دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

چگونه ماساژ درمانی به شفای بدن كمك می كند؟

انواع ماساژها به عنوان روش های ماساژ درمانی

ماساژ درمانی به بدن کمک می کند؟ اگر پاسخ این سوال بله است چگونه؟ به شفای بدن كمك میكند ؟ شاید برایتان جالب باشد که بدانید بیش از بیست میلیون آمریكایی تاثیرات ماساژ درمانی را در تلویزیون مشاهده كردند و در مورد این تكنیك شفا بخش در بسیاری از مجلات و روزنامه ها مطالبی خوانده اند و گهگاهی تحت عناوین مختلف، این گونه روش ها، یعنی فشار دادن مراكز معینی از بدن تشرح شده است. برای اشنایی با قدرت ماساژ درمانی با مقاله «چگونه ماساژ درمانی به شفای بدن كمك می كند؟» با ما همراه باشید امید است مورد استفاده شما قرار گیرد.

قدرت شفا بخشی در ماساژ درمانی

ماساژ درمانی، فرآیندهای بسیاری را در سراسر بدن آغاز می كند و زمانی كه شفا بخشی های تعیین شده را پی گیری می كنید در می یابید كه در تمامی مسیر های ویژه، نیروی شفا بخشی جریان می یابد.

شما نیروی شفا بخشی سیستم لنفاوی را از طریق جاری كردن مایع لنفاوی در بخش های آسیب دیده به راه می اندازید و هنگامی كه مراكز بازتابی را ماساژ می دهید، نیروی شفا بخشی را با فعال كردن سیستم عصبی، سرعت می بخشد و انرژی های حیاتی را میان كلیه سیستم های مختلف متعادل می كنید.

فشار روی مراكز بازتابی معین، در كف پا ممكن است كاملا در یك بخش دیگر احساس مورمور ایجاد كند و در نتیجه شما متوجه خواهید شد كه كانون های بازتابی با این قسمت دور مرتبط است .

تأثیر ماساژ درمانی و درمان های مکمل در دنیای امروزه

از روزی كه طب سوزنی به دنیای غرب معرفی شد، پزشكان علاقمند، درصدد برآمدند تا دلیل علمی محرك هایی را كه در نقاط معینی از بدن باعث توقف درد می شود و به شفای بیمار كمك می كنند بشناسند. و ماساژ درمانی هم جر این دسته از این علوم قرار گرفته است که نظر محققین را به خود جلب نموده است.

تحقیقات جدید در فرانسه، انگلستان، اسكاتلند، كانادا، آمریكا و سایر كشورهای غربی، كشفیات نوینی را در مورد ماساژدرمانی نشان داد و مراكز بازتابی را كه در واقع سلسله اتصالاتی هستند كه انرژی را به سراسر مدارات بدن منتقل می نمایند و جریان آن را به سمت اندام ها و سیستم عصبی هدایتمی كنند را تائید كرد.

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

دكتر بیكر و همكارانش با الكترودها، بطور علمی آزمایش های انجام دادند و به شواهد علمی مهمی از جمله گذر جریان الكتریكی بسهولت بسیار زیاد از سراسر مدارات بدن دست یافتند این مشاهده خواص ویژه الكتریكی مراكز بازتابی را در انتقال از نقطه شروع به سراسر مداراهای بدن تائید می كند و این خاصیت در بافت های اطراف مراكز بازتابی دیده نشده است .

این انتقال انرژی در آزاد سازی اندورفین و سایر مواد شیمیایی مشابه در انتهاهای عصبی موثر بوده و باعث تسكین می گردد . ماساژ درمانی نتایج طب سوزنی را بدون استفاده از سوزن و با استفاده از فشار در پی دارد . پا از جمله اندام هایی است كهبه علت كار كردهای گوناگون و كاربردهای خاصی كه داشته همواره و در سراسر تاریخ بشر، به عنوان یكی از مهمترین اندام های بدن مطرح بوده است .

اثر مغناطیس و ماساژ درمانی

درمان مغناطیسی بعنوان یك كامل كننده درمانی مطرح شده است. بدن ما استفاده زیادی از یون هایی نظیر كلسیم، پتاسیم، سدیم برای انتقال امواج الكتریسیته بین مغز و اعصاب و اندام ها می نماید.

پروفسور زیمرمن معتقد است كه مقدار یونهای منفی موجود در هوا در مناطق شهری به دلایل مختلف در حال كاهش یافتن است و هر چه آلودگی هوای شهر بیشتر باشد عمر یون های منفی در هوا كمتر است در نتیجه آن ایجاد بی قراری، نگرانی، تشویش، افسردگی و … در بشر است .

این محقق بزرگ آمریكایی همچنین معتقد است كه با به كار گیری میدان مغناطیسی بر روی منطقه آسیب دیده افزایش جریان خونمنطقه و متعاقب آن افزایش اكسیژن رسانی و گرمای خفیف منطقه می شوند. زمان پاسخگویی در افراد بدلایل مختلف متفاوت است و می توان از همان دقایق اول شروع شود و استفاده از مغناطیس مناسب و مورد تائید و مدت زمان استفاده از آن بسیار مهم است.

اثر میدان های مغناطیسی در پیشگیری و درمان

اثرات میدان مغناطیسی مصنوعی برای پیش گیری و درمان در سه فاز (چهار مرحله) قابل ملاحظه است :

1. فاز زودرس: با یك سو كردن شارژ مغناطیسی سلولهای بدن صورت می گیرد

2. فاز تاخیری

الف – با تاثیر بر همودینامیك بدن ( تاثیر بر شكستگی ها و بهبود زخم و غیره … توسط پروفسور هافمن تائید شده است)

ب – با تاثیر بر روی میادین الكترو مغناطیسبدن و نقاط بازتابی

3. اثرات روانیو هورمونی : با اثر گذاری روی غدد و نقاط بازتابی غد در اندام های دیگر از جمله كف پا می باشد.

كاربردهای میدان مغناطیسی :

با توجه به توصیف های انجام شده تحقیقات گسترده ای بر روی اثرات میدان مغناطیس بر بدن و استفاده صحیح از میدان های مغناطیسی در حال اجرا است و تا كنون تاثیر بسزایی از جمله تخفیف دردهای مزمن در روماتیسم های مفصلی، فیبرو میا لژیا، نروپاتی دیابتی، كمر دردهای ناشی از درد مهره ها و عضلات كمر، بهبود زخم و شكستگی استخوان حتی در بیماری پاركینسونیسم و M.S، سردردهای میگرنی، صرع به اثبات رسیده است كه نتایج تحقیقات از مراكز مطالعات پزشكی كانادا و NYU نیویورك آمریكا به پیوست تقدیم می گردد.

مهم ترین تاثیر مغناطیسی

با توجه به اینکه مغناطیس درمانی بر پایه تحریک بافت سلولی در بدن فعالیت می نماید و اینکه خود بدن انسان هم دارای یک میدان مغناطیسی است که از مغناطیس تأثیر می پذیرد.

و بیماری را در این حالت دکترها و محققین به این صورت توصیف می کنند که تعادل مغناطیسی آن ناحیه به هم خورده است که باعث بیماری در بدن شده است بنابراین در زمانی که دوباره بدن را در معرض میدان مغناطیسی قرار می دهیم بدن توانای تنظیم مجدد خود را پیدا نموده و سلامتی خود را باز می یابد.

 

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط

راز انرژی درمانی چيست‌؟

راز انرژی درمانی چيست‌ آیا تا به حال به این فکر کرده اید که ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه