دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

چگونه اعصاب خود را آرام کنیم؟

چگونه اعصاب خود را آرام کنیم؟

چگونه اعصاب خود را آرام کنیم؟ شما با این حس آشنا هستید: آماده هستید در مقابل کلاس سخنرانی کنید، به یک مصاحبه‌ی شغلی بروید یا برای نخستین بار به یک قرار بروید. در این موارد، بدن شما شروع به عرق ریختن می‌کند و نفس نفس می‌زنید. همه‌ی ما از این شرایط متنفر هستیم. در اینجا چند روش برای آرام کردن اعصاب خود و بدست آوردن دوباره‌ی آرامش خود ارائه می‌شود.

روش ۱: با آرام کردن ذهن خود اعصاب خود را آرام کنیم

فهرست مطالب مقاله

  1. فهرستی از چیزهایی تهیه کنید که باعث استرس شما می‌شود.
  2. تمرین‌های ذهن‌آگاهی را انجام دهید.
  3. مدیتیشن انجام دهید.
  4. تمرین‌های تجسمی هدایت‌شده انجام دهید.

 

 

تهیه فهرستی از چیزهایی استرس زا

فهرستی از چیزهایی تهیه کنید که باعث استرس شما می‌شود.

1- فهرستی از چیزهایی تهیه کنید که باعث استرس شما می‌شود.

تحقیق کنید و ببینید چه چیزی باعث می‌شود اعصاب‌تان دچار ناراحتی شود.  این کمک می‌کند با ایجاد استراتژی‌هایی بهتر استرس خود را مدیریت کنید. برخی از این عوامل استرس‌زا بیرونی هستند (همچون مشکلات محیط کار) و برخی دیگر درونی هستند (همچون احساس بی‌کفایتی کردن).

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

2- تمرین‌های ذهن‌آگاهی را انجام دهید.

ذهن‌آگاهی را می‌توان در هر جایی و در هر زمانی انجام داد.  ذهن‌آگاهی شامل توجه به محیط اطراف خود، درگیر کردن حس‌های خود و اجتناب از قضاوت است. ذهن‌آگاهی تجربه‌ی واقعی لحظه‌ی حال است، صرف‌نظر از اینکه چقدر عادی به نظر برسد. به چند مثال از تمرین‌های ساده‌ی ذهن‌آگاهی توجه کنید:

  • یک گل را از باغچه بچینید و آن را بررسی نمایید. به اشکال و رنگ‌های گلبرگ‌های آن نگاه کنید. گل را بو کنید. زمین زیر پای خود و بادی را که به صورت‌تان می‌خورد، حس کنید.
  • غذایی را با دقت و توجه بخورید. غذای خود را بو کنید. به بخاری که از آن بلند می‌شود، نگاه کنید. بافت غذای خود را حس کنید و آن را بچشید.
  • با دقت دوش بگیرید. دمای آب را احساس کنید. به صدایی که آب به هنگام برخورد به زمین ایجاد می‌کند، توجه کنید.
مدیتیشن انجام دهید

مدیتیشن انجام دهید.

3- مدیتیشن انجام دهید.

مدیتیشن به متمرکز کردن افکار خود بر لحظه‌ی حال بدون نگرانی از گذشته یا آینده کمک می‌کند. آگاهی از تنفس و حالت قرارگیری بدن خود شما را در لحظه‌ی حال متمرکز می‌کند. هیچ روش درستی برای انجام مدیتیشن وجود ندارد، اما چند تمرین پایه‌ای وجود دارد که می‌توانید آزمایش کنید.

  • یک مکان خلوت و آرام را برای مدیتیشن کردن انتخاب کنید. مطمئن شوید که می‌توانید حداقل به‌ مدت حداقل 10 دقیقه مدیتیشن انجام دهید. سکوت مطلق ضروری نیست چون صداهای محیطی (ترافیک، افراد بیرون، سگ‌هایی که پارس می‌کنند) بخشی از لحظه‌ی حال هستند.
  • یک حالت آرام برای استراحت پیدا کنید. این حالت می‌تواند نشستن یا دراز کشیدن بر روی زمین باشد. چشمان خود را ببندید یا به زمین خیره شوید.
  • به تنفس خود توجه کنید. وقتی به‌ آرامی هوا را به درون ریه‌های خود فرو می‌دهید، ریه‌های‌تان پُر از هوا می‌شود. وقتی هوا را بیرون می‌دهید، هوا از دیافراگم شما به بیرون می‌رود. نفس‌های خود را از 10 به 1 بشمارید. وقتی به عدد 1 رسیدید، دوباره از 10 شمارش را شروع کنید.
  • به هنگام مدیتیشن اگر افکار یا احساسات وارد ذهن شما شد، تمرکز خود را دوباره به تنفس‌تان بازگردانید. تمرکز بر تنفس خود کمک می‌کند تا از گرفتار شدن در افکار خود جلوگیری کنید.

 

تمرین‌های تجسمی هدایت‌شده انجام دهید.

تمرین‌های تجسمی هدایت‌ شده انجام دهید.

4- تمرین‌های تجسمی هدایت‌ شده انجام دهید.

تجسم خود در یک مکان راحت و آرام همچون یک ساحل استوایی می‌تواند به آرام کردن اعصاب و بهبود خلق و خوی شما کمک کند. این تکنیک ساده را می‌توان در هر کجا انجام داد و تنها وسیله‌ی آن قدرت تجسم شماست. در اینجا چند گام برای انجام تجسم هدایت‌ شده ارائه می‌شود:

  • مکان آرام و راحتی پیدا کنید. بستن چشمان خود به شما کمک می‌کند تا محیط اطراف‌تان را مسدود و بر ایجاد فضای دیگری تمرکز کنید.
  • چند نفس عمیق بکشید. خود را در یک مکان آرام تجسم کنید. این مکان می‌تواند یک ساحل گرم، یک جنگل زیبا یا یک چمن‌زار باشد.
  • جزئیاتی را به صحنه‌ی خود اضافه کنید. مسیری را در چمن‌زار یا جنگل تجسم کنید. درخت‌ها چگونه هستند؟ آیا ابری در آسمان است؟ آیا می‌توانید نسیم را بر روی پوست خود احساس کنید؟ اگر خود را کاملاً در صحنه‌ی تجسمی‌تان غرق کرده باشید، احساس می‌کنید تنش در بدن‌تان- به‌ ویژه شانه‌ها، زانوها و گردن‌تان- شروع به از بین رفتن می‌کند.
  • نفس‌های آرامی بکشید. وقتی آماده‌ی بیرون آمدن از صحنه‌ی تجسمی خود می‌شوید، به صداهای اتاق و خیابان آرام گوش کنید. چشمان خود را به‌ آرامی باز کنید.
  • تجسم هدایت‌ شده را می‌توان با استفاده از قدرت تجسم خود انجام داد اما شما می‌توانید از فایل‌های صوتی، یک مربی تجسمی یا یک متن نیز استفاده کنید.

    تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

    02188302523

    تلگرام و واتساپ

    09011594943

روش ۲: با آرام کردن بدن خود می‌توانیم اعصاب خود را آرام کنیم

  1. به کمی موسیقی گوش کنید.
  2. از عطر درمانی برای آرام کردن خود استفاده کنید.
  3. یوگا را آزمایش کنید.
  4. رقصیدن تنها یا با شریک خود را امتحان کنید.
گوش دادن به موسیقی برای آرامش اعصاب

وسیقی کلاسیک آرامش‌ بخش ضربان قلب، فشار خون و هورمون‌های استرس را کاهش می‌دهد

1- به کمی موسیقی گوش کنید.

اثبات شده است که موسیقی کلاسیک آرامش‌ بخش ضربان قلب، فشار خون و هورمون‌های استرس را کاهش می‌دهد. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد در مکان‌های درمانی، موسیقی در قیاس با محرک‌های شفاهی می‌تواند در ایجاد ریلکسیشن موثرتر باشد چون موسیقی عمدتاً در بخش‌های غیرشفاهی مغز ما پردازش می‌شود.

 

استفاده از رایحه درمانی برای آرامش اعصاب

عطردرمانی از روغن‌های فرّار گرفته شده از گیاهان، میوه‌ها، پوست درختان و گل‌ها استفاده می‌کند

2- از عطر درمانی برای آرام کردن خود استفاده کنید.

عطردرمانی از روغن‌های فرّار گرفته شده از گیاهان، میوه‌ها، پوست درختان و گل‌ها استفاده می‌کند. عطر درمانی از طریق ایجاد ارتباط بین حس‌های بویایی و دستگاه کناری مغز می‌تواند تاثیر مثبتی بر خلق و خو و احساسات بگذارد. استوقدوس و لیمو دو تا از محبوب‌ترین روغن‌های استفاده شده برای رفع استرس و ریلکسیشن هستند. در یک ماساژ عطر درمانی، روغن فرّار در “روغن حامل”- یک روغن کمی معطّر یا بدون رایحه- قرار داده می‌شود که برای کار بر روی پوست از امنیت لازم برخوردار است. وقتی روغن ماساژ از طریق اصطکاک ماساژ گرم می‌شود، رایحه‌ی روغن فرّار هوا را پُر می‌کند.

 

تمرین یوگا برای آرامش اعصاب

تمرین یوگا برای آرامش اعصاب را آزمایش کنید.

3- یوگا را آزمایش کنید.

حالت‌‌های احیا کنندگی یوگا همچون حالت کودک یا حالت جسد می‌تواند از طریق کمک به تمرکز بر روی تنفس خود و ارتقای آرامش جسمی استرس را برطرف کند. حالت‌هایی همچون حالت عقاب از طریق تمرکز بر روی تعادل به هنگام کشیدن شانه‌ها و کمر به از بین بردن استرس کمک می‌کند.

 

با رقصیدن می توانیم اعصاب خود را آرام کنیم

رقصیدن روش مناسب دیگری برای آزاد کردن اندورفین و آرام کردن اعصاب خود است.

 

4- رقصیدن تنها یا با شریک خود را امتحان کنید.

رقصیدن روش مناسب دیگری برای آزاد کردن اندورفین و آرام کردن اعصاب خود است. رقصیدن دارای مزایای سلامتی بسیاری است، از جمله تناسب جسمی بهتر و افزایش حافظه، اما به‌عنوان یک فعالیت اجتماعی ارزشمند نیز محسوب می‌شود. چه رقص را در کلاس یاد بگیرید و چه با شریک خود، شما در نوعی فعالیت اجتماعی درگیر می‌شوید و داشتن روحیه‌ی خوب معمولاً در میان رقصنده‌های اجتماعی مشترک است.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

روش ۳: با بهبود خلق و خوی خود اعصاب خود را آرام کنیم

  1. شروع به خندیدن کنید.
  2. وقتی احساس خشم و عصبانیت می‌کنید، بخندید.
  3. زبان بدن خود را به حالت اقتدار قرار دهید.

 

با خندیدن می توانیم اعصاب خود را آرام کنیم

چند دقیقه برای خندیدن ‌تنها یا با دیگران وقت بگذارید.

1- شروع به خندیدن کنید.

چند دقیقه برای خندیدن ‌تنها یا با دیگران وقت بگذارید. چه بواسطه‌ی یک ویدئوی 2 دقیقه‌ای از گربه‌ای باشد که شلوار پوشیده یا یک فیلم کمدی بلند، خندیدن دارای مزیت‌های بسیاری برای سلامتی انسان است. خندیدن اندام‌های بسیاری را تحریک می‌کند. وقتی می‌خندیم، اکسیژن بیش از حد معمول جذب می‌کنیم و این قلب، ریه‌ها و عضلات را تحریک می‌کند. خندیدن افکار مثبت را افزایش می‌دهد و به رفع استرس منتهی می‌شود. خود خنده خلق و خوی انسان را بالا می‌برد و وقتی با دیگران می‌خندید، به افزایش ارتباطات بین‌شخصی منتهی می‌شود.

 

خنده بر هردردی دواست

خنده می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهن شما را به‌ سمت افکار مثبت‌تر سوق دهد

2- وقتی احساس خشم و عصبانیت می‌کنید، بخندید.

وقتی دارای احساسات منفی عصبانیت یا خشم هستید، جدا کردن خود از آن سخت است. در این مواقع، تلاش کنید بخندید. در ابتدا ممکن است خنده مصنوعی به نظر برسد اما به چیزی فکر کنید که واقعاً باعث خنده‌ی شما می‌شود و پیوسته بر روی آن تمرکز کنید. خنده می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهن شما را به‌ سمت افکار مثبت‌تر سوق دهد و به بیرون آمدن شما از آن موقعیت کمک کند.

 

بهبود زبان بدن برای کنترل اعصاب

داشتن زبان بدن مقتدرانه و حاکی از اعتماد به نفس

3- زبان بدن خود را به حالت اقتدار قرار دهید.

داشتن زبان بدن مقتدرانه و حاکی از اعتماد به نفس می‌تواند به آرام‌تر شدن شما در هر موقعیتی کمک کند. برای مثال، به هنگام صحبت در یک جلسه، بر روی صندلی صاف بنشینید یا اگر ایستاده‌اید، صاف بایستید. اگر در حال بستن یک قرارداد هستید، با نحوه‌ی ایستادن، به جلو خم شدن و قرار دادن دستان خود بر روی میز در حالیکه به مشتری یا دیگران نگاه می‌کنید، نشان دهید در آن معامله حضوری فعال دارید.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

روش ۴: با رفع نگرانی‌های خود می‌توانید اعصاب خود را آرام کنیم

  1. آماده و سازماندهی‌ شده بودن کمک می کند اعصاب خود را آرام کنیم.
  2. با خود مثبت صحبت کنید.
  3. عجله نکنید.
  4. از خود اعتماد به نفس نشان دهید.
  5. از آسیب‌پذیر بودن نترسید.
  6. مخاطب خود را بشناسید.
  7. مسائل زندگی را متناسب با هم ببینید.

 

آمادگی سابق می تواند در کنترل اعصاب موثر باشد

آماده و سازماندهی‌ شده بودن در کنترل اعصاب موثر باشد

1- آماده و سازماندهی‌ شده بودن کمک می کند اعصاب خود را آرام کنیم.

رفتن به یک مصاحبه‌ی شغلی یا صحبت در برابر جمع می‌تواند استرس‌زا باشد. اگر آماده نباشید و دقیقاً ندانید چه‌ چیزی می‌خواهید بگویید یا چه کاری می‌خواهید انجام دهید، استرس بیشتری به شما تحمیل خواهد شد. زمانی را به نوشتن سخنرانی خود یا آماده کردن جواب به سوالات یک مصاحبه‌ی نوعی اختصاص دهید. قبل از رفتن به مصاحبه یا سخنرانی در برابر جمع خود را آماده کنید. بدانید رزومه‌ی خود را کجا قرار می‌دهید و آماده‌ی تحویل آن به مدیر استخدامی باشید.

 

با تائید توانایی‌هایتان، به خود رای اعتماد بدهید.

مثبت بودن و مثبت اندیشی یکی از راه های آرامش اعصاب است

2- با خود مثبت صحبت کنید.

با تائید توانایی‌هایتان، به خود رای اعتماد بدهید. به خود بگویید: “من می‌توانم این کار را انجام دهم.” به خود بگویید دارای اعتماد به نفس برای انجام هر کاری هستید. دادن افکار مثبت به خود به مسدود کردن افکار منفی در ذهن و در نتیجه آرامش اعصاب کمک می‌کند.

 

عجله نکنید

انجام کارها با آرامش و بدور از عجله می توان بر آرام کردن اعصاب موثر باشد

3- عجله نکنید.

دادن زمان کافی به خود برای رفتن به یک مصاحبه یا یک مدرسه‌ی جدید به آرام شدن اعصاب کمک می‌کند. مسیر دقیق رفتن خود را مشخص و هر نوع تاخیری را پیش‌بینی کنید. چند دقیقه زودتر از محاسبات خود خانه را ترک کنید تا در آخرین دقیقه با عرق مجبور به رفتن نشوید.

 

اعتماد بنفستان را تقویت کنید

برای تسلط بر اعصاب خود اعتماد بنفستان را تقویت کنید

4- از خود اعتماد به نفس نشان دهید.

وقتی در موقعیت با استرس بالا قرار می‌گیرید، احتمالاً به‌سادگی عصبی و مضطرب می‌شوید و توانایی‌های خود را زیر سوال می‌برید. با داشتن اعتماد به نفس، می‌توانید با آرامش از پس یک موقعیت استرس‌زا بربیایید. اگر احساس می‌کنید دستان‌تان می‌لرزد، سفت کردن عضلات ران خود را آزمایش کنید. این به هدایت انرژی از دستان خود کمک می‌کند.

 

از آسیب‌پذیر بودن نترسید.

آسیب پذیر بودن طبیعی است نترسید

5- از آسیب‌پذیر بودن نترسید.

به‌ ویژه در صحبت در مقابل جمع، بخاطر داشته باشید مخاطبان شما می‌خواهند جنبه‌ی انسانی شما را ببینند. بخشی از گفتار خود را به آسیب‌پذیری‌های خود مرتبط کنید. این باعث می‌شود شما با مخاطب‌تان ارتباط بیشتری برقرار کنید.

 

 

مخاطب خود را بشناسید. 

شناخت مخاطب می تواند به آرامش شما کمک کند

6- مخاطب خود را بشناسید. 

شناخت مخاطب خود برای آرام کردن اعصاب در یک مصاحبه‌ی شغلی یا سخنرانی ضروری است. وقتی مخاطب شما می‌فهمد درباره‌ی چه‌ چیزی صحبت می‌کنید، واکنش مثبت‌تری نشان می‌دهد و در نتیجه، اضطراب شما کاهش پیدا می‌کند. چند تحقیق بر روی مخاطب خود انجام دهید تا بدانید چه چیزی دوست دارد بشنود. برای مثال، بفهمید با چه کسی قرار است مصاحبه کنید و موقعیت فعلی او چیست.

 

مسائل زندگی را متناسب با هم ببینید.

با متناسب دیدن امور زندگی، سطح استرس خود را کاهش دهید.

7- مسائل زندگی را متناسب با هم ببینید.

بله، مصاحبه، سخنرانی یا رقابت برای شما مهم است. اما این احتمالاً تنها مصاحبه‌ی شغلی کل زندگی شما نخواهد بود. با متناسب دیدن امور زندگی، سطح استرس خود را کاهش دهید. l از اشتباهات خود آزرده‌ خاطر نشوید. همه اشتباه می‌کنند، به‌ ویژه اگر در موقعیت جدیدی قرار بگیرند. این اشتباهات می‌تواند به فرصتی برای یادگیری تبدیل شود. اگر شغلی را بدست نیاوردید، مصاحبه‌ی شغلی خود را به‌ عنوان یک تجربه در نظر بگیرید و دوباره تلاش کنید.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

روش ۵: با ایجاد آرامش از طریق ارتباط اعصاب خود را آرام کنیم

  1. با دوستی تماس بگیرید.
  2. یک حیوان خانگی را بغل کنید.
  3. برای اینکه اعصاب خود را آرام کنیم پیش مشاور بروید.

 

ارتباطات و صحبت کردن با دیگران برای بدست آوردن آرامش

صحبت کردن درباره‌ی آنچه شما را آزار می‌دهد کمک می‌کند تا آن مشکل را راحت‌تر برطرف کنید.

1- با دوستی تماس بگیرید. 

صحبت کردن درباره‌ی آنچه شما را آزار می‌دهد یا باعث بروز استرس در شما شده است، کمک می‌کند تا آن مشکل را راحت‌تر برطرف کنید. گرفتن بازخورد از دوست یا شخصی که دوستش دارید، می‌تواند آن مشکل را عادی کند و باعث شود احساس تنهایی کمتری کنید. مطمئن شوید شخص مناسبی را برای صحبت کردن انتخاب می‌کنید؛ اگر استرس شما از یک مشکل خانوادگی می‌آید، با یک دوست نزدیک و مورد اعتماد خود صحبت کنید.

 

ارتباط با حیوانات

رتباط با حیوانات می تواند در ایجاد آرامش اعصاب شما را یاری نماید

2- یک حیوان خانگی را بقل کنید.

بازی کردن با سگ یا گربه می‌تواند سطوح سروتونین و دوپامین را بالا ببرد. سروتونین و دوپامین دو ماده‌ی شیمیایی موجود در اعصاب هستند که خلق و خوی انسان را بالا می‌برند و احساس شعف و شادی در انسان ایجاد می‌کنند. فقط چند دقیقه نوازش کردن حیوان خانگی خود می‌تواند فشار خون و ضربان قلب شما را کاهش دهد.

 

کمک گرفتن از مشاور و روانشناس

کمک گرفتن از مشاور و روانشناس برای بدست آوردن آرامش

3- برای اینکه اعصاب خود را آرام کنیم پیش مشاور بروید.

اگر دارای استرس هستید یا در کنترل احساسات خود دچار مشکل هستید، ملاقات با یک مشاور و صحبت درباره‌ی آنچه اذیت‌تان می‌کند، مفید می‌باشد. بیمه‌ی سلامت خود را چک کنید و ببینید آیا برنامه‌ی درمانی شما را پوشش می‌دهد یا نه.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

روش ۶: با تغییر عادت‌های سلامتی خود در طولانی مدت می‌توانید اعصاب خود را آرام کنیم

  1. برای اینکه اعصاب خود را آرام کنیم کمی ورزش کنیم.
  2. غذاهای مقوی مصرف کنید.
  3. آب کافی بنوشید.
  4. با استراحت کافی اعصاب خود را آرام کنیم.

 

ورزش کنید

برای اینکه اعصاب خود را آرام کنیم کمی ورزش کنیم.

1- برای اینکه اعصاب خود را آرام کنیم کمی ورزش کنیم.

دویدن، انجام چند حرکت ورزشی و برداشتن وزنه از طریق آزاد کردن اندورفین به برطرف کردن استرس کمک می‌کند. اندورفین ماده‌ی شیمیایی در مغز است که خلق و خو را بالا می‌برد، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و درد جسمی را از بین می‌برد. ورزش باعث می‌شود  احساس کنیم در کنترل موقعیت خود هستیم، حتی اگر نتوانیم چیزهایی را که باعث بروز استرس در ما شده است، کنترل کنیم.

 

تغذیه سالم

تغذیه با غذاهای مقوی و سالم جهت تقویت اعصاب

2- غذاهای مقوی مصرف کنید.

خوردن غذاهای مناسب نه فقط می‌تواند به ما احساس رضایت بدهد، بلکه همچنین به بالا بردن خلق و خوی ما نیز کمک می‌کند. وقتی دچار استرس می‌شویم، بدن هورمون‌هایی ترشح می‌کند که بر خلق و خو تاثیرگذار است. غذاهایی که دارای ویتامین B و اسید فولیک هستند، به مبارزه با استرس کمک می‌کنند چون این مواد معدنی برای تولید سروتونین- ماده‌ی شیمیایی ارتقاءدهنده‌ی مغز ما – مورد نیاز هستند. مصرف برخی از مواد غذایی زیر را آزمایش کنید:

  • میوه‌ی قره‌قاط غنی از ویتامین C است- ویتامین C با استرس در بدن مبارزه می‌کند. میوه‌ی قره‌قاط را می‌توانید به‌تنهایی یا در کنار منابع غذایی دیگر مصرف کنید.
  • خوردن چند بادام خام می‌تواند به از بین بردن استرس کمک کند. بادام خام غنی از منابع ویتامین B2 و E است که همچون ویتامین C با رادیکال‌های آزاد مرتبط با استرس و بیماری مبارزه می‌کند.
  • مارچوبه هم غنی از ویتامین B و هم غنی از اسید فولیک است. این گیاه غنی از فیبر برای مصرف در سالاد و پاستا مناسب است.

 

نوشیدن آب کافی

از دست دادن آب بدن می‌تواند باعث شود بدن شما با کارایی کمتری عمل کند

3- آب کافی بنوشید.

از دست دادن آب بدن می‌تواند باعث شود بدن شما با کارایی کمتری عمل کند و می‌تواند احتمال اضطراب یا حتی وحشت‌زدگی را افزایش دهد. هر روز 13-9 فنجان مایعات مصرف کنید. برخی از این مایعات را می‌توان از میوه‌ها و سبزیجات با غلظت آب بالا بدست آورد.

 

خواب کافی شبانه استرس را از بین می‌برد.

خواب کافی در آرام کردن اعصاب تاثیر مهمی دارد

4- با استراحت کافی اعصاب خود را آرام کنیم.

بدن برای احیای خود و ریلکس کردن عضلات به زمان نیاز دارد. داشتن خواب کافی شبانه استرس را از بین می‌برد. 8-7 ساعت خواب شبانه داشته باشید. اگر در خوابیدن دچار مشکل هستید، قبل از رفتن به خواب یک حمام داغ یا گوش کردن به یک موسیقی آرامش‌ بخش را آزمایش کنید.

 

 

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید.

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

https://t.me/aramgroup 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

اینستاگرام  

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

 

مطالب مرتبط
دیدگاهها

1 دیدگاه