دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

راه حل نهایی برای خواب آرامش‌ بخش؛ درمان بی خوابی با هیپنوتیزم

راه حل نهایی برای خواب آرامش‌ بخش؛ درمان بی خوابی با هیپنوتیزم

درمان بی خوابی با هیپنوتیزم در بحث درمان بی خوابی به کمک هیپنوتیزم این نکته مورد بررسی قرار می گیرد که طبق بررسی هایی که اخیراً به عمل آمده است، یک سوم آمریکایی ها، یعنی 90 میلیون نفر برای خوابیدن مشکل دارند. آموزش روش خود هیپنوتیزم باعث آرامش آنها در شب و پرانرژی شدن آنها در روز می شود؛ چون که هیپنوتیزم، یعنی اجرای روش طبیعی به خواب رفتن.

بی خوابی  و دلایل عمده برای بوجود آمدن آن 

بی خوابی بر روی رفتار انسان در روز بعد اثر می گذارد. عصبانیت، تقلیل قدرت تفکر، ضعف در تصمیم گیری و اختلال در ارتباط انسان با دیگران، برخی از عواقب بی خوابی است که بصورت واضح بر روی موفقیت و سلامت انسان در زندگی تأثیرات بد زیادی را به جای می گذارد.

از آنجا که مصرف داروهای خواب آور یا نوشابه های الکلی باعث می شوند تا فرد با گذشت زمان به میزان مصرف این مواد بیفزاید و به تدریج اعتیاد و عوارض متعددی پیش آید، روش های غیر دارویی از جمله خودهیپنوتیزم در درمان هیپنوتیزم و بی خوابی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

برای درمان بی خوابی با هیپنوتیزم باید دانست که برای اینکه فردی بتواند بخوابد، به آرامش جسمی و روانی نیازمند است. همانطور دردهای جسمی مثلا دندان درد می تواند مانع خواب شود.

تألمات روحی و افکار پریشان هم از پیدایش خواب راحت و طولانی جلوگیری کرده یا موجبات رؤیاهای وحشتناک را فراهم می آورد. پر خوری، مصرف زیاد دخانیات، نگرانی، ترس، مصرف زیاده از حد قهوه یا چای در بعضی از افراد الکلی، تغییر محل خوابیدن، افسردگی و… برخی از علل شایع در عارضه بی خوابی هستند.

استفاده از قرص در درمان بی خوابی

استفاده از قرص در درمان بی خوابی و برای خوابیدن نا مناسب است، مگر در برخی از موارد بسیار محدود و آن هم در شرایطی که انتخاب دارو توسط پزشک صورت گرفته باشد. اختلال در نحوه رفتار، رانندگی، خلاقیت ذهنی و …در روز بعد از مصرف این داروها و نیاز فرد به اضافه کردن تدریجی مقدار دارویی که مصرف می کند، برخی از عوارض متعدد و خطرناک کاربرد این داروهای خواب آور است.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

در مقابل تعداد اندکی که واقعاً بی خواب یا کم خواب شده اند، خیلی بیشتری وجود دارند که قضاوت آنان در زمینه بی خوابی مختل شده و گاه مدت خوابیدن خود را سه برابر کمتر از آن تصور می کنند که واقعاً در خواب گذرانده اند. برای مثال در موارد متعددی همسر یا اطرافیان شاهد این منظره هستند که فردی به اندازه کافی خوابیده و این موضوع از خر و پف و یا سایر رفتارهای او به وضوح مشخص بوده، ولی خود او پس از بیدار شدن فکر می کرده که تنها مدت کمی خوابیده یا اصلا نخوابیده است.

قرص هیپنوتیزم خواب آور و روش های بسیار مؤثر برای درمان بی خوابی به کمک هیپنوتیزم

برای خوب خوابیدن و درمان بی خوابی با قرص هیپنوتیزم پس از استقرار در بستر، استفاده ریلکس شدن پیشرونده و در پایان آن، تجسم یک تخته سیاه  از روشهای بسیار موثر برای درمان بی خوابی است. در آن زمان فرد با تجسم، دایره بزرگی را بر روی تخته سیاه رسم کرده و در داخل آن عدد ۱۰۰ و در کنار آن فراز ”خواب عمیق” را می نویسد. بعد به تدریج اعداد ۹۹،۹۸،۹۷، و … را جایگزین آن می کند. این متد از روش معمول دیگر که طی آن، فرد دچار بی خوابی به تدریج گوسفندانی را که در عالم تصور از جوی آبی می گذرند می شمارد، مؤثرتر است.

نتایج آماری روش درمان بی خوابی با هیپنوتیزم بصورت ساده و درخشان بوده و با عنوان:” یک روش هیپنوتیزمی برای درمان بی خوابی” در سر مقاله مجله معنبر” نشریه بین المللی تحقیقات علمی و بالینی در زمینه کتاب خودهیپنوتیزم ” در سال ۱۹۸۰ چاپ شده است براساس آمارهای ارایه شده، اکثریت عظیمی از بیماران با این روش ساده، هم خیلی سریع به خواب رفته اند و هم زمان خوابیدن آنان گاه ۳ تا ۵ ساعت بیشتر شده است. نتایج این روش در بیماران تا یک سال پس از آموزش آن موفق و مستمر بوده است.

خوب خوابیدن و درمان بی خوابی با هیپنوتیزم

خوب خوابیدن و درمان بی خوابی با هیپنوتیزم می تواند کمک بزرگی به سلامتی فرد نماید.

تصویرسازی ذهنی برای درمان بی خوابی با هیپنوتیزم

برای استفاده از هیپنوتیزم خواب آور در تصویرسازی ذهنی برای درمان بی خوابی به کمک هیپنوتیزم ابتدا بدن خود را آرام کنید و فن تمدد اعصاب را اجرا کنید و بعد تنفس خود را به روش زیر کنترل کنید تا وارد حالت خلسه شوید. کف دستهایتان را روی شکم بگذارید. روی ناف متمرکز شوید و شروع به مدیتیشن کنید. عمل دم را دو برابر عمیق تر از حالت عادی انجام دهید.

حالا تصور کنید که عمل بازدم از طریق ناف شما انجام می شود و فشار روحی، همراه با آن خارج می شود. همراه با این تنفس متمرکز از پنجاه تا صفر، شمارش معکوس انجام دهید. وقتی به عدد ده برسید، به خواب خواهید رفت و تا صبح راحت می خوابید.

تلقین درمان بی خوابی به کمک هیپنوتیزم

در درمان بی خوابی و تلفیق و درمان بی خوابی به کمک هیپنوتیزم و هیپنوتیزم خواب آور، مرتب به خود بگویید: شب خوب میخوابم تا روز سرحال باشم. بدن من پر انرژی است و شخصیت من از حالت غم زده به حالت شاد روی آورده است.

بی خوابی بر روی رفتار انسان در روز بعد اثر می گذارد. عصبانیت، تقلیل قدرت تفکر، ضعف در تصمیم گیری و اختلال در ارتباط انسان با دیگران، برخی از عواقب بی خوابی است که بصورت واضح بر روی موفقیت و سلامت انسان در زندگی تأثیرات بد زیادی را به جای می گذارد.

از آنجا که مصرف داروهای خواب آور یا نوشابه های الکلی باعث می شوند تا فرد با گذشت زمان به میزان مصرف این مواد بیفزاید و به تدریج اعتیاد و عوارض متعددی پیش آید، روش های غیر دارویی از جمله خودهیپنوتیزم بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

برای اینکه فردی بتواند بخوابد، به آرامش جسمی و روانی نیازمند است. همانطور دردهای جسمی مثلاّ دندان درد می تواند مانع خواب شود. تألمات روحی و افکار پریشان هم از پیدایش خواب راحت و طولانی جلوگیری کرده یا موجبات رؤیاهای وحشتناک را فراهم می آورد. پرخوری، مصرف زیاد دخانیات، نگرانی، ترس، مصرف زیاده از حد قهوه یا چای در بعضی از افراد الکلی، تغییر محل خوابیدن، افسردگی و…برخی از علل شایع در عارضه بی خوابی هستند.

خواب و درمان بی خوابی با هیپنوتیزم

هر چه آمادگی شما برای رویارویی با موارد اضطراب‌ آور بیشتر می‌شود، راحتتر و عمیق‌تر به خواب می‌ روید. بیخوابی عوارض خطرناکی در پی ندارد. یکی از علل اصلی بیخوابی، نگرانی از عوارض آن است. اگر خوابتان میبرد که مشکل حل است، ولی اگر خوابتان نمیرود، مهم نیست. بالاخره به خواب میروید.

این آرامش را با آرامش حین خواب تداعی کنید. در نتیجه این درمان، آرامش شما بیشتر و اضطرابتان کمتر می‌شود. وقتی به ساعت خواب نزدیک می‌شوید، احساس خستگی برایتان شیرین خواهید بود. هر شب در زمانی مشخص میخوابید و به محض آن که سر را روی بالش می‌گذارید، استراحت می‌کنید.

دیگر نگران نیستید خوابتان میبرد یا نه. تمام توجه شما به استراحت کامل معطوف خواهد شد. اصلاً دوست ندارید نیمه شب از خواب بیدار شوید. تمایل شما به خواب فوری بیشتر می‌شود و بدون هیچ مزاحمتی تمام شب را می‌ خوابید.

برای درمان بی خوابی با هیپنوتیزم پس از قرار گرفتن در تختخواب و قبل از آن که به خوابی طبیعی بروید، یک نفس عمیق می‌کشید تا وارد حالت خلسه شوید، نفس‌تان را حبس می کنید و تا شماره 5 می‌ شمارید. سپس نفستان را آرام بیرون می دهید و عدد 20 را سه دفعه پی‌درپی تکرار می‌کنید. بعد با خود می‌گویید نیازی نیست مسائل روزمره را در تخت‌ خواب نیز به یاد داشته باشم. تختخواب محیطی برای کسب آرامش و تجدید قوا است.

اصلاً نیاز نیست رؤیاها و افکار مشخص، آرامش و سلامت شما را بر هم بزند. اگر متوجه شدید دارید موقعیتی منفی یا مشکلی را به صورت واقعی یا خیالی دوباره تجربه می‌کنید، بلافاصله آن را از ذهن خارج کنید و کاملاً استراحت کنید. وقتی احساس آرامش بکنید دوباره به خود تسکین داده و شاد خواهید می شوید.

درمان بی خوابی با هیپنوتیزم حالا صحنه‌ ای بسیار خوشایند را تصور کنید. صحنه‌ای که دوست دارید در آن حضور داشته باشید. به محض آن که سر را روی بالش می‌گذارید، این صحنه مثبت را در ذهن ایجاد کنید و به خواب مصنوعی و بعد به خواب طبیعی بروید.

اگر نیمه‌ شب بیدار شوید، آرامش خود را از دست نخواهید داد. ابتدا نفس عمیق بکشید، تا شش بشمارید و عمل بازدم را انجام دهید. عدد 20 را سه دفعه تکرار کنید تا دوباره به خواب مصنوعی بروید و به سرعت وارد خواب طبیعی شوید.

تمام شب را در خوابی عمیق و آسوده به سر خواهید برد. صبح سرحال و آسوده از خواب بیدار شده و آماده انجام کارهای روزانه می شوید.

خوب خوابیدن و درمان بی خوابی با هیپنوتیزم

پرخوری، مصرف زیاد دخانیات، نگرانی، ترس، مصرف زیاده از حد قهوه یا چای در بعضی از افراد الکلی، تغییر محل خوابیدن، افسردگی و…برخی از علل شایع در عارضه بی خوابی هستند.

هیپنوتیزم خواب آور و خواب عمیق با هیپنوتیزم

تجربه یک خواب عمیق با استفاده از هیپنوتیزم می‌تواند به شما کمک کند تا استراحت بهتری داشته باشید و به کیفیت خواب خود افزوده کنید. در اینجا یک روش ساده برای تجربه یک خواب عمیق با هیپنوتیزم آمده است:

1. آمادگی خود برای خواب عمیق با قرص هیپنوتیزم: قبل از شروع فرآیند هیپنوتیزم، مطمئن شوید که برای خواب کافی و وقت کافی دارید. بهتر است از این تمرین در ساعت‌های آخر عصر یا قبل از رفتن به خواب استفاده کنید.

2. داشتن محیط آرام و تاریک برای خواب عمیق با قرص هیپنوتیزم: مطمئن شوید محیط اطرافتان به تاریکی و آرامی می‌پیچد. خاموشی نور و حذف هر گونه مزاحمتی می‌تواند به شما کمک کند در فرآیند هیپنوتیزم عمیق‌تری را تجربه کنید.

3. تنفس عمیق برای خواب عمیق با هیپنوتیزم: نفس عمیق کشیدن و آهسته تنفس کردن می‌تواند به شما کمک کند تا وضعیت استراحتی و آرامش را تجربه کنید. از تکنیک تنفس عمیق اسفنجی بهره ببرید: نفس عمیقی بکشید، آن را نگه دارید و سپس آهسته آن را ترک کنید.

4. گوش دادن به هیپنوتیست برای خواب عمیق با هیپنوتیزم: از یک ضبط صوتی یا ویدئوی هیپنوتیزم استفاده کنید که توسط یک متخصص هیپنوتیزم تهیه شده باشد. این منابع ممکن است دارای رهنمودها و تکنیک‌های خاص برای ایجاد وضعیت هیپنوتیک و ورود به خواب عمیق باشند.

5. تصور سازی برای خواب عمیق با هیپنوتیزم: هنگامی که به دستورات هیپنوتیزم گوش می‌دهید، تصور کنید که به آرامی به سمت خواب عمیق حرکت می‌کنید. می‌توانید تصور کنید که در یک مکان آرام و زیبا قرار دارید و به آرامی در آنجا غرق می‌شوید.

6. رها کردن تفکرات برای خواب عمیق با هیپنوتیزم: سعی کنید تفکرات ذهنی و نگرانی‌های خود را رها کنید و به آرامی به تمامی اجزای بدن خود اجازه دهید تا در حالت استراحت و خواب عمیق باشند.

7. ایجاد شعارهای مثبت برای خواب عمیق با هیپنوتیزم: در فرآیند هیپنوتیزم، ممکن است به شما پیشنهاد شود شعارها یا عبارات مثبتی را تکرار کنید که به خواب عمیقتان کمک کنند. مثلاً “من در حالتی از خواب عمیق و آرامش هستم.”

8. تجربه خواب عمیق برای خواب عمیق با هیپنوتیزم: تا زمانی که تحت تأثیر هیپنوتیزم هستید، سعی کنید تجربه خود را در خواب عمیق به شکلی کاملاً آگاهانه تجربه کنید. این ممکن است یک تجربه آرامش‌بخش و تجدید کننده باشد.

لطفاً به خاطر داشته باشید که هیپنوتیزم نیاز به تمرین و صبر دارد و نتیجه ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد. همچنین، در صورت داشتن هر گونه مشکلات یا نگرانی‌های جدی نسبت به خواب خود، بهتر است با یک متخصص درمان روان‌شناسی یا هیپنوتراپی مشورت کنید.

 

🔻چگونه می توانم در  این دوره درمانی شرکت کنم ؟🔺

✔️ در هیپنوتیزم درمانی چه اتفاقی رخ می دهد؟

✔️ با خود هیپنوتیزم چه بیماری هایی درمان می شود؟

✔️ فرق خود هیپنوتیزم و دگر هیپنوتیزم چیست؟

اگر که دوست دارید که بر روی ضمیر ناخودآگاه خود کار کنید و بتوانید آنرا اصلاح نمائید برای اصلاح و درمان ضمیر ناخودآگاه خود می توانید از هیپنوتیزم استفاده نمائید. هیپنوتیزم می تواند تصورات و دنیای درونی ما را به کلی از طریق تصورات خودمان تغییر می دهد هیپنوتیزم به ما اجازه می‌دهد تا هدف ایده‌ آلی را همچون افزایش نیروی مغز به ذهن نیمه خودآگاه خود ارائه دهیم که آن هم این تلقین را به حقیقت تبدیل می‌کند. ظاهراً این تغییرات به تنهایی رخ می‌دهد.

استعداد و آمادگی هر شخص برای هیپنوتیزم بستگی به انگیزه او دارد. شخص باید برای ایجاد آمادگی عاطفی که ادراک او را تغییر می‌دهد، شرایط لازم را داشته باشد. برخی افراد دوست دارند که از هیپنوتیزم استفاده کنند ولی نگرانی و ترس آنها مانع از بهره بردنشان از این روش می شود برای آن دسته از عزیزانی که تمایل دارند که هیپنوتیزم را یاد بگیرید و از آن برای کار بر روی ضمیر ناخود آگاه خود بهره ببرند می توانند در دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم شرکت نمایند. و برای آن دسته از کسانی که تمایل به هیپنوتیزم دیگران دارند می توانند از در دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم شرکت کنید.

دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم

دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم

 

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط

بي‌خوابي و هرم

بي‌خوابي و هرم بي‌خوابي و هرم درصد قابل توجهي از بيماري‌ها در اثراختلالات خواب هستند. بااينكه ...

مغناطیس درمانی

مغناطیس درمانی مغناطیس درمانی مغناطیس درمانی(جلسه 5)   تاثیر آهنربا روی بدن بی خوابی, استرس, خستگی, سر درد, مشکلات ...

پروتکل انرژی درمانی بی خوابی

پروتکل انرژی درمانی بی خوابی پروتکل انرژی درمانی بی خوابی مراحل درمان چاكراي‌ قاعده‌اي‌ مركز فعاليت‌هاي‌ حركتي‌ ...

ماساژ کف پا راهی برای رفع بی خوابی

ماساژ کف پا راهی برای رفع بی خوابی عضو انجمن تحقیقات طب سنتی ایران گفت: ...

16 نوع گیاه برای درمان بی خوابی

درمان بی خوابی بی خوابی اگر تا حالا یک شب را بد خواب شده ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه