دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

پرده برداشتن از جادوی خود هیپنوتیزم

پرده برداشتن از جادوی خود هیپنوتیزم

خود هیپنوتیزم یا خواب مصنوعی یک متد درمانی فوق العاده به حساب می آید. وقتی از خواب مصنوعی یا هیپنوتیزم صحبت می‌کنم منظور خودهیپنوتیزم است. هر نوع هیپنوتیزمی در واقع نوعی خودهیپنوتیزم است. غیر ممکن است که بتوان کسی را برخلاف اراده خودش به خلسه برد، مگر این که برخی داروهای خاص تجویز شوند که تا به حال ما آن‌ها را نه توصیه کرده‌ایم و نه به کار برده‌ایم.

بنابراین وقتی جلسه آموزش برگزار می‌شود، سوژه یاد می‌گیرد با استفاده از خدمات متخصص روانشناس، خود را هیپنوتیزم کند. نوع دیگری که در جلسات مشاوره در این مورد به کار می‌رود عبارت دگرهیپنوتیزم است. منظور از دگرهیپنوتیزم آن است که روانشناس فردی را به خواب مصنوعی فرو ببرد.

خودهیپنوتیزم متعلق و وابستگی به جسمانی و عادت کردن به آن، دلیل بسیاری از مشکلات روحی یا حتی از دست دادن لذتهای بی نهایتی است که خداوند امکان تجربه آن را به بشر داده است… لذا اولین مرحله و گام در رسیدن به عالم آرامش و در واقع رسیدن به او، رها شدن از جسم و قطع تعلقات است. مقاله زیر مقدمه ای برای کنترل ذهن، راز اصلی تمرکز قوا و حذف تنشهای غیرضروری و زیانبار بدن است.

آموزش خود هیپنوتیزم

فهرست مطالب مقاله

من روش‌های خود‌هیپنوتیزم را به همه بیمارانم آموزش می‌دهم تا بتوانند شرایط مناسب ورود به حالت خلسه عمیق‌تر را در خود ایجاد کنند و مدت زمان مورد نیاز برای ایجاد حالت خلسه هیپنوتیزمی را در خود کاهش دهند. برای فراگیری خودهیپنوتیزم راه‌های مختلفی وجود دارد که کارآمدترین روش به نظر من استفاده از یک  متخصص است. من این تکنیک ها را به صورت فایل های صوتی آماده کرده ام که شما می توانید به راحتی راحتی در موبایلتان استفاده کنید. فایل های صوتی که به بیمارانم می‌دهم تا با شگردهایی که در جلسات هفتگی به آن‌ها آموزش داده می‌شود انس بگیرند.

خود هیپنوتیزم و درمان بیماریها

در استفاده از خود هیپنوتیزم و درمان بیماریها باید دانست اگر خودهیپنوتیزم  صحیح و توسط فرد مجرب انجام پذیرد به درمان بیماری ها کمک می کند. شما می توانید با استفاده از فایل های صوتی که به روش سابلیمینال و لایه های صوتی آماده شده است،  خودتان را در حالت هیپنوتیزم قرار دهید.

چرا خود هیپنوتیزم

آرامش (Relaxation): خود هیپنوتیزم متعلق و وابستگی به جسمانی و عادت کردن به آن ، دلیل بسیاری از مشکلات روحی یا حتی از دست دادن لذتهای بی نهایتی است که خداوند امکان تجربه آن را به بشر داده است… لذا اولین مرحله و گام در رسیدن به عالم آرامش و در واقع رسیدن به او ، رها شدن از جسم و قطع تعلقات است. در این مقاله آموزش ساده ترین نوع خود هیپنوتیزم به عنوان Relaxation، مقدمه ای برای کنترل ذهن ، راز اصلی تمرکز قوا و حذف تنشهای غیر ضروری و زیانبار بدن است .

مراحل یازده گانه برای آموزش رایگان خود هیپنوتیزم

برای انجام خود هیپنوتیزم می توانید از مراحل زیر برای آموزش رایگان خود هیپنوتیزم استفاده کنید تا به راحتی هیپنوتیزم گردید البته توجه داشته باشید تمرین تمرکز و صبر لازمه انجام هیپنوتیزم موفق می باشد.

1. شروع خواب مصنوعی یا خود هیپنوتیزمی

 اولین مرحله از مراحل یازده گانه خودهیپنوتیزم شروع خواب مصنوعی است مکانی ساکت و دنج پیدا کنید، آرام روی صندلی ای راحت بنشینید و یا در جایی نرم دراز بکشید (گذاشتن موسیقی ای آرام یا صدای طبیعت می تواند کیفیت کار را بهتر کند). سپس چشمها را بسته و از ۱۰ تا ۱ به صورت معکوس بشمارید به طوری که شماره ها یک در میان با دم و بازدم تنظیم شوند ، مثلا با شماره ۱۰، نفسی عمیق بکشید و ۱۵ ثانیه نگهدارید سپس با شماره ۹ بیرون دهید و همینطور الی آخر… در ضمن تصور کنید لحظه به لحظه و با هر شماره بدن شما سنگین تر می شود.

2. رها سازی پاها

 در رها سازی پاها ابتدا پای راست خود را از انگشتانش تا کمر(یا تا زانو) در ذهن مجسم کنید . آن را احساس کنید و در ذهن خود تصور کنید که تمام اجزای آن مثل خمیر شل، گرم و سنگین شود؛ سنگین سنگین، این کلمه را ۵ بار تکرار کنید، وارد جزئیات شوید و سعی کنید به ترتیب عمل کنید یعنی به خود القا کنید که پای راستتان تا کمر از نوک انگشتان، پاشنه پا، کف پا، ساق پا، ران و… همه و همه شل، سنگین و گرم شده اند بعد همینطور پای چپ، برای اینکار می توانید در ذهن خود ۵ بار به پاهایتان دستور بدهید که آرام سنگین و گرم شو و بگویید لحظه به لحظه پاهایم گرمتر و سنگینتر و شل تر می شوند. احساس سه کلمه گرم، سنگین و شل را مدام در ذهن خود تکرار کنید.

3. رها سازی تنه

 برای رهاسازی تنه در مراحل یازده گانه خودهیپنوتیزم یک نفس نیمه عمیق و آرام بکشید و همه بدنتان را رها کنید. حالا عضلات شکم، سینه، سرسینه ها و پهلوها را رها کنید ؛ تصور کنید تمام قسمتهای بدنتان شل شده اند لذا این قسمتها را، راحت، آسوده، شل، سنگین و گرم شده باور کنید، می توانید ۵ بار ذهنی بگویید از کمر تا کتفم شل و سنگین شده و لحظه به لحظه گرمتر و شل تر و روانتر می شود . (به تصویر کشیدن اجزاء بدن در ذهن به صورت ماده ای مثل خمیر یا هر ماده ای که در حال وا رفتن و روان شدن باشد بسیار کمکتان می کند.

4. رها سازی دستها

برای رها سازی دستها، منظور از دستها قسمت مچ دست تا انگشتان می باشد؛ پس ابتدا دست راست و سپس چپ خود را رها و شل کنید ،دقیقا مانند مراحل قبل ؛یعنی تصور کنید تمام اجزای دست مورد نظر شل و سنگین شده .بهتر است از نوک انگشتان شروع کنید و ۵ بار به خود بگویید دست چپم شل و سنگین شده است ،آرام و رها .

5. رها سازی کتفها و بازوها

 در این مرحله خود هیپنوتیزم نوبت به رهاسازی کتفها و بازوها میرسد کتفها و بازوهایتان را شل، سنگین و بدون هیچ انقباضی قرار دهید (همانطور که با اعضای قبلی رفتار کردید)، می توانید تصور کنید همینطور که بازوهای شما سنگین، شل و گرم می شوند به تدریج مثل خمیری نرم، روان به سوی پاهایتان در جریان است.

6. رها سازی سر

 مرحله بعد از رهاسازی کتفها نوبت به مرحله رهاسازی سر می رسد. حال نوبت عضلات گردن، فک، چانه، صورت، لبها، گونه ها، پیشانی، گوشها، ماهیچه های زیر چشم و موها رسیده است. تصور کنید اختیار این قسمتها دست شما نیست و همه شان شل، گرم، سنگین و مایع شده اند؛ رهایشان کنید و در ذهن ببینید صورتتان آرام و آسوده شل شده است .

7. چسباندن پلکها

برای چسباندن پلکها اکنون تصور کنید پلکهایتان شدیداً به هم چسبیده اند، یعنی تصور کنید آنها را با قویترین چسب دنیا به هم چسبانده اند و شما در ذهن خود مجسم کنید که نمی توانید چشمهایتان را باز کنید آرام آرام عضلات صورت را شل کرده و رهایشان کنید .

8. پاکسازی آلودگیها

در این مرحله برای پاکسازی از آلودگیها در ذهن و خیال خود تصور کنید هوایی زلال و شفاف (ترجیحا قابل رویت) به درون ریه هایتان می فرستید به طوریکه این هوا علاوه بر ریه ها، به تمام سلولها و اتمهای اجزای دیگر بدن نیز وارد شده و همه عضلات داخلی و ماهیچه ها و مغزتان را پاک پاک پاک، صاف و زلال و شفاف می کند و به همین دلیل هوای وارد شده سیاه رنگ می شود؛ پس در بازدم، آن رنگ سیاه که در واقع بیماریها، نقطه ضعفها، ناراحتی ها و مشکلاتتان است بیرون می رود.

این تنفس شامل دم پاک و بازدم سیاه رنگ را مرتب تکرار کنید و تصور کنید که با بیرون رفتن تنش ها و بیماریها به صورت دود سیاه، لحظه به لحظه شادابتر و سرحال تر می شوید و رفته رفته رنگ سِیاه بازدم ها نیز کمتر می شود تا آنجا که هم دم و هم بازدمتان زلال و شفاف و پاک می شوند و در واقع تمام سلولهای بدنتان را پاک و تمیز و جوانتر شده می بینید .

9. افزایش کیفیت آرامش

برای افزایش کیفیت آرامش تصور کنید کنار دریا در ساحلی بسیار زیبا یا کنار رودخانه ای جنگلی یا در باغی سرسبز و آرام یا روی تشکی نرم و لطیف یا قایقی راحت در وسط اقیانوسی آرام زیر گرمای مطلوب خورشید ونسیم خنک پرطراوتی و خلاصه هر مکان و فضای آرامش بخشی که بودن در آنجا را دوست دارید دراز کشیده اید؛ احساس کنید که نسیم دریا یا صدای آب شما را آرام و آرامتر می کند، خورشید به صورت حرارتی مطبوع بر شما می تابد و بدنتان را نوازش و گرم می کند.

حالا در ذهن بگویید لحظه به لحظه آرامتر می شوم، دستهایم، پاهایم، کمرم، سینه ام، شکمم، عضلات صورتم همه سنگین و سنگین تر می شوند. دست چپم، سنگین شده سنگین سنگین، دست راستم شل و آرام شده سنگین سنگین، گرم گرم؛ هر نفسی که می کشم مشکلات، تنش ها، بیماریها و انقباض ها از بدنم حذف میشود و من آرام و راحتم، پاهایم، سینه ام و سرم سنگین و گرم اند، من راحتم من آرامم . در اوج نشاط و آرامش، آسوده و راحت، رها و آزاد و شاد و امیدوار. (دقت کنید که تکرار این کلمات و تصور کردن دوباره اجزای بدن به صورتی آرام در افزایش کیفت آرامش شما بسیار مهم است).

آموزش رایگان خود هیپنوتیزم

برای افزایش کیفیت آرامش تصور در محیط دلخواه خود هستید

10. تلقین خواسته ها

 مرحله تلقین خواسته ها، مرحله تلقین دقیقتر آمال است؛ هر چه می خواهید و هر آرزوئی که دارید به صورت جمله ای کوتاه در ذهن خود بیان کنید مثلا بگوئید من هر لحظه به لحظه و روز به روز از هر لحاظ بهتر می شوم یا من در درسها یا کارم موفق هستم، یا من ثروتمندم، یا من سالمم. حتما این جملات را به زبان حال (نه اینکه از این به بعد می خواهم باشم) و با ساختاری مثبت بیان کنید (ا زکلمات منفی و کلمه نه خودداری کنید).

جملات را چندین بار تکرار کنید و تصور کنید که به هدف خود رسیده اید. دوستان را ببینید که برایتان شادمانی می کنند، صداها را بشنوید که به شما تبریک می گویند، افراد و دوستان شما را در بغل کرده می بوسند و موفقیتتان را تبریک میگویند، احساس بسیار بسیار خوبی دارید. خوش به حالتان.

11. بیدار شدن از خواب مصنوعی

برای بیدار شدن از خواب مصنوعی در مراحل یازده گانه خودهیپنوتیزمی آرام آرام از ۱ تا ۱۰ بشمارید، با هر شماره تنفس را تندتر کنید کوتاه و سریع، و به خود بگویید وقتی به ۱۰ رسیدم چشمهایم را باز می کنم، شاداب و سر حالم، کاملا با نشاط و سرحال، خوشحال و پر انرژی. انگشتان پای راست را تکان بدهید، آنگاه انگشتان پای چپ، ساق پای راست و ساق پای چپ، رانها را به حرکت در آورید پاها را بالا بیاورید، دستهایتان را تکان دهید، گردنتان و عضلات صورت را منقبض کنید، تکان بخورید، شاد و سر حال چشمها را باز کنید و بعد از ۳۰ ثانیه بنشینید با این عمل شما امواج آلفا مغز خود را فعال می کنید .

(تذکر مهم اینکه در مرحله ۱۱ حتما با تلقین معکوس، حالت سنگینی و کرختی بدنتان را حذف کنید مثلا بگویید پای چپم سبک شده، دمایش عالیست و راحتم همچنین حتما تلقین کنید من بعد از بیداری شاد و سرحال و پر انرژی می شوم، تمام اعضای بدنم در حالت عادی راحتتر و پر انرژی اند(.

خودهیپنوتیزم، همه چیز در ذهن شماست

در خود هیپنوتیزم چه کسی ذهنتان را کنترل می کند؟

اینکه چه کسی ذهنتان را کنترل می کند باید بدانید این بخش عملکرد و رابطه‌ی بین جنبه‌های خودآگاه و ناخودآگاه ذهن را مورد بررسی قرار می‌دهد. در این بخش همچنین توضیح می‌دهیم که چرا تغییر افکار و رفتار خود حتی با یک برنامه‌ی خوب می‌تواند چالش‌ برانگیز باشد و در عین حال خواهید فهمید که چرا هیپنوتیزم چنین وسیله‌ی موثری برای تغییر خود است.

خود هیپنوتیزم  _ دو ذهن در یک ذهن

 آیا می‌دانید چرا تغییر رفتار یا عقاید ناخواسته‌ی خود این قدر سخت است؟ خودهیپنوتیزم _دو ذهن در یک ذهن چگونه است؟ برای مثال، چرا نمی‌توانید با یک تصمیم قطعی و مشخص سیگار کشیدن یا خوردن دونات را کنار بگذارید یا از آرامش بیشتر و زندگی لذت ‌بخش‌تری برخوردار باشید؟ در اینجا توضیح مختصری در این باره ارائه می‌ دهیم. بخشی از وجود شما می‌گوید: «بله، من تغییر خواهم کرد».

اما بخش دیگری از وجود شما می‌گوید: «به هیچ وجه. من تغییر نخواهم کرد». این تقریباً همچون این است که دو ذهن در درون هر یک از ما وجود دارد که بین آنچه که باید تغییر کند و آنچه که نباید تغییر کند اختلاف دارند. ذهن شما بسیار پیچیده است. در حقیقت، هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که ذهن را کاملاً می‌شناسد. اما چیزهایی درباره‌ی ذهن وجود دارد که ظاهراً مشخص به نظر می‌رسند. شما دارای یک ذهن با (حداقل) دو جنبه‌ی متفاوت هستید.

ما این دو جنبه‌ی متفاوت ذهن را ذهن خودآگاه و ذهن ناخودآگاه شما می‌نامیم. ذهن خودآگاه که همچنین ذهن عینی نیز نامیده می‌شود شامل میدان جاری آگاهی شماست. ذهن خودآگاه بخشی از وجود شماست که تصمیم می‌گیرد که همین حالا این کتاب را بخوانید یا تصمیماتی همچون برای صبحانه چه چیزی بخورید، به چه کسی تلفن بزنید یا بعد از کار به کجا بروید را می‌گیرد.

ناخودآگاه ذهن و خود هیپنوتیزم

ناخودآگاه شما بخشی از ذهن شماست که پایین‌تر از سطح آگاهی شما عمل می‌کند. ذهن ناخودآگاه شما بخشی از وجود شماست که علائم موجود در این صفحه را همین الان رمزگشایی می‌کند- علائمی که با رنج فراوان زمانی که جوان‌تر بودید یاد گرفتید و الان به شکل خودکار آن‌ها را به عنوان کلمات تشخیص می‌دهید

ناخودآگاه ذهن و خود هیپنوتیزم

ناخودآگاه شما بخشی از ذهن شماست که پایین‌تر از سطح آگاهی شما عمل می‌کند.

عملکرد بدن بوسیله ذهن ناخودآگاه در خود هیپنوتیزم

عملکرد بدن بوسیله ذهن ناخودآگاه در هیپنوتیزم بدین صورت است که ذهن ناخودآگاه شما همچنین عملکرد بدن شما را بر عهده دارد. ذهن ناخودآگاه شما دقیقاً می‌داند که ضربان قلب شما چقدر سریع می‌زند، صبحانه‌ای که می‌خورید چگونه هضم می‌شود و همچنین از بسیاری از وظایف دیگری آگاه است که درباره‌ی آن‌ها احتمالاً هیچگاه فکر مشخصی نداشته‌اید.

برخی از وظایفی که ذهن ناخودآگاه شما چگونگی انجام آن را می‌داند همچون عملکردهای بدن از زمان تولد ایجاد شده است. وظایف دیگری همچون خواندن از طریق ذهن خودآگاه به آن منتقل می‌شود. ذهن ناخودآگاه به تمامی خاطرات شما دسترسی دارد و تمامی ارزش‌ها و باورهای شما را دست نخورده نگه داشته و به شکل موثری الگوهای رفتاری غالباً استفاده شده توسط شما را به یادتان می‌اندازد.

ارتباط ذهن ناخودآگاه و خودآگاه

 ذهن خودآگاه و ذهن ناخودآگاه چه بدانید و چه ندانید با همدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. ذهن خودآگاه، برای مثال، پیام‌هایی را به ذهن ناخودآگاه شما بر این اساس می‌فرستد که می‌خواهید از ماهیچه‌های دست و آرنج خود برای ورق زدن یک صفحه از کتاب استفاده کنید. از آنجایی که این ذهن برای مدت‌های طولانی حرکات دقیق ماهیچه‌ای و همکاری مورد نیاز برای  انجام این وظیفه را فراگرفته است به آسانی و به سرعت آن را انجام می‌دهد.

تقابل ذهن ناخودآگاه و خودآگاه

در تقابل ذهن ناخودآگاه و خودآگاه ذهن ناخودآگاه بر ضد ذهن خودآگاه عمل نمی‌کند، اما بعضی ‌وقت‌ها ممکن است این کار را انجام دهد، زیرا ذهن ناخودآگاه در برابر تغییر ناگهانی مقاومت می‌کند. این مسئله به ویژه هنگامی کاملاً درست است که تلاش می‌کنید رفتار، عقیده یا باور طولانی مدتی را غالباً بدلیل «برنامه‌ریزی» خود تغییر دهید.

بعضی از کاربردهای عملی خود هیپنوتیزم

1- کاربرد در پزشکی

استفاده هیپنوتیزم در پزشکی شاید بهترین و بیشترین طیف استفاده از آن را در بر دارد چرا که برای تسکین درد و آرام نمودن بیمار بسیار مفید و بی خطر می باشد.

بی حسی بدون دارو

کسی که قادر به خود هیپنوز میباشد میتواند هنگام مراجعه به دندانپزشک در لثه های خود بدون نیاز به دارو بی حسی و بی دردی ایجاد کند این موضوع تنها مختص دندانپزشکان نیست .در جراحی های مشکلتری مانند زایمان نیز بکار میرود. در همین کشور خود دیده ایم که مادری با خود هیپنوتیزم بدون اینکه درد وحشتناک زایمان را حس کند و بجای داد وفریاد با راحتی وخوشحالی شاهد تولد نوزاد خود بود.

از بین بردن ترس و حساسیت

برخی نسبت به تزریق حساسیت دارند!! برخی از عمل میترسند!! در چنین مواردی نقش ارزنده هیپنوز به خوبی نمایان میشود چون باخود هیپنوتیزم شخص میتواند به خود تلقین کند که ترسی ندارد و یا حساسیت خود را از بین ببرد

روحیه دادن به خود

برای روحیه دادن به خود با ایجاد آرامش و تقویت روحی بیمار – ازدیاد مقاومت بیمار در تحمل دردهای عضوی وتسکین دردها و تسریع دربهبود دردهای عضوی عامل کمکی بسیار موثری است. هنچنین امروزه ثابت شده با روحیه بالا حتی میتوان در مقابل بیماری های صعب العلاج مانند سرطان نیز مقابله کرد که همه این موارد با تلقینات هیپنوتیزمی براحتی ایجاد میشود.

2- کاربرد خود هیپنوتیزم در درمان بیماریهای روانی و روان تنی

چاقی و لاغری

خود هیپنوتیزم بهترین وسیله برای درمان چاقی و لاغری است همچنین افراد لاغر و کسانیکه اشتهای خوبی برای غذا ندارند بوسیله خود هیپنوتیزم کاملا تغییر وضع خواهند داد.

پر خوری 

 کسی که دچار بیماری پرخوری است با یادگرفتن فن خود هیپنوتیزم بزودی دست از پرخوری برخواهد داشت.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

انحرافات جنسی 

کلیه اختلالات و انحرافات جنسی اگر علت عضوی نداشته باشد با خود هیپنوتیزم قابل معالجه است. سرد مزاجی، جنون شهرت، همجنس گرایی، ارضاء غیر طبیعی و بسیاری از این قبیل تغییرات قابل تغییر و اصلاح هستند.

لکنت زبان

هر نوع ناراحتی در صحبت کردن نظیر لکنت زبان، تیکها ،گرفتگی و فشار در صحبت کردن را بوسیله خود هیپنوز میتوان معالجه کرد.

محرکات ذهن و وسواس 

از جمله حرکات ذهن وسواس می توان ترک اعتیاد را نام برد. ترک اعتیادات: سیگار کشیدن، نوشیدن، اعتیاد به دارو، الکلیسم، جویدن ناخن، شب ادراری، تیکها، چشمک زدن غیر عادی، حرکت غیر عادی لب، لرزشهای بدن مانند دستها پاها سر و گردن به کمک خود هیپنوتیزم قابل معالجه میباشد.

کمرویی، ترسویی و اعتماد به نفس کم

 اگر از کمرویی، ترسویی و اعتماد بنفس پایین رنج می برید باید بدانید بسیاری هستند که کمرو و خجالتی میباشند و برخی از مردم بی دلیل از خیلی چیزها می ترسند ترس از موش سوسک سگ گربه حیوانات پرنده ترس از تاریکی بلندی اماکن بسته ترس از باد و آب در بعضی ها وجود دارد که همه این ترسها عامل خاصی دارند که ریشه آن در ناخودآگاه است. و همه این قبیل اختلالات با خود هیپنوز کاملا رفع میشود.

به کمک خود هیپنوتیزم متوان اعتماد به نفس را معالجه کرد

معالجه بی خوابی

 معالجه بی خوابی از طریق خودهیپنوتیزم امکان پذیر است. شخص به تدریج از طریق خود هیپنوز یاد میگیرد که به محض اراده کردن در هر جا و در هر وضعیتی راحت و عمیق بخوابد خود هیپنوتیزم کننده میتواند به خود تلقین کند که حتی ایستاده یا نشسته به خواب برود.

بیدار شدن از خواب در هر موقع دلخواه

کسی که با فن خود هیپنوز آشنایی دارد بدون کمک ساعت زنگ دار در هر موقع ولو نیمه شب که بخواهد در راس دقیقه معین می تواند از خواب بیدار شود.

3- آشنایی بیشتر با خودهیپنوتیزم و کاربرد آن در آموزش 

کاربرد خود هیپنوتیزم در آموزش

اساسا ماهیت خود هیپنوز تمرکز فوق العاده و تقویت حافظه است

تقویت تمرکز فکر

در تقویت تمرکز فکر باید بدانید درگیری های زندگی ماشینی امروز از یک سو و اختلافات داخلی و خانوادگی از سوی دیگر تمرکز فکر را از بین میبرد هنگام مطالعه و انجام برخی کارهای دیگر متوجه میشوید که دچار پراکندگی فکر ،اضطراب، نگرانی و افسردگی هستید. در چنین وضعی درس خواندن و یادگیری به نحو شدیدی کاهش می یابد. نداشتن تمرکز باعث میشود رفته احساس نداشتن استعداد در یادگیری و تحصیل در شما پدید بیاید که البته با خود بی انگیزگی و بی علاقگی را نیز به دنبال دارد در حالیکه بازهم خود هیپنوتیزم به شما کمک خواهد کرد

با تمرکز بالا بر کلیه نگرانیهای خود پیروز شوید

 با یادگیری آسان احساس موفقیت و داشتن استعداد تحصیلی را به خوبی درخود حس کنید.

 علاقمندی به درس ها

علاقمندی به درسها از جمله مواردی است که باید به آن توجه داشته باشیم. عمده ترین مشکل ما در یادگیری آن است که به درسی که میخواهیم  بیاموزیم علاقه نداریم این بی علاقگی حواس پرتی، بی توجهی و فراموشی را در یادگیری آن درس پدید میاورد که با تلقین از راه هیپنوتیزم میتوان این بی علاقگی را به علاقمندی تبدیل کرد. هرچه علاقه شما به چیزی افزایش یابد توجه شما نیز به آن افزایش پیدا کرده مطالعه آنرا موثرتر خواهد کرد.

تقویت حافظه

اساسا ماهیت خود هیپنوز تمرکز فوق العاده و تقویت حافظه است و در حالت هیپنوز هر کسی حافظه خیلی قویتری دارد زیرا حافظه ما نسبت مستقیم با تمرکز حواس دارد و در عین حال با خود هیپنوتیزم هرکس می تواند حافظه خود را بیش از پیش تقویت کند. بطوریکه با تلقین میتوان حافظه را بگونه دلخواه رشد داده و شکوفا کرد مثلا می توانیم حافظه خود را بگونه تنظیم کنیم که با یکبار شنیدن شعری آنرا فورا حفظ نماییم.

یاداوری مطالب و خاطرات بسیار دور

از خودهیپنوتیزم می توان برای یادآوری مطالب و خاطرات بسیار دور استفاده کرد. خاطرات وقایع و حوادث کاملا فراموش شده سالهای گذشته بوسیله خود هیپنوز زنده میشود یک شخص که صحیح هیپنوتیزم شده است اگر در یک آزمایش مهم شرکت کند کلیه مطالب ارقام و اعداد به سهولت در مغزش جریان می یابد بدون اینکه احتیاج باشد که به مغزش فشار وارد آورد این پدیده ازدیاد غیر عادی خاطرات و افکار گذشته در روانکاوی بینهایت مورد استفاده قرار میگیرد بطوریکه امروز اکثر روانکاوان به منظور حصول نتیجه فوری از روش سریعی استفاده مینمایند به نام هیپنوآنالیز یعنی کاوش خاطرات بیمار بوسیله هیپنوتیزم.

    4- کاربرد خودهیپنوتیزم در هنر

اگر شما اهل هنر باشید و احتمالا یک اثر مهم هنری هم خلق کرده باشید حتما موافقید که تمام شاهکارهای هنری در حالتی شبیه خلسه به مغز انسان خطور میکنند زیرا ذهن هوشیار ما نمیتواند بدون کمک ناخودآگاه خرق عادت نموده و خلاقیت زیادی بروز دهد در حالیکه با کمک هیپنوتیزم ضمیر ناخودآگاه خود را میتوانید براحتی به کمک خود بیاورید و از آن در جهت خلق آثار هنری استفاده نمایید. البته این موضوع مختص ارائه آثار هنری نیست همه میدانیم که جرقه اکتشافات و اختراعات نیز با الهام از عالم غیب ( ضمیر ناخودآگاه ) صورت گرفته اند.

آشنایی بیشتر با خودهیپنوتیزم و کاربرد هیپنوتیزم در شعر

 برخی شعرا هستند بدون اینکه از عرفان یا همان خود هیپنوتیزم اطلاعی داشته باشند شعرا میگویند ولی به مرور زمان هنگام شعر گفتن خود هیپنوتیزم می شوند. یا به عبارت قدیمی به حالت خلسه و جذبه خاص فرو میروند در این حالت است که احساس میکنند اشعار وکلمات بسیار نغزو دلکش به مغزشان وارد میشود برخی شعرا در اوضاع و احوال خاص وقتی شروع به سرودن اشعار میکنند دچار تمرکز فکر عالی میشوند می دانیم که استعداد و توانایی ضمیر ناخود اگاه نسبت به شعور آگاه یا خود اگاهی تقریبا به نسبت یک به هزاران است زیرا ضمیر ناخودآگاه با توسل به تمام تجربیات و خاطرات زندگی و اجدادی، کلمات را در هم می آمیزد و به عالی ترین شکل الهام میکند و آنگاه اشعاری مانند غزلیات حافظ یا عبارات نغزو دلکش بوجود میاید.

آشنایی بیشتر با خودهیپنوتیزم و کاربرد آن: تیزبینی و تیز شنوی 

 کسی که دوره خود هیپنوتیزم را دیده باشد و خود را هیپنوتیزم کند خود به خود دردیدن و شنیدن حساس و دقیق میشود و تیزبینی و تیزشنوی او بالا می رود در اینجا منظور از دیدن و شنیدن خوب دو جنبه مختلف است، یکی از نقطه نظرهوشیاری در دیدن و شنیدن است و دیگری منظور درک و فهم دقیق و عمیق مسائل اجتماعی و زندگی از طریق دیدن و شنیدن میباشد که میدانم این نگرش ژرف پایه هنر میباشد. دیگر اینکه چون خود هیپنوتیزم ایجاد آرامش روانی و عصبی می نماید لذا این افزایش دقت نظر حتی اختلالات شنیدن و دیدن که به علت هیستری (نوعی بیماری روانی) ایجاد شده معالجه و رفع میشود.

5-  کاربرد خودهیپنوتیزم در ورزش

اثری که  آشنایی با خودهیپنوتیزم می تواند بر روی موفقیت های ورزشی و افزایش توان جسمی بر ما می گذارد.

آشنایی بیشتر با خودهیپنوتیزم و کاربرد اول آن در ورزش

یک فرتبالیست که فردا مسابقه مهمی در پیش دارد میتواند امروز آن مسابقه را در حالت هیپنوتیزم تصور کند و در تصور خود از راه دور با شوتهای قوی دروازه حریف را بگشاید این تمرین تخیلی آنقدر میتواند تکرار شود که شخص براحتی در بازی فردا با یک شوت دقیق دروازه حریف را بگشاید. لازم است بدانید کاملا اثبات شده که این تمرین تخیلی دقیقا همان تاثیر تمرین واقعی را دارد خصوصا اینکه مثالی که ذکر شد در تمامی ورزشها قابل اجراست ولی بالاترین ارزش آن زمانی مشخص میشود که ورزشکار قصد انجام کاری را داشته باشد که امکان تمرین آن وجود ندارد. مثل کارهای سختی که بدلکاران سینما انجام میدهند (مثلا پریدن از بالای برج ایفل)

کاربرد خودهیپنوتیزم در ورزش

کاملا اثبات شده که تمرین تخیلی دقیقا همان تاثیر تمرین واقعی را دارد و در تمامی ورزشها قابل اجراست

آشنایی بیشتر با خودهیپنوتیزم و کاربرد دوم آن در ورزش

اساس ورزش ها بر پایه تمرکز فکر و رسیدن به تمرکز فکر فوق العاده یا همان خود هیپنوتیزم استوار است ورزشکار کوشش و تلاش میکند که هنگام عمل و احتیاج به این حالت در آید ورزشکار کوشش و تلاش میکند که هنگام عمل و احتیاج به این حالت دارد که در این حالت استعدادی شگرف و خارق العاده پیدا کند. در ورزشهای رزمی ورزشکار حتی جراحات وارده را نه حس کند و نه احساس درد کند و محل جراحات ناشی از سلاحهای برنده به سرعت التیام میپذیرد.

آشنایی بیشتر با خودهیپنوتیزم و کاربرد سوم آن در ورزش

یکی از حالت های خود هیپنوتیزم حالت است که کاتالپسی که در این حالت ماهیچه ها مانند استخوان سفت و محکم میشوند و در چنین حالتی است که هریک از اعضاء گوشتی بدن نیز به آلتی کوبنده و سلاحی کارامد در ورزشهای رزمی تبدیل میشود .

6-  خود هیپنوز و دانش موفقیت

اثراتی که  آشنایی با خودهیپنوتیزم بر روی موفقیت در زندگی ما می گذارد.

خودباوری و نشاط در زندگی و خود هیپنوتیزمی 

خودباوری و نشاط در زندگی بسیار مهم است در نتیجه یادگیری فن ارزنده “ریلکس” نیروهای مغز و روان آزاد میشود و شخص قادر خواهد بود با دید واقعی تری زندگی را بنگرد و تحملش در برابر تمام مشکلات بیشتر خواهد بود. به کمک خود هیپنوتیزم شخص میتواند یاد بگیرد که جسم و روان خود را راحت و رلکس یعنی بدون فشار نگه دارد و به این ترتیب شور و نشاط در او زنده میشود.

بیدار کردن استعدادهای خفته : بسیاری از جوانان هستند که دارای استعدادهای خفته ای میباشند و برخی دیگر نمیدانند که چه میخواهند چه استعدادی دارند و برای چه کاری لیاقت و استعداد دارند. جوانان به کمک خود هیپنوز آگاه میشوند که چه استعدادی دارند و برای چه کاری ساخته شده اند و در زندگی چه کار باید بکنند.

ترس از سن، صحنه نمایش سخنران، رادیو تلویزیون و خود هیپنوتیزمی 

بطور کلی ترس از هر نوع صحنه ای که درآن جمعیت یا حالت خاص باشد بوسیله خود هیپنوتیزم از بین میرود، سخنرانی در مجامع عمومی هنرپیشگان، خوانندگان، گویندگان رادیو تلویزیون مجریان برنامه ها کلیه افرادی که هر نوع برخورد و گفتگویی با مردم و مقامات دارند ولی دچار ترس خجالت و اضطراب و دلهره هستند. انسان بوسیله خود هیپنوز ناراحتی ها ، ترس ها و نگرانی های خود را به کلی رفع می نماید و مانند قهرمانی شجاع کارهای مربوطه خود را در حضور همه کس و در هر جا انجام می دهد. ازدیاد مقاومت جسمی و فکری: خود هیپنوز مقاومت جسمی و فکری و روانی شخص را اساسا در مقابل همه مشکلات زندگی بطور خارق العاده ای زیاد میکند

بدین ترتیب شخص می تواند کارهای روزانه اش را حاصلخیز تر کند و در برخوردهای روزانه اجتماعی شادتر و شادکامتر باشد. ریلکس بودن یکی از عوامل اساسی است در پرورش استعداد مقاومت در برابر مشکلات زندگی. ثروتمند شدن با خود هیپنوز: ثروتمند شدن عموما در ذهن ما معادل با موفقیت در زندگی است. در اثر کوچکترین محاسبه ممکن است شکست بخورید ممکن است ورشکست بشوید ممکن است موقعیت مناسبی را از دست بدهید.

عادت های بدبینی و فکری و نتیجه گیری غلط از تجربیات زندگی مکن است شخص را همیشه عقب نگه دارد اگر علت ورشکستگی بسیاری از تجار بررسی شود ملاحظه خواهد شد که علت شکست در درون خود آنها بوده است، بی احتیاطی عدم توانایی در پیش بینی های صحیح مدیریت غلط و اداره غیر عملی و ناصحیح سازمان تنبلی عادت به ولخرجی مخارج نا به جا کارها و برنامه ها ا به موقع انجام ندادن است. هیپنوتیزم قادر است به مرور همه این قبیل اختلالات و عوامل منفی و فکری و ذهنی را از بین ببرد و ناخودآگاه وی آنچنان او را راهنمایی کند که بدون اشتباه و لغزش بسوی ثروتمند شدن پیش برود.

راز قانون جاذبه و هیپنوتیزم 

 اگر فیلم راز (secret) را دیده باشید متوجه می شوید که سخت ترین کار برای بدست آوردن موفقیت و عمل به قانون جاذبه مرحله باور چیزی است که میخواهیم اتفاق بیفتد در حالیکه هنوز رخ نداده است که این کار با هیپنوتیزم بسیار ساده رخ میدهد چون شما خود را به حالت هیپنوتیزم می برید و در آن زمان هر چه را میخواهید اتفاق بیفتد تجسم کرده و به خود تلقین میکنید که رخ داده است ضمن اینکه نیروی مزاحم تعقل که مانع باور تخیلات ما میشود در این حالت از کار افتاده و مزاحم کار شما نمیشود همچنین آرامش زیاد اصلی ترین عامل موفقیت و داشتن حال خوب که پایه اول موفقیت است را با هیپنوتیزم براحتی در دسترس است

راز قانون جاذبه و خود هیپنوتیزم 

در قانون جاذبه مرحله باور چیزی است که میخواهیم اتفاق بیفتد

آشنایی با خود هیپنوتیزم و خطرات خود هیپنوتیزم

خلع سلاح کردن سیستم امنیتی ذهن با هیپنوتیزم هیپنوتیزم شیوه‌ی عاقلانه و مناسبی را برای این تغییر ارائه می‌دهد. هیپنوتیزم سیستم امنیتی ذهن را به گونه‌ای خلع سلاح کرده و آن را دور می‌زند که مستقیم با ذهن درونی ارتباط برقرار کند. وقتی سیستم امنیتی در وضعیت اضطرار قرار می‌گیرد، ذهن دائماً شروع به پذیرش پیشنهادهای با ارزش ظاهری می‌کند و فرقی نمی‌کند که این پیشنهاد کنار گذاشتن سیگار، وفادار ماندن به رژیم غذایی جدید خود یا هر مفهوم دیگری باشد که می‌خواهید ذهن درونیتان آن را جذب کند.

جالب اینجاست که خطرات خود هیپنوتیزم که در حالت هیپنوتیزم بیشتر در فرد احساس می گردد در این حالت وجود ندارد چرا اینکه فرد خود عملیات هیپنوتیزم را به تنهایی پیش می برد و پیشنهادات شما همچون یک برنامه‌ی جدید است و  آشنایی با خود هیپنوتیزم به شما اجازه می‌دهد تا آن برنامه را بدون دخالت معمول شک‌ها و سوالاتی که ذهن را بمباران می‌کند نصب کنید.

از ترسها و از خطرات خود هیپنوتیزم مانند ترس از کنترل شدن و یا شرمندگی در میان جمع و یا وادار شدن به انجام کاری خلاف میل خبری نیست و اینکه خود هیپنوتیزم تغییر را سریعتر و آسانتر از شیوه‌های پیش از این گفته شده ایجاد می‌کند. این آن چیزی است که  آشنایی با خودهیپنوتیزم را به وسیله‌ی قدرتمند و قابل ترجیحا برای تغییر تبدیل می‌کند.

تلقین های که در حالت عادی با مقاومت ناخودآگاه روبرو می شود را می توان با استفاده از خود هیپنوتیزم و دگر هیپنوتیزم بر روی ناخودآگاه اعمال کرد  ناخودآگاه به دلیل تلقین های محیطی و خودگویی ها با بیشتر تلقین ها و عبارات تاکیدی مقاومت می کند و ناخودآگاه با کمترین مقاومت انها را می پذیرد.

آشنایی با خودهیپنوتیزم و خطرات خود هیپنوتیزم نشان می دهد که با کار کردن بر روی ناخود اگاه و سیستم ایمنی، قدرت بدن را در برابر بیماریها و مشکلات افزایش می دهد. با خودهیپنوتیزم فوری می توانیم خیلی سریع وارد حالت خلسه هیپنوتیزمی شویم. تفاوت عمده هیپنوتیزم فوری با هیپنوتیزم سنتی در این است که در خودهیپنوتیزم خیلی سریع می توان وارد و شد و معمولا با مقاومت ناخودآگاه روبرو نمی شویم.

ولی در هیپنوتیزم سنتی به دلیل اینکه با استفاده از تلقین مستقیم وارد حالت خلسه می شویم ناخودآگاه در برابر آن مقاومت می کند.  آشنایی با خودهیپنوتیزم فوری یکی از روش های سریع و موثر می باشد. تکنیک های ارائه شده در دوره خودهیپنوتیزم فوری منحصر بفرد بوده و این دوره با استفاده از تکنیک های اریکسون و خودهیپنوتیزم فوری و تکنیک تجسم سازی ایجاد خلسه را تسریع می بخشد.

 

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط
دیدگاهها

بدون دیدگاه