آرامش

چگونه در یک بحث آرام باقی بمانیم(بخش اول)

چگونه در یک بحث آرام باقی بمانیم(بخش اول)

آرام باقی ماندن در یک بحث شاید یکی از سخت‌ترین چالش‌هایی باشد که یک انسان می‌تواند با آن مواجه شود.

در یک بحث، نه فقط شما می‌خواهید حرف خود را به کُرسی بنشانید،

بلکه ممکن است طرف مقابل بخواهد شما را به نشان دادن واکنشی ناخوشایند تحریک کند.

آرامش‌تان را در طول یک بحث با استفاده از استراتژی‌های کم کردن خشم و تنش خود،

برخورد کردن با بحث با رویکردی مناسب و ریلکس کردن بدن خود حفظ کنید.

روش 1

کاهش تنش

1- نسبت به زبان بدن خود دقت کنید.

اگر شما زبان بدن تهاجمی از خود نشان دهید، طرف مقابل شما ممکن است

نشانه‌های اشتباهی از شما دریافت کند. اگر نسبت به آنچه انجام می‌دهید

دقت نداشته باشید، ممکن است به صورت فردی دیوانه و غیرمنطقی به نظر برسید.

حرکت دستان‌تان، نوع نگاه‌تان، جمع کردن لب‌های خود و قوز کردن می‌تواند به شما یک ظاهر خشمگین دهد،

حتی اگر خشمگین نباشید. به جای آن، صاف بنشینید، دستان خود را در حالتی خنثی قرار دهید و صورت خود را آرام نگه دارید.

چگونه در یک بحث آرام باقی بمانیم(بخش اول)

2- جوک بگویید. خندیدن در طول یک بحث ممکن است دور از انتظار به‌نظر برسد

اما به شما کمک می‌کند تا آرام و کنترل‌شده باقی بمانید.

علاوه بر این، خنده با آزاد کردن هورمون‌هایی در بدن شما را از داشتن احساس استرس بیش از حد بازمی‌دارد.

چگونه در یک بحث آرام باقی بمانیم(بخش اول)

3- صدای خود را پایین نگه دارید.

اگر احساس می‌کنید سطح استرس شما بالا رفته است و شما می‌خواهید حرف‌تان در طول یک بحث شنیده شود

، در مقابل بالا بردن صدای خود مقاومت کنید. فریاد زدن باعث می‌شود شما و شخصی که با او بحث می‌کنید،

هر دو بی‌دلیل ناراحت و آزرده‌خاطر شوید. به این فکر کنید چگونه می‌خواهید طرف مقابل با شما صحبت کند.

سپس نهایت تلاش خود را انجام دهید تا به آن شکل ارتباط برقرار کنید، حتی اگر آن شخص سر شما فریاد بزند.

چگونه در یک بحث آرام باقی بمانیم(بخش اول)

4- از عبارت‌هایی که با “من” شروع می‌شوند، استفاده کنید.

وقتی کسی ظاهراً می‌خواهد شما را سرزنش کند، طبیعی است شما احساس کنید

که مورد هجوم قرار گرفته‌اید. نخستین غریزه‌ی شما دفاعی بودن و بلافاصله دچار استرس شدن است.

نگذارید این حس برای‌تان اتفاق بیفتد و با انتخاب کلماتی مناسب خود را آرام نگه دارید.

برای مثال، به جای آنکه بگویید: “تو همیشه به من بی‌احترامی می‌کنی”، بگویید: “من از آنچه گفته شد

، احساس بی‌احترامی می‌کنم”.

استفاده از عبارت‌هایی که با من شروع می‌شوند، به شما اجازه می‌دهد تا چیزی از دهان‌تان بیرون بیاید، بدون آنکه مستقیم کسی را سرزنش کنید.

چگونه در یک بحث آرام باقی بمانیم(بخش اول)

5- به دورنمای بحث فکر کنید.

از خود بپرسید آیا این بحث واقعاً ارزش ناراحت شدن را دارد یا نه. احتمالاً نه.

وقتی احساس افزایش خشم می‌کنید، این نکته را در ذهن بسپارید.

این نکته می‌تواند به شما کمک کند تا از کنترل خارج شدن آن موقعیت جلوگیری کنید.

برای مثال، اگر این بحث احساس شما را نسبت به دیگران تغییر نمی‌دهد،

از آن خارج شوید یا به آن اصلاً ورود نکنید. به طرف مقابل خود بگویید که آن بحث فقط یک سوءتفاهم بوده است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button
بستن
Open chat
سلام دوست عزیزم
من می توانم راهنماییتان کنم
Powered by