دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

آموزش سنگ درمانی و درمان بیماری ها با سنگ

آموزش سنگ درمانی و درمان بیماری ها با سنگ

سنگ درمانی و اگر در پروازهای هوایی دچار ترس و دلهره می شوید، اگر آرامش خود را از دست داده اید، اگر می خواهید لاغر شوید، اگر کلیه، کبد، کمر و یاقسمت های دیگر بدنتان درد می کند سراغ سنگ درمانی  بروید تا مشکلتان را به راحتی برطرف کنید. سنگ درمانی تاثیرات شگرفی بر شما و اطرافیانتان می گذارند. باور کنید برای هر مشکلی سنگ درمانی چاره گری پیدا می شود.

تاریخچه سنگ درمانی:

فهرست مطالب مقاله

علم گمشده نامی است که سنگ درمان گران و گوهر شناسان بر علم ریشه شناسی، طبقه بندی و خواص سنگ درمانی گذاشته اند. سنگ درمانی ریشه ای شش هزار ساله دارد.منابع مکتوب زیادی از سابقه آن در دست نیست عالمان اصلی این علم که کاهنان مصری و دانشمندان هندی و چینی بوده اند

از ترس آنکه مبادا نسخه های جادویی این روش سنگ درمانی به دست اغیار بیافتد و حق انحصاری آنها از بین برود، منابع مکتوب را از میان برده اند.اکنون به غیر از اطلاعاتی مبهم، تکه تکه و ناقص از این رشته سنگ درمانی چیز بیشتری در دست نیست اما بسیاری به این علم سنگ درمانی رو آورده اند تا آن را از نو بشناسند.

این علم امروزه تحت نام (Gem Therapy) به عنوان یکی از رشته های طب مکمل معرفی و طبقه بنده می شود. در ایران بزرگانی نظیر ابوعلی سینا، خواجه نصیرالدین و ابوریحان بیرونی از خواص سنگ ها و سنگ درمانی آگاه بودند و برای درمان از آنها استفاده می کردند. با پیشرفت علم فیزیک، این علم بیش از بیش مورد توجه و شناخت قرار گرفته است و از صنعت تا درمان از آن استفاده می شود.همچنین در بسیاری از روش های طبیعت درمانی و انرژی درمانی مانند پرانیم هیلینگ از سنگ ها و کریستال استفاده می شود.

تاثیر سنگ درمانی بر علوم دیگر:

در یونان باستان، به مردم توصیه می شد سنگها را در کیسه چرمی کوچک با خود حمل کنند، به صورت گردنبند به گردن خود بیاویزند یا به صورت پودر یا معجون از راه خوراکی استفاده کنند تا به این وسیله از ارواح پلید، انواع بیماری ها، چشم زخمها و بلایا و فجایع در امان بمانند.

ارسطو فیلسوف مشهور یونانی نیز از قدرت ویژه و منحصر به فرد سنگ های شفابخش و سنگ درمانی صحبت کرده است.اعتقاد به نیروی فوق العاده سنگ ها و سنگ درمانی باعث شده است که از این علم در شاخه های دیگر هم استفاده کنند.

در مدیتیشن از سنگ های کریستالی کوارتز استفاده می کنند. آنها معتقدند این سنگ در بازکردن چاکراها تاثیر بسیار بیشتری دارد. برای این کار تکه های کریستالی بزرگی از کوارتز را به صورت دایره می چینند و خودشان در وسط آن قرار می گیرند. سنگ ها به دنیای جادو و ماوراء الطبیعه نیز راه یافته اند. سنگ درمانان معتقدند که عصای جادوگران قدیمی در سرخود دو تکه سنگ بزرگ داشته که این دو سنگ با تاثیری که روی هم داشته اند قدرت چند برابری به صاحبشان می داده اند.

حالا دیگر بسیاری از مراکز ماساژ با استفاده از سنگ های درمانگر سنگ درمانی را انجام می دهند. ممکن است شما از تاثیرات سنگ ها چیزی ندانید اما تاثیر آنها را حتما حس خواهید کرد. برای هنرمندان زمرد می تواند در افزایش ادراکات شهودی موثر باشد و نبوغ هنری را افزایش دهد.اگر خلبان یا مهماندار هواپیما هستید و یا به هرعلتی مدام در سفرهای هوایی هستید یا از سفر هوایی واهمه دارید، فیروزه که به سنگ حامی هم معروف است می تواند به شما احساس امنیتی بیشتری دهد.

سنگ درمانی برای هر مشکلی چاره ای دارد. تا آنجا که این باور وجود دارد به گردن آویختن یاقوت قرمز، پیوند های زناشویی را محکم تر می کند. برای اینکه عشق بین خود و آنکسی را که دوستش دارید افزایش دهید گردن بندی از لاجورد به گردن بیاویزید، چون لاجورد عشق و دوستی را زیاد می کند.

شفابخشى سنگ ها (سنگ درمانی) به چه علتى است؟ 

كانى ها و سنگ هاى باارزش به علت ساختار اتمى كامل و انرژى بسیارى كه دارند و نورهاى ناب رنگى و درخشان كه از خود مى تابانند در كنار دانش پزشكى،بدون خطرآفرینى مى توانند اثرهاى مثبتى بر جاى بگذارند.
ولى این حرف دلیل بر این نیست كه سنگ ها به تنهایى معجزه مى كنند، بلكه این سنگ ها همراه و در كنار درمان هاى پزشكى تأثیرات مفیدى را بر بیمارى ها دارند. سنگ درمانی

سنگ درمانی و تغییراتى كه در بدن به وجود مى آید  به چه دلیلى است؟ 

ارتعاشات متغیر در حوزه بدن تعادل جسم و جان را به هم مى ریزد و این ناهماهنگى است كه باعث بیمارى مى شود. در این زمان است كه مى توان با كمك گرفتن از ارتعاشات كانى ها و سنگ درمانی،این ناهنجارى هاى به وجود آمده را كنترل كرد و هماهنگى لازم را در جسم و جان دوباره ایجاد كرد.

در چه سنى مى توان از سنگ درمانی استفاده كرد؟ 

سنگ درمانی با سنگ هاى شفابخش و باارزش براى زن و مرد و كودك نیز در هر سنى مناسب استبه شرطی که این كار با آگاهى و دانش لازم انجام شود.

چه كشورهایى در زمینه خاصیت سنگ درمانی كار كرده و از این علم استفاده كرده اند؟ 

قبل از پاسخ به این سؤال به نظرم بهتر است ببینیم سنگ درمانی در ابتدا چگونه و كجا و در چه زمانى به صورت هاى گوناگون استفاده مى شده اند. در گذشته هاى دور كه مربوط به دوران پارینه سنگى یا عصر حجر مى شود،ابتدا بشر از سنگ به عنوان ابزار استفاده مى كرد.
در آنجا بود كه آموخت سختى سنگ ها مى تواند حیوانات را كه زندگى او را تهدید مى كنند، از بین ببرد. همانجا بود كه آموخت با ساییدن سنگ ها جرقه و آتش هم تولید مى شود. این ابتدایى ترین آشنایى بشر با سنگ بود.
بعد از این مراحل بود كه حس زیبایى پرستى به انسان شوق استفاده از سنگ هاى رنگى مختلف را براى آراستن دست و گردن داد.
باستان شناسان در بسیارى از مناطق كهن از جمله ایران در كاوش هاى خودشان آثار زیادى را كه مبین آشنایى و استفاده ساكنان مناطق باستانى و ایران از این سنگ ها -سنگ درمانی -بوده به دست آورده اند.
گیوشمن ضمن اكتشافات خودش از تپه سیلك در كاشان به تعدادى گردنبند با مهره هایى از عقیق،لاجورد، یشم، سنگ شیشه، مرجان، صدف و… برخورد كرد.
این اشیا مربوط به هزاره هاى سوم پیش از میلاد و حتى شاید قبل از آن باشد.در منطقه شوش كنونى كه متعلق به دوره ایلامى و هزاره سوم و چهارم پیش از میلاد است،تعدادى تندیس یافت شد. همه این موارد نشان مى دهد كه مردم با تراش سنگ آشنا بوده اند. سنگ درمانی در تخت جمشید هم آثارى كه به دست آمده حكایت از همین آشنایى مى كند بله! در تخت جمشید سنگ هایى از جمله مرجان قرمز، فیروزه، عقیق و… به دست آمده كه به شكل سرویس شیر، انسان یا انگشترهایى با نگین عقیق كه روى آنها نقش پادشاهان در حال جدال با حیوانات اساطیرى است.
این هنرها همه مربوط به هزاره اول پیش از میلاد است. افسانه ها و روایات گوناگونى هم درباره سنگ هاى باارزش نقل شده است. مثل اینكه كاهنان از سنگ هاى باارزش براى تبرك استفاده مى كرده اند یا اینكه جادوگران براى طلسم این سنگ ها را به كار مى بردند.
آتلانتیسى ها مى دانستند كه براى درمان بیمارى ها چگونه از سنگ درمانی استفاده كنند.در چین از كوبیدن و پودر جواهرات براى مداواى بیماران سود مى بردند.
در قرن هشتم میلادى شخصى به نام «سن هیلدنبژان» با كمك سنگ درمانی بیماران خود را درمان مى كرد.
این نشانه آن است كه در گذشته و در مناطق مختلف انسان ها از سنگ ها علاوه بر استفاده آن به عنوان ابزارهاى گوناگون و زینت و در مراسم مذهبى از جنبه درمانى سنگ درمانی هم سود برده اند.

خواص درمانی سنگ ها (سنگ درمانی) :

آرامش با جادوى سنگ درمانی:

اگر می خواهید نبوغ هنریتان را افزایش دهید. زمرد در افزایش ادراكات شهودى شما موثر خواهد بود و نبوغ هنریتان را افزایش دهد.

اگر خلبان یا مهماندار هواپیما هستید و یا به هر علتى مدام در سفرهاى هوایى هستند و می خواهید آرامش خود را حفظ کرده و از سفر خود لذت ببرید. «فیروزه» یا سنگ حامى این حس رابه شماهدیه میکند و مى تواند به شما احساس امنیتى بیشتر از شركت هاى بیمه معتبر اعطا كند.

اگر به هر نوع اعتیادى مبتلا شده اید، و مایل به ترک ان هستید. عقیق سیاه «اونیكس»: از آنجا كه در شش هزار سال پیش هم اعتیاد به الكل و آبجو وجود داشته است كاهنان مصرى استفاده از این سنگ را به معتادان توصیه مى كردند، سنگ «اونیكس» بیش از سایر درمان هاى ضداعتیاد به یاریتان مى آید.این سنگ با بالا بردن خودباورى و اعتماد به نفس موجب درمان اعتیاد مى شده است.

اگرمشکلات زناشوئی دارید. یاقوت قرمز اگر مشکلات زناشوئی دارید به گردن آویختن یاقوت قرمز، پیوندهاى زناشویى را محكمتر مى كند.

اگرازچاقی رنج می برید وتمایل به لاغرشدن دارید. از سیترین استفاده کنید زیرا سوخت وسازسلولی راافزایش می دهد.

اگر مرتب دلشوره هستید وبرای هرچیزنگران می شوید. عقیق سلیمانی، کوارتزصورتی (رزکوارتز): این دو سنگ موجب تقویت قلب شما می گردند.

اگر بد خواب هستید یا مدام کابوس می بینید. آماتیست و زبرجد: این دو سنگ ضد اضطراب و کابوس است و خواب شیرینی رابه دنبال دارد.

اگر از حافظه خوبی برخوردار نیستید و مطالب را نمی توانید به خاطر بسپارید. هماتیت استفاده از هماتیت فرایند منطقی ذهنتان را بالا می برد.

اگر یوگا کار میکنید. زمرد درصورتی که یوگا کارمی کنید جهت تمرکز بیشتر زمان مدیتیشن اززمرد استفاده نمائید.

اگرازبیماریهای زنان رنج میبرید. یاقوت قرمز از دستبند آن که دردست راست می اندازید استفاده نمائید.

اگر در درس ریاضی ضعیف هستید. هماتیت: برای تقویت منطق و تواناییهای ریاضی به کار میرود. این سنگ خلاقیت و تمرکز را افزایش میدهد.

اگربه آرامش وخونسردی نیازمندید. آونتورین (دلربا): از عصبانیت شما می کاهد و به شما آرامش می بخشد و سیستم عصبی شما را تقویت می سازد.

آموزش سنگ درمانی و درمان بیماری ها با سنگ

هر سنگی خواص درمانی و انرژی خاص خود را دارا می باشد

قابل توجه خانمهای باردار: اگر میخواهید خود و جنین در آرامش به سر ببرید و یا اینکه زایمان آسانی داشته باشید. الماس و فیروزه: این سنگ نیازهای مذکور را مرتفع می سازد.

اگر از نفخ معده شکایت دارید و بی اشتها هستید. آمیتیست ناراحتی های گوارشی شما را برطرف می سازد و تمایلتان برای میل غذا افزایش می یابد.

اگر از بوی بد دهان رنج می برید. یاقوت سرخ با نزدیک نگه داشتن این سنگ درکنار دهان بوی بد ازبین می رود.

اگرمایلید سوی چشم خودرا افزایش دهید ویا ازچشم دردگله دارید. ازسرمه فیروزه استفاده نمائید.

اگر از خرافات و عقاید کهنه فرار میکنید. آزوریت این سنگ در از بین بردن اعتقادات کهنه از سیستم ذهنی بسیار مؤثر و قدرتمند است و شما را به سوی واقعیت بالاتری هدایت می کند و فهم عمیق و درک بالاتری از معنای زندگی را برایتان میسر می سازد.

اگر زمان قاعدگی دچارگرفتگی عضلات می شوید. کوارتز دودی این سنگ دردها وافسردگی ناشی از دوران قاعدگی را ازبین می برید.

اگر از رماتیسم و دردهای عضلانی رنج می برید. هماتیت سنگی است که مثل تکه ای آهنربا درد پا و کمر را جذب میکند. برای رفع دردهای عضلانی و مفاصل مفید است.

اگردر انجام اموردودل هستید. الماس: عزت نفس را افزایش می دهد.

اگرقادربه بیان احساسات خودنیستید زبرجد: این سنگ اعتماد به نفس شمارادربیان احساساتتان افزایش خواهد داد.

اگرمایلید در معرض تشعشعات باردار مضر وسایل الکتریکی ازجمله تلویزیون، کامپیوتر، ماکروویو قرار نگیرید. کوارتز خیلی سیاه: تمام انرزیهای منفی این وسایل الکتریکی راجذب می کند.

اگرفرزندتان از شیرمادر تغذیه می کند و مایل به افزایش شیر خود هستید. عقیق سفید: این سنگ شیرمادران افزایش می دهد.

سنگ درمانی و خواص های سنگ ها

کریستال ها و سنگ ها از مدتهای طولانی برای درمان (سنگ درمانی)، حفاظت، و همچنین تزئینات استفاده شده اند. امروزه انسان بدلیل کیفیت آرام بخشی و انتقال دهندگی کریستالها ، به سوی آنها جذب شده اند. همچنین خاصیت نمادی ( سمبلیک) این کریستالها برای انسانها جذاب است. امروزه همچنین کریستالها در صنعت نیز بیشتر استفاده می شوند.

برای مثال، زمانی که شما سنگی را انتخاب می کنید که سمبلی از کیفیت نیازهایتان در یک رابطه را دارا می باشد، این سنگ اغلب اوقات این کیفیت را در روابط شما به ارمغان می آورد. کریستال ها، انرژی را جذب و منتقل می کنند. سنگ درمانی این انرژی قادر به از بین بردن انسدادها، ازبین بردن استرسها، حمایت از مقصدهای جدید می باشد. همچنین خاصیت خنثی کردن انرژی منفی و تجدید انرژی را دارا می باشد.

یاقوت ارغوانی Amethyst cluster

سنگ یاقوت ارغوانی برای استفاده در کارهای درمانی، برای درمانگران مبتدی و یا حرفه ای – بسیار عالیست. همچنین کریستال یاقوت ارغوانی برای افزایش  حس شادی و نشاط استفاده می شود.

سنگ یاقوت ارغوانی خوشه ایAMETHYST CATHEDRAL این سنگ انرژی صلح، تعادل، جرأت، و قدرت درونی را به ارمغان می آورد.همچنین این سنگ اثر آرام بخشی در محیط دارد.

سنگ یاقوت ارغوانی کاسدرالAmethyst crystal حضور این سنگ در خانه و یا باغ بسیار عالی است.همچنین این سنگ برای محافظت علیه حمله های روانی بسیارمؤثر است وبرای استفاده در تله پاتی و سایر فعالیتهای سایکیک نقش باز کننده دارد.

کریستال یاقوت ارغوانی این نوع کریستال، آگاهی روحانی، مدیتیشن،قدرت  فعالیتهای سایکیک،صلح و آرامش درونی، انتقال انرژی مثبت را افزایش می دهد و استرس را از بین می برد. سری متنوعی از سنگ کوارتز بنفش، بنفش کمرنگ و ارغوانی را مریستال آمتیست می نامند.این کریستال در طیف رنگی بنفش کمرنگ و بنفش پررنگ قرار دارد و بصورت نوک تیز،خوشه ای و کاسدرال موجود است.

سنگ درمانی سنگهای معدنی MINERALS 

سنگهای معدنی، قدرتهای درمانی متفاوتی دارند. این سنگها عبارتند از:

آزریت، روز کویر، مالاشیت، کیانیت، کارولیت، همیتسیت و مکسیت. انواع سنگهای معدنی هر کدام قدرت درمانی خود را دارا می باشند و برخی آنها با هم ، هم قدرت هستند. در جهان پیرامون ما، نمونه های فراوانی از سنگهای معدنی وجود دارند که برای موضوعات بسیار زیادی استفاده می شوند.

نمونه سنگهای مالاشیت :Malachite specimens

این سنگ قدرت فوق العاده ای برای برانگیختن دید فیزیکی و سایکیک ( روانی) را دارا می باشد. به تمرکز کردن کمک می کند و همچنین در درمان دردهای احساسی می تواند بعنوان همکار شما ،در انتقال صلح مؤثر باشد. همچنین این سنگ، سنگ پشتیبان مسافران است.

سنگ درمانی سنگ آزوریت AZURITE 

این سنگ در از بین بردن اعتقادات کهنه از سیستم ذهنی بسیار مؤثر و قدرتمند است و شما را به سوی واقعیت بالاتری هدایت می کند و فهم عمیق و درک بالاتری از معنای زندگی را برایتان میسر می سازد.

عقیق نوار آبی Blue lace agate

این سنگ، سنگ آرام بخش و ملایمت است و در رسیدن به روح برتر شما را کمک می کند وبه شما یاری می رساند . عقیق نوار آبی سنگی الهام بخش است که در رسیدن به تعادل درونی مؤثر است و در انجام معجزات از این سنگ استفاده شده است.

سنگ کریسوکولا  CHRYSOCOLLA

این سنگ برانگیزاننده آرامش، صلح و صبر است. همچنین این سنگ، با تعادل درونی و عشق بلاشرط در ارتباط است. و خاصیت ملایمت و لطافت را عرضه می کند.

ارتعاشات هر سنگ معدنی، در بسامد مخصوص به خود، دارای ارتعاشاتی است و هنگامی که در ارتباط با سایر کریستالهای مرتعش استفاده شوند می توانند قدرت یکدیگر را تقویت کنند.

سنگ درمانی سنگ هماتیت HEMATITS 

سنگ هماتیت آرامش ذهنی را فراهم می آورد و حافظه و تمرکز را قوی می کند. این سنگ همچنین باعث بالا رفتن فرایند منطقی ذهن می شود.

آموزش سنگ درمانی و درمان بیماری ها با سنگ

سنگهای معدنی، قدرتهای درمانی متفاوتی دارند

سنگ کارولیت CARROLLITE

این سنگ بر ضد حمله های روانی استفاده می شود و همچنین قادر است  هاله را قوی کند.

سنگ رز کویر  DESERT ROSE 

این سنگ قدرت فکر کردن و دید ذهنی را روشن می کند، و همچنین ادراک را قوی می سازد و ذهن را آرام می گرداند.

سنگ کیانیت KYANITE 

این سنگ هیچگاه به پاکسازی نیازی ندارد و انرژیِ منفی را به خود جذب نمی کند.  این سنگ آورنده ی صداقت و وفاداری، راستگویی و آرامش است و همچنین به رویاها ( خوابها ) کمک می کند. همچنین این سنگ یک انتقال دهنده  انرژِی فوق العاده است.

سنگ درمانی سنگ لاجورد

سنگ لاجورد یا « سنگ موازنه روحی » یك متعادل كننده باور نكردنی برای كودكانی است كه قابلیتهای روانی فوق العاده ای را از همان دوران اولیه زندگی خود نشان می دهند. رنگ آبی تیره این سنگ باعث تحریك هوشیاری و خودآگاهی و پالایش بصیرت معنوی در كودك می شود. سنگ لاجورد زمینه را برای قبول خود و پذیرش نعمت هایی كه به او ارزانی شده است آماده می كند وبه كودك كمك می كند كه به آگاهی معنوی برسد. این سنگ دارای قدرت های محافظ است و همه حسهای روحی – روانی را تحریك می كند و از همین رو بسیار ارزشمند است.

سنگ درمانی یشم سبز

یشم سبز یا «‌سنگ تسكین دهنده احساسات » را به راحتی می توان برای بچه ها تهیه كرد و مثل جواهرآلات معمولی مورد استفاده قرار داد. بچه های حساس و هیجانی ، اغلب به یك وسیله محافظت كننده احتیاج دارند كه همراهشان باشد و از این طریق مطمئن شوند كه احساساتشان بر آنها غلبهنمی كند و آنها را تحت تأثیر قرار نمی دهد. این سنگ اعتماد به نفس، و اتكا به خویشتن را در بچه تقویت می كند.یشم سبز به فرد ایمان می بخشد تا در زندگی به تك تك آرزوهای خود برسد.

سنگ درمانی سنگ « چشم ببر »

با لایه های نازك قرمز رنگی كه در آن وجود دارد  هنگامی كه به سمت جلو و عقب تكان داده می شود نور را در مسیر معینی منعكس می كند و به نظر می رسد چشم یك ببر به شما خیره شده است! اجازه دهید كودكتان نیروی این سنگ را كشف كند .این سنگ برای بچه هایی كه از نظر روحی سركوب شده اند بسیار خوب است و قوای روحی – روانی آنها را تقویت می كند.

سنگ عقیق یا « سنگ عزت نفس »

برای تقویت حس احترام به نفس و ارزش قائل شدن برای خویشتن به كار می رود. رنگ های نارنجی تیره این سنگ به خوبی بیانگر نیروی تقویت كننده چاكراهای اول و دوم و سوم در این سنگ است و باعث حس امنیت و عشق به خویشتن می شود. رگه های صورتی رنگ موجود در این سنگ، عشق و علاقه را در بین والدین و فرزند تقویت می كند. این سنگ همچنین برای بیماریهای پوستی از جمله آكنه بكار می رود.برای این كار باید سنگ را در بالای پوست نگه داشته و برای مدت چند دقیقه بصورت دایره وار حركت دهید.

سنگ درمانی كوارتز سرخ یا « سنگ عشق و دوستی»

یكی دیگر از سنگهای چند منظوره شفابخش است به ویژه برای كودكانی كه احساسات آزاردهنده و یا تمایلات پرخاشگرانه دارند.  كوارتز سرخ می تواند زخمهای یك قلب شكسته را كه در اثر رو در رویی با واقعیتی تلخ و خشن ، آسیب دیده است التیام بخشد. كوارتز سرخ برای بچه هایی كه بیقرار و بسیار فعال هستند ومبتلا به تشویش و نگرانی، ترس، اضطراب، دلواپسی و بسیاری از اختلالات روحی دیگر هستند آرامش را به ارمغان می آورد.

برخی فواید عصب شناسی نیز دارد. یعنی اگر این سنگ را در بالای مراكز عصبی مربوطه نگه داریم، گرفتگی عضله را از بین می برد و عضله شل می شود. در مورد قلب های جوان، كوارتز سرخ می تواند كمك كند تا چاكراهای قلب باز نگه داشته شود، و به قلب حیات می بخشد و آن را حفظ می كند. این سنگ انرژی های خوب را وارد قلب كرده و از ورود انرژی های بد جلوگیری می كند

كوارتز شفاف كوارتز شفاف یا « سنگ شفابخش»

نوعی كریستال است كه برای همه نوع درمان بكار می رود. هرسنگ كوارتز در واقع نیرو و انرژی خاصی دارد و از خاصیت شفابخشی ویژه ای برخوردار است.  وقتیكه كودك تكه ای از سنگ را دردست می گیرد، انرژی آن یا خیلی آهسته تخلیه می شود یا خیلی سریع و ناگهانی. در حین خالی شدن انرژی سنگ، كودك احساس می كند كه گویا در معرض یك شوك الكتریكی ملایم قرار گرفته است.

همین انرژی طبیعی ، كافی است كه هرگونه احساس ناراحتی و غم را از كودك دور كند و حالت منفی احساسی در او تغییر كند و احساس شادابی و نشاط كند. اگر كسی چندین تكه از این سنگ را به همراه داشته باشد انگار از انواع مختلفی از سنگهای شفابخش را به همراه دارد زیرا هرتكه از سنگ كوارتز شفاف دارای خاصیت درمانی خاصی است و او می تواند از آنها در موارد و موقعیتهای گوناگون استفاده كند. مجموعه این سنگها همچنین برای سازماندهی افكار پراكنده و از بین بردن نیروهای منفی مفید هستند

 سنگ شفاف ( حجرالبرق)

حجرالبرق یا « سنگ رهبری »‌ یك سنگ تقویت كننده و نیرودهنده است كه انرژی قلب را احیا می كند و میان انرژیهای زنانه و مردانه در بدن تعادل ایجاد می كند.این سنگ سبز رنگ است و بسیار دوست داشتنی و محافظ قلب است. بسیاری از بچه هایی كه خجالتی ، ترسو و مطیع و سربه زیر هستند،برای بازیابی اعتماد به نفس نیاز به چنین سنگی دارند.

این سنگ به شخص كمك می كند تا فعال باشد و كارش را آنطور كه خودش می خواهد شروع كند وخلاصه ابتكار عمل را در دست می گیرد و بچه هایی كه دچار تنگی نفس هستند، به سوی این سنگ جذب می شوند زیرا این سنگ ریه ها را باز می كند و باعث می شود احساس سبكی و آرامش كنند

لعل بنفش لعل بنفش یا «‌ سنگ شفا دهنده »‌

بدبینی و منفی گرایی را از وجود فرد دور می كند و به او صفا و پاكی می بخشد. این سنگ احساس حقارت و خودكم بینی را در فرد از بین می برد و به او یك چشم انداز معنوی می بخشد. آرامش و صبر را در شخص افزایش می دهد و قلب را سبك می كند.

اشك سرخپوست یا « سنگ غم »

خیلی تیره است ولی در عین حال نور را از خود عبور می دهد. اگر شما تكه كوچكی از آن را جلوی نور نگه دارید می توانید همچون شیشه، طرف دیگر را ببینید. به هرحال ، اگر شما از سنگ اشك سرخپوست برای جذب احساسات منفی استفاده كنید،خواهید دید كه قسمتی از فضای درونی آن تیره و كدر می شود و گاهی اوقات بعد از برطرف شدن غم و اندوه ، دوباره شفاف می گردد

یاقوت ارغوانی

یكی از بهترین سنگهای شفابخش است. خاصیت این سنگ عمدتاً به خاطر این است كه می تواند هرنوع احساس منفی را از وجود شخص بیرون بكشد و ضمیر او را پاك و شفاف كند. در مورد كودكان می تواند اضطراب و آشفتگی ناشی از بلوغ، یا هرنوع غم و افسردگی مربوط به شكست تحصیلی، یا شنیدن اخبار ناخوشایند مثل طلاق یا مرگ ، و غیره را در آناه از بین ببرد.

یاقوت ارغوانی دراین گونه موارد تمام احساسات منفی را به طرف خود جذب میكند و به كودك آرامش می بخشد.
برای بچه هایی كه ناتوانی های گوناگون دارند و یا دچار مشكلات جسمی و روحی هستند چند تكه سنگ یاقوت ارغوانی در اتاق آنها باعث می شود این نیروهای منفی از وجود آنها تخلیه شود و اتاق آنها به یك وضعیت آرام و متعادل برگردد. برای درمان دردهای موضعی، سنگ یاقوت ارغوانی را به طور مستقیم به مدت 20 دقیقه در روی محل درد یا اطراف آن بگذارید تا تسكین یابد.

 كهربا یا « سنگ آرامش دهنده »

نوعی كریستال است كه به اعصاب شخص آرامش می بخشد. انرژی های منفی را از فرد دور می كند و او را تشویق می كند كه زندگی را زیاد سخت نگیرد. این سنگ همچنین در طی مراقبتهای بعد از عمل جراحی می تواند آرامش دهنده هیجانات و عواطف باشد.

سنگ درمانی و درمان از طریق سنگ ها

آماتیست:

رهایی از درد خصوصاً دردهای ناحیه سر، میگرن، و فشارهای عصبی است، غدد و هورمونها را تقویت کرده سوخت و ساز سلولی را افزایش میدهد.

عقیق:

ایمنی در سفر، دور کردن از بدی، روبرویی با خیر ونیکی، رفع غم وغصه، از بین بردن فقر، گشایش رزق و روزی و برکت و ایمنی از بلا، سرانجام نیک کارها، اجابت دعا و برآوردن حاجات، همراهی آن به هنگام نماز ثواب دارد، موثر در سردرد، گرفتگی و تقویت چاکرای دوم، دور کردن انرژی منفی

فیروزه:

از بین بردن فقر، جهت ایجاد فرزند، استجابت دعا، عامل فتح و پیروزی، گشایش سینه، برآوردن حاجات، قوت دل را زیاد می کند.باعث شادی و نشاط می شود، اعتماد به نفس میدهد، تقویت کننده چاکرای 5، کاهش تورم عضلات و درد پشت و پروستات

یاقوت:

از بین بردن فقر، باعث نجابت و بزرگی، زایل کردن پریشانی، سبب آسانی کارها می شود باعث توانگریتقویت شجاعت و شهامت و ضعف و ناتوانی وجریان خون و چاکرای 2 و 1، رفع بی حسی و تنبلی

مروارید:

تقویت کننده اعصاب، رفع نگرانی و اضطراب، استحکام استخوانها و دندانها و چشم2، برطرف کننده کمبود کلسیم، از بین برنده دوشخصیتی های افراد ی که تغییر خلق وخوی میدهند، ایجادکننده الهامات و ابتکار و آگاهی

مگنت:

بهبود ورم و درد مفاصل ورماتیسم و کمردرد و یا تقویت کننده اعصاب، رفع نگرانی و اضطراب، استحکام استخوانها و دندانها و چشم2، برطرف کننده کمبود کلسیم، از بین برنده دوشخصیتی های افراد ی که تغییر خلق وخوی میدهند، ایجادکننده الهامات و ابتکار و آگاهی

آمازونیت

رفع افسردگی و فشارهای پشت و گردن وایجاد نیروی حیاتی تحرک وتقویت چاکرای 1 و7

تلفن تماس برای اطلاعات بیشتر با موسسه تجسم خلاق

02188302523

تلگرام و واتساپ

09011594943

آکوآمارین

افزایش قدرت بیان ، هوش و تاثیر بر مجاری تنفسی و سیستم دفاعی و تیروئید و بیماریهای خونی و مانع سکته قلبی

سیترین

ایحاد روشنایی وگرمی قلب، موثر بر افسردگی، عصبانیت ونگرانی، فعال کننده چاکرای 3، تاثیر بر سوخت و ساز سلولی و مشکلات غدد

لاجورد

موثر بر درد عصب ها، پایین آورنده فشار خون، فعال کننده چاکرای 6، رفع وازدگی و سرکوب، باعث شادی و توجه و آگاهی می شود.

کوارتز روتایل

نیروی شفابخشی شگفت انگیز و عالمگیر ، اصلاح سریع بافتها، تسریع در سازماندهی و ساختار سلولی، باعث رشد معنوی و آرامش و گرمی شده و انسان را در برابر نیروهای ناخواسته حمایت می کند.

کوارتز دودی

انرژی بسیار زیادی را انتقال میدهد، تقویت بافتهای رابط، چربی و عضلانی، تقویت فدرت باروری، تقویت اراده، مسئولیت پذیری، ابتکار و نوآوری

کهربا

موثر بر آلرژی ها، التهابات مفاصل و استخوان درد، بیماریهای مزمن، روماتیسم و دردهای کمر و پشت، افزایش نیروی اراده، التهابات قسمت زانو، ساق، تهیگاه و ماهیچه های بدن، کمک به حافظه، پاک کردن روح و جسم، مشکلات قلبی ، رهایی از استرس و آرامش درون

کوارتز صورتی

موثر بر قلب، گردش خون، موثر بر دستگاههای تناسلی و باروری، موثر بر زخمها، ترک و استخوان درد، تقویت اعصاب پاراسمپاتیک، از بین برنده افسردگی و بی خوابی، نگرانی را از بین میبرد، امکان پذیرفتن و دوست داشتن دوباره میدهد.

زمرد

آسانی در کارها، زایل کننده فقر، ایجاد توانگری،برای کسانی که از حالت تعادل روانی وجسمانی خارج می شوند، موثر بر همه نوع بیماریهای قلب و کلیه، مجاری کیسه صفرا، دردهای ستون فقرات روماتیسم و التهابات مفصلی، به ما الهام و شم قوی می دهد، باعث صلح، نظم ونبوغ می شود، راهنا در مدیتیشن، از بین برنده نگرانی ودلواپسی

انیکس

جریان خون را تحریک کرده، قلب، کلیه، طحال واعصاب را نیرو می بخشد و سستی وکاهلی را از بین می برد، فکر و جسم و چاکرای 1 را متعادل می کند.

تورمالین

تاثیر بر کم خونی ومجاری لنفاوی، اعصاب را آرام و قدرت تمرکز را زیاد می کند، پیوندها را مستحکم تر می کند، تورمالین سبز مشکلات روانی را کم می کند، درمان افسردگی

چشم ببر

فعال کننده مراکز حرکتی از جمله استخوان ها و مفاصل می شود، مسکن آسم وتنگی نفس، محرک افراد ضعیف، ایجاد گرما و آرامش، ضد اضطراب وترس

پریدوت

موثر بر گردش خون، تقویت استخوانها، ایجاد روشن بینی و بصیرت می کند.

اوپال

واقغیت را آشکار می کند، چشمها زا بر روی زندگی و افمار درونی باز می کند،باعث ادغام نیروهای مثبت در نیروهای منفی میشود، باعث تقویت صفت های خوب و بد در ما شده و ایحاد شادی می کند.

مالاکیت

خاصیت رهاسازی انرژی بیماریها از بدن، ضد التهاب، موثر بر قدرت روشن بینی، خودشناسی وحس فداکاری، کاهش نگرانی، تقویت قدرت بیان، مرکز خود درمانی در بدن را فعال می کند، مفید بر تصلب شرائین و پارکینسون

یشم

تعادل در تمامی اعضای بدن، سیستم ایمنی و عصبی، باعث سوخت وساز شده وکار غدد را حمایت میکند،مناسب برای مدیتیشن، ایجاد شادی عمیق در روح، صلح، نظم و تجدید افکار، ایجاد قدرت عشق و دلباختگی

سنگ ماه

موثر در ازدیاد شیر مادران، تحریک غدد هیپ.فیز، موثر بر بیماریهای تیروئید، مفید برای مدیتیشن، از بین برنده نگرانی ها

سنگ درمانی و ویژگی سنگها و پاکسازی آن از انرژی های منفی

ویژگی اصلی سنگها در طبیعت ، جذب انرژی های منفی محیط است.حضور سنگها در محیط کار و زندگی ، انرژی های منفی محیط را جذب خود می کند و شما را از تاثیر منفی آنها رهایی می بخشد .

به یاد داشته باشید که لازم است، سنگ تان را با نمک مخصوص پاکسازی تمیز کنید،( یا مقداری گیاه مریم گلی را روی آن بمالید) و آن را به مدت چند دقیقه زیر شیر آب بگیرید و بعد به مدت سه تاچهار ساعت در آفتاب قرار دهید تا دوباره از انرژی مثبت شارژ گردیده، از انرژی های منفی ای که از محیط کسب کرده است، کاملا پاکسازی گردد.

می توانید با قرار دادن سنگتان بیرون از پنجره ( درمحوطه باز) در هنگام وقوع توفان تندری یا ماه شب چهارده (بدر یا ماه تمام)، یا قرار دادن آن در دریا یا استفاده از پرانیک هیلینگ و دیگر انرژی های جهت داده شده، آن را شارژ و پاکسازی کنید.

 

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

مطالب مرتبط

9 روش اسرار آمیز فعال سازی چاکرای کف دست

فعال سازی چاکرای کف دست فعال سازی چاکرای کف دست یکی از سریعترین روش های ...

با کریستال درمانی بیماری ها را درمان کنید!

کریستال درمانی و روش های پاکسازی کریستال ها چند راه‌ برای‌ پاکسازی‌ کردن‌ یک‌ ...

0 تا 100 فعال سازی چاکراهای بدن

فعال سازی چاکراهای بدن - از طریق چاکراهای انرژی جذب انرژی صورت گشته و ...

0 تا 100 مزاج شناسی در طب سنتی

مزاج شناسی یکی از علومی است که از دیر زمان مورد توجه عام و ...

راز درمان قطعی کبد چرب چیست؟ (درمان خانگی)

کبد چرب کبد چرب و چگونگی و درمان کبد چرب ترین اعضای حیاتی بدن ...

خطر! قانون کارما را جدی بگیرید.

قانون کارما برگرفته از واژه سانسکریت کارما می‌باشد که به معنای «متعادل کردن» است. ...

دیدگاهها

بدون دیدگاه