آرامش

چگونه به آرامش روانی برسیم(بخش دوم)

چگونه به آرامش روانی برسیم(بخش دوم)

روش 2

یادگیری حضور ذهن

1- یک دفتر برای خود داشته باشید.

یک روش مناسب برای ارزیابی موقعیت فعلی خود و یافتن آرامش روانی نوشتن است.

نوشتن از طریق درون‌نگری و فهمیدن اینکه چه‌چیزی ممکن است شما را از آرامش روانی دور نگه دارد،

روش مناسبی برای هدایت خود است. وقتی در دفتر خود می‌نویسید، افکار و احساسات‌تان را درباره‌ی زندگی روزانه‌تان بنویسید.

برای کمک به خود در یافتن آرامش، به این فکر کنید

که چه چیزی برای شما بیشتر اهمیت دارد و چه چیزی شما را در لحظه‌ی حال خوشحال نگه می‌دارد.

برای اینکه چیزهای مهم زندگی خود را پیدا کنید و به سمت آرامش روانی پیش بروید،

به دفتر خود عناوین همچون رضایت، هدف یا معنی بدهید.

2- تمرین‌های ذهن‌آگاهی را انجام دهید.

ذهن‌آگاهی می‌تواند از طریق هوشیار کردن شما در زمان حال آرامش روانی برای‌تان به ارمغان آورد.

آرامش روانی شما ممکن است بر اثر نگرانی از آینده یا گرفتار شدن در گذشته مختل شود.

ذهن‌آگاهی به معنی آگاه بودن از افکار، محیط و احساسات حال حاضر خود بدون قضاوت کردن نسبت به آن‌هاست.

ذهن‌آگاهی می‌تواند همچنین سطح استرس و فشار خون شما را کاهش دهد و این فرایند خود می‌تواند

به ایجاد حسی از آرامش در بدن کمک کند. انجام تمرین‌های ذهن‌آگاهی همچنین کمک می‌کند تا احساسات خود را مدیریت و خود را با موقعیت‌های سخت و استرس‌زا سازگار کنید.

عمل ذهن‌آگاهی این امکان را فراهم می‌کند تا ارتباطات جدیدی ایجاد و به لحاظ فیزیکی ساختار مغز خود را اصلاح کنید

که این فرایند می‌تواند به شما کمک کند تا روش تفکر خود را با ارتقای آرامش روانی‌تان سازگار کنید.

برای انجام ذهن‌آگاهی، آرام بنشینید و بر روی تنفس خود تمرکز کنید.

وقتی نفس می‌کشید، آنچه را که از طریق 5 حس خود دریافت می‌کنید، ارزیابی کنید. ذهن شما ممکن است

به جاهای دیگری منحرف شود اما تلاش کنید به‌آرامی آگاهی خود را دوباره به زمان حال و آنچه اطراف شما قرار دارد، بازگردانید.

3- از گذشته‌ خود را جدا کنید.

اگر همچنان از حوادثی در گذشته‌ی خود رنج می‌برید، رسیدن به آرامش روانی ممکن است سخت باشد.

حوادث آسیب‌زای گذشته که مشکلات روانی در شما ایجاد کرده است، قطعاً باعث می‌شود این حس را داشته باشید

که هیچگاه در آرامش نبوده‌اید.

حوادث گذشته می‌تواند شامل سوءاستفاده‌های روانی، فیزیکی یا جنسی، حوادث آسیب‌زا یا محیط ناخوشایند و نامناسب در خانه باشد.

تمام این حوادث می‌تواند در شما احساس گناه، شرم، ترس یا افسردگی به جای بگذارد.

برای این نوع حوادث جدی، به پیش درمانگرانی بروید که می‌توانند به‌خوبی شما را با تجارب خود هدایت کنند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن