس پاراسلسوس (Theophrastus Paracelsus) فرضیه جدیدی برای بیماریها ارائه داد. وی معتقد بود که بسیاری از اجرام آسمانی بخصوص ستارگان، بر رفتار انسان تاثیر می گذارند .به اعتقاد او حتی انسانها بر یکدیگر تاثیر گذارند.

این عقیده امروزه نیز در “روانشناسی رفتار” مورد بررسی قرار می گیرد. حدود سال1600، وان هلموت، ماکسول اسکاتلندی و سانتانلی (Santanelli ) ایتالیایی، بیانات مشابهی داشته و مبانی مانیتیسم حیوانی را که بعدها توسط مسمر (Mesmer) به شهرت رسید، برپا نمودند. تقریبا می توان گفت که همه تمدن های باستانی به گونه ای با هیپنوتیزم آشنا بوده اند له کرون (LeCron) نوشته است که در برخی از مانتراهای هندی عهد باستان، در فرهنگ مغول ها، تبتی ها و چینی ها و نیز با توصیف کامل در شعر حماسی کاله والا ( Kalevala) فین ها، به هیپنوتیزم اشاره شده است.

تاریخچه هیپنوتیزم در جهان و مصر

 اولین شواهد در تاریخچه هیپنوتیزم در دنیا نشان می دهد وجود هیپنوتیزم عملاً به قبل از تاریخ مکتوب بشری می گردد. در مراسم مذهبی و درمانی تمام اقوام بدوی روی کره زمین، عناصری دیده می شوند که شباهت زیادی به خلسه هیپنوتیزمی دارند. با مطالعه روی مراسم اقوام بدوی که هنوز هم در این کره خاکی، در آفریقا و استرالیا، زندگی می کنند تصور می شود که تلقین همراه با آواز موسیقیایی، ضربه های کوبه ای یکنواخت، توام با تثبیت چشم و کاتالپسی بدن انجام می گرفته است.

هیپنوتیزم واقعی چندین هزار سال قبل در میان مغ های ایرانی وهم اکنون بین یوگی های هندی دیده شده و می شود. پاپیروس های ابه رس (The Ebers Papyrus) کهن ترین نوشتجات نشان دهنده درمان با هیپنوتیزم هستند که نظریات و روشهای عملی طب مصری را در15 قرن قبل از میلاد مسیح نشان می دهند.

در این توصیف هیپنوتیزم واقعی در پاپیروس ها به نوعی درمان توصیف شده که طی آن طبیب، دستهایش را روی سر بیمار گذاشته و با ادعای اینکه توانائیهای درمانی فوق انسانی دارد شروع به تلقین بیمار کرده و سوژه را درمان می نموده است. فیروس حاکم مصری (King Pyrrhus of Egypt )، و سپاستیان فرانسیس اول شاه فرانسه و دیگر سلاطین فرانسه تا چارلز دهم با همین شیوه درمان می نمودند. تصور می شود که مصریان قدیم بنیانگذار “معبد خواب” بوده اند.

تاریخچه هیپنوتیزم چیست

اصول هیپنو از دیرباز مورد استفاده بشر قرار می گرفته است اما استفاده بصورت نوین آن به نزدیک ۲۰۰ سال میرسد.

هیپنوتیزم طبیعی

هیپنوتیزم در دنیا فراوان دیده میشود وقتی غرق مطالعه ی یک کتاب، گوش کردن به موسیقی دلخواه، تماشای یک فیلم یا هر فعالیت مورد علاقه ی دیگری می شوید و ارتباط تان با محیط اطراف کاهش می یابد، در حالت هیپنوتیزم ذاتی(طبیعی) قرار گرفته اید. در چنین حالتی ممکن است کسی شما را صدا بزند اما حتی متوجه او نشوید و صدایش را نشنوید. کسانی که توانایی هیپنوتیزم پذیری مناسبی دارند، هر وقت به شدت روی موضوعی متمرکز می شوند (آن چنان که جذب موضوع گردند)، به طور خودکار به حالت هیپنوتیزم  فرو می روند.

تعریف چند مفهوم در مورد هیپنوتیزم

  • هیپنوتیزم چیست

 هیپنوتیزم یک تغییر گذاری ذهنی است که با تغییر در درک، تصویر سازی، تلقین پذیری و تمرکز همراه بوده و با تلقین پدید می آید. هیپنوتیزم با پدیده هایی چون انفکاک همراه است.

  • هیپنوتیزور کیست

 هیپنوتیزور کسی که اقدام به عمل هیپنوتیزم می کند اما بصورت علمی و حرفه ای به کسی هیپنوتیزور می گویند که بتواند 70% از مردم را با استفاده از تکنیکهای مناسب به خلسه فرو برد.

  • سوژه چه کسی است

سوژه کسی است که تحت عملیات هیپنوتیزم قرار می گیرد به بیان دیگر کسی که عمل هیپنوتیزم و سیر آن را تجربه می کند (نه آنکه الزاماً به خلسه فرو رود).

هیپنوتیزم چیست و چگونه اثر می کند؟

اینکه هیپنوتیزم چیست و چگونه عمل می کند باید بدانید که هیپنوتیزم، حالتی طبیعی از ذهن است که طی آن، ذهن روی موضوع خاصی متمرکز می گردد، آگاهی محیطی کاهش می یابد، تغییرات مفیدی در امواج مغزی ایجاد می شود و تلقین پذیری در مورد موضوعات مورد توافق فرد افزایش می یابد.

براساس آمار سازمان بهداشت جهانی، 90 درصد جمعیت عمومی، توانایی هیپنوتیزم شدن را دارند. هیپنوتیزم، یک حالت کاملاً طبیعی ست که تقریباً همه آن را تجربه نموده اند. به عنوان نمونه آن چه ما هیپنوتیزم حین رانندگی می نامیم، یک حالت هیپنوتیزمی خود به خود است؛ شما پشت فرمان می نشینید و تا مقصد به سلامت رانندگی می کنید، در حالی که غرق در افکار خویش هستید و به یاد نمی آورید چه زمانی از چهارراه عبور کردید. و یا چه موقع به سمت خیابان مورد نظر پیچیدید؛ گویی اتومبیل شما به طور خودکار هدایت می شود!

علت اثر بخششی هیپنوتیزم

علت اصلی اثربخشی هیپنوتیزم، آن است که وقتی شخص در حالت هیپنوتیزمی قرار می گیرد، ذهنش آمادگی بیش تری برای پذیرش پیشنهادات و تلقینات درمانگر دارد. در حالت هیپنوتیزمی، تلقینات مثبت و درمانی به لایه های عمیق ذهن(جایی که یادگیری واقعی اتفاق می افتد) نفوذ می کنند. پژوهش ها نشان داده که نمی توان سوژه ی تحت هیپنوتیزم را وادار به انجام رفتاری برخلاف ارزش های اخلاقی او نمود. بنابراین هیپنوتیزم به هیچ وجه ابزاری برای اعتراف گرفتن یا سوء استفاده نیست.

قسمت عمده ی افکار در هیپنوتیزم چیست

احساسات، هیجانات و رفتارهای ما ریشه در بخشی از ذهن به نام «ناخودآگاه» دارد، بنابراین اگرچه ما آن افکار و احساسات را تجربه می کنیم اما در بیش تر موارد از علت واقعی آن ها بی اطلاعیم.

ارتباط بین ذهن خودآگاه و ناخودآگاه در هیپنوتیزم چیست

ارتباط بین ذهن خودآگاه و ناخودآگاه در هیپنوتیزم واقعی، به گونه ای ست که گویی در حالت هوشیاری معمولی، درب یک طرفه ای بین این دو وجود دارد و اطلاعات، تنها از ناخودآگاه به خودآگاه منتقل می شود. در برخی مواقع هم چون خواب طبیعی، موقتاً امکان دسترسی به « ناخودآگاه» فراهم می شود و برخی از محتویات ناخودآگاه، به صورت رؤیاهای شبانه نمایان می شوند.

زمانی که شخص در حالت هیپنوتیزمی قرار دارد، این درب به گونه ای باز می شود که می تواند تلقینات مفید را به درون ذهن ناخودآگاه وارد نمود. می توان خاطرات سرکوب شده را بازیابی کرد و با تکنیک های موجود، از میزان آسیب زایی و آزار دهندگی آن ها کاست؛ بدین ترتیب اگرچه این خاطرات هم چنان وجود دارند اما دیگر برای فرد، ناخوشایند و ناراحت کننده نیستند.

حوزه های هیپنوتیزم چیست

در بحث حوزه های هیپنوتیزم واقعی، درمان گر هیپنوتیزمی با هدایت توجه و تمرکز فرد روی یک موضوع خاص، او را وارد این حالت طبیعی ذهن می نماید. هیپنوتیزم در حوزه ی بیماری های کودکان، نوجوانان و بزرگسالان کاربردهای بسیاری دارد.

برخی از مهم ترین کاربردهای هیپنوتیزم، عبارتند از:

کاهش وزن، ترک سیگار، تقویت اعتماد به نفس و عزت نفس، اصلاح یادگیری و عملکرد تحصیلی، کاهش اضطراب، کنترل درد، درمان اضطراب جدایی، برطرف نمودن ترس ها و انواع فوبی ها، کنترل استرس، درمان بی خوابی و سایر اختلالات خواب، تخفیف علائم جسمی بیماری ها، کنترل هیجانات، حفظ کارآیی مناسب به هنگام نوسانات خُلقی، تسریع بهبود بیماری ها و …. در ادامه مجدد به فواید هیپنوتیزم اشاره خواهیم نمود.

 اقسام هیپنوتیزم چیست

از نقطه نظر علمی، اقسام هیپنوتیزم به سه گونه عمده تقسیم میگردد:

  1. تلقینی
  2. پسرفتی
  3. تحلیلی

هر کدام از این اقسام توسط متخصصین علم هیپنوتیزم مورد استفاده قرار میگیرند. تلقین درمانی، زمانی است که به فرد تلقینات ساده ای القا می شود تا طرز فکر، احساس و کردار وی را تغییر دهند تا اینگونه مشکل او را رفع کنند. هیپنوتیزم کننده های نمایش های سرگرمی نیز در این گروه قرار می گیرند. هر چند که در آن کار جنبه درمانی مطرح نمی باشد.

پسرفت درمانی در هیپنوتیزم زمانی که فرد هدایت می شود تا خاطرات گذشته خود را بیاد بیاورد، تا وی بهتر بتواند به علت مشکلاتی که اکنون از آنها رنج می برد، پی ببرد. در تحلیل درمانی در هیپنوتیزم متخصص می کوشد ذهن ناخودآگاه فرد را تحلیل کند تا متوجه مشکل آن گردد.

 اقسام هیپنوتیزم چیست

هیپنوتیزم به سه دسته تلقینی – پسرفتی – تحلیلی تقسیم می شود

 آیا شما می توانید هیپنوتیزم شوید؟

اینکه آیا هیپنوتیزم می شوید باید گفت از نقطه نظر تئوری، هیپنوتیزم بروی همه افراد انجام شدنی است. با این وجود استثنایاتی وجود دارند. متخصصین کشف کرده اند که هیپنوتیزم کودکان خردسال، افراد مست و اشخاص دارای بهره هوشی بسیار پایین، عملا” غیر ممکن است. مضاف بر اینکه ناتوانی در تمرکز کامل میتواند هیپنوتیزم شدن را برای فرد غیر میسر سازد .برای هیپنوتیزم شدن سه پیش نیاز اساسی وجود دارد.

  1. باید خواهان و راغب به هیپنوتیزم شدن باشید.
  2. باور به اینکه هیپنوتیزم بروی شما قابل انجام است را داشته باشید.
  3. توانایی آرام شدن و تمدد اعصاب پیدا کنید.

بهترین زمان هیپنوتیزم

زمان مناسب یرای هیپنوتیزم چیست این را می توان اینگونه توضیح داد که هیپنوتیزم هنگامی به بهترین صورت عمل می کند، که شما شدیداً برانگیخته شده باشید و هیپنوتیزم کننده از مشکل خاص شما که برای کمک به او مراجعه کرده اید، آگاه باشد. این تصور که افراد شکاک به هیپنوتیزم و یا دارای اراده قوی قادر به هیپنوتیزم شدن نمی باشند، واهی و غیرواقعی است. در حقیقت متخصصین بر این باورند که چنین افرادی کاندیدهای بسیار مناسبی برای هیپنوتیزم شدن هستند. هر چند که فرد می بایست خود مایل به همکاری باشد.

تلقیناتی که شما را هدایت می کند تا اینکه باورشان نمایید، می تواند توسط صدای فرد، کلمات، حرکات، اصوات خاص و حتی یک رایحه خاص آغاز گردد. با وجود این میتواند شستشوی مغزی طولانی مدتی برای شما ایجاد کند. برای مثال هر گاه کلمه “کاستینوپل:” را می شنوید اقدام به سرقت منازل میکنید. همانند شخصیت وودی آلن در فیلم نفرین عقرب. با این وجود، تلقین درمانی بطور کلی پیرامون تغییر رفتار شما در آینده می باشد. در حین این نوع هیپنوتیزم، به شما تلقیناتی داده میشود که درآینده میبایست اجرا گردند.

برای مثال:

چنانکه شما تلاش میکنید کشیدن سیگار را ترک کنید، به شما القا میگردد هرگاه هوس سیگار کشیدن کردید، در شما احساس اشتیاق به دویدن و یا چیزی مشابه آن پیدا خواهد شود. این ها تلقینات پازهیپنوتیزم نامیده میشوند. شما دیگر تحت هیپنوتیزم نخواهید بود، اما تلقینات به کار خود ادامه خواهند داد. این با کنترل فکر تفاوت دارد که در آن تاثیر یک جلسه هیپنوتیزم درمانی تنها برای مدت تقریبی چندین ساعت تا دو هفته ادامه خواهد یافت.

این گونه تلقینات، بمنظور اینکه بتوانند تاثیر مفید طولانی مدت داشته باشند، نیاز دارند تا در یک دوره چند جلسه ای تقویت گردند. همچنین هیپنوتیزم درمانهای مجرب، برای شما مطالب خواندنی و CD های صوتی تدارک می بینند تا هر روز خودتان شخصاً به تقویت تلقینات بپردازید.

موارد استفاده از هیپنوتیزم چیست

در قسمتهای مختلف مقالات هیپنوتیزم به موارد کاربردی استفاده از هیپنوتیزم اشاره کردیم، مجدد یادآور میشوم استفاده های کاربردی شامل موارد زیر می باشند:

  1. تغییر عادات غلط چون پرخوری و استعمال دخانیات
  2. برطرف کردن ترسهای مفرط
  3. کاهش استرس اضطراب و ترس
  4. درمان آسم
  5. التیام بیماریهای پوستی
  6. علاج سردردهای میگرن
  7. کمتر شدن عوارض شیمی درمانی
  8. کنترل خونریزی در جراحی ها و اعمال دندانپزشکی
  9. همچنین کنترل فشار خون
  10. بهبود سیستم ایمنی بدن

به عنوان یک اصل، هیپنوتیزم همراه با دیگر درمان ها مورد استفاده قرار میگیرد و نه لزوماً بطور انفرادی.

یافتن متخصص هیپنوتیزم زمانی کاربردی وسیع دارد، که فقط توسط سازمان های معتبر انجام پذیرد. در واقع انجام عمل هیپنوتیزم، در اکثر کشورها به طور قانونی کنترل نمی گردد. اساسا دو دسته وجود دارند که به حرفه هیپنوتیزم به مفهوم درمانی آن مشغول هستند:

1. نخست متخصصین علوم پزشکی مجاز، پزشکان، روانشناسان، کارشناسان علوم اجتماعی و روانپزشکان.

روی هم رفته این افراد علاوه بر تحصیلات دانشگاهی شان آموزش تخصصی دیده اند تا قادر به انجام عمل هیپنوتیزم گردند.

2. دوم هیپنوتیزم کنندگان گواهی نامه دار غیر متخصص.

این افراد متخصص پزشکی نمی باشند اما دوره آموزشی ۲۰۰ ساعته هیپنوتیزم را به پایان رسانیده اند.

هیپنوتیزم و آرمیدگی

برای این نکته که تحقیقات علمی در مبحث هیپنوتیزم چیست می توان به بحث هیپنوتیزم و آرمیدگی تحقیقات و مشاهده علمی جدید در زمینه هیپنولوژی اطلاعات خیلی بیشتری در دسترس ما قرار داده است. با توجه به متدهای جدید متنوعی که در دسترس قرار گرفته اند، تصور می شود در اکثریت عظیمی از افراد بشر قابلیت هیپنوتیزم شدن وجود داشته باشد.

تقریبا 95 درصد در هیپنوتیزم از روشهای بدون کلامی می توان استفاده کرد همانطور که قبلا اشاره کردیم حتی افراد کر و لال هم هیپنوتیزم شده اند. این مسئله این اهمیت را دارد که برای مقاصد درمانی لزوماً نیازی به خلسه های عمیق هیپنوتیزمی نیست و با درجاتی از آرمیدگی که برای تمام افراد به سادگی قابل دسترسی است، مکان درک و قبول تلقین های درمانی در رفتار و اعمال آنها امکان پذیر است.

هیپنوتیزم ( انسانی) دو نوع است:

✔️ خود هیپنوتیزم چیست: 

2 نوع تعریف ساده:

  1. شخص خود را هیپنوتیزم می کند.
  2. فرد شخص یا افراد دیگری را هیپنوتیزم می کند.

هیپنوتیزم یک حالت فوق طبیعی مغزی است که به طریق مصنوعی ایجاد می گردد. سلول های مغز در این حالت آمادگی بیشتری جهت یادگیری چیزهای جدید خلق تجربیات جدید خلاقیت و نوآوری دارد. هر چقدر عمق هیپنوتیزم بیشتر شود تعداد سلولهایی که می توانند روی یک موضوع تمرکز داشته باشند بیشتر خواهد شد و میزان یادگیری به همان مقدار بیشتر خواهد شد. در هیپنوتیزم ما با قدرت اعجاز انگیز تصویر ذهن یا باور روبرو می شویم. گاهی از اینکه تنها تصویر ذهنی یا باور می تواند چه تغییرات شگرفی در مغز انسان ایجاد کند دچار شگفتی می شویم.

تصویر ذهنی در تمام مراحل زندگی اثراتی بر روی انسان می گذارد. ما با تلقینات منفی محیط هیپنوتیزم شده ایم برای اینکه بتوانیم حداکثر توان خود را نشان دهیم باید با هیپنوتیزم از خواب بیدار شویم و محدودیت هایی که برای ما ایجاد شده اند را از بین ببریم. اغراق آمیز نیست اگر بگوییم همه انسانها هر کدام تا اندازه ای تحت تاثیر عقایدی که از دیگران گرفته اند و عقایدی که برای خودشان تکرار شده است و بر حقیقی بودنش صحه گذاشته اند هیپنوتیزم شده اند . اندیشه های منفی روی افکار ما درست همان اثر اندیشه های منفی را دارند که توسط متخصص هیپنوتیزم ایجاد می شود.

کلیدهای اصلی موفقیت هیپنوتیزم چیست

1. انگیزه های شخصی در هیپنوتیزم چیست

در انگیزه های شخصی در هیپنوتیزم انگیزه ی تغییر باید از درون شما سرچشمه گرفته باشد. اگر به تقاضای شخص دیگری که می خواهد شما وزنتان را کم کنید یا سیگارتان را ترک نمایید برای تغییر تلاش می کنید، شانس موفقیت درمان (به ویژه درمان هیپنوتیزمی) پایین خواهد بود. پاسخ هیپنوتیزمی چنین افرادی، بسیار ضعیف تر از کسانی ست که خود، تصمیم به کاهش وزن یا ترک سیگار گرفته اند.

از آن جایی که هیپنوتیزم با به کارگیری نیروهای ذهنی به درمان می پردازد، لازم است دلایل شما برای تغییر در ذهنتان، کاملاً شفاف و واضح باشند. وجود یک انگیزه ی شفاف و قدرتمند، موجب تقویت اثر تلقینات هیپنوتیزمی و در نتیجه تسهیل تغییرات مثبت در زندگی روزمره تان می گردد.

انگیزه های شخصی در هیپنوتیزم چیست

هر شخصی هیپنوتیزم را برای رسیدن به خواسته های خود می تواند استفاده کند.

2. تکرار تلقینات در هیپنوتیزم چیست

در تکرار تلقینات در هیپنوتیزم لازم است تلقینات، با تکرارهای لازم تقویت شوند. اغلب رفتارها، عادات، احساسات و هیجاناتی که می خواهیم تغییر دهیم، ریشه در عمق ذهن ناخودآگاه دارند و فقط با یک بار تلقین از بین نخواهند رفت، بنابراین لازم است تلقینات به مقدار کافی تکرار شوند.

برای این کار می توان عبارات تلقینی خاص را تکرار یا یک مفهوم را در قالب عباراتی متنوع به درمان جو ارائه نمود، به همین دلیل، استفاده از تکنیک قدرتمند خود هیپنوتیزم به دلیل فراهم نمودن امکان تکرار لازم توسط خود فرد، اثربخشی درمان را دوچندان می نماید. لازم است درمان گر صدای خود را در برخی از جلسات هیپنوتراپی برای بیمار ضبط نماید تا او بتواند تلقینات درمانی مناسب را به دفعات و حتی خارج از اتاق درمان، دریافت کند.

بهتر است هر روز به اندازه ی کافی به تلقینات گوش دهید تا بخش ثابتی از ذهن و وجودتان شود. از ابتدا نمی توان با اطمینان دانست که شما به چند بار تکرار تلقینات نیاز دارید. این موضوع تا حد زیادی بستگی به توانایی هیپنوتیزم پذیری، شدت مشکل و انگیزه ی شما برای تغییر دارد.

3. به کارگیری تلقینات واقع بینانه و باورپذیر در هیپنوتیزم چیست

در به کارگیری تلقینات واقع بینانه و باورپذیر در هیپنوتیزم باید بدانید اگر شما بخواهید تلقینی را بپذیرید، ابتدا باید ذهن تان آن را به عنوان یک امکان واقعی پذیرفته باشد. اگر به کسی که تمایل زیادی به مصرف شکلات دارد بگوییم:

از این پس، مصرف شکلات موجب دل درد و تهوع تو خواهد شد.

اغراق کرده ایم. چنین تلقینی حتی اگر مؤثر واقع شود، اثر کوتاه مدتی خواهد داشت چرا که به قدری غیرقابل باور است که ذهن فرد معتاد به شکلات، آن را برای مدت طولانی نمی پذیرد. در چنین مواقعی، بهتر است تلقین این گونه طراحی شود:

دفعه ی بعد که شکلات می خورید، طعم آن به خوبی سابق نخواهد بود، بنابراین به تدریج، تمایل تو به آن کم و کم تر می شود.”

این جمله برای اغلب مردم، پذیرفتنی و قابل باور است، بنابراین با تکرار چنین تلقینی به دفعات مکرر، طعم شکلات تغییر می کند و فرد، قادر به کنترل خود خواهد بود.

آیا هیپنوتیزم خطرناک است؟

  این سوالی است که بسیار برای افراد پیش می آید، در واقع اگر هیپنوتیزم واقعی توسط یک هیپنوتراپیست مجرب انجام شود، کاملاً بی خطر است. همان طور که پیش تر بیان شد، هیچ کس نمی تواند سوژه ی هیپنوتیزم شده را وادار به انجام عملی مغایر با اصول اخلاقی اش نماید. گاهی این امکان وجود دارد که شخص هیپنوتیزم شده در جریان هیپنوتیزم، به خواب طبیعی فرو رود. اگر شما خسته باشید یا بیش از حد ریلکس شده باشید، ممکن است هنگام هیپنوتیزم به خواب طبیعی فرو روید.

استفاده از هیپنوتیزم در درمان اختلالات

با استفاده از هیپنوتیزم می توان در درمان اختلالات خواب بهره جست؛ به این شکل که به فرد آموزش می دهیم به عنوان آخرین کار شب پیش از خواب، با انجام “خود هیپنوتیزم” به خوابی خوشایند و آرامش بخش فرو رود و صبح، شاداب و سرحال از خواب بیدار شود، بنابراین هرگز یک نوار هیپنوتیزم را هنگام رانندگی گوش ندهید. سالهاست که هیپنوتیزم به میلیون ها انسان کمک کرده تا با تغییر پایدار افکار، احساسات، رفتار و عادات نامطلوب خویش، رشد کنند و زندگی شادتر و موفق تری داشته باشند.

کاربرد های هیپنوتیزم در درمان بیماریها

✔️    شفا بیماریهای روان تنی

✔️  کاربرد در کاهش اضطراب

✔️   هیپنوتیزم در درمان اختلالات روانی

✔️  در درمان چاقی

✔️    باعث درمان سردرد

✔️  خلسه هیپنوتیزم برای بی خوابی

✔️     کمک به علاج لکنت زبان

✔️   در درمان ناراحتی های پوستی

کاربرد هیپنوتیزم چیست؟

به اصطلاح کاربرد هیپنوتیزم یعنی ایجاد آرامش، کنار گذاشتن ذهن هوشیار و فعال کردن ذهن نیمه هوشیار طوری که تلقین‌ پذیر باشد و سوژه بتواند به آسانی و کارآمد طبق تلقین‌ها رفتار کند.

فرمول هیپنوتیزم چیست؟

 این فرمول هیپنوتیزم را می‌توان به صورت زیر توصیف کرد:

جلب توجه + باور + انتظار = هیپنوتیزم

حالا دیگر متخصصان هیپنوتیزم افرادی شارلاتان و لوده به حساب نمی‌آیند. اولین باری که شروع به هیپنوتیزم درمانی کردم متوجه شدم بیماران پس از محک زدن روش‌های سنتی طبی و روان درمانی و ناامید شدن از این روش‌ها به هیپنوتیزم درمانی روی می‌آوردند. ولی آن‌ها امروزه قبل از محک زدن سایر روش‌ها نزد من می‌آیند. البته من ابتدا از بیماران درخواست می‌کنم نزد پزشک بروند تا مشخص شود بیماری آن‌ها منشأ فیزیولوژیک نداشته باشد. وقتی معلوم شود بیماری آن‌ها فیزیکی نیست، من درمان خود را شروع می‌کنم. تمامی متخصصین درمان از هیپنوتیزم این روش بالینی استفاده می‌کند.
در اینجا برخی مزایای مفید هیپنوتیزم را برای شما بازگو می نماییم.

فرمول هیپنوتیزم چیست

جلب توجه + باور + انتظار = هیپنوتیزم

برای انجام یک جلسه هیپنوتراپی چه امکانات و زمانی صرف می شود؟

برای انجام این کار باید دانست که هیپنوتراپی در بسیاری از بیماریهای مزمن هزینه های درمانی را کاهش می دهد زیرا هیپنوتیزم باعث کاهش طول دوره درمان می گردد. مدت جلسات هیپنوتیزمی به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله نوع بیماری، خصوصیات هیپنوتیزمی بیمار، روشهای مورد استفاده توسط درمانگر و غیره . اما استفاده از هیپنوتیزم در درمان ممکن است بین چند ثانیه تا حدود یک ساعت وقت بگیرد .حتماً لازم نیست فرد به طور کلاسیک مراحل ایجاد خلسه را طی کند.

در بعضی از موارد بیمار بدون اینکه خودش متوجه شود یا تغییری در وضعیت او ایجاد گردد از پدیده های هیپنوتیزمی استفاده می شود. روش های ساده ای وجود دارد که همه افراد می توانند به طور روزمره از آنها در افزایش عملکردهای خود و درمان بیماریها استفاده کنند .

برای مثال: قبل از به خواب رفتن در رختخواب طاق باز دراز بکشید، تمام بدنتان را کاملاً رها کنید دستها و پاها از همدیگر جدا باشند، به آرامی ده نفس عمیق بکشید و در حین این عمل کم کم خود را در فضای آرامش بخش مثل کنار دریا یا جای سرسبز یا محل دلخواه تصور کنید. در صورتی که این مراحل را به خوبی انجام داده باشید به آرامش عمیق می رسید، در این شرایط تلقینات مناسب را می توانید به خود بدهید.

مزایای هیپنوتیزم واقعی چیست

از مزایای هیپنوتیزم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. افزایش آرامش و حذف تنش
  2. تقویت حافظه (حدت حافظه)
  3. بالا رفتن توجه و تمرکز حواس
  4. بهبود بازتاب‌ها
  5. روند افزایشی اعتماد به نفس
  6. کنترل درد
  7. کمک بهبود زندگی جنسی
  8. افزایش کارآیی و سازماندهی زندگی
  9. امید و انگیزه
  10. بهبود روابط میان افراد
  11. کاهش سرعت فرآیند پیری
  12. تسهیل روند پیشرفت شغلی
  13. برطرف کردن اضطراب و افسردگی
  14. غلبه بر ناراحتی ناشی از داغ‌دیدگی
  15. برطرف شدن سردرد از جمله سردردهای شدید
  16. زدودن حساسیت و ناراحتی‌های پوستی
  17. تقویت دستگاه دفاعی بدن برای مقاومت در برابر هر نوع بیماری
  18. از بین رفتن عادت‌ها، هراس‌ها و‌ترس‌های بیمار گونه و سایر گرایش‌های منفی (پیامدهای محکوم به شکست)
  19. بهبود تصمیم‌گیری قطعی
  20. بهتر شدن وضعیت افراد و شرایطی که به طور کلی در زندگی جذب شما می‌شوند.
  21. افزایش درآمد و حفظ آن
  22. غلبه بر هر نوع رفتار وسواسی
  23. نجات از بی‌خوابی
  24. پیشرفت وضع کلی زندگی
  25. بهبود آگاهی روانی
  26. ایجاد و حفظ هماهنگی بین بدن،ذهن و روح

ضمیرآگاه و ضمیر نا خودآگاه

ارتباط بین ذهن خودآگاه و ناخودآگاه در هیپنوتیزم را قبلا توضیح داده ایم. تعاریف بسیار و در عین غیر جامعی از ضمیر آگاه و ناخودآگاه در دست داریم. واقعیت این است که بسیاری از مفاهیم براحتی قابل تعریف کردن نیستند. از کسانی که در مورد آگاه و ناخودآگاه بحثهای جالب توجهی ارائه و نقش اساسی ایفا کرده اند فروید جایگاهی ویژه دارد. ضمیر آگاه جایگاه دانسته های معمول ماست. تفکر انتزاعی یا همین فکر استدلالی ما مربوط به ضمیر آگاه ماست. اما ضمیر ناخودآگاه جایگاه عظیمی است که آروزها، امیال، عواطف، احساسات و آن چیزهایی که فراموش شده، سرکوب گردیده و واپس خورده، به انجا سرازیر می شود. تفکر ضمیر ناخودآگاه قیاسی بوده و از این رو زبان صحبت کردن با ضمیر ناخودآگاه، با زبان متعارف اندکی تفاوت داشته و تابع قواعد خاصی است که رعایت آنها باعث بهتر شدن نتیجه های دلخواه می گردد.

مانیه تیزم

بنیان آن را به مسمر منتسب می کنند پیروان این تئوری یا مکتب فکری معتقدند که موجودات واجد یک انرژی خاص مغناطیسی هستند که به کمک آن می توانند بر روی موجودات دیگر اثر بگذارند .این اثر می تواند درمانی نیز باشد. در اینکه این عقاید تا چه حد مبنای علمی دارد با افزایش آگاهیها و اطلاعاتتان، قضاوت نهایی با شما خواهد بود.

قابلیت هیپنوتیزم پذیری

حداکثر عمق خلسه ای که پس از تجربه چهار تا پنج بار فلسفه هیپنوتیزم، شخص بدان دست می یابد قابلیت هیپنوتیزم پذیری می گویند. معمولاً هیپنوتیزم پذیری یک شخص خصوصیت ثابتی می باشد ولی به طور شایع دیده می شود که فردی چند بار خلسه هیپنوتیزم را تجربه می کند و فرضاً به حالت سبکی فرو می رود ولی در تجربه ای دیگر فرد خلسه عمیقی را تجربه می کند. در اینجا نباید این را به حساب تغییر خصوصیات روانی می بگذاریم بلکه در ابتدا باید به عوامل شایعتر و موثری نظیر تغییر هیپنوتیزور، شرایط محیطی و انگیزه سوژه برای تجربه هیپنوتیزم و … فکر کنیم.

عمق خلسه هیپنوتیزم چیست

برای عمق خلسه هیپنوتیزم تقسیم بندیهای متعددی ارائه شده است. یک تقسیم بندی رایج و عملی این است که خلسه هیپنوتیزم را به شش طبقه مختلف تقسیم کنیم.

 1- خلسه سبک

2- خواب  راحت و اسوده

3- استراحت در خوابی عمیق

4- سومبنابولیسم سبک

5 سومبنامبویسم عمیق.

اما درجه بندی مهمتر و علمی تر از این و در عین حال آسان از لحاظ علمی، تقسیم بندی دیویس می باشد. در این تقسیم بندی، خلسه هیبنوتیزم به 30 پله درجه بندی شده است. که خود به 3 پله ده تایی تقسیم شده است.

عمق خلسه هیپنوتیزم چیست

خلسه هیبنوتیزم به 30 پله درجه بندی شده است

تشریح علمی پدیده هیپنوتیزم چیست

 در تشریح علمی پدید هیپنوتیزم و در بررسی های تاریخی به پدیده های برخورد می کنیم که در هاله هایی از ابهام و تعابیر درست و نادرست قرار گرفته است. این هاله های ابهام انگیز شرایطی را باعث می شوند که مرزهای واقعی این پدیده ها در هم شکسته و جایگاه واقعی آنها معرفی نگردد. علل به وجود آمدن این شرایط ابهام انگیز عظمت برخی از این پدیده ها و جاذبیت آنها و عدم توانایی در فهم و شناخت کامل آنهاست. یکی از این پدیده ها هیپنوتیزم است. پدیده هایی که همواره مورد توجه عام و خاص و تعابیر مختلف بوده است. عده ای این پدیده را نفوذ مغناطیسی، عده ای جادو، عده ای یک رابطه خاص درونی و روحی و عده ای یک رفلکس شرطی شده در قبال تلقینات خاص می دانند.

وقتی دکتر آنتون مسمر طبیب اتریشی در سال 1775 میلادی پدیده ای به نام “مانیه تیزم” که امروزه آن را “هیپنوتیزم” می نامند را کشف کرد واقعاً نمی دانست که چه چیزی را کشف کرده است. حتی بسیاری از علمای علاقمند به این پدیده نیز واقعاً نمی دانستند که این پدیده چگونه بوجود می آید. دکتر مسمر تصور می کرد راه جدیدی را برای معالجه امراض روانی کشف کرده است. ولی متوجه نبود که پدیده عظیمی را کشف کرده که دهها راه دیگر از آن منشعب می شود و معالجه امراض یکی از آنهاست و دهها علم دیگر که احیاناً هیچ ارتباطی با طبابت نیز در آن وجود دارد. هیپنوتیزم یک حالت روحی خاص شبیه به خواب آلودگی است.

تفکرات در حالت هیپنوتیزم چیست

افکار در حالت هیپنوتیزم تفکرات فرد صرفاً معطوف و متمرکز بر صحبت های هیپنوتیزم کننده یا هیپنوتیزور می باشد. برخی از نظریه پردازان اعتقاد دارند که در حالت عادی فرد دارای یک توجه تعمیم یافته است و تقریباً به بسیاری از موضوعات اطراف خود توجه نسبی دارد و صرفاً متمرکز به یک موضوع خاص نیست و اگر هم بخواهد به موضوع خاصی متمرکز شود این تمرکز باعث قطع توجه کلی از موضوعات اطراف نمیشود.

حالت عادی نسبت به حالت هیپنوتیزم چیست

در حالت عادی نسبت به حالت هیپنوتیزم فرد ضمن تمرکز نسبی به یک موضوع خاص بطور اتوماتیک روی موضوعات و شرایط اطراف نیز توجه دارد. ولی در حالت هیپنوتیزم شرایطی در فرد ایجاد می شود که می تواند روی یک موضوع یا موضوعات خاص تمرکز بدهد و تقریباً توجه نسبی به موضوعات و شرایط اطراف قطع شود. در حالت هیپنوتیزم ذهن قادر خواهد شد صرفاً روی یک موضوع یا تعداد محدودی از موضوعات متمرکز شود و توجه نسبی به محیط و اطراف تقریباً قطع می شود. بدین ترتیب تمرکزی که فرد در حالت هیپنوتیزم می تواند داشته باشد قویتر از حالت عادی است.

تلقین پذیری در حالت هیپنوتیزم چیست

درحالت تلقین پذیری در حالت هیپنوتیزم قدرت تخیلات و تصویر سازی ذهن افزایش می یابد و هرچه درجه هیپنوتیزم عمیق تر شود این خصوصیات نیز قویتر می گردند. در همین راستا برخی از نظریه پردازان اعتقاد دارند که هیپنوتیزم چیزی جز یک تمرکز برتر نیست یا به عبارتی: “Hipnotism is a Super Concentration”.

تجلی برخی از حالات هیپنوتیزمی

تجلی برخی از حالات هیپنوتیزمی بدین صورت است که اگر در حالت هیپنوتیزم به فرد تلقین شود که قسمتی از بدنش سنگین می شود، ناخودآگاه آن قسمت شروع به سنگین شدن می کند. تشریح حالات هیپنوتیزمی از زبان هیپنوتیزم شدگان و اظهارات مربوط به دهها نفر از کسانی که تحت هیپنوتیزم قرار گرفته اند:

✔️ س: در حالت هیپنوتیزم من به شما آرامش، احساس راحتی و رهایی تلقین کردم و ملاحظه می شد که خیلی راحت هستید. ممکن است حالاتی را که داشتید توضیح دهید؟

⭕ ج: احساس آرامش بخصوصی داشتم، خیلی آزاد و رها بودم، فکری نداشتم و احساس می کردم تحت حمایت شما هستم و ناخودآگاه همانگونه که می گفتید می شدم ضمن اینکه متوجه همه چیز بودم و حتی صداهای اطراف را می شنیدم ولی برایم مهم نبود…

✔️ س: شما در چه حالات و شرایطی بوده اید؟

 

⭕ ج: یک حالت آرامش… یک حالت شبیه به در رویا بودن…

✔️ س: آیا خواب بودید؟

 

⭕ ج: نه، خواب که نبودم، خیلی بیدار هم نبودم…

✔️ س: آیا این حالت را قبلاً هم در حالت عادی تجربه کرده اید؟

 

⭕ ج: فکر نمی کنم… نه…

✔️ س: وقتی شما در حالت هیپنوتیزم بودید من گفتم که دست شما سنگین می شود…آنقدر سنگین که احساس می کنید از سنگینی به سمت پائین کشیده می شود و بلافاصله ملاحظه شد که دست و طرف راست شما شروع کرد به سنگین شدن و شما به سمت پائین خم شدید! ممکن است قدری توضیح دهید؟

 

⭕ ج: احساس کردم دستم شروع کرد به سنگین شدن و بعد آنقدر سنگین شد که نمی توانستم آن را تحمل کنم…

⭕ ج: احساس کردم نیرویی دستم را بطرف بالا می آورد…

✔️ س: آیا خودتان این کار را کردید؟…

 

⭕ ج: نه… به هیچ وجه حتی من قدری هم مقاومت کردم که دستم بالا نیاید ولی این نیرو بیش از آن بود که من تحمل کنم … ضمن اینکه در حالتی بودم که خودم نمی خواستم مانع شوم و دستم سبک شد…

✔️ س: از اینکه دستتان سبک شده و بالا می آید تعجب نکردید…؟

 

⭕ ج: قدری مکث … چرا … همینطوره … در اینجا نکته جالبی وجود دارد.

حالات هیپنوتیزم چیست

با ایجاد تلقین در زمان هیپنوتیزم در بدن فرد القات نمایان می گردد

علیرغم اینکه این جواب از سوژه ها شنیده می شود ولی در چهره و قیافه آنها در هنگام بالا آمدن دست در هیپنوتیزم تعجبی ملاحظه نمی شود. ولی بعدها ممکن است بعضی از سوژه ها این تعجب را اظهار کنند.

✔️ س: من در حالت هیپنوتیزم به شما تلقین کردم که قسمتی از دست و صورت شما سر و بی احساس می شود. آیا شما این سری و بی احساسی را داشتید؟

 

⭕ ج: اصلا” درد و ناراحتی را احساس نمی کردم ولی متعجب بودم که سوزن وارد بدن من می شود…

✔️ س: من به شما گفتم که بدنتان مثل یک تکه چوب خشک و سفت می شود. ممکن است قدری در این زمینه توضیح دهید…

 

⭕ ج: بدنم خارج از کنترل خودم شروع کرد به سفت شدن…

✔️ س: آیا از این وضعیت دچار ترس نشدید؟

 

⭕ ج: اصلاً فکر نمی کردم… به هرحال ترسی نداشتم…

✔️ س: به شما از شادمانی و شعف گفتم و شما شروع به خندیدن نمودید. ممکن است توضیح بفرمائید.

 

⭕ ج: احساس کردم همه چیز بنظرم مضحک و خنده دار آمد ولی واقعاً دلیلی نداشتم…

✔️ س: وقتی گریه به شما تلقین شد، شروع به گریستن کردید…

 

⭕ ج: آری…احساس کردم غم دنیا روی قلبم سنگینی می کند.

 در پاسخ به این سؤال اینکه نظر اسلام در مورد هیپنوتیزم چیست، ابتدا باید نگرشی اجمالی به ماهیت هیپنوتیزم چیست نمود و سپس پاسخ سؤال شما را بدهیم. دانشمندان از دیر زمان دریافته بودند که سیاله مغناطیسی خاصی در انسان وجود دارد که با استفاده از تکنیک‏های خاصی، می‏تواند به وسیله آن در افراد دیگر اثر بگذارد. در آغاز وجود چنین نیرویی در مشرق زمین کشف شده بود. کلدانی‏ها، مصری‏ ها و هندی‏ ها به آن پی برده بودند و برای درمان اعصاب و بی‏ اشتهایی، از آن استفاده می ‏کردند.

اما چندان شکل عمومی نداشت تا اینکه همانگونه که گفته شد یک پزشک اتریشی به نام «مسمر» در اواخر قرن 18 میلادی (در سال 1775) آن را به عنوان یک کشف علمی مطرح ساخت و گفت: در وجود انسان نیروی سیال مخصوصی وجود دارد که می‏توان برای درمان بعضی از بیماران، از آن استفاده کرد. تا این که «پویسکور» یکی از شاگردان مسمر به روش استاد آشنا شد و برای درمان بیماران از این نیروی مرموز بدن خود استفاده می‏کرد و به اصطلاح این امواج مغناطیسی مخصوص را به بدن بیمار روانه می ‏ساخت.

 یک روز هنگامی که مشغول درمان یک روستایی بود، ناگهان با نهایت تعجب دید او به خواب فرو رفت.

 او از این جریان سخت متوحش و دستپاچه شد و خواست وی را بیدار کند، او را صدا زد برخیز برخیز، در این موقع با صحنه عجیب‏تری روبه رو شد. بیمار در حالی که هنوز در خواب بود از جا برخاست و شروع به راه رفتن کرد او با تعجب و وحشت گفت: بایست بیمار ایستاد، کم‏ کم فهمید که بیمار درحالی شبیه به خواب فرورفته که با خواب ‏های معمولی بسیار فرق دارد.

او در این حال صدای خواب کننده را میشنود و هر چه به او دستور داده شود انجام می‏دهد بالاخره هر طور بود، او را بیدار و به حال عادی برگرداند و به این ترتیب موضوع خواب مغناطیسی لااقل درآن محیط کشف شد و معلوم گردید که از طریق مانیتیسم (سیاله مغناطیسی) میتوان به هیپنوتیزم (خواب مغناطیسی)دست یافت.

با ادامه تحقیقات در این زمینه، آشکار شد که نگاه‏ های طولانی به یک نقطه نیمه روشن، توام با تلقین‏های پی‏درپی، به ضمیمه استفاده از سیاله مزبور، برای خواب کردن افرادی که آمادگی دارند کافی است و با این سه عامل می‏توان افراد را به خواب مغناطیسی فرو برد.

 مسأله مهم این جا بود که «عامل» (خواب واره‏گر) می‏ توانست جانشین اراده و تصمیم “معمول”، (سوژه خواب رونده) گردد، و معمول به تمام معنا تسلیم اراده او شود و هر دستوری به او بدهد بدون چون و چرا انجام دهد.

هیپنوتیزم چیست و کنترل سوژه

 در هیپنوتیزم و کنترل سوژه هیپنوتیزم نوعی تحت کنترل قرار گرفتن فردی ضعیف (سوژه) توسط “قدرت ذهنی” فردی قوی به لحاظ تمرکز ذهنی (نه حرکات و تلفیقات ظاهری هیپنوتیزور) قلمداد شده است. (ر. ک: حساسیت به هیپنوتیزم، هیلگارد).

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

 تأثیرات خواب واره‏ گر (هیپنوتیزور) بر سوژه

آن چه در این جا مورد نظر می‏ باشد، این است که تأثیرات خواب واره‏گر (هیپنوتیزور) بر سوژه اعم از آن که ناشی از حرکات، تلقینات، تکنیک‏ های ایدئوموتودیک، ریلاکسیک و… باشد و یا ناشی از قوت روح و ذهن که از طریق ریاضت و تمرین حاصل شده است، در هر صورت چگونه تأثیری است؟ آیا صرفا ایجاد یک سری تصورات و خیالات و تلقینات غیر واقعی است و یا آن که آنچه را که سوژه ادراک می‏ کند یا بدون ادراک بر زبان می‏ آورد و ظاهر می‏ سازد، واقعیتی تردید ناپذیر است؟ این مسأله هنوز جای بحث بسیار دارد، ولی آنچه در حال حاضر می‏توان گفت آن است که:

✔️ اولاً

حرکاتی که از معمول سر می‏زند و سخنانی که برزبان می‏راند، چیزی جز تلقینات عامل نیست مثلاً اگر به یک زبان خارجی که قبلا آشنایی نداشته تکلم می‏کند، یا اعلام می‏دارد در فلان منطقه هستم، یا راه می‏رود و همه القائات خواب واره‏گر است و از حقیقت بهره ‏ای ندارد. البته این القائات تنها با حرکات و اشارات نمایشی نیست بلکه از طریق ذهن عامل صورت می‏گیرد. بنابراین اگر هیپنوتیزور آن دسته از لغات خارجی را که سوژه تکلم می‏ کند، نداشته باشد، چنین حرکتی صورت نخواهد پذیرفت.

✔️ ثانیاً

در بعضی از موارد نه به آن داغی که برخی طرح می ‏کنند از این شیوه برای درمان برخی از بیماران می‏توان استفاده کرد، و حتی در بعضی از موارد از آن به جای داروی بیهوشی نیز استفاده نمود که این تأثیر چیزی جز آثار تلقین نیست. برخی بین مسأله هیپنوتیزم و تجرید روح خلط نموده و آن دو را نیز مشابه یکدیگر فرض کرده ‏اند. در حالیکه بین آن دو تفاوت بسیار است و تفصیل آن در این مختصر نمی ‏گنجد ولی امروزه برخی با استفاده از تکنیک‏ های پیشرفته‏تر هیپنوتیزم، ادعای تجرید روح نموده و کالای خود را به این نام قالب می‏ کنند.

چکونه دیگران را هیپنوتیزم کنیم

یادگیری فواید و قدرت هیپنوتیزم در افراد مختلف 

✔️ آیا شما هیپنوتیزم می شوید!!

⭕ بله، می خواهیم ببینم شما هیپنوتیزم می شوید؟

✔️ اصلاً قابلیت هیپنوتیزمی در درونتان هست یا نه؟

 ما معمولاً زمانی که میخواهیم بخوابیم وارد یک حالتی می شویم، که اصطلاحا به آن حالت آلفا می­ گویند. حالت آلفا یک حالتی بین حالت خواب و بیداری است. در این حالت امواج مغزی ما کاهش می یابد. امواج مغزی در حالت عادی بین ۸ تا ۱۲ هست. در هیپنوتیزم دقیقاً همین اتفاق برای ما می افتد. یعنی امواج مغزی ما کاهش پیدا میکند. از نظر عملی ما هر روز دوباره وارد حالت هیپنوتیزم می شویم. یکبار زمانی که میخواهد خوابمان ببرد، آن حالتی که در آن در حال چرت زدن هستیم.

 نه خیلی خیلی خوابیم و نه خیلی خیلی بیداریم. مثلاً تصور کنید که شما دراز کشیدید، قبل از خواب یک نفر لامپ را روشن می کند .نه آن قدر در خوابی که متوجه نشوی لامپ روشن شده یا سرو صدایی ایجاد شده و نه آن قدر بیدار و هوشیار هستید که میتوانید به آن شخص بگوئید لامپ را خاموش کنید، چون اذیت میشوید .این حالت را ما حالت هیپنوتیزم یا حالت آلفا میگویم.

یادگیری فواید و قدرت هیپنوتیزم یا هوشیاری مضاعف 

به حالت آلفا، هوشیاری مضاعف هم می گویند. چون وضعیتی که در ما ایجاد می شود، هوشیاری ما به شدت افزایش پیدا می‌کند. منظور از هوشیاری اینکه تلقین پذیری ما به شدت افزایش پیدا می‌کند و تمرکز  ما خیلی خوب می شود. به همین دلیل بهش هوشیاری مضاعف هم میگویند.

حالت آلفا یا حالت های هیپنوتیزم چیست

 یکی از موردهای دیگری که روزانه ما وارد حالت هیپنوتیزم میشویم، زمانی که ما از خواب می خواهیم بیدار شویم. موقعی که از خواب داریم بیدار میشویم. دقیقا همین اتفاق باز می‌افتد. در این حالت باز ما وارد خلسه هیپنوتیزمی می شویم. در این زمان متوجه محیط هستید ولی خیلی سرحال یا هوشیار نیستیم،  که از جای خود بلند شویم.این حالت هم حالت آلفا یا حالتهای هیپنوتیزم است .

یادگیری فواید و قدرت هیپنوتیزم تست های هیپنوتیزم چیست

ما تستهای داریم که میتواند قابلیت هیپنوتیزمی که در شما وجود دارد را مشخص کند. ایا شما قابلیت هیپنوتیزم شدن را دارید یا خیر؟ ما به این تست ها، تست های هیپنوتیزم پذیری میگوییم. الان قصد داریم با شما تست های هیپنوتیزم پذیری را انجام بدهیم که ببینیم در شما این قابلیت وجود دارد یا نه. تقریبا همه ی افراد هیپنوتیزم می شوند. اما یک دسته از افراد خیلی بهتر از بقیه هیپنوتیزم می شوند و بهتر از بقیه میتوانند از قابلیت‌های خیلی خوب هیپنوتیزم استفاده کنند. اولین تکنیکی که قصد داریم بگوئیم تکنیک های ایدئوموتور هستند. که اولین تکنیکشون، تکنیک پاندول هست.

1.یادگیری فواید و قدرت هیپنوتیزم تکنیک پاندول 

با استفاده از تکنیک پاندول هیپنوتیزم شوید، میتوانید پاندولی را درست کنید یا یک پاندول را تهیه کنید. به این صورت که یک وزنه هست که به یک نخ اویزان می شود. آن را در دست خود میگیرید. همینجوری که در دست شما قرار گرفته است زیر بغلتان آزاد باشد و بازویتان به بدنتان نچسبیده باشد و باز باشد آن را روی نقطه وسط پایین دایره فرضی نگه دارید. حالا یک دایره فرضی را در نظر بگیرید. چشمهایتان روی قطب های دایره به چپ و راست حرکت بدید.

یعنی شما دارید به چپ و راست نگاه می کنید و به سمت چپ و راست، سرتان را حرکت می دهد. بعد از چند لحظه می بینید که این پاندول خود به خود شروع میکنه به حرکت کردن. دقت داشته باشید که این پاندول از طریق دستتان حرکت می کند، اما بخشی از ناخودآگاه دارد پاندول رو حرکت می دهد. ما به اینها، تکنیک ها تاثیر ذهن بر روی جسم و یا بر روی فیزیک میگیم. حالا دوباره پاندول را نگه دارید و این بار به جلو عقب نگاه می کنیم همین که شما سرتون به سمت جلو و عقب حرکت می دهید و یا چشمهایتان را به سمت جلو یا روی قطب دایره حرکت می دهید، پاندول شروع به حرکت به جلو و عقب حرکت می کند.

تکنیک پاندول در هیپنوتیزم چیست

تکنیک پاندول و استفاده از آن برای هیپنوتیزم

حال جالب می شود..

حتی میتوانید پاندول را نگه دارید و چشمهایتان را به روی یک دایره فرضی در جهت عقربه های ساعت بچرخانید، میبینید که پاندول شروع به حرکت کردن می کند. و اگر بخواهید برعکس بچرخوانید، باز هم میبینید که پاندول خلاف عقربه های ساعت شروع به حرکت می کند. یادتان باشد که چون من این تمرین را خیلی زیاد انجام دادم برای من بسیار سریع اتفاق می افتد. برای شما ممکن که با این سرعت انجام نشود و برای حرکت کوچکش حداقل حدود۳۰ ثانیه تا یک دقیقه شما باید آن را نگه دارید و به راست و چپ نگاه کنید تا این حرکت کوچکی در ان انجام بشود.

پس برای شما ممکن است که با سرعتی که برای من انجام می شود اتفاق نیفتد. و حدود ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه به چپ و راست نگاه کنید. پس می توانیم این نتیجه‌ گیری را داشته باشیم، که اگر شما زیاد تمرین انجام بدید، حساسیت پذیری هیپنوتیزمی شما بیشتر می شود .اگر این اتفاق برای شما افتاد شما جزء سوژه های خیلی خیلی خوبه هیپنوتیزم هستید. و خیلی راحت میتوانید توی خلسه هیپنوتیزمی قرار بگیرید و خیلی راحت می توانید از مزایایی هیپنوتیزم استفاده کنید. تغییراتی که برای اهداف تان، زندگیتان یا برای موارد خاصی در نظر دارید، را می توانید روی خودتان انجام بدهید.

2.یادگیری فواید و قدرت هیپنوتیزم تست تلقین پذیری با هیپنوتیزم چیست؟ 

 یکی از تست های دیگری که میخواهیم انجام بدهیم، اصطلاحا به آن می گویند تست تلقین پذیری، که جز تست های هیپنوتیزم هستند .چون اساس هیپنوتیزم تلقین پذیری هست. دست هایتان رو بالا و به جلو بیاورید. کف دست راستتان به سمت بالا باش و شست دست چپتان به سمت بالا باشد. حال چشمانتان را ببندید، تصور کنید که یک وزنه خیلی سنگین روی کف دست راستتان گذاشته شده است و یک بادکنک خیلی بزرگ به شست دست چپتان بسته شده است.

تصور کنید که این وزنه ی خیلی سنگین و به سمت پایین می آید و بادکنک بسیار سبک است به سمت بالا می رود. حال تصور کنید فرض کنید وزنه ۲۰ کیلو می باشد دقیقاً ۲۰ کیلو را حس کنید. دست راستت خیلی سنگین است. دست چپ بادکنک خیلی بزرگ شده… بزرگتر شده… زمانی که به بالا رود… هچنین جرم وزنه افزایش می یابد… و هرچه پایین تر که می رود سنگین تر میشود… بسیار عالی. حال بدون آنکه بدانید چه تغییری در دستانتان ایجاد شده، چشمهایتان را باز کنید و به دستانتان نگاه کنید …متوجه می شوید که فاصله بین دستانتان بیشتر شده.

چرا ؟

اگر این اتفاق افتاد که یکی از دستهایتان سنگین شد و به سمت پایین آمد و دست چپ سبک شده و به سمت بالا رفت، نشان می دهد که تلقین پذیری ما و حساسیت هیپنوتیزمی ما خیلی زیاد هست. البته یادتان باشد اگر دست راستتان سنگین شد و پایین نیامد و درد گرفت .این نشان میدهد شما تلقین پذیری هستید، و شما یک مقاومتی به صورت ناخودآگاه در ذهنتان دارید که دستتان سنگین شده ولی اجازه نداده اید پایین بیاید .

 اگر هیچ اتفاقی نیفتاده و هیچ تغییری در دستهایتان مشاهده نکردید نشان دهنده این است که تلقین پذیری شما در این زمینه کم هست. و با استفاده از تکنیک های دیگر میتوانید آنها را بیشتر کنید . ولی اگر دستتان بالا رفت این نشان دهنده تلقین پذیری خیلی خوب شما هست و شما می توانید برای هیپنوتیزم کردن از تکنیک های سبکی یا سنگینی استفاده کنید. چون این تکنیک ها یا تستهای هیپنوتیزمی، به ما نشان می دهد که شما توی چه سطح حساسیتی از تلقین پذیری هستید، و هم سرنخ هایی به شما می دهد برای اینکه بدانید با چه روشی میتوانیم شما را هیپنوتیزم کنیم و در خلسه هیپنوتیزمی قرار بدهیم .

3.یادگیری فواید و قدرت هیپنوتیزم تکنیک هیپموتیزمی بادکنک

تکنیک بعدی که می‌خواهیم با یکدیگر انجام دهیم تکنیک هیپنوتیزم بادکنکی است بدین صورت که دستاهیتان را در فاصله تقریباً در ۱۰ – ۱۵ سانتی متری قرار بدهید چشمهایتان را ببندید و تصور کنید که یک بادکنک بین دستهایتان هست .و با هر نفسی که می کید این بادکنک بزرگتر می شود. نفس بکشید و باد کنک بزرگتر، بزرگتر …. و بزرگتر….. می شود. بادکنک به دستهایتان فشار می آورد و دستهایتان از همدیگر دور می شوند … دور می شوند …دور می شوند… نفس بکشید…. بادکنک بزرگ میشود.. نفس که می کشید….دستهایتان دورتر می شود .آفرین نفس می کشید بزرگتر .. بزرگ …بزرگتر.. سریعتر بزرگ میشود …سریعتر سریع تر بزرگ تر دورتر…دستهایتان دور تر می شود… دور دور و دورتر..

 تا به اینجا خیلی خوب پیش رفتید…

بسیار عالی، حال می توانید چشمهایتان را باز کنید و نگاهی به دستانتان بیندازید …. و متوجه می شوید که دستهایتان از یکدیگر دور شدند. حالا میتوانی همین تکنیک را برعکس انجام بدهید، به این صورت که دستهایتان را در فاصله ۶۰-۷۰ سانتی متری بگیرید و تصور کنید که آهن ربای خیلی قوی بین دستانتان وجود دارد … دو آهن ربای بسیار پر قدرت …دست هایتان به هم نزدیک می شوند، و جذب می شوند… نزدیک می شوند …هی نزدیک ونزدیک تر….جذب می‌شوند…. همدیگر را جذب می کنند ….با هر نفسی که می کشید …. نزدیک‌تر می‌شوند… .نفس میکشید… نزدیک می شوند …نزدیک.. نزدیکتر و نزدیکتر… سریعتر… نزدیکتر… نزدیکتر و نزدیکتر… سریعتر… نزدیک می شود تا به همدیگر می رسند در این مرحله کاملاً به همدیگر رسیده اند.

اگر از این چند تا تکنیک فقط  یکی  از این ها برایتان انجام شود، شما این قابلیت را دارید که در خلسه هیپنوتیزم قرار بگیرید . ما برای آن دسته از افرادی که این قابلیت را ندارند یعنی این تکنیک ها روی آن ها جواب نمی دهد از تکنیک های تصویرسازی ذهنی استفاده می‌کنیم .تقریباً با استفاده از این تکنیک های تصویر سازی ذهنی روی همه افراد می توانیم تاثیر بگذاریم و آنها را وارد خلسه هیپنوتیزمی قرار بدهیم. این تمرین ها را با دوستانتان انجام بدهید. حتی می توان از آن به عنوان یک سرگرمی نام برد که می توانید قابلیت هیپنوتیزمی خودتان را بسنجید.

یادگیری فواید و قدرت هیپنوتیزم اریکسونی

 هیپنوتیزم به چند روش انجام میشه، یکی از این روشها، روش‌های کلاسیک هست. در این روش کلاسیک، شما صرفا باید چشمهایتان را ببندید و در وضعیت خیلی آرامی قرار بگیرید. اما در متافورهای هیپنوتیزمی، و هیپنوتیزم اریکسونی، شما نیازی نیست که چشم هایتان را ببندید همینجور که ما به صورت عادی با شما صحبت می کنیم، یا یک داستان را برای شما میگوییم، یک پدیده ای را شروع به وصف می کنیم، آن القائات و تلقین هایی که مد نظرما هست را، به راحتی در ناخودآگاه شما القا می کنیم. ما با ناخودآگاه شما صحبت می کنیم. یعنی تلقیناتی که انجام میدهیم مستقیم در ناخودآگاهتان وارد می شود و خودآگاهتان نمیتوند در برابر آن مقاومت کند. ما میتوانیم به شما کمک کنیم که در خلسه هیپنوتیزمی بهتری قرار بگیرید.

هیپنوتیزم و تغییرات فیزیولوژی بدن

در هیپنوتیزم تغییراتی در فیزیولوژی بدن ایجاد می شود از جمله این تغییرات:

تغییر ریتم قلب

کاهش فشار خون

و مقاومت عروق محیطی

کمبود متابولیسم پایه

درجه حرارت بدن، مقاومت الکتریکی پوست، تعداد و عمق تنفس کاهش مییابد.

تلقینات هیپنوتیزمی در توان عضلات و ترشحات غدد درون ریز تغییراتی ایجاد می کنند این تغییرات اساس بعضی از پدیده های جالب هیپنوتیزمی هستند که باعث جذابیت هیپنوتیزم شده استو نیز پدیده هایی که باعث اثرات درمانی می شوند.

آیا با هیپنوتیزم قدرت واقعی زیاد می گردد؟

در آزمایشی قدرت ورزشکار را روی دستگاه قدرت سنج اندازه گرفتند و عدد 100 پوند به دست آمد. هر چه ورزشکار فشار بیشتری آورد عقربه از عدد 100 پوند جلوتر نرفت. در هیپنوتیزم به او تلقین شد که فرد بسیار بسیار قوی است مجددا قدرت بازوی وی اندازه گیری شد این بار عقربه قدرت سنج روی 125 متوقف شد.

آیا می توان این کار را از روش علمی توجیه کرد ؟

ورزشکار در شرایط چون فکر می کرد قدرتش از 100 پوند بیشتر نیست محدودیتی برای قدرت خود ایجاد کرده بود هیپنوتیزور با برداشتن این مانع ذهنی به او امکان داد تا تمامی نیروی حقیقی اش را به کار گیرد.

 

هیپنوتیزم چیست نوسط چه کسانی استفاده می گردد

هیپنوتیزم توسط قشر وسیعی از مردم برای بهبود وضعیت جسمی و فکری شان مورد استفاده قرار می گیرد.

 

هیپنوتیزم شما را از خواب باور های منفی و غلط بیدار می کند. موانع را از سر راه شما برمیدارد . با هیپنوتیزم از خواب بیدار می شوید و خود حقیقی که بسیار قدرتمند و سودمند می باشد را به نمایش می گذارید .

همانگونه که می دانید کامپیوتر برنامه ریزی می شود. کامپیوتر طبق برنامه جواب های مناسب را پیدا می کند. مغز انسان شبیه به یک کامپیوتر بسیار قوی پر قدرت است. اگر شما آن را جهت موفقیت برنامه ریزی کنید بدون انحراف و بی راهه رفتن شما را به موفقیت می رساند اگر اطلاعات غلط به آن بدهید یا هدفتان مشخص نباشد یا به طور کلی خوب برنامه ریزی نشود و به علائم هشدار دهنده این کامپیوتر عظیم توجه نکنید به جای آن که شما را موفق کند دچار سردرگمی می کند و حتی با تلاش زیاد هم موفقیت چندانی نصیبتان نمی کند. ما تنها از 5 درصد یا کمتر از ظرفیت کلی مغزمان استفاده می کنیم .

هیپنوتیزم بسیار قدرتمند است به طوری که می تواند نیروی درونی مغز را بیدار کند.

قرار گرفتن در حالت خود هیپنوتیزمی بدین معنا نمی باشد که از جسمتان به کلی دور شوید و آن را فراموش کنید بر عکس تجربه خود هیپنوتیزم این امکان و قدرت را در اختیار شما قرار می دهد که شما بیشتر از قبل با خودتان ارتباط برقرار کنید، و این وسیله نقلیه (ماشین ذهن)که سالها باید با آن همراه و همگام باشید را بیشتر بشناسید .بهتر بتوانید آن را برنامه ریزی کنید و از آن بهتر استفاده کنید.

یادگیری فواید و قدرت هیپنوتیزم با کتاب های هیپنوتیزم 

کتاب های زیادی در مورد هیپنوتیزم منتشر شده که ما برخی از این کتاب ها را در سایت دراختیار شما قرار داده ایم.

✔️ کتاب هیپنوتیزم کاربردی دکتر آرام :

⭕ این کتاب راهنمایی عملی برای انجام هیپنوتیزم است. ( هیپنوتیزم کاربردی )

✔️ کتاب هیپنوتیزم پیشرفته

⭕ هیپنوتیزم پیشرفته حاوی تکینک های منحصر بفرد تلقین می باشد

✔️ کتاب اسرار خودهیپنوتیزمی

⭕ در این کتاب آموزشی یاد می‌گیرید با ضمیر نیمه هشیار خود چگونه کار کنید تا بر عادت‌ها، ‌ترس‌های بیمار گونه و سایر گرایش‌های منفی وجود خود که من آن‌ها را محکوم به شکست می‌نامم، غلبه کنید.

دوره هیپنوتیزم چیست

دوره مقدماتی خودهیپنوتیزم و دوره پیشرفته خودهیپنوتیزم دکتر آرام بصورت غیر حضوری می باشد و بلافاصله بعد از خرید، می توانید محصولتان را در بخش سفارش ها، دانلود کنید.

🔻چگونه می توانم در  این دوره درمانی شرکت کنم ؟🔺

 در هیپنوتیزم درمانی چه اتفاقی رخ می دهد؟

با خود هیپنوتیزم چه بیماری هایی درمان می شود؟

فرق خود هیپنوتیزم و دگر هیپنوتیزم چیست؟

اگر که دوست دارید که بر روی ضمیر ناخودآگاه خود کار کنید و بتوانید آنرا اصلاح نمائید برای اصلاح و درمان ضمیر ناخودآگاه خود می توانید از هیپنوتیزم استفاده نمائید. هیپنوتیزم می تواند تصورات و دنیای درونی ما را به کلی از طریق تصورات خودمان تغییر می دهد هیپنوتیزم به ما اجازه می‌دهد تا هدف ایده‌ آلی را همچون افزایش نیروی مغز به ذهن نیمه خودآگاه خود ارائه دهیم که آن هم این تلقین را به حقیقت تبدیل می‌کند. ظاهراً این تغییرات به تنهایی رخ می‌دهد.

استعداد و آمادگی هر شخص برای هیپنوتیزم بستگی به انگیزه او دارد. شخص باید برای ایجاد آمادگی عاطفی که ادراک او را تغییر می‌دهد، شرایط لازم را داشته باشد. برخی افراد دوست دارند که از هیپنوتیزم استفاده کنند ولی نگرانی و ترس آنها مانع از بهره بردنشان از این روش می شود برای آن دسته از عزیزانی که تمایل دارند که هیپنوتیزم را یاد بگیرید و از آن برای کار بر روی ضمیر ناخود آگاه خود بهره ببرند می توانند در دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم شرکت نمایند. و برای آن دسته از کسانی که تمایل به هیپنوتیزم دیگران دارند می توانند از در دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم شرکت کنید.

 

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط

تلقین در خواب: میانبری برای رسیدن به آرزوها

تلقین در خواب قدرت واژه ها را دست کم نگیرید یک کلمه یا جمله ...

تمرین تلقین: برای رسیدن به قدرت برتر ذهن

تمرین تلقین در یک اتاق نیمه روشن با قرائت کتاب که به تأنی و ...

نظریه تلقین در ارتباط تلقین و یادگیری چیست؟

نظریه تلقین - تلقین را می توان یک فرآیند روانشناختی دانست که در آنشخص ...

6 راه کار موثر برای تلقین مثبت چیست؟

تلقین مثبت چیست - تمام اعمال و رفتار ما نتیجه افکارما نمی باشد، به ...

تلقین به نفس روشی شگفت انگیز برای تقویت اراده

تلقین به نفس شاید یکی از عوامل نیرو زا و انرژی دهنده بشر تلقین ...

قوانین تلقین راهی به فراسوی باور: قوانین 30 گانه تلقین

قوانین تلقین برای آشنایی با این قدرت شگفت انگیز و استفاده از این موهبت ...

دیدگاهها

13 دیدگاه

  1. مرتضی گفت:

    سلام جناب دکتر
    در دوران نوجوانی دچار ناراحتی دوقطبی شدم بعد از سه سال درمان دارویی موفق شدم دیپلم بگیرم و وارد دانشگاه بشم. با مشکلات فراوان کاردانی و کارشناسی ام را گرفتم حتی ارشد هم قبول شدم و الان ترم آخر هستم ولی در حال حاضر دچار کبد چرب هستم و عملا قادر به انجام هیچ فعالیتی نیستم و نمی تواانم دیگر درس بخوانم.
    آیا شما قادر هستید مشکل را حل بفرمایید؟

    • admin گفت:

      درود بر شما. روش هایی برای برطرف مشکل تون وجود داره. م یتونید از انرژی درمانی استفاده کنید.
      ممکن هست به دلیل استرس بالا باشد که در این صورت م یتونیداز تکنیک های کاهش استرس برای این منظور استفاده کنید .

    • aramgroup گفت:

      سلام دوست عزیز ما دراین زمینه نمیتونیم کمکتون کنیم

  2. امیر گفت:

    سلام استاد محترم من یک فوبیای شدید از دندانپزشکی دارم و از تبریز مزاحمتون میشون میشه این فوبیا رو با هیپنوتیزم از بین برد آیا دوره ای رو پیشنهاد میدهیدخاطره ای بدی از دندانپزشکی تو ذهنم باقی مونده که فوبیا دارم مرسی ممنونم

    • استاد آرام گفت:

      سلام وقت شما بخیر.ترسی که جنبه روانی داشته باشه رو میشه با هیپنوتیزم کاری کرد که دیگر آنرا به یاد نیارید.ولی برای از بین بردن یا پاک کردن خاطرات مزاحم از دوره پاک کردن خاطرات مزاحم در اپلیکیشن ما استفاده بفرمایید.به تلگرام موسسه پیام دهید لینک اپلیکیشن رو برای شما بفرستند

  3. استاد آرام گفت:

    درود بر همه عزیزان: هزینه های جلسات هیپنوتیزم خیلی زیاد است و معمولا افراد تبحر زیادی در هم در این زمینه ندارند.
    از انجایی که این مشکل رو من از سال ۷۷ احساس کردم ، سعی کردم مشکل راب ه طریقی حل کنم. به همین دلیل دوره تجسم خلاق را طراحی کردم. این دوره یک کارگاه و دوره هیپنوتیزم کاربردی هست. تکنیک ها همه تکنیک های قوی هیپنوتیزمی هستند که شما وارد حالت تتا مغز می شوید. این تکنیک ب روی بیش از ۱۰ هزار نفر تا بحال بیشتر کار شده است. انچه شما میخواهید یک هیپنوتیزور حرفهای بر رویتان کار کند دراین دوره به نتیجه می رسید. هزینهآن نسبت به کارایی بسیار کم است. یادتان باشد هر چه ارزان هست دلیل بر کم ارزش بودن ان نیست. اگر بخواهیم این دوره را قیمت گزاری کنیم چندین میلیون تومان باید قیمت گزاری شود. ولی به دلیل اینکه توانسته باشیم خدمتی را به دوستان وهموطنان کرده باشیم این دوره را با قیمت بسیار مناسب هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری برگزار می کنیم. با شرکت در این دوره، بقیه دوره هایی که رفته اید در حد یک اساب بازی می شود.

  4. jahan گفت:

    سلام دکتر من ۱۰ ملیون دادم پیش یه دکتر ۴ جلسه هیپنوتیزم درمانی بسم اما هیچ تاثیری نداشت چرااا

    • استاد آرام گفت:

      سلام روز خوش
      در مورد درمان دیگران دکتر ها اطلاعاتی نداریم.مجموعه ما فقط آموزش انجام میدهد .

    • ehsan گفت:

      10 میلیون دادی تاثیر نداشت؟داداش اماتور زیاد هست لطفا قبل از رفتن پیش هیپنوتراپ تحقیق کنید ببینید کارش خوبه یا نه خیلی ازتون پول گرفته هیچ کاریم نتونسته بکنه اینجور ادما گیر من نمیفتن تا قرون اخر باید پولتو میگرفتی

  5. mahzad گفت:

    درود استاد
    از راه رسم دایره و استفاده از پاندول و پرسش از ضمیر ناخودآگاه میشه فهمید که تلقین در ناخودآگاهمون کاشته شده؟

    • استاد آرام گفت:

      درود بر شما
      بله با استفاده از تکنیک پاندول می توانید سوالاتتان را از ضمیر ناخودآگاه بپرسید.

  6. مهدی فرند گفت:

    باسلام خدمت جناب دکتر میخواستم بدانم ایا هیبنوتیزم ب ای کسانی که افسردگی بایپولار دارند مضراست یا میتواند مفید باشد

    • استاد آرام گفت:

      درود. در مان افسردگی را با تکنیک تجسمخلاق که در مرکز برگزار می کنیم امکان دارد. افراد بای پولار باید مدت زمان طولانی تکنیکهای مراقبه ای خاص را انجام دهند. در تحقیقات جدید بهترین روش درمانی برای انها انجام تکنیک های خاص مدیتیشن می باشد.