دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

تعریف چشم سوم چیست؟ چگونه با چشم سوم به ماورا برسیم؟

تعریف چشم سوم: چگونه به ماورا برسیم؟

تعریف چشم سوم چیست به عنوان یک مفهوم روحانی و متافیزیکی در ادب و فرهنگ مختلف وجود داشته است، و تعریف چشم سوم ممکن است از یک منظر به دیگر تغییر کند. در کل، چشم سوم به مفهومی از دیدگاه ذهنی و روانی اشاره دارد که نشان‌ دهنده پنهان و پیشروی در فهم و آگاهی از دنیای اطراف و همچنین خودآگاهی شخصیت انسان است. این مفهوم معمولاً در مراجع مذهبی، فلسفی، و روانشناسی به‌ کار می‌رود.

تعریف چشم سوم چیست

فهرست مطالب مقاله

تعریف چشم سوم در مفهوم متافیزیکی به عنوان نقطه اتصال انسان به جهان های معنوی یا نهان تعبیر شود. این می‌تواند به عنوان یک پیش‌ آگاهی عمیق یا قدرتی پنهان برای درک دنیایی فراتر از تجربیات حسی انسان تعبیر شود. تعریف چشم سوم در دین‌های مختلف به عنوان نمادی از ارتباط با اهریمنی یا معنویت و روحانیت تعبیر شود.

تعریف چشم سوم در روانشناسی و روانپزشکی به عنوان نقطه‌ای برای آگاهی از جنبه‌های عمیق تر و نهان تر ذهن و روان شناختی شخصیت انسان اشاره دارد. بنابراین، تعریف چشم سوم ممکن است به تفاوت‌های فرهنگی، فلسفی و مذهبی و همچنین در زمینه‌های متعددی بستگی داشته باشد.

تعریف چشم سوم همان بخش پیشین چاکرای ششم است

چاکراها کانون‌های انرژی در حوزه‌ی انرژی‌های ماورایی انسان (هاله نورانی انسان) می‎ باشند. چاکراها مسؤول تبادل انرژی بین هاله‌ی انسان و هاله‌ی کیهان و همچنین مسؤول متعادل کردن انرژی در سطوح مختلف هاله می‎ باشند.

چشم سوم همان بخش پیشین چاکرای ششم است. چاکراها کانون‌های انرژی در حوزه‌ انرژی‌های ماورایی انسان (هاله‌ی نورانی انسان) می‎ باشند. چاکراها مسؤول تبادل انرژی بین هاله‌ انسان و هاله‌ کیهان و همچنین مسئول متعادل کردن انرژی در سطوح مختلف هاله می‎ باشند.

هاله‌ نورانی انسان میدانی از انرژی‌های بسیار لطیف است که دور تا دور بدن را به صورت یک تخم مرغ احاطه کرده است. هاله‌ نورانی در حالت معمولی احساس و ادراک نمی‎شود ولی به کمک چشم سوم قابل رؤیت است.

تعریف چشم سوم چیست

چشم سوم همان بخش پیشین چاکرای ششم است.

 

تعریف چشم سوم: چاکراها

به دو نوع اصلی و فرعی تقسیم می‎ شوند. چاکراهای اصلی هفت عدد می‎ باشند و در راستای مغز و نخاع قرار می‎گیرند. این چاکراها به ترتیب از پایین به بالا با شماره ‎های یک تا هفت نام‎گذاری می‎ شوند. چاکراهای شماره‌ی یک و هفت یک قسمتی و چاکراهای شماره‌ی دو تا شش دو قسمتی می‎ باشند، بطوری که یک قسمت آنها در جلوی بدن و قسمت دیگر آنها در پشت بدن قرار می‎گیرد.

به عبارت دقیق‌تر چشم سوم دارای دو قیف انرژی (در جلو و پشت) می‌باشد، در هر یک از این قیف‌های انرژی دو قیف فرعی وجود دارد، به همین دلیل آجنا به «گل نیلوفر» تشبیه شده است. در ادبیات و عرفانِ شرق چاکرا به «گل نیلوفر آبی» تشبیه شده است، پس گل نیلوفر سنبل و نماد چاکرا است و تعداد گلبرگهای آن بیانگر تعداد قیف‌های فرعی هر چاکرا می‌باشد. چاکرای ششم (چشم سوم) مهم‌ترین، شناخته شده ‎ترین و مورد توجه‎ ترین چاکرا است.

تعریف چشم سوم یا چاكرای ششم (چشم سوم چیست)

در تعریف چشم سوم  یا چاکرای ششم مهمترین، شناخته شده ‎ترین و مورد توجه ‎ترین چاكرا است. چاكرای ششم، مرکز فرماندهی ناظر بر چاکراهای دیگر و مسؤول نظارت بر ذهن است. این چاکرا، پل ارتباطی ابعاد فیزیک و متافیزیک انسان می‎‎باشد. بخش جلویی چاکرای ششم مسئول تجسم فکری و توانایی تجسم و اندیشه کردن است. به عبارت دیگر قابلیت تصویر سازی و درک مفاهیم ذهنی به این بخش مربوط است.

این بخش هم‌ چنین فرمول‎ بندی کردن ایده ‎ها و ادراک نیازهای روحی و روانی را بر عهده دارد. توانایی پیگیری و اجرای طرحها و توانایی به فعالیت درآوردن افکار، به بخش پشتی چاکرای ششم مربوط می‎شود به عبارت دیگر، انجام اعمالی که سبب تجلّی مادی اندیشه‎ ها در جهان فیزیکی می‎ گردد، بر عهده بخش پشتی این چاکرا می‎باشد. به‌ طور خلاصه می‎توان گفت: بخش جلویی چاکرای ششم مسئول طراحیِ افکار و بخش پشتی آن مسؤول اجراِ اعمال می‎باشد.

تعریف چشم سوم و تمرینات چشم سوم چیست

راه های بسیاری برای فعالسازی چشم سوم تعریف شده است بعضی از این راه را می توانید به راحتی انجام دهید اماباید بدانید هیچوقت نباید چشم سوم خود را به زود باز کنید چرا که ممکن است از عوارض و خطرات آن رنج ببرید پس دقت داشته باشید قبل از انجام هر کاری با متخصص این حوزه مشورت نموده و مراحل انجام آن را با صبر و حوصله انجام دهید.

فعال‌سازی چشم سوم با ماساژ و تحریک بین دو ابرو

یک روش برای فعال‌سازی چشم سوم، استفاده از ماساژ بین دو ابرو با انگشتان دست است. برای انجام این کار، ابتدا انگشت سبابه‌ی خود را بین دو ابرویتان قرار دهید و به مدت حدود ۵ تا ۱۰ ثانیه به سمت مخالف عقربه‌های ساعت آن را چرخانید. پس از دو هفته انجام این روش، چاکرای چشم سوم شما تحریک می‌شود و شما تغییراتی در این منطقه احساس خواهید کرد.

پس از توجه به تغییرات ملموس، چشمان خود را ببندید و تصور کنید که در فضای بین دو ابروی خود یک چشم دیگر وجود دارد که می‌تواند به سمت‌های مختلف و نیز به نوک بینی حرکت کند. پس از مدتی اجرای این روش، چشم سوم شما تحریک می‌شود و باز می‌شود. این به شما این امکان را می‌دهد که تجربیات و احساسات خارق‌العاده‌ای را تجربه کنید.

فعال سازی چشم سوم با انجام مراقبه و تعریف چشم سوم

این تکنیک به افراد آگاه از چاکرای چشم سوم ارائه می‌شود و معمولاً توسط افرادی که ورزش و نرمش منظم دارند، آسان قابل اجراست. ذکر مناسب برای باز کردن چشم سوم در حالت مراقبه یا وضعیت آلفا، تکرار و تمرکز بر روی واژه “اووومممممم” است. بنابراین، در زمان مراقبه، سعی کنید این ذکر را هم بیان کنید تا تسلط بیشتری بر چشم سوم خود پیدا کنید.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

فعال سازی چشم سوم با استفاده از رنگ‌های آبی، بنفش و نیلی داخل خانه

هر یک از چاکراهای بدن دارای یک رنگ خاص هستند. در این میان، چاکرای سوم دارای رنگ نیلی یا بنفش می‌باشد. برای فعال کردن چاکرای سوم، می‌توانید محیط منزل یا محل کار خود را با رنگ‌های آبی، بنفش و نیلی پر کنید. این کار به تقویت و فعال کردن چاکرای ششم یا چشم سوم کمک می‌کند.

فعال سازی چشم سوم با انجام تمرینات یوگا

ورزش یوگا می‌تواند یکی از راه‌های باز کردن چاکرای سوم باشد. در یوگا، حرکاتی انجام می‌شود که برای باز کردن و فعال‌سازی چشم سوم بسیار مفید هستند. این حرکات شامل تمرینات تنفسی، تمرکز و حرکات بدنی می‌شوند. اگر می‌خواهید از یوگا برای فعال‌سازی این چاکرا استفاده کنید، می‌توانید به تمرینات مانند “قهرمان نشسته”، “کودک”، “سگ رو به پایین”، “ایستادن و خم شدن به جلو” و “ایستادن بر روی شانه‌ها” رجوع کنید. سعی کنید عملکرد متابولیکی خود را با انجام تمرینات یوگا بهبود بخشید تا بتوانید انرژی بیشتری به چشم سوم خود هدایت کنید.

فعال سازی چشم سوم با تمرین تمرکز و تعریف چشم سوم

تمرکز و تمرین روی این مهارت یکی از عوامل مهم برای باز کردن و فعال‌سازی چاکرای سوم است. در این روش، شما باید تمرکز خود را بر روی امواج ذهنی خود قرار دهید. این می‌تواند با تصویرسازی آغاز شود، به تصور بیاورید که چشم سوم شما باز است و سپس به مدت چند دقیقه با چشمان بسته تمرکز کنید و تمرین کنید.

در گذشته، مردم برای باز کردن چشم سوم به مناطقی نظیر جنگل، بیابان و کوهستان می‌رفتند و در آنجا ریاضت می‌کشیدند. این تمرین توسط هنرجویان یوگا هم انجام می‌شود. اما اگر می‌خواهید این تمرین را در منزل انجام دهید، تحت نظر یک استاد ماهر تمرین کنید.

فعال سازی چشم سوم با استفاده از بو‌های معطر و خوشبو

تعریف چشم سوم – یکی دیگر از روش‌های برای فعال‌سازی چشم سوم استفاده از بو‌های معطر و خوشبو در محیط زندگیتان است. بنابراین، سعی کنید همیشه وسایل و لباس‌های خود را معطر کنید و حتی بدن خود را با استفاده از روغن‌های معطر خوشبو کنید. همچنین می‌توانید از روغن‌هایی نظیر بابونه رومی یا آلمانی، گریپ‌فروت و جوز هندی برای این منظور استفاده کنید.

فعال سازی چشم سوم با آینه

تعریف چشم سوم – استفاده از آینه یکی دیگر از روش‌های فعال‌سازی چشم سوم استفاده از آینه است. برای بازکردن چشم سوم با آینه، شما به یک مکان آرام با دیوار ساده نیاز دارید تا مقابل آن بنشینید. سپس آینه را رو به‌ روی خود بگیرید و تمرکز خود را بر روی مردمک چشمتان قرار دهید. بعد از تکرار این تمرین تا چندین بار، متوجه خواهید شد که تصویر چهره‌تان با گذشت زمان تغییر کرده و به هم می‌ریزد، حتی ممکن است تیره شود. احتمال دارد که در ادامه این تکنیک شما چهره فرد دیگری را ببینید، که البته تمام این علائم نشان‌ دهنده بازکردن چشم سوم شما خواهد بود.

تعریف چشم سوم چیست

بز کردن چشم سوم راه های متفاوتی درد اما هر روشی نیاز به تمرین و مداومت و صبر دارد.

فعال سازی چشم سوم با گیاه‌ خواری برای تقویت چشم سوم چیست

تعریف چشم سوم – در این روش، ما به تقویت چشم سوم با استفاده از مواد غذایی مناسب می‌پردازیم. شما می‌توانید به برنامه غذایی روزانتان میوه‌ها و سبزی‌ها با رنگ‌های بنفش و آبی اضافه کنید. به عنوان مثال، مصرف میوه‌هایی مانند بلک‌ بری یا آب انگور می‌تواند برای شما مفید باشد. همچنین، کشمش سیاه، بلوبری، بادمجان، سبزی‌ رنگین‌ کمان، آلو برقان و چغندر از میوه‌ها و نوشیدنی‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند چاکرای چشم سومتان را فعال کنید.

 

دکتر آرام طی دوره هایی که در تجسم خلاق برگزار می کنند این دوره را در طی 5 جلسه برگزار می نمایند. در طی این دوره شما با اصول علمی و عملی تله پاتی و حس ششم آشنا می شوید.

انجام تمرین های مربوط به این استعداد درونی را در شما تقویت می کند. در این دوره به شما دورشنوایی ، دوربینی ، دور حسی،  آموزش داده می شود.

در این دوره همچنین تله پاتی از طریق تکنیک های فرستندگی و ارسال پیام به شما آموزش داده می شود. گاهی اوقات افراد از این طریق می توانند پیشگویی انجام دهند.

این دوره شامل تکنیک ها و تمرین های صوتی و تصویری می باشد. کسانی که نمی توانند این دوره را در مرکز تجسم خلاق حضور داشته باشند می توانند از پکیج غیرحضوری دوره استفاده نمایند.

پکیج شامل فیلم های آموزشی و تکنیک های صوتی و جزوات آموزشی دکتر آرام می باشد. برای آگاهی از نزدیک ترین زمان برگزاری دوره تله پاتی و تقویت حس ششم با مرکز تجسم خلاق تماس بگیرید.

 

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط

چشم سوم واقعی چیست؟

چشم سوم واقعی چیست؟ فعال کردن چشم سوم طبق سنت های  یوگا از گذشته ...

تله پاتی استاد آرام: پنجره‌ای به رازهای انتقال افکار با دکتر آرام

تله پاتی استاد آرام یا تله پاتی به روش استاد آرام - تله‌ پاتی ...

پروتکل انرژی درمانی بیماری های ویروسی و کرونا

پروتکل انرژی درمانی بیماری های ویروسی درمان بیماری های ویروسی این درمان بر اساس کتاب های ...

7 کالبد 7 چاکرا

  [caption id="attachment_48100" align="aligncenter" width="420"] 7 کالبد 7 چاکرا[/caption]     انسان موجودی شگفت انگیز است. انسان تنها ...

7 نیلوفر آبی بدن یا چاکرا چیست ؟

چاکرا چیست چاکرا واژه‌ای سانسکریت به معنای چرخ است. چاکراها یا مراکز انرژی در حال ...

آشنایی با چاکرای ششم یا چاکرای پیشانی در بدن

چاکرای ششم یا چاکرای پیشانی یا چشم سوم -  مقدمه ای درباره چاکرای ششم ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه