دکتر آرام : روانشناس بالینی و سلامت عضو انجمن روانشناسان آمریکا ، مترجم مولف ، محقق علوم متافيزيك، فرا روانشناسي ، مغناطیس درمانی ، مخترع و مبتکر تکنیک های ویژه تجسم خلاق

سنگ هماتیت

سنگ هماتیت
هماتیت ( Hematite )واژه مروارید معمولا به مرواریدهای طبیعی اطلاق می شود و مرواریدهایی که با روش مصنوعی و یا به کمک انسان تولید می شود به عنوان مروارید پرورشی نامگذاری شده اند.
تشخیص مروارید طبیعی از مصنوعی و پرورشی به علت شباهت ظاهری بسیار مشکل است،لذا از وزن مخصوص آنها برای این کار استفاده می کنند.
وزن مخصوص مروارید طبیعی معمولا کمتر از 73/2 است،درحالیکه وزن مخصوص اکثر مرواریدهی پرورشی بیشتر است.

 

مرواریدهای پرورشی تحت پرتو ماوراء بنفش دارای درخششی زرد رنگ و در پرتو اشعه X دارای درخششی سبز رنگ می باشد،درحالیکه مرواریدهای طبیعی اینگونه نیستند.
جالب است بدانید بزرگترین مروارید جهان 450 قیراط وزن دارد و در موزه زمین شناسی لندن نگهداری می شود.خواص و فواید
مروارید طبعی معتدل دارد،چشم را تقویت می کند و روشنایی و نور آنرا می افزاید و برای تقویت معده و روده ها و درمان زخم معده مؤثر است و برای کمبود کلسیم از آن می توان استفاده کرد.
مروارید شادی می آورد و سبب لطافت قلب و روح می شود و غم و اندوه و ضعف روحیه را از بین می برد.
خواص و فواید
هماتیت عمل قلب را تقویت می کند و گردش خون را فعّال و منظم می سازد.
 از دیرباز نیز از آن برای درمان بیماری های خونی،فشارخون،ناراحتی های انسداد رگها استفاده می کرده اند.چون خون را صاف و رقیق می کند و اثر فوق العاده ای در درمان کم خونی دارد و سبب خون سازی می شود.
همچنین از خونریزی های داخلی جلوگیری می کند و در بندآمدن خونریزی و بهبود جراحات مؤثر است و در تسکین دردهای آرتروز و انقباضات ماهیچه ای کاربرد دارد.
سنگ هماتیت حرزی بشمار می رود که سحر را دفع می کند و اثر آنرا خنثی می سازد و برای محافظت از جانوران موذی و حفظ از خطرها بویژه در جنگ کاربرد بسیاری دارد.
مطالب مرتبط
دیدگاهها

بدون دیدگاه