آرامش

چگونه اعصاب خود را آرام کنیم(بخش پنجم)

چگونه اعصاب خود را آرام کنیم(بخش پنجم)

روش 5

ایجاد آرامش از طریق ارتباط

چگونه اعصاب خود را آرام کنیم(بخش پنجم)

1- با دوستی تماس بگیرید. صحبت کردن درباره‌ی آنچه شما را آزار می‌دهد یا باعث بروز استرس در شما شده است،

کمک می‌کند تا آن مشکل را راحت‌تر برطرف کنید. گرفتن بازخورد از دوست یا شخصی که دوستش دارید،

می‌تواند آن مشکل را عادی کند و باعث شود احساس تنهایی کمتری کنید.

مطمئن شوید شخص مناسبی را برای صحبت کردن انتخاب می‌کنید؛

اگر استرس شما از یک مشکل خانوادگی می‌آید، با یک دوست نزدیک و مورد اعتماد خود صحبت کنید.

چگونه اعصاب خود را آرام کنیم(بخش پنجم)

2- یک حیوان خانگی را بقل کنید.

بازی کردن با سگ یا گربه می‌تواند سطوح سروتونین و دوپامین را بالا ببرد.

سروتونین و دوپامین دو ماده‌ی شیمیایی موجود در اعصاب هستند

که خلق و خوی انسان را بالا می‌برند و احساس شعف و شادی در انسان ایجاد می‌کنند.

فقط چند دقیقه نوازش کردن حیوان خانگی خود می‌تواند فشار خون و ضربان قلب شما را کاهش دهد.

چگونه اعصاب خود را آرام کنیم(بخش پنجم)

3- پیش مشاور بروید. اگر دارای استرس هستید یا در کنترل احساسات خود دچار مشکل هستید،

ملاقات با یک مشاور و صحبت درباره‌ی آنچه اذیت‌تان می‌کند، مفید می‌باشد.

بیمه‌ی سلامت خود را چک کنید و ببینید آیا برنامه‌ی درمانی شما را پوشش می‌دهد یا نه.

روش 6

تغییر عادت‌های سلامتی خود

چگونه اعصاب خود را آرام کنیم(بخش پنجم)

1- کمی ورزش کنید.

دویدن، انجام چند حرکت ورزشی و برداشتن

وزنه از طریق آزاد کردن اندورفین به برطرف کردن استرس کمک می‌کند.

اندورفین ماده‌ی شیمیایی در مغز است که خلق و خو را بالا می‌برد،

سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و درد جسمی را از بین می‌برد. ورزش باعث می‌شود احساس کنیم در کنترل موقعیت خود هستیم،

حتی اگر نتوانیم چیزهایی را که باعث بروز استرس در ما شده است، کنترل کنیم.

چگونه اعصاب خود را آرام کنیم(بخش پنجم)

2- غذاهای مقوّی مصرف کنید.

خوردن غذاهای مناسب نه فقط می‌تواند به ما احساس رضایت بدهد،

بلکه همچنین به بالا بردن خلق و خوی ما نیز کمک می‌کند.

وقتی دچار استرس می‌شویم، بدن هورمون‌هایی ترشح می‌کند که بر خلق و خو تاثیرگذار است.

غذاهایی که دارای ویتامین B و اسید فولیک هستند، به مبارزه با استرس کمک می‌کنند

چون این مواد معدنی برای تولید سروتونین- ماده‌ی شیمیایی ارتقاءدهنده‌ی مغز ما

– مورد نیاز هستند. مصرف برخی از مواد غذایی زیر را آزمایش کنید:

l میوه‌ی قره‌قاط غنی از ویتامین C است- ویتامین C با استرس در بدن مبارزه می‌کند.

میوه‌ی قره‌قاط را می‌توانید به‌تنهایی یا در کنار منابع غذایی دیگر مصرف کنید.

l خوردن چند بادام خام می‌تواند به از بین بردن استرس کمک کند.

بادام خام غنی از منابع ویتامین B2 و E است که همچون ویتامین C با رادیکال‌های آزاد مرتبط با استرس و بیماری مبارزه می‌کند.

l مارچوبه هم غنی از ویتامین B و هم غنی از اسید فولیک است. این گیاه غنی از فیبر برای مصرف در سالاد و پاستا مناسب است.

چگونه اعصاب خود را آرام کنیم(بخش پنجم)

3- آب کافی بنوشید.

از دست دادن آب بدن می‌تواند باعث شود بدن شما با کارایی کمتری عمل کند

و می‌تواند احتمال اضطراب یا حتی وحشت‌زدگی را افزایش دهد.

هر روز 13-9 فنجان مایعات مصرف کنید. برخی از این مایعات را می‌توان از میوه‌ها و سبزیجات با غلظت آب بالا بدست آورد.

چگونه اعصاب خود را آرام کنیم(بخش پنجم)

4- به اندازه‌ی کافی استراحت کنید.

بدن برای احیای خود و ریلکس کردن عضلات به زمان نیاز دارد. داشتن خواب کافی شبانه استرس را از بین می‌برد.

8-7 ساعت خواب شبانه داشته باشید. اگر در خوابیدن دچار مشکل هستید،

قبل از رفتن به خواب یک حمام داغ یا گوش کردن به یک موسیقی آرامش‌بخش را آزمایش کنید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button
بستن
Open chat
سلام دوست عزیزم
من می توانم راهنماییتان کنم
Powered by