دسته‌بندی نشده

چگونه اعصاب خود را آرام کنیم(بخش دوم)

چگونه اعصاب خود را آرام کنیم(بخش دوم)

روش 2

آرام کردن بدن خود

چگونه اعصاب خود را آرام کنیم(بخش دوم)

1- به کمی موسیقی گوش کنید.

اثبات شده است که موسیقی کلاسیک آرامش‌بخش ضربان قلب،

فشار خون و هورمون‌های استرس را کاهش می‌دهد.

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد در مکان‌های درمانی، موسیقی در قیاس با محرک‌های شفاهی می‌تواند

در ایجاد ریلکسیشن موثرتر باشد چون موسیقی عمدتاً در بخش‌های غیرشفاهی مغز ما پردازش می‌شود.

چگونه اعصاب خود را آرام کنیم(بخش دوم)

2- از عطردرمانی برای آرام کردن خود استفاده کنید.

عطردرمانی از روغن‌های فرّار گرفته شده از گیاهان، میوه‌ها، پوست درختان و گل‌ها استفاده می‌کند.

عطردرمانی از طریق ایجاد ارتباط بین حس‌های بویایی و دستگاه کناری مغز می‌تواند تاثیر مثبتی بر خلق و خو و احساسات بگذارد.

استوقدوس و لیمو دو تا از محبوب‌ترین روغن‌های استفاده شده برای رفع استرس و ریلکسیشن هستند.

در یک ماساژ عطردرمانی، روغن فرّار در “روغن حامل”- یک روغن کمی معطّر یا بدون رایحه-

قرار داده می‌شود که برای کار بر روی پوست از امنیت لازم برخوردار است.

وقتی روغن ماساژ از طریق اصطکاک ماساژ گرم می‌شود، رایحه‌ی روغن فرّار هوا را پُر می‌کند.

چگونه اعصاب خود را آرام کنیم(بخش دوم)

3- یوگا را آزمایش کنید.

حالت‌‌های احیاکنندگی یوگا همچون حالت کودک یا حالت جسد می‌تواند

از طریق کمک به تمرکز بر روی تنفس خود و ارتقای آرامش جسمی استرس را برطرف کند.

حالت‌هایی همچون حالت عقاب از طریق تمرکز بر روی تعادل به هنگام کشیدن شانه‌ها و کمر به از بین بردن استرس کمک می‌کند.

چگونه اعصاب خود را آرام کنیم(بخش دوم)

 

4- رقصیدن تنها یا با شریک خود را امتحان کنید.

رقصیدن روش مناسب دیگری برای آزاد کردن اندورفین و آرام کردن اعصاب خود است.

رقصیدن دارای مزایای سلامتی بسیاری است، از جمله تناسب جسمی بهتر و افزایش حافظه،

اما به‌عنوان یک فعالیت اجتماعی ارزشمند نیز محسوب می‌شود.

چه رقص را در کلاس یاد بگیرید و چه با شریک خود، شما در نوعی فعالیت اجتماعی درگیر می‌شوید

و داشتن روحیه‌ی خوب معمولاً در میان رقصنده‌های اجتماعی مشترک است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن