دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

کاشف تلقین و اسرار آن (زندگی و کشف‌ های بزرگ امیل کوئه)

کاشف تلقین و اسرار آن (زندگی و کشف‌ های بزرگ امیل کوئه)

کاشف تلقین به خود، دانشمندی فرانسوی به نام امیل کوئه است. او قدرت تلقین را کشف کرد. امیل کوئه، مشهورترین تجربه‌گر هیپنوتیزم و تلقین در تاریخ هیپنوتیزم بود. او در قرن نوزدهم میلادی در فرانسه متولد شد و به عنوان “پدر تلقین” شناخته می‌شود. کوئه به عنوان یک هیپنوتیزور برجسته شهرت یافت و بسیاری از تجربیات هیپنوتیزم را انجام داد.

او از اولین افرادی بود که مفاهیم تلقین و تاثیر ذهن بر وضعیت جسمانی فرد را مورد بررسی قرار داد. کوئه برای اولین بار نشان داد که می‌توان با استفاده از تلقین و هیپنوتیزم بر روی شخصیت و رفتار فرد تاثیر گذار بود. او به ارتقاء دانش در حوزه هیپنوتیزم و تلقین بسیار کمک کرد و ابزارهای مهمی برای مطالعه عمیقتر مفهوم‌ های ذهنی و روانی ارائه داد.

داستان کشف تلقین

امیل کوئه، کاشف تلقین و علم‌ آموز معروف فرانسوی، به عنوان یکی از پیشوایان در زمینه‌ی تلقین به شمار می‌رود. او در قرن نوزدهم در فرانسه زندگی می‌کرد و به‌عنوان یک پزشک و فرهنگ‌آموز موفق شناخته می‌شد. کوئه به بررسی و تحقیق در زمینه تلقین و تأثیرات آن بر رفتار و ذهن انسان می‌پرداخت.

او به‌ ویژه به بررسی تکنیک‌ها و روش‌هایی که می‌تواند تأثیر گذاری تلقین را افزایش دهد، مشغول بود. کوئه نه‌ تنها اطلاعات تجربیات خود را جمع‌ آوری کرد بلکه نظریه‌هایی هم ارائه داد که به بهترین نحوه از تلقین در فرایند درمان و تحول فردی استفاده می‌شود. ارثیه علمی امیل کوئه در زمینه تلقین هنوز هم به‌ عنوان یک منبع ارزشمند در علوم رفتاری محسوب می‌شود.

یک روز پسر 13 ساله او دیر از خواب بیدار می شود و بدین جهت مورد سرزنش و برخورد شدید پدر قرار می گیرد. عصر آن روز وقتی پسر کوئه از مدرسه به خانه بر می گردد؛ امیل متوجه می شود که هنوز اثر صحبت های صبح در چهره پسر مشخص است. مدتی بعد مجدد این ماجرا تکرار شد تا اینکه جرقه ای در ذهن کوئه پدید آمد.

او از خود این سئوال را پرسید که چرا اثر تنبیه یا تشویق از صبح تا عصر همان روز باقی می ماند. پس از تحقیق و آزمایش بسیار در این خصوص به این نتیجه رسید که انسان ها 10 الی 15 دقیقه بعد از خواب و به همین مقدار قبل از خواب رفتن در شرایطی قرار میگیرند که هر نوع فکر، حرف و تصویری را که در رویا یا واقعیت با ان مواجه شوند در طول روز عینا برای خود شبیه سازی می کنند.

همه افراد نوع بشر قبل و بعد از خواب به حالت رخوت و خواب آلودگی هیپنوتیزمی وارد می شوند؛ در این وضعیت پذیرش افزایش می یابد.از آنجا که نسل بشر هنگام صبح که از خواب بر می خیزند دچار رخوت و خواب آلودگی اند، پس بهترین زمان ارائه تلقین ها صبح زود می باشد.

داستان کشف تلقین توسط امیل کوئه کاشف تلقین یکی از لحظات برجسته تاریخ هیپنوتیزم است. او در دهه 1860 به عنوان یک مصرف‌ کننده شراب بود و تصمیم گرفت تا تجربه‌های مختلفی در زمینه هیپنوتیزم و تلقین داشته باشد. در یکی از تجربیاتش، او به یک خانم به نام مادام برنهارد پیشنهاد داد که تحت تاثیر هیپنوتیزم قرار گیرد. با استفاده از تکنیک‌های خاص هیپنوتیزم، کوئه کاشف تلقین موفق به وارد کردن مادام برنهارد به حالت خوابواره شد.

در زمانی که او در حالت خوابواره بود، امیل کوئه کاشف تلقین به او دستور داد تا یک چای سرد را به عنوان آب گرم و لذیذی نوشیده و واکنش‌ های او را مشاهده کرد. عجیب‌ ترین قسمت این داستان این بود که مادام برنهارد واقعاً به عنوان چای سرد به آب گرم تمایل نشان داد. این تجربه نشان داد که تلقین و تاثیر ذهن بر واقعیت می‌تواند بسیار قوی باشد و کسانی که تحت هیپنوتیزم قرار می‌گیرند، توانایی اجرای دستورات خلاقانه و غیرعادی را دارند.

امیل کوئه کاشف تلقین

امیل کوئه کاشف تلقین می باشد.

این تجربه به امیل کوئه کاشف تلقین کمک کرد تا به مفهوم تلقین و تاثیر ذهن بر رفتار و وضعیت جسمانی انسان‌ها پی ببرد. او به اثبات کند که هیپنوتیزم و تلقین نه تنها مرتبط با وضعیت ذهنی افراد هنگامی که در وضعیت خوابواره قرار می‌گیرند بلکه می‌توانند در وضعیت هوشیار نیز اثر گذار باشند. این کشف‌ها تأثیر زیادی بر روی توسعه روانشناسی و هیپنوتیزم داشته و مفهوم تلقین به عنوان یک مفهوم کلیدی در روانشناسی مورد توجه قرار گرفته است.

اصول سه گانه کوئه کاشف تلقین

امیل کوئه، کاشف تلقین و روانپزشک برجسته، اصول سه‌ گانه‌ای را که به نام او معروف است، مطرح کرده است. این اصول به تأثیر مستقیم بر روی تلقین و تأثیر گذاری در ذهن انسان‌ها می‌پردازند.

اصل اول خواب آلودگی است، “ترکیب قوی”، به توانایی ادغام عواطف، احساسات و تصاویر به منظور ایجاد تلقینات قوی اشاره دارد.

اصل دوم آرامش عضلانی، “تنوع موضوعی”، به ضرورت تغییر موضوعات و تنوع در تلقینات برای ایجاد تأثیرات بهتر در مغز اشاره دارد.

اصل سوم تمرکز فکری و خلا ذهنی، “پیشنهاد موجب”، تأکید دارد که تلقینات باید به شکل مثبت و موجب معنا پذیری باشند تا در ذهن فرد جا بیافتند.

این اصول که توسط امیل کوئه مطرح شده‌اند، به عنوان راهنمایی‌های کاربردی برای استفاده مؤثر از تلقین در حوزه‌های مختلف از جمله روان درمانی و بهبود عملکرد ذهنی مورد توجه قرار گرفته‌اند.

امیل کوئه پس از تحقیق و آزمایش یر روی افراد و حالات گوناگون آنان به این نتیجه رسید که این سه حالت پیش از بیدار شدن از خواب به انسان دست میدهد چرا که در صبح هنگام انسان هم خواب آلود هم ریلکس و هم در حالتی از تمرکز فکری و ذهنی میباشد.

پس از اعلام این نتیجه روز به روز به مشتریان و بیماران امیل كوئه اضافه شد او هر روز بیماران را در سالنی جمع می كردوبه انها اموزش میداد كه چگونه در ضمیر ناخوداگاه خود نفوذ كنند و تلقین های عملی و كاربردی لازم را بر لوح ضمیر نفس یا خویشتن خویش نقش زنند او می گوید: مهم این است كه تلقین ها وارد ناخوداگاه شوند بعد از ان دیگر كاری نكنید بلكه منتظر معجزات درمانی باشید.

قوانین کوئه:

کوئه کاشف تلقین پس از گذشت حدود 20 سال تحقیق در خصوص تلقین های هیپنوتیزمی به قوانین سه گانه زیر دست یافت:

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

1. قانون توجه و تمرکز کاشف تلقین

زمانی که ذهن در مدت مدیدی بر روی موضوعی متمرکز شود آن موضوع بتدریج جنبه واقعی پیدا می کند.

.2قانون اثر متضاد کاشف تلقین

مادامی که در خیال خود ببینید که قادر به انجام کاری نیستید

تفکر منفی + کوشش بیشتر = موفقیت کمتر.

3. قانون اثر احساسی عاطفی کاشف تلقین

پندار قویتر از تلقین است. زمانی که یک تلقین از روی اشتیاق و احساسهای عاطفی درون باشد و همراه با تصاویر ذهنی باشد. این تلقین قویتر از سایر افکار و القائات ظاهر شده و بر دیگر افکار غلبه پیدا می کند.

کاشف تلقین کیست

پندار قویتر از تلقین است.

تلقین چیست؟

تلقین همانند بذری است که در خاک وجود انسان ها کاشته میشود. اگر به موقع به آبیاری و باغبانی آن بپردازیم، از آن دانه کوچک کم وزن درخت قطور و تنومندی ایجاد خواهیم کرد که با بالا رفتن از آن درخت از فراز قله های موفقیت خواهیم گذشت. تلقین همانند تیغ جراحی است که تنها افراد متخصص بهترین بهره برداری را از آن به عمل می آورند. اگر تلقین به نفس در مدت زمانی طولانی مثلا چند ماه (3 الی 4) ادامه داشته باشد بعد از تاثیر گذاری ناخودآگاه در پی بدست آوردن موارد ذکر شده در تلقینات بر می آید؛ در آن موقع زمانی است که اعجاز ناخودآگاه را میبینیم.

جمله ابدائی کوئه” کاشف تلقین

“من هر روز از هر جهت بهتر و بهتر می شوم”” تلقین یکی از مهمترین مهمترین و مهمترین رموز موفقیت است.

روش هاي كوئه در دهه 1920 شهرتي جهاني پيدا كرد من هر روز از هر جهت بهتر و بهتر مي شوم اميل كوئه پرده از بزرگترين راز قرن در خصوص هيپنوتيزم برداشته و بيان كرد كه قدرت عامل باعث ايجاد يك حالت هيپنوتيزمي نيست بلكه مهم تر از ان مشاركت همكاري و پذيرش بي چون و چراي تلقين هاي از طرف ازمودني مي باشد و همچنين عقيده دارد كه هيپنوتيزم چيزي نيست جز مجموعه اي از تلقين به نفس و تلقين به نفس نيز در اصل همان هيپنوتيزم مي باشد.

اگر انديشه اي براي مدت مديد در ذهن باقي بماند فرد ان را واقعي فرض كرده و حاضر نيست هيچ گونه مطلبي بر خلاف ان را قبول نمايد از ديد روان شناسي هر گاه افراد نوع بشر تمام ظرفيت فكري خود را بر روي عقيده اي متمركز سازند و هر روز بر وسعت دامنه ان بيافزايند اين اعتقاد ان شخص در جهان بيرون جنبه واقعي پيدا خواهد كرد.

افکار شما را دوست داریم لطفاً در مورد مقاله کاشف تلقین نظر بدهید

برای نظر دادن شما بسیار احترام قائلیم. ما اینجا در موسسه تجسم خلاق دوست داریم نظرات، پیشنهادات، افکار و سوالاتی که در زمینه های درمانی برایتان پیش می آید را بدانیم بدین منظور برای ارتباط بهتر با شما عزیزان به بهترین نظراتی که در این مقاله کامنت گذاری گردد، فایل موسیقی چاکراها برای مدیتیشن به عنوان رسم سپاسگزاری تقدیم شما عزیزان می گردد.

🔻چگونه می توانم در  این دوره درمانی شرکت کنم ؟🔺

✔️ در هیپنوتیزم درمانی چه اتفاقی رخ می دهد؟

✔️ با خود هیپنوتیزم چه بیماری هایی درمان می شود؟

✔️ فرق خود هیپنوتیزم و دگر هیپنوتیزم چیست؟

اگر که دوست دارید که بر روی ضمیر ناخودآگاه خود کار کنید و بتوانید آنرا اصلاح نمائید برای اصلاح و درمان ضمیر ناخودآگاه خود می توانید از هیپنوتیزم استفاده نمائید. هیپنوتیزم می تواند تصورات و دنیای درونی ما را به کلی از طریق تصورات خودمان تغییر می دهد هیپنوتیزم به ما اجازه می‌دهد تا هدف ایده‌ آلی را همچون افزایش نیروی مغز به ذهن نیمه خودآگاه خود ارائه دهیم که آن هم این تلقین را به حقیقت تبدیل می‌کند. ظاهراً این تغییرات به تنهایی رخ می‌دهد.

استعداد و آمادگی هر شخص برای هیپنوتیزم بستگی به انگیزه او دارد. شخص باید برای ایجاد آمادگی عاطفی که ادراک او را تغییر می‌دهد، شرایط لازم را داشته باشد. برخی افراد دوست دارند که از هیپنوتیزم استفاده کنند ولی نگرانی و ترس آنها مانع از بهره بردنشان از این روش می شود برای آن دسته از عزیزانی که تمایل دارند که هیپنوتیزم را یاد بگیرید و از آن برای کار بر روی ضمیر ناخود آگاه خود بهره ببرند می توانند در دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم شرکت نمایند. و برای آن دسته از کسانی که تمایل به هیپنوتیزم دیگران دارند می توانند از در دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم شرکت کنید.

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

 

مطالب مرتبط

اثر خارق العاده تلقینات بر روی افراد و سلامتي

اثر خارق العاده تلقینات بر روی افراد و سلامتي حرف و تلقین مانند داروها ...

هیپنوتیزم و قدرت خارق العاده تلقین

هیپنوتیزم و قدرت خارق العاده تلقین یك زنداني كه قصد فرار داشت بطور مخفيانه خود ...

تکنیک های تلقین برای تمرکزوتقویت حافظه

تکنیک های تلقین برای تمرکزوتقویت حافظه انسان موجودی تلقین پذیر میباشد و تلقین پذیری یکی ...

تلقین چیست؟

تلقین چیست؟ روانشناسی | تلقین چیست؟ القاء یک حالت, یک رفتار, یک کلام به خود ...

تاريخچه مختصري در مورد تلقين و كاشف تلقين

تاريخچه مختصري در مورد تلقين و كاشف تلقين كاشف تلقين به خود دانشمندي فرانسوي به ...

قدرت خارق العاده تلقين

قدرت خارق العاده تلقين براي آنكس كه ايمان دارد ناممكن وجود ندارد چند نمونه فراموش ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه