تجسم خلاق، استاد آرام - Content


اطلاعات مفيد تجسم خلاق






جستجو در سایت تجسم خلاق


جستجو در وب
جستجوی سايت

سابقه و آمار بازدید تجسم خلاق

محبوبیت در گوگل

با زدن دکمه 1 ما را در گوگل محبوب کنید




مديريت استرس

- نياز به آرامش40يا 50 سال قبل در روزنامه ها و بين مردم كلمه‌اي بنام استرس وجود نداشت. البته هيجان و برانگيختگي فيزيكي و جسماني قدمتي تا عصر حجر دارد، ولي چيزي كه انسان را ساليان سال از خطر محافظت مي‌كرد، هم اكنون خود عامل خطري شده است و جان بسيار را مي‌گيرد. 70 تا 80 درصد همه بيماريها و ناخوشي‌ها با استرس در رابطه است. بارزترين مشكلاتي كه با استرس در ارتباط هستند عبارتند از: بيماريهاي قلبي-عروقي، سرطان، سرماخوردگي، ميگرن و انواع سردرد‌ها، زگيل‌ها، برخي از نازايي‌ها، زخم معده، بي خوابي، فشار خون بالا و بسياري ديگر، استرس مي‌تواند آنها را به وجود آورد يا اينكه آنها را شدت بخشد.

در حال حاضر علل اصلي مرگ و ميرها و بيماريها چيزي است كه ما به آنها سبك زندگي مي‌گوئيم

. بيماريهايي كه ناشي از عفونت باشند با دارو از بين مي‌روند، ولي بيماريهايي كه با سبك زندگي در ارتباط هستند با تغيير سبك زندگي عوض مي‌شوند و دارو بر روي آنها تأثيري ندارد.

واكنش جنگ يا گريز، واكنشي است كه قبلاً جان انسانها را نجات داده است

. در عصر حجر اگر انساني ببري مي‌ديد اين واكنش در بدن او فعال مي‌شد و قدرتي را بوجود مي‌آورد كه او قدرت فرار كردن داشته باشد يا اينكه بتواند با آن موجود مقابله كند و بجنگد.

ين واكنش هم اكنون نيز فعال است

. آن حيوان الان تغيير شكل داده است و بصورت فشار، ترافيك و غيره خودش را نشان مي دهد. زماني كه در ترافيك هستيم همان واكنش در بدن فعال مي‌شود ولي نه قدرت اين را داريم كه با ترافيك بجنگيم و نه قدرت آن را داريم كه از آن فرار كنيم و به اين طريق مرحله ديگر واكنش جنگ يا گريز در بدن ظاهر مي‌شود كه همانا تخريب سلول و اندامهاي انسان مي‌باشد و به صورت بيماريهاي روان تني ظاهر مي‌شود.

عوامل مرتبط با استرس، تغييرات عمده يا جزئي زندگي مي‌باشند

. در جدول زيرارتباط شدت استرس و وقايع زندگي مشخص مي‌شود.

 

رديف
حادثه زندگي
ال سي يو
1
مرگ همسر
100
2
طلاق
73
3
جدا شدن از همسر
65
4
زنداني شدن
63
5
مرگ يكي از بستگان نزديك
63
6
بيماري يا جراحت شخص
53
7
ازدواج
50
8
اخراج از كار
47
9
آشتي با همسر
45
10
بازنشسته شدن
45
11
تغيير سلامتي يكي از اعضاي خانواده
44
12
بارداري
40
13
بد عملكردي جنسي
39
14
پيدا شدن عضوي جديد در خانواده
39
15
تغييرات تجاري
39
16
تعييرات مالي
38
17
مرگ يكي از دوستان نزديك
37
18
تغييرات شغلي
36
19
تغيير شمار مجادله با همسر
35
20
وام گرفتن بيش از
10000000 تومان
31
21
ضبط ملك توسط بانك
30
22
تغيير مسئوليت هاي شغلي
29
23
ترك منزل گفتن فرزندان
29
24
گرفتاري با خانواده همسر
29
25
موفقيت‌هاي شخصي برجسته
28
26
شروع به كار يا توقف كار همسر
26
27
شروع مدرسه يا خاتمه يافتن آن
26
28
تغيير شرايط زندگي
25
29
تجديد نظر در عادات شخصي
24
30
گرفتار با رئيس
23
31
تغيير ساعات و شرايط كار
20
32
تغيير محل سكونت
20
33
تغيير مدرسه
20
34
تغيير تفريحات
19
35
تغيير فعاليتهاي مذهبي
19
36
تغيير فعاليتهاي اجتماعي
18
37
وام هاي كمتر از
10000000 تومان
17
38
تغيير عادات خواب
16
39
تغيير در دفعات جلسات خانوادگي
15
40
تغيير عادات غذا خوردن
13
41
تعطيلات
- مرخصي
13
42
عيد
12
43
زير پا گذاشتن قانون در حد جزئي
11

 

هرزماني كه استرسي به فرد وارد مي‌شود و مكانيزم جنگ يا گريز فعال مي‌شود

. «سندرم سازش عمومي» فعال مي‌شود. سه اتفاق به دنبال هم صورت مي‌گيرد. ابتدا بدن وارد واكنش آلارم يا هشدار مي‌شود. سيستم عصبي و سيستم اندوكربن غدد درون ريز و جريان خون و ضربان قلب تحت تاثير قرار مي‌گيرند. اين سيستم هاي فعال آماده عكس العمل جنگ يا گريز مي‌شوند. آماده مقابله كردن يا فرار مي‌شوند در اين مرحله علائم ترس يا تحريك سيستم عصبي سياتيك در بدن ظاهر مي‌شود. مثل بالا رفتن فشار خون و ايجاد توانايي جنگ و گريز.

مرحله دوم مقاومت است

. هنوز احساس تهديد وجود دارد. برانگيختگي كاهش مي‌يابد ولي هنوز كاملاً از بين نرفته است. در اين مرحله قسمتي از گلبولهاي سفيد بدن را ايمنو گلوبولين ها كه كار دفاع بدن را انجام مي‌دهند، از بين مي‌روند.

مرحله سوم مرحله افسردگي است

. اندامها تحت تأثير قرار گرفته موجب تحليل اندامها و اگر بصورت دائم انجام گيرد موجب مرگ موجود زنده جاندار يا تهديد جاني مي‌گردد.

روش‌هاي متعددي جهت كاهش استرس وجود دارد

. بعضي از آنها جزء روشهاي رفتار درماني هستند و در اين روش‌ها با كنترل بر روي اندامها اجازه نمي‌دهيم كه استرس اثرات تخريب كننده بر روي اندامها بگذارد. روشهايي همانند ريلكسيشن از اين دسته هستند. بعضي از روشها بر مبناي شناخت درماني هستند. در اين روش ها فرد با شناختي كه نسبت به خود و محيط اطراف پيدا مي‌كند اجازه نگران شدن را به خود نمي‌دهد و اين عمل واكنش جنگ يا گريز را از همان ابتدا از بين مي‌برد.

روش‌هايي وجود دارد كه كهن هستند و به چند صورت انسان را تحت تاثير قرار داده و استرس را در آنها از بين مي‌برند

. روش هاي مدي تيشن و مراقبه‌اي از اين دسته هستند. در مطالعاتي كه بطور مستقيم بر روي افراد داشته‌ام به اين نتيجه رسيده‌ام كه مدي تيشن در ابتدا با وانهاده كردن جسم اثرات مخرب آن را متوقف مي‌كند و اجازه نمي‌دهد كه تأثير منفي بر روي جسم گذارد و پس از انجام دادن مرتب، فرد به مرحله‌اي از آگاهي و شناخت مي‌رسد كه نسبت به موقع استرس زا واكنش منفي نشان نمي‌دهد و آن را ديگر به عنوان استرس نگاه نمي‌كند بلكه با اراده، آگاهي و شناختي كه پيدا كرده است سعي در حل كردن مسئله بوجود آمده مي‌شد.

بعضي از روشهاي از بين بردن استرس را در اينجا مورد بررسي قرار مي‌دهيم
تنفس ديافراگمي

. در دوره هاي تجسم خلاق ديده شده است كه اين افراد پس از يك الي دو هفته به يك آرامش نسبي دست پيدا كرده‌اند: از اين نوع تنفس جهت كنترل درد و استرس و افزايش آگاهي در زايمان استفاده مي‌شود. در يوگا، تاي چي، از تنفس ديافراگمي بصورت وسيع استفاده مي‌شود. در اين نوع تنفس از عضله ديافراگم و شكم به جاي عضلات قفسه سينه استفاده مي‌شود. اين عمل موجب مي‌شود كه در هر دم و بازدم قفسه سينه بالا و پائين برود و در يك زمان بسيار كوتاه فرد آرامش را تجربه كند. اين روش را شما مي‌توانيد در هر جايي انجام دهيد. قبل از سخنراني، در صف اتوبوس يا حتي زمانيكه مشغول نگاه كردن به فيلم مي‌باشيد مي‌توانيد از اين روش استفاده كنيد.

تنفس ديافراگمي از

3 قسم تشكيل شده است.

در حالت ريلكس قرار گرفتن عضلات شكم
متمركز شدن بر عمل تنفس و حركات شكم
تصوير سازي و تجسم هاي به فرد كمك مي‌كند زودتر وارد اين مرحله و آرامش شود

.

تكنيك هاي تجسم خلاق مي‌تواند در كاهش استرس نقش بسزايي داشته باشد

.من در تجربياتي كه داشته‌ام هميشه به افراد توصيه مي‌كنم كه تجسم مكانهاي لذت بخش مي‌تواند به آنها كمك كند تا آرامش بيشتري را بدست آورند. اين مكانها ممكن است يك جاي دنج در كنار كوهسار باشد يا نگاه كردن به يك پروانه كه در حال بيرون آمدن از پيله خود مي‌باشد يا اينكه احساس كنيم در كنار آبشاري زيبا به صداي آبشار يا پرندگاني كه وجود دارند گوش مي‌دهيم و مناظر اطراف را نگاه مي‌كنيم. مهم اين است كه تكنيك هاي تجسم خلاق صحيح و مرتب انجام شوند.با اطمينان مي‌توان آرامش خود و خانواده خود را با اين تكنيك كسب كنيد.

همانگونه كه تصور صحنه هاي ناخوشايند ذهني مي‌توانند توليد استرس كنند، تصاوير آرامش بخش مي‌تواند شخص را در حالت آرامش قرار دهد

. مي‌توانيد بدين گونه انجام دهيد.

صحنه اي از طبيعت را تجسم كنيد

.

تصوير سازي ذهني و تكنيك هاي تجسم خلاق را در موقعيتي مي‌توانيد انجام دهيد

. هر چند بهترين حالت براي انجام اين روشها در حالت آلفاي مغزي يا تتاي مغزي مي‌باشد، ولي با انجام مرتب تكنيك ها و تسلط كافي كه بر روي اين روشها بدست مي‌آوريد مي‌توانيد آنها را در موقعيت هاي مشكل نيز انجام دهيد و در وضعيت هاي بحراني و گرماگرم حالت استرس از آنها استفاده نمائيد. ابتدا لازم است شما جهت انجام چشمانتان را ببنديد ولي با مهارت بيشتر مي‌توانيد با چشمان باز نيز از اين روشها و تكنيك ها سود ببريد. تصوير سازي ذهني جزء روشهاي است كه حتي در كوتاه مدت نتيجه خوبي را مي‌دهد.

تاي چي چوان از دسته روشها و ورزشهايي است كه تسلط و آرامش زيادي را به هنر جويان خود مي‌دهد

. اين روش بر مبناي متعادل كردن انرژي يين و يانگ در بدن مي‌باشد. انرژي يانگ ((Yang انرژي روشن- مذكر- روز- سخت- مثبت- پويا و فراواني است و بلعكس انرژي يين (Yain) انرژي تاريكي- مؤنث - نرم- منفي- ايستا و كمبود است.

با متعادل شدن اين انرژي در بدن آرامش و تعادل در بدن ايجاد مي‌گردد

. تاي چي براساس فورم هاي ورزشي مي‌باشد و تغذيه هم نقش زيادي در استرس دارد و مي‌تواند آن را كنترل كند.

حدود




دکتر آرام در جهت فعال کردن انرژی های بدن هماهنگی و افزایش خلاقیت در شرایط خاص ، دوره تجسم خلاق را برکذار می کنند . این دوره می تواند همانند یک جراحی روانی بر روی شما تاثیر گذارد . این دوره می تواند زندگی شما متحول کند. دوره تجسم خلاق می تواند به شما کمک کند در هر زمینه ای راحت تر موفقب شود اعتماد به نفس مناسب داشته باشد. چگونه از تکنیک های کار بردی هیپنوتیزم استفاده کنید.




استرس ، آرامش ، موفقیت ، تجسم خلاق ، برنامه ریزی ، دانلود ، مغز ، هیپنوتیزم ، خود هیپنوتیزم ، اعتماد به نفس

در تاریخ : يكشنبه، 8 شهريور ماه، 1388
نویسنده :
(5976 مشاهده)

 
نام شما: [ کاربر جدید ]

نظر:
کد امنیتی
کد امنیتی

  [ بازگشت ]

بازدیدکنندگان غیر عضو حق ارسال نظر و پیشنهاد در مورد مطالب این سایت ندارند .
برای استفاده از سرویسهای مخصوص کاربران عضو فرم عضویت را تکمیل نمائید .
Content ©
کانال تلگرام مجموعه تجسم خلاق