هیپنوتیزم

پدیده خواب مصنوعی(هیپنوتیزم)_قسمت اول

پدیده خواب مصنوعی(هیپنوتیزم)_قسمت اول

پدیده خواب مصنوعی(هیپنوتیزم)_قسمت اول

هیپنوتیزم

 

برای درک خواب مصنوعی باید عملکرد داخلی ذهن انسان را در نظر بگیریم. مغز انسان وظایف خود را در چهار

سطح انجام می‌دهد.

اولین مرحله سطح بتا نامیده می‌شود. در این سطح هشیاری انسان کامل است. مغز انسان تقریباً روزی 16 ساعت در این

سطح عمل می‌کند. وظیفه اصلی این سطح تنظیم عملکردهای حیاتی بدن همچون ضربان قلب،

تنفس، عملکرد کلیه، هضم غذا و غیره است. 75 درصد از نیروی هشیار ذهن انسان در سطح بتا صرف نظارت

بر عملکرد حیاتی بدن می‌شود. بنابراین تنها 25 درصد از عملکرد آن وقف تفکر و تمركز حواس می‌شود.

 

سطح دوم را مرحله آلفا می‌نامیم. سطح آلفا مطابق با ذهن نیمه هشیار عمل می‌کند. هنگام خواب مصنوعی

نیز با این قسمت از عملکرد ذهن سر و کار داریم. کارآیی این سطح برای تمرکز حواس 95 الی 100 درصد است.

که مقدار آن از 25 درصد کارآیی هشیارانه سطح بتا خیلی بیشتر است.

 

نمونه‌هایی از فعالیت سطح آلفا عبارتند از خواب مصنوعی، مراقبه، (بيو فيزيك) پسخوراند زیستی ، تجسم خلاق، خواب

رفتن و بیدار شدن طبیعی. خواب مصنوعی حالتی طبیعی در ذهن است. خواب مصنوعي در واقع

خواب به حساب نمی‌آید، زيرا شما وقتی در خواب مصنوعي فرو مي‌رويد، آگاهی خود را کاملاً حفظ می‌کنید.

 

پدیده خواب مصنوعی(هیپنوتیزم)_قسمت اول. دکتر آرام,تجسم خلاق,خلق آینده
پدیده خواب مصنوعی(هیپنوتیزم)_قسمت اول

 

سطح بعدی فعالیت ذهن مرحله تتا است. يعني همان بخش از ذهن ناخودآگاه که هنگام خواب سبک فعال می‌شود.

در این جا منظور از هشیار، بیدار و منظور از ناهشیار، خواب یا ناآگاه است.

نام آخرین مرحله دلتا است که مطابق با خواب عمیق است. ذهن ناهشیار در چنین سطحی در استراحت کامل

به سر می‌برد. این سطح تلقین‌پذیر نیست. ذهن انسان هر شب حدود 30 الی 40 دقیقه در این مرحله سپري مي‌كند.

 

وقتی صبح از خواب برمی‌خیزیم متوجه می‌شویم از مرحله طبیعی آلفا در خواب، به مرحله بتا، که مرحله‌ای کاملاً هشیار

است، رسيده‌ايم. وقتی شب به خواب می‌رویم به‌ترتیب وارد مرحله بتا (هشیاری کامل)، مرحله آلفا (خواب طبیعی)،

مرحله تتا (خواب سبک)، مرحله دلتا (خواب عمیق)، تتا (خواب سبک)، و آلفا (خواب طبيعي) می‌شویم و این چرخه تکرار می‌شود.

تجربه خواب مصنوعی

 

وقتی هیپنوتیزم می‌شوید و در سطح آلفا هستید، چه چیزی تجربه می‌کنید؟ حالت خلسه دقیقاً به چه شکل است؟

منظور از خواب مصنوعی کنار گذاشتن ذهن هشیار و فعل و انفعال مستقیم با ذهن نیمه هشیار است.

هنگام خواب مصنوعي به هیچ وجه به خواب نمی‌روید.

 

هنگامی که در سطح بتا (یا هشیاری کامل) هستیم، هم ضمیر هشیار و هم ضمیر نیمه هشیار فعال هستند.

آن چه به طور فیزیکی در خواب مصنوعی و هشیاری کامل تجربه می‌کنیم، مانند یکدیگر است و فقط سه استثنا دارد:

تفاوت اول آن است که تمرکز حواس در مقايسه با 25 درصد کارآیی ذهن هشیار به صد در صد می‌رسد.

 

دوم آن که تمام ماهیچه‌های بدن آرمیده می‌شوند. (عده‌ای فکر می‌کنند در محیط شناور شده‌اند و عده‌ای نیز در بدن

خود احساس مور مور شدن می‌کنند. اکثراً فکر می‌کنند بازوها و پاهایشان سنگین شده است).

 

سومین تفاوت را سکون یا بی‌حرکتی می‌نامیم. این نامگذاری از نظر فنی درست نیست، زیرا شخص می‌تواند هر وقت که

بخواهد هر قسمت از بدن را حرکت دهد. ولی با توجه به آن که سوژه هیپنوتیزم شده تمایلی به حرکت ندارد،

این کار نیز انجام نمی‌شود. اکثر مردم این حالت را با زمانی مقایسه می‌کنند که در مطب دندانپزشک گاز مونوکسید

 

نیتروژن که گازی خنده‌آور است به آن‌ها خورانده می‌شود. این مقايسه کاملاً صحیح است، زیرا مونوکسید نیتروژن باعث

می‌شود (در قديم براي انجام بي دردي استفاده شده است) سوژه به شکلی شیمیایی در حالت

خلسه هیپنوتیزمی قرار بگیرد.

 

بنابراین سوژه هیپنوتیزم شده تمرکز حواس و آرامش کامل به دست ‌آورده و کاملاً بی‌حرکت می‌ماند. حواس بدن در حالت

خلسه تقویت شده و دقیق‌تر عمل می‌کنند. فقط همین. هیچ تأثیر دیگری همچون شناور شدن در هوا، عملکرد

غیر منطقی، و یا هر نوع تأثیر عجیب و خواب‌آلود دیگر ندارد. نمونه‌هایی از خواب مصنوعی را

در اعمال روزانه به طور طبیعی انجام می‌دهیم، به عنوان مثال، تجسم خلاق، به خواب رفتن در شب،

 

تماشای زیاد تلویزیون، تماشای برف پاک کن ماشین در یک شب بارانی، تماشای تیرهای چراغ برق یا

خطوط سفید بزرگ‌راه‌ها (که آن را خواب مصنوعی در بزرگراه می‌نامیم) خواندن و مجذوب شدن در رمان طوری

که گذشت زمان را حس نکنیم.

 

لحظه‌ای خیال‌پروری کنید. وقتی خیال‌پروری می‌کنید، ذهن شما روی شخص، مکان یا واقعه‌ای خوشایند متمرکز می‌شود.

در چنین حالتی به مكان، گذشت زمان، تنگ یا گشاد بودن لباس خود فکر نمی‌کنید.

اگر هنگام خیال‌پروری شخصی در کنار شما باشد، مجبور می‌شود برای جلب توجه شما بشکن بزند

و یا اسم شما را صدا کند. این امر، نشانه ورود به مرحله آلفا است.

 

که بهترین نمونه هیپنوتیزم طبیعی به حساب می‌آید. اکثر مردم بین 3 تا 4 ساعت در روز خیال‌پروری می‌کنند.

بنا بر این اکثر مردم روزی سه ساعت در حالت هیپنوتیزم طبیعی سپری می‌کنند. خواب مصنوعی یکی از حالت‌های عادی و

طبیعی ذهن انسان است و مطلقاً خطری ندارد. در واقع اگر هیپنوتیزم طبیعی وجود نداشته باشد، فشار زندگی

ما را از پای درمی‌آورد.

 

وقتی هیپنوتیزم می‌شویم، حواس ما دقیق‌تر عمل می‌کند؛ بنابراین، احتمال بروز سانحه کاهش می‌یابد.

هیچ موردی سراغ نداریم که خواب مصنوعی باعث آسیب جسمی یا روانی به سوژه شده باشد.

کسی که شب با ماشین تصادف می‌کند در واقع قربانی هیپنوتیزم بزرگراه شده است،

ولی علت این آسیب آن است که او در زمانی که باید خواب باشد، پشت فرمان نشسته است.

 

چگونه می توانم در این دوره شرکت کنم ؟

 این دوره به صورت حضوری می باشد و در موسسه تجسم خلاق به نشانی :

 تهران ، میدان هفت تیر ، خیابان قائم مقام فراهانی پلاک ۳۹ ط اول

 برگزار می شود.

در صورت هرگونه سوال می توانید با واحد پشتیبانی ما به صورت تلفنی و تلگرام ارتباط بگیرید. 

واحد پشتیبانی و راه ارتباطی با مرکز تجسم خلاق

۰۲۱۸۸۳۰۲۵۲۳

۰۹۰۱۱۵۹۴۹۴۳

 

کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق

 

صفحه اینستاگرام مجموعه تجسم خلاق

این دوره توسط دکتر آرام به صورت حضوری برگزار می شود. علاقمندان برای شرکت در دوره با مرکز تجسم خلاق تماس بگیرند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Button
بستن
Open chat
سلام دوست عزیزم
من می توانم راهنماییتان کنم
Powered by