دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

چگونه با موسیقی درمانی بیماری ها را درمان کنید!

چگونه با موسیقی درمانی بیماری ها را درمان کنید!

موسیقی درمانی چگونه باعث شفای بیماری ها می شود؟ برای درک اینکه چگونه موسیقی درمانی می‌تواند به طور کلی بیمار را شفا دهد. و اینکه چرا اثر موزارت نقش موسیقی درمانی ویژه‌ای برای بسیاری از مردم دارد، بهتر است صوت و تأثیر آن روی مواد فیزیکی را درک کنیم. در کتاب سیماتیک اثر هانس جنی  مهندس و پزشک سوئیسی، در ارتباط با صوت و چگونگی فعل و انفعال صدا و ارتعاش با ماده مطالبی بیان کرده است. جنی نشان می‌دهد، (موسیقی درمانی) صدا اشکال پیچیده هندسی ایجاد می‌کند. برای مثال، جنی با استفاده از ضربان الکتریکی در بلورها ارتعاشاتی ایجاد کرده است و این ارتعاشات را از یک ماده واسطه مثل بشقاب و یا تار عبور داده است.

او اشکال ارتعاشی و نوسانی را در مایعات و گازها نیز ایجاد کرده است. اشکال هندسی بسیار زیادی را می‌توان با صوت ایجاد کرد.(موسیقی درمانی) این اشکال بسته به تغییر زیر و بمی صدا، هماهنگی و هارمونی تُن صدا و ماده‌ای که در حال ارتعاش است، متنوع‌اند.

زمانی که تعداد تارها و سیم‌ها اضافه می‌شود (موسیقی درمانی) اصوات تولید شده ممکن است زیبا و یا بی نظم و پراغتشاش باشند. مثلاً صدای با فرکانس پایین اوم، تعدادی دایره‌ متحدالمرکز همراه نقطه‌ای در مرکز تولید می‌کند و به این ترتیب تعدادی دایره EEE با لبه‌های مرتعش ایجاد می‌شود.

موسیقی درمانی این اشکال، زمانی که یک نت و یا تُن متفاوت به صدا در می‌آید، فوراً تغییر می‌یابند. تصور کنید صوت روی سلول‌ها، بافت‌ها و اندام‌های لطیف چه اثری دارد. اصوات به ارتعاش در آمده باعث تولید و شکل‌گیری الگوهایی می‌شود و میدان‌های انرژی ارتعاشی و نوسانی را در فضای اطراف ایجاد می‌کند.

ما این انرژی‌ها را که به طور ظریفی بر تنفس، نبض، فشار خون، تنش عضلانی، دمای پوست و سایر ریتم‌های داخلی تأثیر می‌گذارند، جذب می‌کنیم.موسیقی درمانی – با درک اکتشافات جنی این مسأله را نیز درک می کنیم که صدا چگونه، مثل دستگاه سفالگری که با چرخیدن ظرف سفالی ایجاد می‌کند، شکل می‌گیرد و درون و بیرون وجودمان را حجاری می‌کند.

اوم، صدای بدون ضرب در موسیقی درمانی

موسیقی درمانی و تعالیم باستانی و دانش مدرن در این زمینه توافق دارند که بنیاد شما، من، تمامی موجودات زنده و هر چه وجود دارد از انرژی مرتعش و با تپش تشکیل شده‌ است.موسیقی درمانی هزار سال است که تصوف از تجربه خود در ارتباط با انرژی صحبت می‌کند و می گوید در آگاهی شنوایی ما ارتعاشی (موسیقی درمانی) همهمه کننده پیرامون و درون چیزهای دیگر تجلی پیدا می‌کند.

در سنت سانسکریت، صدا آناهاتا نادا نامیده می‌شود که به معنای ”صدای بدون ضرب“ است. به عبارت بهتر، صدا با ”اصوات ناشی از برخورد دو چیز“ تفاوت دارد. فرق بین صدا و صوت این است که تمامی اصواتِ معمولی که شنیده می‌شوند، موسیقی درمانی – حداقل از دو عنصر تشکیل شده اند:

کمان و تار و همچنین طبل و میله مخصوص ضرب زدن. در واقع دو تار صوتی، دو لبه شیپور، دو نی در قره نی، امواجی که کنار ساحل قرار دارند، بادی که بر برگ‌ها می‌وزد، همگی اصواتی تولید می‌کنند. تمامی اصواتی که در محدوده دامنه شنوایی ما قرار دارند، ناشی از چیزهایی مرئی و غیر مرئی هستند و بر یکدیگر ضرب وارد می‌کنند و یا با هم به ارتعاش در می‌آیند؛ این اصوات امواج ضربدار و با تپشی از مولکول‌های هوا تولید می‌کنند (موسیقی درمانی) که گوش و مغز آن‌ها را به صورت صوت تفسیر می‌کند.

تلفن تماس برای مشاوره رایگان با مشاوران آکادمی تجسم خلاق 

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

تیم مجرب آکادمی تجسم خلاق دکتر آرام در خدمت شماست.

موسیقی درمانی و خلقت

موسیقی درمانی و خلقت با صدای اوم یا ”صدای بدون ضرب“ آغاز گردید. بنابراین صوتی که از برخورد دو چیز به یکدیگر بوجود نیامده است (موسیقی درمانی)، صدای انرژی مربوط به آغاز خلقت، صدای گیتی و نظام جهان است.

دان کمپبل، یکی از صاحب نظران در این علم، ارتعاش بدون ضرب را به همهمه،صدای مبدل الکتریکی یا همهمه‌های غیر قابل شنیدن اتم‌ها و مولکول‌ها تشبیه می‌کندکه در گوش ما طنین انداز می‌شوند. موسیقی درمانی مردم باستان می‌گویند صدای قابل شنیدنی که بسیار صدای بدون ضرب شباهت دارد، سیلاب اوم (Aum یا OM) است.موسیقی درمانی – طبق سنت، این مانترای باستانی از چهار عنصر تشکیل شده است.

سه عنصر اول، اصوات شفاهی هستند که عبارتند از: A، U و M. چهارمین صدا، صدای غیرقابل شنیدن است که با صدای قابل شنیدن شروع می‌شود و خاتمه می‌یابد. موسیقی درمانی به عبارتی سکوت آن را احاطه کرده است. تعابیر سنتی و تشبیهات زیادی در مورد این صدای باستانی وجود دارد.

زیباترین تفسیری در مورد اوم و موسیقی درمانی

در متون ودا و سنت‌های سانسکریتی یافت می‌شود. در اثر حیرت آور ماندوکا اوپانیشد مطالبی در مورد اوم ذکر شده است. موسیقی درمانی – در این اثر، چهار عنصر اوم به چهار سطح هوشیاری تشبیه شده است.

A“ در مرکز دهان

تشدید می‌شود و ارتعاش می‌کند. این صدا، نشان‌دهنده هوشیاری معمول در زمان بیداری است که در آن فاعل و مفعول در دو دنیای جداگانه قرار دارند. موسیقی درمانی  این چهار سطح، سطوح مکانیکی، علمی، استدلال منطقی و سه چاکرای پایین‌تر هستند. ماده در سطح ملموس‌تر وجود دارد و در برابر تغییر از خود پایداری نشان می‌دهد یا به کندی تغییر می‌کند.

سپس صدای ”U

حس ارتعاش را به پشت دهان منتقل می‌کند که علائم را به سطح هوشیاری رؤیا انتقال می‌دهد. در اینجا مفعول و فعل با آگاهی در هم پیچیده می‌شوند. هر دو میان ما هستند. موسیقی درمانی – ماده، ظریف و سیال‌تر است و با سرعت بیشتری تغییر پیدا می‌کند. ماده قلمرو مربوط به رؤیاها، الهیات، تخیل و جهان داخلی است.

M“ سومین عنصر است

و با لبانی که آرام بسته‌اند، همهمه و صدا می‌کند. این صدا در قسمت جلویی دهان تشدید و در همه جای سر طنین‌انداز می‌شود (این موضوع را امتحان کنید). این صدا نمایانگر قلمرو خواب عمیق و بدون رؤیا در موسیقی درمانی است. در اینجا هیچ مشاهده‌ کننده و یا مشاهده‌ شونده‌ای وجود ندارد. همه یکی هستند و چیز جداگانه‌ای وجود ندارد.

صرفاً هوشیاری خالص وجود دارد که به صورت مشاهده نشده، طبیعی و دست نخورده، پنهان و پوشیده از تاریکی است.

در واقع شبی کیهانی و فاصله زمانی بین چرخه‌های خلقت و یا رحمی برای مادر الهی است. ممکن است بگویید هدف نهایی یوگا این است که هنگام بیداری وارد سومین قلمرو بدون رؤیا شویم.

یوگا به معنای ”یوغ“ و یا ”پیوستن“ است. موسیقی درمانی – از طریق یوگا می‌توانیم هوشیاری بیدار خود را به منبع آن در جهان خالص که جهانی با درجه هوشیاری پایین‌تر است، متصل کنیم.

علت ایجاد صدای چهارم AUM،

موسیقی درمانی و صدای اصلی ”بدون ضربی“ است که در میان سکوت انتهایی سیلاب مقدس قرار دارد. در واقع، خود کلمه ”سکوت“ فقط زمانی درک می‌شود که بتوان آن را نسبت به ”صدا“ سنجید. سکوت را زمانی بهتر می‌شنویم (موسیقی درمانی )که بدون هر گونه تفسیر و داوری، به هر صدایی گوش فرا دهیم. به عبارت دیگر زمانی این اتفاق می‌افتد که به طور کامل، با پذیرش بالا و بدون تعصب یا انتظار گوش دهیم. صدای موسیقی ، صدای شهر، صدای باد در جنگل، همگی از این جمله هستند. همه این صداها در موسیقی درمانی فرصتی برایمان فراهم می‌سازند تا مسیر صدا را در آگاهی پنهان شده در ورای آن دنبال کنیم. زمانی که واقعاً به این صدای خاموش، که ارتعاشی بدون ضرب است، ”گوش فرا می‌دهیم،“بی‌شک وارد سکوتی می‌شویم که قادر به تصفیه و گشایش هستی است.

شاعری با نام قرهات هوپتامن می‌گوید:

”منظور از این همه شعر فراهم ساختن زمینه‌ای برای شنیدن صدای دوباره‌ای است که در ورای کلمات پنهان شده است.“ در واقع این صدا، صدای دوم است که پشت صدای اول قرار دارد- موسیقی درمانی – و برای تبدیل صدای AUM، این صدای بدون ضرب را در لحظه‌ای که آخرین ارتعاشات همهمه ”M“ کمرنگ‌تر می‌شود، واضح‌تر می‌شنویم. در این لحظه که صدای قابل شنیدن و سکوت از هم جدا می‌شوند، شکاف نازکی بین آن دو وجود دارد و آگاهی شنوایی ما وسیع‌تر است.

تسهیل ارتباطات با موسیقی درمانی

موسیقی درمانی به شیوه‌ای خاص از موسیقی استفاده می‌کند تا توانایی ارتباط و ابراز را با نواختن ساز،آواز خواندن یا گوش دادن به آن و ارایه موسیقی مناسب تقویت کند. متخصص موسیقی درمانی به مراجعه‌کننده،ساز زدن یاد نمی‌دهد؛ مراجعه‌کننده، خود، باید سازها را به صورت بینشگرانه بنوازد.

هنگام درمان، محیطی امن ایجاد می‌کنند تا احساسات سرکوب و مشکلات ابراز شوند و شخص آرام گیرد. در جایی که کلمات قاصر می‌مانند، موسیقی خودنمایی می‌کند. در جهان محدود کودکی که به شدت مریض است، موسیقی روی توانایی‌های او متمرکز می‌شود و برایش قدرت انتخاب و کنترل فراهم می‌سازد تا عزت نفسش بالا رود.

تسهیل ارتباطات با موسیقی درمانی

موسیقی درمانی به شیوه‌ای خاص از موسیقی استفاده می‌کند

یکی ازمتخصصین بیماری‌های کودکان در ارتباط با یکی از جلسات موسیقی درمانی این گونه می‌گوید:

مبتلا به بیماری پلاسیدگی عضلانی بود و بیماری او در مرحله پیشرفته قرار داشت، به طوری که نمی‌توانست خودش غذا بخورد یا بیاشامد. کاملاً به دیگران وابسته شده بود. جلسه آخر، او توانست طبل و سنج بزند. بعد از ده دقیقه گفت دیگر نمی‌تواند این کار را ادامه دهد و معذرت خواست و گفت:

”دست‌ها و بازویم ضعیف هستند. ضعف وجودم را فرا گرفته است. “  ولی موسیقی به کار رفته توانمند، پر انرژی و مملو از ضربان‌های هیجان انگیز بود. دیگر در کودک نشانی از ضعف دیده نمی‌شد. تجربه‌ای داشت با موسیقی درمانی که او را از محدودیت‌های جسمانی رها ساخت و تعالی بخشید.“

مورد مشابه که در بیمارستانِ دیگری با موسیقی درمانی این اتفاق افتاد:

”کودک کم سن و سالی خیلی آشفته بود و گریه می‌کرد. بدنش می‌لرزید و فشار زیادی روی او وارد می‌شد. اول دستان و پاهایش را گرفتم و پشت سر او آواز خواندم تا به اصوات و حرکات او که بیشتر نامنظم بودند، پاسخ دهم. سپس نظم و ریتم بیشتری وارد کردم. ترک سکوت باعث افزایش آگاهی او از تماس با من شد و چنین درکی زمینه را برای موسیقی درمانی او فراهم ساخت. این شیوه چن مرتبه باعث نوعی فعل و انفعال شفاهی شد. او همچنین یک ساز بادی که دقیقاً کنارش بود، نواخت. در انتهای جلسه کم کم لبخند در لبانش نقش بست ونشانه‌های آرامش و سکون در او دیده می‌شد به طوری که به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کرد.“

موسیقی درمانی واقعاً چیست؟

موسیقی درمانی حرفه‌ای درمانی است که در آن موسیقی نیازهای فیزیکی، روانی، فکری و اجتماعی افراد را برطرف می‌سازد. بعد از تعیین نقاط قوت و نیاز هر کدام از مراجعه‌ کنندگان،متخصص موسیقی درمانی  شیوه درمانی مناسب را، که شامل تصنیف موسیقی، آواز و حرکت با موسیقی و یا گوش دادن به موسیقی است، به کار می‌برد.

با این شیوه توانایی‌های مراجعه کننده تقویت می‌شود و انرژی شفابخشی به تمامی قسمت‌های بدن او منتقل می‌شود. موسیقی درمانی همچنین راه را برای برقراری ارتباطات هموار می‌سازد و این موضوع برای کسانی که نمی‌توانند خودشان را از طریق کلمات ابراز کنند مفید است.

تحقیقات به عمل آمده در زمینه موسیقی درمانی نشانگر اثرگذاری و فایده موسیقی درمانی در بسیاری از زمینه‌ها مثل تسهیل حرکات و توانبخشی کلی فیزیکی، انگیزه دادنبه مردم برای موفقیت در درمان و موارد دیگر است. موسیقی درمانی به صورت عاطفی از مراجعه‌کنندگان و خانواده‌هایشان حمایت کرده و خروجی لازم برای ابراز احساساتشان را فراهم می‌سازد.

روان درمانی سنتی، موسیقی درمانی

روان‌شناس و موسیقی دانی به نام جان ارتیز، دارای مدرک دکترا از دانشگاه پنسیلوانیا، موسیقی دان و روانشناس متبحر و آگاه و همچنین نویسنده کتاب فلسفه تائوی موسیقی (1997) است. او برای تسریع فرآیند شفابخشی ترکیبی از تکنیک‌ها را به کار می‌برد. وی می‌گوید، ”بر خلاف روان درمانی سنتی، موسیقی اصلاً به دنبال بررسی علل مشکلات نیست. موسیقی در ارتباط با مسائلی از قبیل چه کسی، چه چیزی، چه زمانی، کجا و چطور حرف می‌زند.

با طرح چرایی یک موضوع خاص، بدون اینکه خودتان دست به کاری بزنید، ذهن شما را به سوی تحلیل مسائل سوق می‌دهد.“ ارتیز در ارتباط با یکی از بیماران سابق خود با نام چاریس لاوله (اسم وی بنا به دلایلی واضح، تغییر داده شده است) صحبت می‌کند.

او مدیرفروش و بازاریابی 45 ساله بود که دچار افسردگی شدید و بی‌خوابی بود. او انرژی زیادی نداشت و نمی‌توانست خوب تمرکز کند. علاقه اش را نسبت به خانواده و دوستانش از دست داده بود. به پرخوری روی آورد و ثمره این کار چیزی جز افسردگی بیشتر نبود. وضعیتش حاد بود. پزشکش او را به یک روانپزشک معرفی کرد. روانپزشک نیز یک سری داروی ضد افسردگی برای او تجویز کرد و همین موضوع باعث شد او طراوت خود را بیش از پیش از دست بدهد. در نتیجه افسردگی و پریشانی وجودش را فرا گرفت.

سرانجام جستجویش به نتیجه رسید و با ارتیز آشنا شد.ارتیز او را این گونه راهنمایی کرد: ”سه آواز انتخاب کن که مثل افسردگی خودت باشد.سه آواز دیگر پیدا کن که شبیه حالتی باشد که دوست داری آن را تجربه کنی و سه آواز دیگر انتخاب کن کهچیزی بین این دو باشد.“ چاریس نوار کاستی شامل هر نه آواز تهیه کرد. بیمار با گوش‌ دادن به موسیقی مورد علاقه اش که در نوار ضبط شده بود سرشار از آرامش می‌شد.

ارتیز می‌گوید،”حتی صرف فکرکردن به این موضوع،موسیقی درمانی- خلق و خوی بیمار را بهبود بخشید.“ چون او همه این آوازها را در خانه نداشت، به فروشگاه رفت تا آوازهایی را که نداشت تهیه کند. یعنی می‌خواست کاری را انجام دهد که مدت‌ها انجام نداده بود.خرید موسیقی و ضبط نوار باعث شد او دوباره احساس کند زندگی خود را تحت کنترل دارد.

نوار بعدی نوعی موسیقی بود که با آن تمرین رقص می‌کرد.موسیقی درمانی این عمل دوباره به او تحرک بخشید. ظرف چند ماه روان‌درمانی و صوت درمانی، چاریس احساس کرد حالش تا حد زیادی بهتر شده است و دیگر به داروی ضد افسردگی نیاز ندارد.

موسیقی درمانی، جنین و آواز ودا

در سطح جهان پیرامون اثر صدای ساختار یافته -موسیقی درمانی – روی جنین تحقیقات گسترده‌ای صورت گرفته است مطالعات نشان می‌دهد جنین در طول 24 هفته حاملگی به اصوات واکنش نشان می‌دهد. وقتی اصوات از جهان خارجی به گوش جنین می‌رسند، تا حد زیادی دچار تغییر و تحول می‌شوند. این اصوات به راحتی در رحم مادر شنیده می‌شوند و مثل محرکی قوی عمل می‌کنند.

موسیقی درمانی در ضربان قلب و الگوهای تنفسی جنین در پاسخ به تحریکات صوتی تغییراتی ثبت شده است. نتایج نشان می‌دهند موسیقی دارای بعد زیست شناسی نیز هست و جنین اصوات معین ساختار یافته در رحم مادر را می‌شنود و این موضوع زمینه‌ای بسیار مهم برای یادگیری‌ها و رفتارهای بعدی او فراهم می‌سازد.

یکی از متخصصان موسیقی درمانی پیش زادی با نام گیسل ویتول در موسیقی درمانی می‌گوید:

”امروزه می‌دانیم که جنین اولین درس زبان را در رحم یاد می‌گیرد. صرف افعال از زبان مادر از طریق سخن و آواز منتقل می‌شود. صدای آواز نسبت به سخن، دامنه فرکانس غنی‌تری دارد. نوزادانی که کر متولد می‌شوند اولین درس‌ها را، که در ایجاد زبان حیاتی هستند، از دست می‌دهند.“

حتی در طبیعت، اثرات موسیقی به جنین و فرزندان منتقل می‌شود دکتر آلفرد توماتیس، اهل فرانسه، ذکر می‌کند تخم‌های پرندگان آوازخوان که مادران، بدون سر و صدا و در سکوت نگهداری می‌کنند و هنگام خوابیدن روی آن‌ها نمی‌تواند آواز بخواند،تحت تأثیر قرار می‌گیرند. سایر طبیعی‌دان‌‌ها به این یافته‌ها دست پیدا کرده‌اند.

در هند، آواز ودایی، از لحاظ فرهنگی برای مادر و فرزند صدایی مناسب فراهم می‌سازد تشدید ذاتی و ریتم‌های این آواز بچه را تحریک کرده و برای الگوهای یادگیری بعدی وی پایه‌ای قوی فراهم می‌سازد. گوش فرا دادن به آواز ودایی، برای والدین ابتدایی‌ترین مرحله است. موسیقی درمانی این شیوه فرصت لازم را فراهم می‌سازد تا با زندگی جدیدی که در رحم وجود دارد هماهنگ باشیم. فشارهای حاملگی تا حدودی با آواز ودایی آرام می‌شود. در حال گوش فرا دادن به آواز، لازم نیست معنای مانتراها را درک کنیم. ارتعاشات همیشگی و جاودان صدادار گیتی، با هر سلول ارتباط برقرار می‌کند.

اصوات را می‌توان طی سه مرحله درک کرد:

✳️ شابدا آنوساندهانام

(ادراک ارتعاش صدا): زمانی که اصوات خاصی می‌شنویم، تنها به نوعی ارتعاش صوتی جواب می‌دهیم که روی سیستم ما اثری پایدار می‌گذارد.

✳️ بهاوا آنوساندهانام

(ادراک معنای صدا): ذهن تلاش می‌کند تا معنای صدا را درک کرده و با آن ارتباط برقرار نماید.

✳️ بهاوا آنوساندهانام

(ادراک هیجانات و احساسات مربوط به اصوات): هر صدا، چه معنای معین داشته باشد و چه نداشته باشد، نوعی بهاوا یا هیجان دارد. شخص حساس می‌تواند مفهوم صدا را بشنود و احساس کند.

فواید گوش کردن به آواز ودایی پیش از تولد

با گوش کردن به آواز ودایی پیش از تولد، این امکان وجود دارد که به شیوه‌ای یکپارچه ابعاد فیزیکی، هیجانی، عقلانی و معنوی کودک را تغذیه کنیم بنیاد اجاس، واقع در چنای، یکی از مراکز مهم جهانی در زمینه سلامتی ودایی است که طریقت ودایی برای داشتن زندگی سالم را هموار می‌کند.

این بنیاد برای بهره بردن از مزایای اساسی وداها، به استفاده از آواز، مدیتیشن هدایت یافته و کاهش استرس، اصلاحات رژیم غذایی و تمرین مقابله با اختلالات سلامتی و زندگی روزمره اختصاص دارد. بنیانگذار این جنبش (موسیقی درمانی)، سری تارتواماسی دیکسیت نام دارد که در زمینه علوم ودایی تحقیق می‌کند. او برای بیماری‌های مختلف مانتراهای ویژه‌ای کشف کرده است.

شریک او در تأسیس این مرکز، دکتر گیتا آرجون، متخصص زایمان و امور زنان است که برای دستیابی به انرژی‌های شفابخش نهفته و سرچشمه‌های آن از دانش ودایی استفاده کرده است.

اخیراً، بنیاد اجاس، دوره‌ای به نام اجاس برای مادران حامله به صورت لوح فشرده عرضه کرده است که شامل مانتراهای ویژه‌ای است. موسیقی درمانی -این مانتراها از وداها گلچین شده‌اند و قادرند روی جنین اثر مثبت می‌گذارند.

فواید گوش کردن به آواز ودایی پیش از تولد

یکی از مراکز مهم جهانی در زمینه سلامتی ودایی است که طریقت ودایی برای داشتن زندگی سالم را هموار می‌کند.

نتیجه گیری از اصول موسیقی درمانی 

برای درک اینکه چگونه موسیقی درمانی می‌تواند بیمار را شفا دهد بهتر است صوت و تأثیر آن روی مواد فیزیکی را درک کنیم تعالیم باستانی و دانش مدرن در این زمینه توافق دارند که بنیاد شما، من، تمامی موجودات زنده و هر چه وجود دارد از انرژی مرتعش و با تپش تشکیل شده‌ است. موسیقی درمانی هزار سال است که تصوف از تجربه خود در ارتباط با انرژی صحبت می‌کند و می گوید در آگاهی شنوایی ما ارتعاشی (موسیقی درمانی) همهمه کننده پیرامون و درون چیزهای دیگر تجلی پیدا می‌کند. موسیقی درمانی و خلقت با صدای اوم یا ”صدای بدون ضرب“ آغاز گردید. بنابراین صوتی که از برخورد دو چیز به یکدیگر بوجود نیامده است (موسیقی درمانی)، صدای انرژی مربوط به آغاز خلقت، صدای گیتی و نظام جهان است.

سوالات مربوط به موسیقی درمانی 

⁉️ موسیقی درمانی چیست؟

موسیقی درمانی حرفه‌ای درمانی است که در آن موسیقی نیازهای فیزیکی، روانی، فکری و اجتماعی افراد را برطرف می‌سازد. بعد از تعیین نقاط قوت و نیاز هر کدام از مراجعه‌ کنندگان، متخصص موسیقی درمانی شیوه درمانی مناسب را، که شامل تصنیف موسیقی، آواز و حرکت با موسیقی و یا گوش دادن به موسیقی است، به کار برده می شود.

⁉️ گوش دادن به آواز ودایی پیش از تولد چه کاربردی می تواند داشته باشد؟

با گوش کردن به آواز ودایی پیش از تولد، این امکان وجود دارد که به شیوه‌ای یکپارچه ابعاد فیزیکی، هیجانی، عقلانی و معنوی کودک را تغذیه کنیم بنیاد اجاس، واقع در چنای، یکی از مراکز مهم جهانی در زمینه سلامتی ودایی است که طریقت ودایی برای داشتن زندگی سالم را هموار می‌کند.

⁉️ چهار عنصر اوم به چهار سطح هوشیاری تشبیه شده است کدامند؟

A“ در مرکز دهان تشدید می‌شود و ارتعاش می‌کند. این صدا، نشان‌دهنده هوشیاری معمول در زمان بیداری است

سپس صدای ”U“ حس ارتعاش را به پشت دهان منتقل می‌کند که علائم را به سطح هوشیاری رؤیا انتقال می‌دهد.

M“ سومین عنصر است این صدا در قسمت جلویی دهان تشدید و در همه جای سر طنین‌انداز می‌شود. این صدا نمایانگر قلمرو خواب عمیق و بدون رؤیا در موسیقی درمانی است.

علت ایجاد صدای چهارم AUM، صدای اصلی ”بدون ضربی“ است که در میان سکوت انتهایی سیلاب مقدس قرار دارد. در واقع، خود کلمه ”سکوت“ فقط زمانی درک می‌شود که بتوان آن را نسبت به ”صدا“ سنجید.

 

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با آکادمی تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳
۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 
کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 
صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط
دیدگاهها

بدون دیدگاه