دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

7درمان تایید شده سردرد و میگرن

میگرن

میگرن (Migraine) و سردرد، بیماری هایی هستند که هر فردی در طول زندگی خودش مطمئنا آنها را تجربه کرده است.

اگر شما گاهی دچار سردرد شوید آن را به اسم سردرد می شناسید، ولی میگرن مشخصه های خاصی دارد که در برخی مواقع می تواند فلج کنند باشد.

در بعضی از افراد ۱۰ دقیقه تا ۳۰ دقیقه قبل از شروع میگرن، شما ممکن است شاهد یک اورا باشد.

نورهای نامشخص و مبهمی را می بیند که اشیا درخشان می شود. ممکن است اشیا وارانه شوند. جرقه یا لکه های نوری را می بیند که در مقابل چشم ایجادمی شود.

۱۵ درصد از افراد ممکن است دچار این مشکل شوند. در مرحله بعدی سردرد شروع می شود. مهمترین مرحله سردرد، سردرد ضربان دار و نبض دار است که در یک طرف سر جا خوش می کند.

در حقیقت کلمه میگرن به معنی نصف سر است سردرد تا روز بعد در همان بخش سر باقی می ماند. در طول این زمان میگرنی ها نه تنها سردرد کشنده و عذاب آوری را تجربه می کنند، بلکه تجربه هایی مثل حالت تهوع، گیجی و حساسیت بسیار شدید به نور  و مزه و صدا را دارند.

استفراغ، اسهال ممکن است نیز اتفاق بیافتد. در اکثر آنها می گویند که روش از بین بردن سردرد، خوابیدن در یک اتاق تاریک و ساکت است تا زمانی که سردرد به طور کامل از بین برود.

سردرد معمولا با کمی استراحت و خواب به تدریج کاهش مییابد در برخی از افراد به صورت ناگهانی و غیرمنتظره از بین میرود.

در برخی از افراد بعد از سردرد احساس خستگی و درد دارند و برای یک شبانه روز ممکن است از نظر احساسی در وضعیت پایداری نباشد.

اگر از سردرد و میگرن در رنج هستید حتما این مقاله را تا انتها بخوانید چون مطالب بسیار جذاب و خبرهای بسیار خوبی برای شما خواهیم داشت.

میگرن

درمان سردرد و میگرن

میگرن چیست ؟

اغلب افرادی که به میگرن مبتلا می شوند را زنان تشکیل میدهند.

به عبارت دیگر زنان بیشتر از مردان به سردردهای میگرنی دچار میشوند.

این حمله های میگرنی را قبل از سن ۳۰ سالگی تجربه می کنند.

متخصصان روانشناسی معتقدند که انسانهای کمالگرایی که بلند پرواز و جاه طلب و سختکوش هستند، بیشتر در معرض حملات میگرنی قرار میگیرند.

اما خیلی عجیب است که این سردردها معمولاً زمانی ظاهر می شوند که فرد، هیچ فشاری بر روی خودش وارد نمیکنه مثلاً آخر هفته ها یا تعطیلات خبر خوبی که می توانیم داشته باشیم این است که با افزایش سن، هم شدت سردرد و هم تعداد آن ها کاسته می شود.

از زمان انسان های غارنشین، سردردهایی که انسان را رنج و آزار داده است وجود داشته است.

میتوانیم بگوییم که در بعضی از درمان های اولیه سردرد، کمی افراط کرده اند. بر روی جمجمه ها، سوراخ های بزرگ حفر شده است که به نظر می رسد برای بهبودی سردرد و خروج ارواح شیطانی بوده است.

یونانی ها از شوک الکتریکی که از ماهی تورپدو به وجود می آورد و شبیه مار ماهی است استفاده میکردند.

بیش از ۹۰ درصد هر جمعیتی هر از چند گاهی در زندگی خورد دچار سردرد میشوند. برخی از آنها با خوردن آسپرین یا چند داروی بدون نسخه یا یک شبانه استراحت از بین می رود.

اما ۴۰ تا ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان از سردرد مزمن و ناتوان کننده رنج می برند و زندگی بسیاری از آنها دچار اختلال شده است. سردرد فقط یک بیماری نیست که نشانه آن درد در ناحیه سر باشد، بلکه علاوه بر بیماری و درد هزینه های زیادی را بشر برای آن متحمل شده است.

در آمریکا هر ساله تقریباً ۳۰۰ میلیون دلار برای درمان سردرد خرج میکنند.

سردرد همچنین در فعالیت های خانوادگی اختلال ایجاد میکند و باعث به وجود آمدن نفرت و خشم از طرف اعضای خانواده نسبت به بیمار و شکل گیری احساس گناه و ناامیدی از طرف خود بیمار می شود.

اگرچه هیچ درمان مشخصی برای سردرد وجود ندارد، اما سردرد را میتوان از طریق شیوه های گوناگون که در ادامه مقاله برای شما خواهم گفت بهبود بخشید.

من تصور میکنم که شما می توانید از طریق خواندن این مقاله و تکنیک هایی که ارائه میکنیم بر روی سردردتان کنترل پیدا کنید.

تجربه های بالینی من نشان می دهد که با  تکنیک های حرفه ای و تغییرسبک زندگی و تمرین و تکنیک هایی که گفته می شود شما می توانید سردرد تان را بهبود بخشید.

نمونه های بسیاری از افرادی را داشته ایم که فکر می کردند سر دردشان به هیچ وجه بهبود پیدا نمی کند ولی با انجام ادن تکنیک ها بهبود پیدا کرده است.

تشخیص میگرن

انواع سردردها وجود دارد چه باور کنید و چه نکنید تقریبا ۱۵۰ نوع مختلف سردرد تا به امروز در پزشکی شناسایی شده است.

اولین دسته، سردردهای عروقی هستند. در این نوع سردردها، به دلیل گشاد یا نازک شدن عروق خونی مغزی به وجود می آید. سردردهای انقباض ماهیچه ای، به دلیل کشیدگی ماهیچه ها به وجود می آید. سردردهایی که به دلیل مشکلات اندام های داخلی ما باعث می شود را سردرد های اندامی می نامیم.

در سردردهای عروقی، به عروق خون اشاره میشود و این سردردها نبض دار و ضربان دار هستند و  از گشاد یا نازک شدن عروق خون در مغز نشأت میگیرند.

عوامل محرک ای که می تواند باعث گشاد یا نازک شدن عروق خونی شود می تواند، الکل سیگار، مواد مخدر و برخی غذاها، ورزش و حتی جنسیت باشد.

دلیل هرچه که باشد، عروق خونی به طرز غیر طبیعی شل و گشاد میشود و سپس پلاسما یا مایع میان بافتی خون به بافت های اطراف نشت می کنند.

این کار زنگ هشدار سیستم ایمنی بدن را روشن میکند و فرایند سردرد شروع می شود. رایج ترین الگوی که در سر درد وجود دارد این است که، عروق خونی تحت فشار قرار گرفته و دچار اسپاسم می شود، سپس گشاد میشود، بعد بسته می شود و دوباره گشاد میشود.

علائم میگرن

همانطور که در مورد علائم و سردرد صحبت کردیم، میتواندانواع سر درد متعدد باشد.

ما انواع سردرد داریم بعضی از سردردها، خوشه ای هستند. این سردردها به صورت دسته ای رخ می دهند.

ممکن است که فرد مدت ها دچار سردرد نشده باشد. ولی در یک روز مورد حمله قرار می گیرد. سردرد آنها طاقت فرسا و شدید و ضربان دار است.

ممکن است که به تورم، خمیدگی و ریزش آب در چشم ها اشاره کرد. حتی سوراخ بینی مجاور چشم ممکن است پر از خون شود. این درد می  تواند به پشت چشم ها، به گونه ها، بینی، چانه یا حتی دندان ها نیز سرایت کند.

 سردرد های خوشه ای می تواند به دلیل استرس و عوامل روانشناسی باشد. برخلاف بقیه سردردها که قربانیان آنها بیشتر زنان هستند دردردهای خوشه ای بیشتر مردان درگیر میشوند.

در این سردردها خستگی بدن میتواند تا حدی سردرد ایجاد کند. سردردهای خوشه ای حالت تهوع و استفراغ می دهد. مردان ۶ برابر زنان دچار آسیب می شوند.

سیگاری های قهار نیز ممکن است این سردرد را تجربه کنند. سر درد آنها بسیار کوتاه است و فقط ۱۵ دقیقه طول می کشد.

برخی از سردرد های ناشی از فعالیت های جسمانی میباشد. بعضی وقتها فعالیت های جسمانی می تواند باعث بروز سردرد شوند اما باید در نظر داشت که ورزش های قدرتی تنها عامل به وجود آورنده این نوع سردرد نیستند.

رابطه جنسی، سرفه های شدید، خندیدن یا بلند کردن یک بسته سنگین می تواند باعث سردرد شود.  علت این نوع  سردردها به این دلیل است که در موقع انجام کار، عروق خونی گشاد و منبسط می شوند و خون بیشتری به سر فرستاده میشود و در نتیجه جریان خون تند و ضربان دار در سر ایجاد میشود.

انقباض و انبساط عروق خون به صورت ناگهانی می تواند سردرد ایجاد کند خوشبختانه درمان این سردردها زیاد سخت نیست و با کمی استراحت و خواب از بین میرود.

میگرن

درمان میگرن توسط دکتر آرام

همه سردردهای عروقی هستند و یک اصل مشترک دارند.

انبساط و انقباض عروق خونی. سروتونین، پروتئین است که در مغز ترشح میشود و به تنظیم گرسنگی، خواب، خلق و خو پیامهای درد و قطر عروق خونی کمک میکند.

برخی از متخصصین و روان شناسان بر این باورند که مغز افراد مبتلا به میگرن، مقدار بیشتری سروتونین آزاد می کند و این کار منجر به گشاد شدن عروق خونی در مغز میشود و این عامل می تواند بر روی سردرد و تحریک سردرد تاثیرگذارند.

برخی از سردردهای تنشی هستند.

در برخی از آنها بسته شدن یک پیشانی بند یا یک گره محکم بر روی پیشانی و شقیقه ها می توانید بر روی سردرد تاثیر گذارد. سردردهای تنشی، اغلب در صبح شروع میشود و در ادامه روز بهتر میشود.

اندام هایی که درگیر هستند؛ پیشانی، اطراف سر و پشت گردن و گاهی اوقات هر سه می باشد. ضربه بر روی اندام ها باعث درد شدید می شود.

سردردهای ارگانیکی که به دلیل آسیب اندام های درونی ما هستند؛ نیز می تواند عامل تحریک کننده سردرد باشد. در برخی از افراد فشار خون می توانند، سردرد ایجاد کند.

فشار خون بالا که یک عامل مهم در به وجود آورنده سکته و بیماری قلبی است ممکن است با درد ضعیف و ضربان دار در بخش فوقانی سر همراه باشد.

خوشبختانه می توانید با رژیم غذایی مناسب، انجام دادن ورزش از بروز فشار خون جلوگیری کنیم. همچنین از تکنیک های آرامش و ریلکسیشن و مدیتیشن میتوانید برای فشار خون  استفاده کنید.

در  بعضی از افراد، بیماریهای سینوسی می تواند باعث سردرد شود و عفونت سینوس ها می تواند تحریک کننده سردرد باشد. کم آبی و نوشیدن آب کم می تواند سردرد را ایجاد کند یا در تحریک سردرد تاثیر بگذارد.

عوامل تشدید کننده میگرن

عوامل تحریک کننده سردرد زیاد می باشند.

این عوامل میتوانند منوسدیم گلوتمات تا مونوکسید کربن و حتی یک بالش نامناسب برای خواب باشد.

مصرف کافئین می تواند بر روی سردرد تاثیر گذارد. وظیفه شما در این مرحله این است که عامل به وجود آورنده یا تحریک کننده سردرد را پیدا کنید و دقیقاً مشخص کنید که این عوامل دلیل و علت سردرد شما هستند یا نه.

در برخی از افراد عوامل هورمونی نقش دارند؛ در زنان در دوران قاعدگی باعث به وجود آمدن تغییراتی در سطح هورمون هایی نظیر استروژن می شود.

این تغییرات در سطح استروژن میتواند به سردرد منجر گردد. کسی که سردرد دارد باید بداند که آیا در دوران چرخه قاعدگی سردرد تشدید میشود یا خیر.

 در برخی از خانم ها، سردرد آنها مربوط به سندروم پیش از قاعدگی می باشد. به احتمال زیاد در این افراد، کاهش شدید و ناگهانی در سطح استروژن میتواند موجب انقباض عروق خونی شود.

عوامل تغذیه ای شما نیز می تواند و روی تحریک و ایجاد سردرد تاثیرگذارند.

بعضی از غذاها و نوشیدنی ها میتوانند حساسیت شما را نسبت به سردرد افزایش دهد. بنابراین مواظب غذاها و نوشیدنیهایی که مصرف می کنید باشید.

الکل که یک گشاد کننده قوی عروق می باشد، باعث گشاد شدن عروق خونی میشود و از این طریق می تواند سردرد، به ویژه سردرد های خوشه ای را ایجاد کنند .

علاوه بر این، افزودنی ها نیز می توانند سردرد ها را تشدید کنند و تحریک کننده باشد. آمینو اسیدها نیز میتوانند در ایجاد سردرد تاثیر بگذارند.

تیرامین عنصر اصلی آدرنالین می باشد. تخمین زده شده است که ۲۵ درصد میگرن ها توسط خوردن غذاهایی به وجود می آید که دارای تیرامین است. تیرامین را میتوان در پنیر مانده، محصولات مخمر دار، جگر، ماهی شور، خامه ترش، ماست، سس سویا و سالاد و… پس اگر سردرد دارید در خوردن این مواد غذایی احتیاط کنید.

همانطور که در بالا گفته شد، کافئین نیز میتواند در ایجاد سردرد نقش داشته باشد. یکی از دلایلی که می تواند به سردرد منجر شود که کافئین عروق خونی بیش از حد منقبض می کند.

یکی از دلایلی که در آخر هفته ها شما ممکن است دچار سردرد شوید  است که شما در طول هفته چندین فنجان کافه  یا چای یا قهوه در سر کار خود می نوشید و سپس در انتهای هفته مصرف کافئین کاهش پیدا میکند و میتواند سردرد ایجاد کند.

من این تجربه را داشتم و در آخر هفته ها دچار سردرد می شدم بعد متوجه شدم که به دلیل مصرف نکردن چایی در آخر هفته می باشد.

چون مرتباً در محل کارم چای میخوردم ولی در  آخر هفته ها مصرف آن به شدت کاسته میشد یا گاهاً به صفر میرسید. منابع کافئین می تواند در قهوه، چایی به ویژه چای سیاه وجود داشته باشد.

درمان میگرن

درمان سردرد می تواند راحت و هم میتواند سخت باشد. به جای استفاده از داروها، سعی کنید با روش های طبیعی آنها را برطرف کنید.

در اینجا قصد داریم با استفاده از روش های طبیعی به شما کمک کنیم که شما بدانید چگونه می توانید از سردرد هایی خلاصی پیدا کنید.  استرس خود را کاهش دهید. استرس میتواند منجر به سردرد شود.

استرس، تنشها و اضطرابات به دلیل این که فشارهای زیادی بر روی ما ایجاد می کند، علاوه بر این که می تواند مشکلات گوارشی و مشکلات دردهای مزمن در ما  ایجاد کنند؛ می تواند منجر به سردرد شود.

از خودتان در برابر استرس محافظت کنید. چند پیشنهاد می دهیم؛ روند زندگی خود را کمی آهسته کنید. از عجله در کارها بپرهیزید. کارهایتان را اولویت بندی کنید، ببینید چه کارهایی برای شما اهمیت بیشتری دارد؛ این کارها را انجام دهید.

زمان خود را با افراد سپری کنید که واقعا از بودن با آنها لذت می برید. از دوستانی که کارهایی می کنند که باعث رنجش و آزار شما می شوند دوری کنید.

یادتان باشد که شما سوپرمن نیستید یا از نیروی فوق العاده برخوردار نمی باشید. سعی نکنید تا همه کارها را با هم انجام دهید. هنگامی که اشتباه می کنید، که هر انسانی اشتباه میکند، خود را سرزنش نکنید.

یاد بگیرید که چگونه نه بگویید. هنگامی که نیاز به کمک دارید از دیگران کمک بخواهید. تمرکز خود را بر روی چیزهای خوب زندگی متمرکز کنید. ممکن است شما همانند  بیل گیتس ثروتمند نباشید، ولی مطمئنا می توانید در خانواده تان آرامش داشته باشید و یک خانواده دوست داشتنی داشته باشید.

ورزش کنید از خواب کافی بهره ببرید. در طول زمان هایی که زندگی سخت است مرتبا بخندید. عادت کنید که زیاد بخندید.

کاهش سردرد میگرنی با مغناطیس درمانی

شاید برایتان عجیب باشد، ولی مغناطیس می تواند بر روی سردرد شما تاثیر بگذارد. در اسنادی که مربوط به ۲۰۰۰ سال قبل می باشد به نظر میرسد که از آهنربا استفاده های خاصی می شده است.

امروز وسایل مغناطیسی زیادی در آمریکا بلکه در سراسر جهان وجود دارد و استفاده میشود. بسیاری از متخصصان و درمانگران از وسایل مغناطیسی استفاده می کنند.

من می خواهم تجربه خودم را در درمان مغناطیسی به شما بگویم تا شما هم بتوانید از آن استفاده کنید. دقیقاً نمیدانم که چرا آهن ربا باعث کاهش سردرد یا حتی باعث درمانهایی دیگر می شوند، ولی می توانیم از آن استفاده کنیم.

من بیماران زیادی داشتم که با توصیه های مغناطیسی که به آنها انجام دادم توانستند سر دردشان را در زمان بسیار کوتاهی بهبود بخشند. یکی از این موارد، استفاده از کلاه مغناطیسی است.

کلاه مغناطیسی بر روی رگ های مغز تاثیر می گذارد. همچنین به کار بردن آهنربا بر روی سر باعث میشود که سموم مغزی راحتتر از سر دفع شوند. راحت ترین روش استفاده از آهنربا برای سردرد، قرار دادن آهنربا در ناحیه می باشد.

سردرد ها ممکن است با انسداد مریدین ها یا مسیر های انرژی که به مثانه، کیسه صفرا و روده بزرگ منتهی می شوند؛ مرتبط باشد. بنابراین قرار دادن درست و صحیح آهن، می تواند کمک زیادی به از بین بردن این انسدادهای انرژی کند. در  این زمینه شما میتوانید از طب سوزنی هم کمک بگیرید.

شما حتی می توانید از آب مغناطیسی استفاده کنید و بر روی سیستم  گوارش بدن تاثیر بگذارید. در برخی از افراد، مخصوصا در خانمها ممکن است فشار خون پایین باعث سردرد آنها شود؛ بهتر است این افراد از دستبند های مغناطیسی استفاده کنند و دستبند مغناطیسی را در دست چپ خود استفاده کنند.

استفاده از دستبندهای مغناطیسی در دست چپ باعث بالا رفتن کمی فشار خون میشود و خون بهتر به مغز برسد و سردرد آنها بهبود می یابد.

بقیه افراد می توانند از دستبند مغناطیسی در دست راست برای کنترل فشار خون، کاهش استرس و تنش بهره ببرند. لازم به ذکر است که متخصصین  مغناطیس درمانی برای درمان بیماریهای پیچیده از آهنربا استفاده میکنند.

میگرن

راه حل درمان سردرد و میگرن های مزمن

راههای طبیعی پیشگیری از میگرن

روش های طبیعی زیادی برای پیشگیری و درمان میگرن داریم. این روشها به شما کمک می کنند که از بروز سردرد پیشگیری کنید و اگر شما دچار سردرد میگرنی شدید؛ بتوانید خودتان را بهبود بخشید.

یکی از روش های طبیعی که می تواند  بهبود سردرد را بهبود بخشد مدیتیشن می باشد. باید یاد بگیرید که روش های مختلفی برای انجام مدیتیشن وجود دارد.

شما باید یاد بگیرید که ذهنتان را چگونه آرام کنید. بستگی به نوع آموزشی که انتخاب می کنید؛ می توانید از طریق ایستادن، دراز کشیدن، نشستن بر روی زمین و دراز کشیدن بر روی زمین تمرین خود را شروع کنید.

میتوانید با تکرار یک ذکر یا مانترا ادامه دهید. در برخی از مدیتیشن ها هیچ برنامه مشخصی وجود ندارد. فقط به آرامی مینشینند و به ذهن خود نگاه می کنند. آیا مدیتیشن موثر است؟

هیچ شکی نداریم که مدیتیشن بسیار موثر است. تحقیقات بسیار زیادی در این زمینه انجام دادند که نشان میدهد؛ مدیتیشن میتواند آرامش بخشی ماهیچه های ما را افزایش دهد.

ضربان قلب ما را و چرخه مواد شیمیایی و هورمونهای بدن را تعدیل و متعادل کند. می تواند در چرخه سردرد های مرتبط با استرس و فشار روانی، آرام کردن سیستم عصبی، تاثیر بسیار زیادی بگذارد.

در تجربیاتی که من داشتم، افراد متعددی بودند که سردردهای چند ساله و بسیار سخت داشتند که با مدیتیشن هایی که در کلاس هایم برای آنها آموزش داده ام توانستند در زمان بسیار کم، حدود سه هفته تا ۴ هفته، سردرد خود را کاهش و بهبود بخشند.

برای بعضی از آنها درمان سردرد بیشتر شبیه یک معجزه بوده است. بیشترین چیزی که می تواند بر روی سردرد و بهبودی سردرد تاثیر بگذارد ، افکارتان است.

افکارتان را می توانید با استفاده از مراقبه، مدیتیشن، ریلکسیشن، مرتب کردن ذهن تان، بستن پرونده های قبلی زندگیتان و یا طلب خیر و برکت برای نزدیکان تان، آن را بهبود بخشید پس به جای روی آورده به انواع داروها، با روش های طبیعی و موثرتر سردردتان را درمان کنید.

درمان میگرن بدون دارو

میگرن نمی تواند با استفاده از داروها درمان شود .این داروها فقط میتواند در تسکین دادن درد به ما کمک کند؛  اما به مرور زمان، خود بدن اگر شرایط مناسب و خوبی داشته باشد میگرن را بهبود می بخشد.

آن چیزی که باعث بهبودی سردرد شما می شود، خود بدن شما است. باید به خودتان کمک کنید تا سردردتان بهبود یابد. کارهای زیادی می توانید برای خودتان انجام دهید تا بدنتان سردرد را بهبود بخشد.

همانطور که در بخش های بالایی مقاله خدمتتان گفتم، برای خودتان کار کنید. شما می توانید از داروهای گیاهی و حتی از بیوفیدبک ها، داروهای گیاهی باک، غذاها و محرک های سردرد، پرهیز از غذاها و محرک هایی که سردزا  هستند، همچنین کاهش استرس و حتی تمیز نگه داشتن محیط زندگی تان، چک کردن دندان های تان، ورزش، استفاده از مکمل ها به صورت صحیح، استفاده از چی کونگ، با مدیتیشن های ذهنی، ماساژ درمانی، طب فشاری و طب سوزنی، کایروپراکتیک، سوجوک، آهنربا، رایحه درمانی، همیوپاتی و اینکه با خوابیدن به اندازه کافی سردرد تان را  می توانید بهبود بخشید.

رعایت نکردن موارد بالا با مصرف دائمی داروها، باعث می شود که شما به  نتیجه مطلوبی که خواهان آن هستید نرسید و مرتباً مجبور می شوید از داروها برای کاهش درد تان استفاده کنید.  به نظر من نیازی نیست که داروهای تان را قطع کنید، بلکه لازم است که در کنار داروهای تان از روشهای پیشنهادی که به شما می گویم استفاده کنید.

درمان میگرن با طب سنتی

در طب سنتی هم می توانیم برای بهبود سردرد از روشهای بهره ببریم.

طب سنتی بر روی مزاج ها کار می کنند. بهم خوردن تعادل مزاج ها می تواند منجر به سردرد شود. اگر دقت کرده باشید برخی از افراد به ندرت دچار سردرد می شوند و برخی دیگر مرتبط سردرد را تجربه می کنند.

پس بدن بعضی از افراد استعداد بیشتری برای سردرد دارد. از نظر طب سنتی، سر درد به این دلیل است که مزاج آن ها از بقیه متفاوت است.

طب سنتی تنها مربوط به کشور ما ایران نمی باشد، بلکه کشورهای دیگر هم طب سنتی مخصوص به خود را دارند. در  این مورد میتوانیم به آیورودا اشاره کنیم.

در آیورودا با کار کردن بر روی انرژی های بدن و تمرین های یوگا و نوع غذا خوردن بر روی بهبودی سردرد تاثیر می گذارد. در چین، از طب سنتی چین استفاده می کنند.

در طب سنتی چین که به نظر می رسد مربوط به ۴ هزار سال قبل می باشد، با کار کردن بر روی عناصر بدن، مریدین ها و نوع غذا خوردن و تمرین های انرژیکی مثل تای چی، چی کونگ، بر روی انرژی های بدن و بهبودی بدن کار می کند و باعث بهبودی سردرد میشود.

میگرن

طب گیاهی و درمان میگرن

درمان میگرن با طب سوزنی

یکی از روشهایی که میتوانیم با استفاده ازآن سردرد را بهبود بخشیم، طب سوزنی می باشد. در طب سوزنی اعتقاد بر این است که بیماری به دلیل انسداد انرژی در کانال های انرژی یا مریدین ها ایجاد شده است و بیماری سردرد می تواند در اثر اختلال در  کانال روده بزرگ و مثانه ایجاد شود.

در این روش درمانی، این باور هست که کانالهای انرژی بدن در سرتاسر بدن پخش می باشند، شما با سوزن هایی که بر روی پوست میزنید می توانید بر روی این کانالهای انرژی تاثیر بگذارید.

آنها کانالهای انرژی را شبیه جوی آب می دانند و به آنها مسیر های انرژی میگویند و دقیقاً با سوزن هایی که در ناحیه های خاصی از بدن فرو می کنند این مسیر های انرژی را باز یا تقویت می کنند و به این طریق بهبودی سردردتان کمک می کنند.

در طب فشاری نقاط طب سوزنی را ما می توانیم با فشار دادن یا ضربه زدن بر روی نقاط مثل تکنیک ای اف تی بهبود بخشیم.

شما می توانید در این زمینه کتاب  از طب فشاری به زبان آدمیزاد ترجمه دکتر آرام می باشد را مطالعه کنید و تکنیک های فوق العاده ای که در آن ذکر شده است را برای بهبود سردرد تان استفاده کنید.

علاوه بر این در کتاب طب فشاری به زبان آدمیزاد برای انواع بیماری های عمومی بدن روش های بسیار عالی و فوق العاده ای پیشنهاد شده است.

 ما می توانیم انتخاب کنیم که دارو استفاده کنیم و بر روی بدنمان تأثیرات منفی بگذاریم یا اینکه از تکنیک های ذهنی و طبیعی و سالم بهره ببریم.

به هر حال انتخاب با شماست اگر برای بدنتان ارزش بیشتری قائل هستید، که دقیقا همین طور هست، بهتر است که از روش های سالم تر و طبیعی تر برای بهبودی خودتان استفاده کنید.

درمان میگرن با چاکرا درمانی

در روش درمانی تکنیک مکمل چاکرا درمانی، در اینجا به درمان میگرن و سردرد میپردازیم.

لازم است قبل از این توضیحی درمورد چاکرادرمانی بدهیم، چاکرا درمانی روشی است که میتوانیم بر روی چاکراها تاثیر گذاریم.

از نظر این روش درمانی، بیماری ها به دلیل اختلال در چاکرا ها ایجاد می شود من این روش را در بخش انرژی درمانی برای تان مجدد توضیح خواهم داد.

چاکرا درمانی نام دیگری برای تکنیک انرژی درمانی میتواند باشد. شما از تکنیکهای چاکرا درمانی، برای بهبودی سردرد می توانید استفاده کنید.

تکنیکهای چاکرا درمانی یا انرژی درمانی برای اکثر بیماری ها کاربرد دارد. چاکرا درمانی یا انرژی درمانی جزء روش های درمانی بدون عوارش جانبی می باشد.

درمان ذهنی میگرن

ما با استفاده از تکنیک های ذهنی می توانیم بر روی سردرد و میگرن تاثیر بگذاریم .

شما می توانید با استفاده از ذهن تان، برروی سردردتان تاثیرگذارید. با توجه به تجربه بیست و چند ساله که من در زمینه برنامه های ذهنی و تاثیر بر روی جسم داشته ام، میتوانم بگویم که تقریبا می توانیم ۹۰ درصد سردردها را با استفاده از تکنیک های ذهنی، بهبود بخشیم.

تکنیک های ذهنی روش هایی هستند که شما میتوانید با چشمان بسته در ذهنتان تصور کنید یا به آنها فکر کنید. این تکنیک ها، بیوشیمی مغز را تغییر میدهند؛ فیزیولوژی مغز را تغییر میدهند و باعث تعادل هورمون ها مغزی و هورمون های بدن می شوند.

علاوه بر آن میتوانیم تنشها و استرس ها را از بدن دور کنیم و به سیستم ایمنی کمک کنیم تا بهتر بتواند بیماریهای ما را بهبود بخشد و مهمتر از همه قدرت و سرعت سیستم خود بهبودی را افزایش میدهیم.

و به این طریق می توانیم روند بهبودی را سرعت بخشیم. در بسیاری از مواقع دیده ام که افرادی که سردرد یا بیماریهای دیگری داشتند از آن به عنوان یک معجزه یاد می کنند.

یکی از این تکنیک هایی که شما می توانید از تجربیات آن در سایت  و دوره خلق اینده دکتر ارام استفاده کنید تکنیک سلامتی می باشد. تکنیک سلامتی به شما کمک می کند که بتوانید علاوه بر این که سردردتان را بهبود بخشید در پیشگیری آن تاثیرگذارید و کمک زیادی در بهبودی آن داشته باشید.

در دوره خلق آینده  تکنیک سلامتی به صورت کامل آموزش داده می شود و از آن برای بهبودی سردرد، دل درد، کمردرد، پادرد، عفونت، کیست ها یا هر بیماری دیگری استفاده می شود. شما با تکنیک سلامتی می توانید معجزه کنید.

درمان میگرن با انرژی درمانی

یکی از روش های بسیار موثر در درمان سردرد و میگرن که با سرعت زیادی انجام می شود و حتی ممکن است در کمتر از ۲۰ دقیقه سردرد را از بین ببرند، تکنیک انرژی درمانی می باشد.

انرژی  درمانی انواع مختلفی دارد در برخی از سبک های انرژی درمانی ما قادر نیستیم که سردرد را از   بین ببریم. و حتی ممکن است آن تشدید شود.

اما در تکنیک پرانیک که مدت هاست بر روی آن کار می کنم، ما می توانیم کمتر از ۲۰ دقیقه سردرد را بهبود بخشیم و با انجام دادن مرتب آن در کمتر از یک ماه، تقریباً ۹۰ درصد جلو بروز مجدد  سردرد و میگرن را بگیریم.

در انرژی درمانی که بخشی از آن را در چاکرا درمانی هم خدمتتان گفتم بر این اصل استوار می باشد که بیماری در اثر انسداد انرژی در چاکراها و کانال های انرژی و مریدین های انرژی ظاهر می شوند. هرگونه انسداد یا انباشتگی انرژی در بدن و بدن انرژیکی می تواند، باعث بیماری شود.

از نواحی هایی که می توان نام برد که می تواند اختلال انرژی آن منجر به سردرد شود، می توانیم ناحیه سر. چاکرای پس سری، چاکرای آجنا، چاکرای تاج، چاکرای گلو، چاکرای شبکه خورشیدی را نام ببریم.

این چاکراها ممکن است که بسیار پرکار و کثیف شوند. هرگونه اختلال در این چاکرا ها می تواند منجر به سردرد شود. با پاکسازی سریع این چاکراها و ناحیه سر، در کمتر از ۲۰ دقیقه سردرد کاهش پیدا میکند و میتواند بهبود یابد.

شما می توانید با یادگیری انرژی درمانی علاوه بر اینکه سردرد خودتان را بهبود بخشید، به بهبودی سردرد دیگران هم کمک کنید. و  علاوه بر بهبود سردرد، بیماری های دیگر را نیز بهبود بخشید لازم است که ما علاوه بر درمانهای کلاسیک، به یک درمان مکمل برای بهبود بیماریهای در خانه تسلط داشته باشیم.

سردرد و آدمک مغزی

می خواهم در مورد معجزه ای  به نام آدمک مغزی و تاثیر آن بر روی سردرد برایتان بگویم. من ( دکتر آرام ) تکنیک آدمک مغزی را تقریباً از سال ۸۰ تاکنون کار کردم. ۱۲ هزار نفر افراد از آن تا کنون بهره برده اند.

آدمک مغزی می تواند بر روی مشکلات بسیار زیادی از افراد تاثیر گذارد، اما میخواهم در مورد تاثیر ویژه آدمک مغزی بر روی سردرد صحبت کنم. در تجربه های بالینی که من داشته ام، سردرد مزمن قدیمی در کمتر از سه هفته کاهش پیدا می کنند.

در کمتر از یک ماه تسکین می یابد. انجام مرتب این تکنیک میتوانند سردرد را متوقف کنند و مثل یک معجزه به شما کمک می کند تا  با قدرت و با آرامش و با اعتماد به نفس میگرن و سردردتان را برطرف کنید.

تکنیک آدمک مغزی تاثیرات بسیار شگرف بر روی بدن می گذارد، ولی در اینجا ما فقط می خواهیم در مورد تاثیرات آن بر روی سردرد و میگرن بگوییم. در مثالی که می توانم برایتان بگویم این است که فردی بود که یک میگرن بیست سال داشت که هر بار که دچار میگرن می شد لازم بود که از سرم درمانی استفاده کنند و تقریباً زندگی او حالت فلج شده بود.

با انجام تکنیک های خلق آینده مخصوصاً تکنیک آدمک مغزی در کمتر از یک ماه، سردرد های او متوقف شد و فقط درد بسیار خفیفی داشت و دیگر نیازی نبود که برای درد شدید سردرد با اورژانس تماس بگیرد.

 در پیگیری های بعدی که انجام شد،  درد خفیف سر هم در دو ماه از بین رفته بود.  به همین دلیل، آدمک بیشتر شبیه یک معجزه روی بدن تاثیر می گذارد و می تواند ذهن ما را متعادل کند و بهبودی ما کمک کند.

 

 سردردها تقریباً هر انسانی را در زمانی مبتلا به خود می‌کنند. بیشتر سردردها کارکردی هستند و توسط اختلالات موقتی به وجود می‌آیند و با هیچ نوع تغییرات آلی در مغز مرتبط نیستند.

سردرد غالباً این هشدار طبیعت است که فرایندی مشکل ساز در جای دیگری در بدن رخ داده است. با این حال، درد واقعی سردرد و میگرن  از تحریک دنباله‌های عصبی ماهیچه‌های شانه، گردن و پوست سر و ماهیچه‌های نرمی که عروق خونی را در این ناحیه احاطه کرده‌اند به وجود می‌آید.

 چندین نوع سردرد و راه‌های گوناگونی نیز برای درمان سردرد و میگرن  وجود دارد. مصرف آسپرین یا آرام بخش‌ها می‌تواند درمان موقتی را برای بیمار به همراه داشته باشد، اما علت اصلی بیماری سردرد و میگرن را از بین نمی‌برد.

علاوه بر این، استفاده گهگاه از مسکن‌ها باعث ضعف عصبی، تضعیف قلب و به وجود آمدن مشکلات دیگری می‌شود.

میگرن

میگرن و انرژی درمانی

سردردهای میگرنی

میگرن یک بیماری قدیمی و بسیار سخت می‌باشد.

میگرن افراد سرشناسی همچون سزار و فروید را برای مدت‌های مدیدی آزار داده است. این تصور وجود دارد که میگرن تحت شرایط جدید زندگی امروزی به وجود می‌آید.  به گزارش موسسه تجسم خلاق در حال حاضر، حدوداً ١٠ درصد جمعیت جهان مبتلا به میگرن هستند.

میگرن را می‌توان بیماری هجومی توصیف کرد که با سردردهای شدید غالباً در یک طرف سر همراه است و باعث سوء هاضمه، اختلال در کبد و قدرت بینایی می‌شود.
 به گزارش موسسه تجسم خلاق  میگرن معمولاً هنگامی که شخصی تحت فشار شدید روحی و روانی است یا ناگهان دچار چنین وضعیتی می‌شود به وجود می‌آید.
میگرن همچنین به «بیماری سردرد» نیز معروف است، زیرا تهوع و استفراغ گهگاهی به همراه درد آزار دهنده‌ای همراه می‌شود که ممکن است برای سه روز طول بکشد.

بیماران مبتلا به میگرن در اصطلاح دارای «شخصیت میگرنی» هستند. آن‌ها افرادی کمالگرا و وسواسی هستند که احساس می‌کنند باید هر چیزی را به شکل درست و کامل خود انجام دهند.

هنگامی که آن‌ها انجام کاری را به پایان می‌رسانند، ناگهان از وضعیت تنش موقتی به احساس آرامش کامل می‌رسند. سپس، میگرن در آن‌ها به وجود می‌آید. این یک فرآیند کاملاً روحی و روانی است.

 ماهیچه‌های سر و گردن که به استرس دائمی واکنش نشان می‌دهند مجبور می‌شوند که بیش از حد کار کنند. ماهیچه‌های گرفته شده عروق را فشرده کرده و جریان خون را کاهش می‌دهند.

هنگامی که فردی ناگهان به آرامش می‌رسد، ماهیچه‌های منقبض شده متسّع می‌شوند و باعث کشش دیواره‌های عروق خونی می‌شوند. با هر ضربان قلبی، خونی که از طریق این عروق به جلو رانده ‌شده آن‌ها را بیشتر منبسط کرده و باعث درد آزار دهنده‌ای می‌شود.

درمان سردرد و میگرن

 هنگامی که سردرد به فرد حمله می‌کند، شخص باید در طول روز به انجام کارهای ساده‌ای بپردازد که به تمرکز زیادی نیاز ندارد یا پیاده روی کند و هوای تازه را وارد ریه‌های خود کند.

بهترین درمان برای جلوگیری از سردرد ایجاد مقاومت جسمی در بدن از طریق تغذیه صحیح، انجام ورزش و داشتن تفکرات مثبت و سازنده است.

در نخستین گام، بیمار باید برای مدت کوتاهی روزه  بگیرد. در طول دوران روزه، آب میوه‌های مرکبات که با کمی آب رقیق شده است را بیمار می‌تواند شش بار در روز مصرف کند.

با مصرف این مقدار آب میوه، بیمار در ابتدا انرژی عصبی را در بدن صرفه جویی خواهد کرد که می‌تواند از آن برای اهداف مهمتری استفاده کند. علاوه براین، بر خون و لنف نیز فشار زیادی وارد نمی‌شود.

بعد از گرفتن روزه‌ای کوتاه مدت، رژیم غذایی را باید به شیوه‌ای تنظیم کرد که حداقل فشار بر روی دستگاه گوارش وارد شود.

صبحانه فرد مبتلا به میگرن یا سردرد باید شامل میوه‌های تازه و خشک شده باشد. ناهار باید عمدتاً از غذاهای پروتئینی تشکیل شده باشد. غذاهای نشاسته‌ای همچون نان سبوس‌دار، غلات، برنج یا سیب زمینی را باید در هنگام شام به همراه سالاد خام مصرف کرد.

 از مصرف ادویه‌ها، گوجه فرنگی، شیر کم چرب ترش و غذاهای چربی‌دار نیز باید اجتناب کرد. نوشیدن یک لیوان آب (آب گرم در زمستان و آب سرد در تابستان) که با یک قاشق چایخوری عسل ترکیب شده است در ابتدای صبح همچنین درمان مناسبی برای میگرن به حساب می‌آید.

درمان‌های آبی سردرد و میگرن

 درمان‌های آبی مشخصی می‌تواند به رفع سردرد و میگرن کمک کند. نوشیدن فراوان آب، استفاده از تنقیه با آبی در دمای ٦.٩٨ درجه فارنهایت، استفاده از حمام پا با آب گرم، استفاده از کمپرس سرد بر روی گلو، استفاده مداوم از حوله‌هایی که در آب گرم فرو برده شده‌اند بر روی پشت گردن، استفاده از کمپرس سرد در دمای ٤٠ تا ٦٠ درجه فارنهایت  بر روی سر و صورت یا کمپرس با آب متناوب بر روی ستون فقرات می‌تواند در درمان انواع سردردها و میگرن  مفید باشد.

استفاده از کمپرس آب گرم بر روی شکم درست قبل از به خواب رفتن سردرد ناشی از اختلالات معدوی و کبدی را درمان می‌کند.

 کریاهای یوگایی همچون جالنتی و کونجال، پرانایاماس‌هایی همچون آنولوما – ویلوما، شیتالی و سیتکاری و آسانا‌های یوگایی همچون آتاناپاداسانا، ساروانگاسانا، پاسچیموتاناسانا، هالاسانا و شاواسانا در درمان انواع سردردها و میگرن مفید هستند.

می توانید در بخش دیدگاه (کامنت) در خصوص مشکلات خودتان برای ما توضیح بدهید در کمتر از 24 ساعت توسط تیم مشاوره دکتر آرام به پاسخ سوالات خودتان میرسید.

مطالب مرتبط

تکنیک فوق العاده از بین بردن اثرات مخرب آلودگی هوا

آلودگی هوا و از بین بردن اثرات مخرب آلودگی هوا - آلودگی هوا یکی ...

چگونه از پروتکل انرژی درمانی تیک صورت‌ استفاده کنیم؟

پروتکل انرژی درمانی تیک صورت‌ - پروتکل انرژی درمانی تیک صورت یک روش نوین ...

لمس درمانی چيست؟

لمس درمانی در سال های اخیر استفاده از روش های طب مکمل و جایگزین ...

4 تمرین برای حساس کردن انرژی دستان خود و آغاز انرژی درمانی

حس کردن انرژی دستان خود با تمرین و آموزش امکان پذیر است در مقاله ...

انرژی درمانی آرام چیست؟

انرژی درمانی آرام - شفاگر،  در زمان انرژی درمانی پرانا یا انرژی حیاتی یا ...

اصول انرژی درمانی چیست؟

انرژی درمانی چیست؟ قانون نیروی حیات و قانون خود بهبودی از اصول انرژی درمانی ...

دیدگاهها

1 دیدگاه