دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

رازهای تلقین چیست: کاشف این علم رازآلود چه کسی است؟

رازهای تلقین چیست: کاشف این علم رازآلود چه کسی است؟

تلقین چیست و کاشف تلقین کیست ؟ آدمی هر روز صبح با خود و دیگران صحبت می کند و این کار را تا انتهای روز و رفتن به بستر ادامه می دهد جالب اینجاست که این سخنان همواره تاثیر خود را می گذارند منتها ما خیلی اوقات اصلا توجهی به این موضوع نمی کنیم اصل هیپنوتیزم هم بر پایه همین صحبتهایی می باشد که به صورت پیشنهاد به فرد داده می شود و می توان را دگرهیپنوتیزم نامید و زمانی که فرد خودش مسئول القای تلقین می باشد حالت خود هیپنوتیزم صورت می گیرد. و اصل مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم اینکه این که تلقین چیست و اثرات آن بر ما چگونه برما نمود پیدا می کند با ما همراه باشید تا به این موضوع جالب و مهم بپردازیم.

تلقین چیست: علمی که از گذشته تا کنون به کار گرفته شده است

تلقین به عنوان یکی از مفاهیم روانشناسی و هیپنوتیزم مورد توجه زیادی قرار گرفته است و دارای کاربردهای فراوانی در زمینه‌های مختلف از گذشته تا به امروز بوده است. تلقین به معنای وارد کردن یا جلب تغییر در افکار، عقاید، و عملکرد انسان از طریق دستورها و تأثیرگذاری‌های ذهنی است. این مفهوم، تاریخچه طولانی‌ای دارد و از زمان‌های باستان تا به امروز مورد بررسی و بهره‌برداری قرار گرفته است.

تلقین چیست؟

در نهایت، تلقین به این معنا است که شما می‌توانید اعتقادات و مفاهیم مختلف را در ذهن خود و دیگران ایجاد کنید. با تمرین و تکرار تلقین‌ها، آنها به تدریج در ذهن ناخودآگاه تعبیه می‌شوند و می‌توانند تغییرات بزرگی را در رفتار و عقاید افراد ایجاد کنند. تلقین و هیپنوتیزم ابزارهای قدرتمندی هستند که می‌توانند به افراد در دستیابی به موفقیت و تغییرات مثبت کمک کنند.

تلقین همانند بذری است که در خاک وجود انسان ها کاشته می شود اگر به موقع به آبیاری و باغبانی ان بپردازیم  از ان دانه کوچک کم وزن درخت قطور و تنومندی ایجاد خواهیم کرد که با بالا رفتن از ان درخت از فراز قله های موفقیت خواهیم گذشت.

تلقین همانند تیغ جراحی است که تنها افراد متخصص بهترین بهره برداری را از ان به عمل می اورند. اگر تلقین به نفس در مدت زمانی طولانی مثلا چند ماه (3 الی 4) ادامه داشته باشد بعد از تاثیر گذاری بر ضمیر ناخودآگاه بصورت خودکار ناخودآگاه در پی بدست اوردن موارد ذکر شده در تلقینات بر می اید در ان موقع زمانی است که اعجاز ناخودآگاه را می بینیم من هر روز از هر جهت بهتر و بهتر می شوم این رو مطمئن باشید که تلقین قدرتی دارد که میتونه از شما انسان دیگری بسازید میتونه شخصیت وجودتان رو که سالهای دراز شکل گرفته رو در مدتی کم چنان تغییر بده  که باعث تعجب همگان بشه و میتونه شما رو به جائی از قله های موفقیت برساند برای دیگران باور نکردنی باشه و اینو بدانید که:

«تلقین یکی از مهمترین مهمترین و مهمترین رموز موفقیت است»

تلقین چیست و چه کسی این روش را کشف کرده است؟

تاریخچه کوتاهی از تلقین و کشف این روش رو اگر بخواهیم بیان کنیم باید گفت که کاشف تلقین یک دانشمند فرانسوی به نام امیل کوئه بود. او به تلقین، یعنی تاثیرگذاری روی ذهن انسان‌ها به وسیله کلمات و افکار، علاقه‌مند بود و این روش را کشف کرد. داستان کشف تلقین او بسیار جالب است.

یک روز، پسر 13 ساله امیل کوئه دیر از خواب بیدار شد. او به علت دیر بیدار شدن به شدت از پدرش سرزنش شد. وقتی پسر به خانه از مدرسه برگشت، امیل توجه کرد که هنوز اثر سخنان پدر در صبح زنده‌اش باقی مانده بود. این اتفاق چندین بار تکرار شد تا این که ایده‌ای در ذهن امیل کوئه شکل گرفت. او سؤالی از خود پرسید: چرا تأثیر تنبیه و تشویق صبح تا عصر روز باقی می‌ماند؟

بعد از تحقیقات و آزمایش‌های فراوان، امیل کوئه به این نتیجه رسید که انسان‌ها در 10 تا 15 دقیقه پس از بیدار شدن و همچنین قبل از خواب رفتن، در وضعیتی قرار می‌گیرند که هر چیزی که در ذهنشان وجود داشته باشد، از جمله افکار، کلمات، و تصاویر، در طول روز به طور مشابهی به واقعیت تبدیل می‌شود. افراد در این وضعیت وارد حالتی مشابه هیپنوتیزم می‌شوند. در این وضعیت، تاثیرپذیری افزایش می‌یابد.

کوئه توضیح می‌دهد که در این حالت هیپنوز، شخص نباید به طور واقعی به خواب فرو رود، بلکه باید تنها در وضعیت خواب‌آلودگی باشد. رمز هیپنوتیزم در این است که شخص فقط در حالت خواب‌ آلودگی باشد. چون بشریان هنگام بیدار شدن از خواب دچار خواب‌آلودگی هستند، بهترین زمان برای ارائه تلقین‌ها صبح زود است.

تلقین چیست و چه کسی این روش را کشف کرده است؟

کاشف تلقین یک دانشمند فرانسوی به نام امیل کوئه است

سه اصل اصلی امیل کوئه برای تلقین چیست:

1. اصل خواب‌ آلودگی تلقین چیست: این اصل به معنای ورود شخص به وضعیت خواب‌ آلودگی پیش از تلقین است.

2. اصل شلی و آرامش عضلانی تلقین چیست: این اصل بیان می‌کند که شخص در وضعیت تلقین باید آرامش عضلانی داشته باشد.

3. اصل تمرکز فکری و خلاء ذهنی تلقین چیست: این اصل به معنای تمرکز ذهن بر یک موضوع خاص است و نهایت توجه را به آن می‌کشد.

کوئه پس از تحقیقات و آزمایش‌ های بلند مدت روی افراد و حالات مختلف به این نتیجه رسید که این سه ویژگی قبل از بیدار شدن از خواب، انسان‌ها را به نحوی مستعد تری برای ریافت تلقین می سازد.

چرا که در صبح هنگام انسان هم خواب آلود هم ریلکس و هم در حالتی است از تمرکز فکری و ذهنی می باشد پس از اعلام این نتیجه روز به روز به مشتریان و بیماران امیل کوئه اضافه شد او هر روز بیماران را در سالنی جمع می کرد و به آنها آموزش میداد که چگونه در ضمیر ناخودآگاه خود نفوذ کنند و تلقین های عملی و کاربردی لازم را بر لوح ضمیر نفس یا خویشتن خویش نقش زنند او می گوید: مهم این است که تلقین ها وارد ناخودآگاه شوند بعد از ان دیگر کاری نکنید بلکه منتظر معجزات درمانی باشید.

روش های کوئه در دهه 1920 شهرتی جهانی پیدا کرد مخصوصا جمله ابداعی او :

من هر روز از هر جهت بهتر و بهتر می شوم

امیل کوئه پرده از بزرگترین راز قرن در خصوص هیپنوتیزم برداشته و بیان کرد که قدرت عامل باعث ایجاد یک حالت هیپنوتیزمی نیست بلکه مهم تر از ان مشارکت همکاری و پذیرش بی چون و چرای تلقین های از طرف آزمودنی می باشد و همچنین عقیده دارد که هیپنوتیزم چیزی نیست جز مجموعه ای از تلقین به نفس و تلقین به نفس نیز در اصل همان هیپنوتیزم می باشد.

اگر اندیشه ای برای مدت مدید در ذهن باقی بماند فرد ان را واقعی فرض کرده و حاضر نیست هیچ گونه مطلبی بر خلاف ان را قبول نماید از دید روان شناسی هر گاه افراد نوع بشر تمام ظرفیت فکری خود را بر روی عقیده ای متمرکز سازند  و هر روز بر وسعت دامنه ان می افزایند این اعتقاد ان شخص در جهان بیرون جنبه واقعی پیدا خواهد کرد.

قوانین کوئه در مورد تلقین چیست:

قوانین کوئه در مورد تلقین که وی پس از گذشت حدود 20 سال تحقیق در خصوص تلقین های هیپنوتیزمی به قوانین سه گانه زیر دست یافت عبارتند از:

1. قانون تمرکز و توجه: زمانی که ذهن به مدت طولانی به یک موضوع مشخص متمرکز می‌شود، این موضوع به تدریج در ذهن تجسم می‌یابد. و آن موضوع بتدریج جنبه واقعی پیدا می کند.

2. قانون اثر متضاد: این قانون بیان می‌کند که اگر شخص فقط تلاش کند بدون داشتن اعتقاد مناسب، موفقیت کمی خواهد داشت.

به عبارت دیگر تفکر منفی + کوشش بیشتر = موفقیت کمتر.

3. قانون اثر احساسی و عاطفی: این قانون معتقد به این است که تلقین‌ها که با احساسات قوی و تصاویر ذهنی همراه هستند، تاثیر بیشتری دارند. در اصل پندار قویتر از تلقین است . به عبارت دیگر زمانی که یک تلقین از روی اشتیاق و احساسهای عاطفی درون باشد و همراه با تصاویر ذهنی باشد این تلقین قوی تر از سایر افکار و القائات ظاهر شده و بر دیگر افکار غلبه پیدا می کند

تلقین چیست و کاربردهای آن در زندگی چگونه است؟

کاربرد تلقین چیست؟ تلقین به عنوان یکی از مفاهیم روانشناسی و هیپنوتیزم مورد توجه زیادی بوده است و نیز تاریخچه طولانی‌ دارد و از زمان‌های باستان تا به امروز مورد بررسی و بهره‌ برداری قرار گرفته است. در ادامه به برخی از کاربردهای تلقین از گذشته تا کنون اشاره می‌کنیم:

تلقین چیست و کاربردهای آن در زندگی چگونه است؟

تلقین به عنوان یکی از مفاهیم روانشناسی و هیپنوتیزم می باشد

1. درمان و روان‌شناسی معاصر:

کاربرد تلقین چیست؟  تلقین به عنوان یک روش موثر در درمان برخی از مشکلات روانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. روانپزشکان و روانشناسان از تلقین به منظور کاهش استرس، مدیریت دردهای مزمن، و بهبود اضطراب و افسردگی استفاده می‌کنند.

2. استفاده در آموزش و آموزش عالی:

کاربرد تلقین چیست؟  تلقین نقش مهمی در بهبود مهارت‌های تعلیم و تربیت دارد. استفاده از تلقین در آموزش به عنوان یک روش اثبات شده برای ارتقاء یادگیری و بهبود تمرکز و حافظه دانش‌آموزان مطرح است.

3. استفاده در بهبود ورزشکاران:

کاربرد تلقین چیست؟ ورزشکاران و مربیان ورزشی از تلقین به منظور افزایش عملکرد ورزشی، کاهش استرس مسابقات، و بهبود اعتماد به نفس و تمرکز در مسابقات استفاده می‌کنند.

4. مدیریت درد و بیماری‌ها:

کاربرد تلقین چیست؟ در حوزه پزشکی، تلقین به عنوان یک روش مؤثر برای مدیریت درد مزمن و کاهش علائم برخی بیماری‌ها مورد تجویز و استفاده قرار می‌گیرد.

5. تقویت عملکرد شخصی:

کاربرد تلقین چیست؟ افراد معمولاً از تلقین به عنوان یک روش برای تقویت اعتماد به نفس، ارتقاء عملکرد در موارد مختلف از قبیل مذاق و علاقه به ورزش و تندرستی شخصی، و بهبود ارتباطات اجتماعی استفاده می‌کنند.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

6. سایر کاربردها:

کاربرد تلقین چیست؟ تلقین نه تنها در زمینه‌های فوق مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه در زمینه‌هایی مانند بهبود عملکرد تحصیلی، ترک اعتیادها، کاهش وزن، و حتی بهبود خواب هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در کل، تلقین به عنوان یک ابزار موثر در بهبود کیفیت زندگی انسان‌ها به کار گرفته می‌شود و می‌تواند تغییرات مهمی در زندگی افراد به ارمغان آورد. این اصول و تکنیک‌ها از گذشته تا به امروز به تدریج توسعه یافته و همچنان موضوع تحقیقات و بررسی‌های فعالان در زمینه روانشناسی و هیپنوتیزم هستند.

افکار شما را دوست داریم لطفاً در مورد مقاله تلقین چیست نظر بدهید

برای نظر دادن شما بسیار احترام قائلیم. ما اینجا در موسسه تجسم خلاق دوست داریم نظرات، پیشنهادات، افکار و سوالاتی که در زمینه های درمانی برایتان پیش می آید را بدانیم بدین منظور برای ارتباط بهتر با شما عزیزان به بهترین نظراتی که در این مقاله کامنت گذاری گردد، فایل موسیقی چاکراها برای مدیتیشن به عنوان رسم سپاسگزاری تقدیم شما عزیزان می گردد.

🔻چگونه می توانم در  این دوره درمانی شرکت کنم ؟🔺

✔️ در هیپنوتیزم درمانی چه اتفاقی رخ می دهد؟

✔️ با خود هیپنوتیزم چه بیماری هایی درمان می شود؟

✔️ فرق خود هیپنوتیزم و دگر هیپنوتیزم چیست؟

اگر که دوست دارید که بر روی ضمیر ناخودآگاه خود کار کنید و بتوانید آنرا اصلاح نمائید برای اصلاح و درمان ضمیر ناخودآگاه خود می توانید از هیپنوتیزم استفاده نمائید. هیپنوتیزم می تواند تصورات و دنیای درونی ما را به کلی از طریق تصورات خودمان تغییر می دهد هیپنوتیزم به ما اجازه می‌دهد تا هدف ایده‌ آلی را همچون افزایش نیروی مغز به ذهن نیمه خودآگاه خود ارائه دهیم که آن هم این تلقین را به حقیقت تبدیل می‌کند. ظاهراً این تغییرات به تنهایی رخ می‌دهد.

استعداد و آمادگی هر شخص برای هیپنوتیزم بستگی به انگیزه او دارد. شخص باید برای ایجاد آمادگی عاطفی که ادراک او را تغییر می‌دهد، شرایط لازم را داشته باشد. برخی افراد دوست دارند که از هیپنوتیزم استفاده کنند ولی نگرانی و ترس آنها مانع از بهره بردنشان از این روش می شود برای آن دسته از عزیزانی که تمایل دارند که هیپنوتیزم را یاد بگیرید و از آن برای کار بر روی ضمیر ناخود آگاه خود بهره ببرند می توانند در دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم شرکت نمایند. و برای آن دسته از کسانی که تمایل به هیپنوتیزم دیگران دارند می توانند از در دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم شرکت کنید.

دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم

دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

 

مطالب مرتبط

تلقین در خواب: میانبری برای رسیدن به آرزوها

تلقین در خواب قدرت واژه ها را دست کم نگیرید یک کلمه یا جمله ...

تمرین تلقین: برای رسیدن به قدرت برتر ذهن

تمرین تلقین در یک اتاق نیمه روشن با قرائت کتاب که به تأنی و ...

نظریه تلقین در ارتباط تلقین و یادگیری چیست؟

نظریه تلقین - تلقین را می توان یک فرآیند روانشناختی دانست که در آنشخص ...

6 راه کار موثر برای تلقین مثبت چیست؟

تلقین مثبت چیست - تمام اعمال و رفتار ما نتیجه افکارما نمی باشد، به ...

تلقین به نفس روشی شگفت انگیز برای تقویت اراده

تلقین به نفس شاید یکی از عوامل نیرو زا و انرژی دهنده بشر تلقین ...

قوانین تلقین راهی به فراسوی باور: قوانین 30 گانه تلقین

قوانین تلقین برای آشنایی با این قدرت شگفت انگیز و استفاده از این موهبت ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه