دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

قدرت تلقین چیست؟ قدرت باورنکردنی تلقین

قدرت تلقین چیست؟ قدرت باورنکردنی تلقین

قدرت تلقین چیست قدرت خارق العاده تلقین انسان موجودی تأثیرپذیر است و سوگیری و قبول تلقینات خارجی از ویژگی های انسان است شاید دلیلی وجود داشته باشد که اسلام زندگی را با اذان در گوش کودک آغاز می کند و تلقین میت به پایان می رسد، همه انسان ها به درجات مختلف قابل تلقین هستند و این تلقین پذیری در خلسه بسیار تقویت شده و افزایش می یابد. دانشمندان بارها نشان داده‌اند که هر نوع تلقینی توسط ضمیر ناخودآگاه پذیرفته می‌شود، امروزه دانشمندان نشان داده‌اند که بخشی از تأثیر داروها اثر تلقین‌کننده آنهاست، بنابراین استفاده از شبه دارو در پزشکی امروزی برای تشخیص تاثیر واقعی داروهای در زمان آزمایش آنها بسیار گسترش یافته است که نشان دهنده اثر تلقین در کنار تاثیر سایر خواص دارویی بر روی بدن انسان می باشد.

قدرت تلقین چیست خاص موعظه نقش مهمی در زندگی انسان در تمام اعصار داشته است. از تلقینات می توان برای تنظیم و کنترل نفس خود استفاده کرد. تلقینهای سازنده یک قدرت شگفت انگیز است. به یاد داشته باشید که تلقین به خودی خود هیچ قدرتی ندارد مگر اینکه ما آن را بپذیریم. بنابراین با آگاهی از آثار موعظه از آن استفاده مثبت کنید و خود را از موعظه های منفی دیگران و محیط در امان بدارید.

برای کسانی که معتقدند هیچ چیز غیرممکن نیست، چند نمونه فراموش نشدنی دیدگاه پزشکان و روانشناسان را تغییر داد. یکی از زندانیان که قصد فرار داشت، آن را یواشکی در محفظه ای از قطار گذاشته بود و پس از خروج متوجه شد که در یخچال قطار است. زندانی مطمئن بود که ساعت‌هایی که در یخچال سپری می‌کند یخ می‌زند و دقیقاً همین اتفاق افتاد.

اما پس از رسیدن به مقصد متوجه شدند که زندانی در حالی که یخچال قطار خاموش بوده یخ زده است و این نشان می دهد که زندانی به خود تلقین کرده است که منجمد خواهد شد و این تلقین بر این اساس تصویر ذهنی او است. او داشت و به همین دلیل سلول‌های بدنش واقعاً سرد شد و کم کم یخ زدند.

قدرت تلقین چیست نمونه دیگر آزمایشی بود که بر روی دو جنایتکار که به تلقین روانشناس به اعدام محکوم شده بودند انجام شد. این آزمایش برای بریدن شریان دست مجرم اول و مجازات او با چشم بسته در حضور مجرم دوم بود. در این هنگام فرد دیگری نیز به دلیل خونریزی شدید شاهد مرگ وی بود.

سپس چشمان طرف مقابل را نیز بست و این بار با تیغ رگ دستش را کشید و در همین حین کیسه آب داغ روی دستش جاری شد در حالی که دستش به هیچ وجه آسیب ندیده بود. در واقع تصویر ذهنی او طوری بود که چند لحظه دیگر مثل نفر اول نابود می شد و همینطور هم شد. این نشان می‌دهد که سیستم عصبی شما بر اساس آنچه می‌دانید یا تصور می‌کنید درست است، واکنش نشان می‌دهد.

 اصلا قدرت تلقین چیست؟

فهرست مطالب مقاله

بطور کلی می توان گفت الهام بخشیدن، فهمیدن، آموختن، تعلیم دادن، مجبور کردن، در دهان گذاشتن بنحوی کلماتی مترادف با تلقین در زبان فارسی به شمار می رود. می توان تلقین را بصورت کسی را به عقیده و طرز فکر خاصی باور دادن، کسی را به طور شفاهی فهمیده و یاد دادن، به مخاطب القا کردن گفتار با هدف فهمیدن، یادآوری یا تکرار آن توسط مخاطب، وادار کردن کسی. گفتن، شفاهی کردن چیزی، آموزش و یادگیری و غیره را می توان بعنوان توضیحی از تلقین در زبان فارسی دانست.

تلقین به بیان ساده

اگر بخواهیم توضیحی ساده تر برای تلقین بیان کنیم می توانیم آن را به عنوان نوعی گول زدن خود توضیح دهیم. در این کار با تکرار خواسته های خود به ضمیر خودآگاه می توانیم باور جدیدی را در ضمیر ناخودآگاه خود ایجاد کنیم هر چیزی را که در مرکز توجه خود قرار دهید و در ساعات مختلف چندین بار تکرار کنید، در ضمیر ناخودآگاه شما جا می افتد.

قدرت تلقین بر روی ذهن و بدن چطور کار می کند؟

90 درصد از فعالیت ذهن ما را ضمیر ناخودآگاه تشکیل می دهد. بیشتر کارهایی که در طول روز انجام می دهید بدون فکر است و ضمیر ناخودآگاه شما به شما کمک می کند این کار را انجام دهید. تمامی فعالیت های روزانه ما مانند نفس کشیدن راه رفتن فعالیت های مثل برداشتن یک وسیله و غیره را ما به کمک ضمیر ناخودآگاه خود انجام میدهیم و اینگونه نیست که برای راه رفتن ساده به تمامی حرکات و انقباضات عضلانی خود را در ذهنمان مجسم کرده و برای انجام آنها فکر کنیم بلکه حرکت آنها در ضمیر ناخودآگاه آدمی ثبت شده و بصورت ناگاهاهنه صورت می گیرد. ضمیر ناخودآگاه قدرت انتخاب ندارد! تحلیل نمی کند، قدرت اجرایی اش بالاست و هر چه به او بدهید می پذیرد. قدرت تلقین چیست

چطور از ضمیر ناخودآگاه به نفع خودمان استفاده کنیم؟

وقتی به جمله ای که گفته می شود فکر می کنم، آنگاه ضمیر خودآگاه من جمله را قضاوت می کند و سپس ضمیر ناخودآگاه من به جمله گفته شده واکنش نشان می دهد و سپس آن را می پذیرد یا رد می کند. وقتی صحبت می‌کنم، کدام جمله را می‌توانم در زمان‌های مختلف روز بگویم، نمی‌توانم آن را از ذهن خودآگاه بازدارم، اما آن را به ضمیر ناخودآگاه واگذار می‌کنم.. ضمیر فرعی پس از تکرار مکرر پذیرفته می شود، زیرا توانایی تشخیص درست و غلط را ندارد.!

 

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

سیستم عصبی شما بین تجربیات خیالی و واقعی تمایز قائل نمی شود. در هر دو مورد، آنها بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط مغز پاسخ می دهند. این یکی از قوانین اساسی ذهن است. در واقع ما اینگونه ساخته شده ایم. وقتی این قانون را در افراد هیپنوتیزم شده می بینیم، گمان می کنیم که نیروی مرموز یا فوق طبیعی باید در کار باشد.

قدرت تلقین چیست؟ قدرت تلقین می‌گویند شخصی سر کلاس ریاضی خوابش برد. وقتی که زنگ را زدند بیدار شد، باعجله دو مسأله را که روی تخته سیاه نوشته بود یادداشت کرد. و به خیال اینکه استاد آنها را بعنوان تکلیف منزل داده است به منزل برد و تمام آن روز و آن شب برای حل آنها فکر کرد.

هیچ یک را نتوانست حل کند، اما تمام آن هفته دست از کوشش بر نداشت. سرانجام یکی را حل کرد و به کلاس آورد. استاد به کلی مبهوت شد، زیرا آنها را بعنوان دو نمونه از مسائل غیرقابل حل ریاضی داده بود. اگر این دانشجو این موضوع را می‌دانست احتمالاً آن را حل نمی‌کرد، ولی چون به خود تلقین نکرده بود که مسأله غیرقابل حل است و بلکه برعکس فکر می‌کرد باید حتماً آن مسأله را حل کند سرانجام راهی برای حل مسأله یافت. برای آن کس که ایمان دارد ناممکن وجود ندارد… چند نمونه فراموش نشدنی باعث تغییر نگرش پزشکان و روانشناسان شد.

آنچه ما واقعاً می بینیم فرآیندهای طبیعی مغز و سیستم عصبی انسان است و نه چیز دیگری. در صورت هیپنوتیزم، اگر بیمار به گفته های هیپنوتیزم کننده باور داشته باشد، کارهای شگفت انگیزی انجام می دهد و بیمار رفتار متفاوتی از خود نشان می دهد، زیرا طرز فکر و باور او تغییر کرده است. هیپنوتیزم همیشه مرموز به نظر می رسید، زیرا درک اینکه چگونه باور می تواند باعث رفتار غیرعادی انسان شود، همیشه دشوار بوده است. با خواب مصنوعی طوری رفتار می شود که گویی قدرت یا نیروهای ناشناخته ای در کار هستند.

قدرت تلقین چیست اما حقیقت این است که وقتی فردی را متقاعد می‌کنید که شنوایی خود را از دست داده است، او را ناشنوا می‌دانند. وقتی او را متقاعد کردید که به درد حساس نیست، عمل جراحی او بدون بیهوشی قابل انجام است و هیچ قدرت عرفانی ندارد.

از شما می خواهم لحظه به لحظه مواظب حرف ها، افکار و حرف هایتان باشید، مراقب حرف های خود باشید، هرگز نگویید چرا زندگی من اینطور است، زیرا همه چیز در دستان شماست و همین شما که زندگی خود را به ویرانه ها و کلبه های ویران تبدیل می کنید. یا به قلعه ای باشکوه و شاهکاری بی نظیر.

قدرت تلقین چیست؟ قدرت باورنکردنی تلقین

همه چیز در دستان شماست و همین شما که زندگی خود را به ویرانه ها و کلبه های ویران تبدیل می کنید. یا به قلعه ای باشکوه و شاهکاری بی نظیر.

 

●انواع قدرت تلقین چیست:

۱) تلقین کلامی

۲) تلقین فکری

۳) تلقین شنیداری

۴) تلقین دیداری

۵) تلقین نوشتاری

شما می توانید از هر یک از انواع تلقین که تمایل داشتید استفاده کنید. یاد آوری می نماییم که جملات تلقینی باید مثبت و کوتاه باشد و از قبل آماده و در دسترس قرار گرفته باشند، توجه کنید که برای تاثیر گزاری بیشتر این جملات را بسیار جدی و محکم و با باوری عمیق در ذهن خود تکرار کنید و یا بر زبان جاری سازید. جملات تلقینی زیر برای رسیدن به تمرکز خوب و تقویت حافظه تلقین می گردد. (البته بسیار بهتر است تلقینات در حالت خلسه انجام گیرد)

– من همواره از هوش، شهامت و ذکاوت سرشارم.

– من به فرایند زندگی اعتماد دارم و ایمن هستم.

– من خودم را دوست دارم و تایید می کنم.

– من از آرامش الهی سر شارم.

– من دارای حافظه عالی و قدرتمند هستم.

– تمرکز من فوق العاده است.

– من با عشق و علاقه مطالعه میکنم.

– من با محبت به خودم توازن می بخشم.

– خواندن و مطالعه کردن به من احساس آرامش میدهد

– من خوب و راحت مطالعه میکنم و خوب و راحت یاد میگیرم.

– من در جلسه امتحان بخوبی مطالب را از ذهنم به برگه امتحان منتقل میکنم.

– من از درس خواندن و امتحان دادن لذت می برم.

– من نسبت به خود صادق هستم، من مسئول پیشرفت خودم هستم.

● خلسه چیست؟

قدرت تلقین چیست خلسه حالتی بین خواب و بیداری است که امواج ذهنی در شرایط آلفا قرار می گیرند و تلقین پذیری انسان افزایش مییابد. در حالت خلسه انسان در:

۱) آرامش قرار میگیرد.

۲) توجه از امور عادی جدا می شود.

۳) آگاهی و تمرکز بیشتر می شود.

۴) حواس پنجگانه فیزیکی تضعیف می شود.

۵) حواس برتر هویدا و تقویت می شود.

۶) ضمیر خودآگاه کنار رفته و ضمیر ناخودآگاه پدیدار میگردد.

۷) در این حال امواج فکری انسان در سطح آلفا قرار می گیرد و تلقین پذیری انسان بیشتر میشود.

بنابراین مناسب است که در حالت خلسه از تلقین استفاده نمود تا تاثیرات بیشتری به همراه داشته باشد. باید توجه داشت که خلسه از نظر کیفیت به دو نوع مثبت و منفی تقسیم بندی میشود باید خلسه منفی را شناخت و اگر پیش آمد از خلسه خارج شد.

● ویژگیهای خلسه مثبت:

۱) تنفس آرام و عمیق است

۲) ضربان قلب طبیعی است

۳) شخص احساس آرامش و رهایی دارد

در حالی که در خلسه منفی تنفس تند و سطحی است و شخص حالت اظطراب و تنش دارد.

در زندگی روزمره حالت هایی پیش می آید که مشابه خلسه میباشند باید در این شرایط و موقعیت ها به خود تلقین مثبت نمود.

● حالت های مشابه خلسه:

۱) مواقعی که در حال استراحت هستید

۲) زمانی که خیلی خوشحال یا خیلی ناراحت هستید.

۳) لحظاتی قبل از این که به خواب بروید

۴) بلافاصله بعد از بیدار شدن

۵) قرار گرفتن در مکانهایی که جزء اهداف شما است.

۶) در موقع بیماری، حوادث

لحظات قبل از بخواب رفتن و بلافاصله بعد از بیدار شدن یک خلسه طبیعی عالی، مثبت، عمیق و بسیار سودمند و مفید میباشد. این دو نوبت خلسه بسیار ارزشمند میباشد و میتوان از آن در جهت تغییر در عادات و رفتار و نیز تصحیح باورهای ذهنی غلط در سطح ناخودآگاه استفاده نمود. بنابراین برای افزایش تمرکز و تقویت حافظه شما باید از این دو نوبت خلسه طبیعی استفاده نمایید. خلسه فی نفسه مفید میباشد بدین معنی که اگر شما در حالت خلسه قرار بگیرید و تلقین هم نکنید، صرف قرار گرفتن در خلسه برای سلامتی جسم و ذهن و تقویت تمرکز مفید میباشد.

تکنیک ساده برای قرار گرفتن در حالت خلسه (قدرت تلقین چیست)

● یک روش ساده و موثر برای رفتن در خلسه استفاده از تنفس و شمارش معکوس میباشد بدین ترتیب:

۱) زمانی برای رفتن به خلسه در نظر بگیرید که در شرایط متعادل باشید و فرصت کافی برای انجام تمرین داشته باشید.

۲) بر روی زمین دراز بکشید و دستهای خود را در کنار بدن قرار دهید. (می توانید روی یک صندلی مناسب خود را رها کنید)

۳) بدن خود را رها کنید بطوری که هیچ قسمت از بدن شما منقبض نباشد.

۴) قبل از شروع تمرین به خود یاد آوری کنید که با هر شمارش معکوس آرامش و رهایی شما بیشتر میشود و با رسیدن به عدد یک شما در خلسه ای مناسب قرار میگیرید و کاملا آماده انجام تلقینات هستید.

۵) تنفس عمیق و آرام با توجه بر دم و بازدم انجام دهید.

۶) شمارش معکوس را از ۲۰ تا ۱ انجام دهید. هر عدد را در ذهن خود مجسم کنید، لحظه ای خیره به آن نگاه کنید و سپس به عدد بعدی بروید.

۷) تلقینات مورد نظر را انجام دهید.

۸) با چند نفس عمیق، آرام آرام به حالت طبیعی برگردید.

قبل و بعد از تمرین به خود تلقین کنید که در تمرینات بعدی با شمارش های کمتر و در زمان کوتاهتری به خلسه های عمیق تر خواهید رفت.

قدرت تلقین چیست؟ قدرت باورنکردنی تلقین

تخیل نیرویی است که ایده ها را به روش های جدید و متفاوت گرد هم می آورد تخیل یعنی توانایی ایجاد خواسته، هدف یا تصویر در ذهن، در تخیل هدفمند و اختیاری از این توانایی برای تجلی و تحقق هدف یا خواسته استفاده می شود.

● تخیل و تصویر سازی ذهنی (قدرت تلقین چیست)

تخیل نیرویی است که ایده ها را به روش های جدید و متفاوت گرد هم می آورد تخیل یعنی توانایی ایجاد خواسته، هدف یا تصویر در ذهن، در تخیل هدفمند و اختیاری از این توانایی برای تجلی و تحقق هدف یا خواسته استفاده می شود. شما تمرکز می کنید و به این خواسته ها و تصاویر انرژی می دهید تا به صورت عینی در دنیای فیزیکی تحقق پیدا کنند. تفکر فعلی شما فقط یک عادت است که می توان آن را تغییر داد

تخیل و تصاویر ذهنی کلید یک ذهن شهودی هستند. استفاده از تجسم خلاق مانند شنا در آب است، یعنی بدون تلاش و مبارزه، به گفته روانشناسان بزرگ، تخیل بزرگترین قدرت ذهن است. دانشمندان روانشناسی می گویند که انسان ها می توانند آنچه را که تصور می کنند در تخیلات خود خلق کنند. فرد همان چیزی می شود که در تخیل خود تصور می کند. تخیل قوی‌تر از میل است و اگر بین این دو نبرد باشد، تخیل پیروز می‌شود.

مزیت شما در نحوه تأثیرگذاری بر سیستم اعتقادی شما نهفته است. یکی از مؤثرترین راه‌ها برای انجام این کار، تصویرسازی ذهنی است. تجسم و تخیل مثبت و هدفمند تمرینی برای استفاده از توانایی ها و انرژی روانی است. برای رسیدن به اهداف و ایجاد تحول در خود، اراده خود را تقویت کنید، تمرکز خود را افزایش دهید و حافظه خود را تقویت کنید. تخیل هدفمند و مثبت ابزار قدرتمندی در دستان شماست. خلاقیت نامحدود در هر لحظه از زندگی شما با سخاوت کائنات جریان دارد. اگر آنچه را که می خواهید به طور واضح و شفاف به ذهن خلاق خود بدهید، خواسته های شما به سراغ شما خواهد آمد. تخیل مثبت و هدفمند تکنیک استفاده از قدرت تخیل برای ایجاد خواسته های شماست.

تخیل کلید دستیابی به تمرکز و آرامش در زندگی است. کارشناسان می گویند استفاده هدفمند و آگاهانه از تخیل معجزه می کند. آنچه را که به آن فکر می‌کنید و در عمیق‌ترین لایه‌های ذهنتان منتظرش هستید، جذب خود می‌کنید. تجسم یا آفرینش ذهنی موضوع جدیدی نیست، انسان های ماقبل تاریخ نیز با تخیل و آثار آن آشنا بوده اند. دو هزار و پانصد سال پیش یونانیان باستان از این قانون ذهنی استفاده می کردند چارلز فیلمور می گوید تخیل به فرد این توانایی را می دهد که خود را از زمان و مکان و فراتر از هر مرزی پرتاب کند. اگر صادق، صادق و مایل به تغییر نیات و خواسته های خود باشید، به راحتی به اهداف خود خواهید رسید.

استفاده از تخیل نیاز به ذهن باز دارد. وقتی تجسم خلاق به آگاهی و آگاهی دائمی شما تبدیل می شود، متوجه می شوید که خالق زندگی خود هستید. هدف نهایی این است که تخیل مثبت در هر لحظه از زندگی شما ایده آل شما را ایجاد می کند. هدف به دست آمده را در نظر داشته باشید. از جملات تلقینی استفاده کنید و از خود و دیگران تشکر کنید. هر چه بیشتر احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید و از خود قدردانی کنید، شادتر خواهید بود و انرژی خلاق بیشتری خواهید داشت.

قدرت تلقین چیست کاربردهای تخیل و تجسم:

۱) افزایش تمرکز

۲) تقویت حافظه

۳) ایجاد آرامش

۴) موفقیت در آزمونها

۵) افزایش اراده و اعتماد به نفش

۶) رسیدن به اهداف مادی، عاطفی، ذهنی، معنوی و …

● تکنیک تخیل و آزمون ها

برای استفاده از قدرت تخیل و تقویت تمرکز برای موفقیت در کنکور، باید اهداف خود را تجسم کنید. پروفسورها معتقدند پس از رسیدن به هدف بهتر است عکس داشته باشید. به عنوان مثال، برای قبولی در کنکور، بهتر است مراسم فارغ التحصیلی خود را تجسم کنید، بنابراین ابتدا تصویری خارق العاده از جشن فارغ التحصیلی خود ایجاد کنید که در آن به عنوان دانش آموزی نمونه و ممتاز معرفی می شوید، مراسم را با شکوه و هیجان بیشتر کنید. شادی دیگران را ببینید، شادی خود و دوستان و خانواده خود را احساس کنید و… تکنیک تصویر مربوطه را به طور کامل و بدون هیچ مشکلی در ذهن خود ایجاد کرده اید.

● مراحل انجام تکنیک

۱) زمان مناسب را برای انجام تکنیک انتخاب کنید.

۲) در حالت خلسه قرار بگیرید. (میتوانید از تکنیک خلسه استفاده کنید)

۳) تصویر مراسم جشن فارغ التحصیلی را با دقت و تامل در ذهن مرور کنید.

۴) با چند تنفس عمیق و آرام به حالت طبیعی باز گردید..

۵) برنامه ای منظم برای تکرار تکنیک در نظر بگیرید.

▪ توجه: می توانید از خلسه طبیعی قبل از خواب استفاده کنید.

مثال هایی از قدرت تلقین چگونه از قدرت تلقین برای تغییر در زندگی استفاده کنیم؟

حتی اگر روز خوب نباشد، آرام آرام متوجه می شوم که “روز خوب” خوب نیست؟

ضمیر ناخودآگاه نفس صرفاً این جمله را اجرا می کند و آن را به عنوان سود یا زیان ایگو نشان نمی دهد. باور ایگو در حال شکل گیری است… و سپس این جمله برای چندین روز به طور مکرر تکرار می شود و این فکر در اولویت اول است. ضمیر ناخودآگاه. با ورود به داخل، این امکان در دسترس است که طبق جمله زندگی من را بهبود می بخشد.

تلقین چگونه عمل می‌کند؟

اگر دارید هر فکری برای اگر برای مدت طولانی در ذهن باقی بماند، شخص آن را به عنوان حقیقت می پذیرد و از نظر روانشناسی حاضر به پذیرش چیزی نیست که بر خلاف آن باشد. روزافزون این است که اعتقاد فرد به دنیای بیرون جنبه واقعی پیدا می کند.

شما چیزی را که می بینید باور نخواهید کرد. اما شما فقط چیزی را می بینید که باور دارید.

تلقین واقعا قدرت غیر قابل تصوری دارد!

هر چه که قرار دهید با چندین بار تکرار آن در مرکز مدیتیشن و در ساعات مختلف، در ضمیر ناخودآگاه شما جا خوش می کند… هر چیزی که به دست آورید از یک ایده سرچشمه می گیرد. هر دستاوردی نتیجه یک ایده در ذهن است، نتیجه یک نگرش، نتیجه یک ذهنیت…  نتایج یک سری جملاتی که در ذهن شماست، بدون اینکه خودتان متوجه شوید، هر روز مرور می کنید.

جملاتی مانند:

“ آههه من چقدر دست و پا چلفتی هستم…”

“ وای چرا اینقدر گیج شدم”

“ از این شخص متنفرم…”

“ من همیشه دیر می کنم…”

“ اصلاً نمی توانم وزن کم کنم….

همه ما روزانه کلمات خاص خودمان و تلقین های خودمان را تکرار می کنیم.” مثبت یا منفی بودن این جمله مهم نیست، مهم این است که اثر بخشی این چملات صد درصدی هستند!

قدرت تلقین چیست روزی هزاران جمله از این دست به خودمان می گویم و صدها جمله را نیز از دیگران می شنوم. این یعنی اگر کنترلی روی آنها نداشته باشید، آنها به راحتی می توانند مسیر زندگی شما را تغییر دهند! بی جهت نیست که روانشناسان یا معلمان و افراد موفق (از جمله وارن بافت) در هر درس موفقیت زندگی یک درس مهم دارند “انتخاب دوستان مناسب”.

قدرت تلقین چیست چرا باید دوستان ناموفق و بازنده‌تان را ترک کنید؟

قدرت تلقین چیست اگر وقت خود را با فردی که جملات منفی و مخرب می گوید بگذرانید، این جملات در ضمیر ناخودآگاه شما جا خوش می کند و به سختی قادر به تغییر آنها نخواهید بود.

تکنیک استفاده از تلقین چیست

می توان با کمک تلقین روشی بسیار موثر برای تغییر موقعیت یا اصلاح موقعیتی در زندگی که دوست ندارید را بکار گیرید! یک مثال ساده برای درک این مورد را نی توان تشبیه ذهن به عنوان یک مزرعه حاصلخیز دانست که برای این مزرعه افکار شما بذرهایی هستند که در این زمین می کارید. شما برای زمین ذهن خود 3 گذینه پیش رو دارید:

هیچ کاری نکنید و بگذارید کسی هر دانه ای را که می خواهد در آن بکارد.

خودتان اقدام کنید و بذر ناامیدی، ناامیدی و ترس بکارید.

خودتان شروع به کار کنید و بذرهای شادی، موفقیت و سلامتی را بکارید و….

این زمین شمات و خداوند حق این سرزمین حاصلخیز را با شش دانگ وکالت به شما واگذار کرده است و شما مسئول آن هستید نه هیچکس دیگر! بنابراین اگر زندگی فعلی شما یکنواخت، خسته کننده، غمگین، استرس زا و ناامید است، تقصیر خودتان است.

قدرت تلقین چیست برای مثال 

همین الان چند بار این جمله را با خود تکرار کنید: “من خودم را دوست دارم. ” اما اگر هرگز از جمله (مثبتی) مانند آن برای تقویت عزت نفس خود استفاده نکرده اید، احتمالاً احساس بدی دارید… مثل اینکه لیاقت این جمله را ندارید !

قدرت تلقین چیست آیا می‌دانستید چرا؟

به دلیل ضمایر ناخودآگاه شما این جمله را با جملات قبلی (که احتمالا منفی بوده اند) مقایسه می کند و به شما احساس بدی می دهد، یعنی به شما می گوید “این جمله با جمله قبلی که گفتید متفاوت است!” و این احساس ناراحت کننده و ناراحت کننده باعث نمی شود که بخواهید آن را بپذیرید.

  • افرادی که کاهش وزن برای آنها سخت است، ابتدا باید باور کنند که می توانند لاغر باشند.
  • کسانی که در امتحان نمره خوبی می گیرند، باید باور دارند که لایق نمره بالاتر هستند.
  • افرادی که باهوش قبلاً معتقد است که می‌تواند چیزها را سریع‌تر و بهتر درک کند.

از امروز. .. به جملاتی که هر روز با خودتان صحبت می کنید دقت کنید و آنها را شناسایی کنید. از مکالمات داخلی که دارید آگاه باشید. اگر جمله شما منفی بود (درست یا نادرست مهم نیست):

  • به این کار توجه کنید .
  • عمل جمله را تغییر دهید مثبت است.
  • چندین بار آن را با خود تکرار کنید.

قدرت تلقین چیست به عنوان مثال:

من چقدر دست و پا چلفتی هستم ⇐ من چقدر باهوش و زرنگ هستم

قدرت تلقین چیست بعد از انجام این کار کار به صورت آگاهانه روزانه انجام می شود این جمله را چندین بار تکرار کنید. احتمالاً به زودی حس بد شما از بین رفته و احساسی به شما دست می دهد که بسیار عالی است، زیرا نشان می دهد که این جملات در واقع در افکار قدیمی ضمیر ناخودآگاه شما ریشه دوانده است و دارید آنها را تغییر می دهید. با خودتان هر روز صبح تکرار کنید جملات مثبت را به هنگام بیدار شدن، عصر و شب قبل از رفتن به رختخواب بگویید. جملاتی مانند:

– من عالی هستم

– زندگی من فوق العاده است

– من چقدر زندگیم را دوست دارم

– من خودم را دوست دارم

– من توانایی های فوق العاده زیادی دارم.

– من هوش بسیار خوبی دارم

دستاوردهای بزرگ نتیجه اقدامات افراد بزرگ است… اما خوب، هر عملی نتیجه یک فکر درست است.

قدرت تلقین چیست؟ قدرت باورنکردنی تلقین

تلقین واقعا مفید است و باورنکردنی است قدرت تلقین اصلا یک خرافه تاریخی یا یک باور نادرست نیست یک قدرت جادویی که تنها برخی از آدمها از آن بهره مند هستند هم نیست قدرت تلقین نیروی باور ما هست

تلقین‌ هایی که افراد موفق هر روز تکرار میکنند

آیا اکنون آماده اید که مسیر زندگی خود را تغییر دهید؟ پس بیایید شروع کنیم… قدرت تلقین چیست

تلقین واقعا مفید است و باورنکردنی است قدرت تلقین اصلا یک خرافه تاریخی یا یک باور نادرست نیست یک قدرت جادویی که تنها برخی از آدمها از آن بهره مند هستند هم نیست قدرت تلقین نیروی باور ما هست زیرا دانشمندان بزرگی مانند انیشتین، نیوتن یا روانشناسان بزرگی چون فروید در نوشته های خود به قدرت ایمان و موعظه اشاره کرده اند و البته همه پیامبران با روش های آموزشی خود یک اصل را به مردم آموخته اند: ایمان

«ما همانی هستیم که فکر می کردیم هستیم. ذهن همه چیز است. هر چه باور داشته باشی، تبدیل می‌شوید»

برای شروع ابتدا فقط یک جمله را برای خودتان تکرار کنید. البته تکرار یک جمله به تنهایی و فقط یک بار نتیجه نمی دهد. قدرت تلقین زمانی آشکار می شود که آن جمله را بارها و بارها با خود تکرار کنید. بگذارید برای درک بهتر این موضوع یک مثال بزنم. فرض کنید فردا امتحان دارید. با خودت می گویی: حتما امتحان فردا را خراب می کنم. هیچی یادم نمیاد.» اتفاقی که برایت می افتد این است که این جمله را بارها و بارها با خودت تا لحظه امتحان تکرار می کنی.اینطوری احساسات بد و استرس را به خودت منتقل می کنی.حالا حتی اگر یکی از دوستانت قبل از امتحان می گوید: “ما مطمئناً امتحان را پشت سر خواهیم گذاشت”، اما احساسات منفی در شما شدیدتر می شود. تلقین چگونه برای تحقق این امر مؤثر است؟

قدرت تلقین چیست ممکن است عجیب به نظر برسد، اما اکثر افراد موفق آن را دوست دارند باهوش نیست. آنها عادی هستند. اما یکی از عواملی که باعث موفقیت آنها می شود این است که همیشه خود را در معرض جملات مثبت و امیدوارکننده قرار می دهند. ضمیر ناخودآگاه انسان نمی تواند در برابر جمله ای که بارها تکرار می شود مقاومت کند و در نهایت آن را می پذیرد. ضمیر ناخودآگاه شما قدرت تشخیص  خوب و بد را از یکدیگر ندارد

برای اینکه بفهمید کدام جمله برای شما مثبت است و کدام یک منفی است باید دانست جملات برای ضمیر ناخوداگاهتان بار معنایی وجود دارد اما ضمیر ما فاقد قدرت تشخیص هست و جمله را  به هر نحوی که باشد می پذیرند. به طور کلی اعتماد به نفس هم همینطور است. پس بهتر است این قدرت را کنترل کنید.

شروع كنيد ضميرناخودآگاه تان را شخم بزنيد!

از این روز به بعد مراقب جملاتی که می گویید باشید وقتی صحبت می کنید، هر روز به خودتان توجه کنید و آنها را شناسایی کنید. از مکالمات داخلی که دارید آگاه باشید. اگر جمله شما منفی (درست یا نادرست) بود، آن را یادداشت کنید و فعل را به مثبت تغییر دهید سپس آن را چندین بار بخوانید.

به عنوان مثال: (من خیلی دست و پا چلفتی هستم.) (من چقدر باهوش و زرنگ هستم.) بعد از انجام این کار، هر روز آگاهانه چندین مورد را تکرار کنید جمله بارها و بارها ممکن است در ابتدا این کار ممکن است بد به نظر برسد، اما مطمئن باشید که نتیجه عالی خواهد شد. و این امر نشان می دهد که این جمله در واقع در افکار قدیمی ضمیر ناخودآگاه شما ریشه دوانده است و شما در حال تغییر آنها هستید. هر روز صبح که بیدار می شوید، عصر و … جملات مثبت را از خواب شب قبل با خود تکرار کنید.

 تلقین چطور روی سلامتی ما اثر می‌گذارد 

برای درک قدرت تلقین در سلامتی، می توان از خاطره یک روانپزشک که مادرش همواره از درد پاهایش شاکی بود. با اینکه وضعیت بدنی بدی نداشت اما همیشه شاکی بود و می گفت پاهایش درد می کند. او هر روز به دنبال یک پزشک جدید می گشت و بیشتر وقت خود را صرف درمان درد پاهایش می کرد. این موضوع به قدری تکراری بود که حتی همه خانواده فکر می کردند او مشکل جدی دارد و باید به پزشک مراجعه کند.

قدرت تلقین چیست تا اینکه یک روز پسرش که روانپزشک بود با او با استفاده از یک تکنیک روانشناختی عبارت «من سالم هستم» را در ضمیر ناخودآگاه مادرش ثبت کرد پس از مدتی، ناخودآگاه دیگر دردی نداشت و به ندرت از درد پاهایش شکایت می کرد. بعد از مدت ها می توانست به راحتی بایستد و کارش را انجام دهد. در حالی که قبل از بلند شدن ناله می کرد. یک سال است که مادر روانپزشک به دلیل درد پا به پزشک مراجعه نکرده است.

لحظه ای به این فکر کنید که چگونه یک نفر فقط با تلقین می تواند سالها درد و رنج را به ارمغان آورد و چگونه تلقین می تواند درد را از بین ببرد. بله، این قدرت تلقین است. نمونه هایی از این داستان در زندگی ما وجود دارد. بیشتر کارهایی که ما هر روز انجام می دهیم ناخودآگاه است. به عبارت دیگر، به دلیل تکرار، در ضمیر ناخودآگاه ما ثبت می شوند. بیشتر اعمال یا باورهایی که امروزه در خود می بینیم و ناخودآگاه به آن عمل می کنیم، در دوران کودکی در ذهن ما ثبت شده است.

قدرت تلقین چیست؟ قدرت باورنکردنی تلقین

ضمیر ناخودآگاه انسان نمی تواند در برابر جمله ای که بارها تکرار می شود مقاومت کند و در نهایت آن را می پذیرد.

قدرت تلقین چیست شیوه‌ی ساختن و استفاده از عبارت تأکیدی برای تلقین به نفس 

1. عبارات قوی را باید برای رسیدن به خواسته خود استفاده کنید.

2. برای چند برابر کردن انرژی خود باید به عبارات تاکیدی ایمان داشته باشید

3. تاکید باید کم باشد

4. تاکید باید باعث شود احساس بهتری داشته باشیم

5. عبارات تاکید شده باید به سبک شخصی گفته شود

6. تأکید باید زمانی باشد که شما سست هستید

7. عبارات قوی باید با صدای بلند گفته شوند

8. عبارات قوی باید تا زمانی که به هدفی که می خواهید برسد ثابت بمانند.

9. یک عبارت قوی باید با کلماتی گفته شود که شما را به انرژی منبع شما متصل می کند

افکار شما را دوست داریم لطفاً در مورد مقاله قدرت تلقین چیست نظر بدهید

برای نظر دادن شما بسیار احترام قائلیم. ما اینجا در موسسه تجسم خلاق دوست داریم نظرات، تلقینات، افکار و سوالاتی که در زمینه های درمانی برایتان پیش می آید را بدانیم بدین منظور برای ارتباط بهتر با شما عزیزان به بهترین نظراتی که در این مقاله کامنت گذاری گردد، فایل موسیقی چاکراها برای مدیتیشن به عنوان رسم سپاسگزاری تقدیم شما عزیزان می گردد.

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط

تلقین در خواب: میانبری برای رسیدن به آرزوها

تلقین در خواب قدرت واژه ها را دست کم نگیرید یک کلمه یا جمله ...

تمرین تلقین: برای رسیدن به قدرت برتر ذهن

تمرین تلقین در یک اتاق نیمه روشن با قرائت کتاب که به تأنی و ...

نظریه تلقین در ارتباط تلقین و یادگیری چیست؟

نظریه تلقین - تلقین را می توان یک فرآیند روانشناختی دانست که در آنشخص ...

6 راه کار موثر برای تلقین مثبت چیست؟

تلقین مثبت چیست - تمام اعمال و رفتار ما نتیجه افکارما نمی باشد، به ...

تلقین به نفس روشی شگفت انگیز برای تقویت اراده

تلقین به نفس شاید یکی از عوامل نیرو زا و انرژی دهنده بشر تلقین ...

قوانین تلقین راهی به فراسوی باور: قوانین 30 گانه تلقین

قوانین تلقین برای آشنایی با این قدرت شگفت انگیز و استفاده از این موهبت ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه