دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

درمان کشف نشده برای درمان ریزش موی سر

ریزش موی سر. دکترآرام, تجسم خلاق, خلق آینده

ریزش موی سر می تواند برای بسیاری از افراد نگران کننده باشد. به گزارش موسسه تجسم خلاق این روزها ریزش مو در سنین نوجوانی اختلال شایعی شده است. ریزش مو باعث نگرانی زیادی برای افراد مبتلا به آن به ویژه برای زنان جوانی می‌شود که رشد خوب موها و داشتن موهای بلند را نشانۀ زیبایی خود می‌دانند. یکی از علل ریزش مو می تواند اختلال در توازن چاکراها(Chakra) باشد. برای این موضوع می توانید تست چاکرا را بزنید که به همراه تحلیل رایگان دکتر آرام می باشد.

 

مو در حفره‌های کوچکی در پوست به نام پیاز موتشکیل می‌شود در واقع هنگامی که گروه خاصی از سلول‌ها آمینو اسیدها را به کراتین نوعی از پروتئین که مو از آن ساخته می‌شود تبدیل می‌کنند رشد پایۀ پیاز مو که پاپیلا نام دارد باعث تشکیل مو می‌شود.

به گزارش موسسه تجسم خلاق میزان تولید این اجزای اصلی پروتئین رشد مو را تعیین می‌کند. میزان رشد متوسط مو در حدود 2/1 سانتی‌متر در ماه است که در زنان بین سنین 15 تا 30 سالگی سریع‌تر رشد می‌کند.

برای کسانی از شما که به ظاهر خود افتخار می کنید، بدون شک موهای شما به طور روزانه توجه زیادی را به خود جلب می کند. مراقبت از مو و حفظ سلامت و جذابیت آن کار آسانی نیست. برای بسیاری از ما، موهای ما فقط چیزی نیست که از سرمان می روید، بلکه بخشی از هویت ماست و چیزی است که ما را به آنچه هستیم می سازد. بخش مراقبت از مو هر فروشگاه یا سالنی را مرور کنید، صدها صدها محصول برای انتخاب خواهید داشت. با همه چیز از شامپوها و نرم کننده ها گرفته تا ماسک های مو و تونرها، هنگام انتخاب محصولاتی که برای ارتقای موهای سالم طراحی شده اند، انتخاب خود را از دست خواهید داد.

درمان ریزش موی سر

ریزش موی سر عوامل متعددی دارد. داشتن موی سر سالم تا حد زیادی به مصرف مقادیر کافی از مواد مغذی ضروری در رژیم غذایی روزانۀ فرد بستگی دارد مو از پروتئین درست شده است و پروتئین کافی برای داشتنموی پرپُشت وانبوه ضروری است.

زنان به 60 گرم مردان به 80 تا 90 گرم، پسرها و دخترهای نوجوان به 80 تا 100 گرم پروتئین نیاز دارند.پروتئین در شیر، شیر کم‌چرب، ماست، سویا، تخم‌مرغ، پنیر، گوشت و ماهی وجود دارد.فقدان ویتامین A می‌تواند باعث زشت شدن موی سر شود کمبود برخی از ویتامین‌های B، آهن، مس و ید می‌تواند باعث بروز اختلالاتی همچون ریزش مو و سفیدی پیش از موعد موها شود.

کمبود اینوزیتول نیز باعث ریزش مو می‌شود هر فردی که در موی خود دچار مشکلاتی است باید غذاهای غنی از اینوزیتول همچون مخمرها، جگر و ملاس را مصرف کند با این حال تحقیقات نشان داده است که زنان نیاز کمتری به اینوزیتول دارند.

به گزارش موسسه تجسم خلاق  اگرچه این ویتامین می‌تواند به تحریک رشد موی یک زن کمک کند فقدان آن احتمالا دلیل اصلی رشد پایین مو نیست. زن‌ها غالباً از کمبود ید و ویتامین B1رنج می‌برند که این کمبودها می‌تواند باعث کند شدن جریان گردش خون به جمجمۀ سر تا حدی شود که مو ممکن است بریزد و موی جدید بسیار آهسته رشد کند.

زنانی که در رژیم غذایی خود از ید ویتامین‌هایB  و آهن استفاده می‌کنند از رشد موی بهتری برخوردار خواهند بود. به گزارش موسسه تجسم خلاق افرادی که از ریزش مو رنج می‌برند باید از یک رژیم غذایی متعادل و

متوازن استفاده کنند رژیم غذایی که از (1) دانه‌ها، آجیل‌ها و غلات، (2) سبزیجات و (3) میوه‌ها تشکیل شده است. این رژیم غذایی مقادیر کافی تمامی مواد مغذی ضروری را برای بدن فراهم می‌کنند.

هر گروه غذایی باید یکی از این سه وعدۀ غذایی اصلی را فراهم کند با این حال این غذاها باید با مصرف غذاهای مشخصی همچون شیر، روغن سبزیجات، عسل، جوانۀ گندم، مخمرها و جگر کامل شوند و در درمان ریزش مو  موثر هستند.

💥در پایان این مقاله تکنیک رایگان و فوق العاده موثری در اختیارتان قرار می دهیم که ریزش موهایتان را برای همیشه از بین می برد💥.

درمان‌های خانگی ریزش موی سر

 به گزارش موسسه تجسم خلاق اثبات شده است که چندین درمان خانگی در پیشگیری و درمان ریزش موی سر موثر هستند. موثرترین درمان در این میان مالش جمجمۀ سر به وسیلۀ انگشتان بعد از شستن مو با آب سرد می‌باشد.

جمجمۀ سر را باید آنقدر مالش داد تا با گرمای تولید شده به تدریج شروع به گِزگِز کردن بکند این کار غدد چربی را تحریک کرده و به چرخش خون در نواحی آسیب دیده انرژی می‌بخشد و رشد مو را سالم می‌کند.

روغن آملا

که از طریق جوشاندن قطعات خشک آملا در روغن نارگیل آماده شده است تقویت کنندۀ ارزشمندی برای غنی کردن رشد مو است ترکیب مقدار مساوی عصارۀ آملای تازه و آب لیموترش که به عنوان شامپو استفاده می‌شود. منجر به رشد مو و جلوگیری از ریزش مو  می‌شود.

کاهو

در پیشگیری از ریزش مو که بر اثر کمبود مواد مغذی به وجود آمده است مفید است. به گزارش موسسه تجسم خلاق گفته شده است که ترکیبی از عصارۀ کاهو و اسفناج به رشد مو کمک می‌کند البته اگر نیم لیتر از این ترکیب در روز مصرف شود. نوشیدن روزانۀ عصارۀ یونجه در ترکیب با عصارۀ هویج و کاهو تا حد قابل توجهی به رشد موها  و درمان ریزش مو کمک می‌کند ترکیب این عصاره‌ها غنی از عناصری است که به ویژه برای رشد مو مفید هستند.

به هنگام مهیا کردن عصارۀ یونجه برگ‌های این گیاه را بهتر است تازه استفاده کرد. استفادۀ روزانه از روغن نارگیل تصفیه شده‌ای که با آب لیمو ترکیب شده است بر روی مو از ریزش مو جلوگیری کرده و آن را تقویت می‌کند استفاده از عصارۀ برگ‌های سبز گشنیز بر روی مو همچنین درمان مفیدی در ریزش مو محسوب می‌شود. به گزارش موسسه تجسم خلاق گیاه تاج خروس درمان ارزشمند دیگری برای جلوگیری از ریزش مو می‌باشد.

ریزش موی سر. دکترآرام, تجسم خلاق, خلق آینده

ریزش موی سر

 

استفاده از عصارۀ برگ تازۀ این گیاه به رشد مو کمک کرده و آن را نرم می‌کند. روغن خردلی که با برگ‌های حنا جوشانده شده است در رشد سالم مو موثر است.

در حدود 250 گرم روغن خردل را باید در ظرف حلبی جوشاند مقدار کمی از برگ‌های حنا را باید به تدریج در این روغن قرار داد تا حدود 60 گرم از این برگ‌ها در این روغن سوزانده شود سپس این روغن را باید از میان پارچه‌ای عبور داد و در شیشه‌ای ریخت ماساژ منظم سر با این روغن باعث پرپُشت شدن مو می‌شود.

 به گزارش موسسه تجسم خلاق درمان موثر خانگی دیگر برای رفع ریزش مو استفاده از شیرۀ نارگیل بر روی جمجمۀ سر و ماساژ آن برای رفع ریزش مو است این ترکیب مو را تغذیه کرده و رشد آن را افزایش می‌دهد.

شستن مو با خمیر درست شده از black gram dal و شنبلیله مو را تقویت می‌کند. خمیری که از لوبیای سودانی درست شده است را می‌توان همچنین به شکل منظم بر روی نقاط تاس سر به کار برد.

استفادۀ مداوم از روغن کرچک به عنوان روغن مو به رشد پرپُشت مو کمک می‌کند. به گزارش موسسه تجسم خلاق ثابت شده است که درمان‌های خانگی مشخصی برای رفع ریزش مو موثر هستند.

خمیر درست شده از دانه‌های لیمو و دانه‌های فلفل سیاه یکی از درمان‌های ارزشمند برای رفع این اختلال ریزش مو است. به گزارش موسسه تجسم خلاق  این خمیر دارای اثر تحریک کنندگی است این خمیر گردش خون را در نواحی آسیب دیده افزایش داده و رشد مو را تحریک می‌کند. این خمیر را باید 2 بار در روز برای چند هفته استفاده کرد.

درمان موثر دیگر برای رفع ریزش مو خمیر گیاه شیرین بیان است که با آسیا کردن قطعات این گیاه در شیر با کمی زعفران درست می‌شود این خمیر را باید شب‌ها قبل از رفتن به رختخواب بر روی نقاط تاس سر به کار برد.

ریزش موی سر

درمان ریزش موی سر با آب برنج

آب برنج بهترین راه برای درمان ریزش موی سر

 یکی از قدیمی ترین درمان های موجود ممکن چیزی نیست جز آب برنج برای مو .

برنج یکی از خوشمزه ترین و پرکاربردترین مواد غذایی موجود است. صدها سال است که زنان و مردان در شرق آسیا از آب برنج برای موهای خود استفاده می کنند. در کشورهایی مانند چین، ژاپن و سایر بخش‌های آسیای شرقی/جنوب شرقی، مردم از آب برنج به موهای خود استفاده می‌کنند تا ظاهر و احساس بهتری داشته باشند و برای اینکه موهایشان بلند، پرپشت و سالم بماند. . اما این راه حل جادویی چیست که ما در مورد آن کم می دانیم؟

خوب، آب برنج برای مو به معنای واقعی کلمه فقط آبی است که وقتی برنج در آن پخته شده یا در آن خیس بخورد باقی می ماند. اگر دوست دارید خودتان برنج تازه بپزید، به جای چیزهای بدی که در یک بسته مایکروویو به دست می آورید، می دانید که قبل از پختن برنج باید چندین بار آبکشی کنید. هر بار که آن را آبکشی می کنید، متوجه خواهید شد که رنگ آب کدر شده و غلیظ تر می شود. این به این دلیل است که نشاسته حاصل از دانه های برنج آب را به رنگ و قوام تبدیل می کند. این نشاسته ای است که ما در مورد تهیه آب برنج برای مو می خواهیم، ​​اما اعتقاد بر این است که این نشاسته ها دارای خواص بهداشتی و زیبایی هستند. برنج مملو از خوبی است، و بنابراین منطقی است که آب برنج نیز همینطور است. با وجود اینکه مردم آسیا برای قرن ها از آب برنج برای موهای خود استفاده می کنند.

افزایش رشد : یکی از مزایای اصلی گزارش شده استفاده از آب برنج بر روی مو، این واقعیت است که گفته می شود به رشد مو کمک می کند. همانطور که گفته شد، زنان در ژاپن باستان، و زنان یائو در چین، عمدتا موهای بلندی داشتند. صحبت از موهایی به طول شانه نیست، بلکه در مورد موهایی با طول بیش از 6 فوت صحبت می کنیم. بیشتر زنان در واقع موهایی بلندتر از قدشان دارند/دارند. اعتقاد بر این است که این به این دلیل است که آنها موهای خود را در آب برنج حمام می کنند.

غنی از اسیدهای آمینه : اسیدهای آمینه بلوک های سازنده مولکول های پروتئین هستند. آب برنج در واقع از 16 درصد پروتئین تشکیل شده است که آن را به یک درمان پروتئینی بسیار چشمگیر برای مو تبدیل می کند. همانطور که می دانید، موها به خودی خود از پروتئین تشکیل شده اند، بنابراین درمان آن با محلول های غنی از پروتئین منطقی است، اسیدهای آمینه موجود در آب برنج فواید بی شماری برای مو دارد

مو را تقویت می کند : گفته می شود که آب برنج نه تنها باعث رشد مو می شود، بلکه زمانی که برای تقویت مو نیز استفاده می شود، نویدبخش است. باز هم، این تا حد زیادی به این دلیل است که آب برنج حاوی اسیدهای آمینه است. اسیدهای آمینه موجود در آب برنج به تقویت مو و جلوگیری از ضعیف شدن و شکننده شدن آن کمک می کند. بنابراین شستن موها در آب برنج یک راه عالی برای جلوگیری از شکاف و به طور کلی موهای ضعیف و شکننده است. آب برنج همچنین حاوی ترکیبی به نام اینوزیتول است. اینوزیتول به افزایش خاصیت ارتجاعی در مو کمک می کند، که باعث می شود هر رشته تا حد زیادی قوی تر و انعطاف پذیرتر شود. این باعث می‌شود موها قابل کنترل‌تر شوند و همچنین به شکل و الگوی مشخص‌تری کمک می‌کنند.

تسکین استرس عالی :  آب برنج مملو از منیزیم است که از جهات مختلف به کاهش استرس و بهبود خواب کمک می کند. با این حال، به نظر می رسد که آب برنج می تواند از بسیاری جهات دیگر نیز به جلوگیری از استرس کمک کند. استرس یکی از دلایل اصلی ریزش مو است و همچنین می تواند منجر به موهای ضعیف، سفیدی زودرس و بسیاری از اثرات مخرب دیگر بر روی موهای شما، ظاهر و به طور کلی سلامت شما شود. آب برنج سرشار از تیامین است که یک ویتامین B است، در واقع B1 است که به روش‌های مختلف به کاهش استرس کمک می‌کند. این به نوبه خود به بهبود کیفیت زندگی و به طور کلی سلامت و ظاهر موهای شما کمک می کند.

طرز تهیه آب برنج

1 فنجان برنج سفید خام نپخته
4 لیوان آب
ابتدا با برداشتن برنج و شستشوی سریع آن زیر آب سرد شروع کنید.این اولین آبکش برای کمک به شستن هرگونه کثیفی و ناخالصی چسبیده به برنج است.
حالا برنج شسته و تمیز خود را بردارید و در ظرفی بریزید. روی آن را با 4 فنجان آب بپوشانید و آن را به آرامی هم بزنید. باید توجه داشته باشید که هر چه برنج را بیشتر هم بزنید و هم بزنید آب کدرتر می شود. این نشاسته ای است که از دانه ها آزاد می شود و این چیزی است که شما می خواهید.برنج را بگذارید تا در آب خیس بخورد

بعد از نیم ساعت ، حالا برنج را از آب صاف کنید و کنار بگذارید. در حالت ایده آل، اکنون باید برنج را بپزید تا از هدر رفتن آن جلوگیری کنید

آب برنج را با احتیاط در یک بطری/ظرف دربسته بریزید و آن را در یخچال نگهداری کنید تا زمانی که آماده استفاده شوید. محلول به مدت یک هفته میتوانید استفاده کنید

 

سوالات متداول

1- علت ریزش موی سر از چیست؟

ریزش مو علت های مختلفی دارد که در این جا به چندتا اشاره میکنیم

  • هر نوع آسیب جسمی
     تأثیرات بارداری
     مصرف بیش از حد ویتامین A
     کمبود پروتئین در رژیم غذایی
     طاسی با الگوی مردانه و زنانه
     کمبود ویتامین B
     کم خونی ناشی از فقر آهن
    تغییرات هورمونی
     کم کاری تیروئید
    کاهش شدید وزن

2- آیا همیشه ریزش موی سر خطرناک است ؟

ریزش مو مشکل بزرگی نیست که نتوان آن را درمان کرد، البته برای درمان مناسب، ابتدا نیاز به شناخت صحیح علت ریزش مو دارید. از دست‌دادن مو و ریزش آن تا حدودی طبیعی است. کافی است دست خود را در موهایتان ببرید و با فشار کم یک دسته از آن‌ها را بکشید. همیشه تعدادی مو در دستان شما می‌ماند. بر اساس مطالعات علمی ریزش ۸۰ تا ۱۰۰ تار مو به صورت روزانه طبیعی بوده و جای هیچ گونه نگرانی ندارد. ریزش موی روزانه در واقع کمک بزرگی به پوست سر شما برای ایجاد یک چرخه سالم رشد مو است تا موهای جدید جایگزین موهای قدیمی شوند.

3- بیماری های باعث ریزش موی سر چیست ؟

شایع ترین بیماری هایی که باعث ریزش مو میشوند موارد زیر میباشند :

  • بیماری لوپوس
    آلوپسی آره ئاتا
    کم کاری تیروئید
    استرس و افسردگی
     سندرم تخمدان پلی کیستیک
    ترک سیگار
    مصرف داروهای کورتونی

4- درمان ریزش موی سر  چیست؟

ابتدا علت ریزش مو را پیدا کنید و بعد روی علت ریزش مو کار کنید آزمایش هورمونی و غدد درون ریز و کمبود ویتامین هارا بدید . اگر مشکلی نبود به دکتر پوست و مو مراجعه کنید .

نگران نباشید خبر خوب این است که با بهبودی بدن، موها دوباره رشد می‌کنند و نیاز به پیگیری درمان خاصی ندارد. تنها کافیست تا بدن در شرایط عادی قرار بگیرد تا چرخه سلامت و طبیعی خود را باز یابد.

جمع بندی :

ریزش موی سر میتواند بی هیچ دلیل پزشکی باشد اگر به آن اهمیت ندهیم و باعث بروز ناهنجاری در چاکراهای بدن ما میشود

شما میتوانید با شرکت در دوره آموزشی انرژی درمانی دکتر آرام به خودتان و اطرافیانتان در درمان بیماری ها کمک کنید قبل ار

اینکه بیمار شوید پیش بینی کنید و از بین ببرید .

برای اطلاعات بیشتر حتما روی لینک زیر کلیک کنید و یا با آکادمی تجسم خلاق در ارتباط باشید.

آموزش جامع و کامل دوره انرژی درمانی 

می توانید در بخش دیدگاه (کامنت) در خصوص مشکلات خودتان برای ما توضیح بدهید در کمتر از 24 ساعت توسط تیم مشاوره دکتر آرام به پاسخ سوالات خودتان میرسید.

 

 

 

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

 

راستی، دوره دگر هیپنوتیزم تجسم خلاق تجسم خلاق هم میتونه تو این زمینه تاثیرگذار باشه

کلیک کن!!!

مطالب مرتبط

در 1 روز سرماخوردگی را درمان کنید

سرماخوردگی (common cold) که با نام‌های نازوفارنژیت، رینوفارنژیت و زکام حاد  نیز شناخته می‌شود التهاب ...

مغناطیس درمانی

مغناطیس درمانی مغناطیس درمانی مغناطیس درمانی(جلسه 5)   تاثیر آهنربا روی بدن بی خوابی, استرس, خستگی, سر درد, مشکلات ...

پروتکل انرژی درمانی اختلالات چشمی_قسمت دوم

پروتکل انرژی درمانی اختلالات چشمی_قسمت دوم پروتکل انرژی درمانی اختلالات چشمی_قسمت دوم لكه‌هاي‌ پشت‌ چشم‌ (ناشي‌ ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه