دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

رسیدن به حالت خلسه از راه خود هیپنوتیزم با استفاده از تکنیک های ساده

رسیدن به حالت خلسه از راه خود هيپنوتيزم با استفاده از تکنیک های ساده

رسیدن به حالت خلسه از راه خود هیپنوتیزم ناخودآگاه آدمی هزار تویی اسرار آمیز است که برای رسیدن به آن باید نقشه راه را بلد باشید و راه و نقشه رسیدن به ناخودآگاه هیپنوتیزم می باشد اما رسیدن به حالت خود هیپنوتیزم هم خود روش و متدهای دارد که باید آنها را یاد بگیرید تا بتوانید از این روش جادویی فوق العاده بهره ببرید. و اولین قدم برای این کار نیاز است که بتوانید آرامش را در خود بیابید در این مقاله ما سعی داریم آموزش خلسه رفتن سریع را به شما نشان دهیم تا بتوانید از این طریق به خود هیپنوتیزم کردن خود یک قدم نزدیکتر شده و یا حتی روش های دگرهیپنوتیزم را نیز می توانید یاد بگیرید. پس با ما همراه باشید.

مرحله اول برای رسیدن به حالت خلسه از راه خود هیپنوتیزم

ابتدا سعی کنید در محل آرامی نشسته یا به حالت خوابیده و راحت قرار گیرید، سپس نگاه خود را به نقطه ای در روبه روی خود یا سقف متمرکز نمایید. به خاطر داشته باشید که نقطه ای را انتخاب کنید که حداقل 20 سانتی متر بالا تر از خط دید افقی شما باشد. سپس با نگاه کردن ممتد به آن نقطه، چشمان شما به تدریج احساس سوزش پیدا می کند و احساس می کنید که تمایل به بستن چشمان خود دارید.

در هنگامی که به این نقطه خیره شده اید برای رسیدن به حالت خلسه از راه خود هیپنوتیزم، می توانید با جملاتی مشابه جمله زیر خود را آماده پذیرش حالت خلسه کند:

«چشمان من رفته رفته سنگین تر می شود و احساس خواب آلودگی به من دست می دهد».

شمارش معکوس برای رسیدن به حالت خلسه از راه خود هیپنوتیزم

در این حال می توانید شروع به شمارش معکوس از 10 تا 1 نمایید و با شمارش هر عدد جملات تلقینی را با خود تکرار کنید:

10، حالا به تدریج حالت خستگی و خواب به من دست می دهد.

9، چشمانم احساس سنگینی و خستگی می کند.

8، تمایل به بستن چشم هایم دارم.

این شمارش و جملات تلقینی مشابه را تا آن جا تکرار می کنید تا به عدد 1 برسید. برای این که عمق هیپنوتیزم شما بیشتر شود، می توانید از تصور نیز در کنار این شمارش استفاده نمایید تا برای رسیدن به حالت خلسه از راه خود هیپنوتیزم استفاده کنید، مثلا پله کانی را که به زیر زمین می رود در نظر بگیرید که با هر شماره یک پله از آن پایین می روید و به تدریج محیط اطراف شما تاریک و تاریک تر می شود. لازم به تذکر است که هر کجا احساس کردید تمایل به بستن چشم هایتان دارید مانع این کار نشوید و آزادانه چشم هایتان را ببندید و شروع به تکرار جملات زیر کنید:

«اکنون من در حالت خواب هیپنوتیک هستم و احساس راحتی و آرامش دارم، خواب من هر لحظه سنگین و سنگین تر می شود. با هر تنفسی که انجام می دهم، عمق خواب من بیشتر شده و در حالت خوابی بسیار عمیق قرار می گیرم».

پس از رسیدن به حالت خلسه از راه خود هیپنوتیزم و این که احساس کردید بدنتان دیگر نیازی به این تلقینات ندارد، شروع به ریلکس کردن و شل نمودن کلبه ی عضلات بدنتان کنید. برای این کار از نوک انگشتان پا آغاز کنید و به تدریج کف پاها، ساق پاها، ران، باسن، کمر، سینه، پشت، دست ها، گردن و سر را شل نمایید.

نحوه کار به این ترتیب است که با هر دمی که انجام می دهید، توجهتان را به یکی از قسمت های فوق متمرکز کرده و آن قسمت را در ذهن خود شل می نمایید، و سعی می کنید با هر باز دم خستگی ها و تنش های انباشته شده در آن قسمت را خارج نمایید. در انتها متوجه می شوید که کلیه ی قسمت های بدنتان به حالت بسیار راحت و شل در آمده است.

استفاده از کلمات تاکیدی برای رسیدن به حالت خلسه از راه خود هیپنوتیزم

شما می توانید در هنگام رسیدن به حالت خلسه از راه خود هیپنوتیزم از جملات تاکیدی نظیر جمله زیر برای تاثیر بخشی بیشتر عملکردتان استفاده نمایید:

«با این تنفس تمام خستگی ران هایم را خارج می کنم و عضلاتم با حالتی بسیار آرام و شل در می آیند.»

بسیاری ترجیح می دهند که در هنگام دم و تمرکز بر روی یکی از مناطق بدن و عضلات آن ناحیه را منقبض کرده و سپس در هنگام بازدم منبسط و رها سازند. انجام این کار نیز به تاثیر هر چه بیشتر رها سازی کمک نماید. می توانید پس از انجام همه مراحل، به طور ناگهانی عضلات تمام قسمت های بدن را با هم به مدت 5 ثانیه منقبض کرده و سپس رها سازید.

اگر در انجام عمل رها سازی مبتدی هستید، می توانید برای جلوگیری از سردرگمی در هنگام اجرای تکنیک، ابتدا تکنیک را به ساده ترین شکل ممکن اجرا نموده (فقط توجه روی منطقه و آزاد سازی ذهنی) و سپس روش های تکمیلی استفاده از جملات تاکیدی، تنفس و انقباض و انبساط عضلات را به تدریج در روز های بعد به آن اضافه کنید. پس از انجام این تکنیک بدن دچار رخوت بسیار زیادی شده و شما برای اجرای مراحل بعدی رسیدن به حالت خلسه از راه خود هیپنوتیزم آماده هستید.

استفاده از کلمات تاکیدی برای رسیدن به حالت خلسه از راه خود هیپنوتیزم

از کلمات تاکیدی مثبت برای رسیدن به حالت خلسه از راه خود هیپنوتیزم استفاده نمائید.

توجه نمائید که این بخش مخصوص هیپنوتیزم می باشد و دیگر ربطی به آموزش حالت خلسه ندارد حالا هنگام تاثیر گذاری بر روی ضمیر نا خود آگاه است، در این زمان به خود یادآور شوید که:

«هم اکنون من در عمق خواب هیپنوتیک بسیار عمیقی هشتم و کلیه جملاتم مستقیما در ضمیر ناخودآگاه من درج شده و تمامی دستورات به اجرا در می آیند.»

می توانید قبل از شرطی کردن ضمیر نا خود آگاه جملاتی را برای آرامش بیشتر جسم و روحتان به خود تلقین کنید.
مانند:

« هم اکنون من بسیار آرام و راحتم، تمامی مسایل شخصی من حل شده است و اعصابی آرام و راحت دارم. من بسیار خوشبخت هستم، تمامی کار هایم را به خوبی انجام می دهم و زندگی سرشار از آرامش و آسایش دارم.»

شرطی سازی برای رسیدن به حالت خلسه از راه خود هیپنوتیزم

در این هنگام پس از رسیدن به حالت خلسه از راه خود هیپنوتیزم نوبت آن است که ضمیر نا خودآگاه خود را به حالت “شرطی” در آورید، به این صورت که به طور مثال به خود بگویید:

«پس از بیداری هر بار که چشمانم به گل سرخی افتاد، تمام ناراحتی هایم از من خارج شده و اعصایم راحت خواهد شد» و این تلقین را برای 4 تا 5 بار به طور آهسته و شمرده تکرار نمایید. یکی از بهترین و ساده ترین تلقیناتی که با نام “خود تلقینی” شناخته می شود این جمله تاکیدی است که «من هر لحظه و هر روز، در هر جهت و هر زمینه بهتر و بهتر می شوم.» این جمله توسط امیل کوئه فرانسوی در سال های 1920 در تلقینات هیپنوتیزم استفاده شد.

و هنوز هم با همان قدرت روز اول برای رسیدن به حالت خلسه از راه خود هیپنوتیزم در این زمینه به کار می رود. برای آرامش بیشتر می توانید خود را درون طبیعتی تصور کنید و مدتی را در آنجا به تمدد اعصاب مشغول شوید، یا خود را درون چمنزاری تصور کنید که خوابیده اید و از عطر گل های اطرافتان استفاده می کنید. اکنون پس از رسیدن به آرمیدگی و جایگزین کردن جملات شرطی در ضمیر ناخودآگاهتان نوبت به آن رسیده که از حالت هیپنوتیزم خارج شده و به روزمره باز گردید. در رابطه با تلقین و جملات مورد استفاده در آن قسمت بعدی بیشتر صحبت خواهد شد.

جهت بازگشت از تکنیک خلسه هیپنوتیزمی به آگاهی عادی به خود بگویید:

اکنون با شمارش اعداد 1 تا 10 (عکس شمارش اولیه) از حالت خلسه به حالت عادی باز می گردم و هنگام بیداری کلیه خستگی ها و ناراحتی هایم از بدنم خارج شده اند و شروع به شمارش نمایید:

1)حالا به حالت بیداری در می آیم.

2) تمامی حواس پنج گانه ام به حالت طبیعی خود بر می گردند.

3) بدنم بیداری خود را به دست می آورد.

4) احساس می کنم تمایل به بیدار شدن دارم و به تدریج قادر به باز کردن چشمانم می باشم.

5) چشمانم در حال باز شدن هستند و کم کم قادر به حرکت دادن اعضای بدنم می باشم.

و به تدریج پیش می رویم تا با شمارش عدد 10 کاملا به حالت عادی بازگردیم این سیستم بسیار پیشرفته و جالب است، زیرا با فرو رفتن به حالت هیپنوتیزم یا آلفا تلقینات انجام شده مستقیماً بر روی ضمیر نا خود آگاه اثر گذاشته و ضمیر را مستعد پذیرش و انجام تلقینات و شرطی سازی ها می کند. پیش نهاد می شود حداقل 2 تا 3 بار در هفته از این تمرین استفاده نمایید.

آموزش خلسه رفتن سریع

برای رسیدن به حالت خلسه از راه خود هیپنوتیزم خوب است که آموزش خلسه رفتن سریع را نیز استفاده نمائیم چرا که این آموزش خلسه رفتن سریع یک تکنیک ساده بوده که می تواند به شما کمک نماید تا به راحتی وارد خلسه شوید. برای این کار دو تکنیک ساده را برای شما آماده نموده ایم. تا بتوانید با این تکنیک ها خلسه عمیق را تجربه نمائید.

برای انجام تکنیک های خلسه خود هیپنوتیزمی شما به یک محیط آرام و ساکت نیاز دارید. سعی کنید نور محیط کم باشد و بدن خود برای شروع آموزش خلسه رفتن سریع را آرام نمایید می توانید این تمرین ها را به صورت نشسته و یا خوابیده انجام دهید

آموزش خلسه رفتن سریع برای رسیدن به حالت خلسه از راه خود هيپنوتيزم

برای رسیدن به حالت خلسه از راه خود هیپنوتیزم یک جای آرام و ساکت بنشینید و یا دراز بکشید

روش اول آموزش خلسه رفتن سریع

برای رسیدن به حالت خلسه از راه خود هیپنوتیزم بعد از قرار گیری در وضعیت خلسه برای این کار ابتدا چشم ها را بسته تصور کنید پلک‌هایتان بسیار سنگین شده است آنقدر سنگین که نمی توانید آنها را باز کنید. سپس چند لحظه بعد با آرامش تمام و به آهستگی کامل چشم هایتان را باز کنید گویی که یک وزنه سنگین به پلک هایتان آویزان است.

سپس مجدد چشم ها را ببندید و مجددا تصور کنید که پلک هایتان سنگین شده و شما نمی توانید آن ها را تکان دهید سعی کنید به کمک ابرو هایتان چشم هایتان را باز کنید و این کار را تا می توانید به آهستگی انجام دهید تکرار کردن این کار را در چند مرحله ادامه دهید. پس از چند جلسه باعث می شود که مغز این مورد را به عنوان پروسه خواب برداشت نماید و دستور آرام سازی عضلات را صادر نماید انجام صحیح این تمرین به شما کمک من نماید تا به سرعت و در عرض چند دقیقه وارد خلسه گردید.

روش دوم آموزش خلسه رفتن سریع

 برای رسیدن به حالت خلسه از راه خود هیپنوتیزم کافیست چشم‌ها را ببندید تا ذهن و بدنتان آرام گردد سپس شروع کنید به شمردن و از یک تا پنج بشمارید و چشم را به سرعت باز و بسته کنید مانند یک پلک زدن سریع این کار را چند بار انجام دهید پس از تکرار این تمرین باعث خستگی چشمها می گردد این تمرین را چند روز پیاپی تمرین کرده منجر به ریلکس شدن بدن می گردد و در خلسه رفتن سریع به شما کمک می نماید.

حالت خلسه هیپنوتیزم اموزش سریع به خواب رفتن

علاوه بر اینکه خود هیپنوتیزم را خواب مصنوعی می دانند اما با خواب تفاوتی های اساسی دارد اما همچنان می توان از حالت خلسه هیپنوتیزم می توان برای آموزش سریع به خواب رفتن را یاد گرفت و می توان بجای استفاده از مواد شیمیایی از یک روش درمانی سالم و بی خطر استفاده کنید.

 تکنیک خلسه خودهیپنوتیزمی 

خلسه خود هیپنوتیزم یک مهارت باورنکردنی است که به شما اجازه می‌دهد که به قدرت تمرکز عمیق و آگاهی از ذهن خود دست یابید. خلسه خود هیپنوتیزمی تجربه فرصتی است که به خودتان بیشتر بشناسید و با استفاده از قدرت ذهنی خود به اهداف و آرزوهای خود پی ببرید. با خلسه خودهیپنوتیزمی، شما می‌توانید خودتان را در مسیر موفقیت و رشد شخصی هدایت کنید و با تکنیک خلسه هیپنوتیزمی تغییرات مثبتی را در زندگیتان ایجاد کنید. تکنیک خلسه خود هیپنوتیزم به شما اجازه می‌دهد تا در زمینه‌هایی مانند مدیریت استرس، افزایش اعتماد به نفس، تسلط بر ترس و اضطراب، و حتی بهبود عملکرد ورزشی و تقویت روابط شخصی خود تاثیرگذار باشید. با خود هیپنوتیزمی در دنیای خلسه خودهیپنوتیزم به کاوش بپردازید و ذهن خود را باز کنید.

افکار شما را دوست داریم لطفاً در مورد مقاله رسیدن به حالت خلسه از راه خود هیپنوتیزم نظر بدهید

برای نظر دادن شما بسیار احترام قائلیم. ما اینجا در موسسه تجسم خلاق دوست داریم نظرات، پیشنهادات، افکار و سوالاتی که در زمینه های درمانی برایتان پیش می آید را بدانیم بدین منظور برای ارتباط بهتر با شما عزیزان به بهترین نظراتی که در این مقاله کامنت گذاری گردد، فایل موسیقی چاکراها برای مدیتیشن به عنوان رسم سپاسگزاری تقدیم شما عزیزان می گردد.

🔻چگونه می توانم در این دوره درمانی شرکت کنم ؟🔺

✔️ در هیپنوتیزم درمانی چه اتفاقی رخ می دهد؟

✔️ با خود هیپنوتیزم چه بیماری هایی درمان می شود؟

✔️ فرق خود هیپنوتیزم و دگر هیپنوتیزم چیست؟

اگر که دوست دارید که بر روی ضمیر ناخودآگاه خود کار کنید و بتوانید آنرا اصلاح نمائید برای اصلاح و درمان ضمیر ناخودآگاه خود می توانید از هیپنوتیزم استفاده نمائید. هیپنوتیزم می تواند تصورات و دنیای درونی ما را به کلی از طریق تصورات خودمان تغییر می دهد هیپنوتیزم به ما اجازه می‌دهد تا هدف ایده‌ آلی را همچون افزایش نیروی مغز به ذهن نیمه خودآگاه خود ارائه دهیم که آن هم این تلقین را به حقیقت تبدیل می‌کند. ظاهراً این تغییرات به تنهایی رخ می‌دهد.

استعداد و آمادگی هر شخص برای هیپنوتیزم بستگی به انگیزه او دارد. شخص باید برای ایجاد آمادگی عاطفی که ادراک او را تغییر می‌دهد، برای رسیدن به حالت خلسه از راه خود هیپنوتیزم شرایط لازم را داشته باشد. برخی افراد دوست دارند که از هیپنوتیزم استفاده کنند ولی نگرانی و ترس آنها مانع از بهره بردنشان از این روش می شود برای آن دسته از عزیزانی که تمایل دارند که هیپنوتیزم را یاد بگیرید و از آن برای کار بر روی ضمیر ناخود آگاه خود بهره ببرند می توانند در دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم شرکت نمایند. و برای آن دسته از کسانی که تمایل به هیپنوتیزم دیگران دارند می توانند از در دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم شرکت کنید.

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط
دیدگاهها

2 دیدگاه

  1. ehsan گفت:

    سلام خیلی جالب بود.فقط درباره شرطی کردن یه سوال داشتم
    مثلا من الان به حالت خلسه رسیدم اگه به خودم بگم که هروقت چشمامو میبندم و تا 10 میشمارم باید به خلسه برسم وقتی بعدا این کارو بکنم واقعا به خلسه میرسم؟

    • aramgroup گفت:

      سلام دوست عزیز بله وقتی که شما تکنیک های هیپنوتیزم رو دقیق انجام بدهید این کار رو میتونید انجام دهید منتها باید در دوره خود هیپنوتیزم شرکت کنید برای اطلاعات بیشتر با موسسه تماس بگیرید02188302523
      شما از دوره های آموزشی هیپنوتیزم می تونید استفاده کنید.