اطلاعات مفيد تجسم خلاق






جستجو در سایت تجسم خلاق


جستجو در وب
جستجوی سايت

سابقه و آمار بازدید تجسم خلاق

محبوبیت در گوگل

با زدن دکمه 1 ما را در گوگل محبوب کنید


فوبیا؛ علائم، نشانه ها و راه های کنترل آن را بشناسیم
فوبیا یک نوع اختلال اضطرابی است که ممکن است تا زمان مواجهه با منشاء ترس، فرد آن را تجربه کند. با این حال در برخی موارد حتی فکر کردن به منبع ترس می تواند در فرد احساس اضطراب و دستپاچگی کند. ترس از مکان های شلوغ، ترس از حیوانات، ترس از اسانسور یا مکان ها بسته، ترس از ارتفاع، ترس های موقعیتی مانند ترس از دندان پزشک، ترس از دیدن خون یا تزریق، ترس های جنسی، ترس از تنها بودن یا ترس از سفر با وسایل حمل و نقل عمومی.. از جمله ترس های ناشی از فوبیا هستند.
 
علائم فوبیا شامل عدم تعادل، سرگیجگی، سبکی سر، حالت تهوع، تعریق، افزایش ضربان قلب یا طپش قلب، تنگی نفس، ناراحتی معده، لرزش، است.
 
 


چه چیز باعث فوبیا می شود؟
 
فوبیا ممکن است علت واحدی نداشته باشد اما با تعدادی از عوامل مرتبط است مثلا ممکن است ناشی از حادثه یا یک ضربه خاص باشد. فوبیا همچنین ممکن است یک واکنش آموخته شده باشد و آنهم در اوایل زندگی از سوی پدر و مادر و یا سایر اعضای خانواده. ژنتیک ممکن است نقش بازی کند.
 
درمان
 
تقریبا تمام فوبیاها با موفقیت درمان می شوند. فوبی ساده از طریق قرار گرفتن تدریجی در معرض جسم، حیوانات، محل یا موقعیتی که باعث ایجاد ترس شده درمان میشود. این روش درمان را به عنوان حساسیت زدایی می توان شناخت. درمان فوبیای پیچیده اغلب طول می کشد و شامل درمان هایی از قبیل مشاوره، درمان های روانی، درمان های شناختی رفتاری، و درمان دارویی است. داروهای ضد افسردگی، داروهای آرامبخش، مسدود کننده های بتا، از جمله داروهای تجویزی هستند.
 
تغییرات در شیوه زندگی
 
ساخت برخی از تنظیمات ساده در شیوه زندگی ممکن است علائم فوبیا مانند حملات هراس را کاهش دهد. این تغییرات می تواند شامل: تمرینات ورزشی منظم، غذا خوردن سالم، خواب کافی، اجتناب از مصرف کافئین و الکل، قرار گرفتن درمعرض حساسیت زدایی باشد.
 
اگر شما از مکان های شلوغ می ترسید، ممکن است با رفتن به خارج از خانه برای دوره های بسیار کوتاه و قرار گرفتن تدریجی در این مکان ها کم کم بر ترس خود غلبه کنید.
 
افرادى که دچار حملات ترس متعدد مى‏ شوند، ممکن است به کافئین بسیار حساس باشند. کافئین برخى از علایم موجود در حملات را دوباره بازسازى مى ‏کند. افراد حساس به حملات فوبیایى، بهتر است کافئین را از رژیم غذایى خود حذف کنند.
 
هنگامى که ترسیدید بلند صحبت کنید یا نفس عمیق بکشید. هنگامى که شما درگیر انجام این کارهاى قابل کنترل هستید، افکار و تصورات خود را از ترس و واهمه خارج مى‏ کنید؛ بدن شما آرام مى ‏گیرد و کنترل خود را به دست مى ‏آورید.
 
در حالت ترس، شخص داراى افکار منفى و تصورات ترسناک است. شما باید اجازه بدهید که ترس بیاید، اما سعى کنید افکار منفى را تغییر دهید
 
تکنیک های تمدد اعصاب شامل تمریات فیزیکی کنترل تنفس و آرام سازی مفید است.
 
هشدار پزشکى
 
فوبیا به حضور در یک خانواده تمایل دارد یعنى اگر یکى از والدین شما فوبیا داشت، شما نیز به آن مستعد هستید، اما نه لزوما همان نوع فوبیا.
 
بعضى از فوبیاها از انواع دیگر خطرناک‏تر هستند. اگر فوبیاى شما، در زندگى‏تان اخلال ایجاد مى‏کند، باید به روان‏پزشک مراجعه کنید. خیلى مهم است که از شخصى کمک بگیرید که فوبیا را درک کند. سرانجام خیلى از فوبیک‏ها مراجعه از یک پزشک به پزشک دیگر و از یک بیمارستان به بیمارستان دیگر است. بنابراین مهم است که به پزشکى مراجعه کنید که در فوبیا و اختلالات مرتبط با آن متخصص باشد.
 
منبع:nhs
 


ارسال شده در مورخه : شنبه، 22 اسفند ماه، 1394 توسط aram  پرینت

مرتبط باموضوع :

   [ شنبه، 29 فروردين ماه، 1394 ] 177 مشاهده
   [ دوشنبه، 24 شهريور ماه، 1393 ] 280 مشاهده
   [ شنبه، 16 خرداد ماه، 1394 ] 201 مشاهده
   [ دوشنبه، 19 مرداد ماه، 1394 ] 193 مشاهده
   [ شنبه، 4 مهر ماه، 1394 ] 147 مشاهده
 
نام شما: [ کاربر جدید ]

نام (ضروری): 
ایمیل (ضروری): 
نظر:
کد امنیتی
کد امنیتی

  [ بازگشت ]

بازدیدکنندگان غیر عضو حق ارسال نظر و پیشنهاد در مورد مطالب این سایت ندارند .
برای استفاده از سرویسهای مخصوص کاربران عضو فرم عضویت را تکمیل نمائید .
امتیاز دهی به مطلب

انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت


اشتراک گذاري مطلب

خود هیپنوتیزم پیشرفته