دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

هیپنوتیزم درمانی اضطراب + درمان اضطراب با هیپنوتیزم و خود هیپنوتیزم

هیپنوتیزم درمانی اضطراب

هیپنوتیزم درمانی اضطراب: برخلاف آنچه در فیلم ها دیده اید، هیپنوتیزم بیشتر از سفر به حالت آرام بعد از نگاه کردن به چشمان کسی است. در طی یک جلسه هیپنوتیزم، شما فرایندی را طی می کنید که به شما کمک می کند تا آرام باشید و ذهن خود را متمرکز کنید. این حالت شبیه خواب است، اما ذهن شما بسیار متمرکز و قادر به پاسخگویی به پیشنهادات خواهد بود. در حالی که در این حالت آرام هستید، اعتقاد بر این است که شما تمایل بیشتری دارید که بر ضمیر ناخودآگاه خود تمرکز کنید. با این کار می توانید برخی از موضوعات عمیق تری را که با آنها سر و کار دارید کشف کنید. برای آشنایی بیشتر با هیپنوتیزم حتما هیپنوتیزم چیست را بخوانید.

جلسات هیپنوتیزم درمانی اضطراب

فهرست مطالب مقاله

از جلسات هیپنوتیزم درمانی اضطراب می توان برای موارد زیر استفاده کرد:

– کشف خاطرات سرکوب شده ، مانند سو استفاده

– میل به عادت های سالم را ایجاد کنید که می تواند منجر به کاهش وزن شود

– کمک به آرامش و برنامه ریزی مجدد مغز مضطرب

پزشک یا درمانگر برای کمک به هدایت این روند در آنجا حضور دارد. آنها برای کنترل ذهن شما نیستند.

مزایای استفاده از هیپنوتیزم درمانی اضطراب؟

حتی اگر هیپنوتیزم درمانی اضطراب به اندازه روان درمانی و دارو برای درمان اضطراب شناخته نشده است، محققان و دانشمندان چندین سال است که در حال مطالعه تأثیرات آن بر شرایط بهداشت روان مانند اضطراب، اختلال استرس پس از سانحه و افسردگی هستند. .

در یک مطالعه در سال 2016، محققان مغز افراد را هنگام انجام دوره های راهنمای هیپنوتیزم اسکن کردند. آنها دریافتند که یک مغز هیپنوتیزم تغییراتی را در مغز تجربه می کند که به فرد می دهد:

– توجه متمرکز

– کنترل جسمی و عاطفی بیشتر

– خودآگاهی کمتر

هیپنوتیزم درمانی اضطراب چگونه عمل می کند؟

بگذارید بگوییم مثلا شما از پرواز ترس دارید. در طی یک جلسه هیپنوتیزم درمانی اضطراب ، درمانگر می تواند آنچه را که به عنوان “پیشنهاد پس از هیپنوتیزم” شناخته می شود به شما بدهد در حالی که در حالت خلسه هستید.

در این حالت رویا، ذهن برای پیشنهاد بیشتر باز می شود. این به درمانگر اجازه می دهد تا به شما پیشنهاد دهد که دفعه بعدی که در هواپیما می نشینید به راحتی اعتماد به نفس خواهید داشت.

به دلیل وضعیت آرامی که در آن قرار دارید، جلوگیری از تشدید علائم اضطرابی که ممکن است احساس کنید، مانند:

– احساس عذاب قریب الوقوع

– تنگی نفس

– افزایش ضربان قلب

– تنش عضلانی

– تحریک پذیری

– معده عصبی

از هیپنوتیزم درمانی اضطراب باید به عنوان یک درمان مکمل برای درمان شناختی رفتاری استفاده شود.

تاثیر هیپنوتیزم درمانی اضطراب

با این حال، اگر فقط از هیپنوتیزم برای درمان اضطراب خود استفاده می کنید، می تواند تأثیراتی مانند اثرات مدیتیشن داشته باشد. یک القای خواب آور به شما کمک می کند تا دقیقاً مانند مدیتیشن در این حالت آرام قرار بگیرید. سپس می توانید از این حالت برای رفع اضطراب و ترس استفاده کنید.

با چندین بار تکرار این کار به مرور اثر آن را در شرایط بحرانی حس می کنید.

خودهیپنوتیزم چیست؟

خودهیپنوتیزم شامل ورود به حالت توجه عمیق و متمرکز است در حالی که برای رسیدن به اهداف خود به خود پیشنهادات مثبتی می دهید. خود هیپنوتیزم از هیپنوتیزم درمانی با یک درمانگر متفاوت است زیرا موضوع نقش دوگانه “پیشنهاد دهنده و پیشنهاد دهنده” را دارد.

مطالعات نشان می دهد که خود هیپنوتیزم می تواند برای شرایط مختلف سلامتی، مانند درد مزمن، بهبودهای معنی داری ایجاد کند. با خود هیپنوتیزم، مراحل مشابهی را انجام می دهید که یک درمانگر هیپنوتیزم درمانی سنتی برای رسیدن به هیپنوتیزم انجام می دهد، اما این کار را با خواندن / گفتن پیشنهادات برای خود انجام می دهید.

این مراحل ممکن است شامل موارد زیر باشد:

– تکنیک های آرامش برای ورود به حالت خواب آور

– ارائه تأییدیه ها و پیشنهادهای خواب آور

– خود را فارغ از اضطراب تجسم کنید

خود هیپنوتیزم در پزشکی

ممکن است شما را متعجب کند اگر یاد بگیرید که هیپنوتیزم سالهاست در آزمایشات بالینی به دقت آزمایش شده است.

هیپنوتیزم درمانی توسط طیف وسیعی از متخصصان مراقبت های بهداشتی، از جمله روانشناسان، روانپزشکان، پزشکان و دندانپزشکان استفاده می شود و اغلب برای درمان بیماری های مختلف مانند موارد زیر استفاده می شود:

– اختلالات اضطرابی

– درد مزمن

– درد IBS

– سرطان

– سردرد

– مدیریت استرس

هیپنوتیزم درمانی اضطراب

هیپنوتیزم درمانی اضطراب

اضطراب چیست؟

اختلال اضطراب عمومی (GAD) شایع ترین اختلال اضطراب است. این یک بیماری طولانی مدت است که باعث می شود نگران طیف وسیعی از مسائل باشید. افراد مبتلا به این نوع اضطراب برای یادآوری آخرین باری که در آرامش بودند، تلاش می کنند. علائم اختلال اضطراب عمومی، رفتار و نحوه تفکر آنها درباره مسائل را تغییر می دهد و شامل موارد زیر است:

– احساس ترس مستمر

– مشکل در تمرکز

– احساس مکرر “در لبه پرتگاه بودن”

– تحریک و بی قراری

این علائم ممکن است باعث شود شما از ارتباط اجتماعی (مثلاً دیدن خانواده و دوستان) خودداری کنید تا از احساس ناراحتی جلوگیری کنید. اختلال اضطراب عمومی همچنین می تواند علائم جسمی ایجاد کند، مانند:

– لرزیدن

– تنگی نفس

– بی قراری

– مشکل خواب

– سرگیجه و حالت تهوع

هیپنوتیزم درمانی اضطراب

هیپنوتیزم، درمان مؤثر اضطراب است اگر با اضطراب دست و پنجه نرم می کنید، می توانید تکنیک های خود هیپنوتیزم را برای کمک به تسکین علائم و دستیابی به احساس آرامش یاد بگیرید.

مروری بر تحقیقات هیپنوتیزم درمانی اضطراب فواید هیپنوتیزم را برای اختلالات اضطرابی و سایر شرایط مرتبط با استرس تایید کرده است. خود هیپنوتیزم با ایجاد آرامش و تمرکز می تواند مزایای درمانی اضطراب ایجاد کند. هیپنوتیزم درمانی اضطراب می تواند به ما کمک کند تا پاسخهای خودکار و ناخودآگاه را کاهش داده و به ما در مدیریت احساسات خود توانمند شود.

هیپنوتیزم می تواند به اختلال اضطراب عمومی و سایر اختلالات اضطرابی کمک کند. همچنین برای افرادی که قبل از انجام درمان های پزشکی از اضطراب رنج می برند مانند موارد زیر مفید است.

– جراحی دندان

– شیمی درمانی

– عمل جراحی

– اسکن پزشکی و آزمایشات دیگر

هیپنوتیزم اضطراب همیشه لازم نیست که توسط یک هیپنوتیزور حرفه ای انجام شود و مزایای مشابه را می توان تنها با استفاده از خود هیپنوتیزم بدست آورد.

اختلالات اضطرابی

اختلالات اضطرابی، یک اصطلاح کلی و شامل دسته‌ای از بیماری‌ها با تظاهر اصلی اضطراب می‌باشند. این دسته شامل حملات آسیمگی (پانیک)، اضطراب فراگیر و انواع هراس‌ها است. اختلال آسیمگی (پانیک) عبارت است از بروز غیرمنتظره‌ی حملات اضطراب بسیار شدید که طی آن بیمار احساس وحشت و یا حتی مرگ قریب‌ الوقوع دارد.

حمله به‌طور ناگهانی شروع می‌شود و با دامنه‌ی وسیعی از ناراحتی‌های جسمی و شناختی که به آن‌ها اشاره شد، همراه است. تعداد کمی از این بیماران در فاصله‌ی بین حملات، کاملاً آرام هستند‌ در حالیکه بیش‌تر آنان به دلیل پیش‌بینی وقوع حمله، همیشه حالتی از اضطراب انتظاری را تجربه می‌کنند.

در اضطراب فراگیر، مسأله‌ی اصلی، اضطراب و تشویش شدید و غیرواقع‌ بینانه‌ای است که بصورت نگرانی در مورد اتفاقات و شرایط مختلف زندگی بروز می‌کند. در این حالت، میزان نگرانی بیماران بمراتب، بیش از خطر احتمالی موقعیت مورد نظر است. هراس، عبارت است از ترسی مقاوم و شدید از شئ یا موقعیتی که یا اصلاً خطرناک نیست و یا میزان این ترس، بسیار شدیدتر از خطر احتمالی آن است. با آنکه اغلب افراد می‌دانند

این ترس، غیرمنطقی است ولی قادر به کنترل خویش نیستند و از رویارویی با موقعیت مورد نظر اجتناب می‌کنند. هراس‌ ها برخلاف ترس‌های به‌ هنجار که خصوصیت انطباقی و هشداردهنده دارند، فلج‌ کننده‌اند و فعالیت‌های روزمره را با اشکال مواجه می‌سازند.

اختلال هراس سه نوع عمده دارد که عبارتند از:

1- هراس ساده: یعنی وحشت از رویارویی با شئ یا موقعیتی که فرد آن را ترسناک ارزیابی می‌کند مانند ترس از گربه، ‌ترس از بلندی، ترس از پرواز، ترس از آسانسور، ترس از محیط‌های بسته، ترس از بیماری، ترس از دیدن خون و‌…

2- هراس اجتماعی: عبارت است از اضطراب هنگام قرار‌ گرفتن در موقعیت‌های اجتماعی و شرایطی که فرد احساس می‌کند توسط دیگران تحت ارزیابی و انتقاد است.

3- گذر‌ هراسی: در این اختلال،‌ فرد در صورت دوری از مکان‌های امن مانند خانه، دچار اضطراب می‌شود، بنابراین از رفتن به مکان‌های شلوغ و محدود مانند فروشگاه، سینما و… می‌ترسد و تا حد امکان اجتناب می‌کند.

پیش‌گیری و درمان

مانند هر بیماری دیگر، این‌جا نیز پیش‌گیری مقدم بر درمان است. اگرچه ممکن است وجود زمینه‌ی ژنتیکی، فرد را نسبت به اختلالات اضطرابی، آسیب‌پذیرتر نماید ولی بی‌شک توجه به معنویات، عدم درگیری در رقابت‌های غیرضروری و نامتناسب، آشتی با طبیعت و تقویت ارتباط‌های سالم انسانی و خانوادگی، بهترین راه کاهش استرس و در نتیجه پیش‌گیری از این اختلالات است.

روش‌های درمانی متنوعی مانند دارودرمانی، رفتار درمانی، شناخت‌ درمانی، خانواده‌ درمانی، مشاوره، یوگا، مدیتیشن، روش‌های تن‌آرامی، هیپنوتراپی و… برای مداوای اضطراب بکار رفته‌اند.

مراحل انجام هیپنوتیزم درمانی اضطراب

خود هیپنوتیزم درمانی اضطراب را می توان به راحتی در خانه انجام داد و یک عمل کاملا ایمن است. شما در تمام مدت کنترل خواهید داشت.

1- مکانی راحت پیدا کنید

با راحت سازی جسمی خود شروع کنید، زیرا به آرامش شما کمک می کند. روی یک صندلی راحت بنشینید، یا دراز بکشید، اگرچه حالت دوم ممکن است شما را به خواب ببرد. هر نوع لباس تنگ را از بین ببرید یا شل کنید. سعی کنید 20-30 دقیقه تمرین بدون وقفه به خود بدهید.

2- آرام باشید و از القا خواب آور استفاده کنید

با استفاده از تکنیک آرام سازی عضلانی پیشرونده هیپنوتیزم کنید. برای این کار، آگاهی خود را بر روی از بین بردن تنش در قسمت های مختلف بدن، یکی یکی متمرکز کنید. ممکن است با قسمت بالای سر خود شروع کنید، سپس به سمت پایین صورت، گردن، شانه ها، بازوها، سینه، پشت و پاها حرکت کنید. تصور کنید که وقتی توجه خود را به این قسمت های بدن می کشید، تنش حل می شود. احساس آرامش و تمرکز باید دنبال شود، که یک قسمت اساسی از تمرین هیپنوتیزم است.

3- یک پیشنهاد خواب آور معرفی کنید

در حالت آرام و متمرکز، ذهن شما می تواند به پیشنهادهای خواب آور برای کاهش علائم اضطراب به خود توجه کنید.

پیشنهادات خواب آور شما باید بیانیه های ساده و مستقیم باشد. آنها می توانند تأییدهای مثبتی در مورد نحوه واکنش شما نسبت به موقعیت ها، چگونگی فکر کردن درباره خود یا احساس شما باشند.

حتی می توانید برای تقویت حالت خواب آور از تجسم و تصاویر استفاده کنید. چند نمونه از پیشنهادات مربوط به اضطراب عبارتند از:

– من در خودم و محیط امن و ایمن هستم.

– احساس آرامش، اعتماد به نفس و آرامش می کنم.

– من هنگام صحبت با دیگران اعتماد به نفس و قاطعیت دارم.

– من خودم را برای آنچه هستم می پذیرم.

4- به حالت طبیعی آگاهی خود برگردید

هر زمان که آماده شدید، برای نتیجه گیری خود هیپنوتیزم، به سطح هوشیاری نرمال خود برگردید. به آرامی تا پنج بشمارید و به خود بگویید که از محیط پیرامون خود آگاه می شوید. با شمارش پنج، چشمان خود را باز کرده و دست ها و پاها را دراز کنید.

نکاتی برای هیپنوتیزم درمانی اضطراب

هیپنوتیزم، درمان مؤثر اضطراب نیاز است این نکات را دنبال کنید تا پیشنهادهای شما در مرحله سه قدرتمند و موثر باشد. یک پیشنهاد خواب آور را در نظر بگیرید:

– درمان با هیپنوتیزم آن را طوری بگویید که گویی منظورتان است: هنگام ارائه پیشنهاداتی لحنی اطمینان بخش، مثبت و با اعتماد به نفس اتخاذ کنید. عبارات را به آرامی اما با اعتقاد بیان کنید.

–  درمان با هیپنوتیزم آن را به صورت مثبت و به صورت فعلی بیان کنید: ذهن ما به احتمال زیاد به دستورالعمل های مثبت و نه منفی پاسخ مثبت می دهد. سعی کنید به جای اینکه بگویید ، “مضطرب نیستم”، بگویید، “من آرام هستم” یا “آرامم”.

– درمان با هیپنوتیزم پیشنهادهایی خاص و واقع بینانه ارائه دهید: پیشنهادهای واقع بینانه ای ارائه دهید كه می توانید به آنها دست یابید. به عنوان مثال، گفتن “من فردا در طول روز آرامش خود را حفظ خواهم کرد” ممکن است مفیدتر از گفتن “من هرگز مضطرب نخواهم شد.”

– درمان با هیپنوتیزم تکرار: یکی از مهمترین قوانین در خود هیپنوتیزم تکرار است. این به شما امکان می دهد پیشنهادات خود را به هدف برسانید و احتمالاً تغییرات مثبتی به همراه خواهد داشت.

–  درمان با هیپنوتیزم از تصاویر استفاده کنید: وضعیت و احساسی را که هنگام گفتن آن با پیشنهاد خود مرتبط هستید تجسم کنید. درگیر کردن حس تصورات لمس، شنوایی و بویایی می تواند تأثیر جلسه هیپنوتیزم خود را افزایش دهد.

هیپنوتیزم درمانی اضطراب

هیپنوتیزم درمانی اضطراب

با استفاده از هیپنوتیزم خود درمانی کنید

شاید برایتان سوال باشد چگونه با کمک هیپنوتیزم خود درمانی  را انجام دهید. خود درمانی با هیپنوتیزم روش مناسبی برای افرادی هست که از عادت های ناپسند خود خسته شده اند و خجالت می کشند که برای معالجه این عادت های بد به پزشک مراجعه نموده و یا از دیگران کمک بخواهند بنابراین می توانند با آموزش های که در این زمینه می بینند با هیپنوتیزم خود درمانی  را شروع کنند و با کمک هیپنوتیزم خود درمانی  را برای این عادات ناپسند و مضر مانند سیگار کشیدن، جویدن ناخن و … بکار ببرند.

هیپنوتیزم، درمان مؤثر اضطراب

هراس‌ها برخلاف ترس‌های به‌ هنجار که خصوصیت انطباقی و هشدار دهنده دارند، فلج‌ کننده‌اند و فعالیت‌های روزمره را با اشکال مواجه می‌سازند. آیا شما نیز وقتی در جمعی حضور مییابید، احساس می‌کنید همه شما را زیر نظر گرفته و ارزیابی می‌کنند؟ و هنگام صحبت در چنین شرایطی آیا دچار تپش قلب، احساس گُرگرفتگی و قرمزی صورت، تعریق، لرزش دست و پا و یا لرزش صدا می‌شوید؟ آیا به‌طور تقریبی همیشه و بدون دلیل خاصی دچار تشویش و دلشوره هستید؟

آیا مرتب و بطور اغراق‌ آمیزی نگران وقوع اتفاقات بد مانند تصادف، بیماری و حوادث ناگوارید؟ آیا تاکنون برایتان پیش آمده که بدون پیش زمینه یا دلیل خاصی، ناگهان دچار حمله‌ی شدید وحشت و اضطراب شوید؛ بقدری شدید که حتی احساس کنید در شرف مرگ هستید؟ آیا وقتی یک گربه یا سگ به شما نزدیک می‌شود، دچار ترس شدید می‌شوید؟ آیا از پرواز با هواپیما وحشت دارید؟ آیا وقتی خون میبینید، غش می‌کنید؟ آیا بدلیل ترس از آسانسور، ترجیح‌ میدهید از پله‌ها استفاده کنید؟ و آیا از ارتفاع میترسید؟

هر‌یک از این حالات، نشان‌دهنده‌ی احتمال وجود یک مشکل از طیف بیماریهایی است که در‌ مجموع «اختلالات اضطرابی» نامیده می‌شوند. اضطراب، یک احساس بسیار ناخوشایند‌ دلواپسی، تشویش و نگرانی است که بطور معمول با نشانه‌های جسمی و شناختی همراه می‌شود. اگرچه هرگز تمامی علائم اضطراب با هم دیده نمی‌شوند ولی هر فرد بسته به شدت اختلال ممکن است یک یا چند حالت زیر را تجربه کند:

تپش قلب، تنگی نفس، احساس خفگی، خشکی دهان، تعریق، احساس سرما یا داغی، لرزش دست و پا یا تمام بدن، لرزش صدا، تهوع، دلپیچه، نفخ شکم، اسهال، تکرر ادرار، حرکات غیرارادی، بیقراری، سفتی و تنش عضلانی، سردرد، لکنت زبان، اختلال در تمرکز، فراموشی، بیخوابی و تحریک‌پذیری‌

هیپنوتراپی و هیپنوتیزم درمانی اضطراب

هیپنوتیزم درمانی اضطراب که در شاخه‌های مختلف طب بویژه روان‌ پزشکی کاربردهای فراوانی دارد، بدلیل توانایی‌های متنوع و شکل خاص تکنیک‌ها، همواره مورد توجه هر دو گروه بیمار و درمانگر بوده است. باورهای اشتباهی مانند قدرت هیپنوتیزور، تحت سلطه قرار‌ گرفتن سوژه، دخالت نیروهای ماوراءالطبیعه و… سال‌ها مانع پیشرفت هیپنوتیزم علمی بوده‌اند.

خوشبختانه طی 50‌ سال اخیر، پیرو توجه فزاینده به مطالعه‌ی علمی هیپنوتیزم، بسیاری از شُبَهات برطرف شده و این پدیده‌ی منحصر به‌ فرد، بعنوان درمانی مؤثر و قدرتمند، مورد تأیید و استفاده‌ی مراکز معتبر علمی در سطح بین‌المللی قرار گرفته است. در حال حاضر در سراسر اروپا و آمریکا، تمایل مردم و درمانگران برای بهره‌گیری از فواید ارزشمند هیپنوتیزم، روزبه‌روز بیشتر می‌شود و این روش درمانی، محبوبیت و کاربرد افزونتری می‌یابد.

خلسه هیپنوتیزمی و هیپنوتیزم درمانی اضطراب

بدلیل همراهی همیشگی‌ هیپنوتیزم درمانی اضطراب با تن‌آرامی و آرامش عمیق، به خودیِ خود موجب کاهش اضطراب و تنش می‌شود. اگرچه حتی هنگام دوچرخه‌ سواری می‌توان مجموعه‌ی کاملی از فرآیندهای هیپنوتیزمی را تجربه نمود، اغلب جلسات هیپنوتراپی شامل حالاتی از آرامش خوشایند و لذت‌ بخش نظیر احساس سبکی،‌ شناوری و آرامش عمیق جسمی و روحی است که موجب تقویت اثرات درمانی هیپنوتیزم می‌شوند.

بیمار به کمک هیپنوتیزم می‌آموزد که بیش از آنچه تصور می‌کرد، بر بدن خود کنترل دارد و می‌تواند تغییرات فیزیولوژیک بدنش را هدایت نماید. بنابراین هیپنوتیزم فرصتی است برای یادگیری اِعمال کنترل بهتر و مؤثرتر. زمانی که شخص چنین توانایی مفیدی را در خود ایجاد و تقویت نماید، اعتماد‌ به‌ نفسش بیشتر می‌شود و بهتر قادر است آرامش خود را در موقعیت‌های مختلف، حفظ کرده و بر اضطرابش غلبه نماید. از سوی دیگر، یک هیپنوتراپیست ماهر و باتجربه قادر است با استفاده از تکنیک‌های مؤثر هیپنوتیزمی، اختلال اضطرابی بیمار را درمان نموده ‌و او را برای همیشه از دست اضطراب‌ نجات دهد.

 

سوالات متداول 

1-  اضطراب چیست؟

اصطلاح “اضطراب” به اختلالات روانشناختی مرتبط با ترس، عصبی بودن، وحشت و نگرانی اشاره دارد. همه در مقطعی از زندگی خود احساس اضطراب می کنند، اما بعضی از افراد کنترل اضطراب خود را دشوار می دانند. این اختلالات اضطرابی سالانه بیش از 280 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می دهد. اضطراب علامت اصلی در بسیاری از شرایط است، مانند:

– اختلال اضطراب عمومی

– اختلال وسواس فکری عملی

– اختلال اضطراب اجتماعی

– فوبیا

– حملات وحشت / بی نظمی

– اختلال استرس پس از سانحه

2- تفاوت بین هیپنوتیزم و هیپنوتیزم درمانی چیست؟

هیپنوتیزم به فرایند متمرکز شدن و جذب شدن زیاد برای پذیرایی بیشتر در تغییر درک ها یا ایده های جدید اشاره دارد.

هیپنوتیزم درمانی معمولاً استفاده از هیپنوتیزم برای کمک به یک مسئله خاص است. از هیپنوتیزم درمانی می توان برای کنترل میزان اضطراب، غلبه بر سیگار کشیدن، افزایش اعتماد به نفس یا بهبود کیفیت خواب استفاده کرد. هیپنوتیزم درمانی را می توان با کمک یک هیپنوتیزم درمانی یا توسط خود شما، از طریق خود هیپنوتیزم به دست آورد.

3- نحوه استفاده از هیپنوتیزم درمانی اضطراب چگونه است؟

آیا تاکنون عمیقاً درگیر یک فیلم یا کتاب شده اید؟ در این صورت، شما ممکن است هیپنوتیزم را تجربه کرده باشید، یک حالت هوشیاری طبیعی. هیپنوتیزم می تواند با کمک یک درمانگر یا به تنهایی ایجاد شود. در خود هیپنوتیزم، برای رسیدن به اهداف خود به پیشنهادات خود گوش می دهید. برای افراد مبتلا به اضطراب، خود هیپنوتیزم می تواند به آنها کمک کند تا اعصاب مضطرب را آرام کنند و نگرانی بیش از حد را تسکین دهند.

۴- آیا اضطراب همیشه نامطلوب است؟

البته نمیتوان همه‌‌ی انواع اضطراب را مخرب و نابه‌هنجار نامید. برخی از انواع خفیف اضطراب حتی می‌توانند مفید باشند. بعنوان مثال اگر اصلاً نگران نتیجه‌ی امتحان هفته‌ی آینده نباشیم، ممکن است سعی کافی برای یادگیری مطالب درسی نکرده و آمادگی مناسب برای امتحان نداشته باشیم‌ و یا اگر نگران شغل و زندگی آینده‌مان نباشیم، برای بدست آوردن موقعیت اجتماعی بهتر، تلاش نمی‌کنیم‌ اما از سوی دیگر چنان‌چه این احساس از حد طبیعی فراتر رود، خود به یک مشکل تبدیل خواهد شد. در این‌صورت نه‌تنها سودمندی‌اش را از دست می‌دهد بلکه موجب اختلال در عملکرد طبیعی فرد می‌شود.

 

جمع بندی هیپنوتیزم، درمان مؤثر اضطراب

درمان با هیپنوتیزم تا زمانی که به یک متخصص بهداشت روان مجاز مراجعه می کنید و دوره های زیادی را در زمینه هیپنوتیزم آموزش دیده است، استفاده از هیپنوتیزم درمانی اضطراب بسیار بی خطر تلقی می شود.

اولین چیزی که باید در هنگام انتخاب هیپنوتیزور در نظر بگیرید، صلاحیت پزشک است. به دنبال یک متخصص مراقبت از سلامت روان – مانند روانشناس، روان درمانگر، پزشک پرستار روانپزشکی، مشاور، مددکار اجتماعی – باشید که یک هیپنوتیزم درمانگر نیز باشد.

یک برنامه درمانی کلی موثر باید شامل چندین روش (رویکرد) باشد و هیپنوتیزم درمانی اضطراب تنها یکی از بسیاری از ابزارهای بالینی موثر برای کمک به درمان اضطراب است.

اگر به عنوان مثال، یک هیپنوتیزور هنگام انجام هیپنوتیزم، تروما را کشف کرد، باید بدانند که چگونه تروما را درمان کنند. به عبارت دیگر، داشتن آموزش برای تشخیص و درمان شرایط بهداشت روانی – که ناشی از مجوز است – یک مؤلفه اصلی در موفقیت هیپنوتیزم درمانی اضطراب است. برای یادگیری خود هیپنوتیزم  اینجا کلیک کنید.

 دوره مقدماتی خودهیپنوتیزم

 

🔻چگونه می توانم در  این دوره درمانی شرکت کنم ؟🔺

✔️ در هیپنوتیزم درمانی چه اتفاقی رخ می دهد؟

✔️ با خود هیپنوتیزم چه بیماری هایی درمان می شود؟

✔️ فرق خود هیپنوتیزم و دگر هیپنوتیزم چیست؟

اگر که دوست دارید که بر روی ضمیر ناخودآگاه خود کار کنید و بتوانید آنرا اصلاح نمائید برای اصلاح و درمان ضمیر ناخودآگاه خود می توانید از هیپنوتیزم استفاده نمائید. هیپنوتیزم می تواند تصورات و دنیای درونی ما را به کلی از طریق تصورات خودمان تغییر می دهد هیپنوتیزم به ما اجازه می‌دهد تا هدف ایده‌ آلی را همچون افزایش نیروی مغز به ذهن نیمه خودآگاه خود ارائه دهیم که آن هم این تلقین را به حقیقت تبدیل می‌کند. ظاهراً این تغییرات به تنهایی رخ می‌دهد.

استعداد و آمادگی هر شخص برای هیپنوتیزم بستگی به انگیزه او دارد. شخص باید برای ایجاد آمادگی عاطفی که ادراک او را تغییر می‌دهد، شرایط لازم را داشته باشد. برخی افراد دوست دارند که از هیپنوتیزم استفاده کنند ولی نگرانی و ترس آنها مانع از بهره بردنشان از این روش می شود برای آن دسته از عزیزانی که تمایل دارند که هیپنوتیزم را یاد بگیرید و از آن برای کار بر روی ضمیر ناخود آگاه خود بهره ببرند می توانند در دوره آموزش حرفه ای خود هیپنوتیزم شرکت نمایند. و برای آن دسته از کسانی که تمایل به هیپنوتیزم دیگران دارند می توانند از در دوره آموزشی دگرهیپنوتیزم شرکت کنید.

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط

تلقین در خواب: میانبری برای رسیدن به آرزوها

تلقین در خواب قدرت واژه ها را دست کم نگیرید یک کلمه یا جمله ...

تمرین تلقین: برای رسیدن به قدرت برتر ذهن

تمرین تلقین در یک اتاق نیمه روشن با قرائت کتاب که به تأنی و ...

نظریه تلقین در ارتباط تلقین و یادگیری چیست؟

نظریه تلقین - تلقین را می توان یک فرآیند روانشناختی دانست که در آنشخص ...

6 راه کار موثر برای تلقین مثبت چیست؟

تلقین مثبت چیست - تمام اعمال و رفتار ما نتیجه افکارما نمی باشد، به ...

تلقین به نفس روشی شگفت انگیز برای تقویت اراده

تلقین به نفس شاید یکی از عوامل نیرو زا و انرژی دهنده بشر تلقین ...

قوانین تلقین راهی به فراسوی باور: قوانین 30 گانه تلقین

قوانین تلقین برای آشنایی با این قدرت شگفت انگیز و استفاده از این موهبت ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه