دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

چگونه می توان به راز درمان با هیپنوتیزم دست یافت؟

چگونه می توان به راز درمان با هیپنوتیزم دست یافت؟

درمان با هیپنوتیزم –  آیا تا به حال درمان با هیپنوتیزم را تجربه کرده اید، هیپنوتیزم درمانی به عنوان یک روش درمانی اصلی یا درمان کمکی موثر در بسیاری از انواع مشکلات جسمی و روانی کاربرد ارزشمندی دارد. هیپنوتیزم حالت تغییر یافته‌ای از هوشیاری است که طی آن درمانگر واجد شرایط این فرصت را پیدا می‌کند که با تاثیر مستقیم بر فرآیندهای ناخودآگاه و ارائه تلقینات درمانی مناسب به اصلاح ساختار روانی بیمار بپردازد و یا زمینه‌ای برای یک اجرای یک روش درمانی پزشکی مثل جراحی و … فراهم سازد.

درمان با هیپنوتیزم و روان درمانی

هیپنوتیزم فرآیندی مفید در روان درمانی است. در سال های اخیر با توجه به رویکرد همه جانبه در درمان بیماری ها و استفاده بالینی از هیپنوتیزم در برخی اختلالات روانپزشکی این تکنیک به عنوان یک روش مهم کمک کننده در درمان مورد توجه قرار گرفته است. اما در صورتی که درمانگر از چگونگی ایجاد رابطه درمانی در فرآیند هیپنوتیزم آگاهی کافی نداشته باشد هرگز نباید از این روش در درمان بیمار خود استفاده نماید.

درمان کمبود اعتماد با هیپنوتیزم درمانی

درمان کمبود اعتماد به نفس و عقده حقارت، زود رنجی، در مکان بی‌خوابی و بدخوابی، ایجاد نشاط و شادابی، تقویت حافظه و قدرت تمرکز فکر و … با هیپنوز امکان پذیر است هیپنوز در نفس خود همراه با تن آرامی و احساس آرامش است، بنابراین در مقابل اضطراب یا در حالت آرامش احساس می‌کند حتی می‌تواند ایجاد نماید، چنین آموختنی موجب افزایش اعتماد به نفس بیمار می‌شود به نحوی که در موقعیتهای اضطراب آفرین قادر می‌شود واکنشهای کنترل شده‌ای از خود نشان می‌دهد.

درمان ترس های مختلف

افرادی که ترسهای مختلف دارند مثل اضطراب امتحان، وسواس، ترس از بلندی، ترس از تاریکی، ترس از حیوانات و … می‌تواند با استفاده از تلقینات خاصی که در طی جریان هیپنوز به آنها داده می‌شود، درمان شوند. همچنین برای ترک سیگار، تغییر عادات غلط چون پرخوری می‌توان از این روش استفاده کرد.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

هیپنوتیزم در درمان های پزشکی

علم هیپنوتیزم با تاثیر بر ذهن و روان انسان می‌‌تواند کاربردهای مختلفی در پزشکی و درمان بیماریها داشته باشد استفاده از هیپنوتیزم در کاهش و از بین بردن درد، کاربرد هیپنوتیزم در دندانپزشکی، بیهوشی و بی حسی در بیماران و کودکانی که امکان استفاده از روشهای دیگر نیست رواج دارد. علم هیپنوتیزم از راهکارهای مورد استفاده در پزشکی است و هیچگاه جایگزین درمان های دیگر نخواهد بود.

مطالعات نشان داده است استفاده از هیپنوتیزم برای درمان تب یونجه نیز کاربرد دارد. نتیایج این مطالعات نشان داده است که درمان با هیپنوتیزم به کاهش برخی عوارض از جمله آبریزش بینی می‌شود. روند این کاهش با تغییر جریان خون اتفاق می‌افتد.

همچنین از هیپنوتیزم برای درمان پیشگیری از سردردهای مزمن میگرن و سردردهای عصبی، زایمان بدون درد، درمان بیماریهای روان تنی مثل زخم معده، آسم، فشار خون، التیام بیماریهای پوستی، کاهش عوارض شیمی درمانی، کنترل خونریزی در جراحیها و در امور روانپزشکی کاربرد دارد. هیپنوتیزم همچنین به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

هیپنوتیزور کیست؟

هیپنوتیزور فردی است که از روش هیپنوتیزم برای درمان بیماریها استفاده می‌کند. اما باید توجه داشت هیپنوتراپی یا درمان با هیپنوتیزم زمانی مطمئن خواهد بود که توسط سازمانهای معتبر و افراد متخصص انجام بگیرد. این افراد متخصصین علوم پزشکی، روانشناسان، روانپزشکان را در بر می‌گیرد. و همچنین افرادی که از منابع و سازمانهای معتبر آموزش لازم را دیده و دارای گواهی تخصص در هیپنوتراپی هستند.
درمانگر بایستی تجربه کافی کاربرد هیپنوتیزم را در افراد طبیعی و بیمار داشته باشد تا از واکنشهای بیمار در جریان هیپنوتیزم نه در شگفت شده و نه به سرعت خشنود شود. درمانگر در شروع کار باید بداند ممکن است بیمار پاسخ درمانی مناسبی به هیپنوز ندهد. همچنین انتخاب بیمار را به درستی انجام دهد و از انتخاب افرادی که مناسب برای هیپنوتراپی نیستند، خودداری نماید.

درمان با هیپنوتیزم

درمان از طریق خواب مصنوعی نخستین بار در دوران مدرن توسط «فرانز آنتونی مِسمِر» (Franz Anton Mesmer) پزشک اطریشی به کار گرفت و به همین دلیل نیز با عنوان «مسمریسم» (Mesmerism)شناخته می شد. مسمر در 1734 به دنیا آمده و از دانشکده طبّ وین در اتریش فارغ التحصیل شده بود. در هندوستان و چین باستان نیز به کارگیری این روش برای درمان بیماران مرسوم بوده است.

اصطلاح «هیپنوتیزم» (Hypnotism)

نخستین بار توسط پزشکی به نام «جیمز برید» (James Braid, 1795-1860) که در شهر منچستر انگلستان طبابت میکرد، در دهه 1830 به کار گرفته شد و پس از آن نیز به همین نام شناخته شد.  وی این اصطلاح را از واژه «هیپنوز» که در یونان قدیم به خواب یا الهه خواب شناخته می شد، گرفته است.

«جیمز اِزدِیل» (James Esdaile) جراح انگلیسی فرد دیگری بود که پس از «مِسمِر» و «برید» توانست موفق به استفاده از خواب مصنوعی در بیهوش کردن بیماران و جراحی آنان شود. وی بارها با موفقیت از هیپنوتیزم در بیهوشی های عمیق بیماران و انجام جراحی های سنگین بر روی آنان استفاده کرد و در بسیاری موارد کاملا موفق بوده است.

کشف و استفاده از داروی بیهوشی «اِتِر» در دهه 1840 موجب شد که دیگر هیپنوتیزم به عنوان تکنیک بیهوشی در جراحی مورد استفاده قرار نگیرد. با این وجود، با توجه به امکان بیهوشی عمیق از طریق هیپنوتیزم،َ هنوز هم هیپنوتیزور ها به عمیق ترین مرحله خواب هیپنوتیزم اصطلاحا «مرحله ازدِیِل» یا Esdaile state می گویند.

درمان با هیپنوتیزم از گذشته تا کنون

اصطلاح را از واژه «هیپنوز» که در یونان قدیم به خواب یا الهه خواب شناخته می شد، گرفته است.

هیپنوتیزم در مراکز درمانی هیپنوتیزم 

در طی دو قرن اخیر راه های طولانی را پیموده و امروز به عنوان یکی از روش های تجربه شده درمانی در بسیاری از مراکز درمانی، کلنیک های درمان طبی و نیز روان درمانی در جهان مورد استفاده قرار می گیرد. مطالعات و تحقیقات و نیز تجارب گوناگون در مورد هیپنوتیزم درمانی یا «هیپنوتراپی» (Hypnotherapy) موجب شده است که هیپنوتراپی از حد یک تکنیک درمانی فراتر رفته و به عنوان علم بین رشته ای مستقل (Interdisciplinary) شناخته شده و استفاده از آن به عنوان از روشهای درمان مکمّل (Complementary Therapy) در غرب رسما رواج یابد.

امروزه انجمن های رسمی در جهان با عنوان «انجمن ها و سازمانهای هیپنوتراپی» وجود دارند که دانش و آگاهی اعضای خود را در خصوص تحقیقات، مطالعات، تکنیک ها و نیز روشهای هیپنوتراپی به روز می سازند. کسانی که می خواهند در زمینه هیپنوتراپی فعالیت کنند، می بایستی دوره های علمی و عملی حضوری را که مورد تایید این سازمانها و موسسات بین المللی می باشند، با موفقیت بگذرانند و گواهی های لازم را اخذ کنند.

 نمونه های درمان با هیپنوتیزم در موسسات درمانی

موسسات درمانی برای انجام هیپنوتیزم درمانی از موسسه General Hypnotherapy Register (GHR) است که عضویت در این موسسه تابع شرایط خاصی است که گذراندن دوره های یاد شده یکی از آنهاست. این موسسه پیشرفت و موفقیت سالانه اعضا را در زمینه های درمان تکمیلی با استفاده از هیپنوتیزم و نیز تلاش در جهت به روز رسانی سطح علمی و آگاهی اعضا را به به طور دائم بررسی و در صورت برخورداری از سطح لازم در ادامه همکاری، عضویت آنها را به طور سالانه تمدید می کند.

صلاحیت موسسه GHR توسط کمیته تشخیص صلاحیت یا Validation Board سازمان General Hypnotherapy Standards Council تحت که به عنوان یکی از بالاترین مراجع در خصوص هیپنوتراپی در انگلستان است، تصویب می شود تا بتواند به کار خود به عنوان موسسه یا انجمن بین المللی ثبت عضویت هیپنوتیزورها فعالیت نماید.

با گذشت دو قرن از معرفی و به کارگیری هیپنوتیزم در کاهش و درمان پایدار و قطعی بسیاری از بیماریهای از جمله ناراحتی های اعصاب و روان در جهان، «هیپنوتراپی» موفق شده است تا کارنامه چشمگیری از خدمات خود به جامعه بشری ارائه نماید. موفقیت قابل توجه هیپنوتراپی و نیز توسعه این رشته از درمانهای مکمّل موجب گسترش استقبال مردم در جهان در استفاده از هیپنوتراپی در درمان بسیاری از ناراحتی های جسمی، اعصاب و روا ن شده است.

ناراحتی های شایع و هیپنوتیزم درمانی

از آن جمله می توان به موارد زیر به عنوان ناراحتی های شایع که مردم برای درمان آن به هپیپنوتیزور ها مراجعه میکنند، اشاره کرد:

اضطراب، هیستری یا دردها و بیماری های جسمی با منشاء عصبی و روانی، افسردگی، ترسهای موهوم یا فوبیا، بی خوابی های مزمن، خشم یا عصبانیت، انزوا و گوشه گیری، وسواس فکری و فیزیکی، تردیدهای ذهنی، بازگشت غیر ارادی به گذشته و بازخوانی خاطرات تلخ، دندان قروچه در خواب، سردردهای میگرنی، اختلالات شخصیتی، ذهنی، رفتاری و نیز مقابله با انرژی های منفی، خجالت و کمرویی، احساس حقارت و خود کم بینی، خود بزرگ بینی بیمارگونه، استرس، کاهش وزن بدون اثرات روانی منفی، درمان دردهای مزمن، ترک سیگار، الکل و اعتیاد، مقابله با افکار پراکنده، درمان سوء ظن و بدبینی، و بسیاری از ناراحتی های جسمی، عصبی و روانی دیگر که شاید تعداد قابل توجهی از آنها از طریق دارو درمانی به نتایج پایدار و قطعی دست نرسیده اند.

 

راه کار موفقیت با کنترل صحیح گفتگوی درون 

ما همیشه با خودمان در حال گفت و گو هستیم. برای درمان با هیپنوتیزم حتی وقتی به خواب می رویم قسمت رویای ذهن ما در حال فعالیت است. ما با خودمان یا با دیگران حرف می زنیم، وقایع گذشته و آینده را تجسم می کنیم و گاهی حتی ممکن است دیگران صدای حرف زدن ما را بشنوند. حرف های ما از احساسات، هیجانات، فکرها و نگرش ما ناشی می شوند. اگر افسرده باشیم حرف های منفی می زنیم، اگر مضطرب باشیم، حرف های نگران کننده می زنیم و اگر خوشبین و امیدوار باشیم حرف های مثبت می زنیم. بیاید برای درمان خودمان از هیپنوتیزم استفاده کنیم.

جالب است بدانید که « گفت و گو با خود» می تواند بر وضعیت ذهن فرد تأثیر بگذارد یعنی باعث شود ما باورها و احساسات مثبت تر و بهتری داشته باشیم. یا برعکس دچار احساسات منفی تر و بدتر می شویم. گاهی اوقات بعد از خودگویی های مثبت، تغییر وضعیت روانی خود را به خوبی حس می کنید. یکی از معروف ترین عبارت های تأکیدی، جمله ای است که « دکتر امیل کوئه» به بیمارانش توصیه می کرد:

درمان با هیپنوتیزم خواب نیست نوعی تلقین پیشرفته است

در زمان درمان با هیپنوتیزم حتی وقتی به خواب می رویم قسمت رویای ذهن ما در حال فعالیت است.

« من هر روز از هر جهت بهتر و بهتر می شوم».

می توانید عبارت های مناسب را از جملات زیر انتخاب کنید یا خودتان براساس وضعیت خود مناسبترین عبارت را طراحی کنید. یادتان باشد هم محتوی جمله باید مثبت باشد و هم از کلمات مثبت استفاده کنید یعنی:

به جای: من نمی خواهم حواس پرت باشم.

بگویید: من می خواهم توجه و تمرکز خوبی داشته باشم.

چند نمونه از عبارات مناسب تأکیدی برای دانش آموزان و دانشجویان:

✔️ من روحیه ی خوبی دارم.

✔️ من می توانم به اندازه کافی تلاش کنم.

✔️ من می توانم کار ها را به خوبی انجام دهم.

✔️ من می توانم انجام هر کاری آرام باشم.

✔️ من هرچه را دانسته ام موقع کار به خاطر می آورم.

✔️ حافظه ی من قوی و کارآمد است. و ….

می توانید روزی دو بار، در ساعت های خاص و در موقعیتی آرام، این عبارت ها را بگویید یا بنویسید. یعنی پنجاه بار بگویید یا ده بار بنویسید. با تمرکز و توجه کامل و بدون عجله این کار را انجام دهید. بعد از مدت کوتاهی تأثیر مثبت آن را حس خواهید کرد.

 

🔻چگونه می توانم در  این دوره درمانی شرکت کنم ؟🔺

✔️ در هیپنوتیزم درمانی چه اتفاقی رخ می دهد؟

✔️ با خود هیپنوتیزم چه بیماری هایی درمان می شود؟

✔️ فرق خود هیپنوتیزم و دگر هیپنوتیزم چیست؟

اگر که دوست دارید که بر روی ضمیر ناخودآگاه خود کار کنید و بتوانید آنرا اصلاح نمائید برای اصلاح و درمان ضمیر ناخودآگاه خود می توانید از هیپنوتیزم استفاده نمائید. هیپنوتیزم می تواند تصورات و دنیای درونی ما را به کلی از طریق تصورات خودمان تغییر می دهد هیپنوتیزم به ما اجازه می‌دهد تا هدف ایده‌ آلی را همچون افزایش نیروی مغز به ذهن نیمه خودآگاه خود ارائه دهیم که آن هم این تلقین را به حقیقت تبدیل می‌کند. ظاهراً این تغییرات به تنهایی رخ می‌دهد.

استعداد و آمادگی هر شخص برای هیپنوتیزم بستگی به انگیزه او دارد. شخص باید برای ایجاد آمادگی عاطفی که ادراک او را تغییر می‌دهد، شرایط لازم را داشته باشد. برخی افراد دوست دارند که از هیپنوتیزم استفاده کنند ولی نگرانی و ترس آنها مانع از بهره بردنشان از این روش می شود برای آن دسته از عزیزانی که تمایل دارند که هیپنوتیزم را یاد بگیرید و از آن برای کار بر روی ضمیر ناخود آگاه خود بهره ببرند می توانند در دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم شرکت نمایند. و برای آن دسته از کسانی که تمایل به هیپنوتیزم دیگران دارند می توانند از در دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم شرکت کنید.

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط

آشنایی با هیپنوتیزم غواصی در دنیای مغز و هیپنوتیزم: از اسرار تا علم

موضوع هیپنوتیزم همواره مورد توجه و تحقیق متخصصان و علاقمندان به روانشناسی و علوم ...

چگونه در 7 قدم یک هیپنوتراپیست حرفه ای شویم (راهنمایی کامل برای یادگیری هیپنوتیزم)

هیپنوتراپیست حرفه ای - طراحی ذهن، هنری است که با استفاده از قدرت و ...

آموزش هیپنوتیزم برای رسیدن به ماورا ذهن آدمی

آموزش هیپنوتیزم برای رسیدن به ماورا -  هیپنوتیزم (دگر هیپنوتیزم و خود هیپنوتیزم) یا ...

راسپوتین هیپنوتیزم: نگاهی گذرا به زندگی جادوگری در خدمت رومانوف

راسپوتین هیپنوتیزم راسپوتین به عنوان یک شخصیت جالب و متناقض تاریخ روسی شناخته می‌شود ...

7 کاربرد هیپنوتیزم در درمان بیماری های روان تنی + فیلم

کاربرد هیپنوتیزم در درمان باید ابتدا به ریشه واژه هیپنوز و هیپنوتیزم که از ...

هیپنوتیزم + 7 کاربرد باور نکردنی هیپنوتیزم ( فایل صوتی و فیلم )

هیپنوتیزم چیست؟ آیا تا بحال به یادگیری انواع آن  فکر کرده اید، قدرت های که ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه