دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

خود تلقینی چیست و چه نتیجه بر روی زندگی افراد دارد؟

خود تلقینی چیست و چه نتیجه بر روی زندگی افراد دارد؟

خود تلقینی چیست القا و تلقین پذیری در روانشناسی یک حالت، یک رفتار، یک کلام به خود یا کسی دیگر را تلقین گویند. کاشف تلقین، دانشمندی فرانسوی به نام امیل کوئه بوده است. امیل کوئه یک روز صبح، جمله ای سرزنش آمیز به پسرش گفت و دید تا پایان شب، هنوز آثار این جمله در پسرش دیده می شود.

همین موضوع او را مشتاق پیگیری در این مورد کرد و به این نتیجه رسید که انسانها 10 الی 15 دقیقه در صبح پس از بیدار شدن و 10 الی 15 دقیقه در شب، قبل از خوابیدن، دارای حالتی از سستی و خواب آلودگی هیپنوتیزمی می باشند که اگر در طول این مدت، اندیشه ای، تصویری و یا حرفی را چه در رویا چه در واقعیت ببینند یا بشنوند، به صورت ناخودآگاه، همان را برای خود در طول روز، شبیه سازی می کنند.

در حقیقت، هیپنوتیزم هم چیزی نیست جز مجموعه ای از تلقین ها به خود یا فرد دیگر. تلقین پذیری در روانشناسی اگر اندیشه ای برای مدت طولانی و پشت سر هم وارد ذهن شود، در ذهن می ماند و فرد آن را به صورت حقیقتی انکارناپذیر، تلقین می کند و دیگر حاضر نیست هیچ گونه مطلبی را برخلاف آن قبول کند. خود تلقینی چیست

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

تلقین پذیری در روانشناسی مثال بارز آن تفکراتی ست که از دوران کودکی در ذهن ما نقش بسته و زندگی ما را ساخته است. روانشناسان هم معتقدند هرگاه فردی تمام ذهنیت خود را بر روی اندیشه یا عقیده ای متمرکز کند و هر روز آن را تقویت نماید، این باور شخص، در جهان بیرون، جنبه واقعیت پیدا می کند. همه انسانها دارای استعداد تلقین پذیری هستند. خود تلقینی چیست

شاید بتوان گفت هیچ کس در جهان پیدا نمی شود که تلقین پذیر نباشد، ولی درجه تلقین پذیری در افراد متفاوت است. تلقین این قدرت را دارد که زندگی ببخشد یا زندگی را بگیرد. اگر تفکر کسی را عوض کنیم، زندگیش را عوض کرده ایم و کلید تغییر تفکر، کلام (تلقین) است. کلام به مرور زمان و با تکرار، وارد ضمیر ناخودآگاه شده و قسمتی از باور فرد می شود. خود تلقینی چیست

تلقین مثبت چیست؟ تلقین هم جنبه مثبت دارد و هم جنبه منفی.

گاهی اوقات دیگران با جملات و بیانات منفی خود، حالات منفی و ذهنیت بدی را در ما به وجود می آورند. پس باید هنگام مکالمه با دیگران کاملا آگاه باشیم. بدبینی نیز نوعی تلقین منفی است که اکثر اوقات به واقعیت می پیوندد. فرد آنقدر درباره مسئله مورد نظرش بدبینی به خرج می دهد تا بالاخره اتفاق می افتد در صورتی که شاید از اول اینطور نبوده. از دیگر تلقین های منفی می توان به ترس های بی مورد که در وجودمان است و اعتماد به نفس پایین اشاره کرد. خود تلقینی چیست

خود تلقینی چیست و چه نتیجه بر روی زندگی افراد دارد؟

خود تلقینی چیست ضمیر ناخودآگاه آدمی باور پذیر است و هر چیزی را که به آن گفته شود باور می کند و این قدرت تلقین است

تلقین منفی چیست؟ تلقین منفی نافذتر از تلقین مثبت عمل می کند.

پس باید مراقب کلامی که بر زبان می آوریم، کسانی که هم صحبت می شویم، جاهایی که میرویم و مطالبی که می خوانیم باشیم. در مقابل تلقین منفی، تلقین مثبت را داریم. تلقین مثبت باعث رهایی فرد از ترس، تنش و اضطراب می شود. خلاقیت را بالا می برد، به زندگی و شغل و هدف و انگیزه می بخشد، اشتیاق را در زندگی بیشتر می کند، عادات عصبی ناراحت کننده را برطرف می نماید، باعث افزایش  مهر و محبت به دیگران می شود و در نهایت امیدواری را بهبود می بخشد. تلقین مثبت، شما را به موفقیت می رساند. روانشناسان یکی از مهم ترین ارکان موفقیت را تلقین مثبت می دانند.

خود تلقینی چیست: برای تلقین مثبت باید نکاتی را در نظر داشت

1- تلقین باید به دفعات و کرات انجام شود.

2- هر چه تلقین زیباتر باشد بیشتر تاثیر دارد. می توانید شعرهای مثبت و امید بخش بخوانید، جملات زیبا در صحبت ها به کار برید.

3- تلقینی که توسط افراد مهم و افرادی که برایمان عزیز هستند بیان می شود اثرش بیشتر خواهد بود.

4- اگر تلقین را باور کنیم، سریع تر اثر می گزارد. خود تلقینی چیست

5- تاثیر تلقین در زمان آرامش بیشتر است. (هیپنوتیزم، مراقبه، ریلکسیشن)

6- در پانزده دقیقه شب ها قبل خواب و صبح ها بعد بیدار شدن، اثر تلقین سه برابر زمان های دیگر است. پس صبح را با جملات زیبا و امید بخش شروع کنید و شبها به امید روز بهتر دیگر به خواب روید.

7- برای اینکه جمله تلقینی بهتر و سریعتر اثر کند، می توانید آن جمله را حفظ کنید یا در جایی قرار دهید که چشمتان مدام به آن باشد (در قسمت دوم افکار منفی و جملات تاکیدی به آن اشاره کردم)

8- از جملات مثبت برای تلقین استفاده کنید. مثلا به جای اینکه بگویید نمی ترسم، بگویید من شجاع هستم.

9- جملات را به زبان حال بگویید. خود تلقینی چیست

10- در جملات تلقینی (تاکیدی)، باید احساس وجود داشته باشد.

کلمه درست، عامل نیرومندی است. اگر کلمات، کاملا بجا استفاده شوند، به سرعت برق هم بر جسم و هم بر روح اثر می گذارند (مارک توان)

افکار شما را دوست داریم لطفاً در مورد مقاله خود تلقینی چیست نظر بدهید

برای نظر دادن شما بسیار احترام قائلیم. ما اینجا در موسسه تجسم خلاق دوست داریم نظرات، پیشنهادات، افکار و سوالاتی که در زمینه های درمانی برایتان پیش می آید را بدانیم بدین منظور برای ارتباط بهتر با شما عزیزان به بهترین نظراتی که در این مقاله کامنت گذاری گردد، فایل موسیقی چاکراها برای مدیتیشن به عنوان رسم سپاسگزاری تقدیم شما عزیزان می گردد.

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط

تلقین در خواب: میانبری برای رسیدن به آرزوها

تلقین در خواب قدرت واژه ها را دست کم نگیرید یک کلمه یا جمله ...

تمرین تلقین: برای رسیدن به قدرت برتر ذهن

تمرین تلقین در یک اتاق نیمه روشن با قرائت کتاب که به تأنی و ...

نظریه تلقین در ارتباط تلقین و یادگیری چیست؟

نظریه تلقین - تلقین را می توان یک فرآیند روانشناختی دانست که در آنشخص ...

6 راه کار موثر برای تلقین مثبت چیست؟

تلقین مثبت چیست - تمام اعمال و رفتار ما نتیجه افکارما نمی باشد، به ...

قوانین تلقین راهی به فراسوی باور: قوانین 30 گانه تلقین

قوانین تلقین برای آشنایی با این قدرت شگفت انگیز و استفاده از این موهبت ...

ارتباط قدرت تلقین با نیروی شگفت انگیر باور انسان

قدرت تلقین - انسان موجودی تلقین پذیر می باشد و تلقین پذیری یکی از ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه