دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

آموزش رایگان تکنیک رهایی از استرس با هیپنوتیزم

آموزش رایگان تکنیک رهایی از استرس با هیپنوتیزم

رهایی از استرس با هیپنوتیزم نیاز به روش های که بتوانید استرس و اضطراب خود را مدیریت کنیم در دنیای امروزی ما به شدت مورد نیاز می باشد چرا که فشار های روانی و استرس زای که در اطراف ما وجود دارد ما را در معرض فشارهای روانی بیشماری قرار می دهد امروزه از یک خرید ساده گرفته تا برنامه های کاری و آموزشی فرد می تواند ما را به شدت مضطرب و نگران سازد چه خوب می شود که بتوان با یک تکنیک  ساده هیپنوتیزم رهایی از استرس با هیپنوتیزم را تجربه نمود. برای این کار نیازی نیست که دیگران شما را دگر هیپنوتیزم نمایند و فقط کافیست خودتان با تمرین این تکنیک خود هیپنوتیزم را بیاموزید و از آن برای ایجاد آرامش و رهای از استرس با هیپنوتیزم بهره گیرید، با ما همراه باشید تا یک تکنیک مفید و کاربردی برای از بین بردن استرس و اضطراب را به شما یاد بدهیم.

 هیپنوتیزم، درمان مؤثر استرس و اضطراب

درمان استرس و اضطراب با هیپنوتیزم درمانی صورت می گیرد ممکن است هراس‌ ها برخلاف ترس‌ های به‌ هنجار که خصوصیت انطباقی و هشداردهنده دارند، فلج‌ کننده‌اند و فعالیت‌های روزمره را با اشکال مواجه می‌ سازند. آیا شما نیز وقتی در جمعی حضور می‌یابید، احساس می‌کنید همه شما را زیر نظر گرفته و ارزیابی می‌کنند؟ آیا می خواهید تکنیک رهایی از استرس با هیپنوتیزم را یاد بگیرید؟

و هنگام صحبت در چنین شرایطی آیا دچار تپش قلب، احساس گُرگرفتگی و قرمزی صورت، تعریق، لرزش دست و پا و یا لرزش صدا می‌شوید؟ آیا بطور تقریبی همیشه و بدون دلیل خاصی دچار تشویش و دلشوره هستید؟ آیا مرتب و بطور اغراق‌ آمیزی نگران وقوع اتفاقات بد مانند تصادف، بیماری و حوادث ناگوارید؟

آیا تاکنون برایتان پیش آمده که بدون پیش‌ زمینه یا دلیل خاصی، ناگهان دچار حمله‌ی شدید وحشت و اضطراب شوید؛ به‌ قدری شدید که حتی احساس کنید در شرف مرگ هستید؟ آیا وقتی یک گربه یا سگ به شما نزدیک می‌شود، دچار ترس شدید می‌شوید؟ آیا از پرواز با هواپیما وحشت دارید؟ آیا وقتی خون می‌بینید، غش می‌کنید؟

آیا بدلیل ترس از آسانسور، ترجیح‌ می‌دهید از پله‌ها استفاده کنید؟ و آیا از ارتفاع می‌ترسید؟ هر‌ یک از این حالات، نشان‌ دهنده‌ی احتمال وجود یک مشکل از طیف بیماری‌هایی است که در‌ مجموع «اختلالات اضطرابی» نامیده می‌شوند.

اختلال و اضطراب در افراد

اضطراب، یک احساس بسیار ناخوشایند‌ دلواپسی، تشویش و نگرانی است که بطور معمول با نشانه‌های جسمی و شناختی همراه می‌شود. اگرچه هرگز تمامی علائم اضطراب با هم دیده نمی‌شوند ولی هر فرد بسته به شدت اختلال ممکن است یک یا چند حالت زیر را تجربه کند:

تپش قلب، تنگی نفس، احساس خفگی، خشکی دهان، تعریق، احساس سرما یا داغی، لرزش دست و پا یا تمام بدن، لرزش صدا، تهوع، دل‌پیچه، نفخ شکم، اسهال، تکرر ادرار، حرکات غیرارادی، بی‌قراری، سفتی و تنش عضلانی، سردرد، لکنت زبان، اختلال در تمرکز، فراموشی، بی‌خوابی و تحریک‌ پذیری‌ پیشنهادهای زیر یک تکنیک عالی برای رهایی از استرس با هیپنوتیزم و نیز برای کاهش یا حذف اضطراب و تنش عصبی طراحی شده است.

آیا اضطراب همیشه نامطلوب است؟

البته نمی‌توان همه‌‌ی انواع اضطراب را مخرب و نابهنجار نامید. برخی از انواع خفیف اضطراب حتی می‌توانند مفید باشند. به‌ عنوان مثال اگر اصلاً نگران نتیجه‌ی امتحان هفته‌ی آینده نباشیم، ممکن است سعی کافی برای یادگیری ساده و سریع مطالب درسی نکرده و  آمادگی مناسب برای امتحان نداشته باشیم‌ و یا اگر نگران شغل و زندگی آینده‌مان نباشیم، برای به‌ دست آوردن موقعیت اجتماعی بهتر، تلاش نمی‌کنیم‌ اما از سوی دیگر چنانچه این احساس از حد طبیعی فراتر رود، خود به یک مشکل تبدیل خواهد شد. در این‌ صورت نه‌ تنها سودمندی‌ خود را از دست می‌دهد بلکه موجب اختلال در عملکرد طبیعی فرد می‌شود.

رهایی از استرس با هیپنوتیزم درمانی: اختلالات اضطرابی

اختلالات اضطرابی، یک اصطلاح کلی و شامل دسته‌ای از بیماری‌ها با تظاهر اصلی اضطراب می‌باشند. این دسته شامل حملات آسیمگی (پانیک)، اضطراب فراگیر و انواع هراس‌ها است. اختلال آسیمگی (پانیک) عبارت است از بروز غیر منتظره‌ی حملات اضطراب بسیار شدید که طی آن بیمار احساس وحشت و یا حتی مرگ قریب‌ الوقوع دارد.

حمله بطور ناگهانی شروع می‌شود و با دامنه‌ی وسیعی از ناراحتی‌های جسمی و شناختی که به آن‌ها اشاره شد، همراه است. تعداد کمی از این بیماران در فاصله‌ی بین حملات، کاملاً آرام هستند‌ در حالی‌ که بیشتر آنان به دلیل پیش‌ بینی وقوع حمله، همیشه حالتی از اضطراب انتظاری را تجربه می‌کنند. در اضطراب فراگیر، مسأله‌ی اصلی، اضطراب و تشویش شدید و غیر واقع‌ بینانه‌ای است که به‌ صورت نگرانی در مورد اتفاقات و شرایط مختلف زندگی بروز می‌کند. در این حالت، میزان نگرانی بیماران به‌ مراتب، بیش از خطر احتمالی موقعیت مورد نظر است.

هراس، عبارت است از ترسی مقاوم و شدید از شیئ یا موقعیتی که یا اصلاً خطرناک نیست و یا میزان این ترس، بسیار شدیدتر از خطر احتمالی آن است. با آنکه اغلب افراد می‌دانند این ترس، غیرمنطقی است ولی قادر به کنترل خویش نیستند و از رویارویی با موقعیت مورد نظر اجتناب می‌کنند. هراس‌ها برخلاف ترس‌های بهنجار که خصوصیت انطباقی و هشدار دهنده دارند، فلج‌ کننده‌اند و فعالیت‌های روزمره را با اشکال مواجه می‌سازند.

اختلال هراس سه نوع عمده دارد که عبارتند از:

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

1- رهایی از استرس با هیپنوتیزم هراس ساده:

یعنی وحشت از رویارویی با شیئ یا موقعیتی که فرد آن را ترسناک ارزیابی می‌کند مانند ترس از گربه، ‌ترس از بلندی، ترس از پرواز، ترس از آسانسور، ترس از محیط‌های بسته، ترس از بیماری، ترس از دیدن خون و‌…

2- رهایی از استرس با هیپنوتیزم هراس اجتماعی:

عبارت است از اضطراب هنگام قرار‌گرفتن در موقعیت‌های اجتماعی و شرایطی که فرد احساس می‌کند توسط دیگران تحت ارزیابی و انتقاد است.

3- رهایی از استرس با هیپنوتیزم گذر‌ هراسی:

در این اختلال،‌ فرد در صورت دوری از مکان‌های امن مانند خانه، دچار اضطراب می‌شود، بنابراین از رفتن به مکان‌های شلوغ و محدود مانند فروشگاه، سینما و… می‌ترسد و تا حد امکان اجتناب می‌کند.

پیش‌گیری و درمان برای رهایی از استرس با هیپنوتیزم

مانند هر بیماری دیگر، اینجا نیز پیشگیری مقدم بر درمان است. اگرچه ممکن است وجود زمینه‌ی ژنتیکی، فرد را نسبت به اختلالات اضطرابی، آسیب‌ پذیرتر نماید ولی بی‌شک توجه به معنویات، عدم درگیری در رقابت‌ های غیر ضروری و نامتناسب، آشتی با طبیعت و تقویت ارتباط‌ های سالم انسانی و خانوادگی، بهترین راه کاهش استرس و در نتیجه پیش‌ گیری از این اختلالات است. روش‌های درمانی متنوعی مانند دارو درمانی، رفتار درمانی، شناخت‌ درمانی، خانواده‌ درمانی، مشاوره، یوگا، مدیتیشن، روش‌های تن‌ آرامی، هیپنوتراپی و… برای مداوای اضطراب بکار رفته‌اند.

پیش‌گیری و درمان برای رهایی از استرس با هیپنوتیزم

دارو درمانی، رفتار درمانی، شناخت‌ درمانی، خانواده‌ درمانی، مشاوره، یوگا، مدیتیشن، روش‌های تن‌ آرامی، هیپنوتراپی و… روشهای که برای مداوای اضطراب بکار رفته‌اند.

رهایی از استرس با هیپنوتیزم درمانی 

که در شاخه‌های مختلف طب به‌ ویژه روانپزشکی کاربردهای فراوانی دارد، بدلیل توانایی‌های متنوع و شکل خاص تکنیک‌ها، همواره مورد توجه هر دو گروه بیمار و درمانگر بوده است. باورهای اشتباهی مانند قدرت هیپنوتیزور، تحت سلطه قرار‌ گرفتن سوژه، دخالت نیروهای ماوراء الطبیعه و… سال‌ها مانع پیشرفت هیپنوتیزم علمی بوده‌اند.

خوشبختانه طی 50‌ سال اخیر، پیرو توجه فزاینده به مطالعه‌ی علمی هیپنوتیزم، بسیاری از شُبَهات برطرف شده و این پدیده‌ی منحصر به‌ فرد، به‌ عنوان درمانی مؤثر و قدرتمند، مورد تأیید و استفاده‌ی مراکز معتبر علمی در سطح بین‌ المللی قرار گرفته است. در حال حاضر در سراسر اروپا و آمریکا،  تمایل مردم و درمانگران برای بهره‌ گیری از فواید ارزشمند هیپنوتیزم،  روز به‌ روز بیشتر می‌شود و این روش درمانی، محبوبیت و کاربرد افزون‌تری می‌یابد.

خلسه هیپنوتیزمی برای رهایی از استرس با هیپنوتیزم

بدلیل همراهی همیشگی‌اش با تن‌ آرامی و آرامش عمیق، به خودیِ خود موجب کاهش اضطراب و تنش می‌شود. اگرچه حتی هنگام دوچرخه‌ سواری می‌توان مجموعه‌ی کاملی از فرآیندهای هیپنوتیزمی را تجربه نمود، اغلب جلسات هیپنوتراپی شامل حالاتی از آرامش خوشایند و لذت‌ بخش نظیر احساس سبکی،‌ شناوری و آرامش عمیق جسمی و روحی است که موجب تقویت اثرات درمانی هیپنوتیزم می‌شوند. بیمار به کمک هیپنوتیزم می‌آموزد که بیش از آن‌ چه تصور می‌کرده، بر بدن خود کنترل دارد و می‌تواند تغییرات فیزیولوژیک بدنش را هدایت نماید.

بنابراین هیپنوتیزم فرصتی است برای یادگیری اِعمال کنترل بهتر و مؤثرتر. زمانی که شخص چنین توانایی مفیدی را در خود ایجاد و تقویت نماید، اعتماد‌ به‌ نفسش بیشتر می‌شود و بهتر قادر است آرامش خود را در موقعیت‌های مختلف، حفظ کرده و بر اضطرابش غلبه نماید. از سوی دیگر، یک هیپنوتیزور ماهر و باتجربه قادر است با استفاده از تکنیک‌های مؤثر هیپنوتیزمی، اختلال اضطرابی بیمار را درمان نموده ‌و او را برای همیشه از دست اضطراب‌ نجات دهد.

 تکنیک رهایی از استرس با هیپنوتیزم

«الان اضطراب و عصبیت خود را در طول روز از بین می‌برم.

✔️ در سرتاسر روز احساس آرامش و راحتی می‌کنم، درست همانند احساسی که الان دارم. من از اضطراب و تنش خود را رها کرده و برای همیشه اضطراب را از بدن و ذهن خود بیرون می‌کنم. در طول روز، هر زمان که تنش ماهیچه‌ای بیش از حد در بدنم وجود دارد کاملاً از آن آگاه می‌شوم. و هنگامی که از آن آگاه می‌شوم، نفس عمیقی می‌کشم. بعد از آن، هنگامی که نفس خود را بیرون می‌دهم، ناحیه‌ی تنش‌زا نیز آرام می‌شود. هنگامی که بدنم به آرامش می‌رسد، بلافاصله احساس بهتری می‌کنم. با رها شدن از این تنش، از اضطراب نیز خود را رها می‌کنم ….. زیرا هنگامی که بدنم به آرامش می‌رسد، داشتن حس اضطراب و استرس بسیار سخت می‌شود.

 تکنیک رهایی از استرس با هیپنوتیزم

استفاده از تکنیک رهایی از استرس با هیپنوتیزم می تواند شما را به آرامش عمیق برساند

✔️ از حالا به بعد به هنگام کار کردن احساس آرامش و تمرکز می‌کنم. در طول روز دارای دیدگاه و باورهای مثبتی هستم ….. و زندگی را لذت‌ بخش‌تر می‌بینم. به هنگام سر و کله زدن با افراد و در روابط خود، کاملاً احساس آرامش می‌کنم. الان که از منابع انرژی بدنم به شیوه‌ای عاقلانه‌تر استفاده می‌کنم، بدنم سالم‌تر شده است. در مورد برنامه‌هایم احساس خوش‌‌بینی بیشتری می‌کنم زیرا اضطراب همچون قطرات آب در یک روز گرم تابستانی در حال بخار شدن است. من از زمان خود برای لذت بردن از افراد، مکان‌ها و رویدادهای زندگی روزانه‌ام استفاده می‌کنم.

✔️ هنگامی که برای شروع یک روز جدید از خواب بلند می‌شوم، تصور می‌کنم که احساس آرامش کاملی دارم. من خود را به گونه‌ای ترسیم می‌کنم که با داشتن حسی از آرامش و خوش‌ بینی عمیق خمیازه‌ای کشیده و از خواب بلند می‌شوم. در حالی که احساس تازگی و سر حال بودن می‌کنم، می‌فهمم که رها شدن از اضطراب چقدر شیرین است.

✔️ هنگامی که به سمت حمام رفته و شروع به تمیز و پاکیزه کردن بدنم می‌کنم، حس درونی تمیزی و پاکیزگی در بدن و احساساتم رخ می‌دهد. تمامی بدنم احساس پاکیزگی و می‌کند و می‌دانم که می‌توانم در طول روز احساس آرامش، تمرکز و مثبت بودن کنم. حس نهفته‌ای از آرامش و امنیت در درون من وجود دارد که در تمامی بخش‌های بدن و افکارم رسوخ کرده است. نگرانی و اضطراب از بدنم رخت بربسته است ….. و به جای آن در طول روز احساس خوشحالی و آرامش می‌کنم.

✔️ از حالا به بعد می‌خواهم حسی از آرامش و رها از اضطراب داشته باشم. هر زمان که اضطراب را در وجود خود مشاهده کردم، تنها کاری که باید انجام بدهم این است که مشت خود را گره کرده و در حالی که به آرامی تا 3 می‌شمارم آن را آزاد کنم. هنگامی که به عدد 3 می‌رسم و هنگامی که اضطراب و تنش را کاملاً از مشت خود رها می‌کنم، اضطراب از بین می‌رود و احساس آرامش و آسایش می‌کنم.»

 

بخش بیداری تکنیک رهایی از استرس با هیپنوتیزم

✔️ با شمردن تا عدد پنج از تکنیک رهایی از استرس با هیپنوتیزم بیدار خواهم شد. هنگامی که به عدد پنج می‌رسم، کاملاً هوشیار شده و از هیپنوتیزم بیدار می‌شوم.

یک ….. شروع به بیدار شدن از هیپنوتیزم می‌کنم.

دو ….. از محیط اطراف خود آگاه می‌شوم ….. احساس رضایت، امنیت و آرامش می‌کنم.

سه ….. منتظر رسیدن به نتایج مثبتی از جلسه‌ی هیپنوتیزم خود هستم.

چهار ….. احساس خوش‌ بینی و تازگی می‌کنم.

پنج ….. پنج ….. پنج ….. الان کاملاً به هوشیاری رسیده و از هیپنوتیزم بیدار می‌شوم.

 

🔻چگونه می توانم در  این دوره درمانی شرکت کنم ؟🔺

✔️ در هیپنوتیزم درمانی چه اتفاقی رخ می دهد؟

✔️ با خود هیپنوتیزم چه بیماری هایی درمان می شود؟

✔️ فرق خود هیپنوتیزم و دگر هیپنوتیزم چیست؟

اگر که دوست دارید که بر روی ضمیر ناخودآگاه خود کار کنید و بتوانید آنرا اصلاح نمائید برای اصلاح و درمان ضمیر ناخودآگاه خود می توانید از هیپنوتیزم استفاده نمائید. هیپنوتیزم می تواند تصورات و دنیای درونی ما را به کلی از طریق تصورات خودمان تغییر می دهد هیپنوتیزم به ما اجازه می‌دهد تا هدف ایده‌ آلی را همچون افزایش نیروی مغز به ذهن نیمه خودآگاه خود ارائه دهیم که آن هم این تلقین را به حقیقت تبدیل می‌کند. ظاهراً این تغییرات به تنهایی رخ می‌دهد.

استعداد و آمادگی هر شخص برای هیپنوتیزم بستگی به انگیزه او دارد. شخص باید برای ایجاد آمادگی عاطفی که ادراک او را تغییر می‌دهد، شرایط لازم را داشته باشد. برخی افراد دوست دارند که از هیپنوتیزم استفاده کنند ولی نگرانی و ترس آنها مانع از بهره بردنشان از این روش می شود برای آن دسته از عزیزانی که تمایل دارند که هیپنوتیزم را یاد بگیرید و از آن برای کار بر روی ضمیر ناخود آگاه خود بهره ببرند می توانند در دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم شرکت نمایند. و برای آن دسته از کسانی که تمایل به هیپنوتیزم دیگران دارند می توانند از در دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم شرکت کنید.

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

این دوره توسط دکتر آرام به صورت آنلاین برگزار می شود.

علاقمندان برای شرکت در دوره با مرکز تجسم خلاق تماس بگیرند.

مطالب مرتبط
دیدگاهها

بدون دیدگاه

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد