آرامش

چگونه احساس آرامش و ریلکسیشن کنیم(بخش سوم)

چگونه احساس آرامش و ریلکسیشن کنیم(بخش سوم)

بخش 3

محدود کردن استرس خود و انجام ریلکسیشن منظم

 

1- روابط اجتماعی خود را بیشتر کنید.

مطالعات اخیر نشان داده است که سپری کردن زمان با دوستان خوب خود می‌تواند

به کاهش استرس در بدن کمک و اثرات تجارب منفی را خنثی کند.

پس تلفن را بردارید و با چند دوست خود برنامه‌ای برای بیرون رفتن و معاشرت بگذارید.

مطمئن شوید افرادی که با آن‌ها وقت سپری می‌کنید باعث می‌شوند

شما حس خوبی درباره‌ی خود داشته باشید و افرادی هستند که شما می‌توانید

در کنار آن‌ها با هم بخندید و با آن‌ها اوقات خوب و خوشی داشته باشید.

شما می‌توانید از این مقاله برای همراهی یک دوست استفاده کنید!

با او به باشگاه ورزشی یا دوچرخه‌سواری یا برای غذا خوردن به رستوران بروید،

یوگا انجام دهید یا به سینما یا کنسرت بروید. هر کاری که شما را به بیرون می‌کشاند

و باعث می‌شود با دوستان خود بخندید و زمان خوب و خوشی داشته باشید، انجام دهید.

 

چگونه احساس آرامش و ریلکسیشن کنیم(بخش سوم)

2- گهگاهی فضای مجازی را ترک کنید.

این ممکن است متضاد با گام قبلی به نظر برسد، اما در واقع نیست.

سپری کردن اوقاتی خوب و خوش در کنار دوستان خود مهم است؛

اما دائماً سرک کشیدن در رسانه‌های اجتماعی خوب نیست.

شما باید زمانی را به خلوت خود نیز اختصاص دهید.

برخی شغل‌ها ممکن است دسترسی به این هدف را سخت کند اما کاهش استرس ارزش برداشتن این گام را خواهد داشت.

زمانی که فضای مجازی را کنار می‌گذارید، می‌توانید زمان خوبی را با افرادی که دوست دارید سپری کنید،

زمانی را در طبیعت بگذرانید یا هر کار آرامش‌بخشی که دوست دارید، انجام دهید.

 

چگونه احساس آرامش و ریلکسیشن کنیم(بخش سوم)

3- ماساژ انجام دهید. اگر توانایی مالی دارید، می‌توانید در بیرون ماساژ شوید.

اگر دارای شریکی هستید که رایگان شما را ماساژ می‌کند، آن را آزمایش کنید.

ماساژ آرامش‌بخش است و به کنترل استرس کمک می‌کند.

ماساژ می‌تواند درد کمر را نیز کاهش دهد و برخی از مشکلات سلامتی را برطرف کند.

بعد از ماساژ شدن، باید آب بسیاری بنوشید چون سموم موجود در عضلات شما در طول فرایند ماساژ آزاد می‌شود و باید از بدن دفع شود.

 

چگونه احساس آرامش و ریلکسیشن کنیم(بخش سوم)

4- یک حمام داغ بگیرید. این کاری ساده و راحت است.

کمی روغن یا نمک خوش‌رایحه (رایحه‌ها بر بخش‌های احساسی مغز شما اثر می‌گذارد؛

بسیاری از آن‌ها آرامش‌بخش هستند) بخرید و آن را به وان حمام خود اضافه کنید.

 

چگونه احساس آرامش و ریلکسیشن کنیم(بخش سوم)

5- به موسیقی گوش کنید. مطالعات نشان داده است که موسیقی به افراد حس خوشحالی می‌دهد-

حتی اگر خود موسیقی ناراحت‌کننده باشد! موسیقی همچنین بر بخش‌های یکسانی از مغز شما اثر می‌گذارد که با اضطراب و افسردگی مرتبط است.

پس دائماً در زندگی خود به موسیقی گوش کنید- در خانه، در ماشین خود و غیره.

 

چگونه احساس آرامش و ریلکسیشن کنیم(بخش سوم)

6- برای آنچه در اختیار دارید، شکرگزاری کنید.

یکی از بزرگ‌ترین عواملی که به استرس می‌افزاید، نگرانی از نیازها و مایحتاج خود در زمان حال و آینده است.

افرادی که شکرگزار نعمت‌ها و داشته‌های خود هستند، انرژی و روحیات بهتری را تجربه می‌کنند.

داشتن یک دفترچه برای شکرگزاری از داشته‌های خود را امتحان کنید

– در یک دفترچه‌ی کوچک می‌توانید چیزهایی بنویسید که شکرگزار داشتن آن‌ها هستید.

شما می‌توانید در زمان‌هایی که احساس افسردگی و نااُمیدی می‌کنید، به آن دفترچه مراجعه کنید.

 

چگونه احساس آرامش و ریلکسیشن کنیم(بخش سوم)

7- درباره‌ی خود مثبت فکر کنید.

اگر فهمیدید که افکار شما درباره‌ی خود دارای کلماتی همچون “هرگز” و “بدترین” است، زمان تغییر آن فرا رسیده است.

اگر شما این دو کلمه را با صدای بلند گفتید، آیا افرادی که آن‌ها را می‌شناسید، با شما موافق خواهند بود؟

احتمالاً نه. (اگر چنین است، احتمالاً زمان تجدیدنظر در همراهان‌تان فرا رسیده است).

به خود بگویید شما فردی قابل و بالیاقت هستید و می‌توانید امور زندگی خود را مدیریت کنید

و سطح استرس خود را کاهش دهید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن