خوداگاهی

چگونه نظم را دوباره به زندگی بازگردانیم(بخش دوم)

چگونه نظم را دوباره به زندگی بازگردانیم(بخش دوم)

بخش 2

ایجاد دوباره‌ی عادت‌های سلامتی

چگونه نظم را دوباره به زندگی بازگردانیم(بخش دوم)

1- یک برنامه‌ی غذایی سالم با تاکید بر غلات سبوس‌دار، سبزیجات، میوه‌ها و منابع پروتئینی ایجاد کنید.

یک رژیم غذایی سالم می‌تواند اثر قابل‌توجهی بر سطوح انرژی عمومی بدن و همچنین بر خُلق و خوی شما بگذارد.

حتی خوردن غذاهای سالم به‌مدت یک یا دو روز می‌تواند این حس را به شما دهد که دوباره زندگی‌تان را تحت کنترل خود درآورده‌اید،

در حالیکه به لحاظ فیزیکی تعادل را در بدن شما احیاء می‌کند.

چگونه نظم را دوباره به زندگی بازگردانیم(بخش دوم)

2- ویتامین‌ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

مکمل‌های ویتامین خاص می‌تواند اثر شگفت‌انگیزی در کاهش میزان استرسی داشته باشد

که احتمالاً اخیراً در زندگی خود تجربه کرده‌اید.

صرف‌نظر از اینکه غذای‌تان چقدر سالم است،

بدن شما ممکن است بدلیل استرس و اضطراب همچنان عاری از مواد مغذی خاصی باشد.

ویتامین‌هایی که به کاهش سطوح استرس کمک می‌کنند،

ویتامین‌های B و C هستند. روغن‌های ماهی اُمگا نیز برای تعادل ذهن و بدن مفید هستند.

چگونه نظم را دوباره به زندگی بازگردانیم(بخش دوم)

3- تمرین‌های تنفسی و مدی‌تیشن انجام دهید.

همانطور که پیشتر ذکر شد، استرس می‌تواند اثر مخربی بر سطح کارایی بدن انسان بگذارد.

وقتی احساس می‌کنید فشار بیش از اندازه‌ای بر شما وجود دارد، گهگاهی به‌راحتی تنفس صحیح را فراموش می‌کنید.

نفس طولانی و عمیقی بکشید تا بلافاصله جریان اکسیژن به مغز شما بهبود بخشد.

چگونه نظم را دوباره به زندگی بازگردانیم(بخش دوم)

4- زمان بیشتری را در طبیعت بگذرانید.

بودن در طبیعت و انجام فعالیت‌های بیرون از خانه به هیچ‌وجه وقت تلف کردن نیست.

طبیعت دارای توانایی باز کردن افکار انسان و آرام کردن ذهن متلاطم اوست.

بالا رفتن از کوه یا پیاده‌روی در جنگل به ما دوباره توانایی انجام کارهای مهم خود را می‌دهد

و کمک می‌کند با عالم هستی دوباره پیوند برقرار کنیم.

ارج نهادن بر محیط و طبیعت اطراف خود روش خوبی برای احیای انرژی مثبت است.

چگونه نظم را دوباره به زندگی بازگردانیم(بخش دوم)

5- زمانی را به تمرین‌های کششی بر روی ماهیچه‌های خود اختصاص دهید.

برای بهبود گردش خون، قوام عضلات و از بین بردن سموم مضر در بدن برنامه‌ی ورزشی را طرح‌ریزی کنید.

به کلاس یوگا بروید- کلاس‌ها و تمرین‌دهنده‌های گوناگونی وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

چگونه نظم را دوباره به زندگی بازگردانیم(بخش دوم)

6- استفاده از سیگار، نوشیدنی‌های الکلی و سایر عادت‌های بد را کاهش دهید.

این‌ها تکیه‌گاه‌های مضر هستند و برخی از آن‌ها می‌توانند به‌شدت بر قضاوت و نوع تصمیمات شما اثر منفی بگذارند.

پولی که پس‌انداز می‌کنید و سلامتی که با توقف یک یا چند تا از این عادت‌های بد بدست می‌آورید،

می‌تواند به فعالیتی مثمرثمرتر همچون پیوستن به یک باشگاه کوهنوردی تبدیل شود.

زمان‌هایی در زندگی پیش خواهد آمد که همه‌چیز ظاهراً از کنترل انسان خارج می‌شود.

در این زمان‌هاست که باید دوباره بر بدن خود تمرکز کرد.

علاوه بر این، خودتخریبی شما به دیگران نیز اجازه‌ی خودتخریبی می‌دهد و این می‌تواند پای افراد نامناسب را به زندگی شما باز کند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن