دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

درمان بیماری ها با آهنربا درمانی

درمان بیماری ها با آهنربا درمانی

آهنربا درمانی نیرویی جهانی است که همه جا وجود دارد. ما با آن زندگی و آن را تنفس می‌کنیم. مغناطیس درمانی یکی از اصول حیات است. کره زمین یک آهن‏ربا بزرگ است که میدان مغناطیسی آن تا 100 هزار کیلومتر قابل ردیابی است. نه فقط زمین بلکه بدن انسان و ریزترین اتم ‏ها در طبیعت آهن‏ربایی هستند.

خورشید، ماه و سایر اجرام آسمانی نیز آهن‏رباهای غول پیکری هستند. لذا نیروی مغناطیس نیرویی است که همه جا در اطراف ما وجود دارد. میدان مغناطیسی خورشید 100 بار قوی‌تر از میدان مغناطیسی زمین است. نفوذ و تأثیر خورشید بر زندگی ما قابل سنجش نیست در عین حال آن را زیاد مورد تأکید قرار نمی‌دهیم.

کره ماه نیز همانند خورشید رابطه نزدیکی با زندگی ما دارد. تقویم ‏های ما پر از مطالبی است که اشاره به خورشید و ماه دارند و دروس علمی و تاریخی پر از مثال‏هایی هستند که نشان می‌دهند چگونه این اجرام آسمانی همواره بر زندگی ما اثر می‌گذارند.

حتی ستارگان نیز آهنربا غول آسایی هستند که بر زندگی و سرنوشت ما به نحو عجیبی تأثیر می‌گذارند. به همین دلیل است که ستاره‌شناسی یعنی مطالعه تأثیر ستارگان و سیارات بر زندگی و جامعه ما جایگاه ویژه‌ای دارد بشر نمونه تکثیر یافته ریزی از جهان هستی است. ساختمان بدن انسان و هر موجود کوچک و ریزی هر چقدر هم کوچک و بی‌اهمیت باشد، به وسیله همان نیروی مغناطیسی که جهان هستی را نگه می‌دارد، حفظ می‌شود.

مردم نیروی آهنربا درمانی در وجود خود دارند و می‌توانند عده‌ای را جذب و عده‌ای را دفع کنند. خودشان هم نمی‌دانند دلیل آن چیست. معمولاً شنیده‌ایم که می‌گویند بعضی‏ ها شخصیت جذابی دارند و عده‌ای نیز در نگاه اول یکدیگر را جذب یا دفع می‌کنند.

ساختار آب و آهنربا درمانی

آب می‌تواند نه (9) ساختار سه بعدی مختلف تشکیل دهد. نیروهای مغناطیسی آشکارا بر نوع این ساختارها اثر می‌کنند. تصاویری که کرلاین از آب‌های مغناطیسی گرفته بود نشان می‌داد که آب‌های تحت تأثیر نیروی مغناطیس ساختار سازمان یافته‌ تری دارند. علاوه بر این آب، آب‌میوه، شراب، آب‌جو، و شیر را می‌توان مغناطیسی کرد. آهنربا درمانی در واقع، هر نوع مایعی را می‌توان مغناطیسی کرد. در آزمایشی که در دانشگاه توکیو انجام شد عده‌ای موش را تحت تأثیر میدان آهنربایی قوی با نیروی 4200 گوس به مدت 50 روز قرار دادند.

پس از این که آنها را از این میدان مغناطیسی خارج کردند، میانگین طول عمر سلول‏ های خونی قرمز آنها از 70 روز به بیش از 100 روز رسیده بود. این موش‏ها توانستند یک سوم بیشتر از حالت عادی عمر کنند. آزمایش با آهنربا درمانی روی جوجه، کرم و انواع دیگر حیوانات نیز انجام شده است. نتایج مثبتی روی گیاهان، بازده بذر یا دانه آنها، نیروی بقا و میزان رشد آنها به دست آمده است. آهنربا درمانی

اگر قطب صحیح آهن‌ربا را در خصوص فعالیتهای زیستی جانداران به کار برید می‌تواند آنها را تقویت کند. وقتی نیروی آهنربا درمانی زمین کاهش می‌یابد، جانداران نیز از این بابت رنج می‌برند. فعالیت پرندگان کمتر می‌شود و ظرفیت تخم گذاری آنها کاهش می‌یابد. هر چه موجود زنده‏‏‏ای مدت بیشتری از آهنربا درمانی محروم باشد، نیروی زاد و ولد آن کمتر می‌شود.

(آهنربا درمانی) همچنین طول عمر او نیز کاهش می‌یابد. گیاهان و برخی جانداران دیگر همچون بچه وزغ‌ها وقتی در معرض نیروی آهنربایی قرار می‌گیرند رشدشان سریع‌تر و بزرگ‌تر می‌شوند. در آهنربا درمانی آزمایش ‏های زیادی روی انسان‌ها انجام شده‌ است. مشخص شده است که وقتی کرم را همراه با نیروی آهنربایی به کار برند چین و چروک‌های روی پوست کاهش می‌یابد.

افراد پیری که موهایشان تحت تأثیر نیروی الکترومغناطیس بوده است موهایشان تیره‌تر شده است. آنها حتی پرانرژی‌تر نیز شده‌اند. میدان‏های آهن‌ربایی به التیام زخم و کاهش بافت‌های تشکیل‌ شونده پس از آن کمک می‌کنند میدان‏های آهن‌ربایی که قدرت و بسامد آنها کنترل شده باشد به تک تک اتم‏های عناصر بدن کمک می‌کنند.

فیزیک‌دانان زیست‏ شناس ملکول های دخیل در پیر شدن موجودات را مطالعه کردند. نیروی آهن‏ربایی می‌تواند عوامل مؤثر در سن را جوان کند، تحریک کند و یا قفل آنها را باز کند. پژوهش در زمینه آهن‏ربا اخیراًٌ به شکلی پیشرفته و هماهنگ درآمده است. در سال‌های آینده، بدون شک وقتی مطالب بیشتری در مورد آهنربا درمانی و تأثیر آنها بر زندگی کشف شود، استفاده دائم از آهنربا درمانی بخشی از زندگی آینده ما را تشکیل خواهد داد.

درمان بیماری ها با آهنربا درمانی

نیروی آهن‏ربایی می‌تواند عوامل مؤثر در سن را جوان کند، تحریک کند و یا قفل آنها را باز کند.

 

برخی پژوهش‌ها و شیوه‌های آهنربا درمانی

طبق تحقیقات به عمل آمده، آبی که آهنربا درمانی شده باشد رشد گیاهان را افزایش می‌دهد مشخص شده است گیاهانی که با آب مغناطیسی آبیاری شده بودند، از رشد بیشتری نسبت به گیاهانی که با آب شیر آبیاری شده بودند داشتند. گیاهانی که با آبی که با قطب شمال آهنربا مغناطیسی شده بود آبیاری شده بودند، با سرعت بسیار کمتری رشد می‌کردند.

شاخه های بریده شده گل که در آب مغناطیسی شده با قطب شمال آهن‏ربا قرار داده شده بودند به خوبی دوام آوردند ولی شاخه‌هایی که در آب مغناطیسی شده قطب جنوب آهنربا قرار داده شده بودند گلبرگ خود را از دست دادند. حتی جوانه‌هایی که با آب مغناطیسی قطب جنوب آهنربا آبیاری شده بودند رشد فراوان تری داشتند. این یافته‌ها مهم هستند زیرا اثبات می‌کنند که نیروی آهن‌ربا بر همه شکل‏های مختلف حیات اثر می‌گذارد. آهنربا درمانی

پژوهش‏های زیادی در مورد آب نیز به عمل آمده است. بلورهای آب بسته به محیطی که در آن شکل می‌یابند، شکل‏های مختلفی به خود می‌گیرند. موسیقی، انرژی‌های عاطفی، روحانی، و فیزیکی موجود در محیط، خلق و خوی مردم و برخی عوامل دیگر بر تشکیل بلورهای آب اثر می‌گذارد.

آبهای متبلور دو نوع هستند: سالم و ناسالم. مصرف آب ناسالم سلامت مردم آن منطقه را به خطر می‌اندازد. دانشمندان ژاپنی اثبات کرده‌اند که بلورهای آب می‌توانند حالت‌های مختلفی داشته باشند مثلاً شاد یا غمگین. وقتی می‌دانیم که بیش از 70 درصد بدن ما را مایعات تشکیل می‌دهد، هر نوع یافته‌ای از این نوع می‌تواند در درک بدن انسان و درمان بیماری‏ها مفید واقع شود.آهنربا درمانی

پدیده‌های آهنربا درمانی

پدیده‌های آهنربا درمانی در تمام اعصار، تأثیر مسحور کننده‌ای بر ذهن انسان داشته است. سنگ ماگنتیتی (که نوعی سنگ آهن‏ربا است) به صورت رسوب در رگه‌های آهنی مغناطیس‌دار جمع شده و اولین ماده مغناطیسی بوده که بشر از آن آگاهی یافته است. کلمه انگلیسی لودستون از کلمه قدیمی انگلیسی لود به معنی «راه» مشتق شده است؛چون که در طی قرون وسطی متوجه شده بودند که وقتی یک تکه از این سنگ را با نخ آویزان می‌کردندیک طرف آن همیشه به سمت شمال و طرف دیگر آن همیشه به سمت جنوب بود.

چینی‌ها آن را 4000 سال پیش ارابه جنوب نما می‌نامیدند و از آن برای جهت یابی استفاده می‌کردند.این کشف – که سنگ ماگنتیت تکه‌های آهن را جذب می‌کند- در روم و یونان باستان صورت گرفت. مردم معتقد بودند طلسم‏هایی که از این سنگ ساخته شوند ، می‌توانند هر شخصی را به محبوبش برسانند. آنها می گفتند اگر زن یک مرد بی‌وفا، یک تکه از این آهن‏ربا را زیر بالش شوهرش قرار دهد، شوهر در خواب کابوس‏های وحشتناکی خواهد دید.

و اگر تکه آهن‏ربا روی سر گذاشته شود می‌توان به صدای خدایان گوش داد!این سنگ به عنوان طلسمی برای شفای سردرد، گرفتگی عضلات، نقرس، و انواع ناخوشی‏های دیگر نیز به کار می رفت.آهنربا درمانی طبق اسطوره‏های باستانی یونان، یک پسرک چوپان به نام مگنس وقتی عصای فلزی‌اش را روی یک تکه از این سنگها گذاشت متوجه شد که دیگر نمی‌تواند آن را از سنگ جدا کند.

(آهنربا درمانی)واژه مغناطیس نیز ممکن است از نام همین پسرک چوپان گرفته شده باشد.ولی طبق روایتی دیگر که به حقیقت نزدیکتر است واژه مغناطیس از کلمه مگنزیا که نام شهری در آسیای صغیر (یعنی ترکیه) است گرفته شده است. در این محل رگه‌های آهن مغناطیسی به وفور یافت می شود.مشکل است که دریابیم مردم باستان چگونه به خاصیت مغناطیسی زمین و اجرام سماوی دیگر در جهان هستی و تأثیر آن بر زندگی و بیماری‏ها پی ‏بردند.

حالا فلسفه روزه گرفتن در زمانی که ماه تازه است و یا هلال ماه نو است از لحاظ علمی معلوم شده است. در چنین مواقعی تأثیر کره ماه بر کلیه مایعات به بیشترین مقدار می‌رسد. در چنین روزهایی کلیه مواد (مواد مایع و نیمه مایع آهن‌دار بدن) تحت تأثیر ماه جذب می‌شوند و می‌توانند منجر به مسائل احساسی و ذهنی حاد شوند. این نوع روزه گرفتن باعث می‌شود مایعات بدن طی اقدامی احتیاطی علیه چنین آثار ناهنجاری کاهش یابند.

 

به همین ترتیب اجداد ما چنین تصور می‌کردند که شخصی که در آخرین دقایق حیاتش است باید طوری بخوابد که سرش رو به شمال و پاهایش رو به جنوب باشد تا هم راستایی مغناطیسی بین زمین و بدن او ایجاد شود. این امر باعث می‌شد خروج روح از بدن با آرامش، کاهش درد و رنج کمتر انجام شود. آهنربا درمانی

برخی دانشمندان که روی آثار خواص مغناطیسی زمین و تأثیرات آتش پاره‌ها و لکه‌های خورشید تحقیق می‌کنند، متوجه شده‌اند که عوامل فوق باعث برهم خوردن آرامش مغناطیسی زمین و منجر به تغییرات زیستی حاد در موجودات زمین می‌شود. همچنین به این نکته پی برده‌اند که اندام‏های متفاوت بدن انسان به دلیل فعالیت‏های شیمیایی متفاوتی که در بدن انجام می‌شود، میدان‏های مغناطیسی ( آهنربا درمانی)متناوبی ایجاد می‌کند.

این امر ثابت می‌کند که هر سلولی در بدن انسان یک ارزش مغناطیسی خاصی دارد. بیشترین میدان مغناطیسی را مغز در حین خواب ایجاد می‌کند. پس از آن قلب در مقام دوم قرار دارد که می‌توان میدان مغناطیسی آن را از لحاظ علمی اندازه گرفت. آهنربا درمانی همچنین متوجه شده‌اند که قطب شمال خواص آنتی‏ بیوتیک دارد. (یعنی می‏تواند عفونت را مهار یا روند آن را کُند نماید) و قطب جنوب خواص انرژی‌زا دارد (یعنی می‌تواند حرارت و انرژی در اختیار اندام‏های مختلف بدن قرار دهد).

لذا قطب شمال برای درمان بیماری‏هایی مفید است که عفونت ریشه اصلی آنها است. در حالی که قطب جنوب برای درمان دردها، ورم ها، سفتی اندامها، و مسائل مربوط به عملکرد کُند آنها مفید است. سال‏ها است که آهن‏رباهای دست ساز بشر جای سنگ‏های مگنتیت را گرفته‌اند. آهن‏رباهای (آهنربا درمانی) امروزی شکلها و قدرتهای مختلفی دارند. برخی به شکل میله، نعل اسب، سوزن و دیسک هستند.

از دیدگاه طنز، مغناطیس

‏درمانی هم یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌های درمان و هم یکی از جدیدترین آنها است! اکنون زمانی است که این شیوه بزرگ درمان مورد بهره‌برداری قرار ‌گیرد که نتایج درخشانی هم در پی دارد.

درمان بیماری ها با آهنربا درمانی

سیستم‌های زنده در برابر میدان مغناطیسی و آهنربا درمانی بسیار حساس است و اثر مغناطیسی با قدرت نفوذ بالای خود قادر است به درون هر سلول بدن نفوذ کند.

یافته های علمی در آهنربا درمانی

نتایجی را که دانشمندان از انجام آزمایشات متعدد در زمینه بیومغناطیس و آهنربا درمانی بدست آورده‌اند، می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد:

1. سیستم‌های زنده در برابر میدان مغناطیسی و آهنربا درمانی بسیار حساس است و اثر مغناطیسی با قدرت نفوذ بالای خود قادر است به درون هر سلول بدن نفوذ کند.

2. در تمامی قسمت‌های بدن، انرژی الکتریکی و میدان‌های مغناطیسی وآهنربا درمانی حضور دارند. بنابراین اگر آهن‌ربا را به طرز صحیح به کار ببریم، اثر مثبتی روی الگوی پاسخ الکتریکی بدن مشاهده می‌کنیم.

3. قرار گرفتن جانداران در معرض میدان مغناطیسی وآهنربا درمانی روی ترکیبات خون و رسوب سلول قرمز خونی (Erythrocyte) تأثیر می‌گذارد (E.S.R) و باعث تغییرات بیوشیمی در بدن می‌شود.

4. اثرات کیفی و کمی میدان مغناطیسی و آهنربا درمانی روی بافت و متابولیسم سلولی را می‌توان به خوبی مشاهده کرد.

5. ثابت شده است تکثیر فیبروبلاست (fibroblast) (نوعی سلول در بافت) و فیبروز (fibroSis) (رشد بیش از حد بافت‌ها) در میدان‌های مغناطیسی و آهنربا درمانی کاهش می‌یابد.

6. نوعی فعل و انفعال بین نقش دستگاه عصبی مرکزی و میدان‌ مغناطیسی خارجی وجود دارد.

7. میدان مغناطیسی و آهنربا درمانی روی مغز میانی (diencephalon) (قسمت عقبی مغز که دستگاه غدد درون ریز داخلی را کنترل می‌کند) و پیش مغز تأثیری مستقیم دارد.

8. درمان به روش مغناطیسی و آهنربا درمانی، اثر پایداری روی کد ژنتیکی دارد.

9. میدان مغناطیسی و آهنربا درمانی در اغلب موارد، اثر بازدارندگی دارد. به عبارت دیگر جلوی توسعه بیماری را می‌گیرد.

10. میدان مغناطیسی و آهنربا درمانی با قدرت نفوذ بالای خود روی هر سلول و بافت بدن جاندار تأثیر می‌گذارد.

یافته های علمی در آهنربا درمانی

برایا درک مفهوم آهنربا درمانی باید برخی حقایق را بشناسیم:

علم کشف کرده است که بشر نمی‌تواند خارج از یک میدان آهنربایی زندگی کند. هر چیزی در طبیعت از جمله بشر برای ادامه حیات وابسته به انرژی الکترومغناطیسی است. انسان صرفاً یک توده دارای میدان انرژی بیومغناطیسی است که در یک جو آهن‏ربایی آهنربا درمانی زندگی می‌کند.

ما همچون ماهی هستیم که در آب زندگی می‌کند و آب کل محیط پیرامونش را فرا‌گرفته است. اقیانوسی از نیروی الکترومغناطیس پیرامون ما را پر کرده است. و ما نیز در بدن خود نیروی الکترومغناطیس داریم. هر یاخته یا واحد بدن ما دارای 80 الی 90 mlv انرژی آهنربایی است. لذا بدن ما هم چون یک مولد برق یا انرژی می‌باشد.

آهنربا درمانی در طب متعارف برای تشخیص بیماری‏ها از الکتروکاردیوگرام یا الکتروانسفالوگرام استفاده می‌شود.این دستگاهها انرژی آهن‏ربایی قلب و مغز را روی کاغذ ثبت می‌کنند. اخیراً دانشمندان کشف کرده‌اند که مغز نیز انرژی آهن‏ربایی دارد. در سال 1959 در آغاز عصر فضا، دانشمندان روسی فصل جدیدی را در مبحث خواص آهنربایی گشودند. ارسال سفینه اسپوتنیک فصل مطالعاتی جدیدی را در علم زیست ‏شناسی مغناطیسی گشود.

از آنجائی که آهن‌ربا درمانی با الکترولیت موجود در خون و در نتیجه با سیستم عصبی ارادی که جریان خون را کنترل می‌کند فعل و انفعال انجام می‌دهد، وقتی به شکل درستی به کار گرفته شود، بسیاری از مسائل مربوط به نارسایی جریان خون تسکین می‌یابد. بنابراین جای تعجب ندارد که اکثر ما مبتلا به اختلالاتی هستیم که طب معاصر نمی‌تواند دلیل قانع کننده‌ای برای آنها بیابد.

تاریخچه آهنربا درمانی

آهن‏ربا هزاران سال برای آهنربا درمانی ، مورد استفاده قرار گرفته است. چنین روایت شده است که نجبای مصری برای حفظ زیبایی و جوانی خود جواهرات مغناطیسی به خود آویزان می‌کردند. قبایل آفریقایی برای آماده کردن غذا از سنگ‏ های معدنی مغناطیسی استفاده می‏کردند. طبق اظهارات «میندا هسو» و «چیکوو فونگ» دو محقق مغناطیس شناس زیست ‏شناس، مغناطیس ‏درمانی بیش از 2000 سال در چین به کار می‌رفته است.

قدیمی‏ترین کتاب پزشکی چین به نام کتاب «پزشکی داخلی» مربوط به دوره امپراطور زرد پوست چین حدود 2000 سال قبل از میلاد نوشته شده که به کاربرد مغناطیس در طب سوزنی اشاره می‌کند. البته اگر از زمان حال دور شویم، باید بگوییم که ارسطو 300 سال قبل از میلاد، از کاربرد مغناطیس برای درمان صحبت کرد. «پلاینی» جوان پزشک یونانی نکاتی درباره نحوه درمان بیماری‏ها در یونان 100 سال پس از میلاد مسیح نوشت. «گلن» پزشک رومی قرن سوم متوجه شد که مردم برای رها شدن از بیماری یبوست از آهن‏ربا و آهنربا درمانی استفاده می‌کردند.

پزشکان فرانسوی 400 سال پس از میلاد درباره کاربرد گلوبندهای مغناطیسی و آهنربا درمانی مطالبی نوشتند. سالیان سال پس از آن آهن‏ربا همچنان جنبه آهنربا درمانی خود را حفظ کرده بود. در سال 1530 پزشکی به نام پاراسلسوس از قطب‏های مختلف آهن‏ربا برای آهنربا درمانی استفاده کرد.

اخیراً در سال 1977 انجمن سلطنتی پزشکان فرانسه دو متخصص را مأمور تأیید ارزش شفابخش آهنربا برای درمان بیماری‏ها کرده است. این دو متخصص پس از دقت و بررسی زیاد متقاعد شدند که آهنربا خواص شفا دهنده دارد. به تدریج شیوه‌های علمی و افکار منطقی شکل گرفت. حتی افراد بدبین متوجه شدند که وقتی آهنربا درمانی به شکل درستی به کار رود، خواص شفا دهنده دارد.

در سال 1936، آلبرت دیویس متوجه شد که دو قطب آهنربا خواص زیستی مختلفی دارند. او آزمایش‏ های متعددی را روی حیوانات، بذرها و گیاهان انجام داد. اساس یافته‌های دیویس بر آن بود که یک قطب آهنربا اندام ‏های جانداران را تحریک و قطب دیگر آنها را آرام می‌کند.

در سال 1948 طبق اظهارات پزشکان شوروی سابق، مغناطیس‌ درمانی می‌توانست درد ناشی از قطع شدن اعضای بدن را کاهش دهد. در دهه 1960 طبق گزارشهای وزارت کشاورزی کانادا رویش بذرها و دانه‏ ها پس از قرار گرفتن آنها در معرض نیروی آهن‌ربا بهبود می یافت.

ژاپنی‏ها نیز در این زمینه آهنربا درمانی عقب نماندند. آنها پژوهش‏ های پزشکی جدیدی آغاز کردند و به تولید انبوه وسایل آهن‏ربایی همچون گردن‌بند، النگو و دانه تسبیح اقدام کردند. تقریبا 10% از مردم ژاپن برای سالم ماندن از وسایل مغناطیسی استفاده می‌کنند. وزارت بهداشت ژاپن کاربرد مغناطیس درمانی را کاملاً تأیید کرده است و این صنعتی بزرگ در ژاپن است.

درمان بیماری ها با آهنربا درمانی

وقتی آهنربا درمانی به شکل درستی به کار رود، خواص شفا دهنده دارد.

نیروی مگنت تراپی

مغناطیس درمانی نیرویی جهانی است که همه جا وجود دارد. ما با آن زندگی و آن را تنفس می‌کنیم. مغناطیس درمانی یکی از اصول حیات است. کره زمین یک آهن‏ربای بزرگ است که میدان مغناطیسی آن تا 100 هزار کیلومتر قابل ردیابی است. نه فقط زمین بلکه بدن انسان و ریزترین اتم‏ها در طبیعت آهن‏ربایی هستند. خورشید، ماه و سایر اجرام آسمانی نیز آهن‏رباهای غول پیکری هستند. لذا نیروی مغناطیس نیرویی است که همه جا در اطراف ما وجود دارد. میدان مغناطیسی خورشید 100 بار قوی‌تر از میدان مغناطیسی زمین است. آهنربا درمانی

نفوذ و تأثیر خورشید بر زندگی ما قابل سنجش نیست در عین حال آن را زیاد مورد تأکید قرار نمی‌دهیم. کره ماه نیز همانند خورشید رابطه نزدیکی با زندگی ما دارد. آهنربا درمانی تقویم‏ های ما پر از مطالبی است که اشاره به خورشید و ماه دارند و دروس علمی و تاریخی پر از مثال‏هایی هستند که نشان می‌دهند چگونه این اجرام آسمانی همواره بر زندگی ما اثر می‌گذارند.

حتی ستارگان نیز آهنرباهای غول آسایی هستند که بر زندگی و سرنوشت ما به نحو عجیبی تأثیر می‌گذارند. به همین دلیل است که ستاره‌ شناسی یعنی مطالعه تأثیر ستارگان و سیارات بر زندگی و جامعه ما جایگاه ویژه‌ای دارد بشر نمونه تکثیر یافته ریزی از جهان هستی است.

آهنربا درمانی – ساختمان بدن انسان و هر موجود کوچک و ریزی هر چقدر هم کوچک و بی‌اهمیت باشد، به وسیله همان نیروی مغناطیسی که جهان هستی را نگه می‌دارد ، حفظ می‌شود. مردم نیروی آهن‏ربایی در وجود خود دارند و می‌توانند عده‌ای را جذب و عده‌ای را دفع کنند. خودشان هم نمی‌دانند دلیل آن چیست. معمولاً شنیده‌ایم که می‌گویند بعضی‏ها شخصیت جذابی دارند و عده‌ای نیز در نگاه اول یکدیگر را جذب یا دفع می‌کنند.

این امر ارتباط با نیروی آهن‏ربایی نامرئی دارد که در وجود ما یا اطراف ما فعال است.ماهیت درونی انسان یعنی حالات روحی، ذهنی و عاطفی او در میدان مغناطیسی بدنش نمایان می‌شود. حتی رایحه‌ها و هاله‌های نورانی که در افراد دیده می‌شود بستگی به میدان مغناطیسی و آهنربا درمانی وجود آنها دارد.

آهنربا درمانی جریان‏های الکتریکی که در بدن انسان تولید می‌شوند بدن را کنترل می‌کنند. نیروی مغناطیسی هم زمانی در طی این فرآیند تولید می‌شود. هر موجود زنده‌ای دارای عناصری الکتریکی و خصوصیات آهن‏ربایی دیگری است که با آن عناصر تداعی می‌شوند. ساده‌تر بگوییم برق و نیروی آهن‏ربایی دو جلوه از یک نوع انرژی هستند. کلیه اندام‌های بدن برای انجام کارشان برق تولید می‌کنند.

بدن انسان را می‌توان با یک باتری مقایسه کرد که می‌تواند امواج الکترومغناطیس با سرعت 80 میلیون چرخه در ثانیه تولید کند. کلیه اندام های بدن میدان‌های مغناطیسی با شدت مربوط به خود تولید کنند. آهنربا درمانی

پدیده‌های مگنت تراپی

یشترین میدان مغناطیسی را مغز در حین خواب ایجاد می‌کند. پس از آن قلب در مقام دوم قرار دارد که می‌توان میدان مغناطیسی آن را از لحاظ علمی اندازه گرفت. همچنین متوجه شده‌اند که قطب شمال خواص آنتی‏بیوتیک دارد. آهنربا درمانی ( یعنی می‏تواند عفونت را مهار یا روند آن را کُند نماید)

و قطب جنوب خواص انرژی‌زا دارد آهنربا درمانی (یعنی می‌تواند حرارت و انرژی در اختیار اندام‏های مختلف بدن قرار دهد). لذا قطب شمال برای درمان بیماری‏هایی مفید است که عفونت ریشه اصلی آنها است. در حالی که قطب جنوب برای درمان دردها، ورمها، سفتی اندامها، و مسائل مربوط به عملکرد کُند آنها مفید است.

سال‏ها است که آهن‏رباهای دست ساز بشر جای سنگ‏های مگنتیت را گرفته‌اند. آهن‏رباهای امروزی شکلها و قدرتهای مختلفی دارند. برخی به شکل میله، نعل اسب، سوزن و دیسک هستند. از دیدگاه طنز، مغناطیس ‏درمانی هم یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌های درمان و هم یکی از جدیدترین آنها است! اکنون زمانی است که این شیوه بزرگ درمان مورد بهره‌برداری قرار ‌گیرد که نتایج درخشانی هم در پی دارد.

اثر طوفان‌های خورشیدی و مغناطیس درمانی

خورشید بیش از 99 درصد جرم منظومه شمسی را تشکیل می‌دهد و بنابراین فعالیت بسیار شدیدی دارد که بر اساس تعداد لکه‌های خورشیدی مشاهده شده روی دیسک خورشیدی (Solar disc) اندازه‌گیری می‌شود. این لکه‌های خورشیدی مناطقی از خورشید هستند که در آنها میدان مغناطیسی بسیار قدرتمندتری نسبت به زمین حاکم است. آهنربا درمانی

میدان مغناطیسی در این لکه‌ها به چندین هزار گوس می‌رسد؛ در حالی که میدان مغناطیسی زمین در قطب‌ها به 6/0 گوس و در استوا به 3/0 گوس می‌رسد. میدان مغناطیسی ناشی از فعالیت مغناطیسی شدید در خورشید از فضای میان سیارات که با پلاسما (گازی که در آن الکترون‌های با بار منفی از اتم‌ها جدا شده و یون‌های مثبت بر جای می‌ماند) پر شده است با سرعت 400 کیلومتر در ساعت عبور می‌کند.

زمانی که شراره‌های عظیم خورشیدی رخ می‌دهند، سرعت پلاسما به 1100 کیلومتر بر ثانیه افزایش می‌یابد که باعث آشفتگی زیاد در میدان مغناطیسی زمین می‌شود؛ در نتیجه، روی موجودات زنده روی زمین تأثیر زیادی خواهد گذاشت.  نوسانات و ضربان‌های ناگهانی و سریع در زمان آشفتگی‌های ژئومغناطیسی بر روی موجودات زنده تأثیر می‌گذارد که بسیار شبیه حالتی است که نوسانات الکتریکی شدید بر روی تجهیزات الکتریکی پیشرفته تأثیر می‌گذارند.

آهن‌رباهای دایمی که معمولاً به دست انسان ساخته می‌شوند، میدان مغناطیسی ایستا و ثابتی دارند و به همین خاطر، باعث ایجاد هماهنگی و توازن در قدرت مغناطیسی اندام‌های مختلف بدن می‌شوند.  طبیعی است به خاطر عدم حضور نوسانات ناگهانی، این آهن‌رباها در انسان‌ها باعث ایجاد آشفتگی نمی‌شوند؛ در واقع آنها به انسان آرامش می‌بخشند.

انواع مغناطیس‌ها در مغناطیس درمانی

آهن‏رباها انواع بسیاری دارند. بیایید برخی از آنها را مفصل‌تر بررسی کنیم. آهن‏ربای طبیعی یا مگنتیت از گدازه‏‌های ذوب شده حاوی آهن یا اکسید آهن پس از خنک شدن و قرار گرفتن تحت نیروی مغناطیسی زمین به دست می‌آید. وقتی گدازه ذوب می‌شود خواص آهن‏ربایی ندارد. آهنربا درمانی

ولی وقتی خنک می‌شود ذرات ذوب شده آهن در جهت قطب‏ های مغناطیسی زمین انحراف می‌یابند و وقتی آهن جامد می‌شود در این حالت باقی می‌ماند. هنوز دقیقاً مشخص نیست که کره زمین چگونه آهن‏ربایی شد. چنین تصور می‌شود که نیروی مغناطیسی زمین از آهن‏های ذوب شده در حال دورانی تشکیل می‌شود که خود در سیاره‌ای در حال دوران قرار دارند.

سنگ‏های آهن‏ربایی که در طبیعت یافت می‌شوند اصولاً از آهن و اکسیژن تشکیل شده‌اند.  آنها به مقدار زیاد در طبیعت وجود دارند. آهن‏رباهای مصنوعی ساخته دست بشر بر اساس نیاز و نوع کاربردشان شکل‌ها و قدرت‏های مختلفی دارند که در صنعت یا برای درمان یا آزمایش‏های جدی بکار برده می‌شوند. آهن‏رباها هزاران سال است که یکی از رازهای طبیعت هستند. تنها آهن‏رباهایی که مدت زیادی موجود بودند آهن‏رباهای طبیعی بودند و از آنها به عنوان قطب ‏نما استفاده می‌شد. بعد در قرن 19 باتریهایی طراحی شدند و رابطه بین نیروی مغناطیسی و جریان برق کشف شد.

یکی از این اکتشافات منجر به کشف دومی نیز شد. بالاخره اثبات شد که دو سیمی که جریان از آنها عبور می‌کند اگر کنار یک دیگر قرار داده شوند، در صورتی که جریان در هر دو هم جهت باشد یکدیگر را جذب می‌کنند و اگر جریان‏ها متضاد باشند یکدیگر را دفع می‌کنند. آهنربا درمانی

همچنین متوجه شدند که اگر سیمی را به شکل سیم پیچ تغییر دهند، نیروی آهن‏ربایی دور هر سیم یک نیروی مغناطیسی متمرکز در مرکز سیم ایجاد می‌کند. این نوع سیم‏ پیچ‌ها را سیم‏‎ پیچ الکترومغناطیس نامیدند. بعد متوجه شدند که اگر تکه آهنی داخل سیم‏ پیچ قرار دهند، نیروی مغناطیسی درون سیم ‏پیچ افزایش می‌یابد.

درمان بیماری ها با آهنربا درمانی

کشف الکترومغناطیس منجر به تولید آهن‏رباهایی با خواص پایدار شد.که می توانند در درمان با مغناطیس به کار برده شوند.

وقتی تکه آهن در داخل سیم ‏پیچ قرار می‌گرفت حتی تا مدتی پس از قطع جریان در سیم ‏پیچ خاصیت آهن‏ربایی خود را حفظ می‌کرد. این کشف بزرگی بود، پس متوجه شدند که می‌توانند آهن‏ربای مصنوعی نیز بسازند. این اکتشاف، مسیر تحقیقات علمی را عوض کرد. آهنربا درمانی

به این ترتیب پیشرفت‏های خوبی صورت گرفت و بشر چند نسل جلو افتاد و دیدگاههای تازه‌ای مطرح شد. کشف الکترومغناطیس منجر به تولید آهن‏رباهایی با خواص پایدار شد. آهن‌ربا آلیاژی است که با افزودن فلزهای گوناگون به آهن خرد شده ساخته می‌شود.

ابتدا این ترکیب را تا رسیدن به نقطه ذوب حرارت می‌دهند و بعد آن را داخل قالبهایی به شکل‏های مختلف می‌ریزند، وقتی هنوز در حالت ذوب شده قرار دارند در معرض نیروهای مغناطیسی قرار داده می‌شوند، ولی پس از سرد و جامد شدن، مغناطیس‌زدایی می شوند. آهنربا درمانی

پیش از آنکه در بازار فروخته شوند در دمای محیط دوباره مغناطیسی می‌شوند. آهن‏رباهای کارخانه‌ای بسیار قویتر از سنگ طبیعی مگنتیت هستند. آهن به عنوان عنصر اصلی در کلیه آهن‏رباهای مصنوعی به کار می‌رود. آهن 26 الکترون دارد. در اتم آهن چند الکترون وجود دارند که جهت قطبی آنها به آسانی تغییر می‌کند. وقتی نیروی مغناطیس از خارج به آن اعمال شود، این الکترونهای جدید هر اتم خود را در راستای نیروی اعمال شده قرار می‌دهند.

میدان‏های مغناطیسی اتم‏های مجاور که هم راستا شده‌اند یکدیگر را تقویت می‌کنند. وقتی تعدادی الکترون در تعدادی اتم به این شکل سازمان دهی شوند، آهن یا آلیاژ آهن ویژگی را از خود ساطع می‌کند که آن را خاصیت مغناطیسی می‌نامیم. آهنربا درمانی

برخی پژوهش‌ها و شیوه‌های مغناطیس درمانی طبق تحقیقات به عمل آمده، آبی که مغناطیسی شده باشد  رشد گیاهان را افزایش می‌دهد. مشخص شده است گیاهانی که با آب مغناطیسی آبیاری شده بودند، از رشد بیشتری نسبت به گیاهانی که با آب شیر آبیاری شده بودند داشتند.

افکار شما را دوست داریم لطفاً در مورد مقاله آهنربا درمانی نظر بدهید

برای نظر دادن شما بسیار احترام قائلیم. ما اینجا در موسسه تجسم خلاق دوست داریم نظرات، پیشنهادات، افکار و سوالاتی که در زمینه های درمانی برایتان پیش می آید را بدانیم بدین منظور برای ارتباط بهتر با شما عزیزان به بهترین نظراتی که در این مقاله کامنت گذاری گردد، پک آهنربا مغناطیس درمانی مخصوص آب مغناطیسی به عنوان رسم سپاسگزاری تقدیم شما عزیزان می گردد.

مغناطیس درمانی دکتر آرام

دکتر آرام به دلیل تجربیات مختلفی که در مغناطیس درمانی و طب سوزنی و روشهای طب انرژی داشتند، سبک درمانی جذاب و جالبی را ارائه می کنند که شما می توانید تقریبا بر روی کل سیستم بدن تاثیر بگذارید و از درمانهای مگنت تراپی برای بیماری های فیزیکی و بیماری های ذهنی و روانی استفاده کنید. این سبک درمانی از تجربیات دکتر آرام در این زمینه نشات گرفته شده است.

🔻چگونه می توانم در این دوره شرکت کنم ؟🔺

هیچوقت برای یادگیری دیر نیست در هر کجای این دنیا که هستید و در هر سنی می توانید با کمک دکتر آرام این روش درمانی بسیار مفید را یاد گرفته، شما می توانید درمانگر خود و عزیزانتان شوید و با استفاده از پکیج مغناطیس درمانی به خودتان و عزیزانتان کمک کنید.

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط

9 روش اسرار آمیز فعال سازی چاکرای کف دست

فعال سازی چاکرای کف دست فعال سازی چاکرای کف دست یکی از سریعترین روش های ...

با کریستال درمانی بیماری ها را درمان کنید!

کریستال درمانی و روش های پاکسازی کریستال ها چند راه‌ برای‌ پاکسازی‌ کردن‌ یک‌ ...

0 تا 100 فعال سازی چاکراهای بدن

فعال سازی چاکراهای بدن - از طریق چاکراهای انرژی جذب انرژی صورت گشته و ...

0 تا 100 مزاج شناسی در طب سنتی

مزاج شناسی یکی از علومی است که از دیر زمان مورد توجه عام و ...

راز درمان قطعی کبد چرب چیست؟ (درمان خانگی)

کبد چرب کبد چرب و چگونگی و درمان کبد چرب ترین اعضای حیاتی بدن ...

خطر! قانون کارما را جدی بگیرید.

قانون کارما برگرفته از واژه سانسکریت کارما می‌باشد که به معنای «متعادل کردن» است. ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه