دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

کاربرد هیپنوتیزم در حیوانات چیست؟

کاربرد هیپنوتیزم در حیوانات چگونه مورد استفاده قرار می گیرد؟

هیپنوتیزم در حیوانات – شاید برایتان جالب باشد که بدانید هیپنوتیزم حیوانات نیز صورت می گیرد البته برخی از واکنش های حیوانات را ناشی از شوکی که به آنها وارد شده که باعث القای کاتالپسی در آنها می شود می دانند هر چند که بصورت کلی می توان هیپنوتیزم را همانند انسان بر روی حیوانات نیز اجرا نمود اما مزایا و استفاده های که این روش برای حیوانات دارا می باشد چه بوده و چرا اصلا باید بخواهیم حیوانات را هیپنوتیزم کنیم با ما همراه باشید در این مقاله تا به هیپنوتیزم در حیوانات و کاربرد آن در دامپزشکی بپردازیم.

پیشینه و تاریخچه کلی استفاده از هیپنوتیزم 

تاریخچه هیپنوتیزم نشان داده که اکثر مردم کم و بیش کلمه ی هیپنوتیزم یا پیشینه و تاریخ هیپنوتیزم را شنیده اند ولی اغلب درک صحیحی از هیپنوتیزم ندارند. عده ای از مردم آن را سحر و جادو و هیپنوتیزور را جادوگر می پندارند و عده ای دیگر آن را نمایش و سرگرمی می نامند. ولی واقعیت این است که هیپنوتیزم نه سحر است، نه جادو، نه سرگرمی، بلکه یک علم است. علمی که افق تازه ای را پیش روی بشریت گشوده است .واژه ی  هیپنوتیزم یک کلمه یونانی از واژه ی «هیپنوز» و هیپنوتیزم به معنی خواب کردن برای اولین بار توسط جیمز برید به کار گرفته شد و وی رسماً تاریخ  هیپنوتیزم را گشود.

تاریخچه هیپنوتیزم به زمان باستان برمی گردد که در زمانهای قدیم سومریان (پروتوترکها) از هیپنوتیزم برای درمان استفاده می کردند. در 3هزار سال پیش درمانهای تلقین در ایران و در آئین زرتشت توسط مغان به کمک کلاسهای مقدس صورت می گرفت. در کشور هند نیز مرتاضان هندی آن را انجام می داده اند.

بیشینه هیپنوتیزم در تاریخ جدید اولین بار” پاراسلوس” (1541-1493) نظریه داد که در بدن مغناطیس حیوانی یا انسانی وجود دارد و نیروی مغناطیسی ساطع از اجسام و ستارگان را جذب می نماید و این دو نیرو با تداخل در هم بیماریها را به وجود می آورد.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

بعد از او «فرانس، آنتوان مسمر» (1815-1734) این نظریه را دوباره زنده و مطرح ساخت و حتی خیلی ها را که غیر قابل درمان بودند با روشهای خاص خود درمان می کرد . کارهای مسمر و درمان های او اگر با مخالفت همکارانش متوقف شد و مسمر مجبور به کنار گذاشتن این درمانها شد اما بعد از او کشیشی به اسم «آبه فاریا» (1819-1755) نظریات مسمر را به این صورت تصحیح کرد و گفت« در این گونه درمانها نیازی به مسأله ی  کیهانی نیست و با تلقین می توان همان نتایج را به دست آورد».

دانشمند دیگری به اسم «الکساندر برتراند» نظریه فوق را به این نحو تصحیح کرد که «تنها تلقین نمی تواند مطرح باشد بلکه عوامل دیگر مثل تجسم و تصور بیمار نیز مطرح است. «

 سالها بعد دکتر «هیپولیت برنهایم» (1919-1843) و دکتر «زیگموند فروید» و دکتر «ژوزف بروئر» روی هیپنوتیزم کار کردند. (1939-1856) این فعالیت ها زمانی بود که واژه ی  هیپنوتیزم توسط دکتر «جیمز برید» کشف شده بود. او اهل بریتانیا بود که با این کشف افق جدیدی را در این علم بنا نهاد.

با شروع جنگ جهانی اول و درمان های هیپنوتیزمی سربازان توسط پزشکان، این علم گسترش زیادی یافت و اطلاعات زیادی به دست آمد.در سال 1953» کمیته ی فرعی از انجمن پزشکان بریتانیا» هیپنوتیزم را رسماً در زمره ی درمانهای پزشکی قبول کرد و تعریف زیر را از هیپنوتیزم ارائه داد:

پیشینه کاربرد هیپنوتیزم حیوانات

پیشینه هیپنوتیزم در حیوانات پدیده ای است که ماهیت  آن بطور کامل مشخص نشده است و تحقیقات زیادی در این زمینه صورت نگرفته است. هیپنوتیزم حیوانات در طبقه بندی جزو گروه خلسه های منفی است چرا که احساسات منفی حیوان مورد تحریک قرار می گیرد. در مجموعه ی فرهنگی مذهبی یهودیان مراسمی به اسم «تلمود»  است که در روزهای شنبه صورت می گرفت که لمس مار نام داشت و یک آئین عبادی بود که بی شبیه به هیپنوتیزم نیست.

در قرن 17 آزمایش خواب در پرندگان انجام گرفت، اما کار رسمی در سال 1880 توسط «پرایر» انجام گرفت. او آزمایشات خود را در انجمن پزشکی مطرح ساخت و گفت که «حالت رخوت و سستی که در حیوانات با مشاهده ی دیگر حیوانات دشمن ایجاد می شود. حاصل کنش ماهیچه ها است که در اثر ترس و وحشت بوجود می آید. این ترس باعث رکود و عدم حرکت می شود».

پیشینه کاربرد هیپنوتیزم در حیوانات

طبق تحقیقات خلسه یک پدیده کاملاً طبیعی است و نه تنها در انسان، بلکه در حیوانات مختلف نیز ایجاد می‌شود

در سال 1891، در چهارمین کنگره انجمن پزشکان روسی در مسکو، فیزیولوژیست معروف واسیلی یاکولوویچ دانیلوسکی تحقیقاتی در زمینه هیپنوتیزم یکپارچه در انسان و حیوانات ارائه کرد. او نتایج سال‌ها تحقیق خود را، که از سال 1874 آغاز شده بود، بر روی موجودات متنوعی اعم از دوزیستان، خزندگان، حیوانات دریایی، پرندگان و غیره انجام داد.

و طبق تحقیقات وی نشان داده شد که تمام آزمایش‌ها نشان دادند که خلسه یک پدیده کاملاً طبیعی است و نه تنها در انسان، بلکه در حیوانات مختلف نیز ایجاد می‌شود، و علائم آن در این موجودات عمیقاً شبیه به علائم خلسه در انسان است. این علائم شامل سفتی بدن، سفتی اندام در هر حالتی که به آنها داده می‌شود، و عدم حساسیت کامل به درد و … می‌باشند.

در سال 1956« شوارتز دپیک فورد» تحقیقاتی انجام داد و در سال 1963 «ول جی یزی» در این مورد مطالعات وسیعی انجام داد و نتایج تحقیقاتش را در کتاب خود هیپنوتیزم انسانها و حیوانات منتشر نمود. از نظر «ول- جی یزی» ایجاد ترانس مثبت در حیوانات از لحاظ تئوری امکان پذیر است اما در این صورت متغیر های کثیری وجود دارد که بایستی به آنها نیز پرداخته شود در سال 1967 «میلیچ نین »

شباهت خواب زمستانی و هیپنوتیزم حیوانات

اصولاً زمستان خوابی بعضی حیوانات بی شبیه به هیپنوتیزم نیست که در آن اعمال و حرکات بدن تعدیل می یابد و این حالت در بعضی از مرتاضان هندی دیده می شود که قادر اند روز ها زندگی و حتی تنفس خود را متوقف کنند. در شباهت خواب زمستانی و هیپنوتیزم حیوانات باید این نکته را در نظر گرفت که ساعت بیولوژیکی جهت مهاجرت و کوچ بعضی حیوانات و زمستان خوابی برخی دیگر از حیوانات در حقیقت یک نوع شرطی شدن به شمار می رود که آنها را نه طبق درک بلکه با شرط وادار به کوچ یا خواب می نماید. تعلیم و تربیت حیوانات در سیرک و وادار کردن آنها به نمایشهای مختلف یکی دیگر از این موارد است که با توجه به قانون بازتاب شرطی پائولف آنها را تربیت می کنند.

در سال 1889 «دانیلوسکی» آزمایشهایی را به روی حیوانات مختلف انجام داد و اظهار نظر کرد که «اگر مدتی با فشاری که آزار دهنده نباشد حیوان را تحت فشار قرار دهید بعد از لحظه ای خواهید دید که حرکات حیوان به غیر تنفس از بین خواهد رفت و تمام حرکات ارادی قطع خواهـد شد و حیوان عکس العمل از خود نشان نخواهد داد. این نظریه خود مبنای هیپنوتیزم حیوانات است که با  ایجاد ترس و فشار پدید می آید.

روش انفعال شدید در هیپنوتیزم

روش انفعال شدید در هیپنوتیزم یکی از روشهایی است که در هیپنوتیزم حیوانات به کار می رود. تحقیقاتی را به روی برخی از حیوانات از جمله مرغ و قورباغه و خرگوش انجام شده  است که: اگرچه در هیپنوتیزم تلقین کلامی نقش مهمی بازی می کند و تلقین کلامی را سوژه فوراً قبول می نماید اما در حیوانات به جهت عدم ناطق بودن و عدم ادراک تلقین کلامی نقش مهم خودش را از دست می دهد و کلام صرفاً تبدیل به صدا می شود. در حیوانات نقش اساسی را مانیه تیزم ایفا می کند.

  قبل از همه چیز با ایجاد صدا چه از طریق دهان و چه از اصوات دیگر به حیوان فشار وارد آورد و با تغییر در مقدار صدا فشار را در حیوان کنترل نمود. نعره ای که حیوانات در شکار از خود در می آورند طعمه را تحت فشار و ترس قرار می دهند که باعث رکود حرکات طعمه می شود و او را در نوعی فلجی قرار می دهد که نوعی هیپنوتیزم کردن است.

تغذیه و شیردهی مناسبی که در روی گاوها در مؤسسات مختلف با ایجاد موسیقی ملایم به دست می آید خود نوعی ریلکسیشن و حذف تنش است. فشار و ترسی که وارد می شود بایستی ملایم و زیاد آزاردهنده نباشد چرا که در این صورت حیوان از خود واکنش شدید نشان خواهد داد به طوری که بعد از یک ترس  شدید پا به فرار می گذارد و حتی در صورت عدم پیدایش راه فرار تبدیل به یک مهاجم شده و به طرف شخص حمله ور می شود.

استفاده کاربردی هیپنوتیزم حیوانات

کاربرد هیپنوتیزم در حیوانات برای انجام تحقیقات علمی و آزمایش های که بر روی حیوانات آزمایشگاهی انجام می گیرد می توان از هیپنوتیزم حیوانات، به عنوان یک روش برای آرام  مورد استفاده در تحقیقات علمی و درمانی، می‌تواند مزایای مختلفی داشته باشد:

کاربرد هیپنوتیزم حیوانات و انجام تحقیقات علمی هیپنوتیزم در حیوانات می‌تواند به محققان کمک کند تا به درک بهتری از عملکرد ذهنی و رفتار حیوانات بپردازند. این تحقیقات می‌توانند به روش‌ شناسی در علوم مختلف مانند نفروسایکولوژی، نوروساینس و روانشناسی حیوانات کمک کنند.

کاربرد هیپنوتیزم حیوانات برای مدیریت و مشکلات رفتاری حیوانات را می توان با استفاده از هیپنوتیزم در حیوانات توسط متخصصان و آموزش‌ دهندگان حیوانات به آنها کمک کرده تا با مشکلات رفتاری حیوانات مانند اضطراب، ترس، و عدم هماهنگی رفتاری مقابله کنند.

کاربرد هیپنوتیزم حیوانات در آزمایش‌ های پزشکی که بر روی حیوانات صورت می گیرد ممکن است دردناک آسیب زا و ناراحت کننده باشد که با استفاده از  هیپنوتیزم در حیوانات می‌تواند برای تسهیل اجرای آزمایش‌ های پزشکی و تشخیصی مورد استفاده قرار گیرد. این روش می‌تواند به کاهش تنش حیوانات در آزمایشگاه کمک کند.

کاربرد هیپنوتیزم حیوانات همچنین برای کاهش درد و احساس ناراحتی که در حیوانات آزمایشگاهی به وجود می آید و یا حیواناتی که ممکن است به دلیل آسیب های مختلف درد بکشند هیپنوتیزم در حیوانات ممکن است مورد استفاده قرار گیرد. این می‌تواند در موارد مثل جراحی‌ها یا مراقبت از حیوانات مصدوم مفید باشد.

توجه به رفتار و خواسته‌های حیوانات و همچنین همکاری حیوانات در این روش‌ها بسیار مهم است. هیپنوتیزم در حیوانات باید توسط متخصصان متخصص در این زمینه انجام شود و با رعایت اصول اخلاقی و رفتاری حیوانات انجام گیرد.

متخصص هیپنوتیزم چگونه می‌توان متخصص درمان هیپنوتیزم حاذق پیدا کرد؟

متخصص هیپنوتیزم چه کسی است ما همیشه روش‌های علمی آموزشی را توصیه می‌کنیم. مدرک‌ های دانشگاهی که در رشته‌ های بیوشیمی، دندانپزشکی و روان‌شناسی و مشاوره دارم، باعث شده است چنین دیدگاهی اتخاذ کنیم. البته تحصیلات نیز مهم است. حالت مطلوب آن است که متخصص درمان هیپنوتیزم در زمینه روان‌شناسی و پزشکی نیز تخصص داشته باشد، ولی برای اکثر شگردهایی که امروزه اجرا می‌شوند در برنامه‌های آموزشی سنتی معادلی یافت نمی‌ شود.

برای ارزیابی متخصص‌ های امور بالینی در این روش و یا خارج از آن باید معیارهای مشخص به کار گرفته شوند. متخصص‌ های امور بالینی نباید تحت هیچ شرایطی هنگام درمان به داروهای سرگرم‌ کننده، مانند داروهای روانگردان و غیره، متوسل شوند. هدف از هیپنوتیزم درمانی متعادل کردن انرژی و بهبود کیفیت آن است. هیچ دارویی نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

کاربرد هیپنوتیزم در حیوانات خانگی

استفاده از هیپنوتیزم برای حیوانات خانگی یک مسئله حساس است و نیاز به دقت و مراعات زیاد دارد. اصولاً، هیپنوتیزم ممکن است به مدیریت و کنترل حیوانات خانگی در مواردی کمک کند. در ادامه چند نکته در این خصوص مطرح می‌شود:

باید توجه داشت که حیوانات مخصوصی به هیپنوتیزم به روشهای خاصی پاسخ می دهند هیپنوتیزم برای حیوانات خاصی مثل مرغها، مرغابی‌ها یا بعضی حشرات مورد استفاده قرار می‌گیرد و تاثیرات ممکن است بین انواع مختلف حیوانات متغیر باشد. نباید هیپنوتیزم حیوانات توسط  هر فردی صورت بگیرد بلکه حتما برای انجام هیپنوتیزم برای حیوانات خانگی، باید از متخصصان مجرب و آگاه از رفتار و نیازهای حیوانات استفاده شود. این تکنیک‌ها نیاز به آموزش و تجربه دارند.

دقت زیادی برای انجام هیپنوتیزم حیوانات مورد نیاز است چرا که در تنظیم میزان و نوع مواد مورد استفاده برای هیپنوتیزم حیوانات حیاتی است. مصرف مقدار نادرست ممکن است به حیوانات آسیب بزند. باید برای هیپنوتیزم حیوانات  توجه به اختلافات فردی در واکنش حیوانات به هیپنوتیزم اهمیت دارد. برخی حیوانات بهتر به این تکنیک واکنش نشان می‌دهند تا دیگران.

و نکته مهم و اساسی که باید در نظر گرفته شود در هنگام هیپنوتیزم برای حیوانات باید اصول اخلاقی و رفتاری حیوانات رعایت گردد و درخواست در آنها باید با احترام صورت گیرد. و استفاده درست و بجا و تنها برای مقاصد ضروری و مفید هیپنوتیزم حیوانات خانگی در نظر گرفته شود. بهتر است از این تکنیک به عنوان یک ابزار مورد نیاز برای مدیریت حیوانات بهره برد.

در کل، هیپنوتیزم برای حیوانات خانگی ممکن است در برخی موارد مفید باشد، اما نیاز به دقت و اخلاق در استفاده از آن دارد. همچنین، باید به نیازها و شرایط خاص هر حیوان توجه شود.

کاربرد هیپنوتیزم در حیوانات

کاربرد هیپنوتیزم حیوانات و انجام تحقیقات علمی هیپنوتیزم در حیوانات می‌تواند به محققان کمک کند تا به درک بهتری از عملکرد ذهنی و رفتار حیوانات بپردازند.

 

وسایل کمکی برای هیپنوتیزم
  1. دیسک‌های هیپنوتیزمی

 بنده این دیسک‌ها را در دفتر کار خود استفاده کرده و به شما نیز توصیه می‌کنم. این نوع دیسک‌ها به رنگ‌ مشکی و سبز هستند و روی پایه نصب می‌شوند. وقتی با زدن یک کلید موتور برقی با سرعت 60 دور در دقیقه شروع به چرخیدن می‌کند، دیسک‌ها به آهستگی به دوران می‌افتند. وقتی دیسک‌ها می‌چرخند تصور می‌کنید دو گردونه مارپیچ در خلاف جهت یکدیگر در حال چرخش هستند. همچنین تصور می‌کنید در حال عبور از داخل تونل هستید. برای تمرکز دید چشم‌ها وسیله بهتری سراغ ندارم.

  1. مترونوم‌های هیپنوتیزم

مترونوم‌های هیپنوتیزم برقی یا کوکی را می‌توانید از فروشگاه‌ های وسایل موسیقی بخرید. برخی مدل‌ های آن، علاوه بر آلت ریتم‌دهنده، چراغی قرمز نیز در بالا دارند.

  1. میکروفون، ضبط صوت، …

برای خرید میکروفون‌های ارزان قابل نصب، ضبط صوت‌های کوچک، نوار، گوشی و بلندگوهای قابل نصب روی بالش (برای گوش دادن به ضبط صوت حین خواب) به مغازه‌های فروش لوازم صوتی و تصویری مراجعه کنید.

  1. چراغ با حباب قرمز

به هر یک از چراغ‌ها یک حباب قرمز رنگ وصل کنید.

هیپنوتیزم حیوانات

هیپنوتیزم حیوانات به طریقی مشابه با هیپنوتیزم انسانها انجام می‌شود، اما برخی تفاوتهایی وجود دارد. هدف در هیپنوتیزم حیوانات نیز ایجاد وضعیتی از تغییر هوشیاری و حالتی آرام و تمرکز در حیوان است. این فرآیند می‌تواند در تحقیقات علمی برای مطالعه رفتارها و واکنش‌های حیوانات بهره‌برداری شود.

هیپنوتیزم حیوانات نیز به عنوان هیپنوتیزم حیوانی یا هیپنوتیزم تجربی شناخته می‌شود. این فرآیند در حیوانات به وسیله‌ی ایجاد یک حالت ترکیبی از آرامش و تمرکز از طریق روش‌های مختلف انجام می‌شود. برای هیپنوتیزم حیوانات معمولا از جانورانی مانند مرغ‌ها یا موش‌ها استفاده می‌شود.

هیپنوتیزم حیوانات یک حوزه تحقیقاتی مورد بررسی علمی قرار دارد و در بررسی عوامل مختلفی از جمله رفتار حیوانات و عملکرد مغزی آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فرآیند در تحقیقات علمی و بررسی‌های رفتاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و تکنیک‌های حساس و دقیقی مورد نیاز دارد.

آموزش هیپنوتیزم حیوانات

آموزش هیپنوتیزم حیوانات یک فرآیند پیچیده و حساس است و معمولاً توسط متخصصان آموزش دیده انجام می‌شود. برای ایجاد حالت هیپنوتیک در حیوانات، می‌توانید از مراحل زیر استفاده کنید:

1. تهیه محیط مناسب: برای آموزش هیپنوتیزم به حیوانات، باید یک محیط آرام و خلوت تهیه کنید. معمولاً این کار در یک اتاق تاریک و بی‌صدا انجام می‌شود.

2. انتخاب حیوان: انتخاب حیوانی که مهارت‌های آموزش هیپنوتیزم را داشته باشد مهم است. حیوانی که آرام و تمرکز‌پذیر باشد مناسب‌ترین انتخاب است.

3. تکراری و ثابت بودن حرکات: برای ایجاد حالت هیپنوتیک در حیوان، باید حرکات تکراری و ثابتی را به او نشان دهید. این ممکن است حرکات گردشی یا نمایش اشیاء مختلف باشد.

4. مراقبت و تمرین: تمرین و مراقبت دقیق از حیوان بسیار مهم است. حیوان باید به تدریج به این حرکات عادت کند و در حالت هیپنوتیک تمرکز داشته باشد.

5. نظرسنجی: پس از ایجاد حالت هیپنوتیک در حیوان، می‌توانید از او نظرسنجی دریافت کنید. این نظرسنجی ممکن است شامل تغییرات در عواطف و رفتار حیوان باشد.

6. ادامه نظرسنجی و تقویت حالت: حالت هیپنوتیک باید حفظ شود تا نتایج دقیق‌تری دریافت شود. برای این منظور، باید از حیوان مراقبت کرده و حالت هیپنوتیک را تقویت کنید.

در نظر داشته باشید که هیپنوتیزم حیوانات ممکن است نیاز به صبر و تمرین داشته باشد، و همچنین برای ایجاد حالت هیپنوتیک در حیوان، به مهارت و تخصص بالا نیاز دارید. از همه مهمتر، هیچگاه به حیوانات آسیب نرسانید و از تکنیک‌های مورد تایید و اخلاقی برای آموزش هیپنوتیزم استفاده کنید.

روش هیپنوتیزم حیوانات

مراحل عمده هیپنوتیزم حیوانات عبارتند از:

1. آماده‌سازی و آرامش حیوان:

ابتدا، حیوان باید در یک محیط آرام و بدون تنش قرار گیرد. این محیط باید از هر نوع تحریکی که ممکن است حیوان را بیقرار کند، محافظت کند. حیوان مورد نظر باید به نرمالیته برسد. معمولاً این اتفاق در یک محیط تاریک و بدون انگیزه‌های مزاحم انجام می‌شود.

2. تمرکز حیوان:

با استفاده از روش‌های مختلف مانند حرکات صاف و نرم، صداها، یا انگیزه‌های بصری، حیوان به تدریج وارد حالت تمرکز می‌شود.

3. ترکیب حالت‌ها:

برای ایجاد حالت هیپنوتیک در حیوان، تکنیک‌هایی مثل نمایش اشیاء متنوع و حرکات تکراری با تغییرات کم به حیوان نشان داده می‌شود. این کارها باعث ترکیب حالت‌های ذهنی حیوان می‌شوند.

4. انجام روش‌های هیپنوتیک:

معمولاً این مرحله شامل استفاده از تکنیک‌های مختلفی است که به هدف ایجاد حالت هیپنوتیک در حیوان کمک می‌کند. این می‌تواند شامل زمان‌بندی مثل راهنمایی صوتی و حسی باشد. هدف از ترکیب حالت‌ها ایجاد حالت ترکیبی از آرامش و تمرکز است. این حالت باعث تغییراتی در فعالیت‌های مغزی حیوان می‌شود.

5. حفظ وضعیت هیپنوتیک:

پس از ورود حیوان به حالت هیپنوتیک، باید از حیوان نظرسنجی دریافت شود. این نظرسنجی می‌تواند شامل تغییرات در عواطف و رفتار حیوان شود. برای حفظ حالت هیپنوتیک، معمولاً باید مراقبت کنید و حالت را حفظ کنید. تا نتایج دقیق‌تری دریافت شود. برای این منظور، نیاز به ادامه ترتیباتی است که حالت هیپنوتیک را حفظ کند.

6. برگشت به حالت طبیعی:

پس از مدتی در حالت هیپنوتیک، حیوان به حالت طبیعی خود باز می‌گردد. اگر چه هیپنوتیزم حیوانات برای تحقیقات علمی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما مهم است که با رفتار حیوانات با احترام و اخلاقی کار کنید و از هرگونه بدبینی و آزار به حیوانات پرهیز کنید. همچنین، تخصص و دانش در این زمینه ضروری است.

هیپنوتیزم انواع حیوانات

اگر مرغ را گرفته و سرش را پایین نگه دارید و یک خط در امتداد دید او بکشید مرغ به حالت هیپنوتیزم درآمده و بی حرکت می گردد دانشمندان این حالت را به دلیل  غریزه بقا در وی است و در هنگام بروز خطر با ایجاد حالتی شبیه به مرگ خطر کشته شدن خود توسط شکارچی را کاهش می دهد.

همچنین می توان بچه گربه ها و حتی برخی گربه های بالغ را با ایجاد فشار بر روی گردنشان هیپنوتیزم نمود بجز حیوانات اهلی حیوانات وحشی نیز می توانند هیپنوتیزم شونداز جمله کروکودیل، شتر مرغ، میمون، مار و … در اینجا یک نمونه هیپنوتیزم حیوانات را برای شما آماده نموده ایم.

نتیجه گیری استفاده از هیپنوتیزم در دامپزشکی و هیپنوتیزم در حیوانات

چگونه می توان حیوانات را هیپنوتیزم کرد و استفاده از هیپنوتیزم در دامپزشکی و کاربرد هیپنوتیزم در دامپزشکی به این نکته باید توجه کرد که می توان در دامپزشکی نیز از هیپنوتیزم بهره جست. برای مقید کردن حیوانات شرور و عصبی و نیز درمانهای سطحی و تسکین درد و آلام جلدی می توان از هیپنوتیزم استفاده کرد. مواردی در دامپزشکی به پیش می آید که حیوان فوق العاده شرور و عصبی می شود و کنترل آن حتی توسط صاحب دام نیز مشکل می شود.

در چنین مواردی عملاً می توان از کاربرد هیپنوتیزم در دامپزشکی و استفاده از هیپنوتیزم در دامپزشکی برای بدست آوردن راه هایی که برای هیپنوتیکی کردن به کار می رود استفاده کردو حیوان را در حالت انفعال نیمه شدید قرار داد و مقید ساخت. در درمانهای سطحی جلدی نیز با انرژی می توان به تسکین و درمان آلام پرداخت. و با قوانین شرطی نیز می توان به تربیت حیوانات پرداخت. امروزه تحقیقات وسیع و دامنه داری در این زمینه صورت گرفته است که در آینده انتظار می رود که افق بهتر و روشنتری پیش روی ما بگذارد.

طبق گفته های که در مورد کاربرد هیپنوتیزم در دامپزشکی و کاربرد هیپنوتیزم حیوانات گفته شد بهتر است که افراد در صورتی که تنها مجبور ب استفاده از این روش برای بهبود وضعیت حیوانات خانگی خود و یا در دامپزشکی برای کنترل درد و کمک به حیوانات توسط متخصصین که می توانند به حیوانات کمک نمایند استفاده گردد توجه داشته باشید که حیوانات نیز دارای احساسات بوده و می توانند آسیب ببینند پس بهتر است از کاربردهای این چنینی برای آنها با احتیاط و دقت استفاده گردد.

 

🔻چگونه می توانم در  این دوره درمانی شرکت کنم ؟🔺

✔️ در هیپنوتیزم درمانی چه اتفاقی رخ می دهد؟

✔️ با خود هیپنوتیزم چه بیماری هایی درمان می شود؟

✔️ فرق خود هیپنوتیزم و دگر هیپنوتیزم چیست؟

اگر که دوست دارید که بر روی ضمیر ناخودآگاه خود کار کنید و بتوانید آنرا اصلاح نمائید برای اصلاح و درمان ضمیر ناخودآگاه خود می توانید از هیپنوتیزم استفاده نمائید. هیپنوتیزم می تواند تصورات و دنیای درونی ما را به کلی از طریق تصورات خودمان تغییر می دهد هیپنوتیزم به ما اجازه می‌دهد تا هدف ایده‌ آلی را همچون افزایش نیروی مغز به ذهن نیمه خودآگاه خود ارائه دهیم که آن هم این تلقین را به حقیقت تبدیل می‌کند. ظاهراً این تغییرات به تنهایی رخ می‌دهد.

استعداد و آمادگی هر شخص برای هیپنوتیزم بستگی به انگیزه او دارد. شخص باید برای ایجاد آمادگی عاطفی که ادراک او را تغییر می‌دهد، شرایط لازم را داشته باشد. برخی افراد دوست دارند که از هیپنوتیزم استفاده کنند ولی نگرانی و ترس آنها مانع از بهره بردنشان از این روش می شود برای آن دسته از عزیزانی که تمایل دارند که هیپنوتیزم را یاد بگیرید و از آن برای کار بر روی ضمیر ناخود آگاه خود بهره ببرند می توانند در دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم شرکت نمایند. و برای آن دسته از کسانی که تمایل به هیپنوتیزم دیگران دارند می توانند از در دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم شرکت کنید.

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط

آموزش هيپنوتيزم PDF هرآنچه بايد درباره هيپنوتيزم بدانيد + تست هيپنوتيزم پذيری

آموزش هيپنوتيزم PDF، مجموعه ای است كه می توانيد با هيپنوتيزم (دگر هیپنوتیزم و ...

آموزش هيپنوتيزم فوق سريع!! + 0 تا 100 هيپنوتيزم + قدرت هيپنوتيزم

آموزش هيپنوتيزم فوق سريع را همين جا پيدا می کنيد. هیپنوتیزم مهارتی است که ...

چگونه قدرت هيپنوتيزم داشته باشيم؟! + همه چيز درباره هيپنوتيزم + آموزش هيپنوتيزم

چگونه قدرت هيپنوتيزم داشته باشيم؟ هیپنوتیزم و هیپنوتیزم درمانی و پیشنهاد هیپنوتیزم همگی اسامی ...

كلاس آموزش هيپنوتيزم [2021] + يادگيري هيپنوتيزم + آموزش جامع هيپنوتيزم

كلاس آموزش هيپنوتيزم، يكی از بهترين روش های يادگيری هيپنوتيزم است. هيپنوتيزم كاربردهای بسياری ...

هيپنوتيزم با چشم + درباره قدرت هيپنوتيزم بدانید + همه چيز درباره هيپنوتيزم

هيپنوتيزم با چشم هميشه به چشم قدرتی جادويی در نظر گرفته شده است. اگرچه ...

هيپنوتيزم قوی!! + همه چيز درباره هيپنوتيزم + آموزش كامل هيپنوتيزم

هيپنوتيزم قوی چگونه كار می كند؟ هیپنوتیزم حالتی مانند خلسه است که با آرامش ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه