دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

چاکرای تاج در بدن: آشنایی با قدرت چاکرای تاج

چاکرای تاج در بدن: آشنایی با قدرت چاکرای تاج

چاکرای تاج در بدن – چاکرای تاج در بدن هر انسانی نیروی بالقوه ای برای کامل بودن در خود دارد. نیروی شگفت انگیز و فریبنده أی که اعجاز خلقت محسوب می شود. نام دیگر این نیروی بالقوه «چاکرا» می باشد.

چاکراها

چاکرا در بدن انرژی حیاتی را از محیط اطراف و از کیهان می گیرند و آنها را به امواج مورد نیاز نقاط مختلف بدن تبدیل می کنند. علاوه بر این آنها انرژی را به اطرافشان پخش می کنند. توسط این سیتسم انرژی، انسان نهایتا در حوزة‌ تبادل دایم انرژی با کیهان و دنیا و انسان های دیگر است.

طبق دست نوشته های قدیمی 88000 چاکرا در بدن هر یک از ما وجود دارد و به ندرت می توان نقطه أی در بدن انسان پیدا کرد که در برابر دریافت و انتقال یا تغییر دادن انرژی ها حساس نباشد. فقط حدود 40 چاکرای فرعی وجود دارد.

که مهمترین آنها در طحال، پشت گردن، کف دست ها و کف پاها قرار دارند. اما تقسیم بندی دیگری هم برای تعداد چاکراها وجود دارد که می گویند چاکراهای مهم در بدن انسان 7 تا می باشند که دائما در حال چرخش به سر می برند.

چرخش چاکرا در بدن مردان 

به سمت راست (در جهت عقربه های ساعت) و در زنان به سمت چپ می باشد. وقتی درمانگران می خواهند چاکرایی را تقویت کنند می توانند در جهت چرخش چاکراها کار درمان را انجام دهند. مثلا در رایحه درمانی می توان مواد معطر را به صورت دورانی در جهت چرخش چاکراها حرکت داد.یا اگر با سنگ های قیمتی می خواهید روی چاکرا در بدن تأثیر بگذارید باز می توانید جهت چرخش چاکرای تاج در بدن را در نظر داشته باشید.

قبل از استفاده از کریستالها برای درمان، باید در آب سرد و نمک پاکسازی شده و سپس با قرار دادن آنها در معرض نور خورشید و یا نور ماه، شارژ انرژی شوند. بعد از استفاده از کریستال نیز باید کاملا ً پاکسازی شوند چرا که انرژی منفی را جذب کرده اند. و در صورتیکه پاکسازی نشوند امکان دارد این انرژی را به این چاکرا در بدن منتقل کنند. چنانچه در زمان اضطراب و استرس از کریستال ها و سنگ استفاده کرده اید، بهترین راه اینست که مدتی از آنها استفاده نکنید تا پاکسازی و تخلیه انرژی گردند.

چاکرای تاج در بدن 

محل: وسط سر در بالاترین نقطه رو به بالا باز می شود

غده مربوطه: صنوبری (اپی فیز)

هورمون مربوطه: سروتنین

بخشهای مربوطه: مخ، جمجمه. چشم راست

حس: هستی خاص

رنگ: بنفش، طلایی، سفید

زمینه: کمال، شناخت متعالی از طریق مشاهده درون، وحدت با هستی مطلق، آگاهی جهانی

سیاره های وابسته: نپتون، کیوان

امکان پاکسازی و فعال ساختن چاکرای تاج: گذراندن زمانی در قله کوه و یا نظاره آن

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

توضیحات

ساهاسرارا در بالای سر در ملاج قرار دارد. سمبل آن نیلوفری درخشان با هزار گلبرگ به نشانه ی بی نهایت بودن است. با تمام رنگهای رنگین کمان می درخشد، اما رنگ غالب آن بنفش است. مسیر چاکرای هفتم باز شده با رنگ بنفش نشان داده می شود و رنگ بنفش ساطع شونده از آن رنگ وقار، عزت نغس و شفاست.

همچنان که یک سلطان توانا بر قلمرو خود بطور کامل حاکم است، بنفش هم مرکز تاج را اشغال می کند. و ذهن والاتر را تاج می گذارد و حاکم بر اعضاء و ملیون ها سلولی که اعصاب و بافتها را شکل می بخشند می باشد. غنچه بیرونی چاکرای تاج در بدن 960 گلبرگ دارد، در درون آن غنچه دیگری با 12 گلبرگ دیده می شود، که با نور سفیدی که تشعشات طلایی دارد می درخشد. نور سفید تابش الهی کیهان است.

چاکرای تاج در بدن جایگاه بالاترین سطح آگاهی و تکامل انسانی است و انسان را به سوی سرای ابدی، نهایی و برتر هدایت می کند و با نام هایی چون روشن بینی، آگاهی وحدت و آگاهی (من هستم) شناخته شده است. به این دلیل فردی که در سطح جسمی، ذهنی و معنوی به هشیاری رسیده، غالبا با هاله یا شعاعهای نوری بر گرد سرش نشان داده می شود (پیامبران و امامان).

چاکرای تاج در بدن محل اشراق و بصیرت معنوی است، که بر قدرت پیشگویی می افزاید. ساهاس رارا عمدتا با شعور برتر خود حقیقی در پیوند و ارتباط است. هر گونه راهنمایی که ما از طریق فکر، صدای درونی یا یک احساس واقعی درونی دریافت می کنیم. در حقیقت از چاکرای فرق سر ناشی می شود. همه ما دارای یک ذات عالی هستیم که قسمت اعظم ما را تشکیل داده است و دارای اطلاعاتی راجع به کار حیاتی ما می باشد. منشاء تمام راهنمایی ها این قسمت می باشد.

ما از طریق چاکرای فرق سر با ذات عالی خود در ارتباط هستیم. هنگامی که کندالینی بیدار شود و برخیزد، شیوا و شاکتی در ساهاس رارا با هم متحد می شوند، تغییر ماهیت شعور و آگاهی انسانی به ارمغان می آید و ماده و انرژی در درون آگاهی خالص در یک حالت سرور سرمدی فرو می روند.

با رسیدن به این حالت انسان به قدرت درک و واقع بینی دست می یابد. شاکتی و شیوا نیز در اصل یکی و یکسان هستند. هوشیاری نیروی ثابت و طبیعت نیروی متحرک است.

نقش چاکرای تاج در بدن

در آغاز طبیعت در سه گونای مجزای تاماس (رخوت، تاریکی، سکون و سنگینی)، راجاس (انرژی فعال، حالات هیجانی، احساسات تند و قوی، نیرو ، فعالیت، خشونت و آسیب زنندگی)، ساتوا (تعادل، توازن، هماهنگی، شعور و کیفیات هوشیاری و معنوی است).

نفوذ این سه گونا به جهان هستی را شکل می دهد و از آنها 8 عنصر طبیعت پیدا می شود (پنج عنصر و سه گونا). غده درون ریز مرتبط با ساهاس را را غده صنوبری (اپی فیز) است. که مرکز درک مستقیم ادراک معنوی است. این غده یک ساختمان خاکستری رنگ متمایل به قرمز کوچکی به اندازه یک نخود است که بین سطح زیرین مخ و مغز میانی، درست در جلوی مخچه جای دارد.

ترشح اصلی آن که ملاتونین نام دارد، ساعت بیولوژیک بدن را تحت تاثیر قرار می دهد و به طور کل این غده حساس به نور می باشد. در هنگام شب میزان ملاتونین خون در بالاترین سطح خود قرار دارد که در طی روز بتدریج از مقدار آن کاسته می شود. این غده تنظیم کننده آغاز بلوغ بوده، انسان را به خواب وا می دارد و بر حالات خلقی فرد تاثیر می گذارد.

لیبرمن (Jocb liberman) در کتابش به نام (نور، طبیعت آینده) معتقد است که نور وارد شونده به چشمها نه تنها به دید ما کمک می کند بلکه ساعت بیولوژیک بدن را از طریق غده صنوبری و هیپوفیز به فعالیت وا می دارد. این غده در طی مراقبه تحریک شده، از خود هورمونهایی ترشح می کند که قادرند انسان را به حالات برتر خود آگاهی برسانند، همان تجربه ای که مصرف ال. اس . دی در شخص بر می انگیزد.

چاکرای تاج در بدن: آشنایی با قدرت چاکرای تاج

غده درون ریز مرتبط با ساهاس را را غده صنوبری است. که مرکز درک مستقیم ادراک معنوی است.

البته به طریقه ای بسیار سالمتر. گاه این غده را غده توهم زا نیز می خوانند. در فلسفه یوگا غده صنوبری را پلی بین کالبد زمخت جسمانی و کالبد بسیار ظریف روحی (اختری) می دانند. دامنه باز بودن چاکرای هفتم می تواند کم یا زیاد باشد. وقتی چاکرای تاج در بدن شروع به باز شدن می کند، زمانی است که مرز بین هستی درونی و زندگی بیرونی در وضع موجود کاهش پیدا می کند و انسان لحظه ها را بیشتر و بیشتر تجربه می کند. وقتی که رشد چاکرای هفتم افزایش می یابد این لحظه ها بیشتر می شود تا زمانی که به صورت یک واقعیت دائمی در می آید.

وقتی که خویشتن فرد آماده این گام آخر روشن بینی باشد ممکن است کاملا ناگهانی اتفاق بیفتد. احساس او این چنین است که انگار تازه از خواب طولانی بیدار شده است و در نهایت شروع می کند به اینکه در واقعیت زندگی کند. دیگر عقب گردی در سر راهش وجود ندارد. خود را به ظرف خالی تبدیل می کند و هستی الهی این جام را لبریز خواهد کرد. پی می برد که خویشتن حقیقی اش را که تنها حقیقت پایدار است پیدا کرده است. نفس فردی اش به نفس جهانی تبدیل می شود.

هدف خالق در رفتار او جامه عمل می پوشد و نوری که از او ساطع می شود قلب کسانی را که گیرنده حضور الهی هستند باز می کند. در این زمینه جالب است که توجه داشته باشیید ملاج کودک در سن 9 تا 24 ماهگی اول زندگی اش باز باقی می ماند. در طول این دوره اولیه زندگی روی زمین طفل در آگاهی وحدت کامل به سر می برد.

انسداد انرژی چاکرای تاج در بدن (ساهاس رارا)

با مسدود بودن این چاکرا رابطه فرد با تجربیات معنوی قطع می گردد و احساس جدایی از کثرت و یکپارچگی دارد و کاملا از ترس رها نیست. این ترس همیشه باعث ماندگاری بخشی از آثار گره های درون چاکراها می شود. فرد فاقد حواس ماورائی خواهد بود و هنگامی که دیگران از تجربیات معنوی سخن می گویند قادر نیست معنای آن را درک کند در صورتی که باز بودن چاکرای تاج در بدن معمولا انسان معنویت را به طور ملموس و در عین حال با کیفیتی منحصر به فرد تجربه می کند.

با انسداد انرژی این چاکرای تاج در بدن فرد ممکن است به نوعی بیهودگی در زندگی اش پی ببرد و یا ترس از مرگ اغلب به سراغش بیاید. شاید برای کنترل این احساسات منفی سعی کند که برای فرار از آنها به فعالیت زیاد پناه ببرد یا زیر بار مسئولیتهای جدید برود برای اینکه خود را برحق و همهم جلوه دهد. اغلب اوقات اشخاصی تحت این شرایط مریض می شوند و ناچار به استراحت می شوند.

اگر این پیامها نادیده گرفته شود فرد درگیر زندگی بی محتوایی می شود و رشد تواناییهای بالقوه خود واقعی اش را محدود می کند. لازم به ذکر است که در موارد عقب ماندگی ذهنی باید به این چاکرا ریکی داده شود. همچنین در مواردی که ذهن با ذات انطباق ندارد. به این ناحیه باید ریکی داده شود. زمانی که حساسیت به نور (روشنایی زننده) وجود دارد. به طوری که سبب سر درد می شود. باید به این ناحیه همراه با شبکه خورشیدی ریکی داده شود.

 

بیماریهای مربوط به چاکرای تاج در بدن:

بی خوابی، سردرد عصبی (ناراحتی های عصبی و ذهنی)، فراموشی در اثر ضربه یا تکان شدید، جنون، گرفتگی عضله، سیاتیک، مننژیت ستون فقرات، کچلی، سوزنک.پ

تغذیه رنگی چاکرای تاج در بدن

بالای چغندر، انگور ارغوانی، کلم ارغوانی، توت فرنگی و هر نوع میوه یا سبزی به رنگ صورتی کمرنگی روحی ایجاد می نماید

کریستال چاکرای تاج در بدن

کریستال هایی که برای درمان این چاکرای تاج در بدن استفاده می شوند عبارتند از : یاقوت ارغوانی، الکساندریت، عین الشمس، و لابرادوریت.  این چاکرا برقرار کننده ارتباط بین ضمیر برتر و کنترل احساسهای شادی و خوشحالی است. ما به این دلیل چاکراها را بالانس و تنظیم می کنیم، تا انسدادها را قبل از اینکه تبدیل به مشکلات جسمانی شوند، از بین ببریم. کریستالها بدلیل ساختار مولکولی متقارنشان، انرژی را بصورت دائمی و به آرامی مرتعش می کنند و هنگامی که برای بالانس چاکراها استفاده شوند، می توانند جریان شفا و خلاقیت را بازآفرینی کنند.

🔻چگونه می توانم در  این دوره درمانی شرکت کنم ؟🔺

شما چقدر از قدرتی که در دست هایتان وجود دارد استفاده می کنید؟

می توانید قبل از اینکه بیماری ایجاد شود آن را در نطفه خفه کنید

شما از نیرویی که درونتان هست دچار شگفتی و هیجان می شوید!!

 برای درمان دردهای خود هرچقدر که دارو مصرف میکنید به نتیجه ای نمی رسید؟

می خواهید روشهای جایگزین درمان را بیاموزید؟

درمانگری فوق العاده است, اگر بدانید دقیقا چکار می کنید.

می توانید قبل از اینکه بیماری ایجاد شود آن را در نطفه خفه کنید شما از نیرویی که درونتان هست دچار شگفتی و هیجان می شوید!! درمانگری فوق العاده است, اگر بدانید دقیقا چکار می کنید. این دوره نه تنها به شما قدرت درمان خود و دیگران را می دهد ، بلکه زندگی شما را متحول می کند.

دکتر آرام به صورت محدود دوره ای به نام انرژی درمانی برگزار می کنند, این دوره قدرتی که تا به حال از آن مطلع نبودید را برایتان رونمایی می کند.شما می توانید با شرکت در دوره 15 جلسه ای انرژی درمانی را یاد گرفته و برای درمان خود و عزیزانتان استفاده نمایید.

 این دوره به صورت غیرحضوری (آنلاین) برگزار می شود.

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط

باز کردن چاکراها + بازکردن چاکراهای مسدود + دوره آموزش فعالسازی و پاکسازی چاکراها

باز کردن چاکراها نیاز به یک تغییر اساسی در هوشیاری دارد که معمولاً فقط ...

انرژی چاکراها + تست چاکراها تفسیر رایگان + آموزش جامع فعالسازی و پاکسازی چاکراها

انرژی چاکراها: چگونه با دستان خود انرژی چاکرا را احساس کنیم؟ احساس انرژی در ...

چاکراهای معنوی + آشنایی با چاکراها + دوره آموزش فعالسازی و پاکسازی چاکراها

چاکراهای معنوی: طبق عقاید هندو یا بودایی و همچنین کابالا، چاکراها. (به عبری، سفیروت) استخرهای ...

سیستم 12 چاکرا چیست؟! + همه چیز درباره سیستم 12 چاکرا + تست آنلاین چاکراها

سیستم 12 چاکرا با 7 مورد آشنا - ریشه (پایه)، خاجی، شبکه خورشیدی، قلب، ...

چگونه چاکرا پا را فعال کنیم؟! + همه چیز درباره چاکرا پا + تست چاکراها با تحلیل رایگان

چگونه چاکرا پا را فعال کنیم؟ پا آسیب پذیرترین قسمت بدن شما است که ...

تجربه و درک انرژی کندالینی

تجربه و درک انرژی کندالینی جهان هستی را دو گونه می توان دید : سرشار ...

دیدگاهها

5 دیدگاه

  1. R..n گفت:

    سلام ممنون از سایت خوبتون
    ببخشید به نظر شما اول چاکرای دست رو فعال کنم یا چاکراهای اصلی
    لطفا جواب بدید

  2. مه زاد گفت:

    ممنون استاد.
    بله اگه شرایطش رو داشتم حتما.

  3. mahzadoo.ho گفت:

    درود استاد.
    می تونم با کتاب کندالینی و چاکراها تمرینات مربوط به پاکسازی کندالینی رو انجام بدم و کم کم آزادش کنم؟