دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

رازهای مخفی تست هیپنوتیزم پذیری: راهنمای تشخیصی شرایط هیپنوتیزم شدن

چگونه می توان شرایط هیپنوتیزم شدن افراد را بررسی نمود؟ تست هیپنوتیزم پذیری

شرایط هیپنوتیزم شدن – از دیرباز تا کنون بحث مهمی که همواره ذهن مخاطبین هیپنوتیزم و افرادی که با این پدیده سرو کار داشته و یا می شناسند این است که آیا قابلیت استفاده از هیپنوتیزم را دارند آیا می توانند هیپنوتیزم گردند و این موضوع یکی از مسائلی است که همواره مورد توجه و بررسی قرار گرفته است.  شرایط هیپنوتیزم شدن هر فردی به عوامل متفاوتی بستگی دارد که در این مقاله می خواهیم به آنها بپردازیم

ابتدا نیاز است که بدانیم هیپنوتیزم (دگر هیپنوتیزم و خود هیپنوتیزم) یک فرآیند ذهنی است که با تاثیر گذاری بر روی آن با یک سری تکنیک مخصوص آن صورت می گیرد. اما باز هم برای هیپنوتیزم هر فردی به یک سری شرایط نیاز می باشد تا فرد از لحاظ روحی برای هیپنوتیزم شدن آماده گردد البته یک سری توانایی های فردی نیز در شرایط هیپنوتیزم شدن موثر می باشد.

شرایط هیپنوتیزم شدن

برای هر عمل هیپنوتیزمی نیاز است که فردی سوژه نیاز است که در شرایط محیطی مناسب آن قرا گیرد.

1. شرط اول و مهمترین شرطی که برای هر فرد مورد نظر می باشد اعتماد شخص به فرد هیپنوتیزور خود است چرا که شخص تا اعتماد کافی وجود نداشته باشد ضمیر ناخودآگاه اجازه هیپنوتیزم کردن خود را به وی نمی دهد. باید شخص باور داشته باشد که هیپنوتیزم برای وی ضروری و مفید است و می تواند مشکل او را برطرف نموده و به او کمک نماید.

2. شرط دومی که برای هیپنوتیزم شدن ضروری می باشد و توانایی ذهنی خود فرد برای هیپنوتیزم شدن می باشد و نیاز است فرد توانایی تمرکز نمودن را به خوبی داشته باشد بنابراین افرادی که دارای مشکلات ذهنی هستند که قدرت تمرکز کافی نداشته و یا به خاطر آسیب های مغزی و یا عقب ماندگی ذهنی قدرت تمرکز بر روی موضوعی را نداشته باشند کیس مناسبی برای هیپنوتیزم شدن نمی باشند.

3. شرط سوم از شرایط هیپنوتیزم شدن به قدرت هیپنوتیزور بر می گردد که به توانایی که فرد هیپنوتیزور در متقاعد کردن سوژه داشته و بتواند او را متقاعد کند که از دستوراتش پیروی نماید.

4. شرط چهارم مورد نیاز برای شرایط هیپنوتیزم شدن ارتباطی است که برای فرد هیپنوتیزور و سوژه به وجود می آید است اگر روابط بین این دو فرد صمیمی و قوی باشد هیپنوتیزم بهتر و موثر تر عمل می کند که به اعتماد و باور فرد بر می گردد.

5. و اما شرط آخر که در مورد شرایط هیپنوتیزم شدن وجود دارد استفاده هیپنوتیزور از روشها و تکنیک‌های مناسب برای این کار است. هیپنوتیزور حتما قدرت و دانش استفاده از تکنیک‌های مناسب و موثری را برای هیپنوتیزم شخص را باید به کار گپرد. چرا که هیپنوتیزم شدن هر شخصی متفاوت از شخص دیگر می باشد و این مورد به شرایط روحی و روانی خود فرد باورهایش دارد اما باز هم با رعایت این شرایط هیپنوتیزم شدن می توان به هر فردی کمک نمود که هیپنوتیزم گردد و بتواند از فواید و قدرت های هیپنوتیزم در زندگی شخصی خود بهره گیرد.

شرایط هیپنوتیزم شدن

مهمترین شرطی که برای هر فرد مورد نظر می باشد اعتماد شخص به فرد هیپنوتیزور خود است

تست های برای تعیین هیپنوتیزم پذیری

این واقعیت که هر فردی قدرت هیپنوتیزمی متفاوتی را دارا می باشد باورهای هر فردی قدرت های تلقین پذیری وی را تحت تاثیر قرار می دهد. برخی گمان می دارند که اگر فرد ضریب هوشی بسیار بالایی داشته باشد از هیپنوتیزم شدن مصون است و نمیتوان آنها را هیپنوتیزم نمود اما این واقعیت کاملا برعکس می باشد و افراد با ضریب هوشی بالا به خوبی هیپنوتیزم می گردند. برای اینکه فردی بخواهد بداند می تواند هیپنوتیزم گردد یا نه و یا قدرت تلقین پذیری او به چه می زان می باشد یه سری تست های آسانی وجود دارد که می توانید از آنها بهره ببرید.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

تست تلقین پذیری دایره های چرخان یا دایره هیپنوتیزم

دایره های چرخان یا دایره هیپنوتیزم در مبحث هیپنوتیزم یک مبحث جذاب به حساب می آید دایره های مرموزی که می توانند ما به ناخودآگاهمان وصل کنند دایره های چرخان یا دایره هیپنوتیزم به معنی قدرت و توانای شخص برای پذیرش واقعیت های موجود در اطراف وی می باشد. و توانایی تغییر درک و تفسیر این واقعیت ها می باشد.

دایره های که با چرخش مداوم خود ذهن فرد را به سمتی که واکنش های غیرعادی و غیر معمولی را نشان دهد هدایت می کنند. و این امر باعث اثراتی قابل توجه در افرادی که قدرت تلقین پذیری بالای داشته و شرایط هیپنوتیزم شدن را دارند می گردد.

از جمله این تغییر ات که در حالت ذهنی و روحی فرد به وجود می آید را می توان، افزایش تمرکز و قدرت درک واقعیت توسط فرد، کاهش درد و استرس در وی، افزایش میزان یادگیری و بهبود عملکرد شناختی فرد می گردد و حتی  نیز می تواند باعث تغییر در عادات و رفتارهای فرد شود.حتی می توان از این روش به عنوان درمان مشکلات روانپزشکی بهره برد.  به طور کلی، این امر می تواند یک تجربه جالب و مفید بوده وکمک کند تا فرد بهتر با خود و دیگران ارتباط برقرار کند و کیفیت زندگی بهتری را تجربه کند.

نحوه تست دایره های چرخان یا دایره هیپنوتیزم

شیوه ای عجیب و غریب، که افراد به دنبال یک دایره چرخان متمرکز می شوند و تمام تمرکز و توجه خود را به آن می دهند. همچنین، در این حالت، ممکن است احساس کنند در یک وضعیت ذهنی عجیب و غریب هستند و نمی شود از آن خارج شد. این تجربه برخی از افراد را به وجد می آورد و آنها را به چالش می کشد تا ببینند آیا آنها نیز قابلیت هیپنوتیزم پذیری را دارند و یا نه.

البته همواره برخی افراد این پدیده هیپنوتیزم پذیری را یک مسئله جدی می ببینند نگرانی های را برای آنها به همراه دارد. که ممکن است به این فکر کنند این امر ممکن است باعث کنترل مغز در آنها گردد ولی باید گفت که اصلا جای نگرانی وجود ندارد و این تست کاملا بی خطر می باشد. و می تواند حتی به عنوان یک سرگرمی روزانه به آن نگاه نمود.

به طور کلی، چالشی برای تجربه ای متفاوت می باشد تجربه ای برای شناخت بهتر از افکار احساسات و قدرتهای خود می باشد. حتی با یان تجربه می توانید کاهش استرس و اضطراب را نیز تجربه نمود.

تست های برای نشان دادن شرایط هیپنوتیزم شدن

تست دایره های چرخان

شرایط هیپنوتیزم شدن با دایره های چرخان یا دایره هیپنوتیزم

1 – اگر هیچ چیز غیر عادی اتفاق نیفتاد شما استعداد هیپنوتیزم ضعیفی دارید و با تمرین می توانید آن را افزایش دهید ندارید.

2 – مارپیچ به صورت جلو و عقب تغییر می کند و احساس می کنید که دستتان رشد می کند و بزرگ می شود.

3 – مارپیچ بارها و بارها عوض می شود و واقعا دستتان رشد می کند و بزرگ می شود.

4 – مارپیچ بارها و بارها به طرق مختلف تغییر می کند و دستتان واقعا بزرگ می شود و رشد می کند.

5 – مارپیچ بارها و بارها به طرق مختلف تغییر می کند و به نظر می رسد که رنگی می باشد و دسستان بزرگ می شود و رشد می کند. هر چقدر تغییراتی که برای شما اتفاق می افتد بیشتر باشد شما استعداد هیپنوتیزم پذیری بیشتری دارید.

تغییرات در شرایط هیپنوتیزم شدن در تست هیپنوتیزم پذیری 

چنانچه هر کدام از این تغییرات در شرایط هیپنوتیزم شدن و تست هیپنوتیزم پذیری برایتان اتفاق افتاد شما می توانید از هیپنوتیزم و خود هیپنوتیزم در زندگیتان استفاده کنید . خلسه روش نیرومندی است که شما می توانید ناخودآگاه خود را با آن برنامه ریزی کنید و کارهایتان را با دقت و قدرت بیشتری انجام دهید. با خواب مصنوعی می توانید پشت کار بهتر داشته باشید.

با ارتباط با ناخودآگاه می توانید از اعتماد به نفس با لاتری برخورد شوید. با خلسه می توانید در هز زمانی که می خواهید هر قسمت از بدن خود را بی حس کنید. با ترانس می توانید به هر زمانی در گذشته سفر کنید. با هیپنوتیزم می توانید نیروهای درونی تان را آزاد کنید . خودواقیتان را نشان دهید.

  معیار هیپنوتیزم‌ پذیری بالینی استانفورد

آیا به راحتی هیپنوتیزم می‌شوید و شرایط هیپنوتیزم شدن را دارید؟ میزان تأثیر‌ گذاری تلقین‌های هیپنوتیزمی‌ بر یک فرد، به استعداد یا قابلیت هیپنوتیزم‌ پذیری او بستگی دارد‌. این استعداد یا زمینه از طریق معیارهای…. میزان تأثیر‌ گذاری تلقین‌ های هیپنوتیزمی‌ بر یک فرد، به استعداد یا قابلیت هیپنوتیزم‌ پذیری او بستگی دارد‌.

این استعداد یا زمینه از طریق معیارهای هیپنوتیزم‌ پذیری، قابل اندازه‌ گیری عددی است. معیارهای هیپنوتیزم‌ پذیری دانشگاه «استانفورد» که در آغاز توسط پروفسور «ارنست هیلگارد» برای هدف‌ های پژوهشی طراحی شده است‌، در این زمینه از شهرت زیادی برخوردار است‌‌  ولی بسیاری از معیارهای هیپنوتیزم‌ پذیری دیگری مانند معیار دانشگاه «هاروارد» و…  هم می‌توانند مورد استفاده قرار‌ بگیرند‌‌ که جای این تکنیک‌ها در انبوه کتاب‌ های منتشر شده، خالی است.

یک برنامه‌ هیپنوتیزم‌ سنجی، به وقت و تشریفات زیادی نیاز دارد و پس از نشستن بیمار یا فردی که مایل است استعداد هیپنوتیزم‌ پذیری خود را اندازه‌گیری کند ‌بر روی یک صندلی دسته‌ دار‌، این کارها بر روی او انجام می‌گیرند‌:

 القای خلسه و شرایط هیپنوتیزم شدن:

با چشمان بسته و با استفاده از یک برنامه‌ ریلکس‌ کردن پیشرونده‌ مفصل‌، فرد در یک حالت خلسه که بطور معمول سبک یا متوسط است‌، قرار‌ می‌گیرد. متن القای خلسه توسط ضبط‌ صوت، پخش‌ یا از طریق هیپنوتیزم‌ درمانگر خوانده می‌شود.

 ‌‌حرکت دست‌ها به‌ سوی یکدیگر:

در شرایطی که بیمار، دست‌هایش را به سمت جلو دراز کرده و کف دست‌ها در فاصله‌ 30‌ سانتیمتر  روبروی یکدیگر هستند‌، تلقین می‌شود که بزودی دست‌ها به ‌یکدیگر نزدیک و نزدیکتر می‌شوند.

 القای رؤیا:

با توجه به متنی که برای بیمار، پخش یا ‌خوانده می‌شود‌، او تشویق یا هدایت می‌شود که به خلسه‌ی عمیقتری برسد و در این شرایط در ارتباط با مشکلی که دارد‌، خواب و یا رؤیایی را مشاهده کند. نه‌تنها موضوع خواب در تشخیص دقیقتر مشکل بیمار، مفید است‌‌ بلکه براساس دیدن یا ندیدن رؤیا و کیفیت دیدن آن، امتیازهایی به بیمار داده می‌شود.

شرایط هیپنوتیزم شدن و سیر قهقرایی در زمان

به بیمار تلقین می‌شود که زمان، به عقب برگشته و او برای نمونه به سال اول دبیرستان سال اول دبستان و نخستین روز درس برگشته است. آموزگار سال اول را می‌بیند و افرادی را مشاهده می‌کند که همکلاس و همدرس او بوده‌اند. درک‌های افراد در این شرایط، متفاوت است.

 تلقین‌های بعد از هیپنوتیزم شدن

پدیده‌ هیپنوتیزمی‌ بسیار جالبی است که در آن، در زمان هیپنوتیزم، اگر فرد به عمق مناسبی از خلسه رسیده باشد، به او تلقین می‌شود ‌بدون اینکه در خاطر داشته باشد‌، پس از خارج‌ شدن از خلسه، کار خاصی را بطور حتم و بصورت یک اجبار ذهنی انجام می‌دهد. برای نمونه، به بیمار گفته می‌شود که پس از پایان مراسم اندازه‌گیری میزان هیپنوتیزم‌ پذیری‌، زمانیکه هیپنوتیزور درمانگر با دست چپش، پیشانی خود را لمس کرد‌، او چندتایی سرفه می‌کند.

 فراموشی یا آمنزی در شرایط هیپنوتیزم شدن

حافظه در جریان خلسه‌ی هیپنوتیزمی ‌می‌تواند دچار اختلال‌های کم یا زیادی شود. برای نمونه، ‌بررسی می‌شود که تلقین هیپنوتیزور در مورد فراموش‌ کردن قسمتی از مراسم و تشریفات این جلسه‌، تا چه اندازه تحقق یافته است.

باکره‌ها را قبل از قربانی کردن به حالت خلسه فرو می بردند

اکثر فرهنگ های باستانی، زنان را موجوداتی می‌دانستند که با نیروهای ناشناخته ی روحانی ارتباط دارند و دلیل این امر، توانایی آنها برای به وجود آوردن بچه بود. پیش از آن که باکره‌های جوان را با قربانی کردن هدیه کنند، آنها را هیپنوتیزم می‌کردند و دارو به آنها می‌خوراندند تا قبیله در برابر خشم خدایان محافظت شود. شواهد گوناگون نشان می‌دهند که هیپنوتیزم هنری است که در طومارهای پاپیروسی عهد باستان، نقاشی های روی غارها، مجسمه‌ها و برجسته کاری ها نشان داده شده است…

 روش های گوناگون هیپنوتیزم به طور فی البداهه در سرتاسر جهان، هر جا که انسان ها جامعه‌ای تشکیل داده‌اند، پدیدار شده است. هنوز انواع گوناگونی از آن در مناطقی که مردم بدوی زندگی می‌کنند، وجود دارد. مسافران مشرق زمین بارها دیده‌اند که چگونه یک مرتاض هندی با به صدا درآوردن فلوت خود مار را مسحور می‌کند. گاهی خود مرتاض نیز مسحور می‌شود. حتی تماشا کننده‌ها نیز دچار نوعی هیپنوتیزم می‌شوند.

شرایط هیپنوتیزم شدن در افراد مختلف

حقایق علمی نشان می دهد افراد فقط در صورت تمایل می توانند هیپنوتیزم شوند و در حین هیپنوتیزم در صورتی که تلقینات ارئه شده با اعتقادات آنها مخالف باشد به راحتی  در مقابل آن ایستادگی می کنند

تصورات غلط در مورد هیپنوتیزم

تصورات غلطی که در مورد شرایط هیپنوتیزم شدن در جامعه وجود دارد سد مهمی را در راه پیشرفت علمی آن در جامعه به وجود آورده است .از جمله این تصور که هیپنوتیزم نوعی خواب است. در حالی که تحقیقات مختلف نورولوژیک نشان می دهد که امواج مغز در هیپنوتیزم با خواب متفاوت است  علاوه بر آن از نظر سایکولوژیک هم خصوصیات فرد هیپنوتیزم شده با فردی که به خواب رفته است متفاوت است.

تصورات غلط دیگر مانند اعتقاد به اینکه در حالت هیپنوتیزم فرد کنترل رفتاری خود را از دست می دهد و تحت تسلط هیپنوتیزور قرار می گیرد یا افراد کند ذهن هیپنوتیزم می شوند یا اینکه فرد هیپنوتیزم شده ممکن است بیدار نشود یا اینکه افراد ساده لوح زودتر هیپنوتیزم می شوند و صدها تصور غلط دیگر .

در حالی که حقایق علمی نشان می دهد افراد فقط در صورت تمایل می توانند هیپنوتیزم شوند و در حین هیپنوتیزم در صورتی که تلقینات ارئه شده با اعتقادات آنها مخالف باشد به راحتی  در مقابل آن ایستادگی می کنند و در هر مرحله از هیپنوز در صورت تمایل می توانند از حالت خلسه خارج شوند .

همچنین مشخص شده که برعکس تصور حاکم , افراد با هوش هیپنوتیزم پذیری بالاتری نسبت به بقیه افراد جامعه دارند . خلاصه آنکه مدارک علمی فراوانی وجود دارد که بسیاری از این تصورات غلط را به صورت علمی رد می کند .

نتیجه‌ گیری در رابطه با شرایط هیپنوتیزم شدن

‌عده‌ی زیادی از افرادی که برای هیپنوتیزم‌ درمانی مراجعه می‌کنند‌، انتظار دارند که درمان‌ر، آنان را در خلسه‌ی هیپنوتیزمی‌ عمیقی قرار‌ دهد و یا خود را به علت‌ هایی مانند انجام مطالعه‌های زیاد‌، دارای قدرت هیپنوتیزم‌ پذیری زیادی تصور می‌کنند. در‌ صورتی‌‌که در جریان هیپنوتیزم‌ شدن‌، آنچه که از اهمیت بیشتری برخوردار است‌، ظرفیت یا استعداد هیپنوتیزم‌ پذیری بیمار یا فردِ مایل به هیپنوتیزم‌ شدن است و قدرت نامحدود یا فوق‌ العاده‌ی هیپنوتیزم‌ درمانگر، افسانه‌ای بیش نیست.

در برنامه‌های تحقیقاتی پروفسور «هیلگارد» برای حذف ارزش‌ نهادن اغراقی به قدرت هیپنوتیزور‌، تمام متن القای خلسه و پیدایش پدیده‌ های هیپنوتیزمی، بر روی نوار صوتی ضبط شده  و پخش این نوارهای صوتی برای یک یا چند بیمار‌، درست  همان تأثیری را دارد که سخنان هیپنوتیزور دارا می‌ باشد.

 

🔻چگونه می توانم در  این دوره درمانی شرکت کنم ؟🔺

✔️ در هیپنوتیزم درمانی چه اتفاقی رخ می دهد؟

✔️ با خود هیپنوتیزم چه بیماری هایی درمان می شود؟

✔️ فرق خود هیپنوتیزم و دگر هیپنوتیزم چیست؟

اگر که دوست دارید که بر روی ضمیر ناخودآگاه خود کار کنید و بتوانید آنرا اصلاح نمائید برای اصلاح و درمان ضمیر ناخودآگاه خود می توانید از هیپنوتیزم استفاده نمائید. هیپنوتیزم می تواند تصورات و دنیای درونی ما را به کلی از طریق تصورات خودمان تغییر می دهد هیپنوتیزم به ما اجازه می‌دهد تا هدف ایده‌ آلی را همچون افزایش نیروی مغز به ذهن نیمه خودآگاه خود ارائه دهیم که آن هم این تلقین را به حقیقت تبدیل می‌کند. ظاهراً این تغییرات به تنهایی رخ می‌دهد.

استعداد و آمادگی هر شخص برای هیپنوتیزم بستگی به انگیزه او دارد. شخص باید برای ایجاد آمادگی عاطفی که ادراک او را تغییر می‌دهد، شرایط لازم را داشته باشد. برخی افراد دوست دارند که از هیپنوتیزم استفاده کنند ولی نگرانی و ترس آنها مانع از بهره بردنشان از این روش می شود برای آن دسته از عزیزانی که تمایل دارند که هیپنوتیزم را یاد بگیرید و از آن برای کار بر روی ضمیر ناخود آگاه خود بهره ببرند می توانند در دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم شرکت نمایند. و برای آن دسته از کسانی که تمایل به هیپنوتیزم دیگران دارند می توانند از در دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم شرکت کنید.

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط

قدرت تلقین چیست؟ قدرت باورنکردنی تلقین

قدرت تلقین چیست قدرت خارق العاده تلقین انسان موجودی تأثیرپذیر است و سوگیری و ...

تلقین چیست و افراد تلقین پذیر چه ویژگیهایی دارند؟

افراد تلقین پذیر - یکی از عناصر مهم هیپنوتیزم تلقین است. گفته می شود تلقین ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه